eitaa logo
کانال نوای عاشقان
16.5هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
382 فایل
﷽ 📚کاملترین مرجع اشعار برای مداحان 📑کپی مطالب با ذکر منبع موجب رضایت اهل‌بیت می‌باشد. 📩شاعران گرامی اگرتمایل به همکاری داشته باشید میتوانید،با بنده؛️مرتبط بشوید 🌻༎شرائط |تـبادلات @h_salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
نوحه شهادت امام مجتبی(ع) زهر جفای عدو، جگر حسن پاره کرد2 دوباره غرق عزا، زینب بیچاره کرد2 واحسنا واحسن، واحسنا واحسن4 _______________ میان تشتی بریخت، خون دل مجتبی2 دوباره آورده یاد، خاطره کوچه را2 واحسنا... ________________ به سوی مادر رود، غریب شهر نبی2 دوباره داغی دگر،مصیبتی زینبی2 واحسنا... __________________ شده گل فاطمه، رها زجور زمان2 کنار بستر بود، حسین به قدکمان2 واحسنا... ___________________ آمده باران تیر، به نعش پاک حسن2 وازینبا شد روان، خ. ن تنش از کفن2 واحسنا.... شعر :اسماعیل تقوایی 👇
۴ مهر ۱۳۹۹
. . با موضوع: جامانده از زیارت اربعین شعر 51 السلام علیک یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواستم با تو شوم همسفر امّا صدحیف مقصد ما بشود عرش معلّی' صدحیف کربلای من ِ شیدا نشد امضا امسال نشد این قطره شود راهی دریا صدحیف خواستم تا که قدم های مسیرم یک یک بشود نذر ظهور تو تماماً صدحیف نشد آقا که شود هر قدمم در این راه مرهم زخم دل زینب کبری' صدحیف نشد این دیده ی عاصی بشود در این راه با نظر بر رخ ِ چون ماه ِ تو بینا صدحیف با نگاهی به تو و گنبد زرد ارباب از گناهان بشوم پاک و مبرّا صدحیف موقع هروله در صحن و سرایش با اشک بشود روی لبم ذکر تو نجوا صدحیف بین بین الحرمین و دو بهشت دنیا در جوارت بنشینم به تماشا صدحیف نزد شش گوشه زنم لطمه به خود همراه ِ مادر خون جگرت حضرت زهرا صدحیف باز در علقمه برپا بشود یک مجلس تو شوی مستمع روضه ی سقّا صدحیف تا عموی تو زمین خورد به صورت از اسب شد حسین بن علی بی کس وتنها صدحیف گفت: عباس، عجب سرو رشیدی بودی چه شده هیبت وآن قامت رعنا صدحیف دست یک سو ،علمت سوی دگر ،عبّاسم نیست مقدور که بردارمت از جا صدحیف ✍عبدالمحسن ... ................................... .
۴ مهر ۱۳۹۹
. چهارچوب کلی محافل مناجات و ادعیه و زیارات 1-ذکر صلوات و دعای سلامتی امام زمان 2-توسل به امام زمان 3-متن دعا و مناجات 4-ذکر مصیبت 5-دعا و مناجات پايان مجلس 1-ذکر صلوات و دعای فرج مجالس دعا و مناجات معمولا با ذکر سه صلوات که پس از هر صلوات مستمع آن را تکرار میکند ،آغاز میگردد . و پس از آن دعای فرج قرائت می شود 3-متن دعا و مناجات پس از توسل،با اشاره و یاد از شهدا،امام شهیدان و گذشتگان ،متن دعا و یا زیارت آغاز میشود در خواندن این بخش به نکاتی بايد توجه داشت الف«تسلط بر متن دعا و زیارت متن دعا و زیارت باید به حدی برای مداح تکرار شده باشد که هنگام خواندن از جهت لفظی دچار مشکل نشود. ب«صحيح خواندن دعا تلفظ و اعراب صحيح بسیار مهم است ،چرا که با تغییر یک ِاعراب ويا تلفظ ممکن است معنای دعا تغییر کند. ج«دريافت معنای صحيح مداح باید به معنی صحيح کلمات دعا واقف باشد چه از جهت ترجمه و چه از جهت شرح و تفسیر د«ترجمه ساده مداح باید عباراتی را که برای مستمع قابل درک نیست با بیانی ساده شرح و تفسیر کند ه«لحن ملایم و مناجاتی از جهت صوتی و سبکی بهتر است ادعیه و زیارات با لحنی عاطفی خوانده شود ولی بطور کلی بايد به محتوا توجه داشت به عنوان مثال ،جایی که محتوای حماسی دارد بايد حماسی خوانده شود و جایی که در حال صحبت با خدا هستیم با تضرع. و«عدم خواندن شعر و روضه در میان دعا به طور کلی فاصله انداختن طولانی بین دعا مناسب نیست و اصالت آن را از بین میبرد . بهتر است شعر ،روضه و سینه زنی قبل و یا بعد از دعا انجام شود. البته تفسیر ادعیه و زیارات درقالب روضه مناسب است . نمونه ای از شروع مجلس ادعیه خوانی باصدای حاج مهدی سماواتی در دستگاه 👇
۴ مهر ۱۳۹۹
سوال: گفته می‌شود که در جریان مسمومیت امام حسن علیه السلام جگرشان از دهانشان بیرون زده و در ظرفی ریخت. با توجه به این‌که جگر در مسیر لوله گوارشی نیست تا از دهان خارج شود، چگونه چنین ماجرایی قابل قبول است؟! پاسخ اجمالی در ارتباط با موضوع پرسش، ابتدا به چند گزارش در این زمینه اشاره کرده و سپس به بررسی آنها خواهیم پرداخت: 1. شیخ مفید نقل می‌کند که امام حسن علیه السلام هنگام شهادت، به برادرش امام حسین علیه السلام فرمود: «...وَ قَدْ سُقِیتُ السَّمَّ وَ رَمَیْتُ بِکَبِدِی فِی الطَّسْتِ»؛[1] مرا مسموم کرده‌اند و کبدم را در داخل طشت استفراغ کردم. 2. جنادة بن ابی ‌امیه نقل می‌کند: «من در آن بیماری حسن علیه السلام که منجر به شهادتشان شد، به عیادتشان رفتم و دیدم که پیش روی آن‌حضرت، طشتى بود که خونى که از دهانش خارج می‌شد را در آن می‌ریخت و تکه‌های کبد حضرتشان را می‌دیدم که بر اثر سمّی که معاویه به ایشان خورانده بود، درون آن طشت ریخته می‌شد...».[2] 3. در بسیاری از منابع تاریخی کهن اهل‌سنت نیز به این موضوع اشاره شده و مشابه چنین سخنانی از امام مجتبی علیه السلام نقل شده است،[3] مانند این سخن که «لَقَدْ لَفَظْتُ طَائِفَةً مِنْ کَبِدِی‏» بخشی از جگرم را بیرون ریختم. البته در برخی گزارش‌ها سخنی از طشت وجود ندارد. به هر حال؛ با ملاحظه فیزیولوژی بدن انسان - و همان‌گونه که در پرسش نیز بدان اشاره شد - استفراغ جگر از دهان امکان‌پذیر نیست، پس آیا می‌توان در صحت این گزارش‌ها تردید کرد؟! پاسخ آن است که مشکلی در این گزارش‌ها نیست؛ زیرا در هیچ‌کدام آنها سخنی از بیرون ریختن «جگر» نبوده تا با واقعیات بدن انسان منافات داشته باشد. در این روایات تنها سخن از بیرون ریختن «کبد» است و نه «جگر» و «کبد» لزوماً «جگر» نیست! توضیح مطلب آن‌که واژه «کبد» در لغت عربی، گرچه گاه به معنای گوشت سیاهی است که در اندرون و شکم قرار داشته[4] و در زبان فارسی به آن «جگر» گفته می‌شود، اما این تنها معنای «کبد» نیست، بلکه چند معنای دیگر هم دارد، از جمله: 1. به وسط و میانه هر چیزی «کبد» آن چیز گفته می‌شود.[5] 2. در همین راستا، هر آنچه در اندرون و شکم انسان است، «کبد» نامیده می‌شود.[6] 3. گاه «کبد» به معنای «معده» نیز کاربرد دارد. به عنوان نمونه، گفته می‌شود: «ما رَتَأَ کَبِدَه‏ الیومَ بِطعامٍ أَی ما أَکل شیئاً یَهْجَأُ به جُوعُه‏»؛[7] امروز کبد او رنگ هیچ غذایی را ندیده است»، که طبیعتاً مراد از این سخن، باید همان معده یا روده باشد. حتی در زبان فارسی نیز «جگر» تنها به معنای آن عضو سیاه نیست و در مواردی، شامل تمام اندرون انسان می‌شود، به عنوان نمونه در جایی که انسان بعد از نوشیدن آب خنک می‌گوید: «جگرم خنک شد»، مراد از آن، تمام بدن است و نه تنها جگر خاص. از این‌رو و با توجه به معانی گسترده‌ای که «کبد» دارد، نیازی نیست که آن‌را به جگری ترجمه کنیم که خارج از سیستم گوارشی قرار داشته و طبیعتاً بیرون ریختن آن در حال مسمومیت، امکان‌پذیر نیست، بلکه منظور از «کبد» در این گزارش‌ها می‌تواند بخشی از اعضای گوارشی آن‌حضرت و یا حتی لخته‌های خونی باشد که از دهان مبارکشان خارج شده است.   [1]. مفید، محمد بن محمد، الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، ج 2، ص 17، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق. [2]. خزاز قمى‏، کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، تحقیق، حسنی، سید عبداللطیف، ص 226، قم، بیدار، چاپ 1401ق‏. [3]. ر. ک: ابن عبدالبر، یوسف بن عبدالله‏، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج ‏1، ص 390، بیروت، دار الجیل، چاپ اول، 1412ق؛ ابن اثیر جزری، علی بن محمد، اسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج ‏1، .
۴ مهر ۱۳۹۹
. . . امام حسن، در عالم رؤیا به فرمود: چرا روضه ی مارو نمیخونی؟ عرضه داشت،آقا! من بارها روضه ی شمارو خوندم،مگه روضه ی شما تشت طلا و پاره های جگر شما نیست؟فرمود: نه عبدالزهرا روضه ی ما روضهء اون روزی است که تو کوچه ها دستم تو دست مادر، از کوچه ها رد میشدیم* کوچه ای تنگ و دلی سنگ... با دو چشم تر و یک قد کمان از کوچه روز و شب روضه گرفته ست امانت کوچه تب و لرز بدنش داشت نشان از کوچه گفت در روضۀ من باز بخوان از کوچه روضه خوان از غم ناموس و دل چاک بگو از تکان دادن یک چادر پر خاک بگو ... *صدا زد زینبم! تشتی برام بیار،سریع دوید تشتی آماده کرد گذاشت جلو امام حسن، اما تا داخل تشت رو نگاه کرد،دید پاره های جگر امام حسن ِ، داره خون بالا میاره، سریع اومد صدا زد:حسینم،عباسم!پاشید بیایید حسنم داره جون میده،شاید همچین که حسین و عباس اومدن، قبل از اینکه برن سراغ امام حسن اومدن زیر بغل های زینب رو گرفتن. چه خبره؟ آخه زینب تشت خونی دیده.چه خبره؟ زینب پاره های جگر امام حسن رو دیده، خود امام حسن هم صدا زد: "لا یوم كیومك یا أباعبدالله" اینجا یه تشت بود زینب نمیتونه ببینه، یه تشت دیگه رو هم من سراغ دارم، اون لحظه ای که دید کاروان رو وارد بزم عوام کردن، داره مجلس به هم میریزه، میدونی چه کار کرد؟ سر حسین رو بیارید،یه مرتبه دیدن یه تشت خونی رو آوردن، سر مقدس ارباب من و تو، میون تشت،یه مرتبه تا تشت رو آوردن،دیدن سریع رباب دوید سر رو بغل کرد،آخ حسین... .
۴ مهر ۱۳۹۹
✍ بسم الله الرحمن الرحیم 🍁 چه جمعه ها که یک به یک غروب شد، نیامدی 🍃 چه بغضها که در گلو رسوب شد، نیامدی 🍁 خلیل آتشین سخن؛ تبر به دوش بت شکن 🍃 خدای ما دوباره سنگ و چوب شد، نیامدی 🍁 برای ما که خسته ایم نه، ولی 🍃 برای عده ای چه خوب شد، نیامدی 🍁 تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام 🍃 دوباره صبح؛ ظهر؛ نه غروب شد، نیامدی 🍃خواندن صلوات ضراب اصفهانی فراموش نشود 🌹 "الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج"🌹
۴ مهر ۱۳۹۹
. ای فروزنده ز رخ حُسن خدات وی همه حُسن فروشان به فدات جلوه گر آینۀ ذوالمننی پای تا فرق حَسن در حَسنی خُلد، گَردی است ز خاک حرمت چرخ موجی است ز بحر کرمت ای ز غم های تو خون بر دل خاک پنجۀ صبر گریبان زده چاک صبر مبهوت شده از صبرت حلم، خون خورده کنار قبرت تو امامی به قعود و به قیام به قعود و به قیام تو سلام مرکب حکم، تو می‌رانی و بس جنگ یا صلح، تو می‌دانی و بس هر که با صلح و قیام تو نساخت به خدا مرتبه‌ات را نشناخت ای ز رزم آوریت در صفیّن بانگ تکبیر بلند از طرفین ای که نجل اسداللّه تویی ای که فرزند یداللّه تویی نیست در خاطرت از دشمن بیم نکنی صلح که گردی تسلیم تو به هر حال ولی اللّهی جنگ یا صلح کنی آگاهی ای رخت شمع جوانان بهشت سیّد جمع جوانان بهشت وصی دوم بر حقّ رسول پسر اول زهرای بتول صفت و خلق تو از بس که نکوست شود از یک نگهت دشمن، دوست ای تو بعد از پدر، اول مظلوم سومین نور و چهارم معصوم دل عشّاق مزارت همه رشک آب باران بقعیت همه اشک کاش گردی شوم و از کرمت بنشینم به کنار حرمت کاش چون ماه به شب‌های دراز داشتم با حرمت روی نیاز کاش مانند چراغی سوزم تا شبی در حرمت افروزم کاش مانند نسیم سحری داشتم بر سر کویت گذری کاش چون اشک کنارت باشم سایۀ روی مزارت باشم ای شده قبلۀ ما تربت تو سوز دل‌ها همه از غربت تو تیر بارید ز بس بر بدنت بدنت گشت یکی با کفنت سینه از صبر تو افروخته شد تن و تابوت به هم دوخته شد ای به یاد تو دل هستی، خون وی حساب غمت از حد بیرون دل احمد که برایت خون بود به همه مردم عالم فرمود: روز محشر که همه گریانند اشک ریزان حسن خندانند زین شرر سوخته «میثم» امروز باراِلها تو به فرداش، مسوز «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک‌َالفَرَج» 📚 نخل میثم .👇 ♦️نکته : شعرفوق که از باب فن مدح و مرثیه خوانی، جمیع جهات(مدح-حماسه-مرثیه -تکرارهای مؤثر-عاطفه و احساس-گفتگوی عاشقانه با ممدوح و...) در آن رعایت شده است دارای عناصر:(رمضان-روزه) است که دربارۀ امام حسن مجتبی(علیه السلام) در هنگام ولادت حضرت در ماه مبارک رمضان بکار می رود؛سئوال پیش می آید که آیا به این دلیل نباید این شعر یا ابیات مورد نظر را در مجالس عزاداری و مرثیه خواند؟ در جواب باید گفت:خیر،تنها عناصری بیادآورندۀ شادی و ولادت است که شادی آور باشند، بنابراین خواندن آن ابیات نه تنها ایرادی ندارد بلکه به غنای شعر نیز می افزاید.
۴ مهر ۱۳۹۹
. ▪️ ▪️ ⁉️چه کنیم تا تکرار یک ردیف ،مستمع را خسته و دل زده ننماید؟ 📚جواب: در شعر ذیل که «یاحسن» در هر بیت تکرار شده نباید این طور تصور کرد که عبارتی که مکرراً در ابیات تکرار شده سبب خستگی مستمع می گردد، بلکه به جهت اهمیت این عبارت و جنبۀ توسلی و نورانیت آن، باید در خواندن به نوعی خوانده شود که این مسئله فراهم نشود،در حقیقت این عبارت خاصی نیست که ملالت بار می شود بلکه بدون تردید نوع تفکّر اشتباهی است که موجبات ملالت را دست و پا می کند و حتماً عبارتی مانند:«یاحسن»، در هر بیت باید: اولاً با در نظر داشتن انواع جنبه های معنوی ثانیاً با انواع فنون موسیقایی ثالثاً با فنون مجلس داری و مدیریت مجلس بطور متنوع ارائه گردد. یکی از فنون مهم، سپردن عبارت، به مستمع است تا او هم در خواندن سهیم شود و باعث جلوگیری از کسالت شود. *************** آتش از مهر تو می گردد گلستان یا حسن خار را فیض تو سازد لاله باران یا حسن گرنسیمی از سر کویت وزد سوی جحیم ناز در محشر کند بر باغ رضوان یا حسن نیست هرگز دفتر اوصاف تو پایان پذیر گر چه آید عمر این عالم به پایان یا حسن از دو قرص نان بُود کمتر به چشمش مهر ماه هر که گردد بر سر خوان تو مهمان یا حسن هر که بی مهر تو دعویّ مسلمانی کند کافرم، خوانم اگر او را مسلمان یا حسن گر کند روزی هزاران ختم قرآن دشمنت نیست غیر از دشمن قرآن به قرآن یا حسن تو کریم اهل بیتی ای کریم اهل بیت عالمت یکسر گدا بر باب احسان یا حسن دشمنت کز دشمنی در پیش رو دشنام داد شد خجل از جودت ای دریای غفران یا حسن طاعت کونین اگر آرند روز حشر خلق نیست با یک ذرّه از مهر تو میزان یا حسن دشمنت در آتش قهر خدا سوزد چنان کز عذابش می شود دوزخ گریزان یا حسن تربت بی سقف از آن باشد که در هر بامداد بوسه بر قبرت زند مهر فروزان یا حسن مدح تو ای پاک تر از آیۀ تطهیر هم ناید از دست من آلوده دامان یا حسن از مزار بی چراغت می دهد هر صبح و شام بر دل اهل تولّی نور ایمان یا حسن خاک گرد حایرت یا گرد راه زائرت درد بی درمان عالم راست درمان یا حسن گر شوم بهر گدایی ساکن باب البقیع می فروشم ناز برمُلک سلیمان یا حسن صلح تو کم نیست در تاریخ از جنگ حسین بلکه شد این جنگ را آن صلح بنیان یا حسن صلح و جنگ و صبر و فریاد و سکوت و مهر و قهر تا قیامت از تو می گیرند فرمان یا حسن اولیاء با صلح تو تا صبح محشر سرفراز انبیاء از صبر تو ماتند و حیران یا حسن مصطفی(ص) از کودکی بوسید لبهای تو را در دهانت رازها می دید پنهان یا حسن گه به دوش و گه به زانو گه به گردن گه به پشت گاه در بر می گرفتت خوش تر از جان یا حسن گفت پیغمبر که هر چشمی بگرید در غمت نیست در روز جزا آن چشم، گریان یا حسن دوست دارم چون چراغ لاله سوزم در بقیع آب گردم شمع سان در آن بیابان یا حسن دوست دارم روی بگذارم به روی تربتت گر چه مانع می شود خصم تو از آن یا حسن دوست دارم ماهی دریا شوم تا در غمت بحر را پیچم به هم مانند طوفان یا حسن هر کسی از دشمنان آزار بیند لیک تو دیده ای از دوستان رنج فراوان یا حسن گر چه عمری با جفای همرهانت ساختی سوختی هر روز چون شمع شبستان یا حسن روز و شب خون شد دلت تا همسرت شد قاتلت ریخت در کامت شرار زهر سوزان یا حسن جعده جُغدی بود و در گلخانۀ زهرا نشست باغبان را کشت تنها در گلستان یا حسن آنچه تو از یار دیدی دشمن از دشمن ندید ای غریب خانه، ای مظلوم دوران یا حسن چون غریبان در وطن جان دادی ای جان جهان شد وطن در ماتمت شام غریبان یا حسن با که گویم بر سر دوش عزیزان جای گل جسم بهتر از گُلت شد تیرباران یا حسن گر چه ممکن نیست با گفتار، شرح غربتت غربتت از تربتت باشد نمایان یا حسن گر دهد مهلت عدو، « میثم » کند قبر تو را لاله باران با دو چشم اشک افشان یا حسن (شعرازحاج غلامرضاسازگار-نخل میثم 2-ص252) .
۴ مهر ۱۳۹۹
۴ مهر ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ مهر ۱۳۹۹
. 📋 جمعه به جمعه واسه تو منتظرم ٫ کربلایی سیدرضا نریمانی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ جمعه به جمعه واسه تو منتظرم "اَینَ الحسن اَینَ الحسین" ذکر لبم "جولای دزفولی" نبودم واسه تو اما آقا نوکر ساده‌ت که بودم چی میشه که من هم آقا ٫ "علی ابن مَهزیار" شم "سیدِ رشتی" باشم و ٫ برای تو بی‌قرار شم خوب یا بد ٫ بپذیر آقا ٫ سند این دل ٫ نوشته شد به پای تو تو خیمه‌ت ٫ بشینم روزی ٫ ببینم آخر ٫ جمال دلربای تو میبارم ٫ مثِ بارون تا... بشم اونی که روسپیدم کنی تو پر از عشق و شور و امیدم کنی تو آخر رو زانوهات شهیدم کنی تو "بیا یابن الزّهرا ٫ فدای غم تو" هرچی گذشت عشق تو شد تشدید آقا یاد تو هم میده به دل امّید آقا واسه کسی که دائما در یاد توست معنا نداره غیبت خورشید آقا یه خرده روراستی کنم ٫ میدی خودتو نشونم برس به داد نوکرت ٫ که آقا هنوز جوونم میدونم ٫ نشدم آقا ٫ اونی که آخر ٫ بیای هدایتم کنی میدونم ٫ نشدم آقا ٫ اونی که آخر ٫ غرق شهادتم کنی میدونم ٫ نشدم آقا ٫ اونی که محشر ٫ بیای شفاعتم کنی @emame3vom ولی دارم امید به اشکای چشمام دعاهای خِیرِ شب و روزِ بابام دارم گوشه چشمی به الطاف آقام "بیا یابن الزّهرا ٫ فدای غم تو" ذکر لبِ عاشقای پیر و جوان "اَلْمُسْتَغاثُ بِکَ صاحبَ الزّمان" شام سه‌شنبه مسجد سهله آقا خالیه جای زائرای جمکران باید بسازیم با همه درد و غم و دوری آقا فدای غربتت بشم ، چقده صبوری آقا منتظر ٫ میمونم بازم ٫ برسه روزی ٫ با لشکری از شهدا با اذنِ ٫ مادرت زهرا ٫ ذوالفقار در دست ٫ علم به دوش بشی آقا حرم ان‌شاءالله میبینم میمیرم ضریح شش‌گوش‌و توو آغوش میگیرم امیری حسینٌ وَ نِعمَ الاَمیرم "امیری حسینٌ ٫ وَ نِعمَ الاَمیرم" https://eitaa.com/emame3vom/30985 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ .👇
۴ مهر ۱۳۹۹
هزار حیف که خاموش شد صدای حسن چه شد قرائت قرآن چه شد دعای حسن؟ بـه غربتش چـه بگویـم، رسـول اکـرم گفت که ماهیان همه گرینـد در عزای حسن بـه حشـر بـا گـل لبخنـد می‌شـود محشور خوشا کسی که بگرید به غصه های حسن گمـان نبـود نمـک‌ناشناس‌هــا بـه ستـم کنند خنجـر خود را فرو به پای حسن میان طشت عیان شد ز پاره‌های جگر که بود خون جگر سال‌ها غذای حسن تمام عمر دلش بود خون، نبود انصاف که باز زهر هلاهل شود جزای حسن هنـوز بـر بـدنش زخـم‌ تیرهــا پیــداست هنوز شهر مدینـه است کربلای حسن اگر چه از شرر زهر پاره شد جگرش دگر نگشت بریده، سر از قفای حسن کسی که فاطمـه را کشت قاتل حسن است به روز حشر شهادت دهد خدای حسن غـریبِ شهـر مدینه، غـریب رفت بـه خاک غریب‌تر حرم و صحن باصفـای حسن نه مهلتی که توقف کنند در حرمش نه جرأتی که بگرید کسی برای حسن از آن زمان که خـدا خلق کـرد «میثم» را  دل شکستـۀ او بــود آشنـای حسـن
۴ مهر ۱۳۹۹
. همگی از بقیع برگشتند همگی خسته و غبار آلود روی چشم حسین اشک عزا چشم عباس هم پر از خون بود زینب آمد کنار در آرام سر خود را گذاشت گوشه‌ی در با سوالی حسین را گریاند ای حسین از برادرم چه خبر؟ در کنار مزار پیغمبر تن او را به خا ک‌ها دادید؟ تن سبز غریب مادر را به سوی فاطمه فرستادید؟ بنشین خواهرم صبوری کن تا بگویم چه در بقیع رخ داد؟ بغض آقا شکست و چشمش را اشک غربت گرفت و پاسخ داد: کاش خواهر تن برادر را ساده و مخفیانه می‌بردم کاش مانند حیدر و زهرا بدنش را شبانه می‌بردم کاش خواهر زمان تشییعش زره جنگ خویش بر تن داشت کاش تابوت مجتبی خواهر جنس محکم شبیه آهن داشت نگران‌تر شدم برادر جان حرف تو بوی جنگ را دارد روی دوشت چرا شده خونی؟ شانه‌ات بوی مجتبی دارد دست بر روی این دلم بگذار تا بگویم چه شد که مبهوتم من همین قدر با تو می‌گویم که عزادار تیر و تابوتم بنشین زینبم مرو بیرون خوشی ما تمام شد خواهر دیدی آخر حسین تو زینب بی‌حسن بی‌امام شد خواهر در کنار مزار او گفتم که بمیرم برای این تن تو غصه و ماتمت چه سنگین است غارتم کرده داغ رفتن تو گر چه با غصه غارتم کردند خواهر این انتهای غارت نیست در کنار حسن همه بودیم خوردن تیر اوج غربت نیست اوج غربت برای من مانده غارت خیمه‌ها برای شما غارت پیکرم برای من داغ کرب و بلا برای شما غارت هر چه بر تنم مانده از عبایم گرفته تا نیزه این لباسی که مادرم داده از تنم می‌برند با نیزه خواهرم یک به یک سواران را می‌دوانند بر تن و پشتم بعد از آن یک نفر که جامانده خواهد آمد سراغ انگشتم .
۴ مهر ۱۳۹۹
مداحی آنلاین - جمعه به جمعه واسه تو منتظرم - نریمانی.mp3
5.89M
احساسی (عج) جمعه به جمعه واسه تو منتظرم اَینَ الحسن اَینَ الحسین" ذکر لبم 🎤
۴ مهر ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ مهر ۱۳۹۹
mahmoudkarimi-@yaa_hossein.mp3
4.42M
📂🖤 🍃یه مدینه یه بقیعه یه امامی که حرم نداره 🎙محمود #️⃣شهادت علیه السلام
۴ مهر ۱۳۹۹
گفته بودم که به غیر از تو، به کس رو نزنم طلب از خانه ی تو،لذت سائل شدن است چشم بر دست کسی در پی مشتی گندم کفتر جلد تو چندیست به بام دگر است من بدنام کجا؟ سائل کوی تو کجا؟ وصل نام منو و تو؟اینکه خود آقا شدن است ما که حاجت به در خانه ی هر کس بردیم طعنه ای زد: که برو کوی تو جای دگر است مقصود من این بود که بر بام طلا بنشینم کفتر کاخ شدن در نظرم شیرین است با اینکه ندارد حرم و بارگه و گلدسته ارباب من اما به جهان شهره به شاه کرم است هر کجا میروم اما سخت دلتنگ توٵم شرف و عزت این بال به خاکی شدن است چو به در گاه کسی غیر تو حاجت ببرم طلب از غیر تو شاها زیر منت رفتن است گفته بودم که به غیر از تو،به کس رو نزنم طلب از خانه ی تو لذت سائل شدن است ... .
۴ مهر ۱۳۹۹
خبر آمد که ز معشوق خبر می آید ره گشایید که یارم ز سفر می آید کاش می شد که ببافند کمی مویم را آب و آیینه بیارید پدر می آید نه تو از عهده ی این سوخته بر می آیی نه دگر موی سرم تا به کمر می آید جگرت بودم و درد تو گرفتارم کرد غالبا درد به دنبال جگر می آید راستی گم شده سنجاق سرم، پیش تو نیست! سر که آشفته شود حوصله سر می آید هست پیراهنی از غارت آن شب به تنم نیم عمامه از آن بهر تو در می آید به کسی ربط ندارد که تو را می بوسم غیر من از پس کار تو که برمی آید؟ راستی!هیچ خبر دار شدی تب کردم؟ راستی! لاغری من به نظر می آید؟ راستی!هست به یادت دم چادر گفتی دختر من!به تو چادر چقدر می آید سرمه ای را که تو از مکه خریدی، بردند جای آن لخته ی خونم ز بصر می آید 🔸شاعر: ___________
۴ مهر ۱۳۹۹
به داد نوکر عاصی فقط رسیده حسین مرا همینکه خریده حسن، خریده حسین کمال بندگیم انقطاع از دنیاست دل مرا زهمه جز حسن بریده حسین حسن کریم،حسن سفره دار،حسن آقا بدون اذن حسن سفره ای نچیده حسین ازل حسین و ابد هم حسین وفی مابین شده گدای حسن هرچه آفریده حسین حسن امامِ حسین و حسین امامِ حسن حسن مراد حسین و حسن مرید حسین به یا حمید و به یا عالی و به یا فاطر حسن گرفته گناه مرا ندیده حسین دوگوش تا نجف آورده ام به عشق علی یکی شنیده حسن، آن یکی شنیده حسین طرف حساب خدا در صف جزا حسن است اگرچه هست بجا وعده و وعید حسین هنوز عطر حسن میرسد زکرببلا زبسکه از لب قاسم عسل چشیده حسین حرم نخواست حسن، پس حرم نخواه از او حرم بخواه از ارباب سربریده حسین *** زنی پی سر تو روی نیزه میگردد زنی شبیه به زهرای قد خمیده حسین بگو که خواهرت آرامتر به سر بزند بگو کسی به دهانت نمی دویده حسین بگو که خنجر خود را کسی در این گودال به روی بوسه زینب نمی کشیده حسین 🌴💢💠💢🌴
۴ مهر ۱۳۹۹
۵ مهر ۱۳۹۹
. بسم الله الرحمن الرحيم ▶️ ای به غمت مبتلا ، هـر دل درد آشنـا نغمـه ی شـاه و گـدا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) ریـزه خـور خـوان تـو ، دست بـدامـان تـو هـر که بـه غـیر از خـدا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) ای خلـف مصطفی ، وارث شیـر خـدا زاده ی خیرالـنسـا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) فاتح جنگ جمـل ، رزم تو ضـرب المثل تـیغ تو را مرحبـا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) ای شـه جود و کـرم ، پادشه بی حـرم گوشه‌ی‌ چشمی‌ مـرا ، یاحـسـن مجتبی(ع) یک نگهی نازنین ، تا که شوم اربعین... زائـر کرب و بلا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) سوی گدا کن نـظر ، آبرویم را بخـر شافع روز جـزا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) پیش دو چشم تـرت ، خورده زمین مـادرت از ستـم اشقـیـا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) خون شده آقا دلت ، کوچه شده قاتلت کشته این ماجـرا ؛ یاحـسـن مجتبی(ع) .👇
۵ مهر ۱۳۹۹
. ◾️جناب سلمان فارسی(رضوان الله تعالی علیه): ✅«مَثَل مؤمن در دنیا، مَثَل حال بیماری است که پزشک او همواره همراه اوست و به چگونگی درد و درمان او آگاه است. 💊هرگاه بیمار بخواهد غذای نامناسبی بخورد که به سلامتی بدنش زیان برساند، طبیب، او را از خوردن آن غذا بازمی دارد. طبیب دل سوز و مهربان، همواره مراقب اوست تا زمانی که بیماری او بهبود یابد. حالات یک مؤمن نیز چنین است. در دنیا چیزهای بیشتری را می خواهد و خواسته های فراوانی دارد، ولی خداوند بخشنده از روی مهربانی، او را از انجام دادن کارها و رسیدن به خواسته های خلاف مصلحتش بازمی دارد تا این گونه از گزند حوادث در امان بماند و رفتارش مایه رضایت پروردگار باشد و خداوند او را وارد بهشت کند»۱ 📚احمد بن عبدالله ابونعیم، حلیه الاولیاء، بیروت، دارالکتاب العربی، 1407 هـ .ق، ج 1، صص 206 و 207. .
۵ مهر ۱۳۹۹
. میدونم دلیل این فاصله ها من هستم یه نوکر پر از خطا من هستم لایق هجر کربلا من هستم گناه کردم ببخش آقا دوباره اشتباه کردم گناه کردم خودم رو پیش تو یه روسیاه کردم گناه کردم با اشتبام دلت رو غرق آه کردم گناه کردم ببخش آقا گناهی که راه حرم رو بسته ببخش آقا میدونی که به کربلام وابسته اللهم الرزقنا زیارت الاربعین اللهم عجّل لولیّک الفرج..... 🌸🌸🌸🌸🌸 خوشبختم منم یه نوکرو تو مولام مهدی شدی تموم هست دنیام مهدی بهتر ز مادریّ و بابام مهدی نگام کردی اگه تو هیئت اومدم صدام کردی نگام‌ کردی همیشه تو نماز شب دعام‌ کردی نگام کردی منو یه مبتلای کربلام کردی نگام‌ کردی ببخش آقا گناهی که منو جدا از تو کرد ببخش آقا گناهی که قلبتو کرده پردرد اللهم الرزقنا زیارت الاربعین اللهم عجّل لولیّک الفرج..... 🌸🌸🌸🌸🌸 خوشبخته اونی که تو دار و ندارش باشی تو غم و شادیاش کنارش باشی تا زنده باشه شهریارش باشی غریب آقام طرید وغائب و وحید، غریب آقام غریب آقام چرا شدی تو بی کس و حبیب آقام غریب آقام طبیب عالمی و بی طبیب آقام غریب آقام ببخش آقا گناهی که مقیم صحرات کرده ببخش آقا گناهی که اینقده تنهات کرده اللهم الرزقنا زیارت الاربعین اللهم عجّل لولیّک الفرج..... ✍عبدالمحسن 👇
۵ مهر ۱۳۹۹