eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌🕌🕌 💠 سالروز درگذشت ۲۲ ربیع الثانی ۶۳۸ ❇️ ابن عربی از منظر حضرت ره 🔺 حضرت امام در آثار عرفانی خود از به عظمت یاد می کنند. ایشان برخی متون عرفانی مانند شرح ابن عربی را به طور خصوصی در طول مدت هفت سال از محضر سالک واصل و عارف کامل آیت‌الله میرزا محمدعلی که خود از شاگردان دو حکیم و عارف بزرگ میرزا جهانگیرخان قشقایی و میرزا هاشم اشکوری بود، فرا گرفت. 🔺امام به مجموعه آثار این عارف بنام عموماً و به دو کتاب و فصوص‌الحکم خصوصاً عنایت خاصی داشته اند. بطور کلی اصل مباحث ابن عربی برای امام قابل قبول بوده، ولی در بعضی جاها با او اختلاف نظر دارند. تعلیقه ای هم بر فصوص نگاشته اند. 🔺امام در آثار عرفانی خود مانند شرح دعای سحر، مصباح الهدایة الی الخلافة والولایة، تعلیقة علی الفوائد الرضویه، سرّ الصلوة، آداب الصلاة و ، در موارد متعدد از محیی‌الدین به عظمت یاد کرده است. و تحت عناوین با شکوهی مانند: شیخ کبیر، شیخ عارف، شیخ محقق، بزرگمرد، از او نام برده و به عنوان یکی از «بزرگان مشایخ ارباب عرفان» او را ستوده است. 🔺از مواردی که اشاره به نظر امام درباره محیی‌الدین دارد، نامه معروف و پیام تاریخی ایشان خطاب به میباشد که در بخشی از آن آمده است: «دیگر شما را خسته نمی کنم و از کتب عرفا به خصوص محیی‌الدین ابن عربی نام نمیبرم که اگر خواستید از مباحث این بزرگمرد مطلع گردید، تنی چند از خبرگان تیزهوش خود را که در این گونه مسائل قویاً دست دارند، راهی قم گردانید تا پس از چند سالی با توکل به خدا از عمق لطیف باریکتر ز موی منازل معرفت آگاه گردند که بدون این سفر، آگاهی از آن امکان ندارد.» 🔺مطلب دیگر پیرامون نظر امام درباره محیی‌الدین ابن عربی، سخن استاد سید جلال‌الدین آشتیانی است که در انتهای مقدمه مبسوط خود بر کتاب مصباح الهدایة الی الخلافة والولایه چنین مرقوم نموده است: «مرحوم امام رضوان‌الله علیه از کثیری از اکابر ارباب عرفان به «خلّص شیعیان امیر مؤمنان علیه السلام» تعبیر کرده اند. نمونه آن بیانات ابن عربی است در جواب 153 سؤال حکیم ترمذی در مسائل مختلف که برخی از آن مسائل از عویصات است. شیخ اکبر سالیان متمادی بعد از رحلت ترمذی در فتوحات مکیه به این سؤالات جواب داده است» 💫 می شود در این بحث و نظرات حضرت امام(ره) مطالعه و جستجوی بیشتری از سوی دنبال کنندگان محترم انجام شود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✳️ امام فرمودند: مصوّبات شورای انقلاب فرهنگی لازم‌الاجراست. 🔹در زمینه‌ی فرهنگ عمومی و مسائلی که مربوط به فرهنگ عمومی است، جایی لازم است که متصّدی شناخت و بحث و تصمیم‌گیری و ابلاغ برای اجرا - به مراکز خودش - باشد و آن همین شورای انقلاب فرهنگی است و انصافاً هیچ جایگزینی هم ندارد. این یک نکته که خواستم عرض کنم جایگاه شورا، خیلی مهمّ است. 🔸البته مکرّراً سؤال میشود که از لحاظ نفوذ قانونی این مصوّبات، ما در چه وضعیتی هستیم؟ آیا از لحاظ قانونی، حکم قانون دارد؟ این هم قبلاً عرض شد که بله؛ ما در زمان امام سؤال کردیم، ایشان فرمودند؛ بعد هم همین معنا از طرف ما تأیید شد که مصوّبات این شورا لازم‌الاجراست و به هر جا که ابلاغ شد، دستگاههای اجرایی موظفّند اجرا کنند. 🔹نمیشود گفت که حالا ما تصمیمی میگیریم، بعد یک زمان هم مجلس یک تصمیم میگیرد. بله؛ طبیعی است که این هست. البته این‌جا دستگاه قانونگذاری نیست؛ نمیخواهیم تعبیر قانون کنیم. 🔸کمااین‌که در آن سؤالی هم که از امام شد و جوابی که ایشان فرمودند، اسم قانونگذاری نیامده؛ چون مرکز قانونگذاری در قانون اساسی، یک جاست، لیکن منافاتی ندارد که مصوّبات این‌جا در یک حوزه و در سطح خاصی لازم‌الاجرا باشد، همان‌گونه مصوّبات دولت در یک محدوده لازم‌الاجراست. حضرت در دیدار اعضاء شورا ۷۶/۱۱/۴ 📆 ۱۹ آذر ۱۳۶۳ سالروز تأسیس به فرمان حضرت گرامی باد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️آیت‌الله محمد یزدی؛ و مایه سرافرازی حوزه‌های علمیه 🔹 بازخوانی پیام قدس سره الشریف به ره ▫️ خرداد 1357 مكان: ‏ موضوع: عمل به وظايف‏ مخاطب: يزدى، محمد- قم‏ بسمه تعالى‏ پس از اهداى سلام و تحيت؛ مرقوم شريف واصل، سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند تعالى خواستار[م‏]. بحمداللَّه تعالى شما پيشتازان نهضت اسلامى به وظايف خطير خود عمل كرده و مى‏كنيد و مايه سرفرازى حوزه ‏هاى علميه هستيد و قطع عذر كسانى كه در اين موقع خطير يا با سكوت از زير بار مسئوليت شانه خالى كرده يا علاوه امر به سكوت هم مى‏كنند، نموده‏ايد. هنيئاً لكم...» روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ ج3 ص398 🏴پی‌نوشت: این عالم مجاهد تسلیت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
پارادایم شبکه ای- مجله حکمت اسلامی.pdf
792.6K
📌 🔰عنوان: پارادایم و به مثابه پارادایم رقیب موجود 🗓 تاریخ انتشار: زمستان ۹۸ ✅ منسجم و کم نظیر 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شکر خدا در پیروزی ها 🔸 مجموعه‌ی آیاتی از کریم را که حضرت در بیانات خود به آن اشاره و آیه مورد نظر را کرده‌اند، می باشد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⬆️ اطلاع نگاشت ⬆️ از منظر 🔸 عبدالحسین موسوی دزفولی (۱۲۲۶-۱۳۰۳ش) از در منطقه فارس و طرفدار بود که در قطع روابط و احتیاجات از بیگانه را بر مسلمانان واجب شمرده و به علیه حکم داد. 🔹در خلأ قدرت ناشی از در منطقه ، اقتدار منطقه را بدست گرفته و احکام اسلامی را اجرا کرد. 🔸او و را می‌دانست و خود نماز جمعه اقامه می‌کرد. سید مجتبی موسوی لاری نوه وی است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✳ امروز برگردی، آسان‌تر است تا فردا 🔻 باید از همین حالا شروع کنیم. امروز آسان‌تر از فردا و فردا آسان‌تر از پس‌فرداست. هرقدر که در غرق شده باشی و در ادای خدا کوتاهی کرده باشی و هرقدر خیره‌سری کرده باشی، فورا بازگرد. امروز برگردی، آسان‌تر است تا فردا. نگو از شنبه شروع می‌کنم. این کار دانش‌آموز تنبل است. دانش‌آموز تنبل تکالیفش را تا آخرین روز تعطیلی انجام نمی‌دهد. از همین لحظه و همین امشب شروع کن. از فضای مسموم دور شو؛ فضایی که تو را به می‌کشد و از و بازمی‌دارد. سعی کن که باشی، باشی و هیچ کاری برایت سخت نباشد. همه چیز آسان می‌شود. در هر کاری هرچه زودتر شروع کنیم، کار برایمان آسان‌تر می‌شود. به‌خصوص این‌که نمی‌دانیم آیا می‌توانیم کنیم یا قبل از توبه می‌میریم. 📚 ص107و108 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
بهار ۹۵ 🔸از یکی از اساتید بسیجی راهنمایی خواسته بودند که برای در چکاری میتوانند انجام دهند. او هم پیشنهاد داد: . آنها ۶ نفر بودند و همه دانشجوی دانشگاه تربیت معلم رسالت(سیستان و بلوچستان) 🔹گروهی در فضای مجازی راه انداختند که شده بود اتاق فکرشان برای وقتهایی که جلسه حضوری ممکن نبود. سراغ افراد مطلع میرفتند برای شناسایی منابع مطالعاتی. و جست‌وجو هرچه جلو میرفت، آسیبهای مدارس خصوصی برای‌شان بیشتر نمایان می‌شد و آنها را در راهی که قدم گذاشته بودند مصمم‌تر میکرد. جلسات حضوری را هم جلو میبردند؛ چه وقتی که همه ۶ نفر حاضر بودند و چه زمانی که تنها ۲ نفر می‌آمدند و مطالب را به غایبان میرساندند. 🔸حالا و بعد از این جلسات احساسشان این بود که حرفی متقن برای گفتن دارند و ‌نتیجه‌اش شد بیانیه‌ای خطاب به و ؛ بیانیه‌ای که دغدغه‌اش ملی بود. را دو خبرگزاری کشوری منتشر کردند. یکماه گذشت ولی هیچ مسئولی هیچ واکنشی نشان نداد. 🔹بیانیه دوم را خطاب به نمایندگان استان، کمیسیون آموزش و فرهنگی نوشتند و علاوه بر دغدغه ملی، مشکلات ویژه استان را نیز مطرح کردند. یک سازمان جوابشان را داد؛ . جوابیه هر چند دانشجویان را قانع نکرد اما ادامه راه بعلت گرفتاری‌های شخصی اعضا بدون متولی مانده بود؛ ادامه راهی که شاید قدمهای زیادی تا اثرگذاری فاصله نداشت. 📚 از تجربیات تاثیرگذار (مجموعه ۵جلدی کنشگر) راضیه ادیبی 🔰 قصد، اراده، تفکر و تا 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 روحانی؛ فداکار؛ روشنفکر 🔻 شهید محمد مفتح از روحانیون مبارز و روشنفکری بود که در جریان مبارزات به تبیین فکری نهضت مشغول بود. از خصوصیات ایشان آگاهی به نیازهای زمان و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان و دانشجو بود. ایشان بعد از انقلاب، سرپرستی دانشگاه تهران را عهده‌دار شد و در ۲۷ آذر ۱۳۵۸ به دست گروه منحرف به شهادت رسید، به همین دلیل این روز را روز نامیدند. 👈 مرور گزیده‌ای از بیانات درباره‌ی ایشان http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=44426 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💢با شروط ضمن عقد، اقتدار مرد را از بین نبرید 🔰حجت‌السلام محمدرضا رییس پژوهشکده زن و خانواده 🔸امروزه الگو‌هایی مانند «اَلرِّ‌جَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ» نه تنها رعایت نمی‌شود، بلکه تبدیل به ضد ارزش شده و به خصوص در جوامع شهری و حتی میان زن و شوهر متدین در بسیاری مواقع یک توافق تا اطلاع ثانوی شده است! 🔹تاکنون دستگاه فقاهتی ما حتی در موضع راهبری اجتماعی خیلی به بازنمایی و تصویر‌های ثانویه‌ای که شکل می‌گیرد، توجهی نمی‌کرده است. 🔸موقعی که در منصب می‌نشیند، دیگر با رساله عملیه و تحریرالوسیله نمی‌تواند امور را اداره کند. 🔹اگر دین بگوید باید حفظ و تقویت شود، پس حق ندارید با آن را تضعیف کنید. 🔸در ادبیات نظر کنیم، رکن اول بودن پدر و تأکید بر مادری زن در زیاد است. 👈 گزارش کامل نشست مواجهه فقه با تحولات اجتماعی خانواده https://b2n.ir/zanan2 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💫 سرّ علیه السلام 🍃 در تمام عالم بشريّت غير از علىّ بن أبى طالب و اولاد طاهرينش و غير از دخت رسول الله فاطمة زهراء و دختر برومندش سرّ أمير المؤمنين: زينب كبرى، در زير اين آسمان نيلى‏فام چه ميزانى افضل و اشرف براى مردان و زنان سر برآورده است؟ 📚 ج ۸ ص ۱۷۷ آیةالله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی 💐 میلاد باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را به جهادگران عرصه سلامت را تبریک و تهنیت عرض مینماییم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅🔅🔅 علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است. در میدان حسین است؛ ، ، امام هشتم(علیهم السلام)،‌ همرزم حسین هستند. در میدان حسین و دوشادوش حسین. 🔻همرزمان حسین علیه السلام، علیه السلام،‌ پا در رکابان پیکار با ظلم، طلاق دهندگان دنیا، زندگی‌ها، آرامش‌ها، راحتی‌ها،‌ آسودگی‌ها،‌ عافیت‌ها،‌ پول‌ها و مقام‌ها. امام صادق در کنار حسین است و با همان دشمن می‌جنگد و مبارزه می‌کند؛ با همان دستی که حسین علیه السلام را کردند،‌ او را هم شهید کردند؛ منتهی در دو میدان و مهم این است. 📚 علیه السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مقاله الگوی مردم‌سالاری دینی.اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی.pdf
1.01M
الگوی مردم‌سالاری دینی، اساس مهندسی سیاسی نظام اسلامی 📌 این درصدد است تا تاثیر مردمسالاری دینی بر بهبود نظام اسلامی را بررسی نماید. بدین‌منظور با روش توصیفی- تحلیلی، پیوند «ولایت امام، ولایت ولی‌فقیه و ولایت مردم» به‌مثابه جوهره‌، سه عرصه‌ی «قدرت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی» به‌عنوان گستره، و «اعتماد، مشارکت و اقتدار» در جایگاه ثمرات معرفی شده‌اند. هم‌چنین وضعیت «تولید، توزیع و بهره‏مندی» از قدرت در نظامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گرفته و اهم قوت‌ها و ضعف‌ها در این رابطه واکاوی شده‌اند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🔅🔅🔅 #امام_صادق علیه السلام همرزم حسین علیه السلام است. در میدان حسین است؛ #موسی‌بن‌جعفر، #امام_جواد
🔰 چرا در تبیین شخصیت رهبران دینی نباید صرفاً به بیان سن و سال و تاریخ ‌و محل تولد و نام پدر و مادر آنها پرداخت؟ 💠 شناسایی "ع" به نام و نشان و پاره‌ای از خصوصیات، حرف‌تازه‌ای نیست، این را که امام سوم در سال چندم هجرت، یا امام ششم در زمان کدام قدرت یا دیده به جهان گشود؟! یا می‌دانیم، یا اگر هم نمی‌دانیم، لازم نداریم. آنچه در زمینه‌ی شناخت این بزرگ‌مردان الهی برای ما لازم است، شناخت سیمای واقعی آنهاست. آنچه امروز به آن می‌گویند: بیوگرافی. بیوگرافی یک انسان را چه چیزهایی تشکیل می‌دهد؟ آیا تاریخ ولادت او و تاریخ وفات او و عدد فرزندان او و نام زنان اوست؟ یا نه، عناصر و عوامل تشکیل‌دهنده‌ی شخصیت او است؟ چه چیزهایی شخصیت این رجل مورد نظر را تشکیل می‌دهد؟ وقتی که کسی درباره‌ی یک چهره‌ی معروفی مثل حرف می‌زند یا کتاب می‌نویسد، اگر بپردازد به اینکه گاندی در چه سالی و چه ماهی از آن سال و چه روزی از آن ماه و از پدری به چه نام و از مادری به چه خصوصیت و در کدام شهر و در چه ساعت و در چه طالعی متولد شد و کِی مُرد و چند زن گرفت و چند فرزند پیدا کرد، آیا شما که نه شیعه‌ی گاندی هستید، نه گاندی امام شما است، با خواندن یک چنین کتابی قانع خواهید بود که گاندی را شناخته‌اید؟ یقیناً نه. آنچه در زمینه‌ی شناخت شخصیتی مثل گاندی برای شما قانع کننده است، این است که بدانید گاندی در چه کرد؟ با کدام دشمن روبرو بود؟ انگیزه‌ی او در مخالفت با این دشمن چه بود؟ برای اجرای این عمل از چه برنامه‌ها و از چه وسائلی استفاده کرد؟ روابط او با دیگر شخصیت‌ها و چهره‌های معروف هند به چه صورت بود؟ اینها برای شما مهم است و شما نگاه کنید به این بیوگرافی‌های معروفی که نویسندگان بیوگرافی‌نویسِ معروف عالَم -مثل رومن رولان- درباره‌ی چهره‌های معروف نوشته‌اند؛ ببینید چطور نوشته‌اند. بعد که آن‌ها را نگاه کردید، به سمت قفسه‌ی آن طرف کتاب‌خانه‌تان برگردید نگاه کنید به آنچه که به عنوان بیوگرافیِ امامان اهل‌بیت"ع" دوستان آنها و آنها درباره‌ی این بزرگ‌مردان به سِلک تحریر درآورده‌اند، نگاه کنید. در اینجا شما بسی حیرت زده خواهید شد؛ زیرا خواهید دید که در این نوع دوم از کتاب‌ها، چیزی که وجود ندارد، همین مسائل است. 📚 (ع) گفتار سوم حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📚 ✍ نویسنده ۲۰ داستان را به‌ شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان، را با یک زاویه از شخصیت آشنا کند. 🔹 نگارنده برای نهادینه‌سازی پیام‌ هر داستان تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار را در او نهادینه کند. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است. 👨‍👧‍👦 کتاب برای ۸ تا ۱۳ سال مناسب میباشد. (۴۸ صفحه رنگی) ✂️ گزیده ای از متن کتاب👇 برای شدن نیازی نیست حتما نظامی شویم. برای اینکه مثل بشویم، باید اخلاق ها و رفتار های او را یاد بگیریم و سعی کنیم همیشه مثل او رفتار کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای هیچوقت یا یا یا را ندیده بودند ولی معروف و مشهور بین متخصصین مثل دکتر این هست که شهید مطهری خیلی خوب نظر فلاسفه غرب را تبیین و شرح داده اند. ولی نمی شود به شهید مطهری ایراد گرفت که شما شاگرد مستقیم مکاتب فلاسفه غرب نبودید پس حق ندارید بگویید که نظر این فلاسفه هستم. هیچیک از مفسرین کریم مستقیما بهشون وحی نشده و یا شاهد نزول وحی به حضرت رسول(ص) نبوده اند ولی تفسیر قرآن می کنند و نمی توان به مفسرین ایراد گرفت که مگه به شما وحی شده که آیات را تفسیر می کنید؟ هیچ یک از علمای متاخر مثل شیخ اعظم و یا مراجع فعلی شاگرد مستقیم متقدمینی مثل و ابن ادریس و شهید اول و ثانی و سید مرتضی نبوده اند ولی به وفور شاهدیم که هم شرح نظرات قدما می کنند و هم تبیین و نقد و بررسی می کنند و هیچوقت این ایراد گرفته نمی شود که مگر شما شاگرد و بوده اید که نظرشان را بررسی می کنید؟ اگر بر این استدلال بنای نقد بگذاریم نسل های بعد از ایده پردازان و فقها و اصولیون و فلاسفه هیچ کدام جرات شرح و تببین نظرات قدما را ندارند و این گونه شاهد رکود علمی خواهیم بود. مثل رکودی که مدت ها بعد از در فقه و اصول و بعد از در فلسفه و کلام شاهد بودیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔻دو یک ملت برای از بین بردن قهرمانان ملتها 1⃣ به سپردن نام آن قهرمان و ممنوع کردن یاد او 🔸 مثل روش در زمان حکومتش. از طرف شام یک بخشنامه ای به تمام مناطق قلمرو اسلامی صادر شد: "الآ برئت الذّمّه ممّن روی فی آل ابی تراب" هر کس که جمله ای را درباره ی و علیه السلام نقل کند من ذمّه ی اسلام را از او برداشتم. یعنی او مسلمان نیست و با او باید معامله ی کافر حربی شود. 🔹ولی این جور از بین بردن چقدر موثر است؟ خیلی کم تأثیر دارد 2⃣ چهره ی آن قهرمان توضیحات در آینده... 📚 علیه السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مناجات . نریمانی.mp3
19.39M
🎙| 🏴 السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ یا عج سلام‌الله علیها به روایت ۷۵ روز 🗓آذر ‌۱۳۹۹ 💠 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
goftare_aval.mp3
28.23M
🎙| 📚 گویای "علیه‌السلام" : گونه های مختلف بحث درباره ی مسئله ی امامت 🔹نقش دوازده امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟ انسان وقتی که امام را شناخت و وقتی که دانست راه و خط سیر امام در زندگی چه بوده، میتواند از ایشان پیروی کند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 و میثاق امت با ولایت 🔸 یک روز حزبی نیست، ملی است. حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق علیه‌السلام جمع شدند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️چگونگی بهره برداری کامل از 🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد. 🔸 دو جور ميشود از بهره برد: يکي آن حضرت را درسي کرد و خواند و فهمید و بعد گريه کرد، يکي فقط گريه کرد؛ 🔹 فرق است بين دو جور بهره‌برداري کردن از فاطميه سلام‌الله‌عليها: يکي آن رواياتي که مي‌آيد و مطالب را مي‌گويد را مي‌خواند و گريه مي‌کند ولو کسي برايش مدّاحي نکند؛ 🔸يکي تا کسي برايش مدّاحي نکند گريه نمي‌کند. خيلي فرق است. فرمود شما مي‌توانيد اين جوري باشيد، اگر این درجات براي انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟ 🔹اين خطبه، نه خطابه، اين خطبه نوراني ، درسی، يعني درسی است! کسي نمی تواند ادّعا ‌کند که من اين خطبه را بدون استاد مي‌فهمم! کسي که با فقه و اصول آشنا باشد مسئله را و مسئله نحله را بداند می تواند بخشی از مسئله فدک را درک کند که حضرت در آنجا به خوبی تبيين کرد که بينه مال کيست؟ شاهد سوگند مال کيست؟ 🔸 اينها را کساني که فقه و اصول خواندند مي‌توانند بفهمند؛ اما آن پنج شش سطر خطبه را، نه خطابه! آن را اگر کسي ادعا بکند که من بدون استاد مي‌فهمم، بيايد يک امتحاني بدهد! اين است که اين خطبه نورانی بايد درسي بشود. حضرت جلسه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ سلام‌الله‌علیها 📀 عرضه لوح فشرده مجموعه آثار حفظه الله 🌐 Nashresra.ir 🔰با مراجعه به این سایت، قسمت محصولات، جستجوی کتابخانه دیجیتال، ثبت سفارش نمایید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 ✉️ 🇮🇷 ✉️ ۱۱ دی ۱۳۶۷ (آغاز سال ۱۹۸۹) ،  و  به نمایندگی از حضرت نامه‌ای را خطاب به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب   تسلیم او کردند. 🔻 کبیر در این نامه نسبت به مرگ  هشدار داده و فرمودند: 🖋 جناب آقای ، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha