#فصل_دوم_نظریه_فقهی_تبویب
در فصل دوم نظریه فقهی تبویب به بررسی پرسشِ #ارتباط_علم_و_هدایت میپردازیم.
به دلیل افضلیت #هدایت_انسان و قباحت شدید مسئله #ضلالت_انسان،
در گام دوم به بررسی #نقش_علم_در_هدایت_یا_ضلالت انسان
و تفاوتهای #علم_غلط و #علم_ناقص میپردازیم.
در فقه مدرسه بینات، #نسبت_همه_امور_با_هدایت_و_ضلالت_انسان سنجیده میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#فصل_سوم_نظریه_فقهی_تبویب
در فصل سوم این نظریه اصل #تمایز_علوم_براساس_اصل_هدایت انسان به صورت استظهاری مورد بازخوانی و تعمیق واقع میشود
و ایده جدیدی برای تعریف و بالتبع تمایز علوم تعریف میشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#فصل_چهارم_نظریه_فقهی_تبویب
در فصل چهارم نظریه فقهی تبویب به تبیین #چگونگی_تبویب_و_طبقهبندی_علم
مبتنی بر اصل بنیادین #هدایت_انسان میپردازیم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#فصل_پنجم_نظریه_فقهی_تبویب
فصل پنجم نظریه فقهی تبویب به #تبیین_درختواره_دانش_مدرسه_تمدنی_بینات
که براساس نظریه فقهی تبویب، تدوین شده است
در سه بخش میباشد:
۱.معرفی دانشهای پایه
شامل:
الف)جدول روابط انسانی
ب)جدول تسخیر شئ پایه
ج)جدول اسماء الهی
۲.معرفی علوم کاربردی
شامل:
الف)علوم مرتبط با فقه نظام
ب)علوم مرتبط با فقه الخلق
ج)علوم مرتبط با فقه علوم غریبه
۳.معرفی علوم استنباطی
شامل:
الف)قواعد فقهی احراز صدور
ب)قواعد اصولی فقه البیان
ج)قواعد فقهی الفاظ
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#ریشه_پیدایش_چالشهای_کشور
ریشه پیدایش چالشهایی
مانند:
غذای مضر تراریخته
کنترل سیستمی جمعیت
پدیده معیوب آپارتمان
بحران آب و...
#علمآموزی و #آموزش_براساس_طبقهبندی_بیکنی از علم است.
#ریشهیابی_چالشهای_کشور
#کنترل_سیستمی_جمعیت
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #آیا_دین_برای_تمام_سوالات_بشر_پاسخ_دارد؟
⭕️در دوره غیبت برای #همه_مسائل مورد احتیاج بشر در کتاب و سنت #راه_حل وجود دارد.
👌🏻یکی از ادله این امر
روایت امیرالمؤمنین علی علیهالسلام خطاب به جناب #کمیل است که فرمودند:
من همهی علوم را برای شما افتتاح کردم.
يا كُمَيلُ
ما مِن عِلمٍ إلّا وأنَا أفتَحُهُ
کتاب بشارة المصطفي
#عید_غدیر
#جامعیت_اسلام
#طبقهبندی_جدید_علم
🔆 مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
⭕️چگونه کتاب و سنت همه چیز را تبیین کرده است ؟؟؟
یکی از محورهای بحثی #فقه_العلم، تبیین #میزان_دسترسی_به_علم_امام در #دوران_غیبت است.
ما قویاً معتقدیم به #همه_علوم_کتاب_و_سنت دسترسی در حد #افتتاح وجود دارد.
یکی از مصادیق این #افتتاح_علمی عظیم،
وجود الگوئی خاص برای #توصیف_همه_اشیاء در کتاب و سنت است.
#فقه_العلم
#طبقهبندی_فقهی_علوم
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#ریشه_پیدایش_اشیاء_کجاست ؟
مباحثِ #سرفصل_پنجم_جدول_فقهی_تسخیر، بسیار مهم و مغفول است.
تبیین #خصلتهای_اصلی_ایجاد_اشیاء موضوع این سرفصل است.
همه اشیاء در عالم ذیل هفت خصلت خلق میشوند.
محتوای این خصلتها در آیات و روایات و منابع اولیه ما موجود است؛
ولی در گفتگوهای امروز ما
-حتی در حوزه علمیه قم-
مورد غفلت واقع شده است.
در #فیزیک_ذرات_بنیادین یک ایدهای تحت عنوان #ذرهی_خدا مطرح است. فیزیکدانها در تحقیقات خود به دنبال #کشف_بنیادیترین_ذره هستند
و حالا این معنا در ادبیات ژورنالیستی به ذره خدا معروف گردیده است.
در واقع #فیزیک_ذرات_بنیادین یک کاری، شبیه موضوعی که ما در سرفصل پنجم مطرح میکنیم را پیگیری میکند.
فیزیک ذرات بنیادین میخواهد به این سوال جواب بدهد که
اشیاء از کجا به وجود میآیند؟
و ریشه پیدایش اشیاء کجاست؟
مثلا در ذرات بنیادین، فرضاً اصلیترین ذره، همین ذره خدا است
و یا مطرح میشود که بسیاری از #ذرات_ناپایدار هستند
و در یک فرایند تبدیل به ذرات پایدار میشوند.
یک جدولی شبیه #جدول_تناوبی_عناصر هم در فیزیک ذرات بنیادین وجود دارد که در واقع ذرات بنیادین را توصیف میکند.
در سرفصل پنجم، در مقابل این مباحث وارد بحث میشویم
و خصلتهای حاکم بر ایجاد یک شئ و اصطلاحاً #مراحل_تَکَوُّن_اشیا را بحث میکنیم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
در روایات ما آمده است: که #خصلتهای_تَکَوُّن_اشیاء هفت مسئله است:
۱.مشیّت
۲.اراده
۳.قدر
۴.قضا
۵.اذن
۶.کتاب
۷.اجل
تفاوت مشیت و اراده چیست؟
تفاوت قدر و قضا چیست؟
اذن در اشیاء چه معنائی دارد؟
کتاب در اشیاء چه معنائی دارد؟
هر شئ در عالم کتابی دارد؟
درباره اصطلاح اجل که در روایت آمده است که:
جَعلَ اللّهُ لکلِّ شیءٍ قَدْرا
و لکلِّ قَدْرٍ أجَلاً.
مهمترین ویژگی هر قدری،
زمانداری آن قدر است.
خداوند متعال همه اشیا را زماندار و اجلدار خلق کرده است.
در یک روایتی عبدالله بن سنان و دیگران از امام صادق علیهالسلام نقل کردهاند: که اگر یک شئ به وجود آمده،
این هفت خصلت در مورد آن شئ قابل بحث است.
در مراحل تکوّن یک شیء،
اولین مرحله و اولین خصلت
#مسئله_مشیت است که
مسئلهای مهم، سنگین و کمتر بحث شدهای است.
و آخرین بحث در این حوزه #مسئله_اجل است.
https://eitaa.com/olgou_mashhad
📢 #چگونه_فرزندانمان_زندگی_بهتری_را_تجربه_کنند؟
👌🏻در جدول تسخیر، خاصیتهای اشیاء پیرامون انسانها از خاصیت اشیاء پایه یعنی آب، خاک، آتش و هوا گرفته تا خاصیت درختان، گیاهان، عطرها و... تبیین شده است.
🔶وقتی فرزندان ما با #خاصیتهای_اشیاء آشنا باشند؛
برای رفع نیازهای خود به این اشیاء رجوع میکنند.
🔴اطلاعات جدول تسخیر با اطلاعات #جدول_مندلیف مقایسه میشود
و گسترش اطلاعات این جدول ۱۹ بخشی در جامعه به تدریج، استراتژی #صنعت، #تکنولوژی و #اشتغال را متحول خواهد نمود.
🙏🏻از شما تقاضا میکنیم که فرزندان خودتان را با فایده اشیاء عالم
(لااقل ۲۰۰ شئ پرکاربرد پیرامون خودتان)
آشنا کنید تا زندگی بهتری را تجربه کنند.
📚 دومین گزارش راهبردی مدرسه فقهی هدایت با موضوع #تبیین_جدول_فقهی_تسخیر👇🏻
https://eitaa.com/wsti_ir/1731
#جدول_تسخیر
#خاصیت_اشیاء
#فقه_الخلق
https://eitaa.com/olgou_mashhad
❓در دهه امامت و ولایت بر سر چه موضوعی بیشتر صحبت کنیم ؟
#عید_غدیر زمینهساز تأسيس يک #طبقهبندی_جدید_از_علم برای بشریت است.
در منابر عید غدیر #تبیین_بُعد_علمی امیرالمؤمنین علی علیهالسلام یکی از موضوعات جذاب است
و زمینه رجوع مردم به #علم_غلط_دیگران را به چالش میکشد!
مطابق مفاد #خطبه_غدیر،
امیر المومنین علیهالسلام به علت داشتن #علم_کامل در همه حوزهها بر دیگران فضیلت داشته و مقدم است.
در مدرسه فقهی هدایت مبتنی بر روش اجتهادی #استنطاق_از_امام علیهالسلام،
ظرفیت تبیین ۴۰۰ نظریه فقهی مهیا شده و در واقع یک طبقهبندی جدید از علم مبتنی بر کتاب و سنت در فرآیند آموزش قرار گرفته است!
#طبقهبندی_فقهی_علوم
#همراهی_با_امام
#علم_نافع
https://eitaa.com/olgou_mashhad
#معیار_ارزیابی_کتب_آموزشی
#معیار_اول_در_ارزیابی_کتاب_آموزشی
کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار
۱.جامعیت محتوا
۲.ساختار و سازه های کتاب
۳.اصول درایه و تدبر
ارزیابی مینماییم.
معیار اول در ارزیابی یک کتاب آموزشی، ارزیابی براساس قاعده #جامعیت_محتوائی یک کتاب است.
براساس این قاعده:
بسیاری از کتب آموزشی فعلی حوزه، نسبت به #توصیفات_شریعت_درباره_امور_مختلف ساکت هستند
و فقط به #تبیین_اوامر_و_نواهی_شریعت میپردازند.
به عنوان مثال در کتب آموزشی حوزه، تعارضِ آیاتی مانند:
✅وَ بَنَيْنا فَوْقَكُمْ سَبْعاً شِداداً (نبأ ١٢)
و
✅وَالشَّمْسُ تَجْرِي لِمُسْتَقَرٍّ لَهَا ۚ ذَٰلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (يس ٣٨)
و
✅وَ الْقَمَرَ قَدَّرْناهُ مَنازِلَ حَتَّى عادَ كَالْعُرْجُونِ الْقَدِيمِ (يس ٣٩)
با #توصيفات_نجومي_ناسا و نظریه معیوب #منظومه_شمسی بررسی نمیشود.
👌🏻تقریبا همه کتب اصلی آموزشی در حوزه از #بیان_شجاعانه_توصیفات_وحی درباره امور مختلف محروم هستند.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
معیار_ارزیابی_کتب_آموزشی
#معیار_دوم_در_ارزیابی_کتاب_آموزشی
کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار
۱.جامعیت محتوا
۲.ساختار و سازه های کتاب
۳.اصول درایه و تدبر
ارزیابی مینماییم.
معیار دوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، مسأله ساختار تدوینی آن کتاب و بررسی وضعیت سازههای سهگانه
۱- پرسش، ۲- اصطلاح و ۳- ارجاع در آن کتاب است.
برخی کتب آموزشی فعلی از حیث قاعده #حُسن_السوال ، برخی دیگر از حیث #وضع_متراکم_اصطلاحات به جای استفاده حداکثری از #اصطلاحات_شریعت و برخی دیگران از حیث #تقسیمبندی_ارجاعات نقد و ارزیابی میشوند.
مواظبت جدی بر سازه سهگانه فوق، #قدرت_آموزش و تفاهم یک کتاب را ارتقاء میدهد.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#معیار_ارزیابی_کتب_آموزشی
#معیار_سوم_در_ارزیابی_کتب_آموزشی
کتب آموزشی حوزه علمیه را بر اساس سه معیار
۱.جامعیت محتوا
۲.ساختار و سازه های کتاب
۳.اصول درایه و تدبر
ارزیابی مینماییم.
معیار سوم ارزیابی یک کتاب آموزشی، میزان استفاده از #اصول_درایهای_و_تدبری در یک کتاب است.
ارتقاء استفاده از این اصول مهم،
تفکر طلبه را تقویت میکند.
به عنوان مثال یک کتاب را میتوانید بر اساس قاعده اصولی #نظام_مقایسه_با_بدعت ارزیابی کنید.
وقتی یک حکم شرعی یا یک توصیف شرعی را با یک نظریه رقیب مقایسه میکنید؛
#تفاوتها_و_مزیتهای_شریعت بهتر دیده میشود
و حیث سدید بودن شریعت بهتر واضح میشود.
خلاصه سخن آنکه ارزیابان محترم کتب آموزشی حوزه علمیه باید ابتدا درباره صحت و دقت معیارهای ارزیابی کتب آموزشی وارد بحث شوند
و الا ارزیابی براساس میزان غلط یا ناقص بودن،
#ارزیابی_فرقان محسوب نمیشود.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#لزوم_عدم_وابستگی_در_تعریف
تکرار تعاریف دیگران یعنی #وابستگی_در_تعریف!
افرادی که تعاریف دیگران را میپذیرند؛ در تصمیم و اقدام هم وابسته خواهند شد!
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#روش_شناسائی_خاصیت_اشیاء
در یکی از سرفصلهای جدول تسخیر به روش شناسایی خاصیت اشیاء
میپردازیم.
این مطلب یک روش خاصی میخواهد و اصطلاحاً با #روشهای_پوزیتویستی نمیشود #خاصیت_نهایی_اشیا را تشخیص داد.
بله میشود عناصر را به صورت بخشی توصیف کرد.
مثلا میتوانید #میزان_چکش_خواری یک عنصر را با روشهای پوزیتویستی تشخیص داد.
با تجربه بعضی از عناصر موجود در طبیعت و برخی خواص آنها
- مانند چکش خواری بالا یا پائین یک شئ و خاصیتهای مشابه- را میتوانید تشخیص بدهید.
اگر بحث شما تشخیص #میزان_رسانایی_یک_شئ باشد،
این موضوع با تجربه و آزمایشگاه به راحتی به دست میآید؛
ولی سخن در این است که آیا طلا که رسانایی بالایی دارد؛
خاصیت دیگری ندارد؟
آیا طلا خاصیتش همین رسانایی است؛ یا یک خاصیت نهایی دیگر برای خلق فلز طلا در نظر گرفته شده است؟
درباره سایر عناصر هم همین پرسش مطرح است؟
ما معتقدیم خاصیتهای نهایی اشیاء را -یا به تعبیر بهتر آن #خاصیتهایی_که_اشیاء_برای_آن_خلق_شدهاند
باید از طریق #بررسی_گزارشهای_خالق بدست بیاوریم
و معلوم نیست؛ وقتی اشیاء را به نحو پوزیتویستی بررسی میکنیم
موفق بشویم خاصیت نهایی اشیاء را کشف کنیم.
بنابراین باید روش شناسایی و کشف خاصیت نهایی اشیاء مورد بحث قرار بگیرد.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
در یکی از سرفصلهای جدول تسخیر به #روش_متعادل_کردن_خواستههای_بشر
میپردازیم.
در مورد روش تعدیل منایا هم، مسئله به این شکل است:
آیا میشود با #رشته_روانشناسی، #اخلاق_بشر را مدیریت نمائیم؟
بالاخره #روانشناسی بخشی از #ساینس است
و در عرف علمی موجود زمانی به یک تحلیل، علمی میگوئیم؛
که ساینس باشد
و در آن رشتهی علمی از #روش_تحقیق_پوزیتویستی استفاده شده باشد.
حالا اگر موضوع مطالعه، انسان و روان انسان باشد
#مهمترین_اشکال_روانشناسی، روش تحقیق آن است.
برای مطالعه ، تحقیقات و مدیریت بروی #عواطف_و_اخلاقیات_انسان
بجای روشهای پوزیتویستی باید از #روش_تحقیق_فقهی
استفاده کنید.
معتقدیم در هر دو موضوع
شناسایی خاصیتهای اشیاء
و مطالعه درباره روح و اخلاق انسان روش فقهی کارآمد است.
#روش_تحقیق_فقهی در مقابل روش تحقیق پوزیتویستی است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#برنامهریزی باید مبتنی بر #تحریک_فکر افراد باشد.
چون رشتههای علمی در دنیای امروز تخصصی هستند
در واقع یک معادلات خاصی استنباط میشود
و به اسم تخصص به #آییننامههای_اجرایی_جامعه تبدیل میشود،
یعنی در واقع معادلات علمی دوباره حکم #قانون پیدا میکند.
اگر ما گفتیم #تغییر_نظامات_اجتماعی از #تغییر_معادلات_علمی شروع میشود،
سؤال ما این است که آیا به تحریک_فکر در جامعه منتهی خواهد شد یا نه؟
ممکن است شما بگویید اگر در بخش خاصی ده متخصص نظر بدهند، تصمیمات کارشناسیتر و دقیقتر گرفته خواهد شد،
ولی سؤال ما در بهینهکردن روابط انسانی این نبود که تصمیم شما دقیقتر هست یا نیست.
سؤال ما این است که در فرآیند #نظم_اجتماعی و در فرآیندی که شما برای #اداره_جامعه تعریف میکنید #تحریک_فکر عمومی اتفاق میافتد یا نمیافتد؟؟؟
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#حکمت_دعوت_به_درایه_در_حدیث
کشف عقلانیت حدیث است!
حکمت اینکه اهلبیت علیهمالسلام دعوت به درایه در حدیث کردهاند؛
#کشف_ابعاد_عقلانیت_حدیث است.
به عبارت دیگر اگر #قواعد_درایه_در_حدیث را ارتقاء دهیم؛
عقلانیت ناشی از به کارگیری فرآیند درایه،
مردم را از سایر #دستگاههای_محاسباتی بینیاز میکند.
درک و بررسی حدیث را بر اساس ۹ قاعده:
۱.بیان مبتنی بر ظرفیت
۲.بیان مبتنی بر تأمل
۳.بیان مبتنی بر مُکث
۴.بیان مبتنی بر رفق
۵.بیان در فضای نظام مقایسه
۶.بیان مبتنی بر منزلت
۷.بیان مبتنی بر انفتاح
۸.بیان مبتنی بر سیاق
۹.بیان مبتنی بر کَمّ
پیگیری میکنیم
و گزارههای معرفتی و عقلی متناسب با #فطرت را کشف مینمائیم.
معتقدیم که #عقلانیت_ناشی_از_درایه در حدیث، کاربردیتر از #منطق_سیستمی و گویاتر از سایر دستگاههای فلسفی موجود است.
#روش_درایه
#الگوریتم_اجتهاد
#فقه_البیان
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
وقتی پیشفرض #فقاهت، #معذر_و_منجز_بودن تعریف میشود، فقیه هیچ موقع به #حوزه_توصیفات ورود پیدا نمیکند
و میگوید این ارتباطی به حوزه کار فقاهت ندارد.
توصیفات دین در امور مختلف در فرآیند #تمدنسازی بسیار موثر است.
حال باید چکار کنیم که طلبه توجه کند که باید توصیفها را هم در #فرآیند_استنباط قرار داد؟
چرا الگوی آموزش ترمی واحدی که در دانشگاه بوده بعد از مدتی به پذیرش #حوزه_علمیه رسیده است؟
آیا حوزه علمیه نباید الگوی آموزش اختصاصی خودش را داشته باشد و بحث بکند؟
در حال حاضر عمده طلبهها در فرآیند آموزش خود متکی هستند به شرح ها و خلاصههایی که برخی اساتید نوشتهاند و اساسا به دنبال #کسب_نمره و #ارتقا_به_پایه_دیگر هستند.
این ضعف چرا به وجود آمده است؟
به خاطر این است که مدل آموزش حوزه از #مدل_آموزش_دانشگاه تاثیر پذیرفته است.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#ده_پیوست_اورژانسی برای #ترمیم_فرهنگ_عمومی_کشور
همانطور که اطلاع دارید
"شورای فرهنگ عمومی کشور"
زیرمجموعهای از #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی است
و ریاست آن بر عهده #وزیر_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی میباشد.
برای کمک به بالندگی فعالیتهای این شورا چند پرسش را مطرح میکنیم:
پرسش اول اینکه:
چه ارتباطی میان #نظامات_اجتماعی و شکلگیری
"فرهنگ و دین عمومی مردم"
وجود دارد؟
و آیا میتوان شکلگیری
"فرهنگ عمومی" و "دین عمومی"
را بریده از نظامات اجتماعی تصور کرد؟
به نظر ما "نظامات اجتماعی" مانند #نظام_آموزشی،
#نظام_مدیریت_شهری،
#نظام_مهندسی_ساختمان،
#نظام_ارزیابی_غذا
#نظام_امامت_و_سیاست_جامعه
نقش اصلی در
پیدایش و تغییرات #فرهنگ_عمومی
را به عهده دارند
و بدون تحول در این نظامات،
ترمیم و تکامل فرهنگ عمومی
مشکل است.
پرسش دوم آنکه:
با فرض پذیرش نقش بنیادین نظامسازی در فرهنگ عمومی؛
چگونه باید نظامات اجتماعی را تغییر داد؟
پیشنهاد مدرسه بینات
برای گسترش نظامسازی در حوزههای مختلف،
تبیین و #تضارب حول #نظریات_فقهی مرتبط با بخشهای مختلف نظم اجتماعی است.
به عنوان مثال در #نظریه_آموزش_و_پرورش_آینده، #تعریف_تصویر_تصمیم
مرتبط با نظامسازی
در حوزه آموزش و پرورش
و
در #الگوی_فقهی_ارزیابی_غذا،
#تعریف_تصویر_تصمیم مرتبط با نظامسازی در حوزه غذا تشریح میشود و...
#الگوی_جدید_مدیریت_فرهنگ_عمومی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#ده_پیوست_اورژانسی برای #ترمیم_فرهنگ_عمومی_کشور
برای کمک به بالندگی فعالیتهای #شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
چند پرسش را مطرح میکنیم:
پرسش سوم اینکه:
چگونه برای #نظامات_اجتماعی موجود -که #منشاء_پیدایش_فرهنگ_عمومی غلط و #اختلال_در_روابط_انسانی صحیح هستند-
پیوست فرهنگی تعریف کنیم؟
دوره زمانی پیوست فرهنگیِ موقت،
تا زمانِ فراهم آمدن شرایط فکری و امکاناتی برای بازتعریف
نظامات مطلوب است
و شامل ده موضوع
۱.پیوست تفریح محلهای
۲.پیوست تغذیه طیب(باغچه طیبات)
۳.پیوست آموزش تسخیر شئ پایه و آموزش تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه
۴.پیوست تدابیر پیشگیری از بیماری
۵.پیوست مدیریت محلهای مساجد
۶.پیوست شاخصههای ارزیابی پیشرفت
۷.پیوست آشنایی با سیاست خارجی قبل از ظهور و منطقه جغرافیائی ظهور
۸.پیوست مدیریت بازی کودکان و ارزیابی شخصیت
۹.پیوست معرفی مشاغل برتر و آموزش تجارت عمومی
۱۰.پیوست الگوی جدید زیارت است.
ساختار اصلی اجرای این پیوستها
مساجد و هیئات محله هستند
و استفاده از سایر ابزارهای فرهنگی (مانند رسانه ها و فیلم و...) نباید به عنوان جایگزین این ساختارهای مطلوب فرهنگی، تعریف شوند.
#شورای_فرهنگ_عمومی
#نظامسازی_فقهی
#پیوستهای_فرهنگی_اورژانسی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #فهرست_مطالب_کانال👇🏻
✅ #نام_مدرسه
✅ #آرمان_مدرسه
✅ #بینات_یعنی_چه؟
✅ #نیاز_ما_به_بینات
✅ #چگونگی_مواجهه_با_اسناد_بینالملل
✅ #چگونگی_تثبیت_مرجعیت_علمی_معصومین
✅ #رسالت_مدرسه
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
مسئله #مدیریت_شهر
یکی از اولویتهای تمدنی ما
در مدرسه تمدنی بینات است.
به اعتقاد ما مدیران شهری، شهر را باید بصورت #محله_محور اداره کنند.
سوال اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
#یک_محله_را_چگونه_میسازید؟
👌🏻اگر بخواهید یک محله اسلامی را طراحی کنید باید محله و مفاهیم اصلی آن را تعریف نمائید.
❓به نظر شما #مسائل_اساسی_مطرح_در_ساخت_محله کدام است؟
❓مفاهیم پایه شما در ساخت شهر کدام است؟
ما در مدرسه بینات براساس سه دسته مفهوم، محله را بازتعریف میکنیم:
۱.روابط انسانی
۲.تسخیر شئ پایه
۳.اسماء الهی
زندگی خوب برای مردم شهر
بدون در نظر گرفتن این سه دسته مفهوم امکان ندارد.
به همین دلیل در مباحث #فقه_النظام این علوم سهگانه را تحت عنوان #علوم_پایه نامگذاری کردهایم.
#چگونه_یک_محله_اسلامی_بسازیم
#اولویتهای_تمدنی | #مشهد_آینده
#طرح_تمدنی_محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مدیریت_شهری_محله_محور
🔆 مدرسه تمدنی بینات👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
یکی دیگر از سوالات اساسی ما از #مدیران_شهری این است:
چگونه #مفاهیم_پایه_محله را در جامعه محقق میکنید؟
برای تحقق این مفاهیم پایه در مرحله اول
ما هشت اقدام راهبردی را لازم میدانیم:
۱.توجه به اینکه #تنظیم_روابط_انسانی و دیگر مفاهیم پایه با وضع #مقررات و #قانون و #ابلاغیه محقق نمیشود
بنابراین لازم است از طریق نرم
و با استفاده از #چرخه_تحریک_فکر،
نگرش مردم یک محله را تغییر دهیم.
۲.تعریف #مساجد_نمونه
در هر شهر برای آموزش #مفاهیم_پایه محله
۳.تغییر در #الگوی_آموزش_و_پروش کشور
۴.تغییر در الگوی ساخت ساختمان
۵.تغییر در #الگوی_ساخت_بازار
۶.تغییر در الگوی تولید محصولات کشاورزی،باغی،دامی و طیور
۷.تغییر در الگوی سلامت محلات
۸.تغییر در الگوی روایت میراث ملموس و ناملموس فرهنگی
اقدامات راهبردی برای تحقق مفهوم محله، در جمهوری اسلامی محسوب میشوند.
ما در مدرسه تمدنی بینات
برای ساخت یک محله اسلامی
۱۰۰ زیرساخت تعریف کردهایم
که از میان آنها امور هشت گانه فوقالذکر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.
#محلهسازی_با_هشت_اقدام_راهبردی
#اولویتهای_تمدنی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir