بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱۴
🔸عرفان شیدا:
سلام علیکم
بررسی های دقیق وعمیقتان روح افزا و امیدوارکننده انقلابیون در تداوم انقلابی گری و پاسداشت مبانی مبتنی بر منابع وحیانی ست،
دلگرم کننده است !
ای خدای بزرگ
شجره طوبای وجودنازنین دوستان روزنه را گلستان و بوستان معرفت گردان
الا ان حزب الله هم الغالبون
غفرالله لنا ولکــــــــــــــــم
@rozaneebefarda
گربههای عابد و زاهد!
درنگی در فریبکاری اصلاحطلبان و اعتدالگرایان پیرامون نزاع رسانهای اخیر
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸اصلاحطلبان بی رحم، بعد از به نتیجه رساندن راهبرد تفرقه، اکنون راهبرد تخریب با ادبیات اخلاقی روی آورده اند!
🔹بازنشر گزارش #ایسنا در سایت #انتخاب در نقد ادبیات نامه آقای آملی لاریجانی!
👇
http://entekhab.ir/0025Bx
@rozaneebefarda
یادداشت موهن سایت انتخاب پیرامون سلوک سیاسی جناب آقای #آملی_لاریجانی
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بعد از دخالت مراجع عظام و بزرگان نظام و فرونشستن گرد و غبار فتنه رسانهای اخیر که رسانههای اصلاحطلب و اعتدالگرا مانند #انتخاب، نقش اصلی را ایجاد و دامن زدن بدان داشتند، بازخوانی سلوک رسانهای جریانهای زاویهدار، در شناخت ماهیت آنان جهت پیشگیری از فتنههای مجازی آتی، بسیار ضروری است.
انتخاب که گفته می شود توسط یکی از دولتمردان سایه نشین تغذیه می شود، بعد از وصول به اهداف رسانهای و سیاسی خود مبنی بر وارد کرد رئیس محترم مجمع تشخیص به موضعگیری، اکنون راهبرد تخریبی خاصی را دنبال می کند که از طراحی چندوجهی و پیچیده این رسانه برای مسئولان عالی نظام حکایت دارد.
در یادداشت موهن انتخاب، با ادبیاتی حاکی از #انتقام و عقده گشایی، جناب آقای آملی لاریجانی چهرهای تندخو معرفی شده که حمله او به بزرگان نظام، مسبوق به سابقه و پرتکرار است.
🔻در بخشی از یادداشت مزبور چنین میخوانیم:
وقتی آملی لاریجانی منتقد «توهین و افترا علیه مسئولین و بزرگان» می شود / آقا صادق، فرزند خلف آیتالله آملی! آیا رفتار خودتان با همان «مسئولین و بزرگان» را فراموش کرده اید؟
آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس پیشین قوه قضائیه در نامه ای به آیت الله یزدی از انتقادات اخیر او از خود برآشفته و پاسخ های تندی به او داده است. در بخشی از نامه مذکور، از «توهین و افترا» های آیت الله یزدی علیه «مسئولین و بزرگان» انتقاد شده است. این اظهارات در حالی است که خود آملی لاریجانی در مدت ده سال ریاستش بر قوه قضائیه همواره به خاطر اظهارات تند علیه همان «مسئولین و بزرگان» مورد انتقاد قرار داشت.
قابل تامل این است که آملی لاریجانی در حمله به حسن روحانی در جایگاه رئیس جمهور، خود ید طولایی دارد. آملی لاریجانی دریکی از تندترین حملات خود به حسن روحانی، در مهرماه سال 96، رئیس جمهور را با لحنی طعنه آمیز «بیکار» خطاب کرد. او گفت: «اخیرا برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائما اقدام به احضار افراد میکند؛ اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید، گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد.»
به عنوان مثالی دیگر از حملات به «مسئولین و بزرگان»، آملی لاریجانی در مهرماه سال 97 و پس از اظهارات محمد جواد ظریف در مجلس پیرامون وجود پولشویی در کشور، این سخنان را «خنجر فرو کردن به قلب نظام» نامید. او گفت: «اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا آن را به قوه اطلاع ندادهاید؛ این موضوع نیز مانند بحث واردات غیرقانونی خودروها است که بعد از چندماه به اطلاع قوه قضائیه رسید.» او افزود: «مسئولان نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود.»
آن دسته از «مسئولین و بزرگان» که آملی لاریجانی می گوید آیت الله یزدی به آنها «توهین و افترا» زده، تقریبا با مجموعه «مسئولین و بزرگان» که خود آملی لاریجانی در حمله به آنها کوتاهی نکرده یکسان است. به ویژه پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، انتقادات تند هر دو عمدتا خطاب به رئیس جمهور روحانی بوده است.
در چنین شرایطی، بعید است انتقاد از آیت الله یزدی به خاطر «توهین و افترا» به «مسئولین و بزرگان» از سوی کسی که خود نیز در هجمه به «مسئولین و بزرگان» کم نگذاشته، گوش شنوایی داشته باشد. افکار عمومی حتما می پرسند عملکرد خود شما در این حوزه چگونه بوده است؟
مشاهده متن کامل یادداشت در پیوند ذیل:
entekhab.ir/00256e
@rozaneebefarda
🔻برنده ماجرای دعوای لفظی آیت الله یزدی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام⁉️
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻برگ اول
🔸 بعد از شکل گیری جریان اصلاحات، اتاق فکر این جریان، تصمیم گرفت برای نفوذ و ایجاد عقبه حوزوی، جریانی را در حوزه ها شکل دهد. این جریان که با شعار توسعه سیاسی توانسته بود در انتخابات پیروز شود برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد تا با شکل دهی مجمع مدرسین و محققین در حوزه به اهداف خود دست یابد. علیرغم مخالفت شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین با شکل گیری مجمع محققین، به کمک تاج زاده در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور آن زمان، مجوزی صادر شد که بعدها بعلت فعالیت این جریان در فتنه ۸۸ مجوزشان باطل گردید.
🔻برگ دوم
🔸 روزنامه های زنجیره ای و فعالین فضای مجازی جریان اصلاحات، ماموریت داشتند تا در این طراحی نقش بازی کنند و فعالیتشان را با شدت بیشتری دنبال کنند. از بین تیم رسانه ای خود، افرادی را انتخاب کردند و ماموریت یافتند برای نفوذ در حوزه ها و ایجاد انشقاق بین جریانهای انقلابی فعالیت کنند.
🔸 یکی از این افراد فعال رسانه ای، فرید مدرسی است که توانسته با سفارش اتاق فکر جریان اصلاحات به همفکران حوزوی خود، برخی از فعالین رسانه ای حوزوی را با خود همراه کند و در پستو و محافل خصوصی تعدادی از افراد بانفوذ حوزوی رسوخ کند.
🔸فعالیت جریان منتظری و باند مهدی هاشمی نیز در همراهی این جریان کاملا مشهود است. عناصری همچون عمادالدین باقی و سراج الدین موسوی مهمترین نقش را بر عهده داشتند. با ورود ابزار شبکه های اجتماعی، تحرکات این جریان و هجمه علیه روحانیت انقلابی بیشتر شد.
🔸جریان حامی فتنه حتی به بیت حضرت امام(ره) طمع کرد و تلاش کرد تا برخی از افراد موثر در این بیت را با خود همراه کند.
🔻برگ سوم
🔸در کنار جریان منتظری، جریان های مخالف نظام، مثل اپوزسیون داخل و خارج کشور نیز مهره های فعال در این طراحی بودند که به عنوان نمونه از اقدامات این جریانات، می توان به پخش فایل صوتی توسط جریان منتظری و انتشار آن توسط شبکه های ماهواره ای معاند نظام، قبل از انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد.
🔸 با توجه به عدم موفقیت مجمع محققین در ایجاد و جذب طلاب و اساتید حوزوی جهت ایجاد پشتوانه و عقبه حوزوی برای جریان اصلاحات، نشست دوره ای اساتید را تشکیل دادند و سعی کردند که حمایت خود را از آن تشکل، پنهان نمایند. نشست دوره ای نیز تلاش دارد تا این حمایتها را پنهان نماید و در لوای "حفظ استقلال حوزه" و "حفظ سنت های حوزه" به شخصیت سازی برای جریانات غیرانقلابی اقدام نماید.
🔸شکل دهی دوقطبی های کاذب "حوزه نجف_ قم" و "آخوند حکومتی و غیر حکومتی" در راستای ایجاد انشقاق در بین جریانهای انقلابی از دیگر اقدامات این جریانات غیر انقلابی و بعضا مخالف نظام است.
🔻سخن آخر
🔹 اینکه گاهی بین جریانات انقلابی اختلاف نظر باشد طبیعی است اما اینکه این اختلاف نظرها به جدال در رسانه ها و فضای عمومی کشور کشانده شود طراحی لیبرالها و سکولارهاست و جدای درست بودن یا نبودن سخنان مطرح شده این دو شخصیت حوزوی، بهتر است مواظب باشیم در پازل و طراحی این جریانات بازی نکنیم. بهتر است اختلاف نظرها و انتقادات را در جلسات خصوصی بیان نمایند و حل و فصل کنند. به نظر می رسد جوابیه رسمی آیت الله لاریجانی، تنور این بازی را برای مخالفین و معاندین نظام گرم کرد.
#فرید_مدرسی
#اتاق_فکر_جریان_اصلاحات
#مجمع_محققین_و_مدرسین
#نشست_دوره_ای_اساتید
(کانال حوزه تراز انقلاب اسلامى)
@rozaneebefarda
یک #تذکار
ارسال پیام هایی با مضمون تهدید، ارعاب، اهانت، افترا و فحاشی به ادمین های رسمی کانال های خبری/تحلیلی، به مثابه اظهارنظر عمومی نسبت به روند کلی یا برخی تولیدات رسانهای محسوب می شود و مصداق چت شخصی تلقی نمی گردد لذا ضمن آن که حق بازنشر آن برای رسانه مورد هجوم محفوظ است، قابلیت پیگرد قانونی نیز خواهد داشت.
انجام این قبیل اقدامات با اکانت های مجهول یا با اسامی افراد شناخته شده، در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی کند.
بهتر است همیشه چیزی گفته شود که در صورت انتشار عمومی موجب شرمندگی برای گویندگان و جریان های متبوع آنان نشود. و اگر به هر دلیل مطلبی گفته شد، قائلین مسئولیت و عواقبش را بپذیرند که این به عقل و شرع نزدیک تر است.
وانگهی! اهانت به یک رسانه نه تنها او را همراه نمی کند که در اغلب موارد موجب استحکام و انسجام بیشتر در موضع پیشین می گردد و ممکن است قوه ابتکار رسانهای را در مقام مقابله تحریک کند.
حضرات غرب اندیش با ژست آزادی خواهی و شعار تحمل قول مخالف و.... بیشتر در مظان این تذکار و توصیه برادرانه قرار دارند.
باشد که رستگار شویم. اعاذناالله من شرور انفسنا.
@rozaneebefarda
مرجعیت گریزی بزرگان تشیع
سخنی از علامه طهرانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻مرحوم علامه تهرانی راجع به مرجعیت گریزی علمای شیعه چنین می نویسد:
🔹 استاد ما مرحوم نائينى قدّس الله نفسَه يك مرتبه در بالاى منبرِ تدريس فرمود:
يا أيّها الطّلّاب! مرحوم #حاج_ملّا على_كنى (صاحب كتاب نفيس «قضاء» و معاصر شيخ انصارى و از أعلام شاگردان و شايد همرديف شيخ انصارى كه اوّل عالم و اوّل مجتهد طهران بود، و اگر كسى بخواهد از علميّت او مطّلع بشود كتاب «قضاء» ايشان را ببيند، «قضاء» حاج ملّا على كنى معروف است) ايشان به طهران رفت و تمام علماى طهران كه در مقابل او خاضع و خاشع و به #أعلميّت او اذعان داشتند نزد او آمده و تقاضا كردند كه شما #متصدّى امور مردم باشيد و در امر قضا و مرافعات، مردم به شما مراجعه كنند و شما نظر بدهيد و فصلِ خصومت نمائيد!
استاد ميفرمود: مرحوم حاج ملّا على كنى گفت:
«من اين كار را نمىكنم زيرا من در اجتهاد خود شكّ دارم» تا اينكه پنجاه نفر از مجتهدين طهران و اطراف از كسانى كه ايشان آنها را مجتهد ميدانست خدمت ايشان آمده و بر اجتهادشان شهادت دادند، آنوقت ايشان اين پيشنهاد را پذيرفت.
(کتاب ولایت فقیه، ج2، ص34)
🔶حاشیه
در صورتی که اعلم علمای طهران از تصدی اموری چون فصل خصومات نیز استنکاف دارد، روشن است که مسابقه بی رویه در #تمهید_مقدمات_مرجعیت و تصدی ریاست دینیه، به طریق اولی با سیره علمای صالح سلف موافق نیست.
توجیهات و تحلیل های پسینی از تاریخ حوزه و روحانیت مشکلی را حل نخواهد کرد و پروژه #مرجعسازی همچنان و همیشه با خلأ تئوریک مواجه است!
@rozaneebefarda
May 11
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
بیانیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر حوزه
💥مهم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
باسمه تعالی
با تبریک عید الله الاکبر وعید ولایت عید غدیر به عموم دلدادگان امیرالمومنین سلام الله علیه و آرزوی سربلندی روز افزون انقلاب اسلامی در عرصه جهانی، در روزهای اخیر مطالبی از زبان رئیس محترم شورای عالی #جامعه_مدرسین در یک جلسه خصوصی منتشر شد و پس از آن از جانب دفتر جامعه مدرسین رسما اعلام شد که این گونه نقل قولها سندیت ندارد، ولی همین مطالب دستمایه برخی از فعالان رسانه ای یک جریان سیاسی قرار گرفت که تلاش کردند از این منقولات غیر دقیق برای هجوم به جامعه مدرسین و رئیس انقلابی آن و نیز دامن زدن به اختلاف نظرها و احیانا سوء تفاهمات میان پاره ای از اعضای جامعه مدرسین نهایت بهره برداری را داشته باشند.
🔸صدور #نامه_غیرمترقبه ای از سوی آیت الله #آملی_لاریجانی به عنوان پاسخ به بخشی از سخنان منقول از #آیت_الله_یزدی زمینه ای شد برای بهره برداری بیشتر اختلاف افکنان و بدخواهان.
چه فرصتی بهتر از این برای به فراموشی سپردن مسائل و مشکلات اساسی مردم و سرگرم ساختن جامعه به این گونه مجادلات؟
🔸تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم لازم می داند در این برهه مهم و با توجه به طراحی هایی که از جانب برخی جربانهای سیاسی برای دخالت در امور حوزه و آینده آن تدارک دیده شده نکات ذیل را تقدیم کند.
۱- نهاد مرجعیت رکن مهم و بنیادین و ریشه دار حوزه است و صیانت از آن به ویژه در زمانه ای که بازیگران عرصه سیاست طمع ورزانه به دنبال بهره جویی از این نهاد برآمده اند ضروری است و در حقیقت جان کلام آیت الله یزدی هم توجه دادن به این نکته است.شاید حاشیه سازی اخیر هم برای بخشی دیگر از سخنان منسوب به ایشان برای به فراموشی سپردن این موضوع مهم است.
۲- به استناد سخن تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در منشور روحانیت جامعه مدرسین ستون محکم انقلاب اسلامی در حوزه است و از این رو مورد اعتمادترین مجموعه برای صیانت از جایگاه مرجعیت به شمار میرود، چنانکه امام راحل هم در منشور روحانیت از اقدام جامعه مدرسین در اعلام عدم صلاحیت مرجعیت کسی که در موقعیت مرجعیت قرار داشت تمجید کرده است.
۳- سیره سلف صالح ما در حوزه این بوده که تا حد امکان از قبول مسئولیت مرجعیت ابا داشتند و لذا تمهید مقدمه کردن برای تصدی این جایگاه همواره مذموم شمرده می شده. اقدام برخی افراد در سالهای اخیر در زمینه سازی برای دستیابی به مرجعیت مساله نگران کننده ای است که نیاز به پیشگیری جدی دارد. این ادعا که هرکس احساس مسئولیت کرد می تواند خود را برای مرجعیت عرضه کند و در نهایت مردم هستند که انتخاب می کنند مغالطه ای آشکار است. احراز صلاحیتهای لازم برای مرجعیت به ویژه با ملاحظه نیت های ناپاک دشمنان در زمان کنونی جز از طریق اهل خبره چگونه مقدور است؟شاید گفته شود که اهل خبره منحصر در جامعه مدرسین نیست که باید گفت گرچه در مقام واقع چنین انحصاری نیست ولی یقینا در شرائط کنونی اطمینان بخش ترین نهاد برای این موضوع جامعه مدرسین است.
۴- نکته ای که موجب نگرانی جامعه متدین و انقلابی و علاقه مندان جامعه مدرسین و حتی نگرانی برخی مراجع عظام گردید ورود بعضی از اعضای محترم جامعه مدرسین به پاره ای مناقشات در روزهای اخیر بود که می توانست و می تواند در یک فضای آرام و در محافل خصوصی مطرح و حل و فصل شود. امروز حفظ وحدت و الفت میان نیروهای انقلابی بیش از هر زمان دیگر ضروری است.از جانب دیگر حفظ حرمت عالمان فداکار و انقلابی و پیش کسوتی که حق بزرگی بر نسل جوانتر اساتید حوزه دارند وظیفه همگان است و انتظار آن است که این حرمت مراعات شود.
۵- ضمن احترام به شخصیت علمی و انقلابی آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی که از استوانه های حوزه محسوب می شوند تقاضا داریم که اجازه سوء استفاده به دشمنان بیرونی و درونی که امروز شادمانه از این مجادلات بهره می گیرند داده نشود. ظهور و بروز اقتدار بی نظیر نظام اسلامی در ماههای اخیر موجب خشم و کینه بیشتردشمنان گردیده و در پی انتقام گیری هستند. در این وضعیت هوشیاری همه شخصیت ها و نیروهای انقلاب ضروری تر است.
در پایان، عزت و شوکت بیشتر نظام اسلامی و پرچمدار فرزانه آن را از خدای بزرگ مسئلت داریم .
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم
۱۳۹۸/۵/۲۹
@rozaneebefarda
May 11
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱۵
🔸شریعتی:
سلام برادران جهادگر روزنه
انصافا این چند روز عالی بودید و واقعا استفاده کردیم
به نظرم شما تهدید رو به فرصت تبدیل کردید
چون در شناساندن جریان نفوذی به
حوزه واقعا موفق بودید
خدا قوت مجاهدین فی سبیل الله
@rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
در چند روز گذشته، همه، همه را به آرامش ووحدت دعوت کردند❗ اما کسی نگفت تنها راه وحدت واقعی، کندن غده های تفرقه افکن است و الا فاصله این وحدت تا تفرقه بعدی چندان نخواهد بود.
#محاکمه_فرید_مدرسی
شورش سکولارها علیه اسلام و نظام
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
برخلاف القائات انحرافی، وقایع اخیر مربوط به نزاع لفظی لاریجانی/یزدی نیست؛ شورش هماهنگ و بل #جنگ_احزاب #سکولارهای_عرفی و #سکولارهای_مقدس علیه #اسلام_ناب و #نظام_ولائی بود.
همانطور که غائله مشروطه را نمی توان و نباید به دعوای #شیخ_شهید با #آخوند و #نایینی (رضوان الله علیهم) تنزل داد؛ که آنجا هم در واقع تقابل #غرب_اندیشان_مذهب_ستیز با #قانون_خواهان_شریعتمدار، جریان داشت.
@rozaneebefarda
💥مرجعیت گریزی مؤسس حوزه علمیه قم
#اختصاصی_روزنه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حاج شیخ فرمود: من یک قدم برای مرجعیت برنداشتم!
وقتی خبر دادند کسی بر منبر گفته «حاج شیخ اعلم الناس است»، #غضبناک شد و گفت به او بگویید #والله_راضی_نیستم_چنین_بگویی!
بعد از ارتحال بعضی از اعاظم عراق، اهالی نجف و کربلا درخواست رساله کردند، پاسخ حاج شیخ صریح بود:
#به_علمای_نجف_مراجعه_کنید!
(بیان مختصری از زندگانی آیتالله مؤسس، ص۴۷)
#نه_به_مراجع_خودخوانده
#مرجعسازانِ_غیرانقلابی
#مرجع_سازی
#سکولاریسم_حوزوی
#نشست_دوره_ای_اساتید
@rozaneebefarda
May 11
🔻عبدالله گنجی روزنامه نگار و پژوهشگر سیاسی در نقد و رد بخشی از نامه جنجالی آیت الله آملی لاریجانی چنین نوشت:
🔹بررسی دقیق کردم سیف نه در اطلاعات سپاه بوده و نه معاون اقتصادی آن. از قضا تخلفات ایشان توسط اطلاعات سپاه احراز و با وی برخورد شد.
@rozaneebefarda
May 11
همه حامیان #شبه_انقلابی #فرید_مدرسی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸در این روزها که زمزمه پویش #محاکمه_فرید_مدرسی در برخی محافل به راه افتاده، مدافعان شبه انقلابی ابن خبرنگار فتنهطلب به شدت فعال شده و بعضا #لایحه_دفاعیه او را قبل از تشکیل محکمه، تدوین نمودهاند.
🔹تشخیص جرم یا تبرئه متهم با قاضی است، دفاعیه را هم وکلای زبردست اصلاحطلبان و اعتدالگرایان تنظیم باید کنند که دست بسته هم نیستند، پس ماجرای این دفاعیه ها آنهم از زبان افراد انقلابی نما چیست؟!
🔹راه اندازی پویش های رسانهای متوقف و منوط بر اثبات جرم نیست؛ فعالان رسانهای و سیاسی، بر اساس قرائن و شواهد و استظهارات عرفی خود، امری را خلاف و چالش خیز تشخیص داده، اعلان پویش می کنند.
آیا مدافعان مدرسی این اولیات را هم نمی دانند یا ماجرا چیز دیگری است؟!
🔸فرید مدرسی سرمایه اصلاحطلبان و اعتدالگرایان در قم است؛ چرا و با چه انگیزهای عدهای خود را سپر کردهاند که خدشهای به وجهه این عنصر مشکوک نیافتد؟!
🔹داغ کردن مسائل، جهت دادن به اخبار، بسیج کردن رسانهها و به خط کردن لشکر سایبری جریان زاویهدار، تصریح رسانههای معاند مبنی بر آنکه مرجع(و نه منبع اولیه) خبر، فلانی بوده است!
تشویش اذهان، تله رسانهای برای ریاست مجمع تشخیص، تخریب عناصر انقلابی کارآمد در سالهای اخیر، انتشار اخبار محرمانه حوزوی و تحریک آستانه حساسیت مردم، خوراک دهی به عناصر بیگانه، عناوین قابل طرحی در این ماجراست.
مزید بر مطالب مذکور، نمی توان سابقه مدرسی را در فتنههای حوزوی اخیر نادیده گرفت. داستان نامه ناصحانه، ماجرای نشست فیضیه، و ده ها ماجرای خرد و کلان دیگر.
این آخرین اتمام حجت با همه دلسوزان و متولیان است؛ طبعا اگر اکنون تسامح و تساهل و تردید حاکم شود، فردا روز در موارد مشابه نمی توانیم هیچ کس جز خودمان را ملامت کنیم.
🔸دو یادداشت مرتبط در تبیین ابعاد نقش مخرب فرید مدرسی را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1764
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1767
🔶حاشیه
بی گمان فرید مدرسی کم حامی ندارد و برای دفاع از خود هم دست بسته نیست، دفاع افرادی به ظاهر انقلابی اما خاصیت دیگری دارد!
پویش را در درون جبهه خودی متوقف می کند، همیشه #موش_خانگی خطرناک تر از هر مهاجمی بوده است.
صدالبته گاه این حمایت عامدانه نیست و با چند واسطه، در نتیجه یک عملیات روانی، محاسبات این عناصر انقلابی را عوض و مغز و قلم آنان را به استخدام در می آورند!
به زودی گزارش مستقلی با ذکر مصادیق، از حامیان حوزوی خبرنگار خاطی خواهیم نوشت.
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
@rozaneebefarda
May 11
استقلال حوزه و روحانیت یعنی چه؟
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
رهبر انقلاب: در میان علمای دوران صفویه، شیخالاسلام هست، عالم معروف مورد توجه شاه هست، میرداماد هست، شیخ بهایی هست، ملامحمّدباقر سبزواری هست. همهی آنان شیخالاسلامها و علمای بزرگ و مورد توجه دربارها بودند؛ اما زندگی آنان را که نگاه میکنید، میبینید مثل یک عالم غیروابستهی به دستگاهها زندگی میکردند؛ یعنی درست در کنار مردم، با مردم، در خدمت مردم و برای مردم؛ این چیز خیلی عجیبی است. یا مثلاً «مجلسی» که شیخالاسلام بزرگ اصفهان بوده و آن دستگاه باعظمت را داشته، یک روحانی بوده که مردم به او مراجعه میکردند و مسأله میپرسیدند؛ همین کارهایی که امروز روحانیون در طول این مدت میکردهاند. بعد هم وقتی که دوران ارتباط با سلاطین پایان گرفت (در آن اوایل، چون سلاطین صفویه به علما احتیاج داشتند، به آنها روی میآوردند و به طرفشان میرفتند؛ لذا یک مقدار ارتباط داشتند) شما میبینید که علما سلسلهی جداگانهیی شدند که باز در خدمت دین،در خدمت معارف و در خدمت مردم بودند و هیچکس نتوانست از آنان سوء استفاده کند.۱۳۷۰/۰۸/۲۰
بیانات در دیدار جمعی از روحانیون استان کرمان
@rozaneebefarda
روزنه
همه حامیان #شبه_انقلابی #فرید_مدرسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸در این روزها که زمزمه پویش #محاکمه_فری
خبرآنلاین پرده برانداخته است!
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
خبرآنلاین رسانه منسوب به آقای #علی_لاریجانی، با انتشار دفاعیه مغالطهآمیز #فرید_مدرسی، رسما از ارتباط وثیق سیاسی و رسانهای با نامبرده پرده برداشت!
با آنکه هنوز پویش محاکمه به طور جدی پیگیری نشده، اینهمه برکات داشته است.
انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، علی لاریجانی، فعالیت رسانهای در قم، رانت اطلاعاتی(خبری)، بیوت علما، شبکه سازی سیاسی/مذهبی، تخریب خط حزبالله، ترور سفید بزرگان جریان انقلابی، اینها را فعلا به مثابه کلمات بی ربط تصور کنید تا چند وقت دیگر انشای نانوشته #برجامیان، با صدای بلند خوانده خواهد شد.
هنوز این طلیعه صبح است...
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
@rozaneebefarda
#ایستگاه_آخر_فرید_مدرسی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻#پرده_اول: #فرید مدرسی ۲۵ آذر ۱۳۵۹ در قم متولد شد. او در رشته ارتباطات تحصیل کرده و حوزه تخصصی او در روزنامهنگاری حوزههای علمیه و روحانیون شیعی است؛ اگرچه پیش از آن خبرنگار سیاسی روزنامه شرق، اعتماد و هممیهن بوده است. او همچنین مدتی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بودهاست.
🔻#پرده_دوم: #فرید مدرسی در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراضهای دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگنویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد.
این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام صادر شد.
🔻#پرده_سوم: فرید جوان خبرنگاری است که زیر دست #محمد_قوچانی بزرگ شده است. مربی #فرید کسی است که به وی لقب سلطان تعطیلی روزنامه ها را داده اند. #قوچانی تا کنون در کارنامه خود سابقه انتشار روزنامه هایی را داشته است که بارها به اتهام توهین به مقدسات دینی یا ارکان نظام اسلامی تعطیل شده است.
حال چگونه #شاگرد چنین مدرسه ای از حوزه علمیه سر درآورده است و دلسوز حوزویان شده است؟؟؟
🔹شیفتگان #حوزه_سکولار امروز در حوزه کباده دفاع از #مرجعیت شیعه می کشند و حال آنکه اربابان ایشان تیشه به ریشه #مرجعیت زدند. مرجعیت شیعه که همواره یک #مرجعیت_دینی_سیاسی بوده است، امروز از سوی جریان خزنده و خطرناکی در حال #تحریف است.
🔻#پرده چهارم: فرید مدرسی در کارنامه خود فهرستی بلند از اقدامات در راستای اهداف جریان #خاص دارد. او گویی کارویژه خود را #تخریب بزرگان حوزه و چهره های انقلابی می داند. در این مسیر از #خلاف_گویی و یا #خبر_سازی_های_جهت_دار ابایی ندارد.
🔹فرید مدرسی کسی بود که برای تخریب آیت الله میرباقری خبر #دروغ انتصاب ایشان به امامت جمعه تهران را منتشر کرد. فرید مدرسی از این دست اخبار بی پایه و اساس کم ندارد.
🔻#پرده_آخر: اما امروز آخرین سکانس از #بازیگری این #مهره_سوخته_اصلاحات در قم است.
🔸شاید فرید وقتی خبر دیدار آیت یزدی را به صورت جهت دار تنظیم می کرد، هیچ گاه گمان نمی کرد آن آتش چنین دامن خودش را بگیرد. اما او با تنظیم جهت دار یک خبر، به گونه ای محتوا را در کشور منتشر کرد که واکنش های مشخصی را در راستای تخریب آیت الله یزدی در پی داشته باشد.
🔸او باید بداند #رسانه_دینی دامن خود را از #دروغ و #رذالت پاک می دارد؛ هر چند دروغ و رذالت از اجزای لاینفک #رسانه_مدرن است.
🔹خبرنگار شهرت طلب اصلاحطلبان امروز در پایان خط قرار گرفته و باید پاسخگوی #تنش_آفرینی هایش در فضای حوزه و جامعه باشد. اینجا ایستگاه آخر است...
سید طاها یزدانی
#فرید_مدرسی_را_محاکمه_کنید
@rozaneebefarda
#اصلاحطلبان در برزخ تشتت و تذبذب
نشانهشناسی سلوک سیاسی و مرام فکری اصلاحطلبان در سالهای اخیر
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بعد از آنکه در دوم خرداد 76 ، و با یک رای سلبی به رقیب گروهی که بعد ها به «اطلاح طلبان» مشهور شدند ، به قدرت رسیدند تا به امروز این جریان،مانند تمام جریان فکری و سیاسی دارای فراز و نشیب های بسیار زیادی بوده است.
البته تمام گروه ها و جریانات فکری دچار خطاء ، ابهام و اشکال می شوند که می بایست در جای خود بررسی شود. امَّا نکته ای بسیار پر رنگ متفکران و ناظران بیرونی به این جریان را همیشه متوجِّه خود می کند و آن «عدم ثبات درونی» و «تشتت فکری» است.
وقتی سرگذشت این جریان را با دقَّت و تامَّل مطالعه کنیم ، با سوالات و ابهامات بسیار زیادی مواجه می شویم. ابهاماتی که بعضا حکایت از «دو گانه های غیر هم خوان» دارند.
روزگاری چهره اصلی این جریان را منجی ملت و کشور معرفی می کند و بعد از چند صباح ، «پروژه عبور» طرح می شود.
ملاک را قانون و رای مردم می شمردند و وقتی رقیب نامطلوب برای آنها رای می آورد ، اساس قانون و رای مردم را زیر سوال می برند و علم «تقلِّب» بلند می کنند.
بینان گذار کبیر انقلاب ، امام خمینی (قدَّس سره) را هجو می کنند و مدَّتی بعد سینه چاک خانواده و نوه او می شوند.
چهر برجسته سیاسی را «عالیجناب» می کنند و در هنگامه افول و نیاز، به او لقب «امیر کبیر» می دهند.
در گرما گرم انتخابات ، برای بقاء به حمایت از رقیب قدیمی دست می زنند و بعد از پیروزی ، پیروزی را حاصل تفکرِّ خود می دانند و بعد از نارضایتی مردم از «رئیس منتخب» ، حرف از «رحم اجاره ای» می زنند. و صد البته در آستانه انتخابات سعی می کنند خود را از آن رئیس جدا بدانند!
اگر رقیب بر سرکار باشد ، انواع و اقسام انتقادات را بر سر او آوار می کنند و مدافع ملت و اخلاق خود را می خوانند و وقتی خود بر سر کار باشند از وحدت و همدلی دم می زنند و دهان منتقدان را می بندند.
وقتی رقیب سیاسی شان مرتکب عمل خلافی شده باشد، رسوایی او را چون هدفی مقدس پی می گیرند و در صفحات پرشمار روزنامههای زنجیرهای، آبرو برای فرد و طیف فکری اش باقی نمی گذارند، چنان که در مورد جلال فارسی چنین کردند اما وقتی پای بزهکاری سوگلی های سیاسی خودشان در میان باشد از «قتل استاد» هم می گذرند و از قاتل او «ناجی اخلاق» می سازند!
روزگاری امام معصوم(ع) را نقد پذیر و قابل استیضاح(العیاذ بالله) می دانند و تقلید را کار می میمون می شمارند!( صد البته یا معنای معصوم را فهم نکرده اند یا معنی استیضاح را) و امروز ناگهان داعیه دار و سینه چاک دفاع از مراجع دینی و حمایت از اساس دین شده اند!
روزی دین را افیون ملَّت ها می دانستند و امروز در حوزه های علمیه سرمایه گذاری میکنند و دلسوز دستگاه و نهاد دین می شوند!
و ...
راستی اینهمه «دوگانگی» و «ابهام» برای چیست؟! آیا این همه ابهام و تناقض از دید تیز بین آیندگان و متفکرین منصف مخفی خواهد ماند؟!
آیا این دوگانگی ها از عدم «ثبات فکری» و «تشتت درونی» حکایت می کند؟!
اگر یک ناظر بیرونی این سرگذشت پر فراز و نشیب و این همه ابهام و دوگانگی را «بازی فکری» و «منفعت طلبی» و «ابن الوقت بودن سیاسی» برای «ماندن در قدرت» قلمداد کند ، چگونه می خواهند آن ناظر بیطرف را قانع کنند؟!
جعفر بحرینی
@rozaneebefarda
May 11