📚 #معرفی_کتاب عدالت در اسلام
✍مرحوم آیت الله ابراهیم #امینی
در این اثر، تلاش شده «عدالت از دیدگاه اسلام» تحقیق و بررسی شود و وظیفه حکومت اسلامی در برپایی عدالت به ویژه «عدالت اجتماعی» بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین(ع) تبیین گردد؛
📖فهرست کتاب :
بررسی واژگانی و اصطلاحی #عدالت
جایگاه و اهمیت عدالت
عدالت و حکومت
برتر از عدالت یا عدالت برتر
عدالت با حیوانات
زمینه های اجرای عدالت
زمامداران و اجرای عدالت
موانع اجرای عدالت اجتماعی
🌐مطالعه نسخه رایگان اینترنتی👇
http://www.ibrahimamini.com/fa/node/4260
#عدالت_اسلامی
#عدالتخواهی
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
064cd0e0ae658c0dfb8fed71f7facf.pdf
368.9K
📚 #کتاب
جهت گیری تخصصی طلبه
✍ استاد عالم زاده نوری
💥بسیار مهم و کاربردی💥
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
📚 #معرفی_کتاب اقتصاد اسلامی
✍آیت الله #نوری_همدانی
📥 دانلود نسخه انروید 👉
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
35.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥روش مقابله با تهاجم فرهنگی در دانشگاه ها
🔹بررسی شخصیت آقاعلی مدرس زنوزی(حکیم موسس)
🎤بخشی از سخنرانی استاد #دینانی پیرامون معاد جسمانی #آقاعلی_مدرس
#تراجم_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
💥 کتابی که با جیغ #احمدی_نژاد مواجه شد!
📌زمانی که گزیدههایی از کتاب «روایت انحراف» در فضای مجازی منتشر شد، فریادهای احمدینژاد و واکنشهای هیستریک حامیان او علیه این کتاب، عجیب به نظر میرسید اما با عرضه کتاب و مطالعه آن توسط مخاطبان و حتی حامیان احمدی نژاد، چرایی این فریادها مشخص گردید.
📌ابتدا حامیان احمدینژاد در میان توهینها و تهدیدهایشان وعده دادند که پاسخ روایت انحراف را خواهند داد؛ اما بعد از کلی هیاهو در ظاهر تصمیم به سکوت گرفتند.
📌سکوتی که برای آنان کم هزینهتر از فریاد کشیدن و کمک به دیده شدن بیشتر کتاب بود! کتابی که تلاش دارد تا به پرسشهایی مانند؛ «چرا به لیدرهای
جریان موسوم به بهار، حلقهانحرافی
گفته میشود؟»، «کدام بخش از اندیشه این حلقه، انحرافی است؟» و … پاسخ دهد و پاسخ آن فراتر از پاسخهای رایج در این مسئله بود.
🔻برای تهیه به لینک زیر مراجعه فرمایید:
📚www.didemanbook.ir 📚
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab
chehre 11 new.pdf
8.54M
📜مکتب محقق
🔹به پاس خدمات علمی و فرهنگی استاد مهدی #محقق
✍با آثار و گفتاری از استاد #مهدوی_راد و دکتر #حسن_انصاری و دکتر #بلخاری و...
#تراجم_علما
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜مکتب محقق 🔹به پاس خدمات علمی و فرهنگی استاد مهدی #محقق ✍با آثار و گفتاری از استاد #مهدوی_راد و دک
💥استاد #مهدوی_راد درباره استاد #محقق:
🔸...نگاه تمدنی ایشان به #تمدن_اسلامی بسیار قابل توجه است. به همین سبب، همهی مقالات و پژوهشهای ایشان، این بعد نگرش تمدنی را دارد که نوعی نگاه به ابعاد شکوهمند اسلام است و پژوهشهایی که در کنگرههای مختلف ارائه کردند از این زاویه است. مثل مقالهی بسیار سودمند «جریان ترجمه در جهان اسلام».
🔹توجه به ایران و سابقهی اندیشهای و فرهنگی وسیع کشورمان در آثار دکتر محقّق بسیار قابل توجه است. یکی از ویژگیهای دوستداشتنی ایشان علاقهمندی به ایران است.
🔸ایشان سفرهای مختلفی به اقصی نقاط دنیا داشتهاند. گزارش این سفرها در سومین بیست گفتار به چاپ رسیده است. این مجموعه بسیار خواندنی و مفید است -مخصوصاً بخش مربوط به سفر به کشور مصر-. این سفرها برای تدریس و شرکت در کنگرههای علمی بوده است.
🔹زمانی در حضور ایشان سخنی دربارهی یکی از اندیشمندان بود. ایشان پس از تجلیل از مقام آن بزرگوار، فرمودند: اندیشهی آن فرد بیشتر به سمت جهان غرب است تا ایران و من هر وقت به کشورهای دیگر سفر کردم تنها برای مدت کوتاهی در آنجا ماندم و پس از آن به کشور بازگشتم. این نشان از علاقهی زیاد دکتر محقّق به ایران است. فقه، اصول، فلسفه، کلام، تاریخ علم، ادبیات عربی و ادبیات فارسی، شاخههای مختلف تخصّص جناب دکتر محقّق است و ایشان در هرکدام از این شاخهها صاحب نظر هستند.
🔸نکتهی دیگری که بسیار قابل توجه است متنگرایی ایشان است. در حال حاضر، ما در روزگاری هستیم که سخن گفتن بدون استناد و سند، بسیار فراوان شده است. در قرآن کریم یکی از توصیههای جدی این است که «قولوا قولا سدیدا»؛ یعنی وقتی سخن میگوئید به استواری سخن را بر زبان جاری کنید. پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) نیز میفرماید: «رحم الله امرا إذا عمل عملا فاتقنه»؛ یعنی خدا رحمت کند کسی را که هر گاه کاری را انجام میدهد، محکمکاری میکند و با اتقان آن را انجام میدهد. زمانی، استاد محمدرضا حکیمی دربارهی یکی از شخصیتهای بزرگ تشیّع یعنی «مرحوم عبدالحسین شرفالدین» صحبت میفرمودند؛ ایشان نهضت استنادگرایی را ذیل ویژگیهای آن عالم بزرگوار یاد کردند. این عالم بزرگ در طول زندگی علمی خود تمامی نظرات خود را مستند به دلایل روشن و مبیّن ارائه میکرد و با نگاهی به آثار ایشان میتوان دریافت که ریزبینیشان در توجه به این مسئله، بسیار قابل توجه است.
🔹دکتر محقّق کتاب بسیار محققانهای با عنوان «فیلسوف ری» دارند که من در زمانهای قدیم این کتاب را خواندهام. البته این کتاب میتوانست جلد دومی با موضوع تحلیل اندیشههای فیلسوف ری داشته باشد امّا این اتفاق نیفتاد. وقتی من سراغ این کتاب را گرفتم، به من گفتند: «کار تحقیق، عجلهای نیست و نگارش جلد دوم، نیاز به پژوهشهای گستردهای دارد.» و از این جهت نگارش جلد دوم این کتاب ادامه نیافت.
🔸دکتر محقّق، خود، یکی از اندیشمندان بزرگ کشور ماست و تا امروز مراسم بزرگداشت مختلفی برای ایشان برگزار شده است. توجّه به مقام علمی و پاسداشت عالمان در سیره زندگی ایشان بسیار متبلور است. یکی از ابعاد بسیار مهم استاد محقق توجّه به عالمان و محقّقان و استادان است. هر زمانی ایشان در جلساتی -برای سخنرانی- دعوت میشدند، به تمرکز بر اندیشمندان و بزرگان علمی کشورمان تأکید داشتند. ایشان همیشه به جوانان و طالبان علم که در سنین جوانی بودند گوشزد میکردند که لازم است زندگی و اندیشههای علمای بزرگ را مطالعه و به آن توجه فراوان کنند. همیشه این مثل را میگفتند که «چرا نباید کاری شود که دانشجویان دانشکدهی ادبیات و تاریخ به دنبال بزرگان بروند و ارتباط نزدیک داشته باشند و از تجربههایشان بهره بگیرند؟».
🔹یکی از دلایلی که ما در مجلهی حوزه، دیدار با اندیشمندان داشتیم و از آنها برای ایراد سخن به قم دعوت میکردیم، آشنایی با این اندیشهی دکتر محقق بود. ایشان آثار فراوانی در بزرگداشت بزرگان علمی کشورمان منتشر کردهاند؛ از جمله «همایینامه»، مقالاتی برای بزرگداشت مرحوم استاد جلال الدین همایی، «یادنامه ادیب نیشابوری» و «یادنامه مرحوم احمد آرام». در این کتابها، مقالات مختلفی دربارهی زندگینامه این اندیشمندان و مقالاتی در جهت تبیین اندیشههایشان منتشر شده است. این توجه به علم و پژوهش و تربیت نسل معاصر و نو از طریق توجّه دادن دانشجویان به بزرگان علمی کشور، بسیار با اهمّیت است.
🔸نکتهی مهم دیگر این است، که دکتر محقّق، در روزگاری به یاد تمدّن و فرهنگ اسلامی و زبان دینی -که عربی است- بودند که ستیزهگری با همهی اینها نوعی افتخار بود، حتّی آن زمانی که در دانشگاه مکگیل کانادا حضور داشتند، در مسیر اعتلای فرهنگ اسلامی و چاپ و انتشار کتابهایی همچون کتاب «قبسات» میرداماد، «شرح بیست و پنج مقدمه» ابن میمون، و کتابهای بسیار دیگری که همهی آنها در مسیر رشد تمدّن اسلامی بود...
🔴 @kashkolenab
💥دانلود مجموعه مستند حدیث سرو با موضوع زندگینامه آیت الله #جوادی_آملی
📥 روی لینک زیر کلیک کنید👇
http://www.doctv.ir/Program/151299
#مستند
#زندگینامه
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
💥قوه فقاهت را در مسائل روز پیدا کنید! نه در مسائل بی فایده! امروز حق نداریم همانند گذشته در لباس مشکوک 6 ماه صرف وقت کنیم!
🎤 #رهبر انقلاب:
🔶امروز ما دیگر حق نداریم در باب لباس مشکوک، شش ماه صرف وقت کنیم. یک روز از این کارها می کردیم.امروز دیگر ما حق نداریم افتخار کنیم که فروع علم اجمالی را از 80 تا آوردیم 90 تا!!
🔹[آن زمان] بعضی از طلبه ها بودند که اشکال می کردند که آقا فایده اش چیست؟!
🔸[آن زمان] من می گفتم که آقا می خواهیم فرمول فقاهت را، مکانیسم فقاهت را یاد بگیریم؛ می خواهیم بدانیم کسی که فقیه می شود از کتاب وسنت چگونه استنباط می کند احکام الهی را؛ می خواهیم قوتش را پیدا کنیم. برای زور پیدا کردن آدم می رود در ورزش زورخانه، یک وزنه ای را دستش می گیرد، صدبار این جوری ، این جوری می کند؛ هیچ فایده ای هم ندارد، جز اینکه آدم قوی بشود.
🔻ما می گفتیم که بحث فروع علم اجمالی و لباس مشکوک و معنای حرفی و مشتق و این حرف های طولانی ای که وجود دارد ، اینها همان دمبل را بالا پایین بردن است ، این وزنه را تکان دادن است، هیچ فایده ای هم ندارد، مگر قوی شدن.
🔹آن روز این را می گفتیم اما امروز حق نداریم این را بگوییم! امروز می گوییم آقای ورزشکار اگر می خواهی قوی بشوی برو این باغچه را بیل بزن، این باغچه اینجا افتاده، این بیابان را بیل بزن، افتاده این جور بی صاحب، متروک. قوه ی فقاهت را در کتاب جهاد پیداکنید! در مباحث روز پیدا کنید! بگردید شیوه های جدید برای بانک اسلامی پیدا کنید!
📚«ولایت و حکومت» ص۲۶۴ - ۲۶۵
#نقد_حوزه
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
🔻علاج امراض روحی
✍ #امام خمینی(ره):
عزيزا ! از خواب گران برخيزو اين امراض گوناگون را با قرآن و حديث علاج کن و دست تمسک به حبل الله متين الهي و دامن اولياء خدا زن ! پيغمبر خدا اين دو نعمت بزرگ را براي ما گذاشت که به واسطه تمسک به آنها از اين گودال ظلماني طبيعت خود را نجات دهيم و از اين زنجيرها و غلها خلاصي پيدا کنيم و به سيره انبياء و اولياء متصف شويم. خدا نکند انسان پيش از آنکه خود را بسازد جامعه به او روي آورد و در ميان مردم نفوذ شخصيتي پيدا کند، که خود را مي بازد و خود را گم مي کند.
📚شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص343
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 #معرفی_کتاب اقتصاد اسلامی ✍آیت الله #نوری_همدانی 📥 دانلود نسخه انروید 👉 #اقتصاد_اسلامی #علوم_ا
KHototAsliEghtesadEslami.PDF
705.8K
📚 #کتاب خطوط کلی اقتصاد اسلامی
✍ آیت الله #مکارم_شیرازی
در این کتاب مکتب هاى مختلف اقتصادى مورد توجه و نقد و بررسى قرار گرفته و ضعف هاى آن ها در برابر مکتب اقتصادى اسلام تبیین شده است. این کتاب به زبان عربى نیز ترجمه شده.
#فقه_تمدنی
#اقتصاد_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥 #علامه_حسن_زاده_آملی: آیت الله #رفیعی_قزوینی در تفسیر آراء #ملاصدرا و حلّ معضلات اسفار، تبحری شگ
💥 کتاب «بحث شریف #معاد» دربردارندۀ تقریرات درس مرحوم آیتالله سید ابوالحسن #رفیعی_قزوینی به ضمیمۀ رسالۀ «سخن در معاد» بهقلم این حکیم عالیقدر از سوی انتشارات آیت اشراق روانۀ بازار شد.
🔹تقریرات مذکور نوشتۀ محمدتقی اشتریان و مبتنی بر قرآن، برهان و عرفان است که پیش از این توسط کتابفروشی اسلام منتشر شده بود.
🔸آیتالله رفیعی از اساتید مبرز فلسفه در دورههای معاصر است که از جمله شاگردانش میتوان آیات خمینی، جلالالدین آشتیانی، رضی شیرازی و حسنزاده آملی را نام برد.
#معرفی_کتاب
✅کشکول ناب حوزوی🔻
◾️ @kashkolenab