فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه خاص علامه طباطبایی برای قبل از ورود به #ماه_رمضان 👌
🔹یافتن و بستن روزنه ورود شیطان
🔹 چگونگی یافتن این روزنه
🔹پیشنهاد شروع چله گیری از قبل ماه مبارک
🔰اللهمّ إن لم تکن غفرتَ لنا
فی ما مضی من شعبان
فٱغفر لنا فی ما بقیَ منه...
@hadianeha
✨ما باور داریم که اندیشمندان مجتهد اسلامی برای کنشگران تربیتی ناگفتههای زیادی دارند؛ نکتههای نابی که اگر به شکلی کاربردی مطرح شوند، راهگشا خواهند بود.
🔻در «باور» بنا داریم؛
آیات و روایات تربیتی را همراه با دیدگاههای اندیشمندان مجتهد اسلامی عرضه کنیم.
👈 این البته همه ماجرای «باور» نیست؛
«معرفی کتاب با رویکرد تربیتی»، «قالبهای تربیتی»، «روانشناسی در ترازوی نقد»
گوشههای دیگری از مطالب گوناگونی است که به آنها میپردازیم...
🔰«باور» خانهای است برای تمام کنشگران تربیتی؛ مربیان، معلمان و والدین.
✨با ما همراه شوید👇👇👇
🆔 @Bavar_tarbiat
✍ ما در موسسه #فقه_تربیت #مصباح_الهدی در هر سال برنامه ای برگزار می کنیم به نام #وضعیت_شناسی
هدف این برنامه آشنایی مخاطب از وضعیت عرصه #دانشی و #میدانی تربیت در کشور است
🔹امتیاز این برنامه این است که بار پژوهشی آن معمولا بر عهده خود طلبه هاست و با تسهیل گری و هدایت گری اساتید کار به ثمر می نشیند
🔹روز ارایه خروجی ها و مناظره ها و داوری کارها اوج جذابیت و نشاط این برنامه است؛ امسال این جلسه پس از چندماه کار پژوهشی، صبح تا ظهر جمعه گذشته توسط طلاب جدیدالورود موسسه برگزار شد
پ ن:
#گزارش جلسه #وضعیت_شناسی تربیت کشور از دریچه دوربین و قلم داور مدعو
(استاد حامد مبینی_ قائم مقام سازمان مدارس صدرای کشور) در تصاویر پیوست
@hadianeha
✍استفاده از #تمثیل خوب است
ولی نباید محور و پایه شود
و نباید جای #استدلال_روشن را بگیرد
و نمی تواند جای #مواجهه_تربیتی با مسأله هر فرد را متناسب با روحیات او بگیرد
🔹در مسائل مختلف تربیت دینی از جمله بحث حجاب و نماز و ... شاهد این عملکرد ناشیانه بودیم بلافاصله بعد از دیدن یک مثال زیبا طیفی از معلمان، والدین و مربیان شروع به استفاده بی ملاحظه از آن می کنند
🔹طبیعی است که خیلی راحت کار به بازخورد منفی می کشد کافی است رندی پیدا شود و مثال را نقض کند (و مثلا به جای مقایسه #پرتقال🍊 با پوست و پوست کنده، با #موز 🍌 چنین آزمایشی انجام دهد! ) __ آن وقت به قول ترک ها شما می مانی (باخا باخا !)
#طرائف
#حجاب
#تربیت
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 #تأمل
✍️موشی در خانه صاحب مزرعه #تله_موش دید؛ به مرغ و گوسفند و گاو خبر داد. همه گفتند: تله موش مشکل توست، *به ما ربطی ندارد!*
🔹ماری دمش در تله موش گیر کرد و زن مزرعه دار را که آنجا بود گزید. از مرغ برایش سوپ درست کردند؛ و گوسفند را برای عیادت کنندگان از زن مزرعه دار سر بریدند. زن مزرعه دار زنده نماند و مرد. گاو را برای مراسم ترحیم کشتند
🔹و در این مدت موش از سوراخ دیوار نگاه میکرد و به مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر میکرد ...
⚠️ پ ن:
کلیپ طلبه ای که توسط خانم کاشف #حجاب مورد فحاشی قرار گرفته را از این زاویه ببینید
🔹در چنین موقعیتی واکنش صحیح فوری چیست؟
هرچه هست بی تفاوتی نیست برای کسی که امکانی دارد و توانی
#فرهنگی
@hadianeha
تربیت عقلانی استاد هادی زاده پاییز 02.pdf
437.1K
✳️ وقتی از مشکلات #تربیتی #نوجوان عصر حاضر گفتگو می کنیم، می یابیم که در همه یا بیشتر آنها رد پایی از «عدم تعقل» دیده می شود.
✳️ این مسئله ضرورت پرداختن به
« #تربیت_عقلانی » را برای ما نمایان می سازد. ساحتی از تربیت که تا به امروز، به طور شایسته مورد توجه مجموعه ها و مربیان تربیتی قرار نگرفته است.
✅ برای پاسخگویی به دغدغه فوق به سراغ استاد گرانقدر حجة الاسلام محمد تقی #هادی_زاده (زیدعزه) رفتیم.
ایشان اجابت کردند و در پاییز و زمستان فصل جاری سلسله جلساتی با موضوع
« تربیت_ #عقلانی » در موسسه #فقه_تربیت #مصباح_الهدی برگزار شد.
متن فوق تقریر این جلسات است که خدمت شما ارائه می گردد. ان شاء الله که مورد استفاده قرار بگیرد.
@hadianeha
بسم الله الرحمن الرحیم
❇️ در آغاز سال نو، یکدیگر را به یُمن محبت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) حلال کنیم.
🔰 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا: أَنَّ يُونُسَ بْنَ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ قِيلَ لَهُ: إِنَّ كَثِيراً مِنْ هَذِهِ اَلْعِصَابَةِ يَقَعُونَ فِيكَ وَ يَذْكُرُونَكَ بِغَيْرِ اَلْجَمِيلِ! فَقَالَ: أُشْهِدُكُمْ أَنَّ كُلَّ مَنْ لَهُ فِي أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) نَصِيبٌ فَهُوَ فِي حِلٍّ مِمَّا قَالَ .
🔸به یونس بن عبدالرحمن که از اصحاب امام کاظم و امام رضا (علیهماالسلام) بود گفته شد: کثیری از مردم غیبت تو را کرده و به نازیبایی از تو یاد میکنند! پس یونس بن عبدالرحمن گفت: شاهد باشید هر کس که محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) دارد را درباره آنچه گفته حلال کردم.
📚 رجال کَشی، ج۱، ص ۴۸۸
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام بر تو مادر❤️
ای که مزد پاکی و معرفت تو
بهترین مخلوق هستی شد
ای که هستی خود را خرج هستی عالم کردی
و در عوض
خدا
فاطمه اش را
کوثرش را به تو هدیه کرد
و مدال
( *و أین مثل #خدیجه *) را
از زبان بهترین خلقش نصیب تو کرد
اگرچه هرچه داریم از سفره ایثار تو داریم ___ ولی سرخوش آن لحظه که سر سفره کرامت خاص تو مهمان شویم
🏴پ ن
حدیث (کفن خدیجه سلام الله علیها با خداست) به بیان آیت الله وحید خراسانی
@hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙پیام از دنیا رفتگان به بازماندگانشان در روز #جمعه ماه رمضان
نقل روایت به بیان شیرین مرحوم مجتهدی
#اموات
#ماه_رمضان
@hadianeha
💠 *۱۲ #بازی برای کودکان*
قابل استفاده برای والدین، مربیان و مبلغان
برای دیدن فیلم های کوتاه بازی ها روی لینک ها بزنید🔰
مسابقه تحرکی حرکت نشسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1702
مسابقه شکار بادکنک پرنده
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1701
مسابقه دو با گونی
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1700
مسابقه سرعتی شکار مهر
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1690
مسابقه تمرین تمرکز در نماز
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1691
مسابقه تمرکزی جمع کردن چادر
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1692
مسابقه جذاب سینی بازی
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1693
اموزش افعال نماز
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1694
بازی چادر سواری
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1695
مسابقه حرکت با چشم های بسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696
مسابقه تونل شیطان
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1696
والیبال نشسته
https://eitaa.com/aliyazdiyan/1699
لازم به ذکر است سزاوار است مبلغ برای فعال سازی حضور #کودکان و #نوجوانان و نشاط آفرینی در مساجد از برنامه های فوق در محیطی بیرون از مساجد مثل حسینیه ها استفاده نماید
#تبلیغ
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۱
یکی از برنامه های موسسه #فقه_تربیت #مصباح_الهدی #تبلیغ_هدفمند در ایام تبلیغی است
بعد از تجربه #تبلیغ_آپارتمان در محرم سال گذشته، در دهه آخر ماه مبارک امسال به مشهد آمدیم و در کنار #تبلیغ_دانش_آموزی ، #تبلیغ_زندان را تجربه خواهیم کرد
یکی از اهداف این سلسله تبلیغ ها، آشنایی و جمع بندی از #مسأله_های_تربیتی از زوایای مختلف است
به زودی سلسله خاطرات و تجربیات تبلیغ در زندان را در سلسله نوشتارهایی تقدیم می کنم
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۲
💐 افتتاحیه آموزش #تبلیغ #دانش_آموزی و تبلیغ در #زندان
موسسه #مصباح_الهدی☘
🌺با طرح مباحث فنی استاد #هادیزاده
درباره 👇
🔹اهداف تبلیغ در زندان
🔹نکات لازم در مشاوره فردی
🔹تبلیغ دانش آموزی بعد از جریان ززا
📆 ۱۷ رمضان المبارک ۱۴۴۵ ه ق
پ ن:
صوت جلسه + سرخط تفصیلی نکات
در پست بعدی ...
🆔@hadianeha
recording-20240328-144955.mp3
27.13M
#تبلیغ_زندان ۳
*سرخط مباحث استاد #هادیزاده در این صوت *
✅ *اهداف تبلیغ زندان*
🔹 شناخت ویژگی های تجربه های مختلف /محیط+ آدم +روابط مختلف
🔹اهداف ناظر به مخاطب:
آرام کردن مضطرب ها + خروج از حس مجرمیت + تربیت در حد ظرفیت
🔹آشنایی با زبان گفتگو با افراد و طیف ها
✅ *بایدهای تبلیغ زندان*
🔹نگاه ارزشمند به مددجو که محبوب خداست، انسانی ارزشمند است_ انسانیتش را ببین
🔹اینطور نگاه کنیم که اگر من هم بودم در آن شرایط چه بسا ... _ بسیاری از حالات فعلی ما اقتضای شرایط بوده
✅ نکاتی در مورد #مشاوره
🔹اول سعی کن موضوع را بفهمی تا بخوای فوری حرف بزنی
گوش بده و سوال از جایی بپرس که مبنای جواب شماست
ببین اصل مشکل چیست؟
سوالاتی درباره فضا و اطراف مسأله کن
🔹 سعی کن در تخلیه او از موضع و پایگاهی که دارد (و خود را حق به جانب می بیند)
با سوال و شاید و اما و اگر نه این که موضع بگیری در مقابلش
🔹بدون فکر جواب نده
لقمان لابنه: اگر مشورت خواستند جواب نده مگر با مسأله بلندشی بخوابی ...
عزت و اعتماد به این نیست که همیشه جواب بدی
✅ #دانش_آموزی :
🔹بعد ززا فضا ریخت به هم
جوان الان بیشتر از قبل اما و اگر دارد
باید از زاویه نگاه او و از پایگاه درک مشترک حرف بزنی
🔹پایه و محور تربیت موقعیت است
نه حرف زدن
موقعیت موجود یا ساخته شده یا فراهم شده و این غیر از بحث الگویی است
🔹هرچه را دنبال میکنی باید خودت یک حدی داشته باشی
مثلا تدبر برای درس آموزی است از حادثه و غیر فبک است _ تدبر ادامه تفکر است که یک تفکر همان معروف است یکی هم درس گرفتن از اتفاقات
@hadianeha
#تبلیغ_زندان ۴
✅ *معرفی یک بند خاص با نگاه #تربیتی*
در زندان مرکزی مشهد برای ۱۸ تا ۲۵ ساله ها بندی مخصوص به نام #بند_معراج اختصاص یافته
خود این بند دو بخش دارد:
یکی بندی در سه طبقه و نسبتا عمومی
یکی بندی مخصوص با طرحی ویژه برای مددجویان
متولی فرهنگی تربیتی برخی بندها تیم های روانشناسی بودند ولی متولی این دو بند معراج(عام و خاص) تیمی از #طلاب هستند که طی سالیان گذشته برنامه ای مدون و جامع طراحی و اجرا کردند
این تیم با بیش از ۹۰ جلسه بارش فکری و اندیشه ورزی به این طرح رسیدند و در پی تکثیر آن هستند
چند پایان نامه و مقاله هم در ضمن کارشان به خروجی رسیده و در مواردی تا پای تغییر برخی قوانین و تامرکز پژوهش های مجلس هم رفته اند
نکته جالب مسائل متعدد پژوهشی فقهی، حقوقی و فقه تربیتی بود که مسئول تیم ابراز می کرد ____ یکی از اهداف مهم ما هم کشف همین #مسائل بود که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد
@hadianeha