فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 #تکنولوژی قابل تامل و خطرناک
🎞 اولین موزیکویدیوی ساختهشده با تکنیک #دیپ_فیک در ایران، با چهرههای جمعی از شخصیت های ایران زمین؛ از مصدق، ستارخان و... تا شهدا والامقام
📹در تکنیک دیپ فیک (Deepfake) جعل عمیق، تصاویر و ویدئوهای دروغینِ به شکلی کاملا واقعگرایانه ساخته میشود. فنآوری جعل عمیق میتواند تصاویری بسازد که از اساس حقیقت ندارند، تصاویری که در آنها به نظر میرسد #فردی، #حرف_خاصی میزند یا کاری را انجام میدهد که اصلا در دنیای واقعی اتفاق نیفتاده است. کارشناسان از رواج استفاده از فنآوری دیپفیک و پیامدهای آن به شدت ابراز نگرانی میکنند.
🤔 با این شرایط دیگر نمیتوان به هر کلیپی اطمینان کرد و سخنان منسوب به هر شخصی را باور کرد.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
▪️حقایق معصومین(ع) به اندازه ظرف وجود حضرت معصومه که فوق فهم ماست در ایشان تجلی پیدا کرده است.
#استاد_میرباقری
🏴 سالروز رحلت عُلیامُخَدَره، بانوی مُکّرمهی قم، #حضرت_فاطمه_معصومه سلاماللهعلیها تسلیت باد
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔴 #دروغگویی_اوباما صدای خبرنگار #بیبیسی را هم درآورد!
💢 باراک #اوباما در بخشی از #کتاب خاطرات خود عنوان کرده است که در #جنگ ایران و عراق، روسیه ایران را مجهز به انواع سلاحها از جمله سلاحهای شیمیایی کرد و کشورهای خلیج[فارس] صدام را صرفا حمایت مالی کردند.
🔸 سیاوش اردلان #خبرنگار بی بی سی فارسی با اعتراض به این تحریف تاریخی، عنوان کرد که ای کاش لااقل اوباما، اسناد سازمان سیا را مطالعه می کرد.
#روایت_آمریکایی
🔹وقتی مقامات امروز آمریکایی از واقعیات گذشته، #روایت_وارونه عرضه می کنند.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🚨 معرفی اجمالی #دانشمند ترور شده #شهید_فخریزاده
🔻محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.
🔸او تنها دانشمندی بود که #نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانههای #اسرائیل اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سالهای گذشته شکست خورده بود.
🔹رسانههای اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیستهای سازمان ملل به دست موساد رسیده است.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
📌 آخرین #یادداشت وبلاگ #شهید_فخریزاده پیرامون #احیای_فلسفه
به نام خداوند جان و خرد
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
دوستان سلام
مدتی این مثنوی تأخیر شد
مهلتی بایست تا خون شیر شد
با یاری حق تعالی بر آن شدم که بار دیگر نوشتن مطلب را آغاز کنم. و اگر خدا بخواهد ادامه دهم و با یاری او و شما آهنگ زمانی مشخصی را برای درج مطالب رعایت کنم.
عنوانی که در بالا ذکر شد، شاید شگفتی آور باشد. شاید سؤال شود که مگر فلسفه اسلامی مرده است که نیاز به احیا داشته باشد. و نیز، چه نیازی به احیاء این فلسفه داریم؟
ابتدا به این سؤال می پردازیم که حیات چیست.
از دید این حقیر حیات یعنی قدرت ایجاد تعامل با محیط پیرامون و تأثیرگذاری بر آن و تأثیرپذیری از آن. و حیات متعالی وقتی است که این تعامل منجر به رشد دو طرف تأثیرگذار و تأثیرپذیر شود.
حال قضاوت را به اهل فلسفه می سپارم که پاسخ دهند که آیا فلسفه اسلامی در دوران حاضر با محیط پیرامون خود تعامل دارد؟ در حل کدام مسئله علمی تلاش کرده است؟ هر علمی اعم از علوم انسانی و علوم تجربی؟ اساسا فیلسوفان این عصر تن به رویارویی جدی با مسائل سنگین علمی می دهند؟
چند مقاله داریم که به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بر اساس مبانی فلسفه اسلامی پرداخته باشد؟ این فلسفه چقدر تأثیر پذیرفته است. روایت فلسفه امروز با روایت ملاصدرا تفاوتی کرده است؟
هنوز مقولات عشر با همان شکل و ترتیب و عناوین نقل می شود. هنوز از عبارات صده های قبل استفاده می شود. فلسفه اکنون همان است که ملای شیرازی می فرمود. شاید بعضی از مثال های آن تغییر یافته باشد.
مقایسه کنیم با فلسفه در مغرب زمین. چه تعامل چدی با علوم دارد. چالش ایجاد می کند و چالش می پذیرد. در پی این چالش ها نحله های مختلف به وجود آمده است. و مدام در حال رشد است. تأثیر جدی بر علوم دارد. و اساسا علاوه بر تأیر بر روند پیشرفت علوم نقش انطباق یافته های این علوم را با نحوه زندگی مردم بر عهده گرفته است.
در رشد علوم هم وضعیت روشن و واضح است. می گویند انشتین بعد از مدتی گفته بود که این نسبیت آن قدر پیشرفت کرده است که من دیگر قادر به فهم آن نیستم.
فکر می کنم تا این جای کار زنده نبودن فلسقه اسلامی را روشن کرده باشیم. و در یادداشت بعدی به ضرورت احیاء می پردازیم. انشاءالله تا نوشته ای دیگر خدا نگه دار
http://www.mfakhrizadeh.blogfa.com
#متفکر
#علم_دینی
#دانشمند_اسلامی
#علوم_انسانی_اسلامی_ایرانی
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔸 #پیامبر نمیآید یک گوشه بنشیند و یکی یکی افراد را #اصلاح کند و با نصیحت و پند یکی یکی از آن طرف آدم بیاورد این طرف، بلکه میآید یک کارخانهی آدم سازی راه میاندازد که هزار هزار آدم را اصلاح میکند. این #کارخانه_آدم_سازی، #جامعه و #نظام_اسلامی است.
📚 #کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#بخش_نبوت
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
نه، هیچوقت خون #شهید هدر نمیرود، #خون_شهید به زمین نمیریزد. خون شهید هر قطرهاش تبدیل به صدها قطره و هزارها قطره، بلکه به دریایی از خون می گردد و در پیکر #اجتماع وارد میشود.
📚 #کتاب
قیام و انقلاب مهدی(ع)، ص۸۷
#شهید_مطهری
▪️ #لیله_الدفن دانشمند سرافراز #شهید_فخریزاده محسن ابن حسن
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
#مرد_هویتساز
🔸 میرزا کوچک از همت و اراده و شخصیت و هویّت خود خرج کرد، برای اینکه به یک نسل هویّت و شخصیت و نیرو و اراده ببخشد.
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
⚫️ ۱۱ آذر سالروز #شهادت یونس استاد سرایی مشهور به #میرزاکوچکخان_جنگلی (مبارز انقلاب مشروطه و رهبر جنبش جنگل)
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
راه علاج.mp3
6.58M
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
◀️ کلیپ صوتی #راه_علاج
✅ به مناسبت #دوازهم_آذرماه سالروز تصویب #قانون_اساسی نظام #جمهوری_اسلامی_ایران که در سال ۱۳۵۸ انجام شد.
🔸 #پادکست شامل بیانات #امام_خمینی رحمهالله و حضرت #آیتالله_خامنهای و #شهید_بهشتی است.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🍀 جرقههاى زندگى
«يك روز صبح با صداى استارت ماشينى از خواب بيدار شدم. استارت مداوم بود و جرقهها زياد و مايع قابل احتراق؛ اما با اين وصف حركتى نبود و پيشرفتى نبود.
من به ياد جرقههايى افتادم كه در زندگى خودم مدام سر مىكشيدند. و به ياد استعدادهايى افتادم كه قابل سوختن بودند. و به ياد ركود و توقفى افتادم كه با اين همه جرقه و استعداد گريبانگيرم بوده است. در اين فكر رفتم كه ببينم نقص از كجاست كه شنيدم راننده مىگويد بايد هلش داد. هوا برداشته است. و همين جواب من بود.
هنگامى كه هواها وجود مرا در بر مىگيرند و دلم را هوا بر مىدارد، ديگر جرقهها برايم كارى نمىكنند و اگر مىخواهم به راه بيافتم بايد هلم بدهند و ضربهام بزنند و راهم بيندازند تا آن همه استعداد راكد نماند.»
📚 #کتاب
#آیههای_سبز، صفحه ۱۱
✍ استاد #علی_صفایی_حائری
#عین_صاد
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
📚 #کتاب
#در_فرانسه_تک_درختی_هست...(تأملاتی در جهان انقلاب اسلامی)
#وحید_جلیلی
✅ شامل 10 متن:
1⃣ «مکتب ملکوتی جمع» زمین سایهٔ آسمان واحد
2⃣ « #غزه در محاصره؛ جهان در اشغال» یک جنگ و ۲۲ روز آینگی
3⃣ «حزب الله از نوع حزب الله» حاشیه ای بر جنگ ۳۳ روزه
4⃣ «اسلام جهاد، مبنای مسجد آباد» سخنرانی در سالگرد شهادت #عماد_مغنیه
5⃣ «استراتژی سطل آب!» انقلاب #فلسطین، انقلاب ایران
6⃣ «آزمایشگاههای سلاح کشتارجمعی در کنار کتابخانههای حقوق بشر» مروری بر تاریخ آمریکا و روابطش با ایران
7⃣ «گر خانه محقر است و تاریک بر دیده روشنت نشانم!» تبارشناسی مخالفان #مرگ_بر_آمریکا در ایران
8⃣ « #لیبرالیسم علیۀ امپریالیسم» حاشیه ای بر اغلاط یک رسالهٔ جهادیه!
9⃣ «در فرانسه تک درختی هست» چند کلمه با اهالی سرزمین ژان وال ژان و تناردیه
🔟 «عهد مالک و خاورمیانۀ جدید»
🔹 ۱۶ آذر #روز_دانشجو، روز #آرمانخواهی و #استقلال_طلبی دانشجویان گرامی باد
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
1_646338732.pdf
4.92M
📚 #کتاب
#بیان_قرآن (تفسیر سوره ی مجادله)
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🕌🕌🕌
💠 سالروز درگذشت #محیالدین_ابن_عربی
۲۲ ربیع الثانی ۶۳۸
❇️ ابن عربی از منظر حضرت #امام_خمینی ره
🔺 حضرت امام در آثار عرفانی خود از #محییالدین به عظمت یاد می کنند. ایشان برخی متون عرفانی مانند شرح #فصوص_الحکم ابن عربی را به طور خصوصی در طول مدت هفت سال از محضر سالک واصل و عارف کامل آیتالله میرزا محمدعلی #شاه_آبادی که خود از شاگردان دو حکیم و عارف بزرگ میرزا جهانگیرخان قشقایی و میرزا هاشم اشکوری بود، فرا گرفت.
🔺امام به مجموعه آثار این عارف بنام عموماً و به دو کتاب #فتوحات_مکیه و فصوصالحکم خصوصاً عنایت خاصی داشته اند.
بطور کلی اصل مباحث ابن عربی برای امام قابل قبول بوده، ولی در بعضی جاها با او اختلاف نظر دارند. تعلیقه ای هم بر فصوص نگاشته اند.
🔺امام در آثار عرفانی خود مانند شرح دعای سحر، مصباح الهدایة الی الخلافة والولایة، تعلیقة علی الفوائد الرضویه، سرّ الصلوة، آداب الصلاة و #چهل_حدیث، در موارد متعدد از محییالدین به عظمت یاد کرده است. و تحت عناوین با شکوهی مانند: شیخ کبیر، شیخ عارف، شیخ محقق، بزرگمرد، از او نام برده و به عنوان یکی از «بزرگان مشایخ ارباب عرفان» او را ستوده است.
🔺از مواردی که اشاره به نظر امام درباره محییالدین دارد، نامه معروف و پیام تاریخی ایشان خطاب به #گورباچف میباشد که در بخشی از آن آمده است: «دیگر شما را خسته نمی کنم و از کتب عرفا به خصوص محییالدین ابن عربی نام نمیبرم که اگر خواستید از مباحث این بزرگمرد مطلع گردید، تنی چند از خبرگان تیزهوش خود را که در این گونه مسائل قویاً دست دارند، راهی قم گردانید تا پس از چند سالی با توکل به خدا از عمق لطیف باریکتر ز موی منازل معرفت آگاه گردند که بدون این سفر، آگاهی از آن امکان ندارد.»
🔺مطلب دیگر پیرامون نظر امام درباره محییالدین ابن عربی، سخن استاد سید جلالالدین آشتیانی است که در انتهای مقدمه مبسوط خود بر کتاب مصباح الهدایة الی الخلافة والولایه چنین مرقوم نموده است: «مرحوم امام رضوانالله علیه از کثیری از اکابر ارباب عرفان به «خلّص شیعیان امیر مؤمنان علیه السلام» تعبیر کرده اند. نمونه آن بیانات ابن عربی است در جواب 153 سؤال حکیم ترمذی در مسائل مختلف که برخی از آن مسائل از عویصات است. شیخ اکبر سالیان متمادی بعد از رحلت ترمذی در فتوحات مکیه به این سؤالات جواب داده است»
💫 #پیشنهاد می شود در این بحث و نظرات حضرت امام(ره) مطالعه و جستجوی بیشتری از سوی دنبال کنندگان محترم انجام شود.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
✳️ امام فرمودند: مصوّبات شورای انقلاب فرهنگی لازمالاجراست.
🔹در زمینهی فرهنگ عمومی و مسائلی که مربوط به فرهنگ عمومی است، جایی لازم است که متصّدی شناخت و بحث و تصمیمگیری و ابلاغ برای اجرا - به مراکز خودش - باشد و آن همین شورای انقلاب فرهنگی است و انصافاً هیچ جایگزینی هم ندارد. این یک نکته که خواستم عرض کنم جایگاه شورا، خیلی مهمّ است.
🔸البته مکرّراً سؤال میشود که از لحاظ نفوذ قانونی این مصوّبات، ما در چه وضعیتی هستیم؟ آیا از لحاظ قانونی، حکم قانون دارد؟ این هم قبلاً عرض شد که بله؛ ما در زمان امام سؤال کردیم، ایشان فرمودند؛ بعد هم همین معنا از طرف ما تأیید شد که مصوّبات این شورا لازمالاجراست و به هر جا که ابلاغ شد، دستگاههای اجرایی موظفّند اجرا کنند.
🔹نمیشود گفت که حالا ما تصمیمی میگیریم، بعد یک زمان هم مجلس یک تصمیم میگیرد. بله؛ طبیعی است که این هست.
البته اینجا دستگاه قانونگذاری نیست؛ نمیخواهیم تعبیر قانون کنیم.
🔸کمااینکه در آن سؤالی هم که از امام شد و جوابی که ایشان فرمودند، اسم قانونگذاری نیامده؛ چون مرکز قانونگذاری در قانون اساسی، یک جاست، لیکن منافاتی ندارد که مصوّبات اینجا در یک حوزه و در سطح خاصی لازمالاجرا باشد، همانگونه مصوّبات دولت در یک محدوده لازمالاجراست.
#بیانات #رهبر_معظم_انقلاب حضرت #آیتالله_خامنهای در دیدار اعضاء شورا ۷۶/۱۱/۴
📆 ۱۹ آذر ۱۳۶۳ سالروز تأسیس #شورایعالی_انقلاب_فرهنگی به فرمان حضرت #امام_خمینی گرامی باد.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️آیتالله محمد یزدی؛ #پیشتاز_نهضت_اسلامی و مایه سرافرازی حوزههای علمیه
🔹 بازخوانی پیام #امام_خمینی قدس سره الشریف به #آیتالله_یزدی ره
▫️#زمان خرداد 1357
مكان: #نجف
موضوع: عمل به وظايف
مخاطب: يزدى، محمد- قم
بسمه تعالى
پس از اهداى سلام و تحيت؛ مرقوم شريف واصل، سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند تعالى خواستار[م]. بحمداللَّه تعالى شما پيشتازان نهضت اسلامى به وظايف خطير خود عمل كرده و مىكنيد و مايه سرفرازى حوزه هاى علميه هستيد و قطع عذر كسانى كه در اين موقع خطير يا با سكوت از زير بار مسئوليت شانه خالى كرده يا علاوه امر به سكوت هم مىكنند، نمودهايد. هنيئاً لكم...»
روح اللَّه الموسوي الخمينى
#صحیفه_امام ج3 ص398
🏴پینوشت: #ارتحال این عالم مجاهد تسلیت
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
پارادایم شبکه ای- مجله حکمت اسلامی.pdf
792.6K
📌 #مقاله
🔰عنوان: #پارادایم_شبکهای
پارادایم #علم_دینی و به مثابه پارادایم رقیب #علوم_انسانی موجود
#عبدالحمید_واسطی
🗓 تاریخ انتشار: زمستان ۹۸
✅ #نظریه منسجم و کم نظیر
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
13.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شکر خدا در پیروزی ها
🔸 مجموعهی #سی_تفسیر آیاتی از #قرآن کریم را که حضرت #آیتالله_خامنهای در بیانات خود به آن اشاره و آیه مورد نظر را #تفسیر کردهاند، می باشد.
#رهبر_معظم_انقلاب
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
⬆️ اطلاع نگاشت ⬆️
#آیتالله_لاری از منظر #رهبر_معظم_انقلاب
🔸 عبدالحسین موسوی دزفولی #نجفی_لاری (۱۲۲۶-۱۳۰۳ش) از #فقهای_شیعه در منطقه فارس و طرفدار #نظریه_مشروطه_مشروعه بود که در #جنگ_جهانی_اول قطع روابط و احتیاجات از بیگانه را بر مسلمانان واجب شمرده و به #جهاد علیه #انگلستان حکم داد.
🔹در خلأ قدرت ناشی از #استبداد_صغیر در منطقه #لارستان، اقتدار منطقه را بدست گرفته و احکام اسلامی را اجرا کرد.
🔸او #امر_به_معروف و #نماز_جمعه را #واجب_عینی میدانست و خود نماز جمعه اقامه میکرد. سید مجتبی موسوی لاری نوه وی است.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
✳ امروز برگردی، آسانتر است تا فردا
🔻 باید از همین حالا شروع کنیم. امروز آسانتر از فردا و فردا آسانتر از پسفرداست. هرقدر که در #معصیت غرق شده باشی و در ادای #طاعت خدا کوتاهی کرده باشی و هرقدر خیرهسری کرده باشی، فورا بازگرد. امروز برگردی، آسانتر است تا فردا. نگو از شنبه شروع میکنم. این کار دانشآموز تنبل است. دانشآموز تنبل تکالیفش را تا آخرین روز تعطیلی انجام نمیدهد. از همین لحظه و همین امشب شروع کن. از فضای مسموم دور شو؛ فضایی که تو را به #فساد میکشد و از #نماز و #روزه بازمیدارد. سعی کن که #مرد باشی، #انسان باشی و هیچ کاری برایت سخت نباشد. همه چیز آسان میشود. در هر کاری هرچه زودتر شروع کنیم، کار برایمان آسانتر میشود. بهخصوص اینکه نمیدانیم آیا میتوانیم #توبه کنیم یا قبل از توبه میمیریم.
📚 #کتاب
#دین_در_جهان_امروز ص107و108
#امام_موسی_صدر
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
📘 #کتاب #برادر_قاسم ابوذر مهروانفر 🔸 این کتاب که جستاری در اندیشه های راهبردی #حاج_قاسم_سلیمانی در
🔻 پس چه کسی می ماند؟
✅ #پدر همه را داخل خانواده #جذب می کند...
سخنان #حاج_قاسم_سلیمانی در اجلاس جهانی روز مساجد
📚 #کتاب
#برادر_قاسم
ابوذر مهروانفر
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
#مشق_خصوصی
بهار ۹۵
🔸از یکی از اساتید بسیجی راهنمایی خواسته بودند که برای #اثرگذاری در #مسائل_کشور چکاری میتوانند انجام دهند. او هم پیشنهاد داد: #خصوصیسازی_مدارس. آنها ۶ نفر بودند و همه دانشجوی دانشگاه تربیت معلم رسالت(سیستان و بلوچستان)
🔹گروهی در فضای مجازی راه انداختند که شده بود اتاق فکرشان برای وقتهایی که جلسه حضوری ممکن نبود. سراغ افراد مطلع میرفتند برای شناسایی منابع مطالعاتی. #مطالعه و جستوجو هرچه جلو میرفت، آسیبهای مدارس خصوصی برایشان بیشتر نمایان میشد و آنها را در راهی که قدم گذاشته بودند مصممتر میکرد. جلسات حضوری را هم جلو میبردند؛ چه وقتی که همه ۶ نفر حاضر بودند و چه زمانی که تنها ۲ نفر میآمدند و مطالب را به غایبان میرساندند.
🔸حالا و بعد از این جلسات احساسشان این بود که حرفی متقن برای گفتن دارند و نتیجهاش شد بیانیهای خطاب به #نمایندگان_مجلس و #وزیر_آموزشوپرورش؛ بیانیهای که دغدغهاش ملی بود. #بیانیه را دو خبرگزاری کشوری منتشر کردند. یکماه گذشت ولی هیچ مسئولی هیچ واکنشی نشان نداد.
🔹بیانیه دوم را خطاب به نمایندگان استان، کمیسیون آموزش و فرهنگی #مجلس نوشتند و علاوه بر دغدغه ملی، مشکلات ویژه استان را نیز مطرح کردند. یک سازمان جوابشان را داد؛ #سازمان_مدارس_غیردولتی. جوابیه هر چند دانشجویان را قانع نکرد اما ادامه راه بعلت گرفتاریهای شخصی اعضا بدون متولی مانده بود؛ ادامه راهی که شاید قدمهای زیادی تا اثرگذاری فاصله نداشت.
📚 #کتاب
#روایت_داستانی از تجربیات تاثیرگذار #جریان_دانشجویی (مجموعه ۵جلدی کنشگر)
راضیه ادیبی
🔰 قصد، اراده، تفکر و #استمرار_تلاش تا #حصول_نتیجه
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔰 #شهید_مفتح
روحانی؛ فداکار؛ روشنفکر
🔻 شهید محمد مفتح از روحانیون مبارز و روشنفکری بود که در جریان مبارزات #انقلاب_اسلامی به تبیین فکری نهضت مشغول بود. از خصوصیات ایشان آگاهی به نیازهای زمان و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان و دانشجو بود. ایشان بعد از انقلاب، سرپرستی #دانشکده_الهیات دانشگاه تهران را عهدهدار شد و در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ به دست گروه منحرف #فرقان به شهادت رسید، به همین دلیل این روز را روز #وحدتحوزهودانشگاه نامیدند.
👈 مرور گزیدهای از بیانات #رهبر_معظم_انقلاب دربارهی ایشان
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44426
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
💢با شروط ضمن عقد، اقتدار مرد را از بین نبرید
🔰حجتالسلام محمدرضا #زیبایینژاد
رییس پژوهشکده زن و خانواده #حوزه_علمیه
🔸امروزه الگوهایی مانند «اَلرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ» نه تنها رعایت نمیشود، بلکه تبدیل به ضد ارزش شده و به خصوص در جوامع شهری و حتی میان زن و شوهر متدین در بسیاری مواقع یک توافق تا اطلاع ثانوی شده است!
🔹تاکنون دستگاه فقاهتی ما حتی در موضع راهبری اجتماعی خیلی به بازنمایی و تصویرهای ثانویهای که شکل میگیرد، توجهی نمیکرده است.
🔸موقعی که #فقه در منصب #راهبری_اجتماعی مینشیند، دیگر با رساله عملیه و تحریرالوسیله نمیتواند امور را اداره کند.
🔹اگر دین بگوید #اقتدار_مرد باید حفظ و تقویت شود، پس حق ندارید با #شروط_ضمن_عقد آن را تضعیف کنید.
🔸در ادبیات #فقهای_بزرگ نظر کنیم، رکن اول بودن پدر و تأکید بر مادری زن در #خانواده زیاد است.
👈 گزارش کامل نشست مواجهه فقه با تحولات اجتماعی خانواده
https://b2n.ir/zanan2
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
💫 سرّ #امیرالمؤمنین علیه السلام
🍃 در تمام عالم بشريّت غير از علىّ بن أبى طالب و اولاد طاهرينش و غير از دخت رسول الله فاطمة زهراء و دختر برومندش سرّ أمير المؤمنين: زينب كبرى، در زير اين آسمان نيلىفام چه ميزانى افضل و اشرف براى مردان و زنان سر برآورده است؟
📚 #کتاب
#معادشناسی ج ۸ ص ۱۷۷
آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی
#علامه_طهرانی
💐 میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به جهادگران عرصه سلامت را تبریک و تهنیت عرض مینماییم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔅🔅🔅
#امام_صادق علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است.
در میدان حسین است؛
#موسیبنجعفر، #امام_جواد، امام هشتم(علیهم السلام)، همرزم حسین هستند.
در میدان حسین و دوشادوش حسین.
🔻همرزمان حسین علیه السلام، #همدلهای_حسین علیه السلام، پا در رکابان پیکار با ظلم، طلاق دهندگان دنیا، زندگیها، آرامشها، راحتیها، آسودگیها، عافیتها، پولها و مقامها. امام صادق در کنار حسین است و با همان دشمن میجنگد و مبارزه میکند؛ با همان دستی که حسین علیه السلام را #شهید کردند، او را هم شهید کردند؛ منتهی در دو میدان و مهم این است.
📚 #کتاب
#همرزمان_حسین علیه السلام
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
مقاله الگوی مردمسالاری دینی.اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی.pdf
1.01M
#مقاله
الگوی مردمسالاری دینی، اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی
#علیرضا_پیروزمند
#چکیده
📌 این #پژوهش درصدد است تا تاثیر مردمسالاری دینی بر بهبود #مهندسی_سیاسی نظام اسلامی را بررسی نماید. بدینمنظور با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند «ولایت امام، ولایت ولیفقیه و ولایت مردم» بهمثابه جوهره، سه عرصهی «قدرت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» بهعنوان گستره، و «اعتماد، مشارکت و اقتدار» در جایگاه ثمرات #مردمسالاری_دینی معرفی شدهاند. همچنین وضعیت «تولید، توزیع و بهرهمندی» از قدرت در نظامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و اهم قوتها و ضعفها در این رابطه واکاوی شدهاند.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🔅🔅🔅 #امام_صادق علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است. در میدان حسین است؛ #موسیبنجعفر، #امام_جواد
🔰 چرا در تبیین شخصیت رهبران دینی نباید صرفاً به بیان سن و سال و تاریخ و محل تولد و نام پدر و مادر آنها پرداخت؟
💠 شناسایی #اهلبیت "ع" به نام و نشان و پارهای از خصوصیات، حرفتازهای نیست، این را که امام سوم در سال چندم هجرت، یا امام ششم در زمان کدام قدرت #اموی یا #عباسی دیده به جهان گشود؟! یا میدانیم، یا اگر هم نمیدانیم، لازم نداریم. آنچه در زمینهی شناخت این بزرگمردان الهی برای ما لازم است، شناخت سیمای واقعی آنهاست. آنچه امروز به آن میگویند: بیوگرافی.
بیوگرافی یک انسان را چه چیزهایی تشکیل میدهد؟ آیا تاریخ ولادت او و تاریخ وفات او و عدد فرزندان او و نام زنان اوست؟ یا نه، عناصر و عوامل تشکیلدهندهی شخصیت او است؟ چه چیزهایی شخصیت این رجل مورد نظر را تشکیل میدهد؟ وقتی که کسی دربارهی یک چهرهی معروفی مثل #گاندی حرف میزند یا کتاب مینویسد، اگر بپردازد به اینکه گاندی در چه سالی و چه ماهی از آن سال و چه روزی از آن ماه و از پدری به چه نام و از مادری به چه خصوصیت و در کدام شهر و در چه ساعت و در چه طالعی متولد شد و کِی مُرد و چند زن گرفت و چند فرزند پیدا کرد، آیا شما که نه شیعهی گاندی هستید، نه گاندی امام شما است، با خواندن یک چنین کتابی قانع خواهید بود که گاندی را شناختهاید؟ یقیناً نه.
آنچه در زمینهی شناخت شخصیتی مثل گاندی برای شما قانع کننده است، این است که بدانید گاندی در #هندوستان چه کرد؟ با کدام دشمن روبرو بود؟ انگیزهی او در مخالفت با این دشمن چه بود؟ برای اجرای این عمل از چه برنامهها و از چه وسائلی استفاده کرد؟ روابط او با دیگر شخصیتها و چهرههای معروف هند به چه صورت بود؟
اینها برای شما مهم است و شما نگاه کنید به این بیوگرافیهای معروفی که نویسندگان بیوگرافینویسِ معروف عالَم -مثل رومن رولان- دربارهی چهرههای معروف نوشتهاند؛ ببینید چطور نوشتهاند. بعد که آنها را نگاه کردید، به سمت قفسهی آن طرف کتابخانهتان برگردید نگاه کنید به آنچه که به عنوان بیوگرافیِ امامان اهلبیت"ع" دوستان آنها و #شیعیان آنها دربارهی این بزرگمردان به سِلک تحریر درآوردهاند، نگاه کنید. در اینجا شما بسی حیرت زده خواهید شد؛ زیرا خواهید دید که در این نوع دوم از کتابها، چیزی که وجود ندارد، همین مسائل است.
📚 #کتاب
#همرزمان_حسین (ع) گفتار سوم
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
📚 #کتاب
✍ نویسنده #عموقاسم ۲۰ داستان را به شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان، #کودک را با یک زاویه از شخصیت #حاج_قاسم آشنا کند.
🔹 نگارنده برای نهادینهسازی پیام هر داستان تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار را در او نهادینه کند. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است.
👨👧👦 کتاب برای #کودکان ۸ تا ۱۳ سال مناسب میباشد. (۴۸ صفحه رنگی)
✂️ گزیده ای از متن کتاب👇
برای #سردار_سلیمانی شدن نیازی نیست حتما نظامی شویم.
برای اینکه مثل #قاسم_سلیمانی بشویم،
باید اخلاق ها و رفتار های او را یاد بگیریم
و سعی کنیم همیشه مثل او رفتار کنیم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای #تأمل
#شهید_مطهری هیچوقت #هگل یا #دورکیم یا #راسل یا #مارکس را ندیده بودند ولی معروف و مشهور بین متخصصین #فلسفه_غرب مثل دکتر #حمید_عنایت این هست که شهید مطهری خیلی خوب نظر فلاسفه غرب را تبیین و شرح داده اند.
ولی نمی شود به شهید مطهری ایراد گرفت که شما شاگرد مستقیم مکاتب فلاسفه غرب نبودید پس حق ندارید بگویید که #شارح نظر این فلاسفه هستم.
هیچیک از مفسرین #قرآن کریم مستقیما بهشون وحی نشده و یا شاهد نزول وحی به حضرت رسول(ص) نبوده اند ولی تفسیر قرآن می کنند و نمی توان به مفسرین ایراد گرفت که مگه به شما وحی شده که آیات را تفسیر می کنید؟
هیچ یک از علمای متاخر مثل شیخ اعظم
و یا مراجع فعلی شاگرد مستقیم متقدمینی مثل #شیخ_مفید و ابن ادریس و شهید اول و ثانی و سید مرتضی نبوده اند ولی به وفور شاهدیم که هم شرح نظرات قدما می کنند و هم تبیین و نقد و بررسی می کنند و هیچوقت این ایراد گرفته نمی شود که مگر شما شاگرد #سید_مرتضی و #شیخ_مفید بوده اید که نظرشان را بررسی می کنید؟
اگر بر این استدلال بنای نقد بگذاریم
نسل های بعد از ایده پردازان و فقها و اصولیون و فلاسفه هیچ کدام جرات
شرح و تببین نظرات قدما را ندارند و
این گونه شاهد رکود علمی خواهیم بود.
مثل رکودی که مدت ها بعد از #شیخ_طوسی در فقه و اصول و بعد از #خواجه_نصیر_طوسی در فلسفه و کلام شاهد بودیم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha