🔴 کرامتی زیبا از #امام_سجاد ( سلام الله علیه )
📌زهری میگوید: خدمت حضرت علی بن الحسین علیهما السلام بودم. یکی از اصحابش وارد شد، امام از او پرسید: چه خبر؟ عرض کرد: یا ابن رسول الله! فعلا گرفتار چهار صد دینار قرضی هستم که راهی برای پرداخت آن ندارم زیرا عیال وارم و مخارج ایشان را نمی توانم تامین کنم. حضرت زین العابدین علیه السلام به شدت گریه نمود. عرض کردم: یا ابن رسول الله! چرا گریه میکنید؟! فرمود: مگر گریه برای مصائب و گرفتاریهای بزرگ نیست؟ عرض کردم: همین طور است.
فرمود: کدام مصیبت از این بزرگتر که مؤمن حرّ برادر خود را گرفتار ببیند و نتواند رفع گرفتاریش را بنماید یا او را مبتلا به فقر و تنگدستی بیابد ولی امکان رفع آن نباشد. زهری گفت اطرافیان امام متفرق شدند.
بعضی از مخالفین با یکدیگر میگفتند: تعجب است از این خانواده که ادعا میکنند هر چه در زمین و آسمان است مطیع آنها است و خداوند درخواست آنها را رد نمی کند و باز اعتراف میکنند که نمی توانند رفع گرفتاری از یک مؤمن خاص خود بنمایند.
این حرف به همان کسی که مقروض بود رسید؛ خدمت زین العابدین علیه السلام رسیده و عرض کرد: فلانی و فلانی چنین گفته اند! سخن آنها بر من از فقرم ناگوارتر است. امام علیه السلام فرمود: خداوند اجازه گشایش برای تو داد، بعد رو به کنیزی نموده و فرمود: افطار و سحری مرا بیاور، کنیز دو گرده نان آورد. فرمود: این دو گرده نان را بگیر که دیگر چیزی پیش ما نیست. خداوند به وسیله همین دو گرده، گشایش خوبی به تو خواهد داد.
آن مرد دو گرده را گرفت و وارد بازار شد و نمی دانست آنها را چه کند. در اندیشه قرض و خرج خانواده بود. گاهی شیطان او را وسوسه میکرد که این دو گرده نان چگونه میتواند رفع ناراحتی تو را بنماید، در این موقع به ماهی فروشی برخورد که یک ماهی گندیده داشت، گفت: این ماهی پیش تو مانده و این گرده نان پیش من است. ممکن است یک گرده نان را بگیری و همان ماهی مانده را بدهی؟ ماهی فروشی قبول کرد.
نان را گرفت و ماهی را داد. در بین راه به مردی برخورد که نمک نامرغوبی داشت، به او گفت: مایلی این نان خشک را بگیری و همان نمک نامرغوب را بدهی؟ قبول کرد، آن مرد ماهی و نمک را به خانه آورده و گفت: این ماهی را با نمک درست میکنم. همین که شکم ماهی را شکافت، دو مروارید غلتان درون او یافت و سپاس خدای را به جای آورد. در همین بین که شاد و خرم بود، ناگهان درب خانه به صدا آمد. پشت درب رفت تا ببیند کیست، دید صاحب ماهی و صاحب نمک هر دو آمده اند! گفتند: ما و خانواده مان هر چه کوشش کردیم این نان را بخوریم دندان به آن کارگر نبود. فکر کردیم تو خیلی گرفتار و مبتلا هستی، نان را برای خودت آوردیم و آنچه در مقابلش از ما گرفته ای، به تو بخشیدیم! دو نان را از آنها گرفت؛ پس از رفتن آنها درب را بست. در این موقع فرستاده حضرت زین العابدین علیه السلام رسیده و گفت: مولایت میفرماید: تو به آرزویت رسیدی! اینک نان ما را برگردان که کسی جز ما نمی تواند آن نان را بخورد! دو مروارید را به قیمت گزافی فروخت و قرضش را پرداخت و وضع مالی اش بسیار خوب شد. برخی از مخالفین گفتند: عجب اختلافی بین این دو حالت است که علی بن الحسین علیهما السلام مدعی است نمی تواند رفع تنگدستی از دوستش بنماید ولی او را دارای ثروتی عظیم میکند!
حضرت زین العابدین علیه السلام فرمودند: قریش نیز همین سخن را به پیغمبر صلی الله علیه و آله میگفتند که چگونه کسی که در موقع هجرت از مکه تا مدینه را به دوازده شبانه روز (نه کمتر) طی میکند، میتواند در یک شب به بیت المقدس برود و در آنجا آثار پیمبران را مشاهده کند. سپس زین العابدین علیه السلام فرمود:
اینها از کار خدا و دوستان خدا با او غافلند. به مقامهای بلند نمی توان رسید مگر با تسلیم در مقابل خدا و ترک اظهار نظر، و رضا به آنچه او صلاح میداند. دوستان خدا بر گرفتاریها و ناراحتیها صبر میکنند و دیگران چنین صبری ندارند و خداوند در مقابل این شکیبایی، آنها را به تمام آرزوهایشان میرساند. با وجود این، آنها جز خواست خدا را نمی خواهند.
📚بحارالانوار؛ج۴۶،ص۲۰📚
#میلاد_امام_سجاد_سلام_الله_علیه💐💐💐💐
⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
@mesbahalhouda4_5769314871615162448.mp3
زمان:
حجم:
9.56M
🔴 پنجم #شعبان
🔸فضایل و مناقب حضرت #امام_زین_العابدین سلام الله علیه
🔸عظمت حضرت #شهربانو مادر مکرمه #امام_سجاد سلام الله علیهما
🔹 توسط عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین استاد حاج #شیخ_عبدالحسین_بندانی_نیشابوری حفظه الله
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
🔴 کتابی که #امام_زمان سلام الله علیه و عجل الله فرجه الشریف به مرحوم علامه #شیخ_محمد_تقی_مجلسی رضوان الله علیه سفارش فرمودند!!!
🔸ان شا الله روزی به دامان اهل البیت سلام الله علیهم اجمعین بازگردیم و به جای اینکه روز و شبمان را با کتبی همچون #مثنوی و یا برخی از کتب پر از غلط و پر از انحراف #فلسفی و #عرفانی سپری کنیم عمرمان را خرج در راه کتاب عظیمی همچون #صحیفه_مبارکه_سجادیه سلام الله علیه بکنیم تا به سفارش #امام_زمان سلام الله علیه عمل کرده باشیم.
کانال معرفتی"معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#فوری
🔻 پیام آیتاللهالعظمی وحید خراسانی، در آستانهی #نیمه_شعبان، ولادت موفور السرور حضرت بقیة الله الاعظم عجلاللهتعالیفرجه و جهت رفع گرفتاری تمامی شیعیان و دوستداران آن حضرت:
🔰 باسمهتعالی
ابواب رحمت خداوند متعال، در شب نیمهی شعبان بر روی بندگان باز است. امیدواریم با توسّل به حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف، رحمت واسعهی پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع گردد.
🔻از آنجا که دعای دسته جمعی، مورد تاکید و مقرون به استجابت است، #توصیه میشود انشاءالله همگان در منازل و در جمع خانوده، رأس ساعت #یازده_شب نیمهی شعبان، دعای " الهی عظم البلاء..." را خوانده و بعد از آن یک سورهی حمد، هدیه به حضرت نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان علیهالسلام، نمایند.
📅 ۹/فروردین/۱۳۹۸
کانال معرفتی"معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
هدایت شده از الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
#گریه_و_گلایه_امام_زمان سلام الله علیه
حاج قدرت الله #لطیفی_نسب رضوان الله علیه صاحب سر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه نقل می کند:
🔻یکی از بندگان صالح خدا و شیعیان و مخلصان حضرت مهدی ارواحنا فداه، چندی پیش محضر امام زمان مشرف شده بود و نقل می کرد:
به حدی امام زمان را ناراحت دیدم که همین طور از چشمان شان اشک جاری بود و از شیعیان و دوستانشان گله مند بودند که:
"چرا این قدر در حق ما جفا و کوتاهی میکنند و برای ما دعا نمیکنند؟ در صورتی که اگر شیعیان و محبّان با اخلاص ما، دعا و استغاثه کرده و از خدا طلب فرج کنند، خدا به آنها فرج داده و از این گرفتاری روز افزون دنیا آن ها را نجات می دهد؛ ولی افسوس که این ها در دعا کردن کوتاهی می کنند"
📚راه وصال؛ ص۱۳۴
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
@alhaghgholjadid
هدایت شده از معارف الشیعه
🔴 آیت الله العظمی میلانی و تشرف مرحوم میرزا
🔸حضرت علامه #محمد_رضا_حکیمی حفظه الله:
بعضی از افاضل حوزه ی درس فقه و اصول مرحوم آیت الله العظمی #میلانی در ایام مشهد نقل کرده اند که:
آیت الله #میلانی می فرموده اند ما برای احادیثی که میگویند "از غیر قرآن طلب هدایت نکنید" دیگر دنبال سند نمیگردیم ؛چون #میرزا_مهدی_اصفهانی آن مطلب را در مشاهده دیده است!
📚احیاگر حوزه خراسان ص۲۱۷
کانال معرفتی "معارف الشیعه"
@maaref_shiaa
#پست_ویژه⭐️
🔴 دستورالعملی #فوق_العاده از امیرالمومنین سلام الله علیه برای وصول به مقام اولیا الله.......
🔻سلیم بن قیس میگوید : به امیر المومنین سلام الله علیه عرض کردم از خداوند بخواهید تا مرا در دنیا و اخرت از اولیاء و دوستان خاص شما قرار دهد،
حضرت فرمود : خداوندا او را از آنان قرار ده.
سپس حضرت رو به من کرد و فرمود : آیا به تو چیزی بیاموزم که از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیدم که به سلمان و ابوذر و مقداد اموخت؟
عرض کردم بلی یا امیر المومنین.
فرمود : هر صبح و شام ١٠ مرتبه بگو:
🔸 اللهُمَّ ابْعَثنی عَلى الایمانِ بکَ والتصدیق
بمُحَمَّدٍ رَسُولِکَ وَ الولایَةِ لِعَلیَّ بْنِ أبی طالِبٍ و َالإیتِمامِ بالأئَمَّةِ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ,
فإنی قدْ رَضیتُ بِذلِکَ یا رَبّ
♦️امیرالمومنین فرمود ای سلیم تا زنده هستی این دعا را ترک مکن!!!
📚 کتاب سلیم بن قیس هلالی ج۱ص۲۶۴
❌ما نیازی به دستورات من در آوردی و بدون سند نداریم ......
#دستورات
#دستورات_ماثور
#اذکار
⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
▫️امام زين العابدين " سلام الله علیه " :
إِنَّ الدُّعَاءَ وَ الْبَلَاءَ لَيَتَرَافَقَانِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِنَّ الدُّعَاءَ لَيَرُدُّ الْبَلَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً.
💬 "دعا و بلا همراه یکدیگرند تا روز قیامت. دعا، بلا را دور میکند حتی اگر بلا قطعی شده باشد."
📚کافی، ج2، ص469.
🔴 هیچ بلایی را بدون "دعا" نمی توان شکست داد!
چه بلای #کرونا، چه بلای #غیبت یا هر بلای دیگری...
✅ نه «دعا» جای «عمل» را میگیرد، نه «عمل» ، جای «دعا» را.
#مهدویت
⭐️عرفان صحیح معصومین علیهم السلام و معارف حقیقی را در اینجا ببینید ↙️
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
#بیدار_شوید
🔴 روایتی #صریح در بطلان مبانی سست #فلسفه
❌ابطال #اشتراک_معنوی و #وحدت_شخصیه_وجود
الإمامُ الرِّضا عليه السلام : أمّا الظّاهِرُ فَليسَ مِن أجلِ أنَّهُ عَلا الأشياءَ بِرُكوبٍ فَوقَها و قُعودٍ عَلَيها و تَسَنُّمٍ لِذُراها ، و لكِنَّ ذلكَ لِقَهرِهِ و لِغَلَبَتِهِ الأشياءَ و قُدرَتِهِ عَلَيها ، كقَولِ الرَّجُلِ : ظَهَرتُ عَلى أعدائي ، و أظهَرَنِيَ اللّه ُ عَلى خَصمي ، يُخبِرُ عَنِ الفَلْجِ و الغَلَبَةِ ، فهكَذا ظُهورُ اللّه ِ عَلَى الأشياءِ . و وَجهٌ آخَرُ أنَّهُ الظّاهِرُ لِمَن أرادَهُ و لا يَخفى عَلَيهِ شَيءٌ ، و أنَّهُ مُدَبِّرٌ لِكُلِّ ما بَرَأ ، فأيُّ ظاهِرٍ أظهَرُ و أوضَحُ مِنَ اللّه ِ تَبارَكَ و تَعالى ؟ ! لأنَّكَ لا تَعدِمُ صَنعَتَهُ حَيثُما تَوجَّهتَ و فيكَ مِن آثارِهِ ما يُغنيكَ ، و الظّاهِرُ مِنّا البارِزُ بِنَفسِهِ ، و المَعلومُ بِحَدِّهِ ، فقَد جَمَعَنا الاسمُ ، و لَم يَجمَعنا المَعنى . و أمّا الباطِنُ فلَيسَ عَلى مَعنَى الاستِبطانِ للأشياءِ بأن يَغورَ فيها ، و لكِنّ ذلكَ مِنهُ عَلى استِبطانِهِ للأشياءِ عِلما و حِفظا و تَدبيرا .
امام رضا سلام الله علیه : ظاهر بودن (چيرگى او) به اين معنا نيست كه بر فراز اشياء سوار شده و روى آنها نشسته و بر ستيغ آنها گام نهاده باشد، بلكه به سبب قهر و چيرگى و قدرت او بر اشياء است. مثل اين سخن كه كسى [عرب زبان] گويد: بر دشمنانم ظهور يافتم و خداوند مرا بر خصمم ظهور داد. او از پيروزى و چيره آمدن [بر دشمن و خصم ]خبر مى دهد. ظهور خدا بر اشياء نيز چنين است (به معناى قهر و غلبه و چيرگى و تسلط بر آنها مى باشد). معناى ديگر ظاهر بودن خدا اين است كه او براى هر كه طالبش باشد آشكار است؛ و [معناى ديگرش اين است كه ]چيزى بر او پوشيده نيست؛ و [معناى ديگرش اين است كه] او هر چه را آفريده است، تدبير و اداره مى كند. پس، كدام آشكار است كه آشكارتر و پيداتر از خداوند تبارك و تعالى باشد؛ چرا كه تو هر جا رو كنى آثار و نشانه هاى صنع او را مى بينى و در وجود خودت نيز نشانه هاى او به اندازه كافى وجود دارد. اما ظاهر درباره ما به معناى كسى است كه خود آشكار مى باشد و حدّ و حدود معيّنى دارد. پس ما و او در اسم [ظاهر] اشتراك داريم و در معنا[ى آن] اشتراك نداريم. و اما باطن و نهان بودن خدا به معناى پنهان بودن او در درون اشياء نيست، به اين معنا كه در درون آنها فرو رفته باشد؛ بلكه به اين معناست كه علم و نگهدارى و تدبير او به درون اشياء نيز [همچون ظاهر و نمودشان] نفوذ دارد.
📚 الكافي : 1/122/2 .
♦️ امام معصوم بصراحت می فرمایند که ما با اسماء الهی #اشتراک_معنوی نداریم و خداوند درون چیزی فرو نرفته است ... دقیقا رد همان مطالبی که امروز بزرگان فلسفه از آن دم می زنند ..
بعد می گویند مبانی فلسفه تغییر کرده و #فلسفه_اسلامی شده است .
مکرر گفته ایم و باز می گوییم :
#فلسفه_اسلامی خیالی واهی ست و این فلسفه همان عقاید کفار زمان حضرات معصومین علیهم السلام هست که ادل الدلیلش تطبیق مبانی فلسفی فعلی با فلاسفه زمان ائمه " سلام الله علیهم اجمعین " هست .
⭕️ اتمام حجت می کنیم که در قیامت عذری برای #اباطیل_فلسفی نداشته باشید .
#نقد_فلسفه
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔻 #مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ....
💢 #استحباب مدوّر(دایره ای) کردن ریش
و از محمّد بن مسلم منقول است که گفت:
دیدم که مصلحی ریش امام محمّد باقر سلام الله علیه را اصلاح می کرد، حضرت به او فرمود: ریش را مدوّر کن.
📚 کتاب #حلیه_المتقین
باب پنجم
#آداب_بلند_کردن_ریش
#سیره_اهلبیت_سلام_الله_علیهم
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔻 #مستحبات و #مکروهات را بشناسیم ....
💢 #کراهت کندن موی سفید
از امیرالمؤمنین سلام الله علیه منقول است که:
موی سفید را نکنید، که آن نور مسلمانی است، هرکه موی سفید در ریش او پیدا شود در اسلام، نوری باشد برای او در قیامت.
📚 کتاب #حلیه_المتقین
باب پنجم
#فضیلت_موی_سفید
#سیره_اهلبیت_سلام_الله_علیهم
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa
🔴 مغایرت #وحدت_وجود_و_موجود با تعالیم انبیا
🔻مرحوم #علامه_محمدتقی_جعفری که خود از فلاسفه معاصر هست در نقد توحید #عرفا و #فلاسفه میگوید:
🔹مکتب #وحدت_وجود_و_موجود، با روش انبیاء و سفراء حقیقی مبدأ أعلی تقریباً دو جاده مخالف بوده و به همدیگر مربوط نیستند؛
🔸زیرا انبیاء همگی و دائماً بر خدای واحد، ماوراء سنخ این موجودات مادی و صوری، تبلیغ و دعوت کردند و معبود را غیر از عابد تشخیص و خالق را غیر از مخلوق بیان کرده اند.
📚مبدأ أعلی، ص ۷۴
#نقد_فلسفه
#نقد_عرفان_مصطلح
کانال معرفتی " معارف الشیعه "
@maaref_shiaa