eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
573 ویدیو
364 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
mqفقهی چنین میانه میدانم آرزوست.mp3
7.09M
🔺 فقه در میدان سیاستگذاری اقتصادی 🎤استاد محسن صوت کامل👉 تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گلایه‌های مرحوم نادر طالب زاده در رابطه با انفعال مساجدی که قرار بود سنگر باشند ✍پ.ن: مرکز امور مساجد، سازمان تبلیغات ، سازمان اوقاف، وزارت فرهنگ ، ستاد اقامه نماز، دفتر تبلیغات حوزه ، مسئولین حوزه های علمیه و... همه باید روز قیامت پاسخگو باشند، پول برای همه چیز هست الا آبادی مساجد، در بسیاری از مساجد اگر امام جماعت تامین مالی بهتری شود یا مسجد خانه عالم داشته باشد و خادم فهمیده و خوبی برای مسجد انتخاب شود می شود مساجد را احیا کرد، و لکن ائمه جماعات اکثرا مستاجرند و مجبورند برای گذران زندگی چندین شغل دیگر داشته باشند و مسافرکشی کنند ، بخاطر همین وقت زیادی نمی توانند برای احیای مسجد و تبلیغ بگذراند، لذا برخی از مساجد یا تعطیل یا خالی از جوان و نوجوان شده و اگر به درد ائمه جماعات مساجد رسیدگی نشود روز بروز بدتر خواهد شد و نسل آینده بیگانه با مسجد و نماز تربیت خواهند شد! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
1.58M
درپاسخ به سوال برخی عزیزان درخصوص راه حل مسئله مسکن در کلانشهرهایی نظیر تهران و مشهد و ... این صوت را تقدیم کردم. با احترام، منان رئیسی (مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی) @baladetayyeb
💥توقع نابجا! 🎙آیت الله : 🔸یک وقت با آقای حاج آقا ابوالفضل زنجانی صحبت می‌کردم، فرمود: فلان آقا توقّع دارد همان جور که در دوره صفویه فلان آخوند، متنفّذ و محترم بود و مردم در مقابلش خضوع داشتند، او هم همان‌گونه باشد ولی فکر نمی‌کند که در دوره صفویه اکثر مردم عوام و بیسواد بودند و ملّایشان هم شخصیتی مثل بود. 🔹در دوره ما ملّایشان شده‌اند من و مردم هم درس‌خوانده و باسواد شده‌اند. مردم سطحشان بالا رفته و علما سطحشان پایین آمده است. حالا اگر من توقّع داشته باشم تحصیل کرده‌های امروز همان احترامی که عوام آن روز برای شیخ بهایی قائل بودند، برای من داشته باشند، توقّع نابجایی است. 📚جرعه ای از دریا، جلد 3، ص 369. ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
🔺اطلاعیه از فردا جمعه ۱دی کانال موقتا دو سه هفته ای فعالیت نخواهد داشت از مخاطبین عزیز که بارها تشکر کردن و با پیامهاشون دلگرمی دادن بهمون کمال تشکر را داریم تقاضا داریم اگر این کانال برایتان مفید بوده لطف بفرمایید و ما را از دعای خیر خودتان محروم نکنید ان شاء الله دوباره فعالیت کانال آغاز خواهد شد
🔹️بسم الله و بذکر ولیه المنتظر "سلام الله علیه" 💎اولین دوره مباحث معرفت به امام زمان (سلام الله علیه) بر اساس ویژه خواهران و برادران، در ۱۰ جلسه ✅️ برگزاری دوره توسط حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محمد توحیدی 🔹️کلاس ها به صورت آفلاین و در ایتا برگزار خواهد شد و امکان برای اعضای شرکت کننده در دوره فراهم خواهد بود ان‌شاءالله ✅️ شروع دوره از سوم دی ماه 🔹️ثبت نام از طریق آیدی های زیر در پیام رسان ایتا: خانم ها: @yyaazzaahra آقایان: @al_ghaem کانال 👇 https://eitaa.com/joinchat/2215051877C37917647f8
بسم الله الرحمن الرحیم فعالیت مجدد کانال کشکول ناب حوزوی پس از وقفه سه هفته ای آغاز شد
mostafavi-2.mp3
767.4K
⁉️اسلامیت فلسفه اسلامی به چیست؟ 🎤آیت الله سید حسن سعادت پ.ن:البته وجوه متعدد دیگری وجود دارد که ارسال خواهد شد ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهید مطهری مسئولیت شناس و تکلیف گرا بود معظم انقلاب: شهید در طول سالهای متمادی یک جهاد نرم افزاری را علیه گروه های فکری مختلف آغاز کرده بود. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔺فهم تشکیکی علوم ✍آیت الله : از آقای شنیدم که می‌فرمود: فهم علـوم يک امر تشکیکی و ذو مراتب است؛ مثلاً فهم خود در رسائل يک مرتبه‌ای از فهم است. فهم شاگردان او يک سطح از فهم است تا برسیم به اشخاصی که الآن تدریس می‌کنند. در همه علوم این مسأله هست، مگر در علوم عقلی كه يک مرتبه بیشتر ندارد. 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۴ ص ۶۰۶ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ماجرای گرسنگی دوران طلبگی آیت الله مرتضوی شاهرودی 🎞دیدار چند ماه پیش تعدادی از اساتید قم با آیت الله سید حسن در مشهد 🤲آیت الله مرتضوی در بستر بیماری هستند، جهت شفای عاجل معظم له دعا کنیم و حمد شفایی بخوانیم🤲 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
ماه رجب_۲۰۲۲_۰۲_۱۲_۲۱_۳۹_۱۲_۲۰۱.mp3
1.17M
💥رجب رو باید قدر بدونی 🎤آیت الله تهرانی(ره): 🌧یکی از اسامی این ماه شهر الله الاصب است. یعنی پروردگار رحمت خودش را می ریزد بر سر بنده. اون وقت باید مقتضیاتش رو خود من فراهم‌ کنم. ✨چند عمل است که وقتی (انسان) اینها را به جا میاره در معرض رحمت پروردگار واقع میشه... 💫خوشا به حال اون اشخاصی که متذکر اند. ❗️نگیر بخواب تا صبح آقاجون 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نگاهی متفاوت به سیره امام باقر علیه السلام 🎤آیت الله سید احمد با اشاره به تاریخ و سیره امام محمد باقر علیه السلام برخی از مقاطع زندگی سراسر نور این امام بزرگوار را تحلیل می کند. 🌸حلول ماه مبارک رجب و و ولادت حضرت امام ‌محمد باقر(ع) مبارک ‌باد!🌸 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کتابخانه حضرت آیت الله سید شهاب الدین (ره)، از بزرگترین کتابخانه های ایران است. این کتابخانه به لحاظ مجموعه نسخه های خطی اسلامی نخستین کتابخانه در کشور و سومین کتابخانه در جهان اسلام به شمار می‌رود. هم اکنون شمار مخطوطات کتابخانه از ۴۲۰۰۰ جلد و ۸۰۰۰۰ عنوان متجاوز شده است. 💥اخبار جدید و اطلاعات بیشتر در وبگاه رسمی کتابخانه👉 📜نحوه دریافت تصویر از کتابخانه: پر کردن فرم خاص به صورت حضوری در کتابخانه و یا ارسال ایمیل به آدرس: marashilibrary@yahoo.com ، ساعت کار بخش محققین کتابخانه ، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۳ می باشد. 📌نشانی: قم، خیابان ارم، روبروی پاساژ قدس، کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺️نکتهٔ لطیف نحوی از یکی از طلّاب که خود را وحید عصر می دانست پرسیدم که وجهِ امتناعِ «هَلْ تَضربُ زیداً وهوَ أخوکَ» چیست؟ جواب فرمود که: «هُوَ أخوکَ» جملهٔ حالیّه است و«تَضربُ»فعل مضارع است وفعل مضارع مُقیّد به حال نمی شود. وبه خدا سوگند که که أدنی طلبه ای این حرف را نمی زند. بلکه جواب صحیح آن است که «هَلْ» مختصّ می گرداند مضارع را به استقبال وجملهٔ «وَهوَ أخوکَ» قرینه است که مراد از «تَضْرِبُ» معنی حال است پس با یک دیگر منافات دارند . حَرَّرَهُ الخاطي مهدی بن ابراهیم اردکانی في سنهٔ هزار ودویست وهفتاد وهفت. 📜از نسخه ای خطی محفوظ در کتابخانهٔ ملی ایران 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺پخش مجموعه سه قسمتی «اهل میانه» ؛ زندگی و زمانه آیت الله احمدی میانجی(ره) - یکشنبه ۲۴ دی - یکشنبه ۱ بهمن - یکشنبه ۸بهمن 📺ساعت ۲۱ از شبکه مستند صدا وسیما 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
4_5836900373905806227.mp3
31.39M
🎧صوت کامل گفتگو با استاد قاسم تبریزی(متخصص تاریخ معاصر ایران) در پاسخ به شبهات مستند پرویز ثابتی پیرامون خمینی(ره) 🎥 مشاهده فیلم جلسه 👉 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
مواضع ما.pdf
1.02M
📒 "مواضع ما" حزب جمهوری اسلامی مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. شماری از شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی ایران که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و از یاران امام خمینی بودند حزب جمهوری اسلامی را در سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند. این حزب به خاطر حُسن شهرت مؤسسان روحانی آن، به شدت از سوی جامعه انقلابی ایران مورد استقبال قرار گرفت و شهید آیت الله بهشتی نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی گردید... ⭐خواندن این جزوه در شناخت اندیشه سیاسی رهبر انقلاب و شهید بهشتی و دیگر اندیشمندان انقلاب مثل شهید هاشمی نژاد بسیار مفید است⭐ 🔴کانال استاد 👇 @shahid_hashemi_nejad
کتاب "ارج نامه آیت الله سید احمد " توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان در دو جلد منتشر شد 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺️نکتهٔ لطیف نحوی از یکی از طلّاب که خود را وحید عصر می دانست پرسیدم که وجهِ امتناعِ «هَلْ تَضربُ
و من العجائب ما وقع لبعضهم فى شرح هذا الموضع من ان هذا الامتناع بسبب ان الفعل المستقبل لا يجوز تقييده بالحال و اعماله فيها. و لعمرى ان هذه فرية ما فيها مرية اذ لم ينقل عن احد من النحاة امتناع مثل سيجى‌ء زيد راكبا و سأضرب زيدا و هو بين يدى الامير كيف و قد قال اللّه تعالى‌ سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ، و انما يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصارُ مُهْطِعِينَ، و فى الحماسة «ساغسل عنى العار بالسيف جاليا، على قضاء اللّه ما كان جالبا» و امثال هذه اكثر من ان تحصى. و اعجب من هذا انه لما سمع قول النحاة انه يجب تجريد صدر الجملة الحالية عن علم الاستقبال لتنافى الحال و الاستقبال بحسب الظاهر على ما سنذكره حتى لا يجوز يأتينى زيد سيركب او لن يركب فهم منه انه يجب تجريد الفعل العامل فى الحال عن علامة الاستقبال حتى لا يصح تقييد مثل هل تضرب و ستضرب و لن تضرب بالحال و اورد هذا المقال دليلا على ما ادعاه و لم ينظر فى صدر هذا المقال حتى يعرف‌ انه لبيان امتناع تصدير الجملة الحالية بعلم الاستقبال (و لاختصاص التصديق بها) اى لكون هل مقصورة على طلب التصديق و عدم مجيئها لغير التصديق كما ذكر فيما سبق. 📚مختصر المعانی ج ۱ ص۱۳۴ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab