eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
6.3هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
768 ویدیو
381 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی، کتاب، علما، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️چرا باید بازار سکه داشته باشیم؟! کجای دنیا اینگونه هست که ما انجام می دهیم؟! 🎙سخنران: پروفسور مسعود درخشان 📌بخشی از نشست اصلاحات ساختاری در نظام بانکی کشور، با حضور کارشناسان، مدیران و صاحبنظران بانکی @jebhetse
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی ابرویی ترشابی کارشناس وهابی شبکه کلمه مجبور شد ابن تیمیه را هم مشرک بداند 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜علوم تجربی و خداباوری در گفتگو با پرفسور مهدی #گلشنی 🔹بنده از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۰ میلادی در دانشگاه ب
فیزیک کوانتوم و فاعلیت خدا - استاد حمیدرضا شاکرین .pdf
حجم: 759.1K
📕 "فیزیک کوانتوم و فاعلیت خدا" ✍استاد حمیدرضا 💧چکیده تصور رایج این است که تعبیر کپنهاگی روابط عدم قطعیت، و به بیان دقیق تر اصل ناموجبیت در فیزیک ، نافی قاعده علیت است. برخی از طبیعت گرایان، با تأکید بر ابتنای خداباوری بر اصل علیت، این موضوع را دستاویزی برای مخالفت با عقاید دینی قرار داده و گمان کرده اند که بر اساس فیزیک نوین دیگر جایی برای باور به خدا به مثابه علت موجبه جهان و نقش او در آن باقی نمی ماند. مقاله پیش رو بر آن است تا این مسئله را به روش اسنادی و تحلیلی بررسی و ارزیابی کند. از این رو ابتدا به طور فشرده نگره کوانتومی و تعبیر کپنهاگی و شأن معرفتی آن را توضیح داده، سپس رابطه آن را با علیت فلسفی بررسیده، و سرانجام گونه های متصور فعل الهی را مطرح و نسبت هر یک را با بیان کپنهاگی عدم قطعیت بازمی کاود. ماحصل تحقیق این است که تعبیر یادشده مقتضی مخالفت با علیت و ضرورت فلسفی نبوده، بلکه اثبات صحت خود را وامدار آن است. همچنین با باور به وجود خدا و گونه های مختلف نقش آفرینی او در جهان تلائم کامل داشته، نسبت به فیزیک کلاسیک، سازگاری بیشتری با نقش آفرینی مستقیم خدا و انجام دادن افعال خاص دارد. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⁉️آیا انتقال عرض محال عقلی است؟ ✍️ استاد : معلم دوم ابونصر کسی که به حق باید وی را بنیانگذار فلسفه اسلامی به حساب آورد، در باب انتقال عرض می گوید: «الأعراض و الصور المادّیه وجودها فی ذواتها هی وجودها فی موضوعاتها فلا یصح، علیه انتقال عن موضوعاتها بل تبطل عنها» او وجود اعراض و صور مادی را در حدّ ذات عبارت می داند از وجود آنها در موضوعات خودشان [به طوری که حیثیت وجود آنها در خارج همان وجود موضوع در موضوع است] بنابراین انتقال اعراض و صور مادی از موضوعات خودشان از نظر عقل جایز نیست، بلکه انتقال موجب ابطال آنها خواهد بود. سخن فارابی را به تعبیر دیگر می توان چنین خلاصه نمود: وجود عرض در خارج عبارتست از وجود آن در موضوع، به طوری که حیثیت وجود در موضوع عبارتست از حیثیت ذات آن. بنابراین وجود عرض بدون موضوع از نظر عقل امکان پذیر نیست. در این صورت اگر فرض شود که عرض از یک موضوع به موضوع دیگر انتقال یابد، نفس انتقال مستلزم آن است که عرض، موضوع اول را رها کرده و هنوز به موضوع دوم منتقل گردد. در حالتی که عرض موضوع اول را رها کرده و هنوز به موضوع دوم منتقل نگشته است، لازم می آید در این لحظه عرض بدون موضوع در خارج موجود باشد.در حالی که حیثیت وجود در موضوع برای مقوله عرض حیثیت ذاتی است و انفکاکش از موضوع به هیچ وجه، اگر چه یک لحظه باشد، جایز نیست. چون انفکاک عرض از موضوع ولو در یک لحظه، موجب ابطال آن خواهد بود و این همان معنایی است که فارابی در رساله تعلیقات بدان اشاره کرده است. ملاصدرا و قاعده انتقال اعراض محال است ، مانند سایر حکما و متکلمین، به محال بودن انتقال عرض از یک موضوع به موضوع دیگر اعتراف کرده و برای اثبات برخی از مسایل به آن استدلال نموده است . از این طریق می‌توان ادعا نمود که صدرالمتألهین «انتقال اعراض محال است» را به عنوان یک اصل و قاعده پذیرفته است، چنانکه در کتاب اسفار بعد از نقل یک سلسله از آیات قرآن مجید به منظور دلالت آنها بر تجرد نفس ناطقه انسان، می گوید: «و فی الحقیقه جمیع هذه الآیات المشیره الی المعاد و احوال العبادفی النّشأه الثانیه دالّه علی تجرّد النفس لاستحاله اعاده المعدوم و انتقال العرض و ما فی حکمه من القوی المنطبعه» ادامه👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
مقاله آیت الله نجومی کرمانشاهی.pdf
حجم: 505.9K
📗 شب و روز (درباره فلسفه شب و روز از دیدگاه علم و آیات قرآن) ✍ آیت الله کرمانشاهی (ره) 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥پدرم گوشه‌گیری را دوست داشت اما من نه! ✍ انقلاب: [پدرم] ‌گوشه‌گیری را دوست داشت، ولی من این خصلت ایشان را خوش نمی‌داشتم؛ لذا عکس آن را فراگرفتم. ایشان وقتی وارد مسجد می‌شد، سر را به زیر می‌انداخت، نگاه خود را به زمین می‌دوخت، و بی‌آنکه با احدی از نمازگزاران حرفی بزند، مستقیماً به سوی محراب می‌رفت. در آنجا عینک خود را برمی‌داشت؛ بنا بر سنت، دنباله عمامه را به زیر چانه می‌انداخت و نماز جماعت را امامت می‌کرد؛ آنگاه به همان‌گونه که وارد شده بود، بیرون می‌رفت. در مجالس، خاموش می‌نشست؛ مگر اینکه از او چیزی بپرسند. جز با علمایی که از دوستان خاصش بودند سخن نمی‌گفت. به هیچ گفت‌وگویی هم جز بحث علمی وارد نمی‌شد. نتیجه این گوشه‌گیری تنگدستی شدید بود. 📚کتاب خون دلی که لعل شد، ص ۵ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺️اخلاق کریمانه ✍آیت الله : 🔹 من در نجف زیاد خدمت می‌رسیدم. عجیب بود: من از ایشان کتاب «ریاض العلماء» و «فهرست» شیخ که هر دو را به خط خودش استنساخ کرده بود، به امانت گرفته بودم و چندین ماه این دو کتاب پیش من بود. 🔸 ما در منزل آقای آسیّد اسدالله بودیم. منزل ایشان منزل بزرگی بود متصل به جُدَيْده، ولی جایی برای کتاب‌ها نبود، کتاب را روی تاقچه‌ای متّصل به بیرون گذاشته بودم. باران آمد و کتاب خطّی آقا بزرگ را خراب کرد. 🔹 من خیلی ناراحت بودم که چطور کتاب را برگردانم. سرانجام با شرمندگی کتاب را برگرداندم، ولی ایشان هیچ نگفت و طوری برخورد کرد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. 📚جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۲ ص ۵۹۹ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
Sound_2023_03_04_19_02_49_913 00_00_00-01_19_10.mp3
زمان: حجم: 19M
💥بررسی الحاد عملی 🔹تبیین مفهومی و دسته بندی الحاد عملی 🔸نقد و بررسی 5 چالش الحاد عملی در مساله « دین محدود کننده قوای شناختی و ظرفیتهای معرفتی انسان» 🎤حجت الاسلام محمد جعفری ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
305.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این بطلان دور رو نشون میده یا تسلسلو... یا؟😊 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
جناب استاد حاج سید رسول #موسوی_تهرانی را تقریباً همۀ طلاب ـ حتی آنهایی که ایشان را از نزدیک ندیده‌ان
برای شفای عاجل و کامل، استاد معظم موسوی تهرانی ، حمد شفاء قرائت و دعا کنیم 🤲 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حجت‌ الاسلام قنبریان1-درس گفتار نظری-کاربردی عدالت اجتماعی.mp3
زمان: حجم: 21.42M
💥درس گفتارهای نظری-کاربردی درباره عدالت اجتماعی 📌جلسه اول ۱۴۰۰/۷/۱۱ 🎤استاد 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥کیاست و درایت (ره) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab