بسم الله الرحمن الرحیم
#تفسیر
#استاد_آلمرتضی
#سوره_حج
#بخش_دوم
#پنجم_خرداد
💫آیه ۱۵
مَن كَانَ يَظُنُّ أَن لَّن يَنصُرَهُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ فَلْيَمْدُدْ بِسَبَبٍ إِلَى السَّمَاءِ ثُمَّ لْيَقْطَعْ فَلْيَنظُرْ هَلْ يُذْهِبَنَّ كَيْدُهُ مَا يَغِيظ
ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺳﺨﻦ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﺿﻌﻴﻒ ﺍﻟﺎﻳﻤﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻧﻴﺰ ﭼﻬﺮﻩ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﺮﺳﻴﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:" ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﮔﻤﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﺧﺪﺍ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﻳﺎﺭﻯ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺩﺭ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻏﻴﻆ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺘﻪ ﻫﺮ ﻛﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺶ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ، ﺭﻳﺴﻤﺎﻧﻰ ﺑﻪ ﺳﻘﻒ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻴﺎﻭﻳﺰﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺁﻭﻳﺰﺍﻥ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﻧﻔﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺳﺮ ﺣﺪ ﻣﺮﮒ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﺩ ﺑﺒﻴﻨﺪ ﺁﻳﺎ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺧﺸﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﻣﻰ ﻧﺸﺎﻧﺪ"
❓❓نظر مفسران در مورد مرجع ضمیر «ینصره» چیست؟
⬅️1- این ضمیر به پیامبر اکرم صلوات الله علیه بر می گردد؛ یعنی هر کس میپندارد خدای سبحان پیامبرش را یاری نمی کند، اگر غضبناک شده، به خودکشی دست بزند یا هر کار دیگری که از دستش برمی آید، انجام دهد.
⬅️2- ضمیر به «مَن» در آغاز آیه بر می گردد؛ یعنی هر کس بپندارد خدای سبحان ناصر او نیست،باید به انتحار و خودکشی دست بزند، تا ببیند آیا میتواند خشم خود را در برابر مکتب توحیدی فروبنشاند.
✅نظر آیت الله جوادی در ترجیح احتمال اول:
⬅️1 - در قرآن کریم در رجوع ضمیر به «الله» یا«رسول الله» به ذکر مرجع نیازی نیست، چون فضای جامع آیات قرآن درباره خدای سبحان و رسول خداست.
⬅️2- به سبب روشن بودن فضای بحث که سخن از توحید، نبوت و معاد بود لذا به ذکر مرجع نیازی نیست.
⬅️3- مشرکان دوره نزول هرگز اندیشه توحیدی نداشتند ، تا این آیه درباره آنان باشد.
⬅️4- رجوع ضمیر به «مَن» با فضای سوره مبارک حج و سیاق آن، هماهنگ نیست.
❓❓منظور از «السماء» در آیه چیست؟
⬅️1- برخی معتقدند «سماء» به معنی سقف خانه یا هر چیزی که در جهت فوق قرار دارد می باشد بر این اساس عبارت «فلیمدد بسبب الی السماء ثم لیقطع....» بدین معناست که این شخص خشمناک، طنابی را در مکانی بلند بیاویزد و خود را حلق آویز کند.
⬅️2- برخی معتقدند به معنی آسمانی ظاهری است . لذا معنای عبارت این چنین است که اگر با طناب مسافت میان زمین تا آسمان را بپیماید و قطع مسافت کند، حکم همین است و نمی تواند خشم خود را فرو نشاند.
✍معنای جامع آیه
خدای سبحان نه تنها این جهان هستی را احسن آفریده، انسان را نیز در نیکوترین ساختار خلق کرده «لَقَد خَلَقنَا الاِنسانَ فی أحسَنِ تقویم» و پیوند میان آن دو را نیز نیکو آفریده ، لذا هیچ تغییری در نظام خلقت نیست.
👈بر این اساس کسی که برهان پذیر نیست، اگر در برابر نظام تکوین یا تشریع بایستد هیچ راهی برای رویارویی با آن ندارد. لذا کسی که می پندارد ذات اقدس الهی ، پیامبر خود را در ترویج دین یاری نمی کند، اگر به آسمان یا زمین برود یا خود را حلق آویز کند، نمی تواند حکم خدا را تغییر دهد.
🌠🌠🌠🌠🌠🌠
برگرفته از تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، نمونه و نور
┄┅••🌸✻🌸••┅
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
بسم الله الرحمن الرحیم
#تفسیر
#استاد_آلمرتضی
#سوره_حج
#بخش_سوم
#پنجم_خرداد
💫آیه ۱۶
وَكَذَٰلِكَ أَنزَلْنَاهُ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَن يُرِيدُ
⬅️ این آیه اشاره به یک جمع بندی در آیات گذشته کرده، می فرماید:
ﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻴﻨﺎﺕ ﻭ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻳﻢ" (ﻭَ ﻛَﺬﻟِﻚَ ﺃَﻧْﺰَﻟْﻨﺎﻩُ ﺁﻳﺎﺕٍ ﺑَﻴِّﻨﺎﺕٍ).
👌ﻭﻟﻰ ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻬﻤﻪ، ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺩﻟﺎﺋﻞ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﻳﻰ ﻛﺎﻓﻰ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﺁﻣﺎﺩﮔﻰ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺣﻖ ﻧﻴﺰ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺁﻳﻪ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:" ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ" (ﻭَ ﺃَﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻳَﻬْﺪِﻯ ﻣَﻦْ ﻳُﺮِﻳﺪُ).
⬅️این جمله اشاره به عقیده بین الامرین دارد.
ﺑﺎﺭﻫﺎ ﮔﻔﺘﻪ ﺍﻳﻢ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍ ﺑﻰ ﺣﺴﺎﺏ ﻧﻴﺴﺖ، ﺍﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺶ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﺣﺴﺎﺏ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻣﺠﺎﻫﺪﻩ ﺑﺮ ﺧﻴﺰﺩ، ﻭ ﺍﺯ ﺍﻋﻤﺎﻕ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺑﻴﻨﺎﺗﺶ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ .
💫آیه ۱۷
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
ایه ۱۷ ﺑﻪ ﺷﺶ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﭘﻴﺮﻭﺍﻥ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻛﻪ ﻳﻚ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺴﻠﻢ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﻨﺪ، ﻭ ﭘﻨﺞ ﮔﺮﻭﻩ ﻏﻴﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:" ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﻭ ﻳﻬﻮﺩ، ﻭ ﺻﺎﺑﺌﺎﻥ، ﻭ ﻧﺼﺎﺭﺍ، ﻭ ﻣﺠﻮﺱ، ﻭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺍﻭﺭﻯ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺟﺪﺍ ﻣﻰ ﺳﺎﺯﺩ"
⬅️ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻧﺎﻣﻬﺎﻯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻳﻮم ﺍﻟﻔﺼﻞ، ﺭﻭﺯ ﺟﺪﺍﻳﻰ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ، ﻳﻮم ﺍﻟﺒﺮﻭﺯ ﺭﻭﺯ ﺁﺷﻜﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﻣﻜﺘﻮﻣﻬﺎ، ﻭ ﺭﻭﺯ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﺍﺳﺖ.
ﺁﺭﻯ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﺧﺘﻠﺎﻓﺎﺕ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﭼﺮﺍ ﻛﻪ" ﺍﻭ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺁﮔﺎﻩ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺒﺮ ﺍﺳﺖ" (ﺇِﻥَّ ﺍﻟﻠَّﻪَ ﻋَﻠﻰ ﻛُﻞِّ ﺷَﻰْ ءٍ ﺷَﻬِﻴﺪٌ)
⬅️در این آیه به ﭘﻨﺞ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﺯ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺗﺤﺮﻳﻒ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺷﺎﻳﺪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺻﻞ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﺳﺖ، ﻳﻬﻮﺩ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺭﺍ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺻﺎﺑﺌﺎﻥ ﻛﻪ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺮﺯﺧﻰ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﻳﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﺍ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻭﻣﻨﺪ.
ﺳﭙﺲ ﻧﺼﺎﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺗﺜﻠﻴﺚ ﻭ ﺧﺪﺍﻳﺎﻥ ﺳﻪ ﮔﺎﻧﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺑﻴﺸﺘﺮﻯ ﻳﺎﻓﺘﻪ، ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﺑﺎ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻞ ﻋﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﺧﻴﺮ ﻭ ﺷﺮ ﻭ ﻗﺎﺋﻞ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻣﺒﺪﺃ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﻫﺴﺘﻰ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﭼﻬﺎﺭم ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻭ ﺍﻣﺎ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻭ ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﻛﻪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﻨﺪ، ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ.
در واقع در آیه از اصحاب ادیان سخن گفته شده اما در مورد ملحدین مطلبی ذکر نگشته، زیرا ملحدین هیچ اعتقادی به خداوند ندارند.
🌠🌠🌠🌠🌠🌠
برگرفته از تفاسیر وزین تسنیم، المیزان، نمونه و نور
┄┅••🌸✻🌸••┅
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_صبحگاهی
🔹السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ
🔺سلام بر تو زمانی که مینشینی
#امام_زمان
@moassese_nooralyaghin
قرائت سوره مائده در هر پنجشنبه
🔹دستورالعمل جامع مرحوم آیةالله حاج سید احمد خوانساری (ره)
بسم الله الرحمن الرحیم
شما را به تقوای خداوند متعال و تمسک و توسل به رسول خدا صلى الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام و اقامه نماز در اول وقت آن و قرائت سوره «مومنون» در هر جمعه و قرائت سوره مائده در هر پنجشنبه و حضور قلب در نماز، سفارش می کنم!
@moassese_nooralyaghin
13.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پنج شنبه است و ياد درگذشتگان
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
🌺 التماس_دعا 🌺
پنجشنبه هست شاخه گلي بفرستيم براي تمام آنهايي كه در بين ما نيستند ولي دعاهای آنان هنوز كارگشاست
يادشان هميشه با ماست و جای آنان بين ما خالي ست
شاخه گلي به زيبايي يك فاتحه
صلوات و فاتحه
@moassese_nooralyaghin
*•═•••🌸🍃﷽🌸🍃•••═•*
#معرفتی
#سلسه_جلسات_معرفتی
#قسمت_سیزدهم
✍ خلاصه ای از زندگینامه حضرت علی علیه السلام
◀️جنگهای سه گانه حضرت علی علیه السلام
⬅️جنگ سوم. جنگ نهروان (جهاد با مارقان)
↩️در سال 38 ق و به فاصله یک سال از جنگ صفیّن، سومین و آخرین جهاد حضرت با گروه خوارج در منطقه «نهروان» آغاز شد.
خوارج یا مارقان از مسلمانان ظاهربین، قشری و سطحی نگر و به اصطلاح خشک مقدّس و متحجّر بودند که به اعمال ظاهری شریعت مانند نماز و روزه، اهتمام بیش تری می دادند، اما قدرت تحلیل گوهر دین و احکام آن و همچنین مسائل سیاسی و اجتماعی را نداشتند. شاهد آن فریب خوردن آنان از حیله معاویه در جنگ صفیّن در بالا بردن قرآن بر سرنیزه ها در لحظه شکست است که امام علیه السلام را تهدید کردند که باید با معاویه صلح کند، وگرنه جانش در خطر خواهد بود.
👈ریشه و خاستگاه تفکر مزبور در عصر پیامبر صلی الله علیه و آله ضبط شده است؛ وقتی آن حضرت غنایم جنگی را تقسیم می کرد، برای تشویق مشرکان تازه مسلمان، به آنان مقداری سهم بیش تری اعطا کرد. این تقسیم حضرت مورد اعتراض حرقوص، از بنیانگذاران خوارج، قرار گرفت و پیامبر را متهم به عدم رعایت عدالت کرد. حضرت در پاسخ وی فرمود:
👈👈اگر عدالت پیش من نباشد، در کجا خواهد بود؟ نکته مهم، هشدار حضرت است که فرمود: وی (حرقوص) پیروانی خواهد داشت که در امر دین تعمّق و تعصّب جاهلانه خواهند داشت. آنان از دین خارج می شوند؛ مانند خارج شدن تیر از کمان، «یمرّقون من الدین کما یمرق السَّهم من الرمیة. »
*⃣اما ظهور خوارج به صورت یک گروه رسمی و مخالف مربوط به جنگ صفین و پذیرش حکمیّت از سوی حضرت می شود که تحت اکراه و فشار خود خوارج انجام گرفت. خوارج پس از پذیرش حکمیّت و صلح بامعاویه، به اشتباه و گناه خویش پی بردند و براین اعتقاد شدند که حکمیّت یک گناه و موجب کفر است و حکمی و حاکمی جز خدا نیست:
*⃣«ان الحکمُ الا للّه. » آنان خود از گناه خویش توبه کردند و از امام علیه السلام خواستند که وی نیز از گناه خویش (پذیرش حکمیّت) توبه کند و در صورت عدم توبه، گناه کار و کافر خواهد ماند. پس از پذیرش حکمیّت، دو لشکر امام علیه السلام و معاویه عرصه جهاد را ترک کردند، اما گروهی از مخالفان حکمیت قریب دوازده هزار نفر از جبهه حضرت منشعب شده، در ناحیه ای به نام «حروراء» و «نخیله» مستقر شدند.
⏺ آنان به عنوان اعتراض، به نماز جماعت امام علیه السلام حاضر نمی شدند و با دادن شعارهای تند علیه حضرت و چه بسا تکفیر وی، مخالفت خود را اظهار می کردند.
⏺امام علیه السلام همه این اعتراضات را نادیده می انگاشت و با کرامت علوی خود، حقوق آنان را از بیت المال به همان شکل سابق خود می پرداخت و می کوشید با ملاقات خصوصی خود با سران خوارج و اعزام نمایندگان خویش به سوی آنان، به راهنمایی و هدایت آنان دست یازد.
⏺حضرت در این راه به موفقیت هایی دست یافت اما جنگ و جهاد مرحله آخرین بود که در این جا به علل شروع آن و همچنین مشروعیت جهاد حضرت با چنین انسان هایی که به ظاهر اهل عبادت و زهد بودند، اشاره می شود:
این مطلب ادامه دارد
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
#آموزشی
#سبک_زندگی_اسلامی
#جلسه_صد_و_شانزدهم
✅شیره انگور انرژی زا
✍ رفع کک و مک، جلوگیری از رفع چین و چروک، شیرافزا و قوت دهنده شیر مادر، پاک کننده معده و روده، آرام بخش و ضد افسردگی، ضد نفخ، اشتها آور و...نیز هست همچنین مناسب برای تپش قلب، باز کنندهمجاری کبد و ادرارآور نیز میباشد.
نکته: افراد چاق و کم تحرک و دیابتیها در مصرف شیره انگور احتیاط کنند. گرممزاجان آن را با مصلحات (میوههای تازه سرد و تر و تخم ریحان ) یا همراه کمی سرکه و یا رب انار مصرف کنند.
💠موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
الســـــــــــــلام علیکــــــــ یامـولانا یا صـاحب الزمـان (عج)
بے گمان خواهد آمد
در صبـح یك آدینه
سوار بر سمند سپید با رایت آفتاب بر دوش ،
تا به اهتزاز درآورد آن را بر بلنداے گنبد گیتے....
او مےآید
تا با آذرخش ذوالفقارش
سینه شب را بشكافد
و خورشید خدا را نمایان سازد
او مےآید
زیباتر از هزار نگار و خوبتر از صد هزار بهار
او مےآید و از بادهاےخزانے ، انتقام همهے لاله هاےپرپر را میگیرد . . .
در افق آرزوهایم
تنها أللَّھُمَ ؏َـجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج را میبینم...
#سلامآقاےمهربانمن✋
┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin