eitaa logo
🔹رفیق
192 دنبال‌کننده
277 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ نسبت و 💢 عدالت به پیوند خورده است. در المستدرک از جعفریات نقل شده است که اصولاً و اجرای حدود را بی‌آنکه عدالت باشد، نمی‌‌شود پذیرفت. اصلاح حکم و حدود جزء با امام عادل دست‌‌یافتنی نیست. 💢 در مورد نسبت عدل به احکام از (ع) نقل است که فرمودند حیات احکام است. اگر احکام تهی از عدل باشد، احکام مانند مرده‌‌ای است. فقه تهی از عدالت، فقه مرده است. فقه زنده فقه عدالت‌‌بنیاد است، عدالت‌‌محور است. همین‌طور سیاست توام با عدالت سیاست است والا سیاست نیست و سیاست نیک، سیاست عادلانه است. 💢 اساساً بی‌آنکه عدل در جامعه محقق شود، گویی حکومتی نیست و اگر عدالت اجرا شد، دولت‌‌ها در امان هستند. آبادی امور و شئون کشور و اصلاح عباد به عدل میسر است. خوشنامی والیان به عدالت‌‌ورزی آنها هستند. جز عدل نمی‌‌توان حال جامعه را اصلاح کرد. چیزی چونان عدل شهرها را آباد نمی‌‌کند. 💢 فقه همان احکام است. فقه آموزه‌‌های رفتاری الهی است. فقه موازین و قوانین تنظیم نسبت‌‌ها و مناسبت‌‌ها است. فقه رسالتش تدبیر مدن و تدبیر شئون است و اگر عدل نباشد، فقه نیست. چگونه ممکن است به فرع فقهی دست پیدا کنیم و به فتوایی تن در بدهیم که در آن ذره‌‌ای عدل نقض شود. فقه بی‌‌عدالت فقه نیست، اگر فقه است فقه جور است. ✅ متن کامل http://meftahandishe.com/?p=24326 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌸 السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ 🔅يا فاطِمَةُ اشْفَعي لي فيِ الْجَنَّةِ فَاِنَّ لَكِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ 🌺 ای فاطمه درباره بهشت برايم شفاعت كن، به درستي كه براي تو نزد خدا مقامی از مقامات بلند است. 🍀۲۳ ربيع الاول سال ۲۰۱ ه.ق 💐 سالروز ورود سلام الله علیها به شهر قم مبارکباد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📚 از نگاه 🖋گردآوری: احسان بابایی 📑انتشارات معارف 📖این اثر گزیده‌هایی از روایت‌ها و تحلیل‌های است که بر محور معرفی تاریخ معاصر ایران گرد آمده است. 📌کتاب در ۱۳ فصل با عناوین: در غیاب مردم وابستگی عقب ماندگی نابسامانی فرهنگی نهضت مشروطه نهضت ملی شدن صنعت نفت فصل مبارزه جایگاه تاریخی امام خمینی و ... به نگارش در آمده است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
⚡️منظومه اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) 🔸 (ره) اسلام را به سه بُعد عقاید، اخلاق و اعمال تقسیم می‌­کند‏[۱]‎ و این تقسیم سه‌بُعدی اسلام مبتنی و متناسب با احتیاجات بشر و مقامات سه‌گانه‌ی انسانی (نشئه آخرت، برزخ و دنیا) و تقسیم سه‌گانه علوم نافعه بشری (کمالات عقلیه، اعمال قلبیه و اعمال قالبیه و ظاهره نفس) است.‏[۲]‎ علاوه بر امام خمینی(ره)، دانشمندان اسلامی دیگری مثل ، ، ، و ، ضمن تأیید طبقه‌بندی سه‌گانه اسلام به عقاید، اخلاق و اعمال، نظام فکری خویش را بر آن مبتنی ساختند.‏[۳]‎ 🔹حضرت امام به صراحت از این تقسیم‌بندی برای بهره جستند و به نمایندگان انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور فرمودند اسلامی‌بودن، مشروط به داشتن ، و اسلامی است.‏[۴]‎ 🔸امام راحل معتقد است بین این سه قسم رابطه معناداری وجود دارد و آثار هر یک به دیگری سرایت می­‌کند؛ چه در جانب کمال یا از طرف نقص. پس تهذیب خلق، تحکیم عقاید و موافقت ظاهر شریعت به تنهایی کفایت نمی‌­کند و اتکای به یکی بدون دیگری انحراف است و موجب حرمان از سعادت مطلقه است و از دام‌­های ابلیس است؛ بلکه وجود هر سه آن ضروری است.‏[۵]‎ 🔹براساس الگوی مذکور، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) به سه قسم فلسفه سیاسی، اخلاق سیاسی و فقه سیاسی تقسیم می‌شود. در نگاه منظومه­‌ای حضرت امام، بین سه قسم مذکور پیوستگی وجود دارد؛ به عبارت دیگر، اندیشه سیاسی کامل، تنها فلسفه سیاسی، اخلاق سیاسی یا فقه سیاسی نیست؛ هر یک از ابعاد مذکور به تنهایی امر ناقصی است و از اندیشه سیاسی متعالی اسلامی بی‌بهره است. 🔸بلکه اندیشه سیاسی کامل از مجموع سه قسم یادشده بدست می­‌آید؛ بنابراین، اندیشه سیاسی کامل از نگاه امام آن است که بتواند به نحو منطقی و مستدل هم به پرسش­‌های اساسی انسان درباره علت نیاز به حکومت، اهداف حکومت، ولایت فقها و پیوند دین و سیاست پاسخ دهد و هم ویژگی‌ها و شاخص­‌های لازم را برای انسان کامل و حاکم اسلامی در دو بُعد فضایل و رذایل تعیین و معرفی کند و هم باید به پرسش­‌های نوپدید مکلفان و شهروندان جامعه اسلامی در حوزه زندگی سیاسی مثل نوع و شکل حکومت پاسخ گوید؛ در غیر این صورت، نقص اندیشه سیاسی در هر یک از سه قسم مذکور، موجبات نقص اندیشه سیاسی اسلامی را درپی دارد و نظام سیاسی متعالی مورد نظر اسلام تحقق نخواهد یافت. 🔹 بنابراین، اندیشه سیاسی کامل از دیدگاه اسلام مدنظر حضرت امام، همه‌جانبه و نظام‌واره است؛ یعنی تحقق سیستم سیاسی سالم و کامل، منوط به رعایت شاخص­‌های هر سه قسم می‌باشد. امید است پیروان امام راحل و جمهوری اسلامی ایران بتوانند بیش از پیش در تحقق منظومه اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و الگوی مردم‌سالاری دینی برآمده از آن اندیشه ناب اسلامی موفق شوند. ❇️پانوشت‌ها: صحیفه امام، مجموعه آثار امام خمینی(ره)، ۱۳۷۸، ج۱۴، ص۲۴۳ تا ۲۴۴ امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل،۱۳۹۱، ص۶۹. ابراهیم برزگر، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)؛ سیاست به مثابه صراط، ۱۳۹۰، ص۲۹۸. صحیفه امام، ۱۳۷۸، ج۱۴، صص۲۴۳ تا ۲۴۴. امام خمینی(ره)، شرح حدیث جنود عقل و جهل، ۱۳۹۱، ص۶۹. http://mobahesat.ir/16302 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 ☘ 🍀 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه‌السلام 🔅 حرم مطهر و ملکوتی آقا (ع) مانند نگین انگشتری در شهر مشهد؛ هیچ ساختمانی بلندتر از بارگاه حضرت نبود. ✨ حال دلمان خوب میشود با دیدن حرمت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
۱۷ مسئله‌ای که با آن مواجه است 🔹با گذشت حدود یک ماه از انتخاب تهران انبوهی از مشکلات و معضلات که از سالیان قبل تلنبار شده پیش روی منصوری است. باید منتظر ماند و دید استاندار جدید بعد از گذشت دوران مسؤولیتش تا چه حد بر این مشکلات فائق خواهد آمد. 📝مشکلات تلنبار شده : https://www.farsnews.ir/tehran/news/14000808000836/%DB%B1%DB%B7-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%84%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%B5%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D9%86 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❇️ در فقه سیاسی: ⬅️ اولین و مهمترین مسئله در لزوم تشکیل حکومت در هر عصری از اعصار است. ⬅️ بنظر می‌رسد می‌توان موضوع دین به معنای عام ( اعم از اعتقادات، اخلاق و احکام) را جامعه هم قرار داد. به این معنا که خداوند به دنبال ایجاد جامعه‌ای موحد، ظلم ستیز و... است؛ بر این اساس مانعی بر اینکه شارع در این اوامر دو مطلوب (فرد و جامعه) داشته باشد نیست. ⬅️در عالم ثبوت خداوند می‌تواند حکمی از احکام یا یک امر اعتقادی و اخلاقی را از فرد مطالبه کند همچنین در عین حال می‌تواند همان حکم را از جامعه نیز مطالبه کند. در این صورت جامعه موضوع امر شارع واقع شده است. چنین مطلوبی در میان عقلا نیز در جریان است. ⬅️ ادعای ما این است که در عالم اثبات هنگام رجوع به قرآن کریم با آیات فراوانی مواجه می‌شویم که متعلق خطاب آنها گروه یا قوم می‌باشد. آیاتی که در آن کلمات «ناس»، «قوم»، «امت» آمده است دال بر این مطلب می‌باشند. ⬅️ مطلوب اصلی خداوند در این آیات وجود جامعه‌ای موحد، متقی، ظلم ستیز و... است؛ از این رو تفکری که دین را امری فردی می‌داند، با آیات قرآن در تعارض است. ⬅️ دین امری فردی و اجتماعی است که در آیه شریفه «انا ارسلناک للناس رسولا» به صراحت بیان شده است. در آیه مذکور پیامبر رسول برای مردم معرفی شده است. از سوی دیگر اگر امری مطلوب جمع باشد قطعا مطلوب فرد نیز می‌باشد؛ زیرا جمع متشکل از افراد است. اما عکس قضیه صحیح نیست. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
1_1144799550.pdf
981.3K
📋 جزوه در کلام حضرت 🔘تعریف آزادی 🔘آزادی فکر و عقیده 🔘آزادی بیان 🔘آزادی سیاسی 🔘آزادی اقتصادی 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 در اسلام یک حقیقت ممدوح 🔸 (یعنی مقامی منیع داشتن) و در آن حد قدرت داشتن که کسی نتواند انسان را خوار و ذلیل کند، در اسلام امری ممدوح است. 🔹ببینید راجع به مقابله با دشمن چه می‌گوید: 📜وَ اعِدّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیلِ تُرْهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکمْ مقابل دشمن تا آن حد نهایی قدرتتان نیرو تهیه کنید که دشمن‌ هرگز نتواند به شما طمع ببندد. 🔸در آیه دیگری می‌فرماید: 📜وَ قاتِلوا فی سَبیلِ اللهِ الَّذینَ یقاتِلونَکمْ وَ لا تَعْتَدوا انَّ اللهَ لایحِبُّ الْمُعْتَدینَ با کسانی که با شما نبرد می‌کنند به نبرد بپردازید ولی تجاوز نکنید.  📚 کمال انسان و ، ص۱۰۴ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✅ شخصیت (ع) حضرت : 🔸جناب عبدالعظیم هم شخصیت علمی بود و هم شخصیت جهادی بود و هم ابتکاراتی داشته است. 🔹مرحوم شیخ می گوید: ایشان خطب را جمع آوری کرد. 🔸 با این حساب، ایشان در حدود صد و هفتاد سال قبل از تألیف ، خطب امیرالمؤمنین را جمع اوری کرده است؛ این کارِ خیلی مهمی است. هیچ بعید نیست از نوشته ایشان استفاده کرده باشد. 🔹از سوی دیگر ایشان به دلیل شخصیت جهادی خود، با حال اختفاء و فرار به ری آمده است. شیخ نجاشی میگوید: «حارباً من السّلطان»؛ ایشان از دست خلیفه ی عبّاسی از عراق و حجاز گریخت و به ری آمد؛ چون ری مرکز و محل تجمّع شیعیان بود. هم در مدینه و هم در عراق، همه ی اینها مجبور نبودند از دست خلیفه بگریزند. این، مبارز بودن ایشان را نشان میدهد. مشخّص میشود ایشان اهل نشر معارف امامت بوده. 🗓 ۵ خرداد ۸۲ 🌼 🌹 🌼 🌸 ۴ ربیع الثانی، سالروز حسنی(ع) مبارڪ باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🍀 و 🔸 آیه ۴ یوسف: آنگاه ﻛﻪ ﻳﻮﺳﻒ ﺑﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﮔﻔﺖ ﭘﺪﺭم، ﻣﻦ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﻳﺪم ﻳﺎﺯﺩﻩ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﻭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﻭ ﻣﺎﻩ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﺳﺠﺪﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ 1⃣ 11 برادر حضرت یوسف همان 11 ستاره و همان 11 امام قبل از امام مهدی عج است. 2⃣ حضرت یعقوب ع همان خورشید و همان پیامبر ص میباشد. 3⃣ همسر یعقوب همان ماه و همان حضرت زهرا س میباشد. 4⃣ مجموعا 13 سجده کننده با خود حضرت یوسف همان 14 معصوم را تشکیل میدهند. تنها زن در میانشان حضرت زهرا (س) است و در میان سجده کننده گان نیز تنها زن همان همسر حضرت یعقوب بود. 5⃣ یوسف 40 سال از کنعان دور افتاد و یکی از آخرین نشانه های ظهور امام مهدی عج چهل سالگی حکومت فعلی ایران است. 6⃣ حضرت یوسف در مقابل چشم برادرانش بود اما او را نمیشناختند، امام زمان در بین مردم و مقابل چشمانشان است اما مردم او را نمیشناسند، فکر میکردند یوسف وجود ندارد و مرده است اما زنده بود همین اعتقاد را درباره امام زمان دارند اما زنده است، یوسف در چاه افتاد، و امام مهدی عج در سرداب سامرا پنهان بود و آخرین بار برای عوام همانجا دیده شد 7⃣ سوره یوسف، دوازدهمین سوره قرآن و امام مهدی عج دوازدهمین امام شیعیان است. 🔹حال متوجه مفهوم آیه ۷ سوره یوسف میشویم که میگوید: «بی ﺗﺮﺩﻳﺪ در ﻳﻮﺳﻒ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻧﺶ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎیی ﺑﺮﺍی ﻣﺮﺩم ﻛﻨﺠﻜﺎﻭ ﺍﺳﺖ» 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
💠 : 🔸 جریان تازه ای از طلبه های جوان رفته رفته چهره می نمایند، که خود تا حدّ زیادی (دست کم به نحو غیرمستقیم) محصول نفوذ فکری ، ، و بوده اند. طلبه هایی که درسهای حوزوی را خوب خوانده اند، اما در طول یک دو دهه گذشته رفته رفته زبان های فرنگی آموخته اند، و دسترسی مستقیم به منابع اصلی فلسفه و الهیات غرب یافته اند. دانش این طلبه های جوان و خوش فکر در بسیاری از شاخه های فلسفه و الهیات جدید به مراتب روزآمدتر و عمیق تر از سروش و شبستری (و می افزایم ملکیان) است. 🔹این گروه کم شمار اما پربار از عالمان علوم دینی نسبت به سنت دینی (از موضع مدرن) رویکرد انتقادی دارند، اما با فلسفه و الهیات جدید هم چندان آشنا هستند که از دشواری ها و تنوع صداها در آن حوزه ها آگاه باشند، و بتوانند با این سنتهای علمی مدرن وارد گفت و گوی انتقادی شوند. پروژه فکری این عالمان دینی، نه عبور از دین یا برساختن دینی تازه، که دفاع عقلانی، انتقادی، و مدرن از سنت دینی است. 🔻اگر از من بپرسید آینده فکر دینی در ایران را در کجا باید جست، پاسخ من این است که آن را در جایی جستجو کنید که کار دین پژوهی به شکل علمی و کارشناسانه و به طور حرفه ای پیگیری می شود. پیش بینی من این است که نسل عالمان جدید برآمده از حوزه های علوم دینی رفته رفته می توانند مرجعیت فکر دینی را که در چند دهه اخیر کمابیش در دست روشنفکران و نواندیشان دینی بیرون حوزه بوده است، دوباره به دست آورند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❓چرا حضرت وسط درس، شعر نمی‌خواند؟ : 🔸مرحوم آقای طباطبایی سعی می‌کرد که فکر، فکری منطقی باشد. ایشان ممکن بود احیاناً شعری بگویند یا در جلسات خصوصی، پیش از درس یا پس از آن شعری بخوانند، ولی در وسط درس، اگر سخن از مطلبی می‌شد، یا شعر نمی خواندند یا سعی می‌کردند که شعر خوانده شده را نیمه‌تمام بگذارند. 🔹ایشان می‌فرمودند: با روشی که بعضی داشتند کم کم شعر به وسط درس آمده است، آن چنان این مهمان ناخوانده جای درس را گرفته که همه‌ی براهین را کنار زده است. از این رو، مرحوم علامه اصرار داشتند که در درس یا نوشته و گفتارشان شعر نخوانند. 🔸نیز می‌فرمودند: گرچه «إنّ من الشعر لحکمةٌ» «برخی از شعرها حکمت و برهان است»، ولی بسیاری از اشعار، گاه به صورت خطابه است و آهنگ و وزن خوب، انسان را مسحور می کند. 🔹گاهی مطلب و محتوای شعر ضعیف است؛ ولی هنر انسانی ضعف آن را جبران می کند و انسان دفعتاً تحت جاذبه‌ آن نظم قرار می گیرد و آن هنر او را مجذوب و مورد تفکر را نفی می کند. از این رو، مرحوم علامه نیز می کوشیدند تا قصه و داستان، چه نظم و چه نثر، در کلماتشان نباشد. 🔸البته این کار مرحوم علامه، تأسی از کار بوعلی است؛ چون آن مرحوم در رساله‌ی عهد خود می‌گوید که من عهد کردم قصه نخوانم؛ چون قصه فکر را مبرهن و مستدل بار نمی آورد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌 با وبینار، گفتگوهای محدود و برگزاری نشست های هم اندیشی محقق نمی شود. تحقق نوین اسلامی، نیازمند درس و بحث دائمی در و است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
❓ریشه های بی دینی‌ مردم چیست؟ 🔅اگر انسان تحلیل کند... از این دو عامل قطعاً بیرون نیست؛ 1⃣ یا برمی‌گردد به تفسیرهای غلط و نامعقول از دین، 2⃣ یا برمی‌گردد به سوء استفاده‌های ناروا. 📚 فطری بودن دین، ص۱۰۵ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
چیست؟ 🔹طیف فکری رقیب است که خاستگاه دینی (اسلام شیعی) داشته، مخاطبانی دینی دارد، دو دغدغه‌ی اصلیش مدرنیته یا تجدد از یک‌سو و دین به‌طور کلی از سوی دیگر است، در مرز‌های دین فعالیت می‌کند یا کرده است، ماتریالیست نیست، و آثار خود را علی الاغلب در قالب خطابه ایراد می‌نماید. 🔸برجسته‌ترین وجه جامع این طیف خواستگاه‌ دینی اولیه‌ی آن (اسلام شیعی) و رقابت سنگین با اسلام سنتی (فقهای حوزوی) است. علاوه بر آن این طیف مخاطبان خود را از میان دین‌داران یارگیری کرده است. تردیدی نیست که مولدان و مصرف‌کنندگان این طیف صبغه‌ی دینی داشته‌اند. مشخصا مسلمان شیعه بوده‌اند، و لبه‌ی تیز نقد آن‌ها متوجه شریعت‌مداران و فقیهان بوده و هست. بحرانی که به این طیف میدان داده است بحران اسلام سنتی است. علمای اسلام سنتی فرزند دوران تجدد نیستند. آنها نتوانسته‌اند پاسخ‌گوی پرسشهای زمانه‌ی خود باشند. طبیعی است که کسانی بخواهند این نقیصه را جبران کنند. 🔻دغدغه‌ی اصلی این آغازگران دینی، تجدد یا مدرنیته از یک‌سو و مطالعات دینی از منظر متجددانه از سوی دیگر بوده و هست. با قصد مدرن کردن دین یا معرفت دینی فعالیت خود را آغاز کردند. رعایت الگوهای مدرن و دین‌داری را در آن الگوها تنظیم کردن کارکرد اصلی این طیف بوده است. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📌تبیین حِکمی دینی از سوی 📚 اصطلاح حکمرانی یک فرایند است. یعنی هدایتگری، مدیریت و سریان قانون به عرصه عمل، از این رو حکمرانی یک جنبه فرایندی دارد. 🔹 حکمرانی هرمی: اصطلاحی که غربی‌ها تحت عنوان حکمرانی خوب مطرح کرده‌اند به این معنا است که مشارکت مردم بیشتر باشد. 🔹 حکمرانی بازاری: در حکمرانی بازاری بخش خصوصی فعال‌تر است. یعنی سرمایه‌داران و سرمایه‌گذاران در بازار تجارت می‌کنند. 🔹 حکمرانی شبکه‌ای: در این حکمرانی جامعه مدنی نقش فعالی دارد. در حکمرانی هرمی همه چیز دست دولت است. 🔹 حکمرانی حِکمی: از ارکان این لُب، عقل معاد در واقع بندگی و بنده ساز است که حاصل آن لُب است و حاصل این لُب حکمتی است که خیر کثیر است. بنابراین به نظر بنده حکمرانی حِکمی باید داشته باشیم که حکمرانی اسلامی، حکمرانی حِکمی است. 📚 ما از فقدان حکمرانی حِکمی در عرصه‌ها رنج می‌بریم و دولت آینده باید بتواند که این حکمرانی را در عرصه‌های مختلف احیا کنند. حکمرانی حکمی می‌تواند جبهه انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی را شکل دهد و ضعفی را که آقا درباره آن فرمودند در فرایند تمدن اسلامی ما هنوز دولت اسلامی نداریم چون حکمرانی اسلامی نداریم. 📝 متن کامل: http://meftahandishe.com/?p=25333 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
یعنی علی علیه السلام حضرت (ره): ✍ خلاصه كلام، اگر بر كشوري نداي دلنشين بسيجي طنين اندازد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گرديد و الّا هر لحظه بايد منتظر حادثه باشيم.(۵ آذر ۱۳۵۸) 🇮🇷 سالروز فرمان تشکیل مستضعفین مبارک باد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضور اجتماعی، یک خودسازی است ▫️ (ره): بخشی از پرداختن به خود و اصلاح خود، توجه به معضلات اجتماعی است. وظیفه سالک الی الله، توجه به اجتماع است. 🎙سخنرانی ؛ محرم ۱۴۴۳ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✨ وتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ 🔺و هر امتی را در آن روز به زانو درافتاده می‌بینی، (آن روز) هر امتی به سوی نامه اعمالش خوانده می‌شود (و به آنان می‌گویند:) امروز همان اعمالی که همواره انجام می‌دادید به شما پاداش می‌دهند. سوره جاثیه / آیه ۲۸ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
اداء حق جامعیت اسلام.pdf
122.6K
مسأله جامعیت دین اسلام 🔸از تکالیف امروز جوان مومن انقلابی مبتنی بر بیانات در تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۰ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️ ۱۱ آذر سالروز شهادت طلبه مجاهد فداکار در سال ۱۳۰۰ 🔸امسال صدمین سالگرد این بود! بدون حداقل یک برگزاری نشست، جلسه یا همایشی ولو بصورت وبینار، برای تکریم شخصیت والا و برجسته ایشان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha