eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه درست تصمیم بگیریم؟ ✅ خودآگاهی مان را افزایش دهیم. ✅ شهامت گرفتن تصمیم و انتخاب را در خود تقویت کنید. ✅ هدف گذاری در زندگی موجب تقویت مهارت تصمیم گیری می ‌شود. ✅ با حفظ و افزایش اعتماد به نفس اجازه ندهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند. ✅ در تصمیم گیری ها بهتر است با افراد آگاه، متخصص و با تجربه مشورت کنیم. ✅ افرادی که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دارند راحت‌ تر و مناسب‌ تر تصمیم می‌ گیرند. www.modiryar.com @modiryar
✍ ناتوانی در تصمیم گیری ✅ همه‌ی مشکلات ما در تصمیم گیری،‌ الزاماً به علت ضعف در تصمیم گیری نیستند. گاهی ترس از تصمیم گیری است که ما را به سوی انتخاب‌های اشتباه سوق می‌دهد (در زبان روزمره، ممکن است این وضعیت را به جای تردید با دو دل بودن در تصمیم گیری توصیف کنیم). ✅ ترس از تصمیم گیری یا فوبیای تصمیم گیری، باعث می‌شود ما جرات انتخاب یک گزینه را از میان گزینه‌های موجود نداشته باشیم. این در حالی است که در بسیاری از موارد، گزینه‌ی درست را می‌توانیم به سادگی از میان گزینه‌های پیش رو تشخیص دهیم. اما و ده‌ها عامل دیگر، ما را به سمت توقف و تصمیم نگرفتن سوق می‌دهند. ✅ تردید در تصمیم گیری: وقتی تردید، باعث می‌شود از انتخاب کردن بترسم نباید این نوع تردیدها را در ، به عنوان یک اختلال تصمیم گیری در نظر بگیریم. اما واقعیت این است که تأثیر تردید (خصوصاً اگر به رفتاری دائمی و مزمن تبدیل شود) می‌تواند در حد یک اختلال جدی، به ما لطمه بزند. ✅ ترس از تصمیم گیری به حدی جدی است که برای آن یک نام اختصاصی هم در نظر گرفته شده است: همانگونه که مشخص است این عبارت، از ترکیب دو کلمه Decide به معنای تصمیم گیری و Phobia به معنای ترس بی دلیل شکل گرفته است. این لغت توسط ابداع شد. www.modiryar.com @modiryar
دور دست ها خبری نیست ⛱ تلاش کنید، برنامه ریزی داشته باشید، هدفمند زندگی کنید، امید و شادمانی خود را از دست ندهید، هر چه در چنته دارید رو کنید و برای رسیدن به اهداف و آرزوهایتان سر از پا نشناسید اما فراموش نکنید آنچه نقد است و قطعاً در اختیار شماست «اکنون» است و هیچ آینده ی قطعی و ضمانت شده ای برای احدی از مخلوقات خداوند وجود ندارد. فردای هیچ کس حتمی نیست پس امروز را دریابید که شاید فردا دیر باشد. برخی می دوند، حرص می خورند، خود را به زمین و آسمان می زنند برای رسیدن به آینده های دوردست که نه قطعی است و نه قرار است که اتفاق خاصی در آن رخ بدهد. ⛱ باور کنید «دور دست ها خبری نیست» و هر آنچه هست صرفاً اکنون است پس دم را غنیمت شمارید و غم فردا نخورید که خدای امروز ما فردا و فرداها هم زنده است، صدای ما را می شنود، از غم های ما خبر دارد و هر جا لازم باشد ما را یاری می رساند. برخی انسان ها آن قدر کمال گرا و ایده آل گرا هستند و به رویاهای بزرگ و دور خود می اندیشند که امروز را از یاد می برند و فراموش می کنند این روزهایی که در آن هستیم جزء مهم و قطعی زندگی ماست و فرداهای دور دست هر چقدر هم مهم باشد (یا حتی مهم تر از امروز) حتمی و قطعی نیست و معلوم نیست کدام یک از ما به آن می رسیم. ⛱ اصلاً چه کسی گفته فردا مهم تر است؟ مگر قرار است فرداها یا دور دست ها چه اتفاقی بیفتد که امروز را از رونق انداخته است؟ کمی دقیق تر به آن چه پیرامون شماست نگاه کنید، کمی نسبت به خلقت آدمی و عدم قطعیت های آن بیندیشید شاید بسیاری از رفتارهای شما نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد. نباید آن قدر مقصد (هدف) مهم، اساسی و حیاتی باشد که مسیر فراموش شود. باور کنید گاهی خود «مسیر» می تواند «هدف» خیلی خوبی برای افزایش مطلوبیت و لذّت بردن از زندگی باشد. مسیری که در آن قرار داریم جزئی مهم و حیاتی از زندگی ماست پس قدر بدانید و از آن لذّت ببرید که هیچ انسانی دوبار زندگی نمی کند و هرگز نمی توان در یک رودخانه دوبار شنا کرد. www.modiryar.com @modiryar
🌹 حال گل گفت: احوالت چطور است؟ گفتمش: عالی است مثل حال گل! حال گل در چنگ چنگیز مغول! www.modiryar.com @modiryar
مفهوم مدل کسب و کار انواع مدل های مدل هایی هستند که هر یک با توجه به کسب و کار های خاصی ایجاد شده اند و با توجه به نحوه ارتباط با مشتری، کسب درآمد، فروش و… طبقه بندی می شوند. مدل کسب و کار یک ساختار مفهومی برای پشتیبانی از شرکت است به عبارت دیگر به کلیه خط مشی ها و فرایندهای کاری که یک موسسه برای رسیدن به اهداف خود ایجاد می کند یک مدل کسب و کار می گویند. بنابراین می توان گفت که مدل های کسب و کار نیز همچون روش های برند سازی موفق باعث موفقیت کسب و کار شرکت ها می شوند. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ مفهوم مدل کسب و کار انواع مدل های #کسب_و_کار مدل هایی هستند که هر یک با توجه به کسب و کار های خاص
انواع مدل های کسب و کار 1⃣ در مدل خرده فروشی شخصی که محصولات را به صورت عمده خرید کرده است آن ها را برای فروش در اختیار همه افراد قرار می دهد برای مثال خرده فروشی آمازون یک خرده فروشی بزرگ است که محصولات خود را برای فروش در اختیار همه مردم جهان قرار می دهد. 2⃣ در این نوع از مدل تولید کنندگان خود را از مواد اولیه تولید و آن را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در اختیار مشتریان قرار می دهند برای مثال جنرال الکتریک یک مدل کسب و کار از نوع تولید کننده است. 3⃣ این نوع از مدل کسب و کار برای انوع مدل تولید کننده، توزیع کننده و خرده فروشی است که در آن یک شرکت دستورالعمل راه اندازی کسب و کار موفق خود را به شرکت دیگری می فروشد و در ازای آن مبلغی دریافت می کند که این نوع از مدل کسب و کار در کار رستوران داری رواج بیشتری دارد. برای مثال می توان تجارت را نام برد که در این زمینه فعالیت دارد. 4⃣ این نوع از مدل تولید کننده و را به هم وصل می کند که ممکن است خرید کنندگان همه مردم یا خرده فروشان مختلف باشند. 5⃣ این مدل از کسب و کار مدل سنتی آجر و ملات است که این مدل بر فروش محصول از طریق دنیای مجازی تمرکز دارد و محصولات خود را از طریق فعالیت در شیکه های اجتماعی به فروش می رساند. 6⃣ وقتی هزینه خرید های زیاد است بهترین گزینه از انواع مدل کسب و کار مدل اشتراکی خواهد بود زیرا استفاده از آن باعث می شود که مشتریان بیشتر از یک بار خرید کنند و نسبت به شرکت وفادار شوند همچنین آن ها می توانند با ثبت نام و خرید اشتراک های متفاوت مثل خرید های سالیانه به خدماتی که در این مدت ارائه می شود دست یابند. 7⃣ در این نوع از خرده فروشان، تولیدکنندگان و عمده فروشان در یک مغازه یا فروشگاه به صورت مستقیم و چهره به چهره با مشتریان رو به رو می شوند و مشغول فروش محصول به آ نها می شوند که این نوع مدل از دیر باز وجود داشته و جزو مدل های سنتی است. 8⃣ این مدل که اصول آن بر تولید محتوا در اینترنت استوار است نزد ناشران رسانه ای مانند یوتیوب محبوبیت دارد و به صورت رایگان ارائه می شود. 9⃣ این مدل نوعی از کسب و کار است که در آن شرکت سطحی از و یا محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد ولی اگر مشتریان خواهان سطح بیشتری باشند باید مبلغی را به شرکت پرداخت کنند. 🔟 در مدل نیکل و دیم کالای هایی که برای مشتری تهیه می شود مقرون به صرفه است و تاکید آن برکم تر کردن تا حد ممکن نسبت به رقبا است. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ هرم جادویی مدل های کسب و کار #مدل_مفهومی #مدل_مدیریت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com
الگوی مدل کسب و کار به چه معنا است؟ هیچ واحدی وجود ندارد. بسیاری از کسب‌وکارها شامل عناصر چندین مدل هستند به عنوان مثال یک باشگاه یوگا که کلاس‌هایی به صورت پکیجی دارد، ممکن است محصولاتی را هم به صور خرده‌فروشی در لابی باشگاه بفروشد. 🔴 خوب است طراحی مدل کسب و کار را با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع شود: چگونه کسب درآمد خواهید کرد؟ یک یا چند جریان را مشخص کنید که روش های مختلفی برای ایجاد درآمد را برنامه ریزی می کند. ✅ معیارهای کلیدی شما چیست؟ داشتن یک سودآور عالی است، اما معمولاً فوراً اتفاق نمی افتد. لازم است راه‌های دیگری را هم برای اندازه‌گیری موفقیت کسب و کارتان شناسایی کنید، مانند این که چقدر برای جذب مشتری هزینه می‌ شود یا چند مشتری تکراری خواهید داشت. ✅ مشتری هدف شما کیست؟ محصول یا شما باید مشکل خاصی را برای گروه خاصی از مصرف کنندگان حل کند. مدل کسب و کار شما باید در نظر بگیرد که پایگاه مشتریان بالقوه شما چقدر بزرگ است. ✅ محصول یا خدمات شما چه سودی برای آن مشتریان خواهد داشت؟ مدل کسب و کار شما باید ارزش پیشنهادی واضحی داشته باشد، که همین موضوع آن را به طور منحصر به فردی برای جذاب می کند. در حالت ایده آل ارزش پیشنهادی شما باید به اندازه کافی تخصصی باشد که رقبا نتوانند به راحتی آن را کپی کنند. ✅ چه هزینه هایی خواهید داشت؟ فهرستی از هزینه‌های ثابت و متغیری که کسب‌ و کارتان برای کار کردن نیاز دارد تهیه کنید و سپس بررسی گنید که چه قیمت‌هایی باید در نظر بگیرید تا درآمد شما از این هزینه‌ها بیشتر شود. هزینه های مرتبط با دارایی های فیزیکی، مالی و فکری شرکت خود را در نظر داشته باشید. از همان ابتدا ممکن است تصور روشنی از این که هر یک از این اجزا برای کسب و کار شما چگونه خواهد بود، نداشته باشید. نوشتن یک طرح کلی می تواند به واضح تر شدن موضوع کمک کند. هم چنین ممکن است تحقیق در مورد کسب و کارهایی که شبیه کسب و کار شما هستند مفید باشد و با بررسی آنها بیابید که هر کدام چگونه عملیات خود را ساختار داده اند. این تحقیقات بازار ممکن است مواردی را که می‌ توانید از آن تقلید کنید و هم چنین شکاف‌های موجود در بازار را که کسب‌وکار شما می‌تواند پر کند، آشکار کند. 🔴 به هدف ساده تر کردن این قبیل بررسی ها، گاسمن، فرانکنبرگر و سیک (۲۰۱۴) با استفاده از تعاریف رایج مدل کسب و کار، چهارچوبی را ایجاد کرده اند که از چهار بعد محوری تشکیل شده است: چه کسی؟، چه چیزی؟، چگونه؟، و چرا؟ هرم جادویی مدل های کسب و کار (گاسمن و همکاران، ۲۰۱۴) این چهارچوب پایه و اساس ۶۰ الگو را برای مدل های کسب و کار تشکیل می دهد که این صاحب نظران با تجزیه و تحلیل ۲۵۰ مدل کسب و کار شناسایی کرده اند. این ۶۰ الگو، هسته اصلی نحوه عملکرد مدل های کسب و کار را توصیف می کنند. گاسمن، فرانکنبرگر و سیک ادعا می کنند که ۹۰ درصد از مدل های کسب و کاری که امروزه وجود دارند را می توان با همین ۶۰ الگو انطباق داد. www.modiryar.com @modiryar
بیان یکپارچگی در منظر؛ ارایه یک مدل مفهومی جدید ✅ منظر، به مثابه یا مصنوع از دیرباز به واسطه بشر و دیگر موجودات درک شده و کانال ارتباطی محیط و باشندگان درون آن بوده است. اما در علوم جدید، نتوانسته به عنوان یک کلیت منسجم مورد بازشناسی قرار گیرد. ✅ شناسایی سوژه به عنوان یک موجودیت مستقل در و درک روابط وجوه و ابعاد و عناصر درون آن همراه با پیوندهای بیرونی اش، همان چیزی است که می توان ایده یکپارچگی دانست. ✅ تخصص هایی که قابلیت را دارند، هر کدام از بعدی، منظر را موجودیتی یکپارچه منظور می کنند و ممکن است دیگر ابعاد را نادیده گرفته یا آنها را موضوعاتی بیشتر ذهنی قلمداد نمایند. www.modiryar.com @modiryar
تخصص های منظر در سیمای شهری 🔹 معانی 🔹 معنویت 🔹 داستان ها 🔹 حس مکانی 🔹 پوشش گیاهی 🔹 زیبایی شناسی 🔹 نمادهای اعتقادی 🔹 فرایند زیست بوم 🔹 رخدادهای تاریخی 🔹 فرایندهای تاریخی 🔹 چهره های تاریخی 🔹 سامانه های انسانی 🔹 فعالیت های انسانی 🔹 ساختارهای انسان ساخت 🔹 ویژگی های باستان شناسی www.modiryar.com @modiryar
باور کردنی نیست ✅ گویند در قدیم عالم بزرگ و جلیل القدری بالای منبر رفت تا مردم را موعظه کند، دانش جدید به آن ها بیاموزد و از برایشان سخن گوید. جمعیت بسیاری پای منبر حاضر شدند تا کلام شیخ را بشنوند و خوشه چین دانش و معرفت او باشند. آن عالم بزرگوار و خطیب توانا بر بلندا نشست و بعد از چندین بار سوگند یاد کردن به مقدسات گفت: ✅ مردم به فلان و فلان و فلان سوگند می خورم که خدا هست، دوباره و چند باره سوگندهایش را تکرار کرد و ادامه داد خدا می بیند، خدا بازخواست می کند، خدا جزا و پاداش می دهد و چندین جمله کوتاه با قسم خوردن های مکرر از این جنس گفت، به خدا و پیامبر سلام داد و از منبر پایین آمد. جمعیت که برای دریافت و شنیدن چیزهایی که نمی دانند پای سخن او نشسته بودند به سختی شگفت زده شدند و بعد از نزول اجلال عالم سراغ او رفتند و گفتند: ✅ حضرت آقا ما آمده بودیم از دریای علم و دانش شما چیزهای جدیدی فرا بگیریم و بر عقل و دین ما افزوده شود اما شما سخنانی گفتید که ما همه به نیکی می دانستیم آن هم با قسم های فراوان که برای ما جای تعجب دارد. شیخ خردمند گفت: مردم شما می دانید خدا هست و غیبت می کند، باور دارید خدا می بیند دروغ می گویید، ربا می خورید، دشنام می دهید، را ادا نمی کنید و ... ✅ به روز جزا و پرسش و پاسخ اعتقاد دارید و این گونه رفتار می کنید که گویی هیچ حساب و کتابی ورای این دنیا وجود ندارد و همه چیز خلاصه شده در این سرای فانی است؟ و ... مردمان که این تلنگر را شنیدند به فکر فرو رفتند و پی به دلیل رفتار و گفتار عالم بردند. الغرض! در جهان امروز با کمرنگ شدن معنویت و بسیاری از اصول و مسائل اخلاقی آرام آرام رنگ باخته است، ✅ هدف وسیله را توجیه می کند و انسان غافل به گونه ای رفتار می کند که انگار نه انگار این جهان خالقی دارد قدرتمند و حکیم که آدمی را خلق کرده، او را قرار داده و برای او چهارچوب ها و تکالیفی مقرر کرده است. از آن سر دنیا که دسته دسته کودکان بی گناه را می کشند بگیرید تا سراسر جهان که در هر نقطه ی آن اخلاق و معنویت حلقه مفقوده کارکرد نظام های بشری گردیده است. ✅ «باورکردنی نیست» که انسان با این همه ضعف و جهل تا این حد وقیحانه خدا را فراموش کند و یا خود در جای خدا بنشیند و بخواهد حکمرانی نماید. متأسفانه گاهی ما هم فراموش می کنیم خدا هست از رگ گردن هم نزدیک تر به ماست و همه رفتارها و گفتارهای ما را می بیند. از امور عادی و کوچک روزمره بگیرید تا مسائل کلان کاری و خود باید همواره خدا را در نظر داشته باشیم. ✅ در این صورت دیگر با پدر و مادر خود بد رفتاری نمی کنیم، باعث آزار همسایه نخواهیم شد، غل و غش و حقه و تزویر در معامله و مراوده از بین خواهد رفت و آدمی به همنوع خود که از او توان کمتری دارد ظلم و ستم روا نخواهد داشت. وای به حال آن ها که برای منافع و مطامع چهار روز دنیا اصول را تضییع می کنند، به تعرض می نمایند و حقوق مردم را مصادره ی مطلوب خویش می نمایند. ✅ این گونه وجهه ، تقوا و اخلاق در جامعه مخدوش می شود، خدا فراموش می گردد، انسان خود را جای خدا می نشاند و سنگ روی سنگ بنا نمی شود. پس هر لحظه به خود بیایید مردم را دوست داشته باشید، به آن ها خدمت کنید، حقوق آن ها را محترم شمارید و هرکسی را در جای خود بنشانید که این گونه خداوند راضی است و به صلاح و فلاح شماست. 🔺 منبع: ، 🔻 پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲، شماره ۹۸۶ www.modiryar.com @modiryar
📖 حکمت ۲۶۷ در باب اندوه ۞ يَا ابْنَ آدَمَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَى يَوْمِكَ الَّذِي قَدْ أَتَاكَ فَإِنَّهُ إِنْ يَكُ [يَكُنْ‌] مِنْ عُمُرِكَ يَأْتِ اللَّهُ فِيهِ بِرِزْقِكَ‌؛ ۞ اى فرزند آدم! اندوه روز نيامده را بر امروزت ميفزا، زيرا اگر روز نرسيده، از عمر تو باشد خدا روزى تو را خواهد رساند. www.modiryar.com @modiryar