#اندیشه_منیر
🔰 #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی:
زمانی که #اطلاعات، سرعت جریان پیدا می کند #کفر نمی تواند از عهده #هماهنگ_سازی آن برآید. لذا کنترل #هماهنگ_سازی را از دست خواهد داد. شما تصور نکنید که با بالا رفتن توسعه #رسانه_ها_ی_جمعی، #کفر قادر خواهد بود به ارتقاء حضور خود در جهان همپای توسعه مزبور اقدام کند. اصولا کلمهی #کفر دارای ظرفیت مشخصی است لذا زمانی که در چنین شرایطی واقع میشود با همان ابزاری که ساخته نظام اوست شکست خواهد خورد. به بیان بهتر #ناهماهنگی عملی او نیز همچون #ناهماهنگی نظریش ظهور پیدا می کند و وقتی که چنین شد انفجار از درون آن #نظام صورت میگیرد. لذا مطمئن باشید که پیروزی کامل، از آن شماست.
#اطلاعات
#هماهنگ_سازی
#کفر
#رسانه_ها_ی_جمعی
#ناهماهنگی
@hoseiniyehandisheh
هدایت شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
مرحوم استاد صدوق رحمه الله علیه: حسینیه اندیشه یعنی کسانی که وقف هستند برای این که پرچم عاشورا را بخواهند در افق یک نظام زنده نگه دارند.
کانال حسینیه اندیشه مجالی برای مطلع کردن نخبگان، مسئولین و مردم از محصولات علمی( کتب تدوین شده، بیانیه ها...) ، فعالیت ها و برنامه های حسینیه اندیشه و همچنین مجالی برای آشنایی اجمالی با اندیشه ی مرحوم علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی(رحمه الله علیه) و شاگرد بزرگوارشان مرحوم استاد صدوق (رحمه الله علیه)
@hoseiniyehandisheh
🔸دو گفتار زیبا از مرحوم #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی، در توضیح شاخصههای #ولیّ_اجتماعی تقدیمتان می گردد.👇🏻
@hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰ولی اجتماعی چه شاخصه هایی باید داشته باشد؟
🔻گفتار اول:
ظرفيت #عدالت يا #ايمانش بايد در مرتبه اي باشد كه #قاطعّيتِ لازم را در هدايتِ نتيجه بتواند بدست بگيرد. يعني چه؟ يعني آنجا آدميزاد است نه كامپيوتر-در باب #عدالت صحبت ميكنيم- يعني در آنجا، #فشارِ خوف و طمع برابر با فشارِ مواجه شدنِ كل(نظام اسلام) با كل ديگري(نظام کفر) است.
نه تنها(باید) شهوت و غضبش بر محور خود گرائي نباشد(بلکه باید) بر محور گرايش او برمحور #اسلام و عظمت #اسلام بر #كفر، و پيروزي #اسلام بر #كفر(باشد). بلكه يك چيز ديگري هم هست. در آن منزلت-نه در منزلتهاي كوچك- اگر(او) ملكهي اصل بودن #اسلام نسبت به همه شئون #جامعه در او حصول پيدا نكرده باشد يعني نظرش به رأي مردم و برگزيدن خودش باشد نميتواند موضوعاً منتجه كل(یعنی نظام اسلام) را در برابر كل(نظام کفر) نگهداري كند.
مثال: شما در قله يك كوهي ميخواهيد يك نفر را وادار به ماندن كنيد. سوز سرمايي كه در آنجاهست ديگر سوز دامنه نيست. جريان هوايي كه آنجا هست جريان هواي در دامنه نيست. شدتي را كه براي گرفتن آن پرچم در قله آن كوه لازم است مثل گرفتن پرچم در دامنه نيست. اين، (درمورد) امر#عدالتش. (اما) امر #سرعت در تصميمش، وابسته به #قاطعيت اوست يعني #فشار در او منشأ #ترديد نشود.
#عدالت
#قاطعیت
#فشار
#اسلام
#کفر
#جامعه
#سرعت
#تردید
@hoseiniyehandisheh
برای حضرت #امام_هادی علیه السلام
#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
مکاتبه با قطب قدرت
یا
نامه ای از یک خلیفه ی مستأصل
مرحوم کلینی در کافی نقل کرده از یکی از اصحاب که:
نسخه ای از نامه متوكل به #امام_هادى عليه السلام را در سال 243 از يحيى بن هرثمه گرفتم. اينست متن آن نامه:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
اما بعد، همانا امير المؤمنين، قدر تو را ميشناسد و خويشاوندى تو را رعايت ميكند و حق تو را لازم ميداند و براى اصلاح حال تو و خاندانت و عزت و خوشبختى و آسودگى تو و ايشان هر چه لازم باشد، فراهم ميكند و از اين رفتار خشنودى پروردگار و انجام دادن حقى كه از تو و ايشان بر او واجب است، طلب ميكند.
امير المؤمنين عقيده دارد «عبد اللَّه بن محمد» را از توليت جنگ و نماز در مدينه پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله عزل كند، زيرا چنان كه تذكر داده بودى، حق شما را نشناخته و ارزشت را سبك گرفته و شما را بكارى متهم ساخته و نسبت داده كه امير المؤمنين بركنارى و درستى نيت شما را در عدم اراده براى آن كار ميداند و امير المؤمنين منصب و مأموريت عبد اللَّه را به «محمد بن فضل» داد و او را باحترام و تعظيم و شنوائى از شما و اينكه با اين رفتار تقرب بخدا و امير المؤمنين جويد دستور داد.
امير المؤمنين مشتاق ديدار و تجديد عهد با شماست. شما هم اگر ديدار و اقامت نزد او را تا هر مدتى كه خواهى، حركت كن و هر كس را كه دوستدارى از خانواده و غلامان و اطرافيانت همراه بياور، و مسافرتت با مهلت و آرامش باشد، هر زمان خواهى كوچ كن و هر زمان خواهى بار انداز و هر گونه خواهى راه بپيما. و اگر دوست دارى «يحيى بن هرثمه»، پيشكار امير المؤمنين و سربازانى كه همراه او است، پشت سرت بيايند و در كوچ كردن و راه پيمودن دنبال شما باشند، باختيار و دستور شماست، هر گونه خواهى حركت كنيد تا نزد امير المؤمنين برسيد. كه هيچ يك از برادران و فرزندان و اهل بيت و ويژگانش منزلتى پرمهرتر و حسب و شرافتى پسنديدهتر از تو ندارند و امير المؤمنين نسبت بايشان دلسوزتر و مهربانتر و خوش رفتارتر و خاطرجمعتر از تو نيست.
ان شاء اللَّه تعالى
و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.
نويسنده ابراهيم بن عباس و صلّى اللَّه على محمد و آله و سلم.
ـ در حدیث دیگری در کافی هم نقل شده که متوکل به اطرافیانش گفت: «لقد اعیانی امر ابن الرضا...؛ مساله ی ابن الرضا [#امام_هادی] مرا درمانده کرده است!» معلوم است که ائمه معصومین در طول زمان و برآیند #تاریخ، پیروز بوده اند اما مهم این است که گزارشهای تاریخی را بر این اساس تحلیل کنیم که در وهله و در زمان حیات خودشان هم، بزرگترین ضربه ها را به نقاط ثقل #قدرت ِ #ائمه_نفاق وارد کرده اند و بارها و بارها در مقابل چشم همه، آنان را به افتضاح و #انفعال کشانده اند در موضوعات و قضایای مختلف. و با موضع گیری های رسوا کننده، #اتمام_حجت کرده اند برای همه. چنین #قدرت ی را که در مقابل داشته باشی، باید هم در مقابل #افکار_عمومی، اینطور نامه بنویسی؛ حتی اگر به یک خطش هم ایمان نداشته باشی و سرتاسرش را دروغ گفته باشی! اگر این نگاه بعنوان یک اصل قرار گیرد باید گزارشهای تاریخی از زندگی #ائمه را دوباره و بسیار دقیقتر از اینها معنا کرد....
راستی چقدر عبارات نامههای جدیدشان به ادبیات پر از استیصال و درماندگیِ متوکل شبیه است: «امریکا قصد تغییر رژیم در ایران را ندارد؛ آمادهی #مذاکرات صادقانه با ایران است و #مذاکره با آمریکا موجب #پیشرفت ایران خواهد شد.» سپاسگزار ساحت مقدس حضرت #امام_هادی که نور قدرت و هدایتش از فراز #زمان و #مکان و فراتر از #تاریخ، بر قلب #نوّاب_عامش میتابد و #اسلام و #شیعه را به قطب #قدرتی تبدیل میکند که سلاطین #مدرن در برابرش زانوی عجز به خاک میسایند...
#امام_هادی
#قدرت
#تاریخ
#ائمه
#ائمه_نفاق
#انفعال
#اتمام_حجت
#افکار_عمومی
#نواب_عام
#اسلام
@hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔰مقام رهبری اعدل است یا یک عالم درجه یک خوب درقم؟؟
👈( بیان #مقیاس جدیدی از تعریف #عدالت)
🔻گفتار دوم:
اگر كسي سؤال كند كه «اعدل» مقام #رهبري است يا يك عالم درجه يك خوبي كه زهد دارد و در قم است (در عين حال كه شرافت و مقام اين بزرگواران خيلي زياد است. من نميخواهم خداي ناخواسته تنقيص و تضعيف كنم بلكه ميخواهم مثال بزنم) اگر بگويند آقاي فلان مرجع عارف اعدل است يا «#آیت_الله_خامنه_اي»؟ ميگويم #ريسك_خطري را كه#آیت_الله_خامنه_اي از اول عمر خود تا به حال كرده است. خيلي عظيم بوده است.
❓ حالا اگر كسي بخواهد براساس آن قواعد بسنجد ميگويد كه #ريسك_خطر را كه (بلانسبت حضرت #آية_الله_خامنه_اي) مبارزين كمونيست هم كردهاند خوب اين چه ربطي به #عدالت دارد؟! ميگوئيم آنها در #جهت #كفر #عادل هستند و حضرت ايشان در #جهت #ايمان، #عادل است. دلخوشي ايشان به اين نبوده است كه معروف شود بلكه دلخوشي ايشان به اين بوده است كه در برابر جَدَّش چگونه كار كرده است. الان مخاطراتي كه روبروي ايشان قرار دارد، مسأله كوچكي نيست. بهرحال #خبرهاي جزئي، من و شما را تكان ميدهد اما به ايشان #خبرهاي مهم ميرسد. اينكه حملات سختي كه دشمنان دارند ايشان از جا تكان نخورد. اگر زن شما بر عليه شما ادعاي تندي كند، حداقل يك ساعت در فكر ميرويد (حالا چه جواب به او بدهيد چه جواب ندهيد) كساني كه از كلينتون تا ديگران به سوي مقام #رهبري توپ بسته و #تهديد ميكنند در موضوع كار خودشان صاحب #قدرت هستند؛ يعني #فشارهايي كه بر عليه ايشان وارد ميشود فشارهاي زيادي است. از داخل #حوزه گرفته (كه پشتيبانها و دوستهاي #اسلام هستند) تا آنهايي كه #ضد_اسلام هستند، اينكه ايشان بتواند استعانت خود را به خداي متعال محكم نگه دارد، در مظان عقلي خيلي بيشتر از كسي است كه مواظبت ميكند كه در #خطورات_ذهنيه اش چيست و در باره #خطورات_ذهنيه شخصي خودش #محاسبه ميكند. #آيت_الله_خامنهاي نيز طبيعي است كه آن وضع #خطورات_ذهنيه شخصي خود را مراقبت كند. ولي آنها در #موضوعات و برخوردهايي است كه شعاع و #توسعه و #موضوعات آن بسيار #متنوع_تر و گسترده تر است. »
منبع: جلد 2 مبادی علم اصول فقه احکام حکومتی جلسه 26
#عدالت
#آیت_الله_خامنهای
#رهبری
#ریسک
#کفر
#اسلام
#تهدید
#قدرت
#فشار
#خطورات_ذهنیه
#توسعه
@hoseiniyehandisheh
🎥به مناسبت سالگرد گشايش مجلس خبرگان براي بررسي نهايي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در 28 مرداد ماه سالِ 1358؛ فیلمی از سخنان مرحوم آیت الله #علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی در مجلس خبرگان قانون اساسی در مورد « ضرورت انسجام بین قوا بدون ادغام آن ها در یكدیگر»👆
@hoseiniyehandisheh
ولتنصرنه
#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
خدا که برای بندههایش جز لذّت و سرور و #بهجت، چیز دیگری نخواسته. برای همین از همهشان خواسته تا زیر بار هر کسی نروند و بارکشِ دیگران نشوند. «#علی» را برایشان خواسته که یکتنه به دل طوفانها و بحرانها میزد و به جای اینکه باری به دوش بقیه بگذارد، راه را برای بقیه باز میکرد و بعد دستشان را میگرفت تا به راه بیایند. البته که نگذاشتند مردم طعم #نعمت را بچشند و به جایش جرعهجرعه #نقمت در حلقومشان ریختند.
اما #امیر_المومنین مردتر و امیرتر از این حرفهاست. خودش گفت: «ما یزیدنی کثره الناس حولی عزّه» جمعشدن مردم دور من، چیزی به عزّتم اضافه نمیکند. #ظرفیت_علی با کم و زیاد شدن مردم، نه کم میشود نه اضافه میشود و نه حتی هرز میرود. مگر میشود خدا همچین #آیه و #معجزهای برای بشریت بفرستد و بعد نافرمانی مردم، جلوی تابیدنِ نور علی را بگیرد؟! و مؤمنین زیر سایهی او باشند اما به لذت و بهجت و سرور نرسند؟! اگر شک دارید، بیایید برویم سراغ تفسیری که حضرت صادق از آیهی هشتادویکِ سورهی آل عمران به یادگار گذاشته. همانجایی که خدا برایمان از میثاق و عهد انبیائش حرف میزند و خبر میدهد که «و اذ اخذالله میثاق النبیین... ثم جاءکم رسول مصدّق لما معکم لتؤمنّن به و لتنصرنّه»
«اباعبدالله این آیه را خواند و گفت: همهی انبیاء پیمان بستند که به محمّد ایمان بیاورند و وصیّ او را یاری کنند... والله که خدا هیچ نبیّ و رسولی را نفرستاده مگر اینکه همه را به دنیا باز میگرداند تا در رکاب علیبنابیطالب بجنگند.»
مومنین که هیچ؛ حتی رشد و #قرب #انبیاء هم، کنار رکاب #علی و در جوار نعلینِ پُر وصلهی او رقم خورده تا #ظرفیت علی به رخ تمامی #مخلوقات کشیده شود. خدا «عالَم #رجعت» را به راه انداخته تا بندگانش ذرّهای از #نعمتِ «#علیّ» را بچشند و زندگی با او و فرزندانش را #تجربه کنند. خدا که برای بندههایش جز لذّت و سرور و #بهجت، چیز دیگری نخواسته...
ـ در این دنیای #کفرزده و #نفاقآلود، آدم خوشسلیقه باید به چه عشقی زندگی کند جز عشقِ حضور در عالم #رجعت و شمشیر زدن در رکاب #امیر_المومنین؟! این بزم برای اهل رزم است و میگویند فقط «مؤمنین محض» را به آن لشگرِ رجعتکرده راه میدهند...
به امید گرفتن یک عیدی بزرگ در این روز عید، صلواتی هدیه میکنم به روح پرفتوحِ «سعد بن عبدالله قمی» که با کتاب «#بصائر_الدرجات»، این حدیث و بسیاری از روایات کمنظیر در وصف مقامات حضرت حیدر و آقازادههایش را برایمان باقی گذاشت و مثل بقیهی #فقها ی عظام شیعه ثابت کرد که نور علی از طریق پیرغلامهایش به دیگران میرسد...
عیدتون مبارک
التماس دعا
#بهجت
#نعمت
#معجزه
#آیه
#امیر_المومنین
#ظرفیت_علی
#کفر
#نفاق
#رجعت
#بصائر_الدرجات
#فقها
@msnote
@hoseiniyehandisheh
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔸نمی توان مکاتب پوچ و بی هویتی مانند #بهائیت،قادیانی و غیره را #حریف اصلی #اسلام در صحنه #مبارزه عملی و #عینی میان #حق و #باطل فرض کرد. #حریف ما آن #مکتبی است که از عهده ایجاد #نظامات اجتماعی بر میآید و می تواند به تخصیص«#قدرت،#اطلاع،#ثروت» بپردازد و الگوی مصرف و #پرورش جامعه را شکل دهد.
چنین جریانی از یک سو میتواند بر محیط پرورشی جامعه و جهتدهی به آن فائق شود و از دیگر سو به تعریف #ارتباطات_انسانی-آنگونه که خود میخواهد- بپردازد و همچنین به ارائه تعاریف نظری مبادرت کند.
امروز این جریان خطرناک #حریف اصلی ماست، نه چند فرقه #منفعل و #ناکارآمد.
اگر ما بتوانیم متاع خود را به اهل دنیا عرضه کنیم این عناصر عملا به حاشیه رانده میشوند.
🔸چرا ما با وجود اینکه امروزه #حکومت در اختیارماست باید به صورت #انفعالیّ و #تعمیری برخورد کنیم؟! اگر قرار باشد در عرصه #تحقیقات_کتابخانه_ای و میدانی وارد شویم دیگر از محدودیتهای سابق رنج نمی بریم و نمیتوان ادعا کرد که با محدودیتهای شدید مواجه هستیم، هرچند که سلف صالح ما می توانستند بگویند که اگر ما نتوانستیم #اداره_عینیت را به دست بگیریم، به دلیل نبود #امکانات بوده است.
#بهائیت
#حریف
#مبارزه
#اسلام
#نظامات_اجتماعی
#حکومت
#منفعل
#تعمیری
#اداره_عینیت
@hoseiniyehandisheh
نماز
📝#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
وقتی که دلت پیش کسی است و دوست داری که دل او هم پیش تو باشد، چه کارهایی که نمیکنی! از انتخاب کلمات خاص و ترکیب ویژهای از واژهها تا مانور چشمها و جابجاییهای ابرو و کنترل حرکات دست و تکانهای سر؛
از احتمالهای مختلفی که بخاطر هر جملهی او در ذهن کله شقت مینشیند تا ناچاری برای انتخاب یک یا دو تا از آنها که سررشتهی کار در این میدان جاذبه از دستان لرزانت در نرود؛
از ارزیابی دقیقی که باید بعد ِ هر تکه از بده بستان داشت که باعث شود نقشههای بعدی بهتر از آب دربیاید تا بازسازی خرابکاریهایی که گونه هایت را قرمز و داغ کرده و نوک انگشتانت را سرد تر از یخ!
و من اعتراف میکنم که در تمام این سالها و موقع دیدن تو، هیچ کدام از این پیچیدگیها را رعایت نکردم، با اینکه روزی 5 بار و در هفده تکّه به سراغم آمده بودی…!
- فَأَمَّا حَقُ الصَّلَاةِ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهَا وِفَادَةٌ إِلَى اللَّهِ وَ أَنَّكَ قَائِمٌ بِهَا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ فَإِذَا عَلِمْتَ ذَلِكَ كُنْتَ خَلِيقاً أَنْ تَقُومَ فِيهَا مَقَامَ الذَّلِيلِ الرَّاغِبِ الرَّاهِبِ الْخَائِفِ الرَّاجِي الْمِسْكِينِ الْمُتَضَرِّعِ الْمُعَظِّمِ مَنْ قَامَ بَيْنَ يَدَيْهِ بِالسُّكُونِ وَ الْإِطْرَاقِ وَ خُشُوعِ الْأَطْرَافِ وَ لِينِ الْجَنَاحِ وَ حُسْنِ الْمُنَاجَاةِ لَهُ فِي نَفْسِهِ وَ الطَّلَبِ إِلَيْهِ فِي فَكَاكِ رَقَبَتِكَ الَّتِي أَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُكَ وَ اسْتَهْلَكَتْهَا ذُنُوبُكَ
اما حق #نماز این است که بدانی #نماز، وارد شدن به بارگاه خداوند است و ایستادن در برابر او که اگر این را بدانی، شایسته است که ذلیل باشی و مایل و ترسان و امیدوار و بیچاره و زار. با آرامش و خشوع و افتادگی و نجوای زیبا و درخواست اینکه آزادت کند از گناهانی که فرا گرفته تو را و نابودت کرده!
رساله حقوق حضرت سجاد
#نماز
@hoseiniyehandisheh
@msnote
کلون بهشت
📝#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
این دربازکنهای مدرن با اینکه تصویری شدهاند ورنگ و لعاب بهتری نسبت به «اف اف»ها پیدا کردهاند، هیچوقت به دل من یکی که ننشسته. چرا؟ چون وقتی دکمه را فشار میدهی، یک صدای روتین و تکراری و همیشگی ازشان در میآید. انگار نه انگار که آدم ِ پشت در؛ بعضی موقعها خستهاست و گاهی عجله دارد و پاریوقتها هم عاشق است. باز خدا رحمت کند کلونهای سنّتی و کوبههای قدیمی را. میتوانستی با محکمزدن یا آرام تکاندادنشان، بخشی از حسّت را به آن طرف در منتقل کنی.
اما اگر منصف باشیم، آن کلونها هم انتخاب خوبی نبودند. صدایی مثل «تق تق» ظرافت و زیبایی خاصی ندارد. قبول دارم که نمیشود از اصابت یک تکّهی آهنی به یک صفحهی چوبی انتظاری بیشتر از این داشت؛ اما چوب و آهن و صدای زمخت هم نمیتواند اولین گزینه برای آدمهای خوشسلیقهای باشد که هیچوقت به تناسبات موجود در این دنیا رضایت نمیدهند.
راه حل؟ به نظرم میتوانید سراغ «امالی شیخ صدوق» بروید و اواسط ِ هشتاد و ششمین جلوس ِ شیخ، گمشدهتان را پیدا کنید:
پیامبر فرمود کلون و کوبهی در بهشت، از *یاقوت سرخ* است که روی صفحهای از *طلا* قرار میگیرد. هنگامی که آن را بر در بکوبند، بانگ بر میآورد که: *یا #علی*
دیدید راست میگفتم! «تق تق»، زیبایی و ظرافت خاصی ندارد اگر پای طنین ِ «یا#علی» در میان باشد...
پینوشت:
برای این روزها که وقت ِ از علی نوشتن است.
بجز معجزهی مباهله، همین روزها بود که سورهی «هل اتی» در وصف علی و خانوادهاش نازل شد. پارسال دربارهی یکی از آیات این سوره، این را نوشتم:
#علی
👇🏻
@hoseiniyehandisheh
@msnote
نور لبخندت
📝#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
همین روزها بود که مسکینی، یک شبه ثروتمند شد و داستانش همه ی ما مسکین ها را امیدوار کرد. همین روزها بود که یتیمی، طعم محبت پدر را چشید و ماجرایش، همه ی بی کس ها را نوید داد. همین روزها بود که اسیری، فقط با کوبیدن یک در، طعم آزادی را چشید و حکایتش، همه ی غل و زنجیرها را یاد گسسته شدن شان انداخت. و همه ی اینها تقدیر هر کسی است که لیاقت پیدا می کند تا به در خانه ی #علی پناه ببرد. خب خدا هم میخواست این همه فرصتی را که برای بندگانش فراهم کرده، به یادشان بیاورد و تاریخ را امیدوار کند. بخاطر همین گفت: «هل اتی علی الانسان حین من الدهر....» تا وصف بهشتی را که برای علی آفریده، همه بدانند. گفت و گفت و گفت تا رسید به اینجا که:
لا یرون فیها شمساً و لا زمهریراً
در #بهشت؛ نه خورشید را می بینند و نه سرما را
معلوم است که عشاق #علی حتی در بهشت هم، حرفهایی را که خدا درباره ی معشوق شان زده، فراموش نمی کنند. برای همین وقتی می بینند نوری را که همه ی #بهشت را روشن کرده، به خدا می گویند: این نور از کجاست؟ مگر خودت در کتابت نگفتی که ما در بهشت تو خورشید را نمی بینیم؟ خدا هم جبرئیل را به سوی شان می فرستد تا جوابشان را بدهد و مدح #علی، #بهشت را هم فرا بگیرد. جبرئیل می گوید: این نور خورشید نیست.
بلکه این #علی و #فاطمه بودند که خندیدند و با خنده شان، #بهشت روشن شد...
پ.ن: حدیث را مرحوم بحرانی در کتاب شریف البرهان نقل کرده از قول ابن عباس.
#بهشت
#علی
#فاطمه
@hoseiniyehandisheh
@msnote
🔰شاخصه ی یک طلبه ی مطلوب چیست؟
#اندیشه_مرحوم_علامه_سید_منیر_الدین_حسینی_الهاشمی
🔸بنابراين شما بايد شرايط مطلوب را به اين تعريف كنيد كه آيا در شرايط مطلوب كافي است كه فرضا طلاب درسهاي دانشگاهي را بخوانند؟!
به نظر ما ابتدا بايد #تكامل #اسلام مد نظر #طلاب باشد و سپس امور را نسبت به هم بسنجند و ببينند كه چگونه اين #تكامل واقع ميشود؟ و سپس سراغ امور #خرد بيايند. اين امر محوريترين امري است كه مثل اصول #اعتقادات (نه عين اعتقادات) بايد براي حوزه پذيرفته شده و تمام شده باشد. يعني چگونه الان حوزه در اين اختلاف ندارد كه وقتي ظهر شد 4 ركعت نماز واجب ميشود بايد براي آنهااين امر جزو بديهيات باشد و اگر كسي هم مخالفت كرد، مخالفت او، مخالفت با ضروريات دين قلمداد گردد.
بنابراين بايد همچنانكه منطق جزو مقدمات كار #طلاب ميباشد، دارا شدن قدرت #طبقه_بندي امور و مشخص كردن #جهت_گيري در #طبقه_بندي، جزو مقدمات كار #طلاب قرار بگيريد.
به تعبير ديگر ما در آينده #طلابي را ميخواهيم كه نه با يك قوره دچار سردي و نه با يك كشمش دچار گرمي بشوند!
#خطري را كه ميخواهم خدمت شما بيان كنم سر جاي خودش خطر خيلي بدي ميباشد. نوع آقاياني كه در شهرستانها ميروند، بوسيله مريدانشان قابل تحريك ميباشند و همچنين نوع آقاياني كه در حوزه هستند به وسيله بيوت و شاگردانشان قابل تحريك ميباشند. (در حالی که) محال است شما بتوانيد اينها را نسبت به يك #فتوي تحريك كنيد و برگردانيد. يعني با يك قاعدهاي كه براي ايشان مقدمات عملياش تمام شده (فرضا قابل به ترتب باشد يا نباشد) حتي از طريق شاگردانش نميتوان او را برگرداند! بله اگر تنها هم وزن خودش يعني يك مرجع ديگر با او درگير شود و كاملا او را به تكان بيندازد در او #ترديدي حاصل ميشود. ولي در امور #اجتماعي از اين حرفها نميباشد، همين آقا اگر در يك شهرستان برود حتي آن كسي كه مسجد را اداره (می کند) و بلندگو و روضه و منبر آقا را آماده ميكند ميتواند آقا را بگرداند و يا احيانا منبري و بعضي از مريدانِ آقا ميتوانند براحتي او را برگردانند يعني در آنجايي كه ميخواهد وزن_اجتماعياش خرج بشود، ديگران او را اداره ميكنند و ايشان وسيله ميشود.
اگر اين مطلب كه از اعظم امور مسلمين ميباشد مباديش تمام بشود #هماهنگی همه امور حول محور #نظام مهيا ميشود.
منبع:( الگوی تنظیم برنامه حوزه جلسه 13 استاد مرحوم حسینی الهاشمی)
#تکامل
#اسلام
#طلاب
#خرد
#اعتقادات
#طبقه_بندی
#خطر
#فتوی
#تردیدی
#اجتماعی
#هماهنگی
#نظام
@hoseiniyehandisheh
سوگواری سراسری
#یادداشت_های_حجت_الاسلام_حیدری
وقتی برای از دست رفتن عزیزی، در غم غوطهور میشویم، حداقل انتظارمان از دوستان و نزدیکان این است که احترام غم ما را نگه دارند و هوای حزن ما را داشته باشند. حالا #مصیبتی را در نظر بگیرید که در حدّ ِ «اعظم رزیتها فی الاسلام و فی جمیع السماوات و الارض» باشد. کسانی که در چنین #مصیبتی با صاحبعزا همراهی کنند و به هر روزشان رنگ اشک و آه بزنند، به بزرگترین حقائق احترام گذاشتهاند و به عمیقترین #عزادارای_ها ـ که هر روز توسط آسمان و زمین برگزار میشود ـ ادب کردهاند. درست است که فلاسفهی مسلمان قرنها تلاش کردهاند تا با #عقل شان حقیقت هستی را کشف کنند؛ اجرهم عندالله! اما قویترین #عقلانیت ها روزیِ کسی میشود که با این «سوگواریِ سراسری در هستی» همنشین شود و با صد #لعن و صد #سلامِ روزانهاش، همیشه به یاد ریشهی #شرور باشد و جریان آن در زندگی امروز را ببیند و در برابر خیمهی #خوبی خضوع کند و نشانههای آن را در همین حالا بشناسد. آنوقت است که آدم میفهمد که هستی صحنهی درگیری دائمی بین #حق و #باطل است و آرزویش همگامی با کسانی میشود که با «بذل مهجه» خون قلبشان را فدای #حسین کردند تا برای مومنین، سدّی در مقابل نفرت #نفاق و انکار #کفر بنا شود: «و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام»
فرارسیدن ایام عزاداری حضرت #ابا_عبدالله_الحسین_علیه_السلام را محضر شما تسلیت عرض میکنم. التماس دعا.
در عزاداری هاتون به یاد پیرغلامان اباعبدالله که امسال محرم رو بین ما نیستند، خصوصا همه خدمتگزاران به دین باشید.
اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
# ابا_عبدالله_الحسین_علیه_ السلام
#مصیبت
#عزاداری_ها
#عقل
#عقلانیت
#لعن
#سلام
#شرور
#خوبی
#حق
#باطل
#نفاق
#کفر
@msnote
@hoseiniyehandisheh
◼️مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) (پانزده شب) با موضوع:
🔅«فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینه ی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
💠 سخنرانان:
◀️ حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق (ده شب اول)
◀️ حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق حیدری (پنج شب آخر)
◀️ با مداحی ذاکر اهل بیت (ع)
برادر سید روح الله طباطبایی
🔸 مکان: ابتدای ۴۵ متری عمار یاسر، مسجد اهل بیت (ع)
🔸 زمان: بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء
🔸 خواهران و برادران
✅ هیئت گفتمان انقلاب اسلامی
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
شب اول محرم 1398-سمنان.MP3
3.19M
🎙 صوت سخنرانی شب اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، هیئت عشاق الحسین علیهالسلام
MIREC015.MP3
4.26M
🎙 صوت سخنرانی شب دوم دهه اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، شهر سرخه
MIREC017.MP3
4.84M
🎙 صوت سخنرانی شب سوم دهه اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، شهر سرخه
MIREC020.MP3
9.4M
🎙 صوت سخنرانی شب چهارم دهه اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، شهر سرخه
MIREC022.MP3
8.88M
🎙 صوت سخنرانی شب پنجم دهه اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری
زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، شهر سرخه
هدایت شده از کانال رسمی حسینیه اندیشه
متن سخنران شب اول محرم 98 ـ استان سمنان.pdf
335.3K
📄 متن کامل سخنرانی شب اول محرم 1398
🏴 با موضوع: «فهم مجتهدانه از عوامل غیبت کبری زمینهی
تلاش مجاهدانه برای ظهور ولایت عظمی»
☑️ حجتالاسلام محمدصادق حیدری
🔘 استان سمنان، هیئت عشاق الحسین علیهالسلام