#انس_با_نهج_البلاغه
📖 #ميزان_الحكمه، ج ۱۰، ص ۴۴۱
در باب پرهیز از چاپلوس ها
۞ اِحذَرْ مَن يُطرِيكَ بما لَيسَ فيكَ فيُوشَكَ أن تَنهَتِكَ بما لَيسَ فيكَ
۞ از كسى كه تو را بى جهت مدح و ستايش مى كند، پرهيز كن؛ زيرا زود باشد كه بى جهت نيز [توسط او] بى حرمت و آبرو شوى.
#سبک_زندگی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
#انس_با_نهج_البلاغه
📖 #عین_الحكم، ص ۲۵۰
در باب درمان خشم
۞ دَاوُوا اَلْغَضَبَ بِالصَّمْتِ وَ اَلشَّهْوَةَ بِالْعَقْل
۞ خشم را با سکوت درمان کنید و شهوت را با خرد.
#سبک_زندگی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ ساختار شاخص های توسعه كارآفرينی
✅ #توسعه_کارآفرینی فرآیند بهبود مهارت ها و دانش کارآفرینان از طریق برنامه ها و کلاس های مختلف آموزشی است و هدف اصلی آن، افزایش تعداد کارآفرینان است. به این ترتیب، سرعت رشد کسب و کار یا سرمایه گذاری های جدید افزایش می یابد.
✅ توسعه کارآفرینی، روی افرادی که می خواهند کسب و کار خود را شروع کرده یا آن را گسترش دهند و همچنین بر روی ارتقای ایده ها و پتانسیل یک کارآفرین تمرکز دارد. #زالاتان و #سزرب در راستای تببین معیارها و شاخص های موثر در #توسعه_کارآفرینی به ترکیب متغیرها در دو محیط زیر اشاره دارند:
➊ نهادی
➋ فردی
✅ آن ها معیارها را در سه سطح زیر تقسیم بندی کرده و برای هریک شاخص هایی را بر اساس ترکیب متغیرهای محیط نهادی و فردی در نظر می گیرند:
➊ شرایط
➋ فعالیت
➌ علاقمندی به کارآفرینی
#Szerb_and_Zoltán
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ قیف فروش در بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ قیف فروش در بازاریابی
✅ اگر بخواهیم خیلی ساده و واضح بگوییم، #قیف_فروش مراحلی است که لیدها برای تبدیل شدن به مشتریان وفادار شما طی میکنند. اگر قرار بود همه افرادی که با محصول شما آشنا میشوند، تبدیل به مشتری وفادار شما شوند که دیگر قیفی وجود نداشت و به جای آن استوانه فروش را بررسی میکردیم.
✅ اما تنها درصدی از سرنخهای شما تبدیل به مشتری و بعدا #مشتریان همیشگی میشوند. به همین دلیل لیدها از سرِ بازتر قیف وارد میشوند و کم کم تعداد آنها کمتر میشود تا جایی که به انتهای باریکتر قیف میرسند.
✅ به درصدی از #لیدها که تبدیل به مشتریان وفادار میشوند، نرخ تبدیل گفته میشود. مثلا اگر صد نفر با کسب و کار شما آشنا شوند و به محصولاتتان علاقهمند شوند، تصمیم به خرید بگیرند و در نهایت ۵ نفر از آنها مشتری شما شوند، نرخ تبدیل شما ۵٪ خواهد بود.
✅ قیف فروش مراحل مختلفی دارد و در طول سالها مدلهای مختلفی برای آن تعریف شده است. در همین مقاله همه این مدلها را بررسی میکنیم. اما همه آنها مراحل تقریبا یکسانی دارند. به این صورت که:
➊ افراد با کسب و کار، فروشگاه یا محصول شما آشنایی پیدا میکنند
➋ کم کم به برند، محصول و خدمات شما علاقهمند میشوند
➌ به دلایل مختلفی تصمیم به خرید میگیرند
➍ و در نهایت از شما خرید میکنند
✅ البته این مراحل خیلی کلی است و برای کسب و کارها و تجارتهای B2B، وبسایتها، کارخانهها و فروشگاهها شکل و شمایل متفاوتی دارد. از طرف دیگر هر کدام از این موارد کانالهای بازاریابی متفاوتی دارند؛ اما به هر حال با یاد گرفتن اطلاعات کامل در مورد قیف فروش میتوانید راهکارهای افزایش #نرخ_تبدیل را یاد بگیرید و حتی خودتان برخی از آنها را کشف کنید.
🔴 اصلا قیف فروش در بازاریابی چه اهمیتی دارد؟
✅ تا اینجا با مفهوم قیف فروش آشنا شدیم. اما چرا باید از آن استفاده کنیم؟ چرا نمیتوانیم خیلی راحت از طریق تبلیغات لیدهایمان را به مشتری تبدیل کنیم؟ این همه پیچیدگی چه لزومی دارد؟
▪اول اینکه اصلا هیچ پیچیدگی در کار نیست؛
▪دوم اینکه قیف فروش به شما کمک میکند تا بفهمید مشتریان بالقوه در هر مرحله از سفر خرید چگونه فکر میکنند و چه کاری انجام میدهند.
✅ این بینشها به شما کمک میکند در #کانال_های_بازاریابی مناسب سرمایهگذاری کنید، در هر مرحله بهترین #گزینه را انتخاب کنید و در نهایت فعالیتها و عملکردهای نتیجهبخشی داشته باشید.
✅ از طرفی کلی تجربه در اختیار شما قرار میدهد تا در کمپینهای #بازاریابی بعدی بهتر عمل کنید. خب دیگر چه چیزی از یک ابزار میخواهید؟ قیف فروش همه انتظارات شما را برآورده میکند.
✅ قیف فروش شما راهی را که لیدها طی میکنند تا به #مشتریان_احتمالی، مشتری و سپس مشتریان وفادارتان تبدیل شوند، نشان میدهد. اگر قیف فروش را به خوبی درک کنید، متوجه میشوید که چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهید، جاهایی که مشتریان احتمالی از دست میروند را پیدا کنید و روشهای افزایش مشتری و وفاداری آنها را پیدا کنید.
✅ اگر به خوبی #قیف_فروش را درک نکنید، نمیتوانید آن را بهینه کنید. در ادامه این مقاله در مورد بخشهای مختلف قیف فروش در بازاریابی محتوا صحبت میکنیم و روشهای تاثیرگذاری بر لیدها و تبدیل آنها به مشتری را بیان میکنیم.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ عوامل موثر در تعیین محل استقرار در دیدگاه سیستمی
🔴 مکان یابی در مدیریت تولید بر اساس دیدگاه سیستمی
✅ #مكان_يابي:
▪يك فرايند كيفي و كمي ميباشد كه از طريق آن ميتوان نقطه مطلوب يا مناسب را براي استقرار واحد صنعتي پيدا كرد.
✅ #فرايند_مكانيابي در طي سه مرحله انجام ميشود:
▪مرحله اول: بايد از بين مناطق موجود يك منطقه را انتخاب كرد.
▪مرحله دوم: از بين نواحي موجود در منطقة انتخاب شده يك ناحيه را انتخاب كرد.
▪مرحله سوم: سپس در نهايت از بين مكان هاي موجود در ناحيه انتخاب شده يك مكان را انتخاب كنيم.
✅ قبل از انجام فرايند مكانيابی:
قبل از انجام فرايند مكانيابی ابتدا بايد به چند سوال اساسي پاسخ داد كه عبارتند از:
1⃣ چه بازارهايي توسط اين كارخانه (محل جديد) سرويس داده خواهند شد؟
2⃣ مواد اوليه مورد مصرف كارخانه چه چيزهايي هستند و از چه مكاني تأمين ميشوند؟
3⃣ چه نوع نيروي انساني و با چه تخصص هايي مورد نياز است؟
4⃣ چه نوع شيوههاي حمل و نقل براي انتقال مواد اوليه لازم است؟
5⃣ چه نوع نيرويي (برق،گاز… و اتمي) براي خط توليد بايد به كار رود؟
6⃣ آيا براي توليد كالاي مورد نظر شرايط آب و هوايي خاصي لازم است؟
#مدیریت_تولید
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ روانشناسی رنگ ها در برند
▪از آنجا که #روانشناسی_رنگ_ها با متقاعد کردن دیگران در ارتباط است، یکی از مهمترین و بحثبرانگیزترین جنبههای بازاریابی است. روانشناسی رنگها در بازاریابی و برندینگ معمولاً در اینفوگرافیها، طراحی لوگو، هویت برند و بنرهای تبلیغاتی اهمیت پیدا میکند.
▪تحقیقات نشان دادهاند که تا 90 درصد از #تصمیم_گیری مشتریان برای خرید کردن، تنها بر اساس رنگ صورت میگیرد. در اینجا اهمیت روانشناسی رنگ در برندینگ و بازاریابی مشخص میشود.
✅ زرد
نشانه شادی، خوش بینی، ذکاوت
✅ نارنجی
نشانه اعتماد به نفس، انرژی، نوآوری
✅ قرمز
نشان دهنده قدرت، اشتیاق، هیجان
✅ صورتی
نشانه تعادل، توازن، تخیل گرایی و تغییر
✅ آبی
نشانه صداقت، امنیت و منطق
✅ سبز
نشانه سلامتی، رشد و موفقیت
✅ سیاه
نشانه قدرت و ظرافت
✅ سفید
نشانه پاکی و سادگی
✅ بنفش
نشانه هوش، ذکاوت و لوکس بودن
#مدیریت_برند
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ کوه یخ تولید محتوای مجازی
✅ برای یادگیری #اصول_تولید_محتوا در فضای مجازی باید بیاموزیم که چه محتواهایی را می توان با دیگران در فضای مجازی به اشتراک گذاشت و چه محتواهایی را خیر. اینکه باید ها و نباید های تولید محتوا چیست و چگونه باید آن را مدیریت و کنترل کرد.
✅ همچنین باید بتوانیم انواع محتوا در #فضای_مجازی را بشناسیم و تمایز آنها را از یکدیگر درک کنیم. برای رسیدگی به تک تک این مسائل، این مطلب در وبلاگ رایا مارکتینگ به شما کمک می کند تا به درک مناسبی از اصول تولید محتوا در فضای مجازی برسید.
✅ هدف از #تولید_محتوا در فضای مجازی خلق ارزش است. هدف این است که سوالات مخاطب را پاسخ دهیم و به این واسطه در نگاه ِاو ارزشمند و حرفه ای به نظر برسیم. اصول تولید محتوا در فضای مجازی حکم پیچ و مُهره هایی را دارند که ماشین بازاریابی دیجیتال شما را سرپا و مقاوم نگه می دارند. این مطلب خواندنی را از دست ندهید!
#کوه_یخ
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ ماتریس تکنیک های تغییر حال فردی
✅ #حال_خوب حسی است که هرکسی مایل است تا همیشه ان را تجربه کند. حال بد نیز یک احساس ناخوشایند است که هر فردی حداقل یکبار در زندگی آن را تجربه میکند. درست است که هیچ کس دوست ندارد چنین حالتی را داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع، مشکلات زندگی ناخودآگاه حال انسان را بد میکنند. پس تا اینجا متوجه شدیم که مشکلات و مسائل همیشه وجود دارند، چیزی که مهم است نحوه برخورد ما با آن مشکلات است
✅ به نحوی که دچار حالت بد طولانی مدت نشویم و به محض مشاهده یا شنیدن خبر بد فقط همان لحظه عکس العمل نشان داده و سریعا از حال بد به حال خوب تغییر حالت دهیم. البته بهتر است بدانید که چارهای جز این کار نداریم. هر چه که روحیه بد در ما تداوم پیدا کند علاوه بر مشکلات فعلی که به واسطه آن ناراحت شدهایم، مشکلات ثانویه نیز، به وجود میآیند. در این صورت #کنترل_احساسات از دست ما خارج میشود.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ استراتژی کالباسی در مذاکره
✅ #استراتژی_کالباسی به معنای امتیازخواهی کوچک در #مذاکره است. این امتیازخواهی معمولاً به دو شکل انجام میشود:
▪خُرد کردن یک درخواست بزرگ به چند درخواست کوچک، در حدی که طرف مقابل، نتواند به سادگی آنها را رد کند.
▪درخواست یک امتیاز کوچک در پایان مذاکره و پس از اینکه توافق نهایی، تقریباً حاصل شده است.
✅ اگر این #وسواس را دارید که اصطلاحات را بسیار دقیق بهکار ببرید، بهتر است مورد اول (خرد کردن امتیاز درخواستی) را استراتژی کالباسی (Salami Strategy) و مورد دوم (یک امتیاز کوچک پایانی) را گاز زدن آخر به سیب مذاکره (Nibbling) بنامید. البته اغلب منابع، در این حد وسواس به خرج نمیدهند و این دو اصطلاح را به جای یکدیگر بهکار میگیرند.
✅ استراتژی کالباسی را میتوان یکی از قدیمیترین ترفندهای مذاکره دانست. در حدی که حتی بسیاری از کتابهای معتبر مذاکره که اساساً سرفصلی را به تکنیکها و ترفندهای مذاکره اختصاص ندادهاند، باز هم به استراتژی کالباسی در #مذاکره پرداختهاند و ترجیح دادهاند از کنار آن عبور نکنند.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدل کوه یخ یک فرد موفق
✅ رویکرد #افراد_موفق در قبال مشکلات بسیار جالب توجه است. موانعی که به عقیده ی اکثریت افراد غیر قابل عبور هستند، برای افراد موفق چالشهایی به شمار می روند که باید بر آنها چیره شد. اعتماد به نفس آنان در مواجهه با مشکلات، به خاطر توانایی شان در دوری کردن از منفی نگری هایی است که دیگران را از پیشروی باز می دارد.
✅ #مارتین_سلیگمن از #دانشگاه_پنسیلوانیا، بیش از هر کس دیگر روی این پدیده تحقیق کرده است. او به این نتیجه رسیده است که موفقیت در زندگی، محصول یک نقطه ی تمایز حیاتی است: اینکه در باور شما شکستهایتان ناشی از کمبودهای شخصی و خارج از کنترل شما باشند، یا اشتباهاتی که با تلاش می توان درستشان کرد.
✅ #موفقیت تنها چیزی نیست که چارچوب ذهنی شما تعیین کننده ی آن است. سلیگمن متوجه شده است نرخ افسردگی میان کسانی که شکست هایشان را پای کمبودهای شخصی شان می گذارند بسیار بالاتر است. افراد خوش بین وضعیت بهتری دارند. آنها شکست را تجربه ای می دانند که می توان از آن درس گرفت و باور دارند می توانند در آینده عملکرد بهتری داشته باشند.
#کوه_یخ
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar