eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
564 ویدیو
362 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول ناب حوزوی
🔺اشکالات ساختار دانشگاه و لزوم مراقبت از عدم تسری آنها به ساختار حوزه #رهبر انقلاب : بنده در اینکه
🔺برخی از تجربیات و خاطرات مفید حجت الاسلام استاد قاسم کاکایی از تدریس در دانشگاه 🔸...در تدریس در دانشگاه، ابتدا دروس معارف اسلامی را به صورت حق‌التدریس، درس می‌دادم‌. بحمدالله سه امر باعث موفقیت حقیر در این تدریس‌ها بود: اولاً، خودم سال‌ها به عنوان دانشجوی مهندسی پشت همین میز و نیمکت‌ها نشسته بودم و تجربهٔ خوبی از دانشجویی و مسائل آن داشتم؛ ثانیاً، مطالعاتم نسبت به موضوع تدریس، گسترده و به خصوص در حوزه، عمیق شده بود: یعنی به اصطلاح عامیانه، مطلب کاملاً کف دستم بود؛ ثالثاً، سابقهٔ طولانیِ معلمی قدرت بیان و تفهیمم را بالا برده بود. این سه خصیصه باعث می‌شد که نه تنها بچه‌های کلاس جذب شوند، بلکه دانشجویان دیگری هم که با من کلاس نداشتند بیایند و در کلاس بنده شرکت کنند. هم‌واره کلاس‌هایم بدون آن‌که حضور و غیاب کنم، مملو از جمعیت بود. گاهی تعداد دانشجویان دو برابر تعداد ثبت‌نام کنندگان بود. البته بعداً که مدرک دکتری فلسفه و حکمت را گرفتم و استخدام دانشگاه شدم و مراحل استادیاری، دانشیاری و استادی را طی کردم، از تدریس دروس معارفم کم شد و به تدریس دروس اختصاصی فلسفه و حکمت، اضافه شد‌. داستان بچه‌های دوره کارشناسی ارشد و دکتری و چگونه‌گی انتخاب موضوع پایان‌نامه و رساله و نیز چگونگی راهنمایی و مشاورهٔ آن رساله‌ها، مقولهٔ دیگری است که باید در جایی دیگر بدان بپردازم. 🔹متاسفانه با مسائل متعددی که در سطح وزارت آموزش‌عالی پیش آمد، آموزش و تدریس، به‌خصوص در رشته‌های علوم انسانی، آن جای‌گاه سابق خود را در دانشگاه‌ها از دست داد. وزارت «فرهنگ و آموزش عالی» به وزارت «علوم، تحقیقات و فناوری» تغییر نام داد. هیچ‌کدام از این سه عنوان جدید، در وهلهٔ اول، علوم انسانی را به ذهن متبادر نمی‌کند! به علاوه، با برداشتن نام فرهنگ و آموزش از عنوان ‌وزارت، صبغه‌های فرهنگی و آموزشی هم کم‌رنگ‌تر شده است؛ همه‌چیز به پژوهش و مقاله گره خورده است؛ آن هم با آفات متعددی که از این رویکردِ مقاله‌محوری سراغ داریم. به دانشجو نیز نه به‌عنوان یک انسان با جهانی از عاطفه، احساسات، عشق، علاقه، معنا و گرفتاری‌های شخصی، بلکه به‌عنوان یک ماشین تولید مقاله برای استاد نگریسته می‌شود. 🔻دادن بهای بیش از حد به مسائل سیاسی، همه چیز را رنگ سیاست بخشیدن و دیانت را هم صرفاً از دریچهٔ سیاست نگریستن و نه بالعکس، و نیز ناکامی و ناتوانی در محقق کردن شعارها و وعده‌های سیاسیون، باعث یک نوع «دین‌گریزی»، اگر نگوییم «دین‌ستیزی»، در جمع زیادی از دانشجویان شده است. نیز اوضاع و احوال نابه‌سامان اقتصادی و فرهنگی باعث یک نوع بی‌انگیزگی و کِرِختی در میان دانشجویان گشته است؛ به‌طوری که دیگر، کلاس‌ها آن رونق و شادابیِ سابق را ندارد. 🔸دانشجو دارای هیچ سؤال و مسألهٔ علمی نیست؛ خود را ملزم به یادداشت برداشتن یا حتی حضور در کلاس ‌نمی‌بیند. بنده اخیراً در ابتدای کلاس‌ها، تشابه‌های کلاس با مجلس ترحیم را برای دانشجویان چنین تصویر می‌کنم: الف- در مجلس ترحیم، ما صرفاً برای تسلیت گفتن به صاحب عزا شرکت می‌کنیم. لذا حتماً باید خود را به صاحب عزا نشان دهیم و حاضری خود را بزنیم! در کلاس هم گویا صاحب عزا استاد است! ما به‌خاطر حضور و غیابی که استاد می‌کند در سر کلاس حاضر می‌شویم. ب- اگر در آگهی مجلس ترحیمی مثلاً قید شده باشد که زمان برگزاری ۴ تا ۶ است، ما در این محدوده، هر وقت خواستیم شرکت می‌کنیم؛ مقداری می‌نشینیم؛ خود را به صاحب عزا نشان می‌دهیم و سپس می‌رویم!؛ خواه اول مجلس، خواه وسط مجلس و خواه آخر مجلس‌. کلاس‌ها هم اخیرا همین‌طور است. دانشجو یا دیر می‌آید و به استاد می‌گوید ببخشید گرفتار بودم؛ یا زود می‌رود و به استاد می‌گوید ببخشید کار دارم! یعنی فقط حضور خود را در کلاس می‌زند! ج- در مجلس ترحیم، هیچ‌گاه قلم و کاغذ نمی‌بریم و اگر ببینیم کسی در مجلس ترحیم از سخنانِ واعظ یادداشت برمی‌دارد به او می‌خندیم. اخیرا هم در کلاس‌ها نیز قلم و کاغذ داشتن و یا یادداشت برداری، باعث می‌شود که به شما به‌عنوان بچه‌مثبت، بخندند. د- در مجلس ترحیم، ما نه ‌می‌دانیم که واعظ چه می‌خواهد بگوید نه برایمان اهمیت دارد و نه سؤالی از واعظ داریم. واعظ کار خود را می‌کند ما هم کار خود را؛ مثلاً چای یا شربت می‌نوشیم، فالوده می‌خوریم، با بغل‌دستی‌مان حرف می‌زنیم و یا سرمان در گوشی هم‌راه‌مان است! کلاس‌ها هم دقیقاً همین‌طور شده است؛ دانشجو به‌دنبال این است که ببیند چگونه این یک ساعت یا یک ساعت و نیم را که عذابی است الیم، طی کند! شایع‌ترین راه برای گذراندن این مدت، سر در گوشی هم‌راه کردن، بازی‌های کامپیوتری، چک کردن ایمیل و چت کردن است... ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
عکسی کمتر دیده شده از فقیه مجاهد مرحوم آیت الله العظمی سید محمدتقی خوانساری (صاحب نماز باران معروف ق
عکسی کمتر دیده شده از مرحوم آیت الله العظمی سید صدرالدین صدر ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥بیانیه آیت الله العظمی #سبحانی درباره مساله تعطیلی شنبه ها بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نماین
💥نامه آیت الله العظمی به رئیس مجلس شورای اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم حضور محترم جناب آقای دکتر قالیباف - دام مجده ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با اهداء سلام و عرض تسلیت بمناسبت ایام اربعین سالار شهیدان علیه السلام تصدیع میدهد؛ در خبرها آمده است «تعطیلی شنبه مجدداً در مجلس بررسی می‌شود»! علت بازگشت به مجلس چنین بیان شده تعطیلی شنبه به نفع کشور و اقتصاد می‌باشد و این کار بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات جهانی و اقتصادی دچار مشکل نشویم نظر جنابعالی و همه نمایندگان مجلس را به امور ذیل جلب می‌کنم 1- آیا مصوبه‌ای که از طرف شورای نگهبان مردود شمرده شده و نهاد نظارت بر مصوبات مجلس نیز آن را مغایر با مصالح دانسته است و جمعی از مراجع نیز آن را نپذیرفته اند چگونه این طرح بار دیگر به مجلس بر می‌گردد. 2- در متن خبر تعطیلی روز شنبه چنین توجیه شده است: تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد کشور، است. این استدلال عجیب است تعطیلی شنبه، یعنی تعطیلی کلیه دستگاه‌های مولد. آیا چنین کاری به نفع اقتصاد کشور است؟! 3-جمعی که با خارج ارتباط دارند از ۵ درصد از جمعیت کشور فزون تر نیست، چگونه یک اکثریت فدای اقلیت شود. 4-چگونه می توان فرهنگ ملی و دینی را که سابقه هزارو چهارصد سال و اندی دارد، با یک قیام و قعود به هم زد؛ 5- محور تنها مسائل اقتصادی نیست. تعطیلی روز شنبه، تعطیلی مراکز تحصیلی، دانشگاهها و مدارس و حوزه‌ها و مراکز پژوهشی را در پی دارد آیا این به نفع کشور است. 6-از همه گذشته تعطیلی شنبه بر خلاف قانون اساسی است که می‌گوید تعطیلی هفته روز جمعه است و این عبارت مفید حصر است. چنانکه دو اصلی که که در کنار آن آمده است نیز مفید حصر است: "زبان فارسی" که زبان رسمی کشور است (اصل 15) . آیا می‌توان عبری را هم به رسمیت شناخت؟! پرچم کشور اسلامی از سه رنگ تشکیل شده(اصل 18) آیا می‌توان رنگ چهارمی به آن افزود. اینجانب از حضرتعالی و سایر نمایندگان تقاضا می‌کنم اجازه ندهید چنین طرحی بار دیگر وارد کمیسیون‌های مجلس شود امروز کشور مشکلات فراوانی دارد و نباید وقت مجلس را با امثال این مسائل تلف کرد. قم – جعفر سبحانی 5 شهریور 1403 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ «ارث مادری» 🔻 این مستند تازه منتشر شده ضمن بررسی چالش های مسکن و شهرسازی طی دو دهه اخیر، تجربه واگذاری زمین به مردم برای ساخت مسکن در سه سال گذشته را واکاوی می‌کند. 🔹 «ارث مادری» نشان می‌دهد، مانع اصلی خانه‌دار شدن مردم‌ چیست و کدام مخالفت‌ها، مسئله مسکن را قفل کرده است؟ 🎬مشاهده نسخه کامل مستند👇 🎞 aparat.com/v/owxxm41 حتما ببینید ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نامه آیت الله العظمی #سبحانی به رئیس مجلس شورای اسلامی بسم الله الرحمن الرحیم حضور محترم جناب آقا
یکی از طلاب فعال در فضای مجازی به صورت‌ ضمنی برای چندین بار برخی مراجع انقلابی قم را نقد غیر منصفانه کرده مخالفت آیت الله سبحانی با تعطیلی شنبه را با فتوای حرمت تماس تصویری و مخالفت با فیلم مارمولک و... مقایسه میکنه! در حالیکه اگر کمی توجه کنه مخالفت معظم له تک بعدی و متحجرانه(مخالفت با هر مساله جدید) نیست[1]، بلکه مخالفت ایشان ابعاد مختلف داره، فقط کافیه یکبار با دقت متن هر دو بیانیه ایشون رو بخونه در ضمن آیت الله العظمی سبحانی از شخصیت هایی است که مطالعات متنوع و دروس متعددی در مسائل مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی داشته اند که کتاب "سیمای اقتصاد اسلامی" معظم له یکی از آثار مرتبط ایشان با اقتصاد است که سالها پیش منتشر شده ؛ نمونه دیگر ، لذا این نقدها نشان از جهل به مساله و شخصیت ایشان دارد ، کمی از فضای مجازی فاصله بگیریم و بیشتر درس بخونیم بهتر است [1]: بحث رایتل و تماس تصویری یک تحول تمدنی جهانی بود که بالاخره بین مردم رایج می شد و طبعا حکمش مثل بقیه آلات مشترکه بود اما هیچ ربطی به تصویب تعطیلی شنبه توسط مجلس نداره که هیچ تحول تمدنیی درونش دیده نمیشه و فقط عده ای درصدد تحمیل آن به جامعه هستند
تبلیغات
قدر کتاب دست‌ِدو کسی داند که به خرید کتاب‌ِنو گرفتار آید. با پول یک کتاب نو، چند تا کتاب دست‌دو داشته باش. کتاب‌ِفرصت عرضه‌ی کتب دست‌ِدوم در زمینه‌های مختلف https://eitaa.com/forsatbook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آماده سازی حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام برای ایام عزای حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) 21 صفر 1446 نجف اشرف ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
پذیرش مدرسه علمیه حکیم هاشم طهرانی ویژه‌ی طلاب محترم سطح ۲ و ۳ پایه‌های ۷ تا ۱۰ همراه با اساتید و کادر مجرب برگزاری کلاس‌های آزاد تخصصی برگزاری کلاس‌های آزاد مکالمه عربی برگزاری اردوهای علمی_تهذیبی ارائه‌ی خدمات ویژه‌ی علمی و پژوهشی به طلاب مستعد بهره‌مندی از اساتید معروف اخلاق آدرس: تهران _ بازار تهران _ خیابان ۱۵ خرداد _ کوچه تکیه دولت تلفن: ۰۲۱۳۶۸۷۱۸۵۴ ۰۹۳۵۲۷۹۶۳۴۴
دین و حقوق.mp3
15.13M
🔺نشست علمی "رابطه دین و علم حقوق" از درس‌گفتارِ مجازی «بازتابِ دین در علم، هنر و فناوری» 🎙حجت‌الاسلام دکتر مهدی گرامی‌پور بنیاد علوم‌ انسانی‌ اسلامی آیت‌ الله‌ حائری شیرازی(ره) 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
❓آیا ابن سینا مقلد فلاسفه یونان مثل ارسطو بود؟ ❓عقیده #ارسطو درباره خدا چیست؟ ❓آیا #ابن_سینا نوآو
اطلاعیه پخش مستند مرحوم آیت الله سید حسن سعادت رحمة الله علیه(از علمای تهران) چهارشنبه ۷ شهریور ساعت ۱۸ شبکه سوم سیما 🌐 مشاهده مستند 👉 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
متاسفانه حال حضرت استاد سید محمدرضا حسینی جلالی(عافاه الله) مساعد نیست برای شفای عاجل این عالم محقق
حضرت استاد سید محمدرضا حسینی جلالی عافاه الله ، پس از هفتاد سالگی این تصویر مربوط به سالهای گذشته است در پایان نوشته های استاد غالبا امضایی به این عبارت دیده می شود : و کتب السید محمدرضا الحسینی الجلالی کان الله له برای شفای عاجل این عالم محقق دعا و یک حمد شفا قرائت کنیم🤲 📚 برخی از آثار استاد 🎥 مستند زندگینامه 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 ◾ @kashkolenab
مبانی اقتصاد اسلامی - جلسه 17.mp3
48.65M
🔺مبانی اقتصاد اسلامی 🎤استاد جلسه هفدهم ۲۴آبان ۱۴۰۱ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab