به نظر شما چرا این پست تحقیر و تمسخرآمیز در رسانه اصلاحطلبان اعتدالگرا(نزدیک به ع.لام) منتشر شده است؟!
آیا با یک موج هجمه علیه اوقاف و رییس جدیدش مواجه خواهیم شد؟!
@rozaneebefarda
امام خمینی و مسأله مرجعیت
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
#سیره_امام:
بعد از ارتحال حضرت آیتالله #حکیم، به رسم معهود علما برای بزرگداشت ایشان مجالس ختم متعدد گرفتند، امام اما :
اولا صبر کرد که همه علما ی طراز اول و طراز دوم نجف مجالس و مراسم یادبود برگزار کردند و تقریبا آخرین نفری بود که برای آن فقید مراسمی برگزار کرد
و
ثانیا دستور داد که برای اعلام مجلس مزبور از طرف او، اسم او را بدون هیچ القابی ببرند
و از این رو، وقتی بلندگوی صحن مطهر حضرت علی(ع) در اعلام مجلس یادبود، اطرف امام بدون هیچ القابی با عنوان «
#سید_خمینی» از او نام آورد، مورد اعتراض بسیاری از روحانیون و مردمی که در صحن مطهر بودند، قرار گرفت و وقتی دریافتند که امام شخصا دستور داده است که اینگونه از او نام ببرند، شگفت زده شدند.
(نهضت امام خمینی/ج2/ 811)
@rozaneebefarda
May 11
جناب حجتالاسلام #نبوی به #شبهات و تهمتهای #فرید_مدرسی پاسخ گفت.
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔻مسئول بسیج اساتیدحوزه (بدون ذکر نام) در پاسخ به شبهات خبرنگار اصلاحطلب، چنین گفته است:
🔹اساسا من اختلاف میان #علما را نمی پسندم و خود از علاقمندان و مریدان علما و مراجع معظم هستم، در جریان اخیر نیز از آنجا که سخنان حضرت آیت الله یزدی ، بنحوی مساله روز حوزه بود مورد اهتمام قرار گرفت، و نامی ازهیچکس ذکر نشده بود.
🔸 #آیت_الله_یزدی بر خلوص و تواضع حوزویان تاکید کرده و مرجع سازی و مرجعیت خود خوانده را تقبیح و به نقد اشرافیگری پرداختند که حرف دل همه حوزویان است.
🔹اما درباره #احمدی_نژاد، از وقتی وی آقای مشایی را به عنوان معاون اولی منصوب کرد ودرطول دور دوم ریاست جمهوری که عملکردی متفات داشتند، اینجانب نقد جدی داشتم که مواضع من در همان زمان هویداست. سخنرانی ها ومقالات منتشر شده گواه این سخن است.
🔸متاسفانه برخی دوست دارند با #دروغ_پراکنی و #تهمت زیست کنند.
🔸واما درجریان #فیضه هیچ نقشی نداشته بلکه مخالف برگزاری آن بودم.لذا معاندان اگر سندی برخلاف دارند خوب است ارایه کنند تا جایزه بگیرند.
💠 من خواهش می کنم برای دنیای دیگران تا این حد بد اخلاقی نکنید وقیامت خود را به باد ندهید و اگر برای #مزد_حرامی در پی #تخریب دیگران هستید ارزش ندارد می توان با صداقت زندگی کرد خداوند هم روزی رسان است و الا به دنیای خود هم نخواهید رسید.
🔸ممکن است دروغ و تهمت جولان داشته باشد ولی گذراست که #رسواییش در دنیا و #عذابش در آخرت است.
@rozaneebefarda
💥پیشتر در حساب شخصی جناب آقای #علوی_بروجردی از تعبیر #آیتالله_العظمی برای ایشان استفاده شده بود!
🔻در این تصویر لفظ #العظمی از جلوی نام ایشان #حذف شده است.
اگر تاکتیکی نباشد، اقدام قابل تقدیری است.
💥برخی مراجع ماضین(مانند #آیتالله_بهجت) و برخی از موجودین(مانند #آیتالله_شبیری)، مانع درج این لقب خاص بر رساله خود شده اند.
🔻در این قاب، یکی از چهرههای مؤثر #نشست_دوره_ای_اساتید، جناب آقای #شیخ_محمدرضا_منوچهری(نائینی) نیز دیده می شود.
@rozaneebefarda
💥سایت موهن به مقدسات با عنوان #ایران_وایر نیز در جرگه مدافعان #فرید_مدرسی درآمد!
🔻ماجرا هرچه می گذرد جالب تر می شود!
🔸ایران وایر یکی از سایت های جدی ضد انقلاب است که #رضا_حقیقت_نژاد از ضدانقلابیون سرشناس، سردبیری آن را برعهده دارد!
برای اطلاع بیشتر، اینجا را ببینید:👇
iranwire.com/fa/features/32684
@rozaneebefarda
روزنه
💥پیشتر در حساب شخصی جناب آقای #علوی_بروجردی از تعبیر #آیتالله_العظمی برای ایشان استفاده شده بود! 🔻
بازتاب دیدگاههای مخاطبان روزنه/۱۷
🔹میم سین:
به نظرم میرسد برای کوبیدن یک نفر به اراجیف گویی تمسک نکنید!
به عنوان گذاری "آیت الله العظمی" به آقای علوی بروجردی گیر میدهید، درحالی که چنین القابی (بلکه بالاترش) توسط خود سایت رهبری و زیرمجموعه های ایشان به کار میرود...
🔶پاسخ روزنه
اولا خواهش می شود عصبانی نشوید.
ثانیا مقام معظم رهبری ولی فقیه زمان هستند یعنی فقیه حاکم که حکمش بر سایرین از مجتهد و مقلد، نافذ است.
این امر اختلافی نیست. پس قیاس مع الفارق است.
ثالثا ایشان از مراجع تقلید عظام اند که بیش دو دهه از مرجعیتشان می گذرد و لذا کاربست این عناوین، برای ایشان چندان عجیب و غریب نیست. عجیب آن است که برخی افراد یکشبه آیتالله العظمی خطاب شوند!
رابعا در اعلان مرجعیت مقام معظم رهبری، عده کثیری از خبرگان و اساتید طراز اول و علمای بلاد، شهادت مکتوب مبنی بر صلاحیت علمی و عملی ایشان برای تصدی مرجعیت داده و جامعه مدرسین حوزه علمیه (معتبرترین تشکیلات حوزوی معاصر) بر آن صحه گذاشته است. آیا سایر افراد مورد نقد با طی چنین مقدماتی به اعلان مرجعیت و چاپ رساله و تأسیس دفتر و تصدی شؤون مرجعیت اقدام کرده اند؟!
خامسا مقام معظم رهبری علیرغم همه این مقدمات اولا همان زمان بر ارجاع و رجوع به مراجع معمرین موجودین در ایران تأکید کرده و تمرکز خود را تنها به پرسشهای خارج از ایران معطوف داشتند. از این گذشته ایشان بدون ذکر نام، بر جایگاه برخی افراد واحد صلاحیت که اسم شان اعلان نشده نیز تأکید فرمودند که مصداق بارز آن مرجع اعلای عراق حضرت آیتاللهالعظمی سیستانی بودند. مراعات جایگاه بزرگان و حتی معاصرین توسط ایشان، درس آموز و مورد مطالبه مستمر طلاب و روحانیون است.
سادسا مقام معظم رهبری تا کنون به جهت مراعات معاصرین و مراجع عظام قم، از انتشار رساله استنکاف فرمودهاند که عینا گمشده این روزهای حوزه علمیه قم است و عدهای دانسته یا نادانسته قدم در مسیری گذاشته اند که این سرمایههای تاریخی روحانیت و مرجعیت را نابود سازند.
@rozaneebefarda
این صفحه مربوط به سایت ضدانقلاب #ایران_وایر است.
در این یادداشت تلاش کرده مسئولیت انتشار جهت دار سخنان آیتالله یزدی را گردن جناب آقای نبوی بیاندازد.
نکته جالب آنکه وقتی به لینک ارجاع مراجعه کنید، از سایت #خبرآنلاین سر در می آوید!
منبع تحلیل این سایت ضدانقلاب، همان خبرآنلاین است و نشان می دهد که این رسانهها یا کاملا شبکه اند و یا به هر دلیل خبرآنلاین منبع معتبری برای ایران وایر است!
پیشبرد خط رسانهای مشترک خبرآنلاین و ایران وایر در دفاع از #فرید_مدرسی، مسئله جالب و مهمی است.
@rozaneebefarda
💥تلاش #فرید_مدرسی بر #فرافکنی و فرار از #پاسخگویی!
چرا مدرسی مقصر است؟!
۱) در منبع اولیه، هیچ اسمی از آقایان صادق آملی لاریجانی، محمدجواد علوی بروجردی و حسن روحانی نیامده بود و نخستین بار مدرسی بود که به خبر جهت داد و اسامی را ذکر کرد و #تطبیق داد.
تطبیق بر مصادیق که برخلاف اراده قائل انجام شده، خلاف بزرگی بود. اگر آیتالله یزدی می خواستند اسامی را ذکر می کردند یا اگر کانال کذایی منبع خبر چنین قصدی داشتند خود انجام می دادند.
۲) منبع اولیه خبر یک چیز است و مرجع خبر چیزی دیگر.
هر لحظه و هر روز خبرهای زیادی در کانال های غیرخبری تولید می شود و مؤثر هم واقع نمی شود.
مدرسی خبر مندرج در چند کانال کوچک را به خبری #داغ تبدیل کرد و توجه رسانهها را به آن جلب نمود و لذا به درستی رسانههای داخلی و خارجی، تصریح دارند که مرجع خبری شان فرید مدرسی بوده است.
۳) هجمه رسانهای هماهنگ و طراحی عملیات روانی اصلاحطلبان و اعتدالگرایان، که به خدشه دار کردن وجه نظام و تشویش اذهان انجامید، گناه کنی نیست که قابل اغماض باشد.
نقش فرید مدرسی در تولید خبر جهتدار و دامن زدن به تبعات بعدی نزاع رسانهای اخیر، مورد سوال جدی نخبگان جبهه انقلاب است که یکی از راه های آن پاسخگویی متهمان در محکمه است.
۴) صدالبته روشنگری بر اساس اطلاعات آشکار، هزار بار مؤثرتر از افشاگری بر اساس اطلاعات پنهان و یا اثبات جرم در دادگاه است اما در شرایطی که از بیانات یک جلسه محرمانه یک بحران فراملی درست شده، روشنگری رسانهای هرگز کافی نیست و تکلیف نهادهای امنیتی و قضایی را ساقط نخواهد کرد.
@rozaneebefarda
درنگی دیگر در نقش شبکه رسانهای اصلاحات و اعتدال در دامن زدن به نزاع حوزوی اخیر
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹در اینکه برخی از حرفهای #آیت_الله_یزدی مناسب نبود ، یا حداقل با شیوه بدی بیان شد حرفی نیست، اما یک پله قبل تر از قیل و قال ها و نیات پشت پرده را باید دید.
#سایت_جماران متاسفانه با ارتزاق مستقیم از بودجه کشور(که اصلا علت و ضرورت آن قابل فهم نیست)، مدتی است به نشر مطالبی خلاف آرمان #امام_راحل پرداخته و عمده کارش نمایش لاکچری بازی یادگارِ یادگارِ یادگارِ امام و شخصیت سازی برای افراد حوزوی زاویه دار با نظام شده است.
این سایت اخیراً با انتشار خبری از حمله بی سابقه و تند آیت الله یزدی به #رئیس_جمهور و آقایان #آملی_لاریجانی و#علوی_بروجردی خبر داد و بعد از نشر خبر به رویه معمول با فتنه گری، به شکل رفت و برگشتی اقدام به انتشار موضع گیری آقایان حوزوی(مانند غرویان، مرتضی جوادی آملی، فاضل میبدی و...) که عمدتاً برای این سایت و مقاصد آن آماده و دست به قلم هستند نمود تا این خبر را ترند و برجسته نماید. بعد از منظر اخلاق و غیره آقای یزدی را مورد نوازش قرار دهند تا آنجا که بعضی از به اصطلاح روشنفکران مثل #محمدرضا_زائری که نقدهای تند و خارج از دایره انصافش زبانزد است خود به صورت داوطلبانه وارد در این بازی شوند و این آتش آنقدر شعله بگیرد تا همه به حرکت و پاسخ برآیند.
اما ذکر چند نکته درباره این مطلب لازم و ضروری است:
اول: اینکه فرمایش جناب آقای یزدی در یک جمع خصوصی بوده است و نشر عمومی این مطالب توسط سایت جماران صورت گرفته است، منبع خبر هم یک کانال درون سازمانی حوزوی است. نویسنده خبر برای جماران هم #فرید_مدرسی است که روزنامه نگار فتنه گران و اصلاح طلبان تند در قم بوده که پایش به نحو عجیبی در بعضی از دفاتر نیز باز است. آنهایی که هم با آقای یزدی دشمن اند و هم با آقای لاریجانی سر ستیز داشته و دارند، اول به جهت #رد_صلاحیت هایشان در مجلس ششم و دوم به جهت#فتنه_۸۸ و با این عقده های بدری و خیبری همواره دنبال کوچه خلوتی هستند تا انتقام بگیرند. و چه دعوایی بهتر از این؟ و آقایان چقدر راحت بازیچه این دعوا شدند، تا در آستانه انتخابات جایگاه#شورای_نگهبان را تنزّل دهند.
دوم: بخش دیگر حرفهای آقای یزدی که ظاهرا مقصود اصلی سایت است و موج فعلی خبرسازی سایت روی آن متمرکز شده است، درباره مرجع سازی بعضی ها برای دیگران است، از جمله نوه مرحوم#آیت_الله_بروجردی ، فارغ از اینکه آقای #علوی_بروجردی دارای ملاکات کافی برای احراز این عنوان هستند یا نه...
خود ایشان هم تایید میکنند حتما که اصل این دغدغه به طور جدی در حوزه احساس میشود که عده ای با استفاده از رسانه و پول در پی آن هستند که با اغوای افکار عمومی،#مرجعیت دینی برای خود و یا دوستانشان دست و پا کنند، ولی سالهاست که #جامعه_مدرسین در مقابل آنها ایستاده است، افرادی که برخلاف سنت رایج حوزه، خودشان رساله چاپ کرده اند و ۱۲-۱۰ سال است که پاشنه درب جامعه را از جا کنده اند تا مجوز نشر بگیرند. و خدا میداند اگر صیانت جامعه مدرسین نبود چه فرومایه هایی تا امروز با دروغ و فریب خودشان را به جای مرجع به مردم غالب میکردند، و چه نادان اند آنهایی که الان علم برداشته اند که باید مرجع را مردم انتخاب کنند، بله باید مردم بخواهند و تحمیلی نیست اما مردمی که دانش کافی برای شناخت صلاحیت علمی یک فرد را ندارند چطور تصمیمشان درست خواهد بود؟ مگر نه این است که صلاحیت پزشک، مهندس، وکیل و... را در جامعه امروز یک نهاد آشنا با آن تخصص تایید کرده و به مردم اعلام میکند؟ این روش عقلائی نیست؟
آری هدف دوم این خبر سازی ها و شانتاژ، نه زدن آقای یزدی که هدف قرار دادن جامعه مدرسین است کما اینکه سالهاست عده ای از آقایان که برخی از آنها چندان جزء دغدغه مندان انقلاب در قم به حساب نمیآیند، با پول های آنچنانی و با تشکیل #نشست_اساتیدبه طور ضمنی خواسته یا ناخواسته به دنبال تضعیف این نهاد انقلابی و شاید جایگزینی خودشان به جای آنها هستند.
سوم: نکته آخری که در خبر منتشره توسط جماران وجود دارد اشاره به حضور یکی از مسئولان مرکز مدیریت حوزه در جلسه است، كه شاید چندروز بعد شاهد خبرسازی ها علیه#مرکز_مدیریت_حوزه_علمیه_قم باشیم، چرا که ظاهرا برخی از آقایان در قم از این به شدت ناراحتاند که امورات حوزه علمیه توسط مرکزی تعیین میشود که زیر نظر #رهبر_انقلاب مدیر آن تعیین میشود و میخواهند سایه #نظام و #انقلاب را از سر#حوزه کوتاه کنند.
مقداد داداشی
🔶حاشیه روزنه
ادبیات یادداشت مربوط به نویسنده محترم است و مانند هر مطلب مشابه دیگر، بازنشر به معنای تایید محتوا یا پذیرش مسؤلیت آن نمی باشد.
@rozaneebefarda
💥روایت #آیتالله_شبیری از #مرجعیت_گریزی #آیت_الله_بروجردی
🔻
زمانی که آیت الله بروجردی در مشهد ساکن بودند، از نظر علمی کمتر از اقازاده و حاج آقا حسین قمی نبودند، ولی چون آنها در مشهد دارای موقف و جایگاه بودند، دستگاهی پهن نکردند تا به جایگاهشان ضربه ای وارد نشود.
(جرعه ای از دریا، ج۳، ۴۹۴)
@rozaneebefarda
القای ناکارامدی جامعه مدرسین در سایت مباحثات
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
از برخی یادداشت های سایت مباحثات، این چنین به دست می آید که ایشان در تلاشند القا کنند جامعه مدرسین از معرفی مجتهد اصلح برای مرجعیت ناتوان است، گویی حاصل عملکرد جامعه مدرسین، قرار دادن فیلتری است برای معرفی مراجع دلخواه و یکدست.
زشت تر آنکه مرجعیت خواهی عیان و شگفت آور برخی -که چندان وجهه انقلابی ندارند- را هم به پای حکومت اسلامی و مناسبات جدید قدرت گذاشته اند.
🔹نکاتی در این خصوص قابل توجه است:
اول: جامعه مدرسین افرادی خبره و دلسوز برای جامعه شیعیان هستند و مجموعه دیگری در حوزه وجود ندارد که مانع یله و رها شدن امر مهم مرجعیت شود. کمیسیون حراست از مرجعیت در جامعه مدرسین نیز مورد تایید پنج تن از مراجع حاضر و متوفی بوده است.
دوم: همه ایشان دارای یک مذاق سیاسی خاص نیستند که خروجی کار آنان معرفی مراجع یکدست باشد. بله ایشان به دگراندیشانی که خارج از متد و چارچوب متقن و علمی اجتهاد
می اندیشند، یا تحت تاثیر جریان روشنفکری مرتجع در ایران هستند یا به هر دلیلی نصاب مرجعیت را دارا نیستند، مجالی نخواهند داد.
سوم: چرا در نوشته های ایشان سخنی از ناپسندی دعوت به نفس از سوی برخی آقایان دیده نمی شود؟ مساله ای که منحصر به بعد از انقلاب نیست و همیشه مصادیقی (کوچک یا بزرگ) داشته است. چگونه می توان با دعوت به نفس برخی، احراز کرد او "تارکا لهواه" است؟ و تمایل به دنیاطلبی ندارد؟ امری باطنی که تشخیص آن کار آسانی نیست و بدون احرازش نمی توان شرایط مجتهد جامع الشرایط برای مرجعیت را در شخص مشاهده کرد.
🔹سایت مباحثات در بخشی از یک یادداشت با عنوان "زمین بازی قدرت و چالش جدید مرجعیت" نوشته است:
۴۰سال از ایفای نقش روحانیون در حکومت اسلامی میگذرد و آثار ناشی از مناسبات جدید قدرت، در اولین نسل مجتهدین پساانقلاب هویدا شده؛ معلوم هم نیست که لجاجت یک طرف و جبر و تهدید طرف مقابل، تا به کجا میتواند ادامه یابد. مرجعیت مقامی نیست که در چارچوب قوانین صفر و یک بگنجد. قرار هم نیست که با فیلترهایی، مراجع یکجور و یکطراز تحویل دهیم. مراجع سابق و کنونی تقلید نیز مراتب و فواصل علمی چشمگیری در قیاس با هم دارند، اما از طرف دیگر، اکنون که مرجعیتگریزی لااقل در میان برخی، جایش را به مرجعیتخواهی داده، زیبنده نیست که امر مرجعیت، بالجمله یله و رها شود و یا تماماً دستمایهی بازیگردانان سیاسی گردد.
علی مؤمنی زاده
@rozaneebefarda
#دگراندیشی و #نفوذ در حوزه علمیه؛ آسیبها و تهدیدها
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مقام معظم رهبری در جلسات با مسئولین نظام و در دیدار با قشرهای مختلف مردم، نسبت به نفوذ دشمنان در حوزه های مختلف اعلام خطر کردند. ایشان نفوذ جریانی را بسیار خطرناک تر از نفوذ فردی دانستند و بارها نسبت به این موضوع هشدار دادند.
🔹 در نفوذ جریانی، دشمنان با ایجاد و شکل دهی یک جریان منتقد و بعضا مخالف نظام و یا از طریق موج سواری و حمایت از یک جریانی که در راستای منافع آنها فعالیت می کند تلاش دارد به اهداف شان دست یابند.
🔹هدف نهایی دشمنان از نفوذ در حوزه های مختلف از بین بردن نظام اسلامی است. از ابتدای انقلاب تاکنون راههای مختلفی را برای از بین بردن نظام اسلامی دنبال کرده از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم های همه جانبه ولی نتوانستند به هدف خود برسند لذا طرح نفوذ در حوزه های علمیه و دنبال کردن آنتی تز انقلاب از درون حوزه ها در دستور کار خود قرار دادند.
🔹اگر بخواهیم نفوذ جریانی در حوزه های علمیه را بررسی کنیم درمی یابیم که جریان دگراندیش حوزوی از بسترهای مورد نظر دشمنان در طرح نفوذ است. این جریان دگراندیش با انجام دادن گامهای زیر بصورت آگاهانه و غیرآگاهانه در پازل نفوذ دشمن بازی می کند.
1⃣ زیر سوال بردن نهادهای انقلابی و ناکارآمد نشان دادن آنها
2⃣ القاء شبهه پیرامون مبانی فقهی نظام توسط برخی از افراد نفوذی و جریانهای خاص حوزوی
3⃣ القاء شعار جدایی دین از سیاست توسط برخی از جریانهای سکولار در پوشش شعارهای "حفظ استقلال و حفظ سنتهای حوزه"
4⃣ شخصیت سازی و ایجاد تشکل های موازی با جامعه مدرسین جهت انشقاق و کاهش اعتبار جایگاههای حوزوی و در یک کلام ایجاد چند صدایی در حوزه نسبت به نظام اسلامی
🔻سخن آخر
🔹ایجاد اختلاف و انشقاق در بین شخصیتها و جریانهای انقلابی از تاکتیکهای دشمن در پازل نفوذ است. شخصیتها و جریانهای انقلابی در حوزه مواظب باشند تا دشمنان از اختلاف نظرشان سوءاستفاده نکنند و مهره پازل دشمن نشوند.
🔹مقام معظم رهبری در دیدارشان با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه فرمودند:
اگر بخواهیم #نظام_اسلامی همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت.
#نفوذ
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامى
#سکولارهای_حوزوی
( کانال حوزه تراز/ کانال آنتی تز انقلاب)
@rozaneebefarda
#مرجعیت_گریزی_بزرگان_شیعه
🔹وقتی آقا شیخ محمدتقی گلپایگانی علیرغم تقدم رتبه حوزوی، #حاج_شیخ را به عنوان #مرجع معرفی می کرد!
آیا اکنون این سیره سلف صالح در معرض خطر قرار نگرفته است؟!
طلاب و علمای قم در قبال دگرگونی و انهدام سیره قطعیه بزرگان امامیه چه تکلیفی دارند؟؟؟؟
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
سخن چین های حوزه بهتر بشناسیم و مراقب فتنههای شان باشیم......
عوامل افتراق در حوزه چه کسانی هستند؟!
@rozaneebefarda
اقدام نخ نمای #رسول_جعفریان در تطهیر وجهه مخدوش #فرید_مدرسی!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹آنگونه که فرید مدرسی در وبلاگش نوشته، در بدو پذیرش مأموریت به قم از جانب #محمد_قوچانی، آقای #رسول_جعفریان از افراد کلیدی بود که در تسهیل ارتباطات حوزوی وی نقش داشته است!
🔹رسول جعفریان که خود از حلقه نزدیکان آقای #علی_لاریجانی به شمار می رود، وبلاگ شخصی اش را در بستر سایت #خبرآنلاین به روز می کند!
🔹اخیرا جعفریان بعد از اعتراضات حوزویان به برخی اقدامات تشنج آفرین فرید مدرسی، به بازنشر مجدد یک یادداشت قدیمی اقدام نموده که در آن تلویحا تلاش کرده به بازسازی وجهه فرید مخدوش فرید مدرسی بپردازد.
این یاداشت که نخستین بار چندین ماه قبل تر منتشر شده بود، به گذشته جد مادری فرید مدرسی مربوط است و در مقدمه آن، جعفریان از فرید مدرسی با عنوان «دوست عزیز» یاد کرده است.
🔹ناگفته پیداست که این روش های نخ نما در فریفتن افکار عمومی حوزویان تأثیری نخواهد داشت چه اینکه در تاریخ حوزه و روحانیت آخوندزاده های مخالف آرمان روحانیت کم ندیده اند پس پر رنگ کردن پیشینه خانوادگی یک خبرنگار بدسابقه در قضاوت مخاطبان هوشمند حوزوی ثأثیر خاصی نخواهد داشت بلکه تنها ارتباط وثیق جعفریان/مدرسی در طیف بیشتری از حوزویان آشکار و مطرح خواهد شد.
🔹حالا شبکه پیچیده و پنهان فعال در قم را بهتر می توان تحلیل کرد؛ جعفریان، مدرسی، لاریجانی، خاتمی، شفقنا، خبرآنلاین، و دیگرانی که در آینده از آنها بیشتر خواهیم گفت.
🔶پی افزود
آقای جعفریان کتابخانه تاریخ را با حمایت مستقیم جناب آقای شهرستانی اداره می کند. فرید مدرسی هم هر از گاهی عکس های خاصش را با ایشان منتشر می سازد که نشان می دهد در پستوهای دفتر ایشان راه دارد. شفقنا هم مستقیما وابسته به آن جناب است.
حالا حتمن وقتش رسیده کسی به جناب ایشان تصریحا گزارش جامعی از عملکرد شبکه افراد و بنگاه های مورد حمایت ایشان و نسبت شان با جریان های زاویه دار با نظام اسلامی ارائه کند. شاید وضعیت هزینه کرد وجوهات شرعیه امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) در جهت تضعیف نظام اسلامی که زمینه ساز ظهور آن یار غائب از نظر است کمی بهبود یابد.
شاید فعلا برای ابراز گلایه به مرجع اعلای عراق که تا کنون بارها افراد زاویه دار را به تقویت نظام و پیروی از ولایت فقیه توصیه کردهاند، هنوز کمی زود باشد.
@rozaneebefarda
May 11
تحلیل مقام معظم رهبری از فتنهگریهای دشمن علیه #مرجعیت بعد از ارتحال #آیةاللَّهالعظمی_اراکی/بخش اول
#حافظه_تاریخی/۲۳-۹-۷۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از اوایل بیماری مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی، دشمنان چند مطلب را در تبلیغات خودشان دنبال میکردند. اینها میخواستند با این تبلیغات و حرفهایشان، یک #فضای_ذهنی در این کشور بهوجود آورند.
البتّه اینها را دست کم نگیرید؛ #تبلیغات_دشمن، بسیار مهم است. نگاه نکنید که ملّت ایران، عکسِ هرچه دشمنان میگویند، عمل میکند. در دنیا اینطور نیست.
مردم عادی ملّتها، #تحت_تأثیر_حرفهای_رادیوها قرار میگیرند. اینها معتقدند که میشود یک نظام را با رادیو سرنگون کرد و یک نظام را با رادیو بر سرِ کار آورد! معتقدند با رادیو و با تبلیغات میشود کاری کرد که آحاد ملّتی بر سرِ یک آدم خوب بریزند و تکّهتکّهاش کنند و میشود یک انسان ناشایسته را بر سرِ کار آورد!
🔸 #تبلیغات_چی_های_دنیا چنین اعتقادی به تبلیغات و زبان و رادیو و تلویزیون دارند. البتّه اینها درست فهمیدهاند؛ جایی که ایمان و آگاهی نباشد، همینطور است. اینها در دنیا بهوسیلهی رادیو و تلویزیون، بسیار کارها کردهاند، ولی در ایران نتوانستهاند #هیچ_غلطی بکنند؛ به خاطر اینکه مردم، مؤمن بودهاند.
🔸در اوایل بیماری مرحوم آیةاللَّه العظمی اراکی، میخواستند چند مطلب را به مردم بگویند؛
یک مطلب این بود که وانمود کنند مرجعیّت دیگر آن شأن و مکان همیشگی را ندارد. گذشت زمانی که یک مرجع تقلید از دنیا میرفت و ایران تکان میخورد؛ اکنون دیگر مرجع اینقدر اهمیّت ندارد. این مطلب را در بیاناتشان در همین رادیوهای بیگانه، مکرّر تکرار میکردند.
🔹در گوشه و کنار دنیا چند نفر از #آخوندهای_بیسواد یا #فراری و #بدنام و #روسیاه را هم پیدا کردهاند و اسمشان را «آیةاللَّه» گذاشتهاند! میکروفونها را جلو دهن آنها میبرند، #پولی هم در #مشتشان #میگذارند؛ آنها هم دهن باز میکنند و هرچه اینها میخواهند، میگویند. آنها کیستند؟ یا بیسوادانی از خدا فرار کرده و از اسلام گریخته و پشت کرده به ملّت و فراری اند، یا #آدمهایی_بد_دل_و_خبیث! میخواهند از زبان آنها چیزهایی را به خورد مردم بدهند. میپرسند: «آقا! مرجعیّت مثل سابق در ایران اهمیّت دارد؟» آنها هم میگویند: «نه آقا، مرجعیّت دیگر تمام شده است و مردم به مرجعیّت چندان اهمیّت نمیدهند» و از این حرفها.
میخواستند این مطلب را در ذهن مردم جا بیندازند. قصدشان این بود که موقعیّتِ مرجعیّت را که یک موقعیّت عالی و الهی است و در اعماق جان مسلمین دارای تأثیر و نفوذ است، پایین بیاورند. چون از مرجعیّت چوب و تودهنی خوردهاند، #خواستند_از_مرجعیّت_انتقام_بگیرند، نه از یک مرجع خاص. این، یکی از مطالبی است که تبلیغات دشمن، طىّ چهل روز بیماری آن بزرگوار دنبال میکرد.
🔸مطلب دومی که میخواستند در ذهن مردم جا بیندازند، این بود که «در سطح کشور ایران، دیگر کسی نیست تا مقام مرجعیّت را در دست گیرد؛ آن علمای بزرگ و آن ریشههای قوی دیگر تمام شدند؛ آیةاللَّهالعظمی اراکی آخریشان بود و تمام شد.» این مطلب را میخواستند جا بیندازند و در این باره مفصّلاً حرف زدند.
سومین مطلب این بود که خواستند وانمود کنند ملّت ایران از روحانیّت زده شده است و علاقهای به روحانیّت ندارد. خواستند بگویند: در گذشتهها - در اوایل انقلاب و قبل از انقلاب - روحانی برای مردم بسیار عزیز بود، ولی امروز دیگر ملت ایران اعتنایی به روحانیون ندارد! این مطلب را هم میخواستند جا بیندازند. این سه مطلب.
البتّه حرفهای دیگری هم میزدند که به مواردی از آن اشاره خواهم کرد.
🔸روز وفات آن بزرگوار، تهران منقلب شد؛ ایران منقلب شد. ما خبرها را داشتیم. با اینکه جنازه در تهران بود، به هر شهر و دیاری که میرفتید، میدیدید مردم در مساجد و در مراکز عمده و در بقاع متبّرکه اجتماع کردهاند. آن روز تهران حقیقتاً یک روز استثنایی را گذراند. تهرانیها که بودند و دیدند؛ دیگران هم از تلویزیون مشاهده کردند. البّته من به شما عرض کنم که دوربین نمیتواند آن واقعیت را نشان دهد. واقعیت، بسیار عظیم بود.
من جوانانی را دیدم که سنّشان یک پنجم یا یک چهارم سنّ آن بزرگوار بود و مثل ابر بهار اشک میریختند. شما جوانان برای چه گریه میکردید؟ چرا؟ چه علّتی داشت؟ شما که آن پیرمرد صدوسه ساله را یکبار هم در عمرش ندیده بودید. اصلاً تا سه، چهار سال پیش که او را نمیشناختید. علما و بزرگان و حوزهها میشناختند؛ شما که او را نمیشناختید.
@rozaneebefarda
ادامه در پست بعد👇
تحلیل مقام معظم رهبری از فتنهگریهای دشمن علیه #مرجعیت بعد از ارتحال #آیةاللَّهالعظمی_اراکی/بخش دوم
#حافظه_تاریخی/۲۳-۹-۷۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹خانمها و آقایان! گذشته از ۲۵۰۰ سال پادشاهی ایران - که ادّعایش را میکردند و ما خبر درستی از آن نداریم؛ خودشان هم خبر نداشتند و حرفی میزدند - آنچه در طول یکی دو قرن اخیر، زیر سایهی سنگین و شوم پادشاهان پهلوی و قاجار بر این مملکت گذشت، پدر ملّت را درآورد! ایران از عظمت و عزّت تاریخی خود ساقط شد؛ از کاروان علم عقب افتاد؛ از کاروان تمدّن عقب افتاد؛ در سیاست عقب افتاد؛ در اقتصاد عقب افتاد و منابع حیاتیاش را از دست داد.
مردم اینها را از سلطنت دیدند.
چه کسی آنها را نجات داد؟ چه کسی آنها را بیدار کرد؟ آن مرد روحانىِ بزرگ.
🔹مردم، پیشکسوتی و پیشقدمی روحانیون را دیدهاند. مردم علمای واقعىِ دین را دوست دارند. هر وقت در این مملکت یک نغمهی آزادىِ واقعی بوده است، رهبرش روحانیون بودهاند. این تاریخ است. تاریخی که روحانیون ننوشتهاند؛ تاریخی که دشمنان روحانیون نوشتهاند، امّا در آن به این حقیقت اعتراف کردهاند. در مراسم تشییع و عزای مرحوم آیةاللَّه العظمی اراکی این را مردم نشان دادند. بنابراین تبلیغات دشمن نقش بر آب شد. تبلیغ کردند که در جامعهی ایران، دیگر کسی وجود ندارد که شایستهی مرجعیّت باشد.
🔸مردم در مقابل چشم خودشان دیدند که ناگهان #فهرستی_از_علمای_شایستهی #مرجعیّت از طرف #خُبرههای_فن منتشر شد.
#کسانی_که_میتوانند_بشناسند و حوزهها دست آنهاست و قوام حوزهها به آنهاست؛ #میتوانند_بگویند که #چه_کسی_شایستهی_مرجعیّت_است.
🔸 البتّه آقایان فقط پنج، شش نفر را معیّن و معرّفی کردند. چنین مصلحت دانستند که پنج، شش نفر را بگویند؛ دیگر صد نفر را که نمیشود گفت. امّا من به شما عرض کنم، امروز اگر بخواهیم در حوزهی علمیّهی قم کسانی را که لایق مرجعیّتند، بشماریم، از صد نفر هم بیشترند؛ فقط در همین حوزهی علمیّهی قم. تنها شش نفرشان آن بزرگانی بودند که خبرههای فن اسم آوردند؛ ولی فقط آنها نیستند.
دو نفر دیگرشان را هم جامعهی روحانیت مبارز اسم برد؛ ولی فقط آنها نیستند. علمای شایستهی مرجعیت، حداقل صد نفرند.
🔸میگویند: آقا، ریشههای کهن و نسل علمای بزرگ تمام شد. شما چه میفهمید علمای بزرگ کیاند و حوزهها چیستند؟ #سیاستمداران_انگلیس_و_امریکا و #خبرگزاریهای_دنیا #نمیتوانند واضحترین مسائل ملّت ما را بفهمند و تحلیل کنند. اگر میتوانستند بفهمند، اینقدر از ملّت ایران شکست نمیخوردند! پس قادر به تحلیل نیستند. آن وقت وارد اظهار نظر در امر حوزهها میشوند که از پیچیدهترین مسائل است.
🔹 #اهل_حوزه #میدانند #چه_کسانی_لیاقت_دارند و #چه_کسانی_ندارند.
شما چه میفهمید که نسل علمای بزرگ برافتاده یا برنیفتاده است؟
🔸بعد از رحلت امام، چهار مرجع درجهی یک از دنیا رفتهاند. البتّه تعداد بیشتر بوده است، امّا آن چهار نفر را میگوییم که بسیار معروف بودند. مرحوم آیةاللَّهالعظمی اراکی، مرحوم آیةاللَّه العظمی گلپایگانی، مرحوم آیةاللَّه العظمی خویی و مرحوم آیةاللَّه العظمی مرعشی؛ این چهار نفر. غیر از مرحوم اراکی که به هنگام رحلت، سنّشان صدوسه سال بود، بقیه حول و حوش نود سال سن داشتند. یعنی در سال ۱۳۴۰ که مرحوم آیةاللَّه العظمی بروجردی از دنیا رفت، این آقایانِ نود ساله، حول و حوش شصت سالگی بودند. هنگام ارتحال، نود سالشان بود؛ پس سی و سه سال قبل از آن، در سنین بین پنجاه و هفت، هشت سال تا شصت و دو سه سال به سر میبردند.
🔹همیشه همینطور است. آن روز که مرحوم آقای خویی، مرحوم آقای گلپایگانی و مرحوم آقای مرعشی به عنوان مرجع معرّفی شدند، سنّشان از برخی کسانی که امروز به عنوان مرجع معرّفی شدهاند، کمتر بود و بعضی هم تقریباً همسنّ اینها بودند. از چه رو بیخود دهن میجنبانید که نسل علمای حوزه تمام شد؟ شما چه میدانید علمای حوزه کهاند و نسلشان کدام است؟ چرا بیخود اظهار نظر میکنید؟ این هم یک مطلب.
🔸مطلب دیگر اینکه شروع کردند کسان خاصّی را به اسم معرفی کردن که فلان کس از همه بالاتر است. بنا کردند برای مردم مسلمان حکم دادن و فتوا صادر کردن! مردم در امر مرجعیّت، از همه جا سختگیرترند. حقّش هم همین است.
🔸 من هم به شما عرض میکنم: عزیزان من! #در_امر_مرجعیّت_سختگیر_باشید. مبادا #احساسات، شما را به سمتی بکشاند.
سختگیر به همان طرق شرعی که وجود دارد، باشید. شاهد عادل بطلبید؛ آن هم نه یکی؛ آن هم نه هر شاهد عادلی. دو شاهد عادل خبره و این کاره، که بشناسند. آنها باید شهادت بدهند که فلان کس جایز التّقلید و شایستهی تقلید است تا بشود از او تقلید کرد.
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 یک سوال خیلی ساده:
اگر کانالی حوزوی با دویست عضو، یه خبری رو بزنه و یک خبرنگار با کلی مخاطب، اون خبر رو پخش کنه، همه خبرگزاری ها هم از اون خبرنگاره کپی کنن، به نظر شما مسئول پخش خبر کیه؟؟؟😐
احسنت! اون خبرنگار.
که در واقع مرجع خبره اگرچه منبع خبر نیست!
💬 محمد علیپور
@HozeTwit
🔴 #خبرآنلاین رسانه نزدیک به #علی_لاریجانی، سخنان #پناهیان در حوزه تربیت فرزند (که در پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای منتشر شده) را با این تیتر و عکس منتشر کرده تا به کمک کانالهای طنز زنجیرهای، دوگانههای انتخاباتی خود را در حوزه #زنان دنبال و تقویت کنند!
(کانال #حجره)
@rozaneebefarda
روزنه
🔴 #خبرآنلاین رسانه نزدیک به #علی_لاریجانی، سخنان #پناهیان در حوزه تربیت فرزند (که در پايگاه اطلاعرس
#پناهیان چه گفت؟ #خبرآنلاین چه منتشر کرد؟!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔴 پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای، سخنان علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه را به شرح ذیل منتشر کرده است:
در روایت هست که «حرف دل زنت را گوش بده تا او به تو علاقه پیدا کند.»؛ البته این روایت هم هست که «مردی که مطیع زنش باشد، ملعون است.». هر دو روایت را داریم، شنونده باید عاقل باشد. اگر زن جای مرد را بگیرد و بخواهد بر مرد فرماندهی کند و مرد از سر عجز، ترس یا فرار از دردسر، از زن اطاعت کند، مرد ملعون است؛ نه اینکه فقط خدا از او بدش بیاید، نه! این مرد پیش زن خودش هم محبوب نخواهد بود. فرزندان بدی هم بار خواهد آورد. نظام اجتماعی به هم میریزد.
🔹مرد باید اقتدار داشته باشد [...] ؛ البته این فرمانروایی مطلق نیست. از طرفی میفرمایند «علامت مرد منافق این است که خانواده به میل او غذا بخورند و علامت مرد مؤمن این است که او به میل خانواده غذا میخورد.». فرهنگ مسئولیتپذیری، نه مسئولیتگریزی را باید از کودکی، مادرها به بچهها یاد بدهند. این مسأله خیلی مهمتر از مقولهای مثل حجاب است. حجاب میوهی این درخت است. میگویند «وقتی شما بیحجابی میکنید، لطمه میزنید!»، طرف میگوید «به من چه!». دیگر نمیشود کاری کرد؛ چون او مسئولیتی برای خودش قائل نیست.
مردانی که به راحتی طلاق میدهند یا دل همسرشان را میشکنند یا زنانی که به راحتی غرور مردشان را میشکنند، اینها احساس مسئولیت نمیکنند. زنان قدرت زبان دارند، وقتی ماهرانه اما بد، از این قدرت استفاده کنند، چه آتشی خواهند سوزاند! مهمترین عامل به جهنم رفتن زنان، زبان آنها است، نه بیحجابی آنها. مهمترین عامل به جهنم رفتن مردان، چشمشان و بدبختیهای دیگر است. بالاخره هر کسی نقطهضعفی دارد و البته ضعف مردان بیشتر است.
اکثر دخترانی که اهل تبرج و بیبند و بار هستند و بد رفتار میکنند، مادران دهاندریدهای در مقابل پدرانشان دارند. وقتی حرمت پدر شکست، این دختر نه از توجه پدر لذت میبرد، سیراب میشود و آرام میگیرد، نه این پدر دیگر به دختر خود توجه خواهد کرد. وقتی این دختر از محبت پدر سیراب نشد، میخواهد توجه همه را در خیابان جلب کند.
کسی نزد امام صادق (ع) آمد و گفت «خانمم اذیتم میکند». امام صادق (ع) [...] فرمودند «حتماً کم به خانمت میگویی من به تو علاقه دارم! او روانپریش میشود و بعد به تو گیر میدهد!». مرد باید به زن اطمینانخاطر بدهد؛ این یک مسئولیت است. به زنان اروپایی در مصاحبهای میگویند «در ایران مردی هست که تمام خرج خانم را میدهد. اما از خانم تقاضا میکند حجاب داشته باشد». زنان میگویند «حتی اگر بگوید پوشیه بزن، ما میزنیم. واقعاً کسی هست که مسئولیت زندگی ما را بپذیرد؟». مکروه است مرد بیرون غذا بخورد. روایت میگوید «غذایی را که خانمت پخته بخور». این زن با احساس مسئولیت و عاطفه این غذا را پخته است.
(کانال حوزوی #حجره)
🔶حاشیه
خبرآنلاین رسانه مخصوص جناب #علی_لاریجانی است که خبرنگار فتنهطلب قم، به شدت در آنجا فعال است.
خلاف گویی و استفاده از ابزار غیرشرعی در تخریب رقبای سیاسی، مدتهاست در رسانههای اصلاحطلب و اعتدالگرا به صورت کلیشه درآمده است.
@rozaneebefarda
انتصاب حجتالاسلام رمضانی بهعنوان دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حضرت آیت الله خامنهای در حکمی حجتالاسلام والمسلمین رمضانی را بهعنوان دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت(ع) منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ رضا رمضانی دامتوفیقه
به پیشنهاد اعضای محترم شورایعالی مجمع جهانی اهلبیت(ع)، جنابعالی را که از تعهد و سوابق علمی و تجربه طولانی فعالیت در خارج از کشور بهرهمند هستید، بهعنوان دبیرکل آن مجمع منصوب میکنم.
امید است با رویکرد تحولگرا و متناسب با شرایط حساس بینالمللی و جایگاه مهمّ پیروان اهلبیت علیهمالسلام و نیز با استفاده از نیروهای فکری، جوان، کارآمد و مجرّب و نیز ارتباط مؤثر با علماء و اندیشمندان و بویژه اعضاء محترم شورایعالی و مجمع عمومی در نشر معارف اسلام ناب و وحدت امّت اسلامی موفق و مؤید باشید.
لازم میدانم از زحمات و تلاشهای مخلصانه و دیرپای جناب حجتالاسلام آقای اختری در مدیریت مجمع محترم تشکر نمایم.
توفیق همگان را در انجام وظایف محوله از حضرت حق مسألت دارم.
سیّدعلی خامنهای
@rozaneebefarda
💥اعتراض خبرنگار ایرناپلاس به #رانتخواری و #حقوق_نجومی #فرید_مدرسی!
یادداشت حمایت آمیز ذیل تلاش کرده ضمن تبرئه مدرسی، افشای این سند را پوست خربزه ای از جانب دوستان او در #ایرنا معرفی کند!
http://yon.ir/LAtfs
🔻آنگونه که پیشتر هم گفتیم، امکان طراحی یک #فریب_رسانه_ای برای بازسازی وجهه یک #مهره_نیم_سوخته، دور از انتظار نیست اما هرچه پیش می رویم ماهیت عجیب و غریب اعتدالگرایان و اصلاحطلبان در تطهیر عناصر بدسابقه خود، بیشتر رخ می نمایاند.
آنان که دیروز هفت تیرکشی و قتل نفس و قبل از آن حقوق های نجومی مدیران بی خاصیت را توجیه کرده اند، برای شان سخت نیست یک سند نجومی را سر به نیست یا توجیه کنند!
پ.ن: برخلاف گفته خانم خبرنگار، این سند نخستین بار در رسانههای همسو با اصلاحطلبان منتشر شده است.
#نفوذی_های_حوزه_را_بشناسیم
@rozaneebefarda