Modiryar | مدیریار
✍ استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در بازاریابی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @m
✍ استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در بازاریابی
✅ از #بازاریابی شروع کنید. طبق شیوههای بازاریابی جدید، اولین چیزی که بازاریابها باید در تعیین استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش به آن بپردازند این است که تصمیم بگیرند به ارزش محصول اضافه کنند یا روی ویژگیهای محصول تمرکز کنند. در اینجا باید استراتژیک عمل کنید.
✅ دو نوع استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر ارزش وجود دارد:
1⃣ استراتژی قیمت گذاری ارزش مناسب:
▪#استراتژی_قیمت_گذاری ارزش مناسب روی ویژگیهای محصول تمرکز دارد، نه ارزش آن. در این روش هدف این است که مصرف کننده باور کند محصولی خوب با قیمت مناسب به او عرضه میشود.
▪هنگام ایجاد کمپینهای بازاریابی برای این نوع #محصولات، بازاریابها نیازی به خلق ارزش افزوده برای محصول ندارند. در عوض، بازاریابها روی این تاکید میکنند که این محصول چه مشکلاتی را و چگونه حل میکند.
▪این روش قیمت گذاری برای #محصولات پایه و ساده خوب است؛ محصولاتی که جزئیات زیادی ندارند. همچنین این نوع محصولات چندان گران قیمت نیستند و مستعد اثر روپو یا ROPO effect (تحقیق آنلاین، خرید آفلاین) هستند.
2⃣ استراتژی قیمت گذاری ارزش افزده:
▪در این روش #بازاریاب_ها روی ارزش درک شده یک محصول تمرکز میکنند. معمولا این روش برای توجیه قیمت بالای یک محصول انجام میشود.
▪برعکس روش #قیمت_گذاری ارزش مناسب، در قیمت گذاری ارزش افزوده روی تفاوتها و ویژگیهای منحصربه فرد یک محصول تاکید میشود.
▪به عنوان یک بازاریاب، قطعا نگاه شما روی ویژگیهای محصول است، اما کمپین شما معطوف به مزایای محصول است.
✅ مثلا، اگر #محصول شما یک محصول گران قیمت و لوکس است باید به این شکل عمل کنید:
▪ارزش افزوده در راس هرم قرار میگیرد:
▪روی این تمرکز کنید که محصول شما چه حسی در مخاطب ایجاد میکند؟
▪ آیا شان اجتماعی او را بالاتر میبرد؟
▪آیا به مصرف کننده کمک می کند تا از تمام پتانسیل خود استفاده کند؟
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ماتریس محتوا و تولید محتوای آسان #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ ماتریس محتوا و تولید محتوای آسان
🔴 ماتریس محتوا چیست؟
#ماتریس_محتوا در دو محور تقسیم می شود و شامل چهار وجه است. محورافقی شامل آگاهی و خرید است. سمت چپ این محور مرحله آگاهی و سمت راست محور، مرحله خرید در سفر مشتری را نشان می دهد. محورعمودی از سمت بالا رویکردی کاملا احساسی داد و از سمت پایین، یک رویکرد کاملاً عقلانی را نشان می دهد.
🔴 چهار وجه ماتریس بازاریابی محتوایی:
1⃣ محتوای سرگرم کننده:
هدف از محتوای سرگرم کننده آگاه شدن #مشتری از حضورشماست. با ایجاد این گونه از محتوا می توانید با جنبه احساسی مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. ایجاد محتوای مفرح، جذاب و سرگرم کننده بهترین راه برای ایجاد سروصدا و آگاهی است. مردم فعالانه با نام تجاری شما درگیر می شوند و داده هایی را از خود در اختیار شما قرار می دهند. محتواهایی مانند بازی ها، آزمون ها، مسابقات، فیلم ها و ویدیوها.
2⃣ محتوای الهام بخش:
روی #احساسات مخاطب تاثیر گذار است با این تفاوت که او را برای خرید ترغیب می کند. نظرات و تاییدیه ها و رتبه بندی هایی است که افراد تاثیر گذار و برندها درباره شما می گویند و باعث می شود طرفداران آن ها به کسب و کار شما روی آورند. تبلیغات سلبریتی ها از مهمترین محتواهایی است که در این قسمت قرار می گیرند.
3⃣ محتوای آموزنده:
فرصتی که می توانید #دانش_فنی و اطلاعات خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید تا بتوانند تصمیمی آگاهانه بگیرند و از مرحله تصمیم احساسی به تصمیم منطقی برسند و بدون تردید از شما خرید کنند. چرا که برای فروش همه محصولات تنها جلب توجه مخاطب و به هیجان آوردن او کافی نیست. محتواهای مناسب در این قسمت مانند اینفوگرافیک ها و راهنمای استفاده از محصولات، گزارشات و مقالات در خبرگزاری ها و کتاب های الکترونیک است.
4⃣ محتوای متقاعدکننده:
ثابت کنید که #محصول یا خدمت شما اثربخش است. ویژگی های محصول خود را نشان دهید. این گونه محتوا تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید دارد. اگر محصول شما هزینه بالایی دارد بهتر است از این گونه محتوا استفاده کنید. محتواهایی مانند وبینارهای آموزشی، مطالعه موردی، آمار و ارقام.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ روانشناسی شادی
✅ ورزش و فعالیت بدنی منظم میتوانند سطح #هورمون_های_شادی را افزایش دهند. هر چه بیشتر فعالیت بدنی کنید، سطح سروتونین و اندورفین بیشتری ترشح خواهند کرد. میتوانید به ورزشهایی مانند پیادهروی، دوچرخهسواری، شنا یا هر فعالیت بدنی دیگری که لذت میبرید، روی بیاورید.
✅ هورمونها #مواد_شیمیایی هستند که توسط غدد مختلفی در بدن تولید میشوند؛ آنها از طریق جریان خون جابهجا شده و بهعنوان پیام رسان عمل میکنند و همچنین در بسیاری از واکنشهای بدن نقش دارند. یکی از این عملکردهای مهم، کمک به تنظیم حالت روحی شما است. هورمونهای خاصی بهعنوان کمککننده در افزایش احساسات مثبت شناخته میشوند که این احساسات شامل شادی و لذت هستند. به همین دلیل به آنها هورمون شادی میگوییم.
#روانشناسی_شادی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تکنیک سنگ خاکستری #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ تکنیک سنگ خاکستری
✅ #تکنیک_سنگ_خاکستری روشی است که برای منحرف کردن رفتار یک فرد سمی یا تا حد امکان بدون واکنش در هنگام تعامل با این افراد استفاده می شود. به عنوان مثال، استفاده از روش سنگ خاکستری شامل اقدامات عمدی مانند اجتناب از تماس چشمی یا نشان ندادن احساسات خود در طول مکالمه می باشد.
✅ ایده پشت این تکنیک این است که #افراد_سمی همیشه از واکنش شما تغذیه می کنند. برای مثال، یک همکار خودشیفته از درگیری، نمایش و توجه تغذیه می کند. با خنثی کردن خود و تعاملات خود با آنها تا حد امکان، آنها در نهایت علاقه خود را نیز از دست خواهند داد. عدم پاسخ شما باعث می شود که آنها به دنبال شخص دیگری برای هدف خود و فرافکنی باشند. یا، در حالت ایده آل، از رفتار های مخرب خود دست بکشند.
✅ استفاده از #روش_خاکستری راهبردی است که برخی از متخصصین سلامت روان به مراجعینی که یک فرد سمی در زندگی خود دارند توصیه می کنند. به گفته نادن ون در لیندن، روانشناس بالینی در انجمن روانکاوی ماساچوست، تکنیک تکان دادن سنگ خاکستری را می توان در پاسخ به رفتارهای توهین آمیز، کنترل کننده و دستکاری شده استفاده کرد. شما می توانید یاد بگیرید چگونه از آن در هنگام برخورد با رفتارهای منفی افراد سمی استفاده کنید.
✅ وقتی فردی در #زندگی شما به گونه ای رفتار می کند که شما آن را سمی می دانید، ممکن است تصمیم بگیرید که از او فاصله بگیرید. به عنوان مثال، بگویید دوستی دارید که دائماً شما را بر روی پوسته تخم مرغ راه می برد. در این مثال، دور شدن از آنها چیزی است که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.
✅ انتخاب اینکه فقط اطرافتان را با افرادی احاطه کنید که شما را تقویت می کنند، ارزش خود و #رفاه_عاطفی شما را بهبود می بخشد؛ بسیار خوب است اما؛ با این حال، دور شدن از یک فرد سمی همیشه هم امکان پذیر نیست. به عنوان مثال محل کار خودتان را در نظر بگیرید. کار با یک همکار یا مدیر دشوار ایده آل نیست، اما ممکن است گاهی اوقات بودن در کنار آنها برایتان اجتناب ناپذیر باشد.
✅ اینجاست که تکنیک و روش #سنگ_خاکستری به شما کمک می کند. هنگامی که برای رسیدن به اهداف کاری شما نیاز به تعامل با یک فرد سمی دارید، می توانید از تکنیک سنگ خاکستری استفاده کنید. هدف نهایی حفظ مرزها و توقف رفتار منفی است. در اینجا چند نوع از افرادی که استفاده از سنگ خاکستری در محل کار می تواند با آنها موثر باشد آورده شده است:
▪رهبری که رفتار سمی از خود نشان می دهد
▪همکار خودشیفته ای که مرتب شما را اذیت می کند
▪مدیری که امنیت روانی را در محیط کار ترویج نمی کند
▪یک همکار دستکاری که دوست دارد درام محل کار را شروع کند
▪یک عضو تیم با نگرش منفی که دوست دارد به همسالان خود توهین و تحقیر کند
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ روش های ایجاد انگیزه در خود
✅ افراد به دلیل توقعات نادرست، نداشتن برنامه و هدف، انتخابهای اشتباه، ترس از شکست و ترس از حرف دیگران دچار بیانگیزگی میشوند. داشتن انگیزه و ایجاد آن در درون کار آسانی نیست و نیاز به تمرین و تکرار مداوم دارد؛ اما با داشتن حس خوب نسبت به نتیجه کارها، میتوانید در رسیدن به #هدف خود، موفقتر عمل نمایید.
✅ اگر بیحوصله هستید و #انگیزه هیچ کاری را ندارید، همانند یک انسان #باانگیزه رفتار کنید و تصور کنید که سرشار از انگیزه هستید. حسن این کار در این است که به محض شروع، آرام آرام احساس میکنید که اشتیاق لازم در وجود شما زنده شده است. برخی راهکارهای ایجاد انگیزه و تداوم آن در طول مسیر عبارتند از:
▪از شکست نهراسید
▪آهسته اما پیوسته آغاز کنید
▪صبح خود را با انرژی شروع کنید
▪برای خود چشم انداز در نظر بگیرید
▪دوستان خود را با دقت انتخاب کنید
▪میزان پیشرفت خود را اندازه گیری کنید
▪موفقیت های گذشته خود را به یاد آورید
▪زمان کافی برای تفریح خود در نظر بگیرید
▪برای خود انگیزه درونی و بیرونی ایجاد کنید
▪به جای تلف کردن وقت همین الان اقدام کنید
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ عوامل موثر بر سطح انگیزه افراد
عوامل مختلفی بر رفتار، نگرش فرد و همچنین سطح انگیزه او تأثیر می گذارند:
1⃣ عوامل ذاتی:
این عوامل از درون شخص برای انجام یک کار یا رسیدن به یک هدف خاص نشئت می گیرد و باعث حرکت فرد می شود. مثلا برای پذیرش اجتماعی، رفع نیازهای بیولوژیکی مثل غذا خوردن و … #انگیزه_ذاتی موثر است.
2⃣ عوامل خارجی:
نیروها یا پارامترهای خارجی که فرد را برای انجام کاری هدایت می کنند، #عوامل_انگیزه بخش خارجی هستند. برخی از افراد یا سازمان ها به فرد انگیزه می دهند تا برای رسیدن به اهداف خاصی سخت تلاش کند. از انگیزه های بیرونی می توان به پاداش مالی، قدردانی، ارتقا، مجازات، تنزل مقام و … اشاره کرد.
3⃣ انگیزه مثبت:
این نوع انگیزه با ارائه #تقدیرها و پاداش های مثبت، فرد را ترغیب به انجام کاری می کند.
4⃣ انگیزه منفی:
زمانی که از ترس و تهدید به عنوان یک پارامتر برای انجام کار استفاده می شود، به آن #انگیزه منفی گفته می شود، مثل تنزل قدرت، کاهش منافع، پس گرفتن پاداش و … .
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ استراتژی انگیزشی برای مدیران #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ استراتژی انگیزشی برای مدیران
به عنوان #رهبر_تیم، قدرت زیادی برای رفع انسداد و حمایت از اعضای تیم خود دارید. کارهایی را در نظر بگیرید که باعث ایجاد انگیزه در شما برای انجام عالی کارتان می شود، و همان کارها را تمرین کنید ، یا این پنج استراتژی را امتحان کنید.
1⃣ بین اهداف فردی و تیمی تفاوت قائل شوید
▪هر یک از اعضای تیم می تواند کار خود را به #اهداف مرتبط کند، اما به عنوان رهبر تیم، می توانید این کار را از طریق ایجاد انگیزه به سطح بالاتری ببرید. اعضای تیم خود را تشویق کنید تا در مورد پروژه هایی که کار آنها به انجامش کمک می کند، سؤال بپرسند. ابزارهایی را پیاده سازی کنید که به وضوح پروژه های تیم شما و اهدافی را که پشتیبانی می کنند به هم مرتبط می کند.
▪علاوه بر استفاده از ابزارهای ردیابی هدف مناسب، حداقل یک KPI را برای همه اعضای تیم خود تنظیم کنید تا #پیشرفت آنها را پیگیری کند. (KPI ها یا شاخص های کلیدی عملکرد، معیارهایی هستند که پیشرفت یک پروژه خاص را به سمت اهداف تعریف شده شما می سنجند.) تخصیص KPI می تواند روشن کند که چگونه کار آنها به اهداف بزرگتر تیم کمک می کند.
2⃣ تفاوت کارایی و اثربخشی را شفاف سازی کنید
▪کارآمدی، انجام کارها به درستی است، در حالی که #اثربخشی انجام کارِدرست است. بهترین تیمها، هم کارآمد و هم مؤثر هستند، اما ایجاد تمایز بین این دو برای ایجاد انگیزه در اعضای تیم، کلیدی است.
▪این می تواند برای اعضای تیم #بی_انگیزه باشد که روی چیزهایی کار کنند که به نظرشان موثر نیستند. بخشی از نشان دادن موثر بودن کار آنها، اتصال آن به اهدافی است که این کار درجهت نیل به آن است . به علاوه، سعی کنید به اعضای تیم اجازه دهید تاریخ اتمام کار را بر اساس اولویت کاری خود تغییر دهند.
▪وقتی اعضای تیم نسبت به تاثیر کار خود در رسیدن به #اهداف بزرگتر کاملا آگاه باشند ، می توانند تصمیم بگیرند که زمان خود را در کجا صرف کنند، که در نتیجه کارایی و اثربخشی خود را به حداکثر برسانند.
3⃣ به طور مرتب قدردانی خود را نشان دهید
▪نشان دادن اینکه شما به سختی کار اعضای تیم خود واقف هستید، بخش مهمی از #مدیریت خوب یک تیم است. اگرچه قدردانی، یک محرک بیرونی است، اما عنصری کلیدی برای ایجاد و حفظ #انگیزه_تیم است.
▪اگر قبلاً این کار را نکرده اید، #قدردانی خود را در #جلسات_فردی و تیمی نشان دهید. این کار را مثلا خیلی ساده با شناسایی عضوی ازتیم برای انجام خوب کارش، و اعلام اینکه یکی دیگر از اعضای تیم از کار او تمجید کرده است باشد، یا پس از یک عملکرد چشمگیر، پاداشی کوچک برایش در نظر بگیرید.
4⃣ روی روحیه تیم سرمایه گذاری کنید
▪#روحیه تیم به طور مستقیم با رضایت تیم ارتباط دارد. وقتی اعضای تیم خوشحال و درگیر هستند، روحیه بالایی دارند و احتمال بیشتری دارد که با انگیزه و سازنده باشند.
▪از سوی دیگر، تیم هایی با #روحیه_تیمی پایین، با تعلل در کار، کاهش بهره وری و گردش مالی بیشتر مواجه می شوند.
🔴 برای افزایش روحیه تیم، این سه نکته را امتحان کنید:
▪با مثال #رهبری کنید و در کار تیم خود شرکت کنید تا به آنها نشان دهید که در پروژه هایی که روی آنها کار می کنند سرمایه گذاری کرده اید.
▪با واگذاری مسئولیت ها و دادن #آزادی به اعضای تیم برای تصمیم گیری های مهم، اعتماد خود را با تیم خود ایجاد کنید.
▪اعضای تیم خود را #تشویق کنید که مرخصی بگیرند و از زندگی خود در خارج از محل کار لذت ببرند - این نه تنها فرسودگی شغلی را کاهش می دهد، بلکه باعث افزایش تعامل می شود.
5⃣ به دنبال مسائل بزرگتر باشید
▪اگر اعضای تیم شما پس از اجرای چهار #استراتژی بالا هنوز انگیزه ندارند، ممکن است مشکل دیگری وجود داشته باشد.
▪اگر آنها در محل کار یا خانه روزهای سختی داشته باشند، ممکن است #انگیزه آنها از بین برود.
▪به عنوان یک #مدیر، حمایت از تیم خود را، با همدلی و درک متقابل نشان دهید. مراقب علائم کار بیش از حد یا سندرم فریبنده باشید.
#motivational_strategies
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مؤلفه های اصلی انگیزه
✅ انگیزه یک ندای درونی است که به رفتار ما جهت می دهد. هنگام بررسی تعریف #انگیزه در کتابهای مختلف، معمولاً با سه مولفهی اصلی مواجه میشوید:
🔺#جهت
🔻#Direction
▪ انگیزه باعث میشود که رفتارهای فرد دارای جهت و #هدف مشخص باشد.
🔺#پافشاری
🔻#Persistence
▪#انگیزه خود را در قالب پافشاری (در رویارویی با موانع و مشکلات) نشان میدهد.
🔺#شدت
🔻#Intensity
▪در انگیزه میزان انرژی و #شدت عمل در سطح بالاتری قرار می گیرد.
✅ انگیزه و #انگیختن و برانگیختن از یک خانواده هستند. در زبان انگلیسی هم Motivation با Move و Motion از یک خانواده است. انگیزه باید برخاستن و اقدام کردن و حرکت را به همراه داشته باشد.
#Motivation
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar