eitaa logo
تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
484 دنبال‌کننده
312 عکس
82 ویدیو
26 فایل
💠 امیرالمومنین علیه السلام در نامه ای به امام حسن علیه السلام: 📜 اعْرِضْ عَلَیْهِ أَخْبَارَ الْمَاضِین! تاریخ گذشتگان را به او(نفست) ارائه کن تا ببیند که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است! 💠 پیامگیر: @amdabir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 فیش حقوقی #امیرالمومنین علیه السلام... 🆔 @islam_history
⁉️ در میان فرزندان دوقلو، کدام یک بزرگتر هستند؟ (بسیار جالب و خواندنی) 🔰يكى از اصحاب عليه السلام داراى دو نوزاد دوقلو گرديد، همين كه به حضور مبارک آن حضرت شرفياب شد، پس از تبريک و تهنيت به او حضرت فرمود: آيا می‌دانى كدام يك از دوقلوها بزرگترند؟ 🔸پدر نوزاد در جواب اظهار داشت: آن كه اوّل از شكم مادر خارج و به دنيا آمده است. 💠 حضرت فرمود: خير، آن كه آخر به دنيا آمده بزرگ تر است، زيرا مادر در ابتداء به وسيله او و سپس به وسيله آن كه اوّل خارج شده، آبستن گرديده است. و چون نطفه اوّلى در ابتداء وارد رحم شده و منعقد گرديده است، به همين جهت توان خروج از رحم مادر را ندارد، تا آن كه نوزاد بعد از خودش خارج گردد؛ و پس از آن كه راه براى اوّلى باز شد آن وقت مى تواند از رحم مادر خارج و وارد دنيا گردد. 💠 بنابراين، آن كه نطفه اش اوّل منعقد شده است، دوّمين نوزاد محسوب مىشود، كه به همين جهت بزرگ تر هم خواهد بود. 📚وسائل الشّيعة، ج٢١، ص۴٩٧. 🆔 @islam_history
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ ⁉️ #اسلام چگونه وارد #ایران شد؟ ⚠️ فرق است بین ورود اسلام و تسلیم شدن 🆔 @islam_history
📌 مورّخان سانسورچی 🔰در جریان خواست نظر اصحاب را درباره جنگ جویا شود و رو به اصحاب کرد فرمود: نظر شما در اين باره چيست؟ 🔸نخست ابوبكر برخاست و گفت: بزرگان و دلاوران ، در اين ارتش شركت كرده اند. هرگز قريش به آيينى نياورده‌اند و از اوج عزت به قعر ذلت سقوط نكرده‌اند و از طرفى ما از با آمادگى كامل بيرون نيامده ايم.(۱) (يعنى مصلحت اين است جنگ نكنيم و به مدينه بازگرديم). 💠 پيامبر فرمود: اجلس؛ بنشين. 🔸سپس برخاست و همين سخن را تكرار كرد و دستور داد كه بنشيند. 🔹 پس از او، برخاست و گفت: اى پيامبر خدا قلب هاى ما با شما است و آنچه را خداوند به تو دستور داده همان را تعقيب كن. به خدا سوگند، هرگز ما به شما سخنى را كه به گفتند نخواهيم گفت. هنگامى كه موسى آنان را دعوت به جهاد كرد، بنى اسرائيل به «كليم اللّه» گفتند: اى موسى! تو و پروردگارت برويد جهاد كنيد و ما در همين جا نشسته ايم، ولى ما ضد اين سخن را به شما عرض مى كنيم: در ظل عنايات پروردگارت جهاد كن و ما نيز در ركاب شما مى جنگيم. 🔰پيامبر از شنيدن سخنان مقداد، خوش حال گرديد و در حق او دعا كرد. ⚠️ نکته: 🔰اگر غرض ورزى و ستر حقايق و تعصب باطل، براى تمام نويسندگان ناشايست باشد؛ براى مورّخ از همه بدتر و ناشايست‌تر است. 🔰 آيينه‌اى است كه چهره هاى مردان در آن به خوبى نمايان است. مورخ بايد بكوشد صفحه آيينه آيندگان را از هر گونه زنگار تعصّب پاك كند. 👥 ابن هشام، «۲» مقريزى «۳» و طبرى «۴» شوراى نظامى پيامبر را در تاريخ خود مطرح كرده و متن پاسخ هاى سعد معاذ و مقداد را در كتاب خود آورده اند، ولى از نقل پاسخ تفصيلى ابوبكر و عمر خوددارى كرده و به طور اجمال نوشته اند كه اين دو نفر، برخاستند و نظر دادند و نيكو سخن گفتند. اكنون بايد از اين قهرمانان تاريخ پرسيد كه اگر نظرهاى اين دو شخصيت نيكو بود، چرا از بيان متن آن خوددارى كرده‌ايد؟ ❌ گرچه آنها این بخش از تاریخ را سانسور کرده‌اند اما ديگران متن گفتار آنان را آورده‌اند «۵» و چنان كه ملاحظه مى فرماييد، هرگز سخنان نيكو نگفته‌اند. سخنانى گفته‌اند كه حاكى است گوينده آن را رعب و وحشت فراگرفته بود. آنچنان قريش را عزيز و نيرومند مى پنداشتند كه هرگز احتمال شكست قريش در ذهن آن‌ها راه نداشت. 📚 منابع ۱. واقدى، المغازى، ج۱، ص۴۸. ۲. سيره ابن هشام، ج۱، ص۶۱۵. ۳. الامتاع الأسماع، ص۷۴. ۴. تاريخ طبرى، ج۲، ص۱۴۰. ۵. واقدى، المغازى، ج ۱، ص ۲۴۸؛ سيره حلبى، ج۲، ص۱۶۰ و ، ج۱۹، ص۲۱۷. 🆔 @islam_history
📌 مناظره شیخ مفید و قاضی عبدالجبار 🔸... شیخ مفید گفت: این حدیثی که می‌‌کنند که صلّی‌ اللّه علیه و آله در صحرای ، درباره علیه السّلام فرمود: 💠«مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ: هر کس که من مولای اویم، پس علی‌ مولای اوست» 🔸آیا این صحیح است و یا این‌ که آن را به دروغ ساخته است؟ 🔹قاضی پاسخ داد: این روایت،صحیح است. 🔸شیخ مفید بلافاصله پرسید : منظور از کلمه «مولی» در این روایت چیست؟ 🔹و قاضی جواب داد: منظور، آقائی و اولویّت است. 🔸شیخ مفید گفت: اگر چنین است پس طبق فرموده پیامبر‌ صلّی‌ اللّه علیه و آله،‌ علی‌ علیه السّلام آقائی و اولویّت بر دیگران دارد، بنابراین، این همه اختلاف و دشمنی‌ها بین شیعه و سنّی برای چیست؟ 🔹قاضی گفت: ای برادر! این حدیث (غدیر) روایت (و مطلب نقل شده) است، ولی ، «درایت» و امری مسلّم است، و آدم عاقل، به خاطر روایتی، درایت را ترک نمی‌کند!! 🔸در این هنگام شیخ مفید سوال دیگری پرسید و فرمود : شما درباره این حدیث چه می‌گویید که پیامبر‌ اکرم صلّی‌ اللّه علیه و آله، در شأن علی‌ علیه السّلام فرموده اند: «یَا عَلیُّ حَرْبُکَ حَرْبِی وَ سِلْمُکَ سِلمِی»: «ای علی! جنگ با تو،‌جنگ با من است، و صلح با تو،‌ صلح با من است» 🔹قاضی گفت : این حدیث هم،‌صحیح است. 🔸و شیخ مفید پاسخ داد : بنابراین آنان‌ که را به راه انداختند مانند و و و… و با علی علیه السّلام جنگیدند، طبق حدیث فوق و اعتراف شما به صحّت آن، باید (با شخص صلّی‌ اللّه علیه و آله جنگیده) و در نتیجه باشند. 🔹قاضی که سعی در توجیه و پاسخگویی به این سوال داشت، گفت : ای برادر! آن‌ها (طلحه و زبیر و …) توبه کردند. 🔸اما شیخ مفید با استفاده از همان پاسخی که قاضی داده بود در جواب او گفت : جنگ جمل، درایت و قطعی است، ولی در این‌که پدید آورندگان آن جنگ، توبه کرده‌اند، روایت و شنیدنی است، و به گفته تو نباید درایت را فدای روایت کرد، و مرد عاقل به خاطر روایت، درایت را ترک نمی‌کند. 🔹قاضی، در پاسخ این سؤال فرومانده، پس از ساعتی درنگ ، سرش را بلند کرد و گفت : «تو کیستی؟ 🔸شیخ مفید پاسخ داد: من خادم شما محمّد‌‌‌بن محمّد‌بن نعمان هستم. 🔹قاضی که تازه فهمیده بود با چه کسی سخن می گفته ، همان‌ دم برخاست و دست شیخ مفید را گرفت و بر جای خود نشانید و به او گفت: «اَنْتَ الْمُفِیدُ حقّاً»: «تو در حقیقت، مفید (فایده بخش) هستی» 📚 مجالس المؤمنین، ج۱، ص۲۰۰ و ۲۰۱(مجلس پنجم). 🆔 @islam_history
‌ ❤️ صلّی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله... 🕊حضرت‌فرمود: ...این ذکر را ۳مرتبه بگو؛ چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان می‌رسد! 🌙 🆔 @islam_history
💠 ۲۸ ربیع الثانی؛ برابر است با سالگرد احیاگر بزرگ علامه شیخ عبدالحسین امینی نجفی رحمت الله علیه. 🆔 @islam_history
📌 استغفار خوب و استغفار بد 🔹عَنِ الرِّضَا علیه‌السلام قَالَ: مَثَلُ الِاسْتِغْفَارِ مَثَلُ وَرَقٍ عَلَى شَجَرَةٍ تُحَرَّكُ فَيَتَنَاثَرُ وَ الْمُسْتَغْفِرُ مِنْ ذَنْبٍ وَ يَفْعَلُهُ كَالْمُسْتَهْزِئِ بِرَبِّهِ. 🔻 علیه‌السلام فرمود: همان‌گونه که تکان دادن درخت باعث ریختن برگ‌های آن می‌شود، نیز [با گناهان] چنین می‌کند و کسی که از گناهی استغفار کند اما آن را انجام دهد گویی پروردگارش را مسخره کرده است. 📚 ، ج۲، ص۵۰۴. 🆔 @islam_history
📌 دزدان دین و راهزنان مذهب چه کسانی هستند⁉️ ✍ سدیر صیرفی گويد: علیه السلام با اشاره به مردمی که طواف می کردند به من فرمود: 💠 ای سدیر! اين مردم تنها به این امر شدند تا دور این سنگها طواف کنند و آنگاه نزد ما بیایند و ولایتشان را نسبت به ما اعلام دارند که خداوند می فرمايد: و من بسیار آمرزنده‌ام برای کسی که کند و ایمان آورد و عمل صالح به جای آورد و سپس هدایت شود. 💠 منظور از "هدایت" ما است. 💠 ای سدیر! اکنون راهزنان دین خدا را به تو نشان می دهم. ⚠️ آنگاه حضرت به (رئیس مذهب حنفی)و (از سران ) که در با اصحابشان حلقه زده بودند نگاه کرده و فرمود: 💠 اینان راهزنان راه دین خدا هستند. 💠 بدون اینکه هدایتی از جانب خدا به همراه داشته باشند و یا کتاب روشنی! 💠 اگر اين خبیث‌ها در خانه هایشان می نشستند، مردم متحیر می گشتند و وقتی کسی را نمی‌یافتند تا از خدا و رسول او به ایشان خبر دهد، نزد ما می آمدند تا آنها را خبر دهیم. 📚‌ ، ج۱، ص۳۹۳. 🆔 @islam_history
📌 خدا صلی الله علیه وآله فرمود: 🔰 سه چیز است که در هرکس یافت شود، نه او از من است و نه من از وی هستم: 1⃣ کینه ‏_بن_ابیطالب علیهما السلام . 2⃣ دشمنی با علیهم السلام . 3⃣ اینکه کسی بگوید در گفتار خلاصه می‏شود (نه در عمل) [بابا دلت پاک باشه] 📚 فردوس الاخبار، ج۲، ص۸۵. 📚 تاریخ دمشق، ج۴۲، ص۲۸. 🆔 @islam_history
💠 بسم الله الرحمن الرحیم 💠 در آستانه ایام فاطمیه، کانال تاریخ اسلام در نظر دارد، گوشه‌ای از حوادث غدیر تا شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را از منابع فریقین بیان کند. باشد که مورد تایید اهل بیت علیهم السلام قرار گیرد‌‌. 💠 جهت ارتباط، انتقاد و پیشنهاد با آی‌دی زیر تماس بگیرید. 🆔 @amdabir
📌 توهین منافقان در غدیر 🔰هنگامی که که سلام و درود خدا بر او و اهل بیت او باد، از خم فارغ شد و مردم پراکنده شدند، منافقان گرد هم آمدند و بر آن چه که اتفاق افتاد، تأسف خوردند. ❗️پس سوسماری از کنار آنان رد شد. برخی از آنان گفتند: کاش که این سوسمار را بر ما گماشته بود و را بر ما نگماشته بود! 🔰 این سخن را شنید و آن را با صلی الله علیه و آله و سلم در میان گذاشت. حضرت به دنبال آنان فرستاد و آنان را احضار کرد. اما ایشان انکار کردند و قسم خوردند که آن سخن را نگفته اند. خدای عز و جل این آیه را نازل کرد: «یَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُواْ وَلَقَدْ قَالُواْ کَلِمَةَ الْکُفْرِ» تا آخر آیه، پس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: همانا آسمان بر کسی سایه نینداخته و زمین، کسی را بر دوش خویش حمل نکرده است که راستگوتر از ابوذر باشد. 📚 مناقب ابن شهر آشوب، ج۳، ص۴۱. 🆔 @islam_history
نصب ولیّ؛ از جانب خداست یا پیامبر⁉️ 📌 حسادت صحابه به علیه السلام ✍ علیه‌السلام به نقل از پدران گرامي خود فرمود: 🔰چون صلی الله علیه و آله، علیه‌السلام را در روز خم [به و ] منصوب نمود و فرمود هر كه من مولاي اويم علي مولاي اوست ، و اين رويداد در شهرها منتشر شد ، [مردي به نام] نعمان بن حرث فهري نزد صلی الله علیه و آله آمد و گفت: تو از جانب خدا ما را دستور دادي كه دهيم كه خدايي جز خداي يكتا نيست و اين كه تو پيامبر خدا هستي ، و نيز ما را به و حج و و و زكات فرمان دادي و ما [همه] اينها را از تو پذيرفتيم ، اما تو به اينها بسنده نكردي تا اينكه اين جوان را منصوب [به امامت و ] كردي و گفتي : هر كه من مولاي اويم علي مولاي اوست. [حالا برايم بازگو كه] اين از جانب توست يا فرماني از جانب خداست؟ فرمود: سوگند به خداي يكتايي كه جز او خدايي نيست، اين از جانب خداست. نعمان بن حرث از آن حضرت روي برگردانيد و گفت: خدايا اگر حقيقتاً اين [امر] از جانب توست، سنگي از آسمان بر ما فرود ببار! [چيزي نگذشت كه] خداوند سنگي بر سرش پرتاب كرد و او را بكشت، و خداي تعالي[اين آيه را] فرو فرستاد: (سَئَلَ سائل بعذاب واقع...)« تقاضاكننده‌اي تقاضاي عذابي را كرد كه تحقق يافت. سوره معارج » 📚 تفسير مجمع‌البيان، ج۵، ص۳۵۲‌. 🆔 @islam_history
‌ ❤️ صلّی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله... 🕊حضرت‌فرمود: ...این ذکر را ۳مرتبه بگو؛ چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان می‌رسد! 🌙 🆔 @islam_history
⁉️ از چه می‌دانید؟ ⁉️ اصحاب صحیفه ملعونه چه کسانی بودند؟ ✍ تفصیل داستان صحیفه ملعونه را در بحار به نقل از نقل کرده که خلاصه اش چنین است: 🔰اوّل کسانی که بر غصب خلافت هم پیمان شدند ابو بکر و بودند، و اساس و پایه ای که طبق آن پیمان بستند و سایر پیمان‌هایشان هم بر آن پایه بود این بود که (اگر بمیرد یا کشته شود این امر خلافت را از اهل بیتش بگیریم بطوری که تا ما هستیم احدی از آنان به خلافت دست نیابد). بعد از آن ابو عبیده جراح و معاذ بن جبل و در آخر سالم مولی ابی حذیفه هم به آنان پیوستند و پنج نفر شدند. اینان جمع شدند و داخل کعبه رفتند و در بین خود نوشته ای در این باره نوشتند که: (اگر محمد بمیرد یا کشته شود... ). و در تمام این قضایا و جاسوس پدرانشان در خانه صلی اللَّه علیه و آله بودند. 🔰سپس و عمر جمع شدند و سراغ و آزادشدگان فرستادند و ما بین خود مشورت و نظر خواهی کردند و بر این رأی متّفق شدند که هنگام بازگشت پیامبر صلی اللَّه علیه و آله از در گردنه (هرشی) که در راه مکه در نزدیکی جحفه است شتر حضرت را بر مانند و به این طریق حضرت را بقتل برسانند. 🔰کسانی که اجرای نقشه را بر عهده داشتند چهارده نفر بودند که در جنگ تبوک هم همین نقش را بر عهده داشتند ولی این نقشه آنان بر آب شد. 🔰 علیه السّلام از طرف خداوند در خم منصوب شد و سپس پیامبر صلی اللَّه علیه و آله حرکت کرد تا به گردنه (هرشی) رسید و آن عده جلوتر رفتند و بر سر راه پنهان شدند، ولی این بار هم خداوند آنان را مفتضح کرد و پیامبرش را حفظ نمود. 🔰وقتی وارد شدند همگی در خانه ابو بکر جمع شدند و در بین خود نوشته ای نوشتند و آنچه در باره خلافت تعهّد کرده بودند در آن ذکر کردند، و اوّلین مطلب آن شکستن پیمان و علیه السّلام بود، و اینکه خلافت از آن ابو بکر و عمر و ابو عبیده است و سالم نیز با آنان است و از این عده خارج نمی شود. 🔰این صحیفه دوم را سی و چهار نفر امضاء کردند که چهارده نفر همان کمین کنندگان در گردنه هرشی بودند که عبارت بودند از ابو بکر و عمر و و و و و ابو عبیده جراح و عبد الرحمن بن عوف و سالم مولی ابی حذیفه و معاذ بن جبل و و مغیرة بن شعبه و سعد بن ابی وقاص و اوس بن حدثان و بیست نفر دیگر عبارت بودند از: ، عکرمه پسر ابو جهل، ، بشیر بن سعید، سهیل بن عمرو، صهیب بن سنان، ابو الاعور اسلمی، صفوان بن امیّه، سعید بن عاص، عیّاش بن ابی ربیعه، حکیم بن حزام، مطیع بن اسود مدری و چند نفر دیگر که هر کدام از اینان جمعیّت عظیمی را بدنبال خود داشتند که سخنشان را می‌پذیرفتند و از آنان اطاعت می‌کردند. 🔸نویسنده این صحیفه سعید بن عاص اموی بود و در سال دهم هجرت آن را نوشت. سپس آن را به ابو عبیده جراح سپردند و او آن را به فرستاد. آن صحیفه همچنان در کعبه مدفون بود تا زمان عمر که آن را از محلش بیرون آورد. 📚 ، ج ۲۸ ص ۱۱۱- ۹۶. 🆔 @islam_history
🗣 می‌گویند: ، زن ستیز است... سلام‌الله‌علیها 🆔 @islam_history
📌 حدیث معروف به حديث حوض ✍ صلی الله علیه و آله فرمود: 💠 «درحالى كه مى خواهم برخيزم، گروهى را مى بينم و وقتى آنان را شناختم، يك نفر از ميان من و آنها بيرون مى آيد و مى گويد: بيائيد! مى گويم: به كجا؟ مى گويد: به خدا قسم به سوى جهنم! مى گويم: اينها چه كار كرده اند؟! مى گويد: آنان (صحابه) پس از تو به قهقرا برگشتند و مرتد شدند، و نخواهم ديد از آنها كسانى را كه نجات پيدا مى كنند، جز مانند شترهاى سرگردانى كه از گله خارج مى شوند». ⁉️ پیروان ( ) چگونه صحابه را عادل می‌دانند؟ ⁉️ آیا صرف معیت با ، عصمت می‌آورد؟ 📚 صحيح بخارى، ج۴، ص٩۴ تا ٩۹. 📚 صحيح مسلم، ج٧، ص۶۶. 🆔 @islam_history
📌 سپاه اسامه 🔰 گرامی صلی الله علیه و آله در روزهای آخر عمرِ پربرکت خویش، برای دور کردن و فرستادن آنها به منطقه بلقاء (فلسطین) تصمیم به پاک‌سازی فضای شهر گرفتند. اتخاذ این تصمیم دلایلی داشت که مهمترین آن، این بود و علیه‌السلام به خطر نیافتد. 🔰 اما منافقان با بهانه‌های مختلف از پیوستن به این سپاه خودداری می‌کردند، طبق معمول دو تن از همیشه مخالفان با پیامبر( و ) این بار هم مثل همیشه ساز مخالف زدند و در جیش شرکت نکردند، تا جایی که پیامبر زبان به لعن متخلفین از جیش اسامه گشودند و فرمودند: جهّزوا جیش أسامة، لعن اللهُ من تخلّف عنه! 🔰 بالاخره کار به جایی رسید که پیامبر به بستر بیماری افتاده و عملا حرف حضرت روی زمین ماند و سپاه هم با کارشکنی اصحاب حرکت نکرد. برگرفته از: 📚 سیره ابن هشام، ج۲، ص۶۴۲. 📚 ارشاد مفید، ج۲، ص۱۸۳. 📚 الملل والنحل، ج۱، ص۲۳. 🆔 @islam_history
📌 توهین عمر به رسول‌الله ✍ هرچند بعضی از مورخین ، نام خلیفه دوم را ذکر نکرده‌اند؛ اما به خواست خدا در صحیح‌ترین کتاب آنها، توهین وی به پیامبر ثبت شده است. 🔰 مى گويد: چون زمان وفات خدا صلی الله علیه و آله فرا رسيد، در حالى كه در اتاق و گرداگرد بستر آن حضرت را مردان سرشناس و مختلفى گرفته بودند و نيز در ميان ايشان بود، آن حضرت فرمود: 💠 هم اكتب لكم كتابا لن تضلوا بعده. يعنى كاغذى حاضر كنيد تا چيزى برايتان بنويسم كه هرگز گمراه نشويد. 🔰اما عمر بی‌درنگ گفت: ان النبى غلبه الوجع، و عندكم كتاب الله، فحسبنا كتاب الله. يعنى درد بر پيغمبر چيره شده، كتاب خدا در نزد شما موجود است، پس همان كتاب خدا براى ما كافى است. 🔰به سبب مخالفت عمر با خواسته پيغمبر، در ميان حاضران مجلس اختلاف نظر افتاد؛ جمعى خواهان اجراى دستور صلی الله علیه و آله بودند، و بعضى هم سخن عمر را تكرار نمودند. سر و صدا بالا گرفت و اختلاف و پرخاش به يكديگر شدت يافت ؛تا آنجا كه رسول خدا خطاب به آنها فرمود: 💠 قوموا عنى، لا ينبغى عندى التنازع. يعنى بيرون برويد؛ دعوا و ستيزه در نزد من درست نيست. 📚 صحيح بخارى، كتاب العلم، باب كتابه العلم، ج ۱، ص ۲۲ - ۲۳.
📌 بازارگرمی عمر 🔰ظهر روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱هجری که خدا صلی الله علیه و آله برای همیشه چشم از جهان فرو بست، در منطقه‌ای نزدیک به نام سُنح بود اما عمر در مدینه بود و بر بالین پیامبر حاضر شد. 🔰عمر با بازارگرمی‌های خود و با انکار رحلت صلی الله علیه و آله و با گفتن جملاتی نظیر: رسول خدا نمرده است؛هر کس بگوید پیامبر مرده است او را با شمشیر می‌کُشم! و از اینگونه حرف‌ها... حتی وقتی ابن ام مکتوم آیاتی دالّ بر مرگ پیامبر را خواند، انکار می‌کرد. 🔰ميداندارى آن قدر دوام يافت تا ابوبكر از راه رسيد و به جمع آنها پيوست و در تاييد مرگ پيغمبر همان آيه‌اى را خواند كه ابن‌ام مكتوم خوانده بود. ‼️در اينجا بود كه عمر رو به ابوبكر كرد و پرسيد: اين آيه در است؟! ابوبكر گفت: آرى! آن وقت عمر خاموش شد و ديگر شعار نداد! ✍ پ ن: آیا این بازارگرمی‌ها جز برای تلف کردن وقت و از راه رسیدن ابوبکر بود؟ ✍ پ ن: آیا جز این بود که می‌خواستند با همفکریِ هم، را تشکیل بدهند؟ تمامی منابع از 📚 مسند ، ج۶، ص۲۱۹. 📚 تاريخ طبرى، ج۱، ص۱۸۱۸. 📚 تاريخ ابوالفدا، ج۱، ص۱۶۴. 📚 طبقات ابن سعد، ج۲، ص۵۴. 📚 سنن ابن ماجه، ح۱۶۲۷. 🆔 @islam_history
نگرشی در اسناد و مدارک هجوم به خانه‌ی صدیقه‌ی طاهره علیها السلام از قرن اول هجری تا کنون - عبد الزهرا مهدی.pdf
1.17M
💠 ترجمه کتاب الهجوم علی بیت سلام‌الله‌علیها، نوشته عبدالزهرا مهدی 💠 اثبات هجوم به خانه وحی از منابع فریقین 💯 بخوانید و نشر دهید... 🆔 @islam_history
📌 ابلیس و بنیانگذار در روز قیامت 🔰وقتی روز بر پا شود، ابلیس را در حالی که با افساری آتشین لجام شده می‌آورند، و زُفر (لقب خلیفه دوم) را در حالی که با دو افسار آتشین لجام شده می‌آورند! 🔰ابلیس نزد او می‌رود و فریاد می‌زند و می‌گوید: مادر به عزایت بنشیند، تو که هستی؟ من کسی هستم که اوّلین و آخرین را گمراه کردم، در حالی که به یک افسار لجام شده‌ام و تو به دو افسار لجام شده ای! 🔰او می‌گوید: من کسی هستم که امر کردم و اطاعت شدم و خداوند امر کرد و عصیان شد! 📚 ثواب الاعمال، ص۲۴۸ ح۹ و ص۲۵۵. 📚 تفسیر عیّاشی، ج۲، ص۲۲۳، ح۹. 🆔 @islam_history
‌ ❤️ صلّی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله... 🕊حضرت‌فرمود: ...این ذکر را ۳مرتبه بگو؛ چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان می‌رسد! 🌙 🆔 @islam_history
‼️ افتخار به هجوم به خانه وحی توسط شاعر معاصر 🔰اسف آور است كه شاعر معروف معاصر، محمد حافظ ابراهيم مصري كه در سال ۱۳۵۱ هجري درگذشته است، در قصيده «عُمَريّه» خود به مدح خليفه دوّم برخاسته، او را به جهت جسارت و اهانتی كه كه به حضرت عليها السلام روا داشته ستوده است: 🔹وَقَوْلَة لِعَلِيّ قالَها عُمَرُ *** أَكْرِمْ بِسامِعِها أَعْظِمْ بِمُلْقِيها حَرَّقْتُ دارَكَ لا أُبْقِي عَلَيكَ بِها *** إِنْ لَمْ تُبايِعْ وَ بِنْتُ الْمُصْطَفي فِيها ما كانَ غَيْرُ أَبِي حَفْص يَفُوهُ بِها *** أَمامَ فارِسِ عَدْنان وَ حامِيها 🔹به ياد آر سخني را كه به گفت. گرامي دار شنونده را; بزرگ دار گوينده را. به علي گفت اگر بيعت نكني خانه تو را مي‌سوزانم واجازه نمي دهم در آنجا بماني. واين سخن را در حالي گفت كه دختر حضرت محمّد مصطفي در خانه بود. اين سخن را جز عمر كسي ديگر نمي توانست بگويد. در مقابل شهسوار عربِ عدنان وحامي آن. 🔰اين شاعر دور از شعور مي‌خواهد جنايتي را كه عرش الهي از آن مي‌لرزد از مفاخر خليفه بشمارد! 📚 ديوان شاعر نيل، ج۱، ص۸۴. 🆔 @islam_history