با شروع قرن جدید
دوازده اولویت تمدنی را مورد توجه خود قرار دادهایم.
تبیین این بسته تمدنی وضعیت زندگی مردم را بهبود بخشیده و ما را یک گام به تمدنسازی نزدیک خواهد کرد .
این تبیین چهار فایده مهم خواهد داشت:
اولین فایده
ایجاد حس #امید در بین مردم است.
همه مسائل مطرح در بسته #اولویتهای_تمدنی، بدلیل قابل فهم بودن، مردم را امیدوارتر خواهد کرد.
دومین فایده
جلوگیری از انحلال جمهوری اسلامی در نظم غلط جهانی است.
سومین فایده
رونق گفتگوهای تمدنی در میان جریانهای تحولخواه است.
متأسفانه بسیاری از جریانهای تحولخواه در سطح #مبانی_نظری گفتگو میکنند و کماکان قدرت حل مسائل تمدنی را ندارند.
چهارمین فایده
زمینهسازی برای ارتقای گفتمانی جریانهای سیاسی اصلاحطلب و اصولگرا است.
متاسفانه دعواهای سیاسی هر دو جریان، ارتباط مشخصی با زندگی مردم ندارد.
🗞پینوشت:
شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، بزرگترین راهحلهایی فقهی برای ایجاد تغییر در
۱. الگوی ساخت مسکن
۲. الگوی مدیریت شهری
۳. الگوی سلامت کشور
۴. الگوی آموزش و پرورش
۵. الگوی محرومیتزدائی
۶. الگوی نگهبانی از نظام
۷. الگوی مدیریت راهبردی
۸. الگوی برنامه و بودجه
۹. الگوی تجارت کشور
۱۰. الگوی تنظیم و انتشار خبر
۱۱. الگوی تقنین کشور
۱۲. الگوی امنیت کشور
را پیشنهاد داده است.
📚معرفی اولویتهای تمدنی قرن جدید در سایت مدرسه بینات👇🏻
https://wsti.ir/?page_id=2393&preview=true
#اولویتهای_تمدنی
@wsti_ir
به رئیس جمهور محترم پیشنهاد میکنیم:
در فصل تدوین #برنامه_هفتم_توسعه، #سازمان_برنامه_و_بودجه و اسناد برنامهای کشور و برنامه پیشرفت آتی کشور را براساس مفاهیم اصلی و بخشی الگوی پیشرفت اسلامی بازسازی کند.
تجربه ۷۰ ساله برنامههای توسعه غربی در ایران، نشانگر شکست قطعی توسعه غربی در ایران است.
دولت مردمی میتواند آغازگر تحول در این #نظام_برنامهریزی_ناکارآمد باشد.
📸عکس آرشیوی:
دومین رونمایی از
محصولات الگوی پیشرفت اسلامی
٤ آذر ۱۳۹۴ - مدرسه علمیه مروی تهران
#اولین_برنامه_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⭕️یک مطلب مهم #مخصوص_مدیران👇🏻
چگونه بدون به چالش کشیدن
#آزادی و #اختیار افراد،
حرف خود را به کرسی بنشانیم؟؟؟👇🏻
الگوی فقهی ساخت، #روش_تبویب_راهبردی مباحث را
برای دستیابی به #نظم_اختیاری در اختیار یک #مدیر قرار میدهد!
هر مدیر و مسئولی برای پیاده کردن برنامههای خود دو راه پیشروی خود دارد :
یا باید به #اجبار و #قانون روبیاورد
و
یا کاری کند که زیرمجموعه با اختیار، راه درست را انتخاب کنند.
قطعا #انتخاب_از_روی_آزادی
مطلوب تمام مدیران است؛ بنابراین بهترین راهحل استفاده از #الگوی_ساخت_اجمالی و سپس بکارگیری #الگوی_ساخت_تکمیلی در بین مجموعه است.
🛑اما شیوه #ساخت_اجمالی👇🏻
#تبویب مباحث در الگوی ساخت اجمالی دارای سه مرحله زیر است :
۱. تعریف یعنی #تحلیل_موضوع
۲. تصوير یعنی
#ثبت_موضوع یا #پرورش_موضوع
۳. تصميم یعنی #پردازش_موضوع
❌این نوع از تبویب به #تحریک_فکر و #ساخت_اندیشه در محیط انسانیِ پیرامونِ یک مدیر کمک میکند
و از ایجاد تنش و نزاع در محیط #تشکیلات جلوگیری میکند.
🔴بعد از تبویب تفکر راهبردی،
مدیر میتواند #ساخت_تکمیلی تفکر خود را آغاز نماید.
به عنوان مثال در تدوین راهبردهای مدیریتی تأکید بر
منزلتیابی صحیح در امور،
یک راهبرد تکمیلی در الگوی ساخت محسوب میشود.
🔺با تَتبع در آیات و روایات، به این نتیجه رسیدهایم که ساخت تکمیلی ۸ مرحله دارد.
♦️حوزههای تکمیلی ساخت
عبارت است از توجه به :
۱. ظرفیت
۲. تأمل
۳. منزلت
۴. انفتاح
۵. سیاق
۶. کم
۷. مقایسه
۸. رفق
در مجموعههای مدیریتی است.
#اولویتهای_تمدنی
#اولویت_هفتم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢دروس مدرسه و دانشگاه مردم را از همراهی با امام دور میکند...
🔶لازمه #شناخت_امام و #همراهی_با امام علیهالسلام #سوال از او #در_همه_امور_زندگی است.
🔷درباره #معماری، #شهرسازی، #سلامت، #تربیت_فرزند، #آموزش_و_پرورش، #صنعت ، #کشاورزی، #سیاست_خارجی و.... باید از امام سوال کنیم؛ تا همراه او باشیم.
🔶لازمه #سوال_از_امام علیهمالسلام در همه حوزه های زندگی، تأسیس یک #طبقهبندی_جدید_از_علم
-مبتنی بر کتاب و سنت- است.
🔷آموزش و علم آموزی مبتنی بر طبقه بندی آقای #فرانسیس_بیکن یعنی تقسیم علوم به #علوم_پایه، #علوم_تجربی و #علوم_انسانی، انسان را از همراهی با امام دور میکند
و در مرحله #محبت_به_امام نگه میدارد.
بدلیل اینکه این علوم هیچ ارتباطی با #علم_امام نداشته و
مبانی این علوم، ذاتاً مسموم است.
#فقه_العلم
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 اگر انسانهایی که مأمور به ایجاد #تحول_در_تاریخ هستند، خود از #معیارهای_عصر_خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
"شهید سید مرتضی آوینی"
#عدم_تبعیت_از_معیارهای_غلط
#شهید_آوینی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
📢 از امام سوال کنید؛ تا در معیت او باشید!
⭕️#لازمه_سوال_از_امام علیهالسلام در همه حوزههای زندگی، تأسیس یک #طبقهبندی_جدید_از_علم است.
🔆برای دستیابی به #مقام_همراهی_با_امام
نه دسته #علم پایهگذاری کردهایم!
👌🏻این نه دسته علم عبارت است از :
۱.علوم مرتبط با امامت
۲.علوم مرتبط با تولید و آموزش علم
۳.علوم مرتبط با مکاسب
۴.علوم مرتبط با تزکیه
۵.علوم مرتبط با نظم
۶.علوم مرتبط با فرقان
۷.علوم مرتبط با بیان
۸.علوم مرتبط با پیشگیری از جرم
۹.علوم مرتبط با نفی سبیل
#نظام_سازی_فقهی
#طبقهبندی_جدید_علوم
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️با تدوین برنامه هفتم توسعه مخالف هستیم!
#اولین_برنامه_پیشرفت
#توسعه_محرومیت_زاست
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
1_1516730342.pdf
4.99M
📢 طرح تمدنی #محله_امام_رضاعلیهالسلام
👌🏻ایدهی اصلی انقلاب اسلامی،
تحقق #تمدن_اسلامی است.
❌قرار نیست در برنامهریزیهای بخشهای مختلف از جمله مدیریت شهری، از #ایدههای_تمدن_مدرنیته کپیبرداری کند.
⭕️ما معتقدیم که شهر را باید به محوریت محلهها اداره کرد.
لذا طرح تمدنی محله امام رضا علیهالسلام ذیل نظریه مادر
" مدیریت شهری محله محور "
قرار میگیرد.
⭕️این مدیریت شهری محله محور وقتی به اصفهان برود؛ میشود محله چهارباغ، وقتی به قم برود؛ میشود محله حضرت معصومه علیهاالسلام
و وقتی به مشهد بیاید میشود :
محله امام رضا علیهالسلام.
🗞متن کامل گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع: تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام - ۱۲۹ صفحه
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مشهد_آینده | #طرح_اربعین
#مدیریت_شهری_محله_محور
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
❌متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران
" نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است.
⭕️ مشکل اصلی این نظریه، ایجاد اختلال در روابط بین انسانهاست.
👌🏻مدیران شهری باید بدانند، وقتی روابط انسانی در یک شهر به چالش کشیده شود، مخارج شهر هم افزایش پیدا خواهد کرد.
#محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مشهد_آینده
#نظامسازی_فقهی
#مدیریت_شهری_محله_محور
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
21.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
✅گزارشی از نشست تخصصی تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام در شهرداری مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۰) - قسمت اول
❌علیرغم دلسوزی مدیران و مسئولین،
در حال حاضر
شهر مشهد ضد روابط انسانی اداره میشود .
#مشهد_آینده
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_امام_رضا
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
❌متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران " نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است. ⭕️ مشکل اصلی
#توضیح_نظریه_آمریکائی_نوشهرگرایی
نوشهرگرایی از نظریات معاصر شهرسازی میباشد که در سالهای ابتدایی دهه 1990 توسط تعدادی از معماران و #شهرسازان_آمریکایی بوجود آمد.
#نظریه_نوشهرگرایی
(New Urbanism)
بر اساس دو الگوی اصلی
“توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی”
(Transit Oriented Development)
یا همان TOD
و
“توسعه مبتنی بر واحد همسایگی”
(Transit Neighborhood Development)
یا همان TND شکل گرفته است.
این نظریه در واقع واکنشی است نسبت به #پراکندگی_شهری
و جلوگیری از #گسترش_افقی_شهرها.
اصول نظریه نوشهرگرایی عبارتند از👇🏻
۱. تقویت #حمل_و_نقل_هوشمند
از طریق اتصال و پیوستگی
۲. تقویت #پیاده_مداری
از طریق ایجاد کاربریهای مختلط و متراکم
۳. ایجاد گونههای مختلف #مسکن
۴. #افزایش_تراکم_در_بافت
۵. #بهبود_کیفیت_معماری
۶. حفظ و تقویت #فضاهای_سبز
۷. توجه به #بافتهای_تاریخی
طرحهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی بر مبنای مدل #پیتر_کالتورب شکل میگیرند.
بنابراین یک محله در فاصله متوسط پیادهروی ۱۰ دقیقه از ایستگاه حمل و نقل عمومی یا هسته تجاری | ترکیب کاربریهای مسکونی | خرده فروشی | اداری | فضاهای باز | کاربریهای عمومی در محیط پیاده مدار | استفاده از حمل و نقل عمومی | دوچرخه سواری | پیاده روی | اتومبیل را برای ساکنین و شاغلین در حوزه محلی مربوط تسهیل میکند.
#مشهد_آینده
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_امام_رضا
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⭕️در برنامهریزی شهری،
#توسعه_حملونقل_محور
Transit-oriented development
یا همان TOD نوعی #توسعه_شهری است که میزان فضای مسکونی، تجاری و تفریحی را به گونهای به حداکثر میرساند که وسایل حمل و نقل عمومی در فاصلهای کوتاه و قابل طی با پای پیاده باشد.
👌🏻مدیران شهری توجه ندارند که مدیریت شهر مبتنی بر #نظریات_نوشهرگرایی مثل TOD, TND و ... چه چالشهایی در #روابط_انسانی ایجاد میکند.
#تنظیم_روابط_انسانی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مدیریت_شهری_حملونقل_محور
#توسعه_حملونقل_محور_محرومیتزاست
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir