✍ مدل سیستمی فرهنگ سازمانی
✅ #فرهنگ_سازمانی (Organizational culture) مجموعه ای از مفروضات اساسی است، که افراد سازمان، در رو به رو شدن با مسائل، انطباق با محیط و دستیابی به وحدت و انسجام داخلی، ایجاد، کشف و توسعه دادهاند و در نتیجه بهعنوان روش صحیح ادراک، تفکر و احساس، به اعضای جدید انتقال مییابد.
✅ #فرهنگ (به عنوان یک عبارت عمومی) و فرهنگ سازمانی (به عنوان یکی از زیرمجموعههای آن) یکی از مفاهیم بسیار مهم در مدیریت و رفتار سازمانی محسوب میشوند. تقریباً محال است کتابی در زمینهی مدیریت رفتار سازمانی پیدا کنید که فصلی را به نقش فرهنگ در سازمان و مدیریت فرهنگ سازمانی اختصاص نداده باشد.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
31.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تیزر تبلیغاتی زیبا از دقت مونتاژ گلف و کیفیت بالای آن
#تبلیغات
#کلیپ_کوتاه
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ هرم سلسله مراتب نیازهای مازلو در ارتباط با تعامل کارکنان
✅ سطح برانگیزانندگی کارکنان و میزان تعامل آن ها با سازمان و حرکت در جهت منافع آن در چهارچوب هرم سلسله مراتب مازلو قابل ارائه است. این دسته بندی به شرح زیر در طول سلسله مراتب تغییر می کند:
◾کارکنان بسیار درگیر
◾کارکنان درگیر
◾کارکنان تقریباً درگیر
◾کارکنان غیردرگیر
◾کارکنان بی تفاوت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ نمودار مدیریت و تولید زمان
✅ #مدیریت_زمان یکی از دغدغه های مهم بسیاری از ماست. همه میدانیم که ضعف در برنامه ریزی و مدیریت زمان، میتواند مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کند؛ البته گاهی هم به اشتباه، چالشها و مسائل دیگر خود را به ضعف در مدیریت زمان نسبت میدهیم.
✅ مهمترین نکتهای که در مجموعه درسهای #مدیریت_زمان و نظم شخصی خواهیم آموخت این است که مدیریت زمان یک عنوان بسیار عمومی است که میتواند مجموعهی گستردهای از چالشها، مهارتها و مسائل را شامل شود.
✅ بسیاری از کسانی که معتقدند در مدیریت زمان ضعف دارند یا اینکه فکر میکنند نیازمند بهبود در #مهارت مدیریت زمان هستند، ممکن است مشکلات و چالشهای دیگری داشته باشند که در نهایت خود را در قالب ضعف در مدیریت زمان بروز میدهد
#Time_Management
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ غلبه بر موانع موفقیت: راهکارهای عملی برای پیشرفت
✅ در پیگیری هر هدفی، حقیقتی وجود دارد که فرد با چالشها و تلاطمهای زیادی در طول مسیر مواجه خواهد شد. این مفهوم به وضوح در قرآن منعکس شده است، جایی که میفرماید: “لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ” (Indeed, We have created man in struggle). این بیان عمیق، ذات انسانی بودن را زیر سؤال میبرد و تأکید میکند که سفر به سوی تحقق #اهداف ما با موانعی پر از چالش همراه است که باید بر آنها غلبه کنیم.
✅ بنابراین، برای دستیابی واقعی به #موفقیت، ضروری است که یاد بگیریم چگونه با این چالشها که در اشکال مختلف ظاهر میشوند، روبهرو شویم و بر آنها غلبه کنیم.در حالی که مهم است که به یاد داشته باشیم هر فرد با مجموعهای منحصر به فرد از چالشها مواجه است، برخی موانع هستند که بهطور جهانی وجود دارند. این موانع معمولاً به 2 دسته تقسیم میشوند:
◾شک و تردید در خود
(Self-Doubt)
◾انتقادات از سوی آشنایان
(Criticism from Acquaintances)
✅ در حالی که به سفرهای خود میپردازیم، مقابله با شکهای درونی که ممکن است داشته باشیم و انتقادات خارجی که ممکن است از سوی اطرافیان به ما وارد شود، حیاتی است. عدم توجه به این عوامل داخلی و خارجی میتواند به احساس عدم تحرک یا رکود منجر شود و در نهایت #پیشرفت ما را مختل کند. این موضوع نشاندهنده ضرورت پرورش آگاهی از شکهای خود و سپس تعهدی قاطع به رهایی از محدودیتهای آنهاست. تنها در این صورت میتوانیم به سفر خود به سوی تحقق آرزوهایمان ادامه دهیم.
#عکس_نگار
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ تست رغبت سنجی شغلی هالند #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ تست رغبت سنجی شغلی هالند
🔴 آزمون رغبت سنجی چیست؟
✅ #رغبت_سنجی (Measurement Of Interest) روشی است که برای شناسایی و سنجش میزان رغبت افراد به فعالیتهای مختلف صورت میگیرد. طبق نظریه «دونالد سوپر» (Donald Super)، یکی از معروفترین افراد در زمینه روانشناسی کار، رغبت سه سطح دارد.
◾سطح اول: چیزی است که فرد ابراز میکند، مثلا میگوید «من ورزش را دوست دارم»، اما نمیتوان به این سطح از رغبت اعتماد کرد زیرا گاه طی سالیان زندگی فرد گفتههای او تغییر میکند.
◾سطح دوم: علاقه آشکار و جذب شدن فرد به فعالیت خاصی است که توسط دیگران مشاهده میشود. منظور از این سطح زمانی است که فرد با علاقه غرق در کار خود میشود، مانند نیوتون که چنان مشغول آزمایشهای علمی بود که وعدههای غذایی خود را فراموش میکرد. این دو سطح از رغبت در «رغبت سنجی غیر رسمی» مورد استفاده قرار میگیرند.
◾سطح سوم: رغبت اندازهگیری شده به کمک ابزارهای روانشناسی است که امروزه به وسیله «آزمونهای رغبت سنجی» (Measurement Of Interest Test) معتبر صورت میگیرد. این روش «رغبت سنجی رسمی» نام دارد. به این سطح از رغبت سنجی بیشتر از رغبت سنجی های غیر رسمی میتوان تکیه کرد، در نتیجه، آزمونهای رغبت سنجی برای کمک به انتخاب رشته تحصیلی در مدرسه، رشته تحصیلی در دانشگاه یا انتخاب مسیر شغلی به کار میروند. رغبت سنجی رسمی در کنار رغبت سنجی غیر رسمی کامل میشود و از هر دو روش باید در کنار یکدیگر استفاده کرد.
✅ نام #تست_رغبت_سنجی_هالند یا «تست کدهای شغلی هالند» (Holland Code Career Test)، برگفته از نام سازنده آن، «جان هالند» (John Holland) است. هالند معتقد بود که شغل مناسب انسانها باید براساس شخصیت آنها انتخاب شود و شش تیپ شخصیتی-شغلی را توصیف کرد که در ادامه هر یک از آنها را معرفی میکنیم. بر اساس نظر او، در صورتی که شخصیت و شغل یک فرد سازگار باشند و او بتواند در محل کار از مهارتهای ویژه خود استفاده کند، در شغل خود شاد و موفق خواهد بود.
✅ این تست از دهه ۱۹۵۰ میلادی مورد استفاده قرار گرفت. این تست در مورد تمایلها و ترجیحهای فرد شرکتکننده میپرسد و به او کمک میکند علایق ذهنی خود را سازمانبندی کند تا بتواند برای انتخاب #رشته_تحصیلی یا داشتن شغلی مناسب در آینده برنامهریزی کند. نسخه اصلی این تست ۷۲ سوال دارد و در حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد. نتایج تست هالند به صورت یک کد سه حرفی ارائه میشود که سه الویت اول در تیپهای شخصیتی-شغلی برای هر فرد را نشان میدهد.
🔴 شش تیپ شخصیتی آزمون هالند
✅ به آزمون رغبت سنجی هالند، تست «RIASEC» نیز گفته میشود. RIASEC از سرواژه شش #تیپ_شخصیتی موجود در این آزمون گرفته شده است. اکثر مردم در بیش از تنها یک تیپ شخصیتی-شغلی جای میگیرند، بنابراین نتایج تست هالند به صورت یک حد سه حرفی است که برای هر فرد سه تیپ شخصیتی-شغلی را نشان میدهد. این سه حرف مهمترین ویژگیهای کاری هر فرد را توصیف میکنند.
◾ «واقعگرا» (Realistic | R)
◾ «جستوجوگر» (Investigative | I)
◾ «هنری» (Artistic | A)
◾ «اجتماعی» (Social | S)
◾ «کارآفرین» (Enterprising | E)
◾ «ساختارگرا» (Conventional | C)
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ چرخه استعدادیابی هالند
✅ #تست_هالند با بررسی شش تا از مؤلفههای #شخصیتی که به شناخت بهتر و آگاهی نسبت به استعدادها و توانمندیها کمک میکند؛ به یکی از معتبرترین ابزارهای استعدادیابی تبدیل شده است. هنری هالند این آزمون را بر اساس شش شاخصه به شرح زیر طراحی کرده است:
1⃣ واقع گرایی
2⃣ تحقیقی یا مطالعهگرایانه
3⃣ هنری
4⃣ اجتماعی
5⃣ سازمانی یا تجاری
6⃣ قانونمند یا متعارف
✅ از طرفی آزمایشی تحت عنوان آزمایش ژنتیک #استعدادیابی وجود دارد که با بررسی ژنهای فرد توانایی ذاتی او را در مؤلفههای مختلفی از جمله مواردی که بالاتر ذکر شد؛ دقیقتر مشخص میکند. با جمعبندی و بررسی این اطلاعات به انتخاب هدفمندتر در مسیر شغلی و تحصیلی کمک و راه موفقیت هموار میشود.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ شناسایی بازار هدف چه مزایایی دارد؟ #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ شناسایی بازار هدف چه مزایایی دارد؟
شناخت #بازار_هدف یک جنبه حیاتی برای توسعه کسب و کاری موفق به حساب می آید. در زیر میتوانید با مزایای اصلی که شناسایی بازار هدف برای کسب و کار فراهم میکند آشنا شوید:
1⃣ بخش بندی بهتر مشتریان
درک Target Market این امکان رو به شما میده تا #مشتریان خودتون رو به طور موثرتری بخش بندی کنین. این موضوع به نوبه خودش باعث میشه تا بتونین پیام های بازاریابی و محصولات خودتون رو متناسب با نیازها و ترجیحات خاص هر گروه از مشتریانتون تنظیم کنین.
2⃣ درک بهتر مشتریان
به عنوان یک صاحب #کسب_و_کار، باید درک روشنی از بازار هدفتون داشته باشین. وقتی بازار هدفتون رو محدود میکنین این امکان رو دارین تا از مشتریان خودتون و چیزی که به دنبالش هستن درک بهتری داشته باشین. اینطوری میتونین محصولات و خدماتی رو تولید و ارائه کنین که اونها میپسندن و به احتمال زیاد حاضرن اونها رو بخرن.
3⃣ افزایش تمرکز و کارایی
تمرکز روی یک #بازار_هدف خاص این امکان رو به شما میده تا با منابع بازاریابی فعلی خودتون به نتایج بهتری دست پیدا کنین و در عین حال از هدر رفتن زمان و هزینه برای تلاش هایی که به احتمال زیاد نمیتونه شما رو به مخاطبان هدفتون برسونه یا با اونها همسو کنه جلوگیری کنین.
4⃣ بهبود شهرت برند
شناخت بازار هدف میتونه به شما کمک کنه تا با ایجاد و حفظ شهرت مثبت #برند، این امکان رو داشته باشین که برند خودتون رو با ارزش ها و علایق بازار هدفتون هماهنگ کنین.
5⃣ افزایش وفاداری مشتری
با درک بازار هدف خودتون و ارائه محصولات و خدماتی که نیازها و انتظارات اونها رو برآورده میکنه، یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد میکنین که احتمالا اونها رو ترغیب میکنه تا برند شما رو به بقیه معرفی کنن.
6⃣ تصمیم گیری بهتر
درک بازار هدف، بینش های ارزشمندی رو در اختیارتون قرار میده که میتونه تصمیمات مهم تجاری مثل توسعه محصول، استراتژی های قیمت گذاری و کانال های توزیع برای تلاش های #بازاریابی رو تسهیل کنه.
7⃣ مزیت رقابتی
وقتی روی گروه های خاصی از #مشتریان تمرکز میکنین، میتونین تمام حرکات خودتون رو برای جذب اونها تنظیم کنین. اینطوری استراتژی های بازاریابی رو پیاده سازی میکنین که به کسب نتایج بهتر منجر میشه. این رویکرد باعث میشه تا نسبت به برندهای دیگه که ارزش زیادی برای علایق و ترجیحات مشتریان بالقوه خودشون قائل نیستن، متمایز به نظر برسین.
8⃣ کمپین های بازاریابی هدفمند
شما به عنوان یک کسب و کار نمیتونین سلیقه و انتظارات تمام افراد جامعه رو برآورده کنین. بنابراین، خیلی مهمه که تلاش های بازاریابی خودتون رو روی یک بازار هدف خاص متمرکز کنین تا احتمال خرید رو افزایش بدین. همچنین این رویکرد به شما کمک میکنه بتونین کمپین های #بازاریابی هدفمندتری رو ایجاد کنین که به نوبه خودش میتونه به فروش بیشتر منجر بشه.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ استراتژی ورود به بازار
✅ داشتن یک #استراتژی_ورود_به_بازار (GTM) میتواند شکست را به عرضه موفق محصول تبدیل کند. یک استراتژی ورود به بازار موفق به استارتاپها کمک میکند تا با برنامهریزی دقیق، محصول خود را در زمان مناسب به مخاطب هدف خود ارائه دهند.
✅ میتوان گفت #استراتژی_ورود_به_بازار تا حدودی شبیه به طرح کسبوکار است و نقش مهمی در جلسه سرمایهگذاری و جذب سرمایه دارد. اگرچه طرح کسبوکار از نظر دامنه، گستردهتر است و بودجه و موارد جزئیتر را در نظر میگیرد. به بیان دیگر استراتژی ورود به بازار جزء طرح کسبوکار است.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar