کشکول ناب حوزوی
📚 #معرفی_کتاب "موسوعة الامامة في نصوص اهل السنة" این اثر بازسازی کتاب «ملحقات الاحقاق» نوشته آیت ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥توضیحاتی درباره تعلیقه و شرح مرحوم آیت الله العظمی #مرعشی_نجفی بر کتاب احقاق الحق شهید ثالث قاضی نورالله شوشتری که با تحقیقات عده ای از محققین با عنوان "موسوعة الإمامة في نصوص اهل السنة" منتشر شده
🎤 آیت الله شیخ عباس #اخوان
#تراجم_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥در عرصۀ جنگ اندیشهها، جز با سلاح فکر و دانش نمیتوان مبارزه کرد
✍️ پیام حضرت آیتالله #مظاهری به افتتاحیّه رویداد تبادل فناوری حوزه علوم اسلامی:
💎حوزههای علمیه با بکارگیری ابزارهای جدید و زمینههای نوین، در مسیر گسترش و تعمیق دانش دین و علوم وابسته بکوشند و معارف انسانساز و جامعهساز را بهزبان روز و به فراخور نیازهای انسان معاصر خصوصاً نسل پرسشگر و تکاملخواه امروز ترویج و تبلیغ کنند...
🔸️در این زمینه باید سخن بلند و عمیق عالم روشننگر، مرحوم علامه سیّد #شرف_الدین_عاملی «قدّسسرّه» را همواره به یاد داشته باشیم که «لا یَنْتَشِرُ الْهُدی الاَّ مِنْ حَیثُ انْتَشَرَ الضَّلال». امروز با استفاده از ظرفیّتهای بسیار وسیع فضای مجازی و ارتباطات نوین، نه تنها هنجارهای اخلاقی و اجتماعی، به شکلهای مختلف مخدوش میشود و ابهّت ارزشهای انسانی و فرهنگی و دینی در ذهن و دل بینندگان و استفاده کنندگان از این فضاها شکسته میگردد و از حیث عملی و رفتاری، توسعۀ دینزدائی و تخریب فرهنگ و اخلاق، بهشدّت دنبال میشود، بلکه تحربف دین واندیشۀ دینی و مفاهیم و تعالیم اسلامی و تخطئه و شکستن آن معارف نیز با بهرهگیری از همین فضاها و امکانات نوین، بهشکل بسیار گستردهای در حال جریان است و چنانکه میدانیم در عرصۀ جنگ اندیشهها، جز با سلاح فکر و دانش با اسلحۀ دیگری نمیتوان بهمیدان مبارزه رفت.
🔻اندیشههای التقاطی و مغشوش و تقلّبی و جعلی در خلأ اندیشههای سالم و حقیقی و خالص پدید می آیند و البته برای بسیاری از مخاطبان، تشخیص اعتبار و واقعیّت آنها ممکن نخواهد بود.
🔹اینک جای خوشوقتی است که تلاشی مبارک برای تجمیع ظرفیّتهای بالفعل و شناسایی ظرفیّتهای بالقوّۀ حوزوی در جهت توجه و برنامهریزی برای استفادۀ هرچه بهتر و بیشتر از فناوریهای نوین و عرصههای جدید تولید و نشر معارف دینی، در حال شکلگیری است...
📝متن کامل پیام 👉
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥یک نمونه کوچک و قابل انتشار(جهت هشدار) از یک کانال آتئیستی شیطانی که گشته بین کتب شیعه و سنی(خصوصا
💥خطاب مهم #رهبر انقلاب به طلاب و اساتید حوزه
امروز هرکس که به فرض، یک تبلت دستش باشد، با همه افکار انحرافی میتواند مواجه شود و به شبهات پاسخ بگوید.
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
آیت الله اخوان مدح امیرالمومنین علی علیه السلام .mp3
2.47M
💥مدح حضرت امیر المؤمنين علی عليه السلام
🎤آیت الله شیخ عباس #اخوان
هیئت محسن ابن علی علیهما السلام تهران
بسیار زیبا و دلنشین
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥استاد سید مهدی رجایی(محقق علم انساب و نسخه پژوه) و عصام العماد(مستبصر و محقق فضائل اهلبیت علیه السلام)
#مجالسات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎤استاد #زمانی_قمشه_ای: 🔸يك گلايه از حوزه هاي علميه دارم آن کم توجهی یا شاید بتوان گفت بی توجهی به ك
💥سایت زرد فکت نامه که کاملا مشخص است توسط جریان ضدانقلاب اداره می شود و عمدتا پستهای سیاسی می گذارد، اخیرا آمده در تخصص مرحوم علامه حسن زاده آملی در ریاضیات و نجوم تشکیک کرده، به این صورت که گفته در کتاب دروس هیئت که فقط مباحث هندسه اقلیدوس آمده و اینکه هندسه اقلیدوس در دبیرستان تدریس میشه لذا آقای حسن زاده علم ریاضیش در حد دبیرستان است!! خاطره ی مناظره علامه با استاد ریاضی دانشگاه را نیز بدون منبع ذکر می کند و می گوید نجوم هم کلاسیک بوده و نظریاتش منسوخ شده!!
در این متن تمام علم ریاضی علامه حسن زاده منحصر در هندسه اقلیدوس قلمداد میشه در حالیکه علامه کتب علمای ریاضی دوران تمدن اسلامی مثل #خواجه_نصیر و خَفری و خوارزمی و #شیخ_بهایی و... رو خونده و علمای دوران #تمدن_اسلامی بیشترین تاثیر رو در علم ریاضی داشتن در طول تاریخ علم، بسیاری از اصطلاحات علم ریاضی و تقسیم بندی هاش در این دوران رخ داده و ریاضی دوران مدرن کاملا مدیون تلاشهای دوران تمدن اسلامیه، مثلا قاعدة الظلّ[تانژانت] توسط بوزجانی کشف می شود
اما فکت نامه همه رو در حد ریاضی دوره دبیرستان و حتی پایین تر تقلیل میده تا با این کار هم علامه را که یکی از نمادهای علوم تمدنی اسلام هست تخریب کنه و هم چهره ضعیف و تحریف شده از ماهیت علم در نزد علمای ما رو در مخاطب جا بندازه!
📚متنی از کتاب "گفت و گو با علامه #حسن_زاده_آملی ره"منتشر می شود که اصل قضیه آن داستان را خودشان توضیح داده اند.
#ریاضیات
#نقد_روشنفکران_دینی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
Golshani Elm & din 1402.mp3
50.6M
💥نشست علمی "علم و دین؛ معنویت و سلامت"
🎤پرفسور مهدی #گلشنی
📆6 تیر 1402
🏢دانشگاه علوم پزشکی ایران
💥بسیار مفید و جالب💥
#علم_و_دین
#تمدن_اسلامی
#کلام_جدید
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥تاریخ ولادت امام کاظم (سلام الله علیه)
نظر آیت الله #شبیری_زنجانی در مورد سالروز ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام):
✍باسمه تعالی
ولادت با سعادت امام هفتم موسی بن جعفر (علیهماالسلام) مانند ولادت سایر معصومین مورد اختلاف است، در نتیجه اظهار نظر قطعی ممكن نيست. ليكن با در نظر گرفتن پاره ای از قراین ولادت آن حضرت در ماه ذی الحجه ارجح می باشد، بنابراین اگر روزی از روزهای ثلث اخیر این ماه یا بیستم آن _ که در حدود زمان ولادت است _ به عنوان بزرگداشت انتخاب شود وظیفه تعظیم شعائر عملی خواهد شد.
سید موسی شبیری زنجانی
#تاریخ_اسلام
🌺ولادت حضرت موسی بن جعفر علیه السلام مبارک باد🌸
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
14020220-edalat.dar.feqh.mp3
16.53M
💥نشست علمی "عدالت در فقه"
مفهوم شناسی عدالت
کارکردشناسی عدالت در فقه
🎙آیت الله ابوالقاسم #علیدوست
#عدالت_اسلامی
#فقه_تمدنی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥پیشرفت مسلمانان در علوم ریاضی
🌺دکتر گوستاو لوبون فرانسوى در کتاب تمدن اسلام و عرب مى نويسد:
مسلمین ﻋﻠﻮم ریاضی را ﺑﺴﻰ ترویج ﻧﻤﻮدﻩ و خاصه علم جبر و مقابله را ﺑﻪ درجه اى ترقی دادﻧﺪ که می توان ﮔﻔﺖ مُوجِد(بوجود آورنده) اﻳﻦ ﻋﻠﻢ می باشند. ﺳﭙﺲ دکتر ﮔﻮﺳﺘﺎو لوبون مسائل مهمی از ریاضی را که امروز هم مطرح مذاکره ﻋﻠﻤﺎى ریاضی اﺳﺖ و اﺑﺘﻜﺎر ﺁن از مسلمین اﺳﺖ ﻧﻘﻞ می کند.
🌸ژرژ رﻳﻮا می نویسد حرارتی که مسلمانان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ریاضیات داﺷﺘﻨﺪ اروپاییان را ﺑﻪ حیرت انداخته اﺳﺖ . نامبرده اضافه می کند که : هندسه ﺑﻪ وﺳﻴﻠﻪ مسلمین داراى کشفیات اﺳﺎﺳﻰ ﮔﺮدﻳﺪ در علم حساب هنوز اروپایی ها ارﻗﺎم و ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺷﻤﺎرش اﻋﺮاب را ﺑﻪ کار می برند و ﻋﻤﻠﻴﺎت ﺁﻧﻬﺎ در هندسه اهمیت خاصی را داراست.
✍استاد #شهید_هاشمی_نژاد
📚 کتاب مناظره دکتر و پیر ، ص233
#ریاضیات
#علم_و_دین
#تمدن_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
دیدار جمعی از علمای قم و اصفهان با استاد سید احمد صافی متولی شرعی عتبه عباسی
کربلا
استاد سید یدالله یزدان پناه ، استاد رضا برنجکار، آیت الله ابوالقاسم علیدوست ، آیت الله شیخ هادی نجفی اصفهانی ، شیخ کاظم محمودی
۱۴۰۲/۴/۱۸
#مجالسات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
📚 درسهای شرح منظومه حکیم سبزواری (2جلدی)
✍🏼 آیتالله سید #رضی_شیرازی (ره)
📘 تعداد صفحات: (ج1: 1122ص) (ج2: 1205ص)
دانلود از فیدیبو(غیر رایگان):
🔻دانلود جلد اول نسخه الکترونیکی کتاب
🔻دانلود جلد دوم نسخه الکترونیکی کتاب
📖 شرح منظومۀ حکیم سبزواری از آثار مهم و برجسته در میراث فکری فلسفه و حکمت اسلامی است. سرایندۀ این منظومه با تسلط و احاطۀ کاملی که بر مکاتب فلسفی متقدم از جمله مشاء و اشراق و حکمت متعالیه دارد مباحث حکمی و کلامی را در آن تبیین کرده است. از همان آغاز نگارش کتاب شروحی متعدد بر آن نگاشته شده که هرکدام از منظری آن را شرح دادهاند. در این راستا، شرح استاد سید رضی در عین رسایی و سادگی، کلیت و جامعیت دارد و ایشان در ضمن درسهای خود آن را به رشتۀ تحریر درآوردهاند. نگارندۀ کتاب، توضیحات نابی را از امور عامه، جواهر و اعراض، الهیات بالمعنی الاخص، طبیعیات، نبوات و منامات، معاد و اخلاق ارائه دادهاند.
#فلسفه_اسلامی
#معرفی_کتاب
✅کانال کشکول ناب🔻
🔸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا صرف اهتمام به روایات، به معنای اخباری گری است؟
#علوم_حدیث
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا طبقه بندی های علوم به سه بخش؛ پایه، تجربی و انسانی به چالش کشیده نمی شود؟
🎤حجت الاسلام علی کشوری:
❓آیا این تقسیم بندی منشا دینی دارد؟
📎از بزرگان حوزه و حتی فرهنگستان[علوم اسلامی قم: جریان مرحوم سیدمنیرالدین هاشمی] هم در جلسات خصوصی این سوالات را مطرح کردم ولی بنده را لایق جواب دادن ندانستند...
🔺تا زمانی که حوزه علمیه، طبقه بندی بِیکنی از طبقه بندی علوم را می پذیرد، نمیتواند ورود صحیح و تامی به مسائل تمدنی داشته باشد.
✍متن کامل نشست در سایت صدای_حوزه
📽فیلم کامل نشست در صفحه آپارات صدای حوزه
#علم_و_دین
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⁉️ چرا طبقه بندی های علوم به سه بخش؛ پایه، تجربی و انسانی به چالش کشیده نمی شود؟ 🎤حجت الاسلام علی ک
تبیین و مقایسۀ طبقهبندیهای علوم در تمدّن اسلامی و تمدن غرب .pdf
870.6K
📙 #مقاله "تبیین و مقایسۀ طبقهبندیهای علوم در تمدّن اسلامی و تمدن غرب"
💧چکیده
هدف: دانشمندان بسیاری بر اساس معرفتشناسی و هستیشناسی خود به طبقهبندی علوم پرداختهاند. هدف این مطالعه تبیین و مقایسۀ ردهبندیهای علوم در تمدن اسلامی و تمدن غرب و کشف تفاوتها و تشابهات آنهاست.
روش: این مطالعه از نوع تحلیلی و به روش مرور متون انجام شده است.
یافتهها: دانشمندان مسلمان ملاکهایی «بومی» برای طبقهبندی علوم در نظر گرفتند. آموزههای وحی، تعالیم نبوی و اعتقاد به معاد این طبقهبندی را متأثر کرد. دانشمندان غربی با نگاه نو و ویژه به جهان، به طبقهبندی علوم پرداختند و اساس آن را جدا کردن دین و فلسفه از علوم تجربی و اولویت دادن به علوم تجربی و طبیعی دانستند.
نتیجهگیری: توجه به تفاوت در اصول طبقهبندی علوم در تمدن اسلامی و تمدن غرب برای سازماندهی به آموزش علوم انسانی و اسلامی و نیز ردهبندیهای کتابخانهای برای متون و مدارک مرتبط با فرهنگ، ادبیات، تاریخ و جغرافیای ملل اسلامی سازنده است و می تواند در این باب راهگشا باشد.
#علم_و_دین
#تمدن_اسلامی
#غرب_شناسی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
🔺دروس آيت الله شيخ غلامعلی محمّدی باميانی (ره)
🔹الدورة الأصولية:
http://bit.ly/2FFkOtO
🔰تجريد الإعتقاد:
http://bit.ly/2FE3MfT
🔹فرائد الأصول:
http://bit.ly/2FBlMYd
🔸كفاية الأصول:
http://bit.ly/2FBVlBN
🔘 ترجمه و زندگینامه :
http://bit.ly/2FBrtp2
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥دلیلی بر وجوب عصمت انبیا(ع)
✍فاضل مقداد:
لو جاز علیه فعل المعصیة لجاز أن لا یؤدی بعض ما أمر به بأدائه، فیجوز أن یکون قد أمر بصلاة سادسة، أو بصوم شهر آخر، أو أن الشرع سینسخ و لم یؤدی ذلک الی أمته، لکن ذلک یرفع الوثوق باخباراته، و یجوز عدم استمرار حکم الشرع.
و فی الوجهین نظر: اذ المحال فیهما نشأ من فرض وقوع المعصیة عنه،
و جاز أن تکون المعصیة ممکنة غیر واقعة، لان الممکن لا یجب وقوعه، لان استمرار عدم الشیء لا ینال امکانه. و یمکن أن یجاب عنه بان اعتقاد المکلفین جواز صدور المعصیة عنه یخطر لهم المحالات المذکورة، فیحصل التنفیر عن متابعته و الانقیاد التام لامتثال أوامره و نواهیه.
📚ارشاد الطالبین الی نهج المسترشدین، جمال الدین مقدادبن عبدالله السیوری الحلی، ص ۳۰۲
#کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab