✳ ️۱۲فروردین،سالروز جمهوری اسلامی
🔻ججمهوریت و اسلامیت
🔹در روز جمهوری اسلامی قرار داریم. روزی که یادآور برگزاری رفراندم جمهوری اسلامی و رای بیش از ۹۸ درصد شرکت کنندگان به جمهوری اسلامی است قرار داریم. اینک چهل سال از عمر پر برکت جمهوری اسلامی می گذرد دستاوردهای این نظام در حوزه های مختلف بر دوست و دشمن آشکار است.
🔹مروری بر عملکرد انقلاب و تأکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم بر برگزاری مداوم انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در ادارهی کشور و همچنین لزوم پاسخگویی مسئولین به مردم و در نهایت گردش آرام نخبگان در ۴۰ سال اخیر، نشان میدهد جمهوری اسلامی ایران توانسته است الگوی موفقی در زمینهی تلفیق جمهوریت و اسلامیت باشد.
🔹در نظام اسلامی، جمهوریت بزرگترین پشتوانه حکومت است و زمامداران در برابر مردم مسئولند. این مسئولین توسط رای مستقیم مردم یا رای نمایندگان و منتخبین مردم انتخاب یا کشف می شوند.
🔹 دشمنان انقلاب، از ابتدا با انقلاب دشمنی می کنند ولی عده ای منافق صفت داخلی که از قضا نان همین انقلاب را می خورند و نمکدان می شکنند تلاش دارند تا با سیاهنمایی و انداختن شبهه، نشان دهند تا از دشمنان و احمق های درجه یک جلوترند و به دنبال زدن تیشه به ریشه انقلاب هستند. این احمق های درجه یک، یا خود را به نفهمی و ندیدن حقایق زدند و در جهل خود، خودنمایی می کنند یا با علم به این موضوع، با انجام عملیات روانی به دنبال تخریب انقلاب و بازی در پازل دشمنان هستند.
🔸در آستانه این روز مهم، امثال سروش محلاتی از جریان دگراندیش و سکولار حوزوی، تاج زاده از جریان لیبرال و فتنه گر و عمادالدین باقی از جریان منتظری و نفاق با سیاهنمایی از وضعیت کشور و طرح شبهه علیه انقلاب، برای منافقین و نظام سلطه خوش رقصی می کنند.
🔸یکی از شبهه های اخیر این عده، تضاد بین اسلامیت و جمهوریت و پیشنهاد ادغام نهاد رهبری انقلاب با ریاست جمهوری است.
ادامه دارد...
#جریان_دگراندیش_سکولار
#جریان_فتنه_گر_لیبرال
#جریان_منتظری_و_نفاق
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
باز هم #سکولارهای_حوزوی و جنجالنوشتهای بیمایه
🔻🔻🔻
👇👇👇👇👇
باز هم #سکولارهای_حوزوی و جنجالنوشتهای بیمایه
🔻🔻🔻
روز گذشته به مناسبت ارتحال عالم جلیل القدر #آیتالله_بروجردی یادداشتی در کانال روزنه منتشر شد که مثل همیشه به مذاق برخی #سکولارهای_حوزوی به ویژه #نوشریعتمداریها خوش نیامد و در گروه های خود به تفصیل علیه آن سخن به میان آوردند.
در این میان #شبهنقدی هم در برخی محافل دست به دست شد که گرچه موازین #نقد_علمی را نداشت ولی اغلاط تاریخی آن قابل بررسی است:
۱. اتفاقی که در قضیه اصلاح حوزه اتفاق افتاد و برخی اعضای هیئت اصلاح را رنجاند و روزنه به آن اشاره کرد؛ سعایت برخی اطرافیان و نفوذیهای بیت آیتالله بروجردی رحمه الله بود آنان به هیئت اصلاح تهمت زده بودند که اینان به دنبال تکثر و تضعیف مرجعیتاند (موانع نوگرایی در حوزه علمیه قم در زمان زعامت آیتالله بروجردی، سروری، رسول جعفریان، صص۴۶-۴۷، به نقل از دوانی،مفاخر اسلام ج۱۲ ص۱۹)
و از آنجا که مبنای آیتالله بروجردی حفظ قدرت مرکزی مرجعیت بود متأسفانه آن سعایت کارگر افتاد و روند #اصلاح متوقف شد.
نکته حاشیه اینکه نوشته ناقد در این زمینه خالی از طعن و کنایه به امام و شیخ مرتضی حائری نبود. از آنجا که طعن و کنایه بیجا ریشه در بیماریهای معنوی دارد و قابل پاسخگویی نیست از کنار آن عبور میکنیم؛ «في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا»
۲. آیت الله بروجردی اسن و از نظر حوزوی اقدم از مراجع ثلاث بوده٬ بعنوان نمونه آیت الله خوانساری شاگرد آیت الله بروجردی بوده اند. لذا آقای شریعتمداری که قبل از ورود به قم در تبریز رساله چاپ کرده بود٬ علی رغم مرجعیت بالفعل دو طبقه قبل از خود٬ بدین امر مبادرت کرد که خلاف سیره سلف صالح و خصوصا آیت الله بروجردی در #مرجعیت_گریزی بود.
۳. در یادداشت روزنه آمده بود که امام قدس سره در زمان مرجعیت آیتالله بروجردی رحمهالله بعد از زعیم؛ #شلوغترین_درس_خارج را داشتند که این صحبت مستند به اسناد تاریخی است. جالب اینجاست که این نکته از دید مأموران پهلوی هم مخفی نمانده به گونهای که رئیس دایره امنیت و مذاهب سرهنگ قلقسه در گزارش مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۳۵ ؛ پس از حضور یک ماهه در شهر قم تعداد شاگردان امام خمینی قدس سره را حدود ۵۰۰ نفر عنوان کرد که پرشاگردترین درس پس از آیتالله بروجردی محسوب میشد. (نهضت امام خمینی٬ ج۱ ص۱۲۳۶-۱۲۳۷ سند۸و۹)
امام با چنین موقعیتی٬ پنج سال بعد و در روزهای پس از ارتحال زعیم قم٬ نه تنها گامی در جهت مرجعیت خود برنداشت٬ بلکه اطرافیان را نیز از اقدام به نفع خود منع نمود.(بنگرید به خاطرات شهید محلاتی)
۴. بر خلاف میل پروژه تحریفی #سکولارهای_حوزوی، آیتالله بروجردی معتقد به ولایت فقیه و کاملا مبارز و انقلابی بود و علت اصلی حمایت امام از مرجعیت عامه ایشان هم همین بود. (نهضت امام٬ ج۱، ص۱۰۹)
۵. آیتالله بروجردی در کلمات خود اظهار میداشت که «من هرگز در قبال خلافکاریها و قانونشکنیهای دستگاه حاکمه ساکت نمینشینم» و علت دستگیری ایشان در مرز خسروی نیز نامهای بود که ایشان از آیتالله سیدابوالحسن اصفهانی و مرحوم نائینی گرفته بود نامهای که هدف از دریافت آن #تحریک_عشایر به قیام علیه حکومت پهلوی بود.(سلوک سیاسی آیتالله بروجردی، علی نقی ذبیحزاده، ج۱۲، ص۱۷. به نقل از: علوي طباطبائي، خاطرات زندگاني آيت الله بروجردي، تهران، اطلاعات. ۱۳۴۱)
علی رغم درج این گزاره تاریخی در منابع معتبر٬ حال آقای ناقد چگونه از دریافت منبع ناتوان بوده مطلب دیگری است.
۶. نکتهای که ناقد از آن غفلت(شاید هم تغافل) نموده این نکته است که آیتالله بروجردی با تمام این اوصاف به واسطه سمپاشی اطرافیان و #نفوذیهای_بیت و کارشکنی های مختلف شرایط اجتماعی و سیاسی را برای #قیام مهیا ندید و عملا نتوانست در مسیر اندیشه عمیق سیاسی خویش گام بردارد٬ و صحنه مبارزه را به گونهای دیگر دید و کلمات دقیق امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز ناظر به همین مطلب بوده است.
۷. بنابراین آیتالله بروجردی هیچگاه آنگونه که این آقایانِ سکولار میخواهند، غیرانقلابی نبوده و مبانی متقن فقهی ایشان نیز این اجازه را به آن عالم پایبند به موازین نمیدهد چراکه علمای اصیل و برجسته تشیع همواره از ائمه خود علیهمالسلام اجمعین مشق #مبارزه_با_طاغوت را آموختهاند و با وجود تفاوتها روشی و منشی همگی در این مسیر فداکاریها نمودهاند.
نکته پایانی اینکه این بزرگوار که علی الظاهر در کسوت سخنگوی نوشریعتمداریها دست به قلم شده باید پاسخ دهد که سردمداران این جریان چرا بر خلاف سیره سلف صالح٬ به #رسالهنویسی و#مرجع_سازی روی آورده اند؟ چرا بر خلاف سیره زعیم سابق تشیع حضرت آیتالله بروجردی به دنبال تکثر و تضعیف مرجعیت اند؟ و چرا سعی دارند آن زعیم مبارز و #تحولخواه را همچون خود و هممشربانشان سکولار بنمایانند؟ آیا آخرت را فراموش کردهاند؟
#روزنه
#رسالت_حوزه_انقلابی
@resalathozehenghelabi
#آیتالله_بروجردی: خدا شاهد است که من برای امروزم کوچک ترین #تمهید و مقدمه ای نکرده بودم.
#مرجعیت_گریزی آیت الله بروجردی؛ درسی که فضلای قم نباید فراموش کنند.
آیت الله شیخ محسن حرم پناهی: طلبه نباید هدفش از تحصیل علوم دینیه٬ #کسب_مقام و #ریاست باشد که #ضرر می کند.
استاد ما مرحوم #آیتالله_بروجردی رضوان الله تعالی علیه که در زمان خود تقریبا #مرجع_مطلق بود٬ در درس به ما فرمود:
🔻ای آقایان هرکس هدفش از درس خواندن این باشد که به موقعیت من برسد٬ در #سفاهتش تردید نکنید.
🔻خدا شاهد است که من برای امروزم کوچک ترین #تمهید و مقدمه ای نکرده بودم.
(حقیقتی پنهان٬ ج۱ ص۴۶۵)
🔶حاشیه
امروز کسانی را سراغ داریم که برای رسیدن به مقام ریاست دینی٬ از تمهید هیچ مقدمه ای فروگذار نکرده اند!
تذکار سیره سلف صالح ما٬ در اصلاح رویه های غلط در برخی سطوح عالی حوزوی٬ بسیار بایسته است.
آیا کسانی که برخلاف سیره قطعیه زعیم عظمای قم مشی می کنند٬ صلاحیت زعامت و یا حتی تفسیر سیره آن اسوه فقاهت را دارند؟!
برخی سران تشکل نوپدید #نشست_اساتید که داعیه زعامت و مرجعیت دارند٬ بد نیست به این چالش پاسخ دهند. هرچند این چالش متوجه همه طیف های فکری حوزوی است.
#روزنه
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
💠 یادکردی از زعیم عظمای تشیع؛ #آیت_الله_بروجردی
ساعت ۷:۲۰ صبح پنجشنبه ۱۳ شوال سال ۱۳۸۰ برابر با ۱۰ فروردین ۱۳۴۰ مرجع تقلید بزرگ شیعه به ملکوت اعلی پیوست و از آن هنگام تا کنون٬ مرجعیت و زعامت فردی از حوزه مقدسه قم رخت بربسته است.
در حال حاضر از حیث #تکثر_در_مرجعیت٬ حوزه قم وضعیت کم سابقه ای را تجربه می کند که گرچه خالی از فواید خاص خود نیست٬ اما تمرکز قدرت مرجعیت دینیه را به چالش جدی مواجه کرده است.
تشکیل مجموعه ای با عنوان #نشست_اساتید٬ در دامن زدن به فضای #انشقاق٬ #تکثر و #تضعیف #مرجعیت_شیعه٬ نقش اساسی دارد و برخلاف سیره مستمره آیت الله بروجردی است؛ آن فقید سعید در دوران تصدی مقام مرجعیت٬ همواره با هر نوع تکثر و تضعیف اقتدار زعامت شیعه مخالفت می کرد و وتو کردن ناگهانی مصوبات #هیئت_اصلاح_حوزه علی رغم موافقت اولیه نیز دقیقا با همین نگاه صورت گرفت که حتی منجر به #قهر آقا مرتضی و #مهاجرت به مشهد شد. پس زدن و #طرد مرحوم #شهید_مطهری و استنکاف از شنیدن توضیحات ایشان نیز در امتداد همین نگاه بود.
میل مضاعف به تصدی مقام مرجعیت دینی که در این روزگار بر حوزه مقدسه عارض گشته٬ عینا برخلاف سیره سلف صالح و خصوصا #آیت_الله_بروجردی است؛ ایشان با وجود برخورداری از مقام رفیع علمی (که بدان واسطه از وی به #شیخ_طوسی_زمان می توان یاد کرد) همواره خود را از مظان مرجعیت دور نگه داشت و سالها در غربت بروجرد به ادای تکلیف دینی خویش مشغول بود. تا آنکه به اصرار فضلای قم مانند #امام_خمینی و با اقبال مراجع ثلاث آیات خوانساری٬ صدر و حجت٬ در قم رحل اقامت افکند.
جالب آنکه به تصریح برخی صاحب رساله های فعلی اهل تبریز٬ در همین هنگام آقای #شریعتمداری در آنجا #رساله داده بود! این یعنی در هنگامی که دو نسل قبل از او در کسوت مرجعیت بودند٬ رساله وی #چاپ شده بود! این در حالی است که #امام_خمینی با آنکه به شهادت اسناد تاریخی٬ بعد از زعیم قم٬ شلوغ ترین درس خارج را داشتند اما به قصد تقویت آن عزیز٬ به درس ایشان رفته و حتی تقریرات نیز نوشتند که به عنوان لمحات الاصول چاپ شده است. بعد از ارتحال ایشان نیز امام برای پرهیز از قرار گرفتن در مظان٬ از حضور در مجامع عمومی خودداری کرد و از آخرین کسانی بود که برای ایشان مجلس گرفت.
امروز با چاپ رساله ها و سیل تمایل به تاسیس دفتر و پاسخ به استفتائات٬ در میان طیفی از #درس_خاج_گوهای_نسل_سوم_و_چهارم٬ در واقع با پدیده #نوشریعتمداری_ها مواجهیم که از بزرگترین #خطراتی است که می تواند همه مناسبات تاریخی حوزه را با چالش مواجه سازد و سرمایه های هزارساله روحانیت شیعی را به باد دهد.
آیا در زمان شیخ انصاری ها و خراسانی ها و بروجردی ها٬ فضلایی در طراز این طیف نوپدید نبودند؟ چرا آنان از قرار گرفتن در مظان مرجعیت طفره رفتند و امروز گمنام و غریب٬ غریق رحمت الهی اند؟!
ظلم مضاعفی که به صورت سازمان یافته علیه #آیت_الله_بروجردی در تدارک است آنکه از ایشان چهره ای غیرانقلابی و غیرمبارز و #غیرسیاسی تصویر کنند.
حال آنکه ایشان در بدو ورود به ایران به قصد تحریک عشایر علیه رضا خان٬ در مرز دستگیر و مدتها تحت الحفظ بود! تا هنگام حیاتش شاه نتوانست دستور آمریکا پیرامون #اصلاحات_ارضی را اجرا کند٬ امام خمینی در مواردی به عنوان #نماینده_سیاسی او با شاه و یا اصحاب رسانه گفتگو می کرد٬ علی رغم عدم قبول مشی فدائیان اسلام توسط امام و ایشان٬ برای نجات آنان اقدام شد. در تشییع جنازه رضاخان در قم حضور نیافت. علی رغم احاطه او توسط برخی مرتبطین با #ساواک٬ هرگز به حکومت #طاغوت #باج نداد.
بروجردی را نمی توان و نباید #سکولار یا #کاریکاتوری تفسیر کرد! نقد و افشای این #پروژه امری ضروری است که در آتیه انشالله بدان خواهیم پرداخت.
🔶پی افزود
در عالم تشیع هیچ فقیه سترگی نداریم که غیرسیاسی باشد اما علی رغم این ارتکاز تاریخی٬ برخی #سکولارهای_حوزوی با ارائه کدهای انحرافی و توسل به خواب و خاطرات #دروغ٬ تلاش دارند خود را پشت بزرگان شیعه مخفی سازند و در این راه از #تهمت #سلطنت_طلبی و #غیرسیاسی بودن به بزرگان هم ابایی ندارند. اعاذناالله من شرور انفسنا.
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
. آقا اگر به بزم تو مهمان نمی شدیم
اینگونه عاشقانه غزلخوان نمی شدیم
حتی اگر محبت بی حد تو نبود
سوگند برخودت که مسلمان نمی شدیم
اخلاق نیک تو همه را جذب کرده است
بی مهرتو که صاحب ایمان نمی شدیم
قطعا اگر که ختم رسالت نمی شدی
مامفتخر به مذهب سلمان نمی شدیم
در جهل مانده بود تمامی عقل ها
حتما اگر که پیرو قرآن نمی شدیم
تو روشنای مشعل سبز هدایتی
پایان کار امر خدا در رسالتی
نقل محافل همه ی ما کلام توست
شیرینی دهان رطب ذکر نام توست
هر کس نرفت راه تو گمراه میشود
روشنگر مسیر حقیقی پیام توست
باید به سیره ی عملی ات عمل کنیم
راه سعادت بشریت مرام توست
جایی که جبرئیل هم آنجا نمی رسد
اوج همیشگی بلندای بام توست
دل زنده شد به عشق تو چیزی که بی گمان
ثبت است بر جریده عالم؛ دوام توست
امشب بخوان به نام خدایی که منجلیست
از این به بعد یار و مددکار تو علیست
.
#مبعث رسول مهربانی را تبریک و تهنیت عرض مینماییم
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
#خطر_نفوذ جدی است!
جوانی ژورنالیست که حتی یک واحد درسی را در حوزه علمیه نگذرانده است، از نسبت حوزه با سکولاریسم میگوید. فرید مدرسی که خود مدتها در تیم یکی از روزنامهنگاران سکولار کشور (محمد قوچانی) کار آموخته است و در سکولارترین روزنامههای کشور (شرق،اعتماد، اعتماد ملی و هممیهن) قلم زده است، اکنون نگران چسبیدن انگ سکولاریسم به حوزه سنتی شده است. او نمیداند که حوزه علمیه با جنگ رسانهای او #سکولاریزه نمیشود. تلاش امروز او صرفا برای زنده نگه داشتن گفتمان نفی سکولاریسم در حوزه است، شاید بدین طریق بتواند در مطالبه حوزویان برای تحول در حوزه کندی ایجاد کند.
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
#انقلاب_زدایی
🔺برخی از مؤسسه ها و مدارس حوزه به صورت پنهانی تفکر غیر انقلابی را ترویج می کنند؛ عده ای با تفکرات غیر انقلابی دست به تربیت طلاب می زنند تا در آینده شاهد محصول این تفکر باشند.
آیت الله محمد یزدی در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
🔹در مقابل تفکر استقلال و انقلابی گری حوزه، تفکر وابستگی و غیر انقلابی وجود دارد و معتقد است تا حوزه متکی باشد و کاری به نظام، حاکمیت، انقلاب و مسائل جامعه نداشته باشد.
🔹طرفداران تفکر غیر انقلابی می خواهند تا کسانی به گونه ای پرورش یابند که نسبت به نظام و مسائل مستحدثه توجهی نداشته باشند و تنها به درس و بحث خود بپردازند.
🔹برخی از مؤسسه ها و مدارس حوزه به صورت پنهانی تفکر غیر انقلابی را ترویج می کنند؛ عده ای با تفکرات غیر انقلابی دست به تربیت طلاب می زنند تا در آینده شاهد محصول این تفکر باشند.
🔹امروز باید تفکر انقلابی را در حوزه تقویت کرد؛ تفکر غیر انقلابی ریشه در جدایی #دین و #سیاست دارد و طرفداران آن می گویند در دیانت نباید سیاست وجود داشته باشد و متأسفانه این تفکر در برخی آحاد جامعه و حتی برخی روحانیون نیز نفوذ کرده است.
✅ رحا:
تکلیف طلاب ، اساتید و مدیران انقلابی بیش از پیش است تا با جدیت و برنامه ریزی صحیح جلوی رشد تفکر پوسیده سکولاریسم گرفته بشود. طلاب و اساتید انقلابی این احساس خطر را باید درک کنند و با اندیشه در عواقب آن ، اقدامات انقلابی انجام بدهند.
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
کانال روزنه به فردا به نقد صحبتهای آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پرداخت
که گفته معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
نظرات بدیع جناب آقای #محمدجواد_فاضل در نفی پدیده #سکولاریسم_در_حوزه
#پروژه_عادی_سازی
⭕️جناب آقای فاضل در گفتگو با شماره نوروزی عصر اندیشه(ش۱۹) به نفی پدیده #سکولاریسم_حوزوی پرداخته و چنین می گوید:
من هرچه فکر می کنم منظور این آقایانی که می گویند حوزه سکولار است را می فهمم. اولا سکولار یعنی #بی_دینی و #نفی_دین و ثانیا از لوازم دیگر آن٬ #جدایی_دین_از_سیاست است.
⚠️هیچکدام از این دو شاخصه در حوزه نیست. حوزه ما سراسر دغدغه دین است.
چه آن کسانی که در انقلاب یک خورده متوسط اند این دغدغه را دارند و من معتقدم ما امروز در حوزه #ضدانقلاب نداریم!
⚠️همین جا عرض کنم من به هیچ وجه این فرمایش بعضی از بزرگان #جامعه_مدرسین را قبول ندارم که امروز دو فکر در حوزه داریم که یکی از آنها به بهانه #استقلال_حوزه٬ مسئله جدایی دین از سیاست را دنبال می کند.
⚠️حوزه ما و اساتید ما که بیش از ۱۰۰۰ نفر هستند٬ #همگی انقلابی اند. بله انقلابی بودن هم به فرموده رهبری مراتبی دارد؛ یکی با حدت و شدت و زیاد و دیگری هم کمی نرم تر. همه نباید به یک نحو باشند و افراد با هم تفاوت دارند.
⚠️امروز در حوزه کسی را نداریم که #نظام_اسلامی و #رهبری را قبول نداشته باشد و واقعا بخواهد منکر شود٬ اگر هم باشند اقلیتی غیرقابل اعتنا هستند.
⚠️امروز #نباید_بگوییم در حوزه ما دو فکر وجود دارد که من وقتی این حرف را شنیدم بسیار ناراحت شدم٬ این حرف #جفای_بزرگی به حوزه است.
⭕️تبیین و توضیح:
۱) ترجمه سکولاریسم به نفی دین٬ نخستین مغالطه این کلمات است. معلوم است که #معمم_های_سکولار٬ ظواهر و ضروریات را نفی نمی کنند٬ اما بعد اجتماعی و سیاسی دین را چرا.
۲) نفی سکولاریسم٬ ناشی از عدم درک افق نگاه عمیق امام و رهبری است که بارها نسبت به نفوذ و بسط تئوری شیطانی #جدایی_دین_از_سیاست در حوزه مقدسه هشدار داده اند.
#روزنه
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
🔴 آیا کسانی که سکولاریسم پنهان روحانی را ندیدند، میتوانند سکولاریسم حوزوی را ببینند؟!
🔴 دوگانه حوزه انقلابی-سکولار، همان دوگانه حوزه طرفدار روحانی-مخالف روحانی است
🔸 بحث درباره حوزه انقلابی و سکولار، هر از گاهی میان شخصیتهای حوزوی بالا میگیرد و رسانههای حوزه سکولار نیز در این میان با بسیج کردن امکانات خود سعی در به ابتذال کشاندن دوگانه حوزه انقلابی-سکولار دارند. اما تغییر قواعد این بازی برای جریان انقلابی چندان دشوار نیست.
🔸 یک استقرای گذرا نشان میدهد غالب (تأکید میکنم که غالب) کسانی که سکولاریسم حوزوی را توهم میدانند، رأی خود را در انتخابات در سبد روحانی انداختهاند. به بیان دیگر میان حمایت از روحانی (و همچنین تعلق خاطر به اردوگاه کارگزاران) و توهم دانستن خطر سکولاریسم رابطه معناداری وجود دارد.
🔸 بنابراین زین پس با هر شخصیت حوزوی که خطر سکولاریسم در حوزه را توهم میخواند، مواجه شدید، ابتدا از او بپرسید که در انتخابات گذشته به چه کسی رأی داده است؟ پاسخ به این سؤال خصوصاً در شرایط فعلی که دولت روحانی به مرز ورشکستگی سیاسی رسیده است، برای بسیاری خوشایند نخواهد بود. سپس باید پرسید: آیا کسی که نتوانسته است سکولاریسم پنهان روحانی را تشخیص دهد، میتواند سکولاریسم حوزوی را تشخیص دهد؟
🔸 البته گمان نمیکنم رویکرد سکولار دولت روحانی برای کسی قابل انکار باشد. و مگر میتوان سکولاریسم را از دولتی که علنا فریاد میزند که «مبارزه با خواست مردم شرعی و قانونی نیست.» نفی کرد؟! مگر میتوان سکولار بودن دولتی را که صریحا میگوید «منکر همانی است که مردم میگویند این کار بدی است. مقابله با یک منکر زمانی است که وقتی پلیس با آن برخورد میکند، مردم برای آن کف میزنند»، و نقشی برای حکومت در سعادت اخروی مردم قائل نیست و میگوید: «بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمیتوان به زور و شلاق مردم را به بهشت برد.» انکار کرد؟! ومگر میتوان دولتی را که برای اجرایی شدن سند2030 تلاش میکند، دولتی انقلابی و اسلامی نامید؟!
🔸 با این رویکرد بدون شک، تیغ رسانههای سکولار برای #انقلاب_زدایی از حوزه کند خواهد شد و چاهی که برای حوزه انقلابی کندهاند به مقبره آنان تبدیل خواهد شد؟
راستی آقای #فرید_مدرسی! شما در انتخابات گذشته به چه کسی رأی دادید؟
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
🔴آیا آن مرجع بزرگوار تقلید خود میداند که رسانه مورد حمایتش یعنی #شفقنا تحت عنوان خبرگزاری شیعیان، ابزاری برای رپرتاژ عنصری بوده است که امروز به صراحت فراهم آوردن مشروبات الکلی سالم برای مردم را فریاد میزند!
#نفوذ
#شفقنا
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
⚡ بعثت انبیا، برای ایجاد یک تمدن و جامعهی فاضله است
👈 اسلام آمد که با طاغوت بجنگد
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار به مناسبت عید مبعث:
🔸️ در قرآن مکرراً از «ارسال رسل» تعبیر شده به «بعثت» و «برانگیختن». جهت این برانگیختگی اولاً «عبودیت خدا» است و ثانیاً «اجتناب از طاغوت».
طاغوت، همهی ظالمان و پادشاهان خبیث و در مِثل امروزی همهی رؤسای جمهور آمریکا و بعضی کشورهای دیگر است.
🔹️ #بعثت انبیا، برای ایجاد یک جامعهی فاضله و تمدن است. در تمدن، همه چیز هست؛ هم علم، هم اخلاق، هم #سبک_زندگی و هم جنگ. اینجور نیست که بگوییم اسلام آمد جنگ را از بین ببرد؛ نه! اما جهت جنگ مهم است. جنگ با چه کسی؟
🔺️ طواغیت عالَم برای قدرتطلبیهای خودشان میجنگند؛ سالهاست صهیونیستها برای مقاصد خبیث میجنگند. اما در مقابل آنها مجاهدان فلسطینی و حزبالله هم میجنگند. ملت ما هم در ۸ سال #دفاع_مقدس جنگید. این جنگ، ممدوح است و برای اهداف الهی است. مؤمن قتال میکند اما برای اهداف الهی. ۹۸/۱/۱۴
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
تقدیر رهبر انقلاب از پشتیبانی عظیم مردمی در حادثه سیل
رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث:
🔹ملت عزیز ما بهخاطر حادثهی سیل دچار گرفتاری، تلفات جانی و خسارات است که امید داریم انشاءالله مسئولین محترم با پشتیبانی عظیم مردمی بتوانند بار سنگین این حادثه را از مردم ایران بردارند و به برکت این روز عزیز، خداوند تفضل کند و دل مردم شاد شود.
🔹بحمدالله تلاش مردمی در این قضیه بسیار خوب بود؛ بار اول هم نیست، در همهی حوادث طبیعی، ملت ایران حقیقتاً جانانه وارد میدان میشوند. این روح همبستگی و حالت بسیجشوندگی مردم استثنائی است؛ مشوق و کمک دولت هم هست.
🔹 هم مردم وارد شدند و هم مسئولین با اتفاق کلمه و وحدت توانستند کارهای ابتدایی را انجام دهند؛ البته کارهای بسیاری باقی است، کارهای اصلی بعد از این است. این ویرانیها و تخریب خانهها و مزارع باید جبران شود و خواهد شد.
🔸مردم عزیز به همکاریشان با مسئولین ادامه دهند که همکاری مردم حقیقتاً گره گشا است. ۹۸/۱/۱۴
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
🔰 دشمنی امروز با جمهوری اسلامی، مانند دشمنی با بعثت پیامبر در صدر اسلام است
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار به مناسبت عید مبعث:
🔹️ #بعثت پیامبر، کاملترین و جامعترین و ماندگارترین بعثتهاست. امروز هم، «بعثت» در حال انجام است. وقتی قرآن را میخوانید و برانگیخته میشوید، یا وقتی ملت ایران که پشت امام(ره) قرار میگیرد و سختی را تحمل میکند و یک بنای پوسیدهی چندهزارساله را بههم میریزد و بنای اسلامی تأسیس میکند، ادامهی بعثت است.
🔸️ آن کسی که امروز با «جمهوری اسلامی» دشمن است، مثل همان کسی است که در صدر اسلام با «بعثت پیامبر» دشمن بود.
🔹️ بعضی میگویند دشمنتراشی نکنید؛ نه! ما دشمنتراشی نمیکنیم، حرف اسلام را میگوییم، بهخاطر همین، دشمنی ایجاد میشود. آمریکا از شما میخواهد از اسلام دست بردارید. #نوکرهای_آمریکا مثل #آل_سعود هم همین را میخواهند.
در این مصاف توحید و طاغوت، آن که خداوند متعال مقدر کرده پیروز شود، جبههی حق است.
🔺️ یعنی شما ملت ایران اگر حرکت خود را ادامه دهید قطعاً بر دشمنان خود پیروز خواهید شد، #قطعا_بر_آمریکا_پیروز_خواهید_شد. ۹۸/۱/۱۴
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
🔴و خبری که بسیار تکان دهنده بود⭕
رژیم صهیونیستی عضو دائم FATF شد و سایت fatf رسما در سایت خود آنرا تایید کرد.
🔹رژیم صهیونیستی و آمریکا با حق وتوی خود، ایران را برای همیشه در لیست سیاه FATF حفظ خواهند کرد و دولت فقط با پذیرش دستورات آنها اطلاعات مالی ونظامی خودراتقدیم دشمن خواهدکرد.
▫️نقش #حسن_روحانی و اصرار برای پذیرش FATF جای بسی سوال است.
#حوزه_سکولار
#fatf
#FATF
#افشاگری
#استکبار_ستیزی
#سکولاریسم_حوزوی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#چهل_سالگی_انقلاب
#تلنگر
@resalathozehenghelabi
💠زی طلبگی و مردمی بودن ائمه جمعه
🔶امام خمینی ره :
منسب امامت جمعه یعنی منسب تماس روحانیت با ملّت. 4/8/1362
🔶امام خامنه ای :
دستگاه امامت جمعه دستگاه طلبگی و آخوندی است، دستگاه اداری نیست. 14/10/1394
یکی از بایسته های ائمه جمعه از منظر رهبرمعظم انقلاب لزوم رعایت زی طلبگی و محشور بودن با مردم و مستضعفین و محرومین می باشد ، متاسفانه سال هایی که گذشت، تذکرات زیادی از سوی مومنین و آحاد مردم نسبت به این موضوع داده شد، ظاهر زندگی فردی، دفتر کار، وسیله نقلیه، رفتار اطرافیان، حضور در فعالیت های اقتصادی ، برخورد آمرانه و غیر طلبگی، دوری از مردم و... از جمله مواردی بوده است که در صورت بی تفاوتی ائمه جمعه به آن، ممکن است خدایی ناکرده نگاه مردم را تغییر دهد و حتی آن دسته از ائمه جمعه ی محترمی که این امور را رعایت می کنند در نگاه کلی زیر سوال می روند.
یکی از گرفتاری های نظام اسلامی، توصیه پذیری و حتی انقیاد برخی مسئولین و متاسفانه معممین از قدرت طلبان و زر سالاران در سطح کشور می باشد و امام راحل و رهبر انقلاب در موارد پر شماری مسئولان را از این انحراف بزرگ بر حذر داشته اند، اینکه در برخی شهر ها صف اول نماز جمعه را کسانی تشکیل دهند که رابطه ای جز رابطه ی اقتصادی با نمازجمعه ندارند و برخی شان به غیر از روز جمعه نماز نمی خوانند، موجب انتشار یأس و دلسردی عمومی خواهد شد و مردم را از اطراف امام جمعه پراکنده می کند.
#ائمه_جمعه
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
@resalathozehenghelabi
✅ کمک ۳۵۰ میلیون تومانی آیت الله العظمی مکارم به سیلزدگان
⚠️مردم به اندازه توان خود کمک کنند
⭕️ این مردم واقعا مظلومند؛ انسان وقتی صحنهها را می بیند، ناراحت می شود؛
بنده وقتی برخی صحنه ها را دیدم، گریه ام گرفت؛
امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.
ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم.
🔹بنده بارها اعلام کرده ام که از#یکسوم کل وجوهات میتوان برای کمک به سیل زدگان استفاده کرد؛ همچنین مردم میتوانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده نمایند.
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
#سیل
@resalathozehenghelabi
آیتالله نوری همدانی:
🔹مردم و مسؤولان تا حد توان به هر طریق ممکن به کمک سیلزدگان بشتابند.
🔹دولت هرچه سریعتر خسارت سیلزدگان را پرداخت کند.
🔹همه در برابر آسیبدیدگان مسئولیم.
#حوزه_انقلابی
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#بصیرت
#جریان_انقلابی
#طلبه_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#حوزه_علمیه
#منشور_روحانیت
#سیل
@resalathozehenghelabi
رحا مدیا
💠مفهوم شناسی سکولاریسم #بخش_هفتم برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پی
💠مفهوم شناسی سکولاریسم
#بخش_هشتم
🚩یادآوری:
برای شناخت سکولاریسم در حوزه علمیه نیازمند پرداختن به تعریف ، پیشینه، مبانی و بنیادهای سکولاریسم می باشیم، که هربار به صورت مختصر وسلسله وار به قسمتی از آن پرداخته می شود.
🔶سیر تحول تاریخی سکولاریسم
از جمله پیشگامان سکولاریسم در قرن چهاردهم، دانتی 1321-1265و پتر ارک 1374-1304هستند. دانتی کاتولیک مذهب بود، اما منبع حقیقت را در خارج از حوزه مسیحیت می جست. وی در قصیده ای طولانی به تمسخر جهان آخرت پرداخت. پتر ارک، که اهل ایتالیا بود، در قصیده ای به مادیگرایی و اومانیسم اظهار دلبستگی کرد (1) . روحیه نوزایی نیز در این قرن از ایتالیا آغاز گشت. در سال های پایانی این سده در چین کاغذ اختراع شد .از سوی دیگر، در این قرن کوشش بسیاری برای کشف مناطق جغرافیایی صورت گرفت. پرتغالیان به راهنمایی اخترشناسان اسلامی و یهودی، نخستین کاشفان بودند. واسکودوگاما در سال 1497دماغه نیک را کشف کرد و به هند رسید و کریستف کلمب نیز در سال 1492به جزیره باهاما رسید. این کشفیات منجر به شکل گیری استعمار در مناطق جدید گردید و موجب گشت که جامعه بسته اروپا به مناطق دیگری راه یابد و زمینه تحولات جدیدی از جمله فرهنگ جدید فراهم شود (2)
به این ترتیب، نهضت نوزایی در قرن چهاردهم و پانزدهم از ایتالیا آغاز گشت و حاملان فکری آن، بخصوص در قرن پانزدهم، مدعی بودند که دین تنها پاسخگوی مشکلات و نیازها نیست. یکی از زمینه های شکل گیری سکولاریسم در این زمان، اهتمام بیش از حد به علوم انسانی، مانند لغت، شعر، تاریخ و ادب، است. هدف این کار تبیین رابطه انسان ها با یکدیگر و ایجاد تفاهم در جهت ایجاد جامعه برتر بود. بدین سان، محور تمدن الهی بر انسان متمرکز گردید، در حالی که محور علوم الهی تبیین رابطه انسان با خداوند است (3)
قدرتمندی دولت های بزرگ در قرن پانزدهم، که مرهون کشف باروت و تحولات سریع سیاسی و فرهنگی بود، از زمینه های مهم شکل گیری سکولاریسم است. این امر موجب سقوط دستگاه پاپ و تضعیف اشراف ملوک الطوایفی گشت .آشنایی بیش تر و عمیق تر اروپاییان با فرهنگ عهد کهن - یعنی مبانی فکری و معرفتی یونانیان - نفوذ تفوق آمیز آن بر طرز تفکر مردم و بخصوص طبقه راهبر، موجب شکل گیری نهضت روشنگری در این قرن گردید(4)
📚منابع:
(1) صعب، ادیب(1995) الدین والمجتمع رویه مـستقبله، بـیروت: دارالنهار.
(2) دامپی یر، تاریخ علم،(1371)، ترجمه عبدالحسین آذرنگ، سمت، تهران.
(3) صعب، ادیب(1995) الدین والمجتمع رویه مـستقبله، بـیروت: دارالنهار.
(4) موسکا ،گائتانا و گاستون بوتو(1370)، تاریخ عقاید و مکتب های سیاسی، ترجمه حسین شهیدزاده، چاپ دوم، مروارید، تهران.
#حسین_کاظمی
#سکولاریسم
#مرجعیت_انقلابی
#امام_خامنه_ای
#رسالت_حوزه_انقلابی
#رحا
#گام_دوم_انقلاب
هشتک زیر را دنبال کنید:
#از_سکولاریسم_غربی_تا_سکولاریسم_حوزوی
@resalathozehenghelabi