🌀 چرا روسریها برداشته نمیشود؟
📝 نتایج جالب یک نظرسنجی درباره حجاب
🔸 نتایج نظرسنجی کشوری روزنامه همشهری نشان میدهد ۷۹ درصد زنان حتی درصورت لغو قانون حجاب، حجاب خود را نگه میدارند.
این نظرسنجی در سطح ۹ کلانشهر کشور به انجام رسید.
📈 گزارش کامل
🗂 #دینداری_مردم
#حجاب
@Manahejj
🌀 میدان دادن به نوآوری علمی
📝 منشور شورای عالی/ ۲
❇️ حوزه علمیه مشتمل بر میراث گرانبهائی از روشها و تجربهها و اندوختههای علمی است.
برای بهرهبردن از این تراث فنی و علمی و افزودن بر آن، باید از نیروی ابتکار و خلاقیت، استفاده کرد...
✅ حوزه باید راه را بر نوآوری علمی و فنی فرزندان خود باز کنند و تازههای بازار رایج علم دین را به چشم تقدیر بنگرند و صاحبان آنرا تشویق کنند و در عین حال، تصرف ناشیانه و خودسرانه در بنیادهای سنتی را مجاز نشمرد و به اعمال نظرهای جاهلانه و مغرضانه، میدان رشد و جولان ندهد.
🖋 امام خامنهای؛ ۲۴ آبان ۱۳۷۱
⏱ ۳۰ سال گذشت
📌 ادامه دارد...
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#منشور_شورای_عالی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 جای خالی سیاستگذاری در شورای عالی، برای تولید علم
📝 نواقص شورای عالی
🎥 امام خامنهای
📌 مناهج:
⏱ هنوز روشن نیست، تصمیم شورای عالی برای اولویتهای مهم سی سال روی زمینمانده چیست!
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#منشور_شورای_عالی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 شاخصترین روحانی ملیشدن صنعت نفت
🎥 ۲۳ اسفند ۱۳۴۰ش، سالروز ارتحال آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی
🔺 مجتهد دانشآموخته حوزه علمیه نجف
🔺 مبارز علیه استکبار و طاغوت در عراق و ایران
#علمای_مجاهد
#آیت_الله_کاشانی
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 اقدامات تحولی حوزه علمیه در دوره جدید شورای عالی و مدیریت حوزه
🌐 خبرگزاریحوزه
📌 مناهج:
1⃣ کدام تحول؟
اینکه پس از ۳۰ سال از تشکیل شورای عالی و مرکز مدیریت، نام این اقدامات - ولو اقدامات خوبی هستند- را #تحول، بگذاریم و به عنوان #دستاورد به خود ببالیم، حقیقتا تحقیر معنای تحول است.
هر تغییری را میتوان تحول نامید؟! آن هم زمانی که مطالبات بسیار عظیمی از حوزههای علمیه وجود دارد که روی زمین و بلاتکلیف ماندهاند!
2⃣ دستاوردسازی؟
در کلیپ فوق ادعا شده است بدون امتحان شفاهی پایه ۸ میتوان مدرک سطح ۲ گرفت!!
در صورتی که چنین چیزی واقعیت نداشته و تاکنون نه مصوبهای در این زمینه اعلام رسمی شده است و همچنین بخش مدارج علمی بدون شفاهی پایه ۸، مدرک سطح ۲ صادر نمیکند.
امیدواریم هرچه زودتر روشن شود که منظور از مدرک سطح ۲ بدون امتحان شفاهی چیست؟ آیا دستاوردی برای آینده است و اکنون با شتابزدگی رسانهای شده است؟ یا اینکه از اساس مطلبی خلاف واقع به عنوان دستاورد منعکس شده است؟
♨️ افکار عمومی بدنه حوزههای علمیه، منتظر پاسخ رسمی نهادهای مربوط هستند.
🗂 #کارنامه
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
🌀 تلاش بیجهت
🖋 شاگرد اخلاق
🔸 روزی پیر عالِم و فرزانه، جمعی را گفت: بر شماست سفری طولانی، به اندازهی هزار فرسنگ به جانب شمال؛ تا برسید به سبزهزار طوبی.
🍀 در آن وادی، همهجا دشت، سرسبز و گلگون است، عاری از هرگونه سرما و گرما و آفت و گزند.
💡 جماعت با اشتیاق برخاسته و راهی شدند. سرگروه بیآنکه جهت شمال را تعیین کند، فراخوان حرکت داد!!
🗣 ناقدی بانگ برداشت:
به کجا چنین شتابان؟ اصلا چرا راهی این سفر گشتیم؟
👤 سرگروه با غضب گفت:
مگر اعتقاد به پیر فرزانه نداری؟ وی #نسخهی_اصل دوای ماست.
🗣 ناقد گفت:
از قضا از سر اعتقاد با شما همراهم اما مگر عالم والا مقام نفرمود هزار فرسنگ به سمت شمال؟ این ره که میرویم به #ترکستان است!
🦻🏻ناقد بیچاره هرچه گفت، مقبول نیافتاد و سرگروه گفت:
ملاک عمل، حب قلبی ما به پیر فرزانه و اجرای دستور وی برای تحمل طی هزار فرسنگ است. جهت حرکت، چه اهمیتی دارد وقتی که صرفا ارشادی است برای چون مایی که عقل ما فهم میکند به کدام جهت حرکت کردن نیکوتر است.
♨️ الحاصل اینکه شب و روز رفتند و رفتند و مرارتها کشیدند؛ چه بسیار ریزشهای انگیزشی و روحی اتفاق افتاد و تلفاتی که دست داد؛ اما هیچگاه حتی نسیم طوبی را هم استشمام نکردند.
بدتر از همه اینکه اغیار، تلفات سفر را به نام پیر فرزانه زدند! چه تهمتها که نبافتند و چه خیانتها که نکردند...
#یادداشت_مهمان
@Manahejj
🌀 فرار رو به جلو یا نادان فرض کردن بدنه حوزه؟!
📝 در حوزه چه خبر است؟
🔸 در ایامی که پرونده رسانه حوزوی مناهج، کارنامه سیساله نهادهای حوزوی بالأخص شورای عالی و مرکز مدیریت است، کلیپی (موشن گرافیکی) با عنوان «اقدامات تحولی حوزه علمیه در دوره جدید شورای عالی و مرکز مدیریت» در خبرگزاری رسمی حوزه منتشر میشود.
🔺 خیلی زود برای طلاب و اساتید حوزههای علمیه روشن میشود در همین کلیپ کوتاه سه مطلب خلاف واقع به عنوان دستاورد عنوان شده است! که مشخصترین آنها حذف امتحان شفاهی پایه ۸ برای اخذ مدرک سطح ۲ است!!
🔻 طلاب بسیاری در قم و شهرستانها با باور مطلبی که بطور رسمی منتشرشده، برای اخذ مدرک جویا شده بودند که نهایتا برایشان مشخص شد این ادعا از اساس کذب است.
‼️ حال، مسؤولین مربوط در حوزه، بجای عذرخواهی رسمی و توبیخ فرد یا افرادی که بودجه بیت المال را برای تهیه کار رسانهای خلاف واقع، هدر دادهاند، دم از تکذیب «شایعهای که در شبکههای اجتماعی نشر داده شده» میزنند!!
کدام شبکه اجتماعی؟ آن آقایی که این تکذیبیه را نشر داده واقعا تفاوت رسانه رسمی حوزه با رسانههای دیگر و شبکههای اجتماعی را نمیداند؟!!
💯 آقایان مسؤول، طلاب بیش از سخنان شما، تابع اعمال شما خواهند بود! ما اگر بجای عذرخواهی از آن فرار کنیم، انتظار داریم فردا طلاب در اشتباهات ولو سهوی خویش، چگونه رفتار کنند؟
#لزوم_عذرخواهی
#لزوم_پیگیری
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 سلام فرمانده نسخه فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی
♨️ ببینید چطور کسانی که در گذشته بخاطر رنگ پوستشان بردهی آنگلوساکسونها، یانکیها و چشم آبیها بودند،
✅ امروز به برکت انقلاب اسلامی به اوج شرافت و عزت و درجات معنوی رسیدند.
آری؛ إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ... ان شاءالله
#امام_زمان
@Manahejj
🌀 حوزه و بلای تشریفات
💠 امام خمینی قدس سره
🔺مـسـأله دیگر، مسأله #تشریفات حوزههای روحانیت است که دارد زیاد میشود. وقـتـی تشریفات زیاد شد، #محتوا کنار میرود.
🔻وقتی ساختمانها و مـاشینها و دم ودستگاهها زیاد شد، موجب میشود بنیه فقهی اسلام صدمه بـبـیـند.
♨️ یعنی با این بساطها نمیشود شیخ مرتضی و صاحب جواهر، تحویل جـامـعه داد. این موجب نگرانی است....
♨️ این تشریفات اسباب آن میشود که روحـانـیت شکست بخورد.
#نهادهای_حوزوی
#دیوان_سالاری
#دیوان_سالاری_اداری
@Manahejj
🌀 وضعیت معیشتی اساتید حوزه
📝 گلایه یکی از اساتید حوزه علمیه قم
🔸 همیشه اساس حوزهها، طلاب و اساتید بودهاند. رهبر معظم انقلاب نیز بارها روی این موضوع تأکید کردهاند.
اصلا اگر طلاب و اساتید نباشند، حوزه دیگر معنایی دارد؟ این همه ساختار و اداره و ستاد و صف و ... به چه کار میآید بدون طلاب و اساتید؟
🔹 اما هرچه جلوتر آمدیم -بر خلاف خواست رهبری- ساختارهای اداری، بزرگتر و تبدیل به اصل شدند و کمکم طلاب و اساتید را به حاشیه و فرع حوزه راندند!!
♨️ نمونهاش را در بودجه حوزههای علمیه به عیان میتوانید ببینید.
وقتی همهی بودجه، خرج حقوق و دستمزد کارمندان حوزه میشود الا درصد اندکی (برش نحیفی از کیک بودجه) که برای امور برنامهای حوزه باقی میماند، چه معنایی به ذهن متبادر میشود؟
⁉️ حال به این فکر کنید که هرسال نسبت به سال قبل، ارقام بودجهها بیشتر شده، اما به تناسب آن، وضعیت حوزهها نسبت به گذشته متحول هم میشود؟!
🔺 سخن این نیست که حوزه کارمند نداشته باشد، اما خروجی این حجم کثرت کارمندان هم مبهم است.
مخصوصا کثرت کارمندان ستادی با حقوقهای بسیار متفاوت و در عین حال بدون خروجی و تحول ملموس چه توجیهی دارد؟
آن هم با مزایای قابل توجهی که کارمندان دارند و اساتید حوزه فاقد آنها هستند!
کارمندانی که بعضاً در ساعت اداری، یک یا دو تدریس هم دارند!!
برخی مزایای کارمندان در همین سال جاری:
➖ وام اربعین
➖ وام خرید لوازم التحریر
➖ حق مأموریت
➖ عیدی آخر سال
➖ پاداش
➖ و ....
🔻 در مقابل، حقالتدریس اساتید، بین ۱۸ تا ۴۰ هزار تومان است. با سقف ۲ تدریس در روز!
یعنی دریافتی استادی که حقالتدریس ساعتی ۱۸ هزار تومان در ساعت برایش محاسبه میشود و دو تدریس در روز دارد نهایتا یک میلیون تومان در ماه است!
در تعطیلات تابستان و دیگر تعطیلات هم هیچ حقوقی ندارد!
عیدی و پاداش و مزایای کارمندان را هم ندارد. اما همه بار آموزشی و تعلیمی حوزه هم روی دوش همین اساتید است.
✅ هرچه بیشتر میاندیشم اگر حوزه، بودجه دولتی نداشت، مسؤولین مجبور بودند برای اداره حوزه به سمت احیای موقوفات یا ترغیب مردم برای موقوفات جدید بروند و دیگر این همه دیوانسالاری اداری حجیم و کمخروجی بخاطر پولهای بادآورده دولتی در حوزهها ایجاد نمیشد.
❕خودتان قضاوت کنید کارمندان، عیدی و پاداش دارند و اساتید هیچ!
و این درد را افرادی که در نظام اداری حوزه -که ماهیت حوزوی خود را روز بروز بیشتر از دست میدهد- هضم شدند، درک نمیکنند.
❇️ اینها را ننوشتم که بگویم ناامید هستم؛ نه. اساتید حوزه اگر در حوزه هستند چون عامل به وظیفه شرعی هستند چون میدانند رهبری هم از آنها انتظار دارد با وجود همه کملطفیهای نظام کارمندی، باز اساتید جا نزنند و به وظیفه شرعی و انقلابی خود که تدریس و پرورش طلاب است عمل کنند.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
#یادداشت_مهمان
#اساتید
#وضعیت_اساتید_حوزه
#دیوان_سالاری
#دیوان_سالاری_اداری
@Manahejj
🌀 واکنش رسانههای حوزوی درباره کلیپی که به عنوان اقدامات تحولی شورای عالی و مرکز مدیریت در رسانه رسمی خبرگزاری حوزه منتشر شد، بعد بیسر و صدا حذف شد و پس از آن، به دیگر شبکههای اجتماعی نسبت داده شد و تکذیب شد!!
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
#بحران_رسانه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ما چه کار کردیم؟
🎥 علامه مصباح یزدی قدس سره
🔺 ما خیلی کمبود داریم؛
🔻 کل فعالیت حوزه و روحانیت را که میبینیم و با نیازهای جامعه مقایسه میکنیم، با وجود بستری [که از برکت انقلاب] فراهم شد، بسیار کمکاریم...
✅ لااقل قصورها را بررسی و آسیبشناسی کنیم که آنچه که باید میشده، چرا نشده است؟!
🗂 #کارنامه
#نهادهای_حوزوی
#روحانیت
#مصباح_انقلاب
@Manahejj
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: وضعیت معیشت اساتید حوزه
💬 استاد مقدمات:
سلام
نسبت به پیام اخیر (وضعیت اساتید) عرض کنم که مبلغ مذکور (۱۸ تا ۴۰ هزار تومان) به خاطر داشتن سابقه زیاد و شاگرد و سطح درس و ... است.
بنده استاد مقدمات هستم و این آخرین پیام ارسالی به بنده است:
«استاد محترم حجت الاسلام ....
سلام علیکم؛ به اطلاع میرساند بابت (38) ساعت تدریس حضرتعالی در ماه بهمن مبلغ (4228374) ریال در تاریخ (6 اسفند) به حساب ......بانک تجارت شما واریز گردید.
(سقف پرداخت ساعت کاری ماهانه به اساتید برای هر درس 32 ساعت و مجموعا 64 ساعت می باشد و به ساعات تدریس مازاد بر آن پرداخت صورت نمیگیرد)»
🔺 برای اینکه مطلب واضح شود عرض میکنم: بنده دو تدریس دارم و هر درس با مطالعه و حضور کلاس حداقل سه ساعت در روز زمان میبرد و من در حقیقت برای ۱۱۴ ساعت فعالیت بهمنماه ۴۲۳ هزار تومان دریافت میکنم.
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر میکند؛ همچنین آمادگی دارد پاسخ مسؤولین را منتشر کند.
〰〰〰〰〰〰
📌 مطالب مرتبط:
🌀 وضعیت معیشتی اساتید حوزه
https://eitaa.com/manahejj/6305
〰〰〰〰〰〰
#نظر_اعضا
#صدای_اساتید
#وضعیت_اساتید_حوزه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خطر انحطاط حوزه
📝 هشدار به مدیران و تصمیمگیران
🎥 امام خامنهای
♨️ اگر به وضع موجود راضی باشیم؛ به همینی که حالا حوزه را یک جوری اداره کنیم...
⏱ ۱۵ سال گذشت...
#امام_حوزه
#شورای_عالی
#مرکز_مدیریت
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 اکنون پس از سه سال...
💠 حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای سهشنبه اول فروردین ۱۴۰۲ به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم حضرت علیابنموسیالرضا (ع) سخنرانی خواهند کرد.
🔺 در نوروز ۳ سال گذشته بهعلت شیوع کرونا و رعایت نکات بهداشتی، این سخنرانی بهصورت تلویزیونی برگزار میشد.
#امام_جامعه
@Manahejj
Ramadan 1444.pdf
305.5K
🌀 جدول مراقبهی رمضانیه
📝 اعمال و اذکار ماه رمضان
📿 با انجام اعمال و اذکار هر روز، خانهی مربوط را علامت بزنید.
♨️ مطابق توان و ظرفیت خود اعمال را انتخاب کنید و لازم نیست همه را انجام دهید.
📚 منابع:
1️⃣ اقبال الاعمال
2️⃣ مفاتیح الجنان
#نشر_حداکثری
#مراقبه_رمضان
#رمضان
#مراقبه
@Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
﷽
🔻 حقیقتا این درد را باید به چه کسی گفت که مردم فکر میکنند شیر نفت در جیب طلاب است؛ ولی دریغ از حتی یک میلیون تومان عیدی!!
🔻 طلبهها و اساتید حوزه باید بابت بودجه حوزه فحش بخورند و به همه جواب بدهند؛ ولی کمترین درصد بودجه به جیب طلاب و اساتید نرود و این مبالغ صرف ساختمان و کارمند و از این قبیل مسائل حوزه شود!
🔰صفحات مجازی شیخ فرهاد فتحی🔻
ایتا | روبیکا | توییتر | اینستا | ویراستی
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید
🔖 موضوع: خطر انحطاط حوزه
💬 استاد سطوحی عالی (نام محفوظ):
🔸 حقیقتا حضرت آقا هم دردشناس هستند هم نسخه دادند؛ حیف که قدرناشناسیم و عامل به دستورات ایشان و وظایف خویش نیستیم.
🔺 ۱۵ سال پیش حضرت آقا خطر انحطاط حوزه را هشدار دادند!
🔻 آن ایام اوج ورودیهای حوزه محسوب میشد؛ اوج جوشش استعدادهای ناب و خالص حوزوی...
⁉️ اما چه شد؟
امروز چه تعداد از آن استعدادهای ناب را با بیبرنامگی و به قول حضرت آقا با «راضیبودن به وضع موجود و یک جوری ادارهکردن حوزه» هدر دادیم.
‼️ چه اساتید و طلاب مستعد و درخشانی که زیر فشارهای معیشتی از حوزه رفتند و ما مثل پولدارهایی که هرچه از داراییشان هم هدر رود هیچ به روی خودشان نمیآورند رفتار کردیم!
♨️ حقیقتا من با این مصیبت «راضیبودن به وضع موجود و یک جوری ادارهکردن حوزه» برای آینده #جامعه_مدرسین و #شورای_عالی و #مرکز_مدیریت نگرانم.
برای آینده حوزهای که این همه دارایی و سرمایه انسانی دارد، این همه بودجه دارد ولی باز به قول رهبری حواسش نیست که مدیریت و برنامه لازم است.
⛔️ صد حیف که با دانشگاهکردن حوزه و دیوانسالاری اداری گرفتار روزمرگی شدیم!!
❇️ ای کاش سال جدید، سالی متفاوت برای جامعه مدرسین و شورای عالی و مرکز مدیریت و همه نهادهای حوزوی باشد. سال به خودآمدن و درک عظمت نعمت جمهوری اسلامی و بجا آوردن شکر عملی آن و رها شدن از بیبرنامگیها و روزمرگیها و تحولگریزیها...
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
📌 مناهج نظرات اعضا را، به ویژه نظراتی را که گویای دغدغهها و دلسوزیها و زلالی و اخلاص طلاب، اساتید و فضلا است، بدون رد یا تأیید منتشر میکند و از بزرگان حوزه و مسئولین درخواست میکند، پاسخهای تکمیلی و اصلاحی خود را جهت انتشار ارائه کنند.
#نظر_اعضا
#صدای_اساتید
#نهادهای_حوزوی
@Manahejj
🌀 نقش طلاب در تحقق شعار "هر ایرانی سه نهال"
🖋 زهرا صبوری
🔸 صنعتیشدن جوامع بشری، ضرورت وجود درختان در زندگی انسان را پر رنگتر میکند. چراکه از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب شده و منابع تأمینکنندهی محصولاتی نظیر وسایل چوبی، مبلمان، لوازم التحریر، کاغذ و هزاران محصول دیگر محسوب میشود و از طرفی به منزله ریههای هر سرزمینی تلقی شده و نقش مهمی در تأمین سلامت اعضای جامعه ایفا میکنند.
🔹 گرچه در مسائل اساسی کشور، نگاهها محصور به اقتصاد، فرهنگ و سیاست است؛ اما مسائلی که مربوط به زیست انسانی است، کمتر از آنها اهمیت ندارد. سیاست، اقتصاد، خدمات گوناگون شهری و کشوری و از همه مهمتر پیشرفت کشور برای این است که انسانها زندگی سالم و مطلوبی داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همهی اینها از بین خواهد رفت.
🔹 اسلام به عنوان دینی که ورای زمان و مکان میتواند نیازهای بشر را در همه اعصار پاسخ دهد حاوی مفاهیم، تعالیم و راهکارهای کاملی در خصوص چگونگی مواجهه و هماهنگی با پدیدههای زیست محیطی است و دستورات قابل توجهی در راستای حفاظت از محیط زیست دارد، که اگر جامعه با آن آشنا شود، دیگر دغدغهای پیرامون مسائل زیست محیطی وجود نخواهد داشت.
کاشتن نهال حسنه محسوب شده و روایات، ترغیب به کاشتن و توصیه به نگهداری درختان و جلوگیری از قطع آنها کردهاند.
بنابراین، فعّالیّتهایی که در مورد فضای سبز، درخت، گیاه، محیط زیست، جنگل و ... انجام میگیرد، فعّالیّتهای دینی و و حتی انقلابی است.
محیط زیست یک مسئلهی تزئینی، تجمّلاتی و فرعی نیست؛ بلکه باید با نگاه معرفتی و معنوی به آن نگریست.
از این رو نه تنها کلام اهل بیت(ع) بلکه سیره آنها نیز گواه بر اهمیت کاشتن درخت و توسعهی جنگلها و فضای سبز است.
💠 رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ فرمودند: ایجاد فضای سبز و حفظ فضای سبز از اولویتهای مهم کشور است.
ایشان امسال نیز کاشت درخت را توفیقی از جانب خداوند خواندند و از آن به عنوان #وظیفه یاد کردند و فرمودند: «امسال مسئولین این شعار را مطرح کردند که هر ایرانی سه نهال بکارد؛ ما هم امروز سه نهال کاشتیم، مثل بقیّهی ایرانیها".
🔺 این افق نگاه رهبری، نقطه امید و اهرم حرکتی برای طلاب است که در سایه عمل به منویات مرجعیت شیعه به ترویج و تشویق آحاد مردم به کاشت درخت و فرهنگ درختکاری بپردازند؛ تا شعار هر ایرانی سه نهال هرچه زودتر محقق شود.
#یادداشت_مهمان
@Manahejj
🌀 تعطیلات نوروزی و ساعات کاری مرکز مدیریت و مرکز خدمات
1⃣ مرکز مدیریت حوزههای علمیه:
🗓 از پنجم تا هفتم فروردین تعطیل خواهد بود؛
🗓 از روز هشتم تا دهم همه واحد ها فعال میباشند.
🕰 ساعت کاری در ماه مبارک رمضان:
از ساعت ۰۸:۳۰ صبح لغایت ۱۴:۰۰؛
پنجشنبهها تا ساعت ۱۳:۰۰؛
و در روزهای بعد از لیالی قدر از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰.
شیفت عصر نیز از ساعت ۱۳ الی ۱۸:۳۰ و روز های قبل از شب های لیالی قدر از ساعت ۱۴ الی ۱۸ خواهد بود.
〰〰〰〰〰〰
2⃣ مرکز خدمات:
تعطیلات نوروزی مرکز خدمات حوزههای علمیه سراسر کشور از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ است.
〰〰〰〰〰〰
📌 مناهج:
🔺مرکز خدمات، دستاوردهای گسترده و فراوانی دارد، اما اینها مانع از نادیدهگرفتن کاستیها و نقصها نیست.
روشن نیست این حجم تعطیلات مرکز خدمات با کدام توجیه، تعیین شده است؟
✅ ای کاش مرکز خدمات حوزههای علمیه، سال جدید را با کار و تلاش مضاعف آغاز میکرد؛ نه با تعطیلات مضاعف!!
#تعطیلات
#مرکز_مدیریت
#مرکز_خدمات
@Manahejj