eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
856 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
پاسخ : اگر این حرف انیشتین باشد و از طرفی او حرف زیر را گفته باشد او یا دیوانه بوده یا منافق بوده و یا مزدور حاکمان آن روز توجه کنید به متن کتاب ایشان.:👆 در کتاب( دنیایی که من می بینم) خود از خدای تورات و انجیل دفاع می کند که دعا ستون فقراتش بوده. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit کانال مشکات در تلگرام👇 @mousavizanjany
سوال : سلام علیکم مقاله ای راجع به اثبات وجود دختری به نام رقیه سلام اله علیها در بین فرزندان امام حسین علیه السلام نوشته شده است نظر حضرت استاد موسوی زنجانی درباره محتوای این مقاله چیست؟ ☀️ مقاله‌ای تحقیقی درباره وجود دختری به نام در میان دختران سیدالشهداء سلام الله علیه. ♦️ بنده در جلسات مقتل شناسی در نظر داشتم به روشی جدید نکات تازه‌ای درباره ایشان عرض کنم که این مقاله را دیدم. و الفضل لمن سبق ♦️این مقاله برای اهل تحقیق قابل ملاحظه ومفید است. و در روش بحث ابتکار دارد. نویسندگان آقایان حسین عبدالمحمدی و اسدالله رحیمی هستند. @kashani1395 ✅پاسخ : سلام علیکم بنده با وجود منبع دال بر《 بیش از دو دختر داشتن امام حسین(ع)》 باورم این شده دختر سوم وجود دارد اسم خاص هم هر چه باشد منتها اگر ملاک آن کتاب مورد اشاره جنابعالی باشد اتفاقا دلیل عدم وجود رقیه نام است چون ادعا این است حضرت رقیه در شام شهید شده لکن ابن فندق می گوید باقی مانده و کتاب حاویه هم وجود خارجی ندارد. و لباب الالباب هم می گوید باقی مانده و شهید نشده باقی اسمها هم رقیه خواهر امام حسین (ع) است . ✳️نتیجه این که کتاب فوق بجای اثبات رقیه ثابت کرده اند که قابل اثبات مستند نیست. اما برای من دختر سوم ثابت است. و چنین دختری بوده اما نه با آن قضایای مفصل بر سر منابر. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام استاد لطفا کتبی در رابطه با علمای زنجان و احوالات زنجان و زنجانیون معرفی بفرمائید. متشکرم ✅پاسخ : سلام علیک در این زمینه آقای ابوالفضل شکوری زنجانی دایره المعارف دارد. تماس بگیرید. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد نظرتان درباره این کلیپ چیست؟ ✅ پاسخ: اسلام کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد نظرتان در ارتباط با قانون جدید چک چیست؟ ✅ پاسخ :این همان طرح پیشنهادی بنده در همایش اندیشه اقتصادی امام در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در سال 1371 به ریاست مرحوم آیت الله اردبیلی بود که پس از 28 سال تاخیر لباس مبارک عمل پوشید ما در جلسه ای با حضور اساتید زیادی عرض کرده بودیم که تا مقدار توان مالی اشخاص تحت کنترل بانک نیاید نباید بانک به اشخاص توان بدهد که با تکیه بر چک فاقد احراز اعتبار حق برداشت از کالای موجود جامعه داشته باشد. آن زمان یکی از مقامات خیلی بالا در خطبه گفتند فقط بانک مرکزی است که سیاستش می تواند تورم ایجاد کند در همان زمان به جناب دری نجف آباد امام جمعه فعلی اراک گفتم نه خیر وقتی بانکهای شما به هر بی سر و پایی دسته چک می دهد که معلوم نیست اصلا پول دارد یا نه این مادر تورم است در کنار بانک مرکزی. تازه پس از ایام ثلاثه سهراب نوشدارو تجویز می کنند. چک مادامیکه در ورایش اعتبار احراز شده نخوابیده است پول کاذب است .و تورم زا. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد به این مطلب توجه فرمایید و پاسخ بدهید ممنون 👇 در جلد چهارم تسنیم صفحه 413 از کشف الاسرار مطلبی نقل می کند که عصاره اش این است او نوشته امت موسی پس از چهل روز از غیبت موسی منحرف شد اما امت اسلام تا زمان حیات منِ ِ صاحب کتاب کشف الاسرار هم مستقیم مانده است و خود آیت الله جوادی آملی ادامه داده که بلی این منحرف نشدن مسلمین زیر سایه نبوغ اسلام و بلوغ فرهنگی مسلمین بوده است.!! ✅پاسخ:متاسفم! چون خاصه (ع) بارها از طرق مختلف به رساندند که اگر امت پس از چهل روز از موسی منحرف شدند ولی امت اسلام (دومی) و صحابه غدر رسول خدا(ص) همان روز رحلتش امت را به سوی امت(اولی) دعوت کرد ، مگر در متن دعای نیامده لم یمتثل امر الرسول فی الهادین بعدالهادین. 🔷یعنی از رحلت رسول خدا(ص) اصلا فاصله نداشت. امت موسی اقلا بیش از یک ماه مستقیم ماندند. به هر حال از این عالم بزرگ بزرگیست. ⭕️باید توجه کنیم تمام که با مذاق نوشته شده مانند کشف الاسرار منبع است. مگر متون متعدد دوره غیبت امام عصر (عج) را دوره معرفی نکرده اند مگر دوره تیه دوره سرگردانی نیست. 🔷بعلاوه اگر امت مستقیم حرکت می کند پس چرا امام عصر(عج) حاضر نیست در مسیر مسقیم امت همراه امت باشد،.؟! ⭕️امت چگونه مستقیم می رود که امام عصر از خطر جانی مخفی است و امت چگونه دارد بزعم صاحب تفسیر شریف تسنیم که امام حاضر به معرفی خودش نیست!!؟ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : با عرض سلام و خسته نباشید. چند روز پیش با یکی از دوستان در مورد زنده به گور کردن دختران در عصر جاهلیت و قبل از بعثت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) بحث می کردیم، ایشون به نقل از یک کتاب تاریخی(که متاسفانه اسم کتاب یادم رفته)گفتن که در زمان جاهلیت چنین چیزی نبوده، خصوصا در شهر مکه که برای زنان و دختران ارزش بالایی قائل بودند. آیا چنین چیزی صحت دارد؟ _________________ و سوال دوم اینکه حدیث توحید مفضل و حدیث عنوان بصری از حیث سندیت در چه حد از اعتبار هستند؟ ✅پاسخ : سلام علیکم در این خصوص مراجعه کنید به آدرسهای ذیل در تفاسیرالمیزان ذیل آیه 242 بقره و ذیل آیه 2 نسا وکذا ذیل آیه 19 و تفسیر مراغی ذیل آیه 9سوره تکویر و تفسیر الکاشف ذیل آیه 19 نسا و ذیل ایه 58 نحل ؛ و17 زخرف . در تفاسیر مختلف که بر سر زن در جاهلیت چه بلائی می آوردند مراجعه کنید به عنوان《 پیشینه تاریخی وِآد》 20 کتاب در این خصوص منتشر شده است. یعنی در خصوص دفن دختران و در پاسخ سوال دوم توحید مفضل از نظر محتوای غنی است اگر چه در سند قوی نباشد. البته متن دست خورده است. و نقل به معنا زیاد است. وعین عبارت امام نیست. و در خصوص عنوان بصری در مجله علوم حدیث کاوش خوبی شده برای بنده اعتبارش هنوز محرز نشده کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
ادامه بحث آزادی دراسلام: (14) -- همانطوری که والدین کودک را تا زمان بلوغ پرورش می دهند و پس از بلوغ تکلیف برگردن آن میگذارند دین نیز مراحل اولیه مجموع بشر را به منزله مراحله اولیه زندگی یک کودک تلقی می کند یعنی ابتدای دعوت بسوی دین،، دستورات خدا را بدون تاسیس دولت انجام می دهد واحدی را ملزم به اطاعت از قدرت دولتی نمی کنند تا آن زمانی که مانند کودک به بلوغ عقلی برسد و پس از این مرحله است که انبیا مانند داود و سلیمان و رسول خدا(ص) مردم را دعوت می کنند به بیعت برای تاسیس دولت . ✳️پس برای تاسیس دولت است . و مقدار اطاعت مردم از دولت تابعی از محتوای مواد مورد بیعت است. و مطلق نیست. و هر تخلفی که از طرفین (حکومت و ملت) صادر شود که خلاف مواد مورد توافق در بیعت است محکوم جزای تعیین شده خواهند شد. در نهج البلاغه تصریح فرموده پس از وظائف طرفین چیست.؟! ❎ پس هر نوع محدودیت برای امت از سوی حکومت باید منشائی در مواد مورد توافق در بیعت باشد. و نیز باید در انجام وظائف محوله در مواد بیعت تابع دستورات دولت باشند. 🔷پس اگر صِرفِ به انبیا و ائمه در مقام ثبوت و واقع و عندالله الزام آور برای عمل به دستورات آنها باشد و الزام آور هم هست ولی در مرحله اثبات و رسمیت ظاهری و پیش از بیعت الزام آور نیست. فقط بیعت که از ماده بیع گرفته شده( که بمعنای معامله و خرید و فروش است) الزام آور است. ⭕️پس نتیجتا قدرت دولت تابعی از حجم بیعت است پس محل تزریق قدرت به دولت است. حاصل اینکه مشروعیت اعمال قدرت توسط دولت علیه ملت مبدا مردمی دارد و با صرف ایمان الزام سیاسی به اطاعت محقق نمی شود. والنبی اولی بالمومنین من انفسهم که شامل حال امام و حاکم شرعی واقعی است در عالم واقع و ایمان است و اگر بخواهد اعمال شود و لباس سیاسی و حکومتی بپوشد و به مرحله اجرا برسد باز باید از مرحله بیعت رد شود. لذا محدودیت های اجتماعی برای افراد مانند الزام به حجاب و سلب آزادی از حق انتخاب لباس مبداش مواد بیعت است که یکی از موادش پذیرفتن احکام اسلام است و نه خود ایمان به اسلام . اسلام قبل از بیعت صِرف دعوت است. این پس از بیعت است که الزام به تولید میشود. پس انسان آزاد است اسلام را بپذیرد و یا نپذیرد وقتی آزادانه ایمان آورد باز آزاد است بیعت بکند تا ملزم به حجاب بشود و یا بیعت نکند حجاب را مراعات نکند ولی چون یکی از مواد بیعت این است اگر اکثریت به چیزی رای بدهند اقلیت باید اطاعت کند و چون اکثریت رای به حجاب داده اند اقلیتی که بیعت نکرده ملزم به عمل به ماده دیگر بیعت است که قبول رای اکثریت است. پس سلب آزادی از انسان در انتخاب بی حجابی بیعت مردمی است ، کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : اینکه برای شما ثابت نشده روایت عنوان بصری معتبر است یا نه خب چند درصد احتمال می دهید حدیث صحیح باشد؟ ✅پاسخ: بنده بخشی از عمرم را صرف کرده ام تا کمی یاد بگیرم روایت عنوان پیش حقیر این است تعدادی از های دارای اختلالات روانی که در راس آنها ابو عبدالرحمن سُلّمی (و نه سلمی راوی معاصر اهلبیت) قرار دارد این روایت را پس از ساخته اند و جملاتی از روایات واقعی را با مجعولات خود مخلوط کرده از گوشه ای وارد بازار علمی کرده اند و مرحومین مجلسیین هم خیال کردند روایت است. در داخل این روایت خیالی عبارات خود را نشان می دهد . واژه《 آدمیّ》بیشتر از اصطلاحات صوفیه است. بعلاوه دستور به فاصله گرفتن از اجتماع در منطق اسلام مطلق نیست و اصل نیست . امر موقتی است که در این دعای خیالی تبدیل به اصل شده، در هر حال کسی که را تعقیب کرده باشد این جملات خود فریاد می کشد مجعول متصوفه است. ✳️یعنی تمام ارکان《جعل صوفیه》را دارد. که در راسش بودن است و تصریح به اینکه در است در حالی که تمام کوشش این بوده که بفرمایند ریشه تمام در و است و خود این توصیه باز داخلی نیست بلکه تعلیم امام است به فرد دیگر. پس برای بنده مسلم است صوفیها با جعل این روایت درست کردند برای درویش سازی از ها. سیدحسین موسوی زنجانی. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit