eitaa logo
مهندسی فرهنگی .راهبردها .راهکارها
337 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
272 فایل
• أُحِبُّ الصّالحينَ و لَستُ مِنهم || لَعَلَّ اللهُ أن يرزُقني صلاحًا •
مشاهده در ایتا
دانلود
دبیرخانه طرح " " تقدیم میکند📣 🔺ارائه خدمات 🔹 اجتماعی 🔹فرهنگی 🔹زیارتی 🔹ورزشی 🔹عمرانی 👈به مساجد مشهدمقدس 💢فعالین محترم مسجدی جهت ثبت نام به آدرس ذیل مراجعه فرمایید. http://farhangi-khedmati.mashhad.ir/FillForm.aspx?FormID=3002 ✔️ خدمات مورد نظر شامل: استخر، سینما، خرید ارزاق، خرید لوازم ورزشی، خرید کتاب و محصولات فرهنگی، شهربازی، مشارکت در برنامه های مسجد و... ✔️ بعد از تایید نهایی: اعتبار مورد نیاز در بستر سامانه کرامت، شارژ می گردد و فعالان محترم مسجدی می توانند از خدمات انتخاب شده، استفاده نمایند. ✔️منظور از مجوز در سامانه مذکور: نامه معرفی از سوی امام‌ جماعت مسجد با امضا و درج مهر مسجد است https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
از درويشي خویش انديش مرد به خانه گريخت. در را به روي خود بست و در کنجي نشست. طفلان، به عادت هر شب، گرد او جمع شدند. سر از گريبان بيرون نياورد. همسر آمد و گفت: اي مرد، تو را چه افتاده است؟ مرد سر از گريبان بيرون نياورد. زن، نزديک شوي شد. آهسته در گوش مرد گفت: به خداي که هرگز تو را چنين زار و غمناک نديده بودم. بگو تو را چه پیش آمده است؟ صداي مرد را شنيد: - رهايم کن. زن گفت: تو نيز مرا از غم آزاد کن و راز دل بگو. گفت: امشب به مسجد بودم. واعظ مي‌گفت: هر که خدا را تشبيه کند و نشسته بر عرش داند، جاي او دوزخ است. شب پيشين واعظي ديگر بر منبر بود. او مي‌گفت: هر کس كه نشستن خدا را بر عرش تأويل يا انكار کند، جاي او دوزخ است. اکنون ما کدام گيريم که دوزخی نباشیم؟ بر چه باشيم که مسلمان بمیریم؟ عاجز شديم! زن گفت: اي مرد، هيچ عاجز مشو و سرگردان مباش و غم مخور. خدا اگر بر عرش است و اگر بي‌عرش است، اگر در جاي است و اگر بي‌جاي است، اگر سزاوار تشبیه است و اگر خواستار تنزیه است، هر چه هست نامش پرآوازه باد و دولتش پاينده! تو از درويشي خویش انديش که سفره‌ات بی‌نان است و خانه‌ات بی‌چراغ. (از کتاب مقالات شمس تبریزی، با ویرایش و تلخیص) https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
وعظ واعظان تکرار موعظه شیخ سدیدالدین خُجَندی در بغداد بر کرسی وعظ نشسته بود و جماعت را پند و حکمت می‌گفت. دستاربندی از گوشۀ مجلس گفت: یا شیخ، اندکی نیز از اسرار مگو بازگو و رازهای پنهان آشکار کن. آنچه امروز گفتی، همه از زبان واعظان پیشین شنیده‌ایم. سدیدالدین لختی سر به زیر افکند و چشم بر زمین دوخت. سپس سر برداشت و گفت: در روزگار جوانی، روزی در بازار ری، خواجه محمد مهتاب را دیدم که در سایۀ دیوار نشسته و چشم بر هم نهاده است. بدو التفات نکردم و راه خویش پیش گرفتم. ناگاه صدای خواجه را شنیدم که گفت: ای مرد خجندی، اندکی نزد ما بنشین. به‌اکراه نزدیک خواجه شدم و سلام و تحیت گفتم. خواجه مهتاب گفت: در این روز خوش، تو را ناخوش و غمین می‌بینم. گفتم: آری؛ چگونه شادمان باشم که حقیقت از من روی نهان می‌کند و هیچ از رازهای ناپیدای جهان بر من پیدا نیست؟ مرا دل در گرو حقیقت است و حقیقت را روی در نقاب. چون سخن بدین‌جا رسید خواجه چشم در چشم من افکند و ناگاه با صدایی بلند خنده سر داد. چندان خندید که مرا به خشم آورد. گفتمش مرا نزد خویش خواندی که ریشخند کنی و دام استهزا افکنی؟! کدام سخن من خنده‌ای را چنین سزاوار است؟ گفت: ای مرد خجندی، بگو حقِ کدام حقیقت پیدا را به جای آوردی که اکنون هوس حقایق پنهان کرده‌ای؟ هر صبح که از خواب برمی‌خیزی، ده‌ها حقیقت روشن بر چشم و گوش تو آشکار می‌شود. بگو با پیدا چه کردی که طمع در پنهان بسته‌ای؟ خنده‌ام از آن بود که نقد را هشته‌ای و برای نسیه دست دعا برداشته‌ای. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
✅آیت‌ الله‌ کربلایی سید احمد نجفی: ✍اگر حدیث کساء بین مردم رایج شود، هیچ غم و اندوهی نمیماند. اگر این دعا در خانه و مغازه خوانده شود، واسطه مُسلم رزق است و بی برکتی و نکبت را دور میکند. دعوا و جدل در خانه دور میشود و مهربانی حکم فرما میشود با خواندن این دعا. دستور این است که شما به هرگرفتاری و مصیبتی رسیدید به این دعا پناه ببرید. الله علیه https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️تصاویر ناراحت کننده ⚠️ 🎥 وضعیت ناراحت کننده از آوارگی مردم غزه و کودکانی که دیگر توان راه رفتن ندارند https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
🔴 نامه خیلی محرمانه ساواک درباره سوابق علامه طباطبایی و افتتاح حساب بانکی ایشان جهت کمک به فلسطینیان در سال ۱۳۵۱ https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
. بِسْـــــــمِ‌اللّٰـــــــــــهِ‌الرَحْمـٰــــــــنِ‌الرَحیـــــــــــمْ یکشنبه‌۲۷آبان۱۴۰۳ ۱۵جمادی الاول۱۴۴۶ ۱۷نوامبر۲۰۲۴ 🔭 احکام نجومی 🌓 امروز قمر در برج جوزا است و امور زیر خوب است : ✳️خرید و سفارش جنس. ✳️معامله املاک و مستغلات. ✳️مبادله سند و قولنامه. ✳️ارسال کالا به مشتری. ✳️آغاز تعلیم و تعلم. ✳️آغاز نویسندگی و نگارش کتاب مقاله و... ✳️و دیدار روسا خوب است. 🔵مناسب بستن حرز برای اولین بار و نماز آن خوب است. ذکر روز یکشنبه📿 یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
. آب وهـــوای امــروز مـشـهــد☀️ 🍁یکشنبه۲۷ آبان‌ماه۱۴۰۳ آفتابی🌞 ❤حداکثردما:°۱۸ 💙حداقل‌دما:°
🔴 یک‌ خانم نویسنده آمریکایی از سفری که به مصر داشت خاطراتی نوشت به این شرح: در داخل اتوبوس داخل شهری در مصر نشسته بودم دیدم جوان مصری وارد شد، ایستاد و میله اتوبوس رو گرفت بعد از چند دقیقه دیدم توجهش به دختری که نشسته بود جلب شد. دقت که کردم دیدم دخترک طوری نشسته که بین جورابش و پاچه شلوارش فاصله افتاده و اون پسر جوان به همون چند سانتی که عریان بود داشت با دقت و حالتی خاص نگاه میکرد. نویسنده زن آمریکایی میگه اونجا حسرت خوردم که چرا هیچ وقت شوهرم به من همچین توجهی نداره. همونجا به ذهنم رجوع و گذشته رو مرور کردم. این خانم در ادامه میگه: در بین مرور گذشته ام متوجه شدم در جامعه غربی مثل کشور من، وقتی یک مردی مثل شوهر من که از منزل بیرون میره تا وقتی که میخواد برگرده ناخواسته با صدها زن بدون حجاب و پوشش مواجهه داره و ناخواسته در ذهنش من رو با این صدها زن مقایسه میکنه و طبیعتا اونی که در این مقایسه شکست میخوره من هستم چون قطعا توان رقابت با صدها زن رو ندارم. در ادامه میگه: درجوامع غربی وقتی یکی مثل شوهر‌ من از سرکار به خونه برمیگرده اینقدر با زنهای مختلف و بزک کرده با پوشش نامناسب غربی صحبت کرده که وقتی به من میرسه دیگه میل و علاقه ای برای صحبت با من براش نمیمونه چون اشباعه. مثل کسی که از صبح به غذاهای مختلف ناخنک بزنه وقتی ظهر شد دیگه میلی برای غذای اصلی نداره. نویسنده زن آمریکایی میگه اونجا بود که به فلسفه حجاب در اسلام پی بردم و فهمیدم چرا در اسلام گفته شده خداوند حجاب رو برای تحکیم بنیان خانواده ها مقرر کرده. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
⭕️ مهجوريت قرآن‏ در حوزه های علمیه و جوامع اسلامی در گفتار شهید مطهری 🔻يكى از فضلاى خودمان که به عتبات در عراق مشرّف شده بود مى‏ گفت : 🔻خدمت آيت‏ اللَّه خويى (رحمة اللَّه تعالى علیه ) رسيدم، به ايشان گفتم: چرا شما درس تفسيرى كه سابقاً داشتيد ترك كرديد؟ ايشان گفتند: موانع و مشكلاتى هست در درس تفسير. 🔻گفت : من به ايشان گفتم : علامه طباطبايى در قم كه به اين كار ادامه دادند و بيشتر وقت خودشان را صرف اين كار كردند چطور شد؟ 🔻ايشان گفتند: آقاى طباطبايى «تضحيه» كرده‏ اند؛ يعنى آقاى طباطبايى خودشان را قربانى كردند، از نظر شخصيت اجتماعى ساقط شدند، و راست گفتند. 🔻عجيب است كه در حساس‏ترين نقاط دينى ما اگر كسى عمر خود را صرف قرآن بكند، به هزار سختى و مشكل دچار مى‏ شود؛ از نان، از زندگى، از شخصيت، از احترام، از همه چيز مى ‏افتد و اما اگر عمر خود را صرف كتابهايى از قبيل‏ كفايه‏ بكند صاحب همه چيز مى‏ شود. 🔻در نتيجه هزارها نفر پيدا مى‏ شوند كه‏ كفايه‏ را چهارلا بلدند؛ يعنى خودش را بلدند، ردّ كفايه‏ را هم بلدند، ردّ ردّ او را هم بلدند، ردّ ردّ ردّ او را هم بلدند، اما دو نفر پيدا نمى ‏شود كه قرآن را به درستى بداند! 🔻از هركسى درباره يك آيه قرآن سؤال شود مى ‏گويد بايد به تفاسير مراجعه شود. 🔻عجب‏تر اين كه اين نسل كه با قرآن اين طور عمل كرده از نسل جديد توقع دارد كه قرآن را بخواند و قرآن را بفهمد و به آن عمل كند! 🔻اگر نسل كهن از قرآن منحرف نشده بود قطعاً نسل جديد منحرف نمى‏ شد. 🔻هم نسل قديم و هم نسل جديد به قرآن جفا كردند و مى‏ كنند. 🔻اول نسل قديم جفا كرد كه حالا نسل جديد جفا مى‏ كند. ▪️مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(ده گفتار)، ج‏24، ص: 534-533 - با تلخیص و ویرایش - ره https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
حجت الاسلام واسطی.mp3
23.58M
﷽ ⚪️ روش امتدادگیری از فلسفه برای علوم انسانی اسلامی. ▫️ استاد واسطی، ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ▫️ آن‌چه که به عنوان عصاره تعاریف مختلف در مورد دانش فلسفه می توان مطرح کرد این است که؛ فلسفه عبارت است از؛ هستی شناسی برهانی و به عبارت دیگر فلسفه یعنی پاسخ به این سوال که "در این هستی چه خبر است؟؟" ▫️ مرحوم ملاصدرا در حکمت متعالیه تلاش کرده است بین برهان، قرآن و عرفان و بین وحی، عقل و شهود یک جمعی ایجاد کند و برآیندی را بدست آورد. در فلسفه وحیانی یا اسلامی فیلسوف تلاش می کند آموزه های وحیانی را به شکل برهانی عرضه کند. ▫️ علوم انسانی، علومی است که به فهم، توصیف و تبیین رفتار های انسان در حیطه فردی،جمعی، تاریخی و تمدنی و ماورایی می پردازد و این پردازش در لایه های رفتاری، فکری و احساسی و گفتاری گسترده شده است. ▫️ اگر بخواهیم علوم انسانی اسلامی داشته باشیم باید براساس هستی شناسی اسلامی حرکت کنیم، زیرا هستی شناسی اسلامی جهت گیری خود را از وحی اخذ کرده است. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
﷽ ⚪️ تحول در علوم انسانی. ▫️ مفهوم: بازتعریف تحلیل‌های وجودی در علوم انسانی موجود، بر اساس روش‌ها، نگرش‌های زیرساختی در فضای جمعی تخصصی مطلوب. ▫️ نقطه شروع: تغییر رویکرد از خردنگری به کلان‌نگری شبکه‌ای برای بازتعریف هستی‌شناسی، و بر اساس هستی‌شناسی؛ بازتعریف انسان‌شناسی بر اساس دید شبکه‌ای ▫️ مرکز ثقل: بازتعریف عدل با ملاحظه شبکه هستی؛ عدل شبکه‌ای. ▫️ استاد واسطی https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
💠از «هست» تا «باید» (از «حقیقت» تا «اعتبار» یا از «فلسفه» تا «فقه») 📌طرح سوالی پیرامون یکی از مهمترین مبانی در علوم انسانی ▫️همه ما شنیده ایم که یکی از علل اصلی که ما را در سالیان اخیر به دنبال اسلامی سازی علوم انسانی کشاند، تفاوت مبانی فلسفی و هستی شناسی ما با مکاتب غربی است. از مهمترین این مبانی تفاوت نگاه به ما و غرب به انسان است. به عنوان نمونه ما و غرب در مورد هدف انسان، نسبت انسان و خدا، حقیقت انسان و .... تفاوت دیدگاه داریم. علاوه بر آن در نگاه به خداوند، معاد، حقیقت زندگی دنیا، نبی، دین و .... اختلاف نظر داریم. بر همین اساس بود که در سالیان گذشته برخی جریانات حوزوی خصوصا آنهایی که صبغه فلسفی داشته اند، در صدد تبیین مبانی خداشناسی، هستی شناسی، انسان شناسی و .... و همچنین نقد این مبانی در اندیشه های غربی در راستای تولید علوم انسانی پرداختند. ▫️اما در این مسئله سوال مهمی وجود دارد و به نظر می رسد که بخش عمده ای از به نتیجه نرسیدن تلاش ها در زمینه علوم انسانی به دلیل پاسخ ندادن و حل نکردن این سوال است و شاید به نحوی بتوان گفت دلیل به نتیجه رسیدن تلاش های فلسفه‌محور در تولید علوم انسانی و همچنین اجابت نشدن مطلوب رهبری در مسئله امتداد حکمت در مشخص نبودن پاسخ این سوال است. ⁉️اما سوال؟؟؟؟ 🔹سوال این است که چه ارتباطی بین مبانی هستی شناسانه اعم از خداشناسی و انسان‌شناسی و .... با بایدهای اعتباری در علوم انسانی دارد؟ به عبارت دیگر تفاوت در مبانی توصیفی و هستی شناسانه چگونه منجر به تفاوت در گزاره های تجویزی و اعتباری در علوم می شود؟ چرا وقتی که نگاه ما به انسان متفاوت است، روشهای تربیتی تفاوت پیدا می کند؟ چرا وقتی که نگاه ما به انسان متفاوت است، علم حقوق، مدیریت، روانشناسی و .... باید متفاوت باشد؟ منظورم این نیست که نباید متفاوت باشد، بلکه قطعا مثلا تربیت اسلامی با غربی متفاوت است، اما سوال این است که اثرگذاری مبانی چگونه است؟ 🔰در پاسخ به این سوال گاهی چنین گفته می شود که ما چون بر اساس مبانی کلامی و فلسفی معتقد به خداوند، معاد، نبی، دین، عصمت انبیا، عصمت اهل بیت و خاتمیت و جامعیت دین و قرآن هستیم، لذا برای بدست آوردن مباحث مختلف علوم انسانی به سراغ کتاب و سنت می رویم و این بایدها را از آن منابع استنباط میکنیم. اما چون طرف مقابل این مبانی را قبول ندارد، لذا از عقل (اگر قبول داشته باشد) و تجربه استفاده می کند، لذا نتایج متفاوت خواهد شد. ▫️در این پاسخ در واقع مبانی تاثیر مستقیم ندارند، بلکه با واسطه موثر هستند. به این معنا که در این پاسخ در واقع ما مستقیما از هست به باید نمی رسیم، بلکه آن شارع است که از هست به باید می رسد و در واقع موضوع سوال منتفی می شود. چون ما در این جا نیازی به فهم چگونگی تولید هست از باید احتیاج نداریم. اگر مسئله به همین جا ختم می شد و هستی شناسی ما را به درب منزل اهل بیت می رساند و کار تمام می شد، دیگر نیازی به پاسخ دادن به این سوال نداشتیم. ▫️کسانی که این پاسخ را بیان می کنند، خود را از بحث های عمیق فلسفی و انسان شناسی بی نیاز می دانند و قصد دارند با فقه و با فرض جامعیت آن، کار را حل کنند و امروزه خصوصا با افول جریان فلسفه‌محور این نگاه غالب است. ➖اما اولا در همان فقه، یکی از ادله عقل است. عقل چگونه می خواهد به باید دسترسی پیدا کند؟ البته در این جا بحث تفصیلی درباره حقیقت عقلی که در منابع هست و اینکه همان عقلاست یا نه و اینکه نظری است یا عملی؟ منبع است یا ابزار وجود دارد؟ اما بالاخره عقل چیزی است هم عرض با کتاب سنت و حداقل حکم به «حسن عدل» و «قبح ظلم» را می فهمد؟ همین دو حکم را چگونه فهمیده است؟ آیا حکم دیگری هم دارد یا ندارد؟ علاوه بر اینکه یکی از مبانی مهم در فقه و اصول مسئله مراتب حکم است که در آن سیر شارع را از هست تا باید، طی می کنیم، و بر اساس آن نتایجی را اخذ می کنیم. پس فقه نیز به این مسئله محتاج است. ➖ثانیا آیا همه مباحث علوم انسانی را می توان از کتاب و سنت به دست آورد؟ اگر نمی توانیم چگونه در آن موارد به باید برسیم؟ خیلی از قوانینی که امروزه در جامعه گذاشته می شود و هیچ کس آنها را از کتاب و سنت انتظار ندارد، مثل قوانین راهنمایی و ضوابط اجتماعی و ..... این قوانین چگونه تولید می شوند و آنها نسبت به مبانی بی تفاوت هستند یا اگر مبانی اثر گذار است چگونه؟ ➖ثالثا امروزه مباحث مربوط به مقاصد الشریعه و بدست آوردن حکم از اهداف کلی و جزئی شریعت، بر تولید هست از باید استوار است و برای استفاده از آن مبنا باید این سوال پاسخ داده شود.
➖رابعا مسئله تاثیر مبانی هستی شناسی در علوم انسانی امروزه همانند یک مسئله بدیهی در نظر متفکران علوم انسانی است و واضح است که مقصود ایشان از این مسئله صرف تاثیر با واسطه که در پاسخ فوق بیان شد، نیست بلکه بزرگانی که در علوم انسانی فلسفه محور بوده اند، به دنبال تولید هست از باید بوده اند. ➖خامسا مسئله امتداد علوم انسانی در کلام رهبری معظم انقلاب، مبتنی بر همین مسئله است، خصوصا که این امر را تنظیر به اتفاقی می کنند که در غرب افتاده است. 💠با این توضیحات به نظر می رسد که یکی از مهمترین مسائلی که باید رسیدگی شود و به یک نتیجه قطعی برسد، این است که: 1- ساز و کار رسیدن از هست به باید چیست؟ 2- در فرض پاسخ دادن به سوال اول، آیا در تولید علوم انسانی به این مسئله محتاجیم یا اینکه فقه (کتاب و سنت) کفایت می کند؟ 3- این کار فقط توسط شارع انجام می شود یا بشر عادی هم می تواند، گزاره هنجاری خلق کند؟ به عبارت دیگر چرا تا به حال ندانسته ایم که چرا اینگونه نماز می خوانیم؟ آیا به دلیل شناخت ناقص ما از انسان است و اگر انسان را کامل بشناسیم، خواهیم فهمید یا اینکه خلق این مسائل فقط از نفس شارع ایجاد می شود و ارتباطی به علم ما ندارد؟ ✅بنده گمان می کنم که مهمترین عامل در عدم توفیق جریان فلسفه‌محور در تولید علوم انسانی، حل نکردن و یا پاسخ ناصحیح به این سوال است. و امروزه جریان فقه‌محور هم اگر این سوال را پاسخ ندهد، باز هم کار به پایان نخواهد رسید. آنگاه احتمالا مجبوریم به تجربه روی بیاوریم و راه رفته غرب را تکمیل کنیم. البته ناگفته نماند که یکی دیگر از امور مهم در علوم انسانی، بررسی دقیق نقش و اهمیت تجربه است. 👈برای این مسئله می توان آثار زیر را دید: کتاب علم دینی آیت الله مصباح، کتاب فلسفه تعلیم و تربیت اثر موسسه امام، بیانات رهبری در موضوع امتداد حکمت، اثر دکتر پارسانیا که رهبری به عنوان امتداد حکمت تمجید کردن، فلسفه اخلاق آیت الله مصباح و مقاله اعتباریات علامه با حواشی شهید مطهری ✍️محسن ابراهیمی 02.03.28 https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فراق یار ✍در «مروج الذّهب » آورده است كه : ▪️و لمّا قُبضت فاطمة جزَع عليها بَعْلُها علىّ جَزَعاً شديداً و اشتدّ بكاؤهُ و ظهر أنينُه و حَنينُه و قال فى ذلك؛ ✨لِكُلِّ اجْتِماعٍ مِن خَلِيلَينِ فُرْقَة وَ كُلُّ الَّذى دُونَ المَمَاتِ قَلِيلُ ✨وَ إنَّ افْتِقادى فاطِماً بَعْدَ أحمَدِ دَليلٌ عَلَى أن لَا يدُومُ خَلِيلُ «چون فاطمه «سلام الله عليها» رحلت كرد، براى او شوهرش على جزع شديدى كرد، و گريه‌اش شدّت يافت ؛ و آه و ناله‌اش ظهور كرد؛ و در اين مصيبت اين دو بيت را إنشاء فرمود: در عاقبت براى هر اجتماعى كه بين دو محبوب صورت گيردفراق و جدائى است ؛ و تمام مصيبت‌ها در برابر مرگ ، ناچيز و كم مقدار است . آرى از دست دادن من فاطمه را بعد از احمد؛ دليل بر آنست كه هيچ محبوب و يار مهربانى دوام ندارد و باقى نمى‌ماند.» 📚امام شناسی - 10، صفحه 162 سیدالطائفتین مرحوم علامه طهرانی قدس الله سره https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a •┈┈••✾❀🍃💠🍃❀✾••┈┈
استفاده از گوشی در تاریکی می‌تواند منجر به سکته چشمی شود !📱😳 شاید فکر کنید سکته فقط مخصوص قلب و مغزه، اما سکته چشمی هم وجود داره. استفاده طولانی از گوشی توی تاریکی می‌تونه منجر به این مشکل بشه. اشعه‌های موبایل باعث میشن سلول‌های خونی تو چشم لیز بشن و با چسبیدن به هم، راه عبور خون به چشم رو مسدود کنن. اگر این اتفاق چند بار تکرار بشه، ممکنه کم‌کم بینایی‌تون رو از دست بدید. پس استفاده از گوشی تو تاریکی رو محدود کنید تا سلامت چشم‌هاتون حفظ بشه. https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای نور قلب عاشقم شمع این خانه تویی زهرا زهرا مرو مرو لطف كاشانه تویی ای مرغ پر شكسته ی افتاده كنج قفس از فرط غصه فاطمه درسینه مانده نفس ممنونم اگر نروی میمیرم اگر بروی زهرا مرو مرو زهرا ای نخل بریده ثمر/ ای مادر كشته پسر الله علیه https://eitaa.com/joinchat/1801519111Cba7e16497a