eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
278 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹رفیق
📚 #کتاب #در_فرانسه_تک_درختی_هست...(تأملاتی در جهان انقلاب اسلامی) #وحید_جلیلی ✅ شامل 10 متن: 1⃣ «مک
🚫 مثل شکل گرفت سال ۱۴۹۲ م که پای آقای به آمریکا رسید، ملتی داشتند آنجا زندگی می کردند. اروپایی ها به مرور آمدند و کشتار راه انداختند. قبایل را یکی بعد از دیگری از بین بردند. آنها در آمریکا به صورت کلنی های جدا از هم و عمدتا تحت پرچم ساکن شدند. حالا داستان خود این هم جالب است که تیپ هایی که به آمریکا می‌رفتند، چه تیپ هایی بودند. بخش مهمی از آنها قاتل‌ها و جنایت کارها و مجرم های تحت تعقیب بودند. فرار می‌کردند و خودشان را به آمریکا می‌رساندند که آزاد زندگی بکنند... کشتار سرخ پوست‌ها و تصرف زمین های آنها، یکی از پایه های اصلی شکل‌گیری تمدن آمریکایی بود. امروز بعد از پانصد سال، تعداد سرخ‌پوست‌ها حدود ۲ میلیون نفر است، در حالی که طبق بعضی آمارها هنگام ورود کریستف کلمب به آمریکا، ۲۵ میلیون سرخ‌پوست در این سرزمین زندگی می‌کردند. 📚 ...(تأملاتی در جهان انقلاب اسلامی) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
💠 اوج فعالیت تشکیلاتی #شیعه 🔅 آن طور که بنده استفاده کرده ام از روایات، اوج فعالیت تشکیلاتی شیعه از
اهمیت شناخت چهره و ائمه 🔰شواهدی به منظور بودن ائمه علیهم‌السلام ▪️تمام امامان، از به بعد -یعنی ، ، ، ، و علیهم‌السلام -هرکدام یک بار، دو بار، سه بار زندان رفتند و تبعید شدند. البته امام هشتم به یک صورت دیگر تحت نظر قرار گرفت. بنده سوال میکنم که اگر چنانچه واقعا امام هفتم آن قدر با قدرت زمانش صمیمی و یگانه است که به او میگوید قربانت بشوم و شری که به جان تو میخواهد بخورد، به جان من بخورد، خب آیا برای دستگاه، کار عاقلانه ای است که این شخصیت موافق خود را، این شخصیت خیرخواه خود را، این آدم را بکشد یا به زندان بیندازد؟ عقلای عالم این کار را میکنند؟ اگر تو جای هارون بودی، میکردی؟ ... وسائل رنجش خاطر او را فراهم خواهی کرد؟ اگر بکنی، ممکن است به تو عاقل گفته شود؟ مسلما نه. 📚 علیه السلام حضرت 🌱 ما سامرا نرفته گدای تو می‌شویم ای مهربان امام فدای تو می‌شویم 🏴 عرض تسلیت سالروز حضرت‌امام‌محمدبن‌علی‌الهادی علیه‌السلام محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، شیعیان و محبین اهل بیت(ع) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌷 عنْ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ عَلَیهَا السَّلامُ ... دَخَلَ عَلَی اَبی رَسُولُ اللَّهِ فی بَعْضِ الاْیامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیک 🌹از (س): وارد می شد بر من پدرم در بعضی از روزها و فرمود: "سلام بر تو ای فاطمه" ✅ نکته: همیشه وارد شونده باید به حاضرین سلام کند. 📚 (نکات تربیتی از حدیث شریف کسا) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 : برخی گفته‌اند تأکید اینجانب بر به معنای است اما این برداشت غلط است و باید درباره معنای جوانگرایی و تعمق کرد./ ۹۷/۱۲/۲۳ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای 🔻از دو زاویه دید، نگریسته شود: 1⃣ تطبیق واقعیت؛ نیاز و تصورات امروز 2⃣ نوع مواجهه سینما با مسائل اجتماعی (در مسیر تخریب یا اصلاح) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🎯 دیگر دوره‌ای به‌نام وجود ندارد — نوجوانی در قرن بیستم، پلی از معصومیت کودکی به مسئولیت­‌های زندگی بزرگ‌سالی بود، اما این پل دارد ویران می‌شود 📍نوجوانی مفهومی است ساختۀ قرن بیستم. پیش از این قرن، برای مردم ناشناخته بود و گویا برای زندگی امروز نیز فایدۀ چندانی ندارد. نوجوانی، در نگاه مصلحان و نظریه‌پردازانی که آن را صورت‌بندی کردند، همچون دوره‌ای بین کودکی و بزرگ‌سالی بود که، طی آن، نوجوانْ تحت نظارت نهادهایی مثل دبیرستان پا به بزرگ‌سالی می‌گذاشت، اما در دنیای اینترنت دیگر نظارت مدرسه بی‌معنا شده است و اقتصاد جهانی جایی برای فارغ‌التحصیلان دبیرستان ندارد. 🔻مارگارت میدِ انسان‌‌شناس در دهۀ ۱۹۲۰ گفت نوجوانیِ آمریکایی محصول سائقه‌های خاصِ زندگیِ آمریکایی است. 🔰گرچه ما هنوز واژۀ «نوجوانی» را به کار می‌‌بریم، اشاره‌‌های فرهنگیِ آن عمدتاً بی‌معنا شده‌اند. در قرن بیست‌ویکم، این واژه دیگر توصیفگر دوره‌‌ای از تمرین موردنیاز جهت رفتارکردن همچون بزرگسالان نیست، حتی خط شاخصی میان دانش کودکان و افرادِ به‌بلوغ‌‌رسیده هم نیست. والدین هم دیگر جهت درک نحوۀ بالغ‌‌شدن فرزندان نوجوانشان نمی‌توانند به مفهوم «نوجوانی» اعتماد کنند: آن‌‌ها نمی‌‌توانند به‌درستیْ فعالیت‌‌های جنسی فرزندان نوجوانشان را به رابطۀ ثابتِ منجر به ازدواج پیوند دهند. والدین حتی نمی‌‌توانند بفهمند که چگونه تحصیل در دورۀ نوجوانی موجب هدایت فرزندانشان به‌سمت کاری مناسب در دورۀ بزرگ‌سالی می‌‌شود. ایدۀ «مهلت آزمایشی»، یعنی همان ایدۀ اریکسون که با تثبیت هویتِ ثابت نوجوان به پایان برسد، بسیار بعید به نظر می‌رسد، چراکه هویت افراد در دهۀ دوم از عمر خود و گاهی حتی دهۀ سوم نیز همچنان در حال تغییر است. برخیْ سرپرستی هلیکوپتری را مقصر تأخیر طولانی در بلوغ فکری دانسته‌اند، اما صرف‌نظر از نقشِ آنْ مسیرِ رسیدن به بزرگ‌سالی بسیار پیچیده‌‌تر و نامطمئن‌‌تر شده است. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/8304/ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔻 : 📜 «منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. به معنای واقعی کلمه بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد». ۱۳۹۸/۲/۱۸ 📝 هر جمله منشور روحانیت نیاز به مباحثه دارد 🔸 حقیقتاً اگر انسان بخواهد درباره‌ى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جمله‌ى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جمله‌اى از این پیام جا دارد كه انسان درباره‌اش بحث كند و حرف بزند. 🔹 توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعه‌ى علماى اسلام و و ، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك ، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند. 🔸 خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هرچه انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمه‌ى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند. ۱۲ اسفند ۱۳۶۷ حضرت 🌐 متن در قالب نسخه وب: b2n.ir/Manshour 🗓 سوم اسفند، سالروز صدور از سوی حضرت (ره) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 این بزرگوار نمودار و نشانۀ مقاومت است. انسان بزرگی‌ست که تمام دوران کوتاه زندگی‌اش با قدرت مزوّر و ریاکارِ خلیفۀ عباسی، مأمون، مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همۀ شیوه‌های مبارزۀ ممکن، مبارزه کرد. اولین کسی بود که به‌طور علنی بحث آزاد را بنیان‌گذاری کرد. در محضر عباسی، با علما و داعیه‌داران و مدعیان و موجّهان، دربارۀ دقیق‌ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را ثابت کرد. ، میراث اسلامی ماست، بحث آزاد در زمان ائمۀ هدی رایج بوده است و در زمان به‌وسیلۀ آن امام بزرگوار با آن شکلِ نظیف انجام گرفته است.(١۳۶۰/۲/۲۵) 📚 حلقات /حلقۀ دوم(فصل امام‌جواد، امام‌هادی و امام‌عسکری علیهم‎السلام) حضرت امام علیه‌السلام: 🔰 سه خصلت جلب محبّت مى‌کند: انصاف در معاشرت با مردم هم‌دردى در مشکلات آنها همراه و همدم شدن با معنویات ، ج۷۵، ص۸۲ 🌺میلاد با سعادت‌نهمین امام‌همام دردانه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) حضرت (ع) تبریک‌و تهنیت‌باد✨ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مبانی-ساختار-تشکیلات-اسلامی-در-المیزان.pdf
803.5K
💠 مبانی ساختار تشکیلات اسلامی با نگاهی بر تفسیر 🔻 “وَ رابِطُوا”: عبارت است از وصل‏کردن نیروها، نه تنها در برابر شدائد، بلکه همه نیروها و کارها، در جمیع شئون زندگى. ◽️ اوّلین ندایى که از بشر برخاست و براى اوّلین‏ بار، انسان را به امر دعوت نمود، ندایى بود که شارع اسلام و سر داد. ◽️ خاستگاه و گروهی در طول تاریخ، دوگونه بوده است: یکم: ، که احیاءگر است. دوّم: حکومت‏های رقیب دین که از این فطرت انسانی، سوء استفاده کرده‌‏اند و بدنبال برآوردن حاجات خود هستند. ◽️ برای حفظ شعائر و حدود، عنصر حکومت به تنهایی ناکارآمد است و باید فریضه ‏‌معروف و ‏‌ازمنکر نیز در جامعه رونق داشته باشد. در تشکّل نیز باید این عنصر، واجب و فراگیر باشد تا ارزش‏ها و آرمان‏های تشکیلات، حفظ شود. بسنده ‏کردن به ساختار و مدیریت، یک نقص است. ◽️ مدار اداره تشکّل‏ها، است؛ نه اکثریت‌‏محوری. این مهم باید در شکل‏‌گیری ساختار، رعایت شود. ◽️ تشکّل‏هایی که در شکل می‏گیرند، باید نسبت خود را با ولیّ امر برقرار کنند و از او و منویّات او در افکار، گرایشات و اعمال خود بهره گیرند. این مهم باید در ساختار ، نهادینه شود. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅 درجات و مراتب دارد... 🔹یک وقت انسان تقوایش در حدی است که از و از اصرار بر صغیره اجتناب می‌کند. این اولین درجه تقواست که به آن، عدالت محقَّق می‌شود. در اصطلاح اسلامی هست که مثلًا امام جماعت باید عادل باشد، شاهد باید باشد، قاضی باید عادل باشد، مرجع تقلید باید عادل باشد؛ معنی عادل این است که این درجه از تقوا یعنی خود نگهداری از گناهان کبیره و خود نگهداری از تکرار و اصرار بر را داشته باشد، که اگر این حد هم نباشد است، «اولئِک هُمُ الْفاسِقون» که بعد می‌آید. 🔸درجه بالاتر این است که انسان خودش را از گناهان صغیره هم حفظ و نگهداری کند. بالاتر اینکه از مکروهات هم خود را نگهداری کند، یعنی طوری خودش را نگهداری می‌کند که هیچ‌‌وقت مکروهی هم بجا نمی‌آورد. البته این بدون تنظیم کردن زندگی به دست نمی‌آید؛ یعنی انسان طوری عمل می‌کند که همیشه هرچه عمل کند یا واجب است یا مستحب یا مباح، و حتی مباح هم ممکن است نباشد؛ که می‌گوید من یازده سال با زندگی کردم، یک مباح از او ندیدم. نه اینکه یک آدم دوری‌‌گزین از همه چیز بود، بلکه آنچنان کارش را تنظیم کرده بود که همه کارها برایش یا واجب می‌شد یا مستحب. 🔹اگر می‌خوابید آن خواب برایش نبود، حتماً مستحب بود، چون در وقتی می‌خوابید که به خواب نیاز داشت. اگر غذا می‌خورد، آن غذا را وقتی می‌خورد و آنچنان می‌خورد که آن غذا را باید می‌خورد، خوردنش بر او واجب یا حداقل مستحب بود؛ و لباس که می‌‌پوشید و حرف که می‌‌زد [همین‌طور.] یک کلمه حرفش حساب داشت. حرفی که هیچ اثر نداشت نمی‌گفت. پس او حرف مباح نداشت؛ حرفی که می‌گفت یا واجب بود یا مستحب. البته بالاتر از این، این است که انسان تقوا داشته باشد حتی از غیر خدا، تقوا داشته باشد از توجه به غیر خدا، تقوا داشته باشد از غفلت خدا. اینها همه مراتب تقواست. 📚 ، ج۶ 🔰 ۵ اسفند روز بزرگداشت و روز مهندسی گرامی باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : حقیقت‌وجود علیه‌السلام بیرون از دسترس معرفت ماست... •┈┈••✾••┈┈• 🕋 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ أَخِي نَبِيِّكَ وَ وَلِيِّهِ وَ صَفِيِّهِ [وَ وَصِيِّهِ‏] وَ وَزِيرِهِ وَ مُسْتَوْدَعِ عِلْمِهِ وَ مَوْضِعِ سِرِّهِ وَ بَابِ حِكْمَتِهِ 💐 میلاد‌با سعادت یعسوب‌الدین، حضرت علیه‌السلام و روز بزرگداشت مقام مبارک باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 : ✨ انسان‌های معمولی در وارد صفا و می‌شدند 🔆 ، تربیت این جوانان است ♨️ و اسطوره‌های تربیت شده در جنگ جنگِ حضرت 🔰 : ✍️ آن آستین خالی که با باد این‌سو و آن‌سو می‌شود، نشان مردانگیست. گاهی باید فقط به افتخار حسین خرازی بوزد تا نامردهای روزگار رسوا شوند. 🗓 ۸ اسفند سالروز سردار سپاه اسلام حاج 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 ماجرای و برخورد متدینین با علوم تجربی 🔹 از حدود قرن ۱۶ میلادی قدرتی فراوان یافت. بشرِ عصر جدید با عبور از تفسیرهای متکثر و تکراری از نوشته جات یونانی و با رفتن در آزمایشگاه تلاش کرد فهم دقیق تر و بی واسطه ای از طبیعت به دست آورد. تلاش های فلسفی فرانسیس و و تلاش جدی و تعریفِ دقیقِ (در آن زمان)مکانیکی او از عالم توانسته بود به بسیاری از پرسش های بشر به صورت عددی و ریاضی پاسخ دهد. نکته جالب اینکه عالمانِ علوم تجربی گرچه زمانی سودای قطعیت در سر داشتند اما پس از تحقیقات هیوم و بررسی های او پیرامون علیت و استقراء و نفی قطعیت فلسفی برای گزاره های تجربی، باید گفت تا امروز کسی نتوانسته ادعای قطعیتِ این علوم را ثابت و از آن دفاع کند. 🔸 این علوم در کنار تفسیر فلسفی مدرن جدیدی برای انسان ساخته بود و به تدریج و بنا بر قولی پس از جنگ ایران و روسیه در دوران ، این جهان بینی از دروازه های کشورهای اسلامی و خصوصا ایران عبور کرد. به نظر میرسد در سده گذشته سه دیدگاه بین متفکران اسلامی و عموم متدینین در مقابل این علوم تجربیِ مدرن دیده شده است: 1⃣ شیفتگی افراطی بخشی از علمای اسلامی وقتی کارایی و ادعای قطعیت و دقت این علوم را دیدند به یکباره دامن از دست دادند و دل به این علوم بستند. متاسفانه این گروه بدون توجه به جوهره علوم تجربی مدرن و روش شناسی و پیش فرض های فلسفی آن، تلاش کردند بسیاری از گزاره های الهیاتی را به نوعی با یافته های تجربی گره بزنند، کار به تلاش برای توضیح (ص) با ماده و انرژی انیشتین رسید. و یا برخی تلاش کردند بسیاری از روایاتی را که به نوعی در عالم ماده تاثیری ماورایی را توضیح می داد در قالب تجربیات و کشفیات جدید بریزند. کتابهایِ برخی روحانیون از دهه سی تا دهه شصت و حتی گاهی تا امروز پر است از تلاش برای پیوند و سازگاری علوم تجربی مدرن و الهیات اسلامی. کار به جایی رسید که نهج البلاغه ای ترجمه شد و پاورقی های آن پر شده بود از های متعدد. 🔻تلاشهای ، ی مصری، عراقی و... را نیز میتوان در همین فضا فهم کرد.(با تمام تفاوتها) تا امروز هم برخی طلاب دغدغه مند برای دفاع از اسلام همین تلاش را ادامه می دهند و تلاش می کنند «فَکت» های تجربی را سریع به یکی از عناصر دینی پیوند بزنند. به نظر می رسد این نگاه ضربه مهلکی به الهیات اسلامی زد و حجیتی کامل به علوم تجربی در میان عامه متدینین داد و از این جهت آسیبی شدید به الهیات اسلامی بود. مشکل بزرگ این جریان برخوردِ عوامانه، غیر عالمانه و غیر منتقدانه با علوم تجربی است. به همین دلیل شما نمی توانید ۱۰ صفحه بحث پیرامون فلسفه علم در این جریان ببینید. 2⃣ دشمنی افراطی بخش دیگری از دینداران علم نزاع با این علوم برداشتند. این جریان هر صورتی از علوم جدید را نوعی حرکت شیطانی و برآمده از مرکز کفر می دانست و نیت پنهانی آن را نابودی دین. این نوع از نزاع امروز در قالب و یا برخی شوون دیگر خود را نمایان کرده است و در همین قضیه اخیر پیرامون ویروس کرونا اوج خود رسید. نگاهی بدبینانه که تمامی توصیه های پزشکی جدید را فقط پیشنهاداتی جهت نابودی مسلمین و از بین رفتن آنها می داند و حتی مدعی می شود که چیزی به نام بیماری واگیردار وجود ندارد. این دسته به جهت آن که هیچ برخورد منتقدانه ای با بنیادهای فلسفی علوم تجربی ندارند در نهایت به هیچ نقد و نفی ای منجر نمی شود و به نظر من علوم تجربی و علوم انسانیِ تجربی مدرن را در کشور ما بسیار قدرتمند تر می کند و مقدمات براندازی کامل بنیان های اجتماعی اسلام ( ) فراهم می آورد برخی جریان ها مانند یا تلاش داشته اند در اینجا برخوردی عالمانه داشته باشند. 3⃣ نگاه واقع گرایانه اما در میان مسلمین بزرگانی نیز ظهور کرده اند که با برخورد منتقدانه و جدی با بنیادهای اندیشه مدرن، علوم تجربی را نیز ذیل همان بنیادها شناختند و توانستند موضعی اصولی در برابر آن بگیرند. در این موضع، علوم تجربی ذیل ساختارهای فلسفی و الهیاتی اسلام تعریف می شود و راه قضاوت علوم تجربی در حوزه الهیات بسته می شود. ولی اصل این علوم و ثمره آن در زندگی بشر یکسره انکار نمی شود. 🔻از نمادهای این جریان است. ایشان هم دسته اول یعنی شیفتگان افراطی را به شدت نقد می کند (نقدهای مفصل و مکرر بر بازرگان و علی الوردی) و هم دشمنان افراطی را واپس گرا و متحجر می داند (فصل دوم کتاب انسان و ایمان). به نظر می رسد رمز توفیق ایشان در این مواجهه شناخت کامل و اجتهادی اسلام و شناختِ خوب و دقیق از غرب است(دو دسته اول یا فاقد یکی یا هر دو هستند). 🌀 لذا اگر را با تمام هویتش بشناسیم میتوانیم نسبت دقیق‌تری با فرآورده‌های غرب برقرار می‌کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✳ مدار مغناطیسیِ علیه‌السلام 🔹 یک آهن در حالت طبیعی فقط یک آهن است و وقتی به یک مدار مغناطیسی متصل می‌شود، خودش مدار مغناطیسی می‌گردد... به همین دلیل دارای اعجاز است. 🔸 هر كس به مدار مغناطيسی (ع) نزدیک‌تر شد، اين مدار بر او اثر می‌گذارد؛ او می‌شود، او می‌شود، او پاک می‌شود. 🔻 سپهبد ▪️بخشی از سخنرانی در اختتامیه‌ی کنگره‌ی ملی ۸هزار شهیدگیلان۹۵/۲/۱۴ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 🌿 🍀 : ضرورت‌شناخت‌سیره‌ائمه‌به‌عنوان‌یک 🔸ما این را فرض میکنیم -‌ یک انسان ٢٥٠ ساله-‌ برای خاطر اینکه خودشان فرموده‌اند که همه ما در حکم انسان واحدیم. گاهی فرموده‌اند که آنچه از ما شنیدید،‌ میتوانید به امام دیگر نسبت دهید. این در روایات ما وجود دارد و معمول به هم هست. اگر شما سخنی را از علیه‌السلام شنیدید و در ذهنتان نبود،‌ مانعی ندارد که آن را به امام باقر نسبت دهید،‌ چون اینها دو نفر نیستند و در حقیقت یک نفرند. ملاک وحدت در اینهاست و آن،‌ وحدت فکر و وحدت شخصیت است. و ‌«کلهم نور واحد»؛‌ اینها همه یک نورند. یعنی به سوی یک طرف،‌ انسانها را هدایت میکنند؛‌ چون نور،‌ هدایتگر است. اینها شاخص راه انسانیت‌اند به یک جهت و به یک طرف. بنابراین اینها یک انسانند. 🔹اگر ما چنانچه در زندگی علیه‌السلام‌ مثلا یک نقطه ای پیدا کردیم که در زندگی امام‌صادق یک چیز ضد آن را دیدیم،‌ این بنظر ما تناقض می‌آید و واقعا تناقض است؛‌ همچنان که اگر در زندگی خود علیه‌السلام دو چیز متناقض ببینیم،‌ برای ما قابل قبول نیست؛‌ اگر در زندگی او و در زندگی فرزندش ،‌ فرزندش ،‌ فرزندش امام‌صادق دو چیز متناقض دیدیم،‌ واقعا تناقض فرض میکنیم؛‌ چون اینها دو نفر نیستند؛‌ اینها افراد و عناصر اصلی یک گروه رهبری هستند؛‌ آن هم یک گروه رهبری ای که پیوند آن ها به یک دیگر،‌ اصیل‌ترین پیوندهاست؛‌ یعنی خدایی. 🔸بنابراین ما وقتی که میخواهیم زندگی علیهم‌السلام را در نظر بگیریم و رویش مطالعه کنیم،‌ دوازده امام را تک تک و جدا جدا مورد بحث قرار نمیدهم؛‌ بلکه یک نفر را فرض میکنیم که در روز رحلت صلی‌الله‌علیه‌وآله ولادت یافت و در سال٢٦٠ - سال رحلت -‌ از دنیا رفت. ما یک انسان ٢٥٠ ساله را در نظر می‌آوریم. 📚 علیه‌السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✂️ برشی از یک کتاب یا بر ، که خود را و متخصص در امور اسلامی میداند و از اسلام میگوید و به راهنمایی پیروان اسلام میپردازد واجب است... تصوری و فراگیر نسبت به اسلام پیدا کند و دین را همچون مجموعه‌ای واحد که هیچ پاره‌ای از آن بریدۀ از پارۀ دیگر نیست بفهمد؛ و این است معنی . یعنی شناخت بخشهای گوناگون دین در حالت پیوستگی و ارتباط با یکدیگر و به صورت مجموعه ای یگانه... نه به صورت فصلهایی پراکنده و بخشهایی از هم جدا. بنابراین، آن کس که از اسلام بدین صورت آگاه باشد و آن را به همین شکل معرفی کند. دانشمند اسلامی و و آن است. نه آن کس که بداند و از سیاستِ اسلامی بیخبر باشد، یا آن کس که از علم و عقاید آگاه است ولی از مسائل در اسلام چیزی نمیداند یا آن کس که از حدیث و علومِ آن با خبر است ولی از دستگاه اداری دین خبری ندارد... این گونه کسان، در دین ، بلکه هر یک از جزئی از دین، جدا از دیگر جزئهای آن آگاهی پیدا کرده‌اند. 📚 ، جلد ۱، ص ۵۱ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨ ✨ ✨ حضرت (ره): 🔹خیر دنیا و آخرت شماها رسیدگی به حال جامعه است. : 🔸امام طرف‌دار جدی حمایت از و بود. 🍀١۴ اسفند روز و و تأسیس امام‌خمینی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 🌳 🍀 🌿 اسلام و 💠 کسی که خود را نشناسد نمیتواند حرمت محیط زیست را رعایت کند 🔸 دو غده در وجود دارد و آنچه غرب را گرفتار کرده همین دو غده است؛ یکی و دیگری . 🔹 متاسفانه غرب با وجود تحمیل کردن اول و دوم بر جهان، هنوز بیدار نشده و اکنون نیز جنگهای نیابتی را به راه انداخته است، چرا که آنها بشر را همین میدانند که در تالار تشریح خلاصه میشود و مرگ را پایان خط میدانند، در حالی که جامعه جهانی را با این تفکر باطل، نمیتوان اصلاح و اداره کرد. 🔸 این که به برکت خون شهدا و تلاش های (ره) و ایثارگری ایثارگران به ثمر رسید، حرف قرآن را زنده کرد؛ قرآن میگوید انسان مرگ را می‌میراند، نه اینکه بمیرد، در فرهنگ دین، انسان ثابت است و نه ساکن؛ لذا اگر ما این حرف انبیاء را بفهمیم و باور کنیم که ابدی هستیم، شرافت، و انسانیت خود را ارزان نخواهیم فروخت. 🔹 جایی که از علم، فهم، ادب و امانت سخن میگوید نام انسان را در کنار نام فرشتگان ذکر میکند و در جایی که حرف از خوردن است، نام انسان را در کنار نام حیوانات می‌آورد؛ درک این معارف قرآنی، انسان را متوجه جایگاه خود می‌کند و او را به او می شناساند؛ بیماری‌هایی مانند اختلاس، بی آبرو کردن دیگران، حقوقهای نجومی و غرور که جامعه را تکه تکه می کنند، ریشه در همین نکته دارند که انسان خود را نشناخته است. 🔸 این انسان است که فضا و محیط پیرامون خود را میسازد، ما وقتی حرمت محیط زیست را رعایت خواهیم کرد که نخست حرمت بدن خود را حفظ کنیم، انسان وقتی انسانیت خود را نشناسد هرگز نمی تواند حرمت محیط زیست را رعایت کند. 🔹 زمین و آسمان از انسان جدا نیست، ما به هم وابسته ایم، شما اگر به آسمان و زمین بد کنید، زمین و آسمان نیز به شما بد خواهد کرد، ما سخن خدا را باور نکردیم در حالی که خداوندی که خالق زمین و آسمان و دریا است به ما فرمود از این طبیعت چگونه استفاد کنیم، لذا باید فرهنگ دین و معرفت نفس در جامعه بیش از گذشته ترویج شود، آنگاه دیگر لازم نیست به انسانی که خود را شناخته است، بگوییم در جایی زباله نریزد و یا طبیعت را حفظ کند، چون او ابتدا برای خود احترام قائل است و بعد برای دیگر مخلوقات خدا. 🔸 مناسب و خودداری از اسراف، گام بلندی در حفظ محیط‌زیست است؛ انسانی که بی‌رویه میخورد و می کند، نمیتواند زمین و محیط زیست را حفظ کند.(۱۹ بهمن ۹۵) حضرت 🌳 ۱۵ اسفند، و آغاز هفته منابع طبیعی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔅 تعریف من از طلبیده شدن این است که بی قرار شوم به رفتن! ✨ صبح زود، يا بهتر است بگويم هنگام سحر، لايه‌ی به شدت ضعيف است؛ و گفتن و خود را پشت ديگری پنهان كردن سخت‌تر از ساعات ديگر روز است. برای همين است كه بيشتر اثر دارد! 📚 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛎 زنگ ⏳ این چند دقیقه تدریس را از دست ندهید...؛ پیشنهاد می‌کنیم ببینید حتی اگر از خوشتان نمی‌آید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 مسئولیت حفظ نظام و انقلاب است. وظیفه اصلی رهبری این است که مراقب باشد بخش‌های مختلف، آهنگ ناساز با و نزنند. هر جا چنین آهنگی بوجود بیاید جای حضور رهبری است. 📚 (طرحی از و رهبری حضرت ) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴. 🏴. 🏴. 🔰 ما چنین است 🔹شخصی به علیه‌السلام گفت: شیعیانِ شما در فلان جا زیاد هستند، چنین و چنان هستند. حضرت فرمود: اینها که از ایشان تعریف می‌کنی در چه حد هستند؟ گفت: خیلی مثلًا مؤمن‏‌اند خیلی چنان‏‌اند. 🔸فرمود: آیا در این حد هستند که اگر یکی از اینها به پول احتیاج پیدا کند نیازی نباشد از دیگری اجازه بگیرد، برود پول از جیب او بردارد و خرج کند و او هم هیچ ناراحت نشود، مثل این که خودش خرج کرده؟ گفت: نه، در این حد که نیست. فرمود: پس اینها با یکدیگر برادر نیستند. 📚 ، ج۳، ص۳۲۳ اَللّهُمَ صَلِّ عَلىٰ موسیَٖ بنِ جَعفَرﷺ اَلمعذَّبِ فی قَعرِ السُجون و ظُلَمِ المَطامیرِ ذِی السّاقِ المَرضُوضِ بِحَلَقِ القُیودِ والجِنازَة المُنادىٰ عَلیها بِذُّلِ الاِستِخفاف... ▪️عرض تسلیت شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
👈 راه مقابله با دشمنان و محافظت از مومنان ✔️ به صبر و بصیرت حضرت : 🌀 و الهی، برای بشریت حقایقی را روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر به این حقایق ایمان بیاورند و عملا ملتزم بشوند، به این‌ها خواهد رسید، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب، حیات پاکیزه 🔰 محوریابی بیانات به مناسبت روز مبعث(۲۱ اسفند ۹۹) 🌸 تبریک به همه اسلامی و همه جهان 🔹تاکید بر بزرگی عید بدلیل برگزیده شدن حضرت رسول(ص) برای هدایت مردم جهان 🔸برجسته‌سازی عظمت نقش پیامبر اکرم در برانگیختن مردم بسوی خداوند یکتا(اصل توحید) 🔹بازنمایی و تشریح معنای کلمه توحید که به معنای حاکمیت مطلق خداوند بر جهان است 🔸تاکید بر نقش معلمی پیامبر و تعلیم انسانها و از سویی تعالی در جامعه توام با تکامل معنوی و روحی انسان بعنوان اهداف اصلی بعثت پیامبر(ص) 🔹تشریح برنامه‌ریزی برای تحقق بخشیدن به اهداف رسالت و نحوه ایجاد مناسبات اجتماعی و سیاسی 🔸برجسته‌سازی همراهی اهداف بعثت با استقرار یک نظام سیاسی برای تحقق بخشیدن اهداف 🔹بازنمایی چگونگی ایجاد یک نظام سیاسی توسط پیامبر اکرم(ص) و متصل بودن این نظام بر آیات الهی خداوند در قرآن و تاکید بر قرآن به عنوان منبع و منشا اصلی حکمرانی 🔸تاکید بر اصل مدیریت و راهبری قوانین حکمرانی در جامعه توسط پیامبر(ص) 🔻اشاره به امکان وجود انتخاب حاکمی از سوی یک پیامبر با تکیه بر آیات مبارکه سوره در کریم 🔸تشریح دین به عنوان مجری برنامه‌های اجتماعی انسان 🔹بیان چرایی دشمنی دشمنان دین به دلیل جنبه هدایتگری و راهبری مردم به سوی راستی 🔸تاکید بر وجود دشمنان برای هر دین با تکیه بر آیات قرآنی 🔹برجسته‌سازی دلایل مخالفت امروزه دشمنان با با توجه به نقش هدایتگری و نجات‌بخشی انسانها در دین 🔸تاکید بر متصل بودن برانگیختگی انسانها به برانگیختگی و بعثت (ص)، با بهره‌گیری از کلام نورانی (ع) 🔹تشریح بر اقدامات پیامبر در ایجاد مرحم برای جامعه و در کنار آن حدود برای مجازات گناهکاران 🔸تاکید بر پیروی انقلاب اسلامی از بعثت نبوی و تشریح اصل حمایت انقلاب از مردم مستضعف هر دینی و در کنار آن هدایت مردم به سوی اسلام 🔹بازنمایی چرایی صف آرایی اشرار عالم در برابر انقلاب اسلامی با توجه به سابقه تاریخی مقابله ظالمان با محمدی 🔸تاکید بر پیروی از اصل قرآن کریم بر عدم مقابله با کفاری که سر ستیزه و جنگ با حکومت اسلامی ندارند 🔹برجسته سازی اصل مقابله با کسانیکه روی دشمنی با انقلاب و دین اسلام دارند 🔸تاکید بر عدم همپیمانی با دشمنان اسلام و مواجهه با دشمنان فعال 🔹برشماری توطئه دشمنان انقلاب اسلامی در راس آنها آمریکا 🔸بازنمایی دو اصل و و استقامت بعنوان عنصرهای اصلی شکست دشمنان در برابر امت مسلمان 🔹تشریح اصل بصیرت به عنوان شناسایی و تیزبینی در شناخت راه درست در غبار فتنه‌ها 🔸بیان اصل صبر و استقامت و معرفی آن به عنوان پافشاری و ایستادگی بر صراط مستقیم 🔹تاکید بر اصل تواصی با اشاره به سوره مبارکه به عنوان اصل اساسی حفظ در برابر تحرکات دشمنان 🔸بازنمایی اهداف دشمن در و اشاره به وارونه نمایی حقایق برای از بین بردن رشته صبر و تواصی در بین مومنان 🔹تاکید بر ناامیدی در مردم و جدایی بین آنها برای جلوگیری از تواصی به عنوان هدف نهایی دشمن در جنگ‌نرم 🔺لزوم امید آفرینی در جامعه از سوی جوانان به عنوان افسران جنگ‌نرم با استفاده از ظرفیت ویژه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا (احزاب/۲۳) 🔸 از ميان مؤمنان مردانى‌اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند. برخى از آنان به رسيدند و برخى از آنها در همين‌ انتظارند و عقيده خود را تغییر ندادند. : ✨ شهادت یکی از حقایق قرآنی است که در موارد متعدد یاد شده، دارای معنای وسیعی است. حواس عادی ما و نیروهای وجودی ما تنها صورت افعال را تحمل می‌کند. حقایق اعمال و معانی نفسانیه، کفر و ایمان، شقاوت و سعادت، خیر و شر، حسن و قبح و آن‌چه از دسترس حس مخفی است، تنها با قلوب کسب می‌شود. 📚 تفسیر 🌿 🇮🇷 💐 🇮🇷 🌿 🔅 ۲۲ اسفند روز بزرگداشت گرامی باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha