📚 فراخوان ثبتنام دوره سطح 3 حوزه با گرایش «فقه و هیئت(نجوم)»
💻 ثبت نام: http://reg.ismc.ir/rules/248
☎️ جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با تلفنهای: 02532936311 الی 02532936314 از ساعت 10 الی 13 و 16:30 الی 20:30 تماس برقرار نمایید.
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ نیازمند شبیهسازی چشمانداز تمدن نوین اسلامی هستیم
🔻 حجتالاسلام والمسلمین رضا غلامی در نشست هماندیشی منتبخبی از تمدنپژوهان:
📝 ما علاوه بر تاریخ تمدن و لزوم مطالعات تاریخی در باب ظهور و سقوط تمدن ها، رقبایی امروز در عرصه تمدنسازی در جهان اسلام داریم که لازم است آنها را رصد کنیم و باب گفتگو با متفکران برجسته جهان اسلام را بازکنیم، البته رقیب اصلی و جدی ما در دنیای معاصر، تمدن غرب است.
📝 باید عرصه آیندهپژوهی در ساحت تمدنی را خیلی جدی بگیریم. نه آیندهپژوهی آرمانی برای ترسیم آینده مورد انتظار، بلکه آیندهپژوهی به روشهای علمی و اثباتی تا بتوانیم مسائل عمده پیش روی تمدن نوین اسلامی را گمانهزنی کنیم و از امروز برای رویارویی با آنها فکر کنیم.
📝 یکی از وظایف ما، درگیر کردن ذهن همه نخبگان با بحث تمدن نوین اسلامی توأم با سعهصدر و ادبیات فاخر علمی است. باید قبول کنیم که هنوز بخش مهمی از نخبگان کشور با بحث تمدنی درگیر نشدهاند و حتی ناباورانه به بحث تمدن نگاه میکنند.
📝 موضوع دیگر تعامل و همافزایی دنیای اسلام در خلق تمدن نوین اسلامی است. بهنظر میرسد با ملاحظه بنبستهایی که در ارتباطات بیندولتی وجود دارد، نیازمند ایدهپردازی برای تعامل و همافزایی تشکلهای عظیم مردمی در دنیای اسلامی با هدف تمدنسازی هستیم.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27971
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
آزمون اختصاصی پذیرش کارشناسی ارشد سال تحصیلی 1402-1401 دانشکده صدا و سیما- قم (دانشکده دین و رسانه)
💢 پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از میان طلاب در دانشکده صدا و سیمای قم
📚 دانشکده صدا و سیما قم در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق آزمون اختصاصی در چهار رشته «تولید سیما، علوم ارتباطات اجتماعی، ادبیات نمایشی و دین و رسانه» از بین برادران و خواهران طلبه حوزههای علمیه سراسر کشور دانشجو میپذیرد.
🔹 شرایط عمومی؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران حداکثر سن ۳۰ سال تمام، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی و نداشتن غیبت از نظر نظام وظیفه برای برادران.
🔸 شرایط اختصاصی؛ داشتن مدرک تحصیلی سطح دو حوزه علمیه(اتمام کتبی و شفاهی پایه ۹)، سلامت کامل جسمی به تایید مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما، اخذ تأییدیه گزینش سازمان صدا و سیما و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی.
📆 ثبت نام یکشنبه ۱۸ اردیبهشت تا شنبه ۳۱ اردیبهشت.
📝 آزمون این دوره روز جمعه ۱۰ تیر ماه سال ۱۴۰۱ در دانشکده صدا و سیمای قم واقع در بلوار امین برگزار میشود.
💻 کسب اطلاعات بیشتر: www.qomirib.ac.ir
📱 تماس: پیام به شماره ۰۹۰۲۳۹۰۴۹۰۸ در پیام رسان های ایتا یا واتساپ و یا تماس با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۰۶ .
💢 مزایای شرکت در دانشکده صداو سیما؛ بهره مندی از کمک هزینه تحصیلی (به صورت وام) و امکانات رفاهی در طـول دوران تحصیل، بهره مندی از مزایای صندوق رفاه دانشجویان
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#فراخوان
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📘 پنجمین شماره ماهنامۀ رویش اندیشه با موضوع «تشکیل و تحکیم خانواده» منتشر شد 📌 آنچه در این شماره می
Rouyeshandisheh5.pdf
12.68M
✅ به گزارش خبرنگار بخش نشر پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی؛ پنجمین شماره نشریه رویش اندیشه با موضوع «تشکیل و تحکیم خانواده» ویژه فروردین ماه سال 1401 منتشر شد.
🔻 بخشهای مختلف این شماره؛
1️⃣ سخن آغازین
2️⃣ رویداد
3️⃣ پرونده تحولات ساختار و مدیریت خانواده در ایران
4️⃣ پرونده تحولات قواعد ازدواج و همسرگزینی در ایران
5️⃣ پرونده تحولات روابط زوجین
6️⃣ پرونده تحول جایگاه زن در خانواده
7️⃣ معرفی کتاب
8️⃣ تاریخ اندیشه
🎙 همچنین در این شماره گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا سالاری فر، دکتر مریم اردبیلی، دکتر وحید شالچی، دکتر سمیه غرب خراسانی، دکتر راحله کاردوانی، دکتر زهرا داورپناه، دکتر تینا امین، خانم مریم مذحجی، دکتر منصوره سادات صادقی را میخوانید.
💢 گفتارهای پنجمین شماره نشریه رویش اندیشه از دکتر امیرحسین بانکی پور فرد و دکتر عالیه شکربیگی است.
📝 گفتنی است؛ یادداشتهای این شماره نیز به قلم دکتر محمدصادق هدایت زاده، دکتر علیرضا بهرامی، دکتر محمدرضا فتح الله بیاتی، محمد صابر اسدی، سجاد نوجوان، محمدمهدی بیکی، منصور لطفی، ایمان زاغیان، حامد ملانوری، محمدامین مهدی زاده، هادی غیاثی و محمد رزمگه است.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27999
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#زنان_و_خانواده
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ آموزش ریاضی قدیم و جدید(در راستای کاربرد آن در فقه، اصول، فلسفه و اعتقادات)
💠 ویژه طلاب
🎙 استاد زرگریان(از شاگردان آیت الله مفیدی)
📆 شنبهها و سهشنبهها
⏰ ساعت ۱۶ الی ۱۸
🏢 قم، چهارراه غفاری، خیابان امام خمینیره
🔰 ثبت نام از طریق:
https://eitaa.com/momehhoseyni
09193516211
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#ریاضی
#دوره
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
📽چگونگی ضربه ارز ۴۲۰۰ به اقتصاد ایران /قسمت سوم 💠 موضوع: شکست سیاست ارز نیمایی ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ #اقت
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽چگونگی ضربه ارز ۴۲۰۰ به اقتصاد ایران /قسمت چهارم
موضوع: اثرات ارز نیما در خلق طبقه سرمایهدار جدید و ایجاد طبقات فقیر در جامعه و همچنین تولید فساد در قالب ابرمفسدان اقتصادی
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#ویدئو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
🔶 اولین همایش مردمیسازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی
📆 پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401
🌐 پیوند ورود به همایش:
https://vroom.um.ac.ir/iish
🌐 اولین همایش مردمیسازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی
https://peame1400.um.ac.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#اقتصاد
#همایش
#مشهد
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ بررسی نظریه ولایت مطلقه فقیه در گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین ایزدهی
📝 مشهور فقهای شیعه نظرشان در باب ولایت فقیه، «ولایت عامه فقها» است. ولایت عامه فقها یعنی آن مقدار اختیاری را که امام معصوم برای اداره جامعه بر عهده دارد، همان اختیارات را فقیه جامعالشرایط در زمان غیبت بر عهده خواهد داشت. یعنی اگر امام معصوم، اختیاری در موضوع خاصی را داشت، عین همان اختیار به فقیه نیز تفویض خواهد شد.
📝 حکومت مطلقی که معمولاً در اذهان متبادر میشود، حاکمیتی دیکتاتوری و مستبد است که دست و بال حاکم و سلطان همهجوره باز است، ولی ولایت مطلقه فقیه برای صدور حکم خاص، «سه قید» دارد: ۱ـ باید حکم فقیه، مستند به فقاهت باشد ۲ـ براساس عدالت باشد ۳ـ باید بر اساس مصلحت باشد؛ مصلحت جامعه، مصلحت نظام و مصلحت شهروندان؛ نه مصلحت خود حاکم و نزدیکان و دوستانش.
📝 گاهی در نظام حکمرانی نمیتوان با صرف قواعد فقه جلو رفت، گویی اداره و سیاست جامعه چنین رویکردی را برنمیتابد و باید فراتر از ظواهر فقهی پیش رفت. باید گفت ولایت مطلقه ابداعی حضرت امام نیست.
📝 ولایت مطلقه فقیه یک عبارت فقهی است و نباید آن را با مطلقه سیاسی که دیکتاتوری را به وجود میآورد، یکی دانست. حتی پیغمبر خدا هم ولایت مطلقه به معنای سیاسی را ندارد. اگر پیغمبر دستوری دهد یا حرفی زند خلاف اراده خداوند دیگر پیامبر نیست.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27928
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#سیاست
#گفتگو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ تکمیل ظرفیت پذیرش اختصاصی طلاب در مقطع کارشناسی ارشد1401
👈🏻کارشناسی ارشد(برادران)
فقه سیاسی
فلسفه و کلام اسلامی
علوم ارتباطات اجتماعی گرایش تبلیغات فرهنگی
👈🏻کارشناسی ارشد(خواهران)
جامعه شناسی
تاریخ ایران اسلامی
مطالعات زنان با گرایش زن و خانواده
📆 تا 26 اردیبهشتماه
❌ دفترچه راهنما
https://b2n.ir/q06071
❌ ثبت نام کنید
http://api.morsalat.ir/KG2
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حوزه_علمیه
#فراخوان
#اصفهان
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ گزارش خبرنگار بخش دانشگاه پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح علوم انسانی اسلامی از مراسم بزرگداشت سالگرد شهید مطهری در دانشگاه تهران
🔹 دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اساسا یکی از مواردی که در دوران پهلوی در مقابله با اندیشه اسلامی با شیطنت مطرح میشد مباحث مربوط به فعالیت اجتماعی بانوان بود که شهید مطهری به خوبی از پس این دوگانه فتنهانگیز برآمد و در ادامه شاهد هستیم زنان عفیف و اصیل ایرانی توانستند سهم مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کنند.
🔹 جامعه امروز به شدت نیازمند تفکر و آثار شهید مطهری است زیرا هنوز بخشهایی با آن اصول مطلوب که استاد مطهری ترسیم کرده است، فاصله دارند که البته در راستای رسیدن به تکامل امری طبیعی است.
🔸 دکتر سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران: تفکر انتقادی فراتر از نقد و انتقاد است. علامه مطهری اندیشیدن مستقل و منعطف را توامان ایجاد کرد و ما امروز به این نوع اندیشه به شدت در دانشگاه نیازمندیم.
🔸 ما باید بابت دیدگاههای خود هزینه اجتماعی بپردازیم. ما به نظریه رشد ایشان در مدیریت توجه ویژه داریم که با استناد به آیات قرآنی میفرمایند بحث رشد فراتر از بلوغ است و ما در نظام اجتماعی نیازمند افراد رشدیافته هستیم که آییننامه و بخشنامه برای آنها دستورالعمل و معیارعمل نیست.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=28011
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
📚 شماره 56 از فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی و دین» منتشر شد
🔹 اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر آموزههای اسلامی به مادران بر تعدیل تنش والدگری و معنویت کودکان فزونوزن / شهناز نوحی، مسعود جانبزرگی، مژگان آگاههریس، آویسا نجیمی، ملکه ناصری فدافن (ص7)
🔹 اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنیشده با آموزههای اسلامی، بر عزّت نفس عمومی / محمدحسین فلاح، نجمه سدرپوشان، صدیقه شیروانی بروجنی (ص25)
🔹 ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش معنوی دانشجوی مسلمان / محمد فرهوش، احمد عرفانی، عبدالوحید داودی، سکینه قربانی (ص41)
🔹 تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی توکل بر خدا مبتنی بر رویکرد شناختدرمانی و بررسی کارآمدی آن بر میزان تعارضات زناشویی، کیفیت، معنا و رضایت از زندگی مهاجران افغانستانی ساکن مشهد / سیدحسن مبارز، محمد شریفینیا، محمدجواد اصغری ابراهیمآباد (ص53)
🔹 تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روانشناختی و خودمهارگری / زهره سوزنی، كریم افشارینیا، سعیدهالسادات حسینی، حسن امیری (ص69)
🔹 تحلیل تربیت جنسی اسلامی ادراکشده والدین شهر قم؛ یک مطالعه کیفی / مصطفی خوشخرام رودمَعجنی (ص83)
🔹 مدلیابی ارتباط دلبستگی به خدا و اضطراب وجودی، با نقش میانجی خداآگاهی / مسعود نورعلیزاده میانجی، علی بیات، جواد مرادی دهنوی (ص97)
💻 سایت نشریه: http://ravanshenasi.nashriyat.ir
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#روانشناسی
#نشر
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
✅ بررسی خطبه اشباح توسط حجتالاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی
📝 خطبه ای در نهج البلاغه وجود دارد که به خطبه اشباح معروف است که مملو از معارف توحیدی میباشد. در بخشی از این خطبه امیرالمومنین علیه السلام به صورت جزئی علم خداوند را برای ما بیان میکند. باید از زاویه عصمت خداشناس ترین انسان روی زمین بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله یا همطراز ایشان به این بحثها نگاه کنیم.
📝 حضرت در بخشی از آن میفرماید: «عالم السر من ضمائر المضمرین»؛ مضمر کسی است که یک چیزی را در خود نگه داشته و مثل یک راز با آن برخورد میکند و با هر کسی در میان نمیگذارد. امام میفرماید پروردگار از راز افرادی که با خبر است. «و نجوی المتخافتین»؛ خدا از نجوای کسانی که صدایشان را پایین میآورند تا کسی صدایشان را نشنود با خبر است.
📝 آنچه از این خطبه و توصیف علم الهی میتوان برداشت نمود این است که برای طراحی نقشه تربیتی، نیازمند آگاهی به تمامی امور انسان و روابط پنجگانه انسان هستیم که این موضوع، نیاز به داشتن علم نسبت به ضمیر هر آنچه در عالم ماده و هر آنچه در عالم معنا است، میباشد. این امر ممکن نیست مگر برای خداوند تبارک و تعالی؛ از این رو این خطبه دلیل و سند محکمی است بر ناتوانی انسان نسبت به طراحی نقشه تربیتی.
💢 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27864
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#یادداشت
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com