eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.1هزار ویدیو
256 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
در سایت دولتی ! خدعه رسانه‌ای به سبک @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دیروز نه بهمن ۹۹ پایگاه برجامی انتخاب به مناسبت مرگ تقی‌زاده یادداشت مفصلی منتشر کرده که در آن به تطهیر تقی‌زاده پرداخته‌اند.👇 https://www.entekhab.ir/fa/news/598661/ 🔻در این يادداشت اشاره‌ای به تقی‌زاده نشده است! 🔻همچنین اشاره‌ای به این عنصر بدسابقه به چشم نمی‌خورد. 🔻حکم تاریخی مرحوم آخوند خراسانی مبنی بر فساد مسلک سياسی تقی‌زاده رسما شده است! 🔹نهایتا وابستگی آشکار این عنصر بدنام تاریخ ایران به نیز اینچنین توجیه شده است: ضدیت تقی‌زاده با روس‌ها سبب شد که مخالفانش شایع کنند که او با انگلیس‌ها همکاری می‌کند. ⭕️نویسندگان انتخاب با اشاره به نوشتجات تقی زاده تلاش کرده‌اند وی را چهره‌ای علمی نشان دهند! 🔻خط تطهیر تقی‌زاده پیشتر توسط حلقه مطبوعاتی آغاز شده بود و برخی حوزویان نیز در تولید نرم افزار این خط انحرافی دخالت داشتند. ⭕️خط تطهیر تقی‌زاده در حالی از سوی تقی‌زاده های جدید دنبال می‌شود که نه فقط مراجع نجف مثل آیات آخوند خراسانی و ملا عبدالله گيلانی حکم به فساد مسلک سياسی او دادند بلکه مزدوری چون نیز در خاطرات خود تقی زاده را نامیده است! با این وجود هنوز در ایران عصر جمهوری اسلامی قلم به دستانی هستند که به تطهیر تقی‌زاده مشغول اند و شوربختانه برخی حوزویان نیز در زمر این نحله وابسته درآمده اند. مطالب مرتبط تکمیلی در این باب را در روزنه بخوانید:👇 @rozaneebefarda
اعمال ولایت به سبک آخوند خراسانی! اخراج یک نماینده فاسدالمسلک از مجلس و تبعید او از کشور! مروری بر حکم تاریخی آخوند خراسانی و ملاعبدالله مبنی بر اعلان فساد مسلک سياسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از قـصـرشيرين به تهران: چون سياسي سيد حسن تقي زاده كه تاكنون جدا آن را تـعقيب نموده است، با مملكت و مقدسه برخود و اعيان شده است و از مـكنونات فاسده اش علنا پرده برداشته است، لذا از ملي و قابليت امانت نـوعـيـه لازمه آن مقام منيع، قانونا و است، منعش از دخول در مجلس مـلـي و مـداخله در امور مملكت و ملت بر عموم آقايان علما و اوليا امور و امنا دارالشوري كبري و قـاطـبـه امـرا و سـرداران عظام و آحاد عساكر معظمه مليه و طبقات ملت ايران ايدهم اللّه تعالي بنصره العزيز، واجب و از مملكت ايران ، و اندك مسامحه و تهاون حرام ودشمني با صاحب شريعت(ع) است به جاي او فرد امين دين پرست و وطن پرور، ملت خواه صحيح المسلك انـتـخاب فرموده، او را و مملكت شناسند، و به ملت غيور آذربايجان و ساير انجمنهاي ايـالـتـي و ولايـتي هم اين حكم الهي عز اسمه رااخطار فرمايند، و هر كسي از او همراهي كند، در هـمـيـن حـكم است، ولا حول و لا قوة الا باللّه العلي العظيم و به جميع ما رقم قد صدرالحكم من الاحقر عبداللّه مازندراني، قدر صدر الحكم من الاحقر الجاني، محمد كاظم خراساني بذلك. 🔶حاشیه روزنه اخیرا قبیله حیله و نیرنگ و غربزدگی تلاش زیادی به کار بسته که چهره‌ای لیبرال و سکولار از آیت الله آخوند خراسانی ترسیم کند که مخالف ولایت فقیه و حکومت دینی بوده است! این دروغها که اغلب در داخل کشور اسلامی به طور مداوم و گسترده منتشر می شود، نشان از عمیق دروغ گویی و نیرنگ بازی تقی‌زاده های جدید است. دروغ نامه علیه آخوند از یک سو و تحریف نامه های امثال و از دیگر سو، هرگز نخواهد توانست حقائق تاریخی را منقلب کند و برعکس جلوه دهد. این جماعت با تکیه بر برخی متشابهات تاریخی و سانسور محکمات فکری مرحوم آخوند، تلاش دارند چهره ای سیاست ستیز و سکولار از آن مجاهد ارایه کنند که تهمت آشکار و ظلم بزرگ است. این متن تاریخی تنها یک نمونه از محکمات تاریخی است که نشان می‌دهد آخوند خراسانی تا چه اندازه به مسئله ولایت فقیه اعتقاد داشته است. ایشان نماینده قانونی‌ مجلس شورای ملی را آنهم در اوج قدرت مطلقه پارلمان نشینان، از مجلس می‌کند و علاوه بر آن حکم به او از ایران می‌دهد. 🔻اگر این اقدام تاریخی اعمال ولایت و مصداق فراقانونی بودن ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی نیست، پس چیست؟! امید است دروغگویان و تحریف گران تاریخ قدری شرم کنند و دست از نیرنگ بازی بردارند. این حکم آخوند خراسانی با نامه ۶ فروردین ۶۸ امام به آقای منتظری قابل قیاس است؛ چه اینکه امام نیز در جلسه با هیئت رئیسه خبرگان به مناسبت صدور این نامه، منتظری را فاسد و فاسق و مفسد خوانده بود. برخلاف هیاهو های رسانه‌ای باند منتظری، این قبیل تطبیق ها و صراحت گویی ها، در تاریخ روحانیت شیعه مصادیق بسیار دارد. @rozaneebefarda
پس لرزه های حکم تاریخی آخوند خراسانی علیه تقی‌زاده متن تلگراف دوم مرحوم آخوند وقتی آخوند خراسانی را ناميدند! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹تلگراف آخوند خراساني به آية اللّه انگجی: پس از صدور حكم فساد رای سياسی تقی زاده، و مغايرت او با احكام مقدسه اسلام، معروف شد كه تقی زاده از سوی مرجعيت اسلام تكفير شده است عده ای ازدوستان و طرفداران او شروع به نامه پراكنی و ايجاد جو مصنوعی نمودند و آية اللّه خراسانی، محض جلوگيری از اتلاف وقت مسلمانان در اموری كه ضرورت ندارد،تلگرافی در پاسخ اين همه نامه ها به آية اللّه انگجی (مرحوم ميرزا ابوالحسن انگجی،جد بزرگوار حجة الاسلام والمسلمين سيد علی انگجی معروف كه در مسجد ملك تهران اقامه جماعت می فرمايند) كه يكی از وزنه های بزرگ روحانيت آذربايجان بود، صادر نمودند كه متن تلگراف چنين است: از قصرشيرين به تبريز، عدد كلمات 98، تاريخ اصل مطلب 5 شوال 1328. جناب مستطاب شريعتمدار كهف الانام ثقة الاسلام آقاي حاج ميرزاابوالحسن انگجي(دام تاييده): در خصوص حكمی كه از اين خادمان شرع انور درباره آقا سيد حسن تقی زاده صادر شده بود، مكاتيب و سؤالاتی از تبريز رسيده، لازم است جناب مستطاب عالی به عموم علما و قاطبه مسلمين اعلام فرمائيد حكم مزبور نبوده و نسبت تكفير بی اصل است، فقط در و ملي و بوده، لاغير البته زايد بر مدلول حكم اثري مترتب نشود. (اوراق تازه یاب مشروطیت، ص ۲۱۷) 🔶حاشیه روزنه این سند تاریخی نیز حاوی نکات مهمی است؛ اولا نشان از هیاهوی حامیان تقی‌زاده دارد که با تکفیری خواندن آخوند، به ترور شخصیتی و تخریب گسترده ایشان پرداختند. امری که تا کنون همچنان ادامه دارد و نمونه بارز آن در زمانه ما، توسط است. این وقایع نشان داد که جماعت غربزده که روزگاری پشت آخوند و مراجع نجف سنگر گرفتند و به حذف شیخ شهید پرداختند، در روز واقعه از ترور شخصیتی و حذف آخوند نیز ابایی ندارند! برای این جماعت، روحانیت و مرجعيت فقط یک ابزار است؛ نمونه چنین برخوردی را می‌توان در استفاده ابزاری غربگراها از مشاهده کرد. آنان پشت ایشان سنگر گرفته اند به قصد دوگانه سازی کاذب و تضعیف ولایت فقیه، اما توجه به تجارب تلخ مشروطه و فراست فوق العاده حضرت ایشان، این توطئه های پیچیده را تا کنون خنثی کرده است‌. چنين تلاشی در دوگانه سازی بین مرجعيت قم و ولایت فقیه نیز جریان داشته و دارد اما چندان نتیجه نداشته است. در تلگراف دوم، مرحوم آخوند بار دیگر بر خود در مورد تقی‌زاده تاکید می‌کند و او را فاقد صلاحیت برای دخالت در امور کشوری تشخیص می‌دهد. اقدامی که تجلی امروزین آن همین است. روشنفکرنماهای غربزده و تقی‌زاده های جدید، از سویی پشت آخوند سنگر می‌گیرند و خود را پیرو ایشان معرفی می‌کنند و از سوی دیگر نهادها و رویه هایی که در امتداد آخوند قابل تحلیل است را به شدت سرکوب و منکوب می‌کنند! این برخوردهای دوگانه بیش از هرچیز دلالت بر آن دارد که این جماعت نسبتی با امثال آخوند خراسانی نداشته و ندارند. @rozaneebefarda
عنصر بیگانه! نگاه غیرجدی برخی حوزویان به نظام اسلامی در بیان مقام معظم رهبری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن (که در این نظام عملی می‌شود) و به حکومت اسلامی (که به برکت مجاهدت مردم سرِ پا شده است) با چشمِ غیرجدّی نگاه کند، یک است، هر کس می‌خواهد باشد. 🔹 در حوزه‌ی علمیه صحیحِ شیعی، همه به‌خصوص ، باید خود را در صفوف اوّل بدانند، که بحمدالله همیشه همین‌طور بوده است. 🔹 یعنی همیشه فضلای جوان، طلّاب جوان، و محترم، در صفوف مقدّم جا داشته‌اند، باز هم باید در صفوف مقدّم جا داشته باشند. (بیانات در دیدار روحانیان استان مازندران، 22/07/1374) @rozaneebefarda
💥تشییع با شکوه پیکر پاک طلبه جهادی و انقلابی در قم حجت الاسلام را با نثار فاتحه ای بدرقه کنیم... @rozaneebefarda
نفوذیهای حوزوی و انتخابات ۱۴۰۰ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹مسئله نفوذ در حوزه، بارها از سوی امام خمینی و مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و نسبت به خطرات آن هشدار داده شده است. 🔹با اینهمه طیفی از متولیان انقلابی و رجال حوزوی نسبت به این امر، اهتمام لازم را نداشته‌، گاه با تساهل و تسامح نسبت به این پديده، نفوذیها را به پستوی تشکیلات خودی راه داده اند! 🔹گمانه و بهانه آنان در ارتباط بی رویه با نفوذیها گاه این بوده که می توانند این عناصر بدسگال را کنند یا احیانا از آنان سواری بگیرند. زهی خیال خام! 🔹حالا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بیایند تحویل بگیرند! همان گربه های ملوس و به زعم شما قابل مدیریت، حالا شده اند بلای جان! 🔻ببینید چه کسی پشت صحنه و میدان دار تخریب است؟ آقایان و این جماعت را به طمع انداخته برای حذف دیگران. 🔹توجه به انذارهای تاریخی امام و رهبری، نه تنها در صیانت از دیانت جامعه که برای حفظ دنیای ما نیز بسیار تعیین کننده است. لذا حالا آن عزیزان اهل تساهل و تسامح با پدیده نفوذ، که از قضا هوای کار انتخاباتی هم در سر دارند، باید تبعات تسامح دیروز را امروز و در معرکه انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰ تحمل کنند! 🔹اجمالا به برادران توصیه می‌شود که الگوی نخ نمای خط نفوذ را بشناسند و طبق همان با آن مواجه شوند. 🔻اولا نفوذیها نزدیک شما هستند یا با آقازاده ها و نزدیکان تان روابط نزدیک دارند. 🔻ثانیا تمرکز آنان بر تفرقه پراکنی است. لذا هر چه جبهه انقلابی در یک قاب دیده شود، آنان بیشتر ناکام می مانند. 🔻ثالثا و و که از عناصر اصلی کار رسانه‌ای و نیز بود، در میان هم رایج است. هر نوع واکنش و پاسخ، خصوصا اگر ناپخته باشد، بازی در زمين است. 🔻رابعا یکی یکی سراغ موثرین جبهه انقلاب و عناصر میدانی می روند؛ از یک فرد یا یک طیف نزد طیف و فرد دیگر می کنند و از شنونده تمجید و تجلیل و تملق گویی می نمایند. بعد از تقابل سازی، و حذف یک طیف، سراغ طیف دوم می روند و این دور و تسلسل باطل ادامه می یابد! @rozaneebefarda
یادداشت ذیل در تاریخ ۳ آذر ۹۹ در باب افشای تکاپوی انتخاباتی خط نفوذ و رسانه‌های معاند منتشر شده بود. این يادداشت به مناسبت هوچی گری اخیر بیت منتظری در باب مقابله با مستند جدید این جریان، بازنشر می‌گردد:👇
هدایت شده از روزنه
جنگ رسانه‌ای تمام عیار ضدانقلاب برای تاثیرگذاری بر نتیجه ۱۴۰۰ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹به فاصله چند ماه مانده به انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۰، تیم های عملیات رسانه‌ای دشمن، به شدت در حال کارند. ⭕️متاسفانه اینبار نیز، دنباله‌های داخلی دشمن، در عرصه مطبوعات و رسانه و برخی احزاب، نقش خود را پیدا کرده و به دقت در حال تکمیل پازل دشمن هستند. ⭕️تجربه انتخابات ۹۶ که بر مجازات های سال ۶۷ و زیر سوال بردن نظام اسلامی برای تخریب مهم ترین رقیب روحانی متمرکز بود، اکنون پیش چشم ما و دشمن است. اینکه کدام طرف ماجرا از تاریخ بهتر عبرت میگیرد، در ماه های آینده معلوم می‌شود. ⭕️در تابستان ۹۵ انتشار گسترده یک فایل صوتی از ، مثل یک بذر مسموم سیاسی و رسانه‌ای عمل کرد که در فرصتی کمتر از یک ساله، بذری که از قم به لندن رسیده بود، در تهران میوه اش را اعتدالی ها چیدند! رئیس جمهور مستقر که بیشترین سابقه را در عرصه مسئولیت های امنیتی عالیه داشت، خود همگام با فضای فراگیر رسانه‌ای، شعارهای اپوزسیون نمایان را سر داد و انگار نه انگار، این ریاست چند روزه را به چه قیمتی دارد به دست می آورد. ماجرا آنقدر شدید شد که رهبری معظم انقلاب اسلامی، با تدبیری حکیمانه، شخصا علم مبارزه با این گفتمان سیاه را بر دوش کشید و فرمود، نباید را عوض کرد. ⭕️حالا به فاصله چند ماه مانده به انتخابات جدید، بازهم پای یک فایل صوتی و البته طراحی های رسانه‌ای دقیق بعدی، به میان آمده است. صوت جلسه برخی پاسداران و رزمندگان با محسن رضایی که بر اساس آن مستند سیاه را ساخته اند و عجیب آنکه اینبار نیز پای جریان درمیان است. سخن منتظری چی های معترض دهه شصت، اینبار نقل محافل لندنی شد تا اقبال احتمالی مردم به یک کاندیدا با سوابق نظامی را درهم بشکنند! از آن پس کم کم کلیدواژه ابتدا تیتر رسانه‌های معاند و مدتها بعد و در این روزها، تیتر برخی رسانه‌های داخلی شده است! فردا با اکران ، پازل دوم هم اضافه می‌شود. گرچه این مستند علی الظاهر به یکی از مسافران می‌پردازد اما در واقع با نگاهی خصمانه به تخریب پرداخته است. جنگ روایت ها برای تخریب نیروها و نهادهای انقلابی، از مدتها قبل آغاز شده است برای پیش گیری از تحقق آرمان . 🔻 شدت و دامنه این جنگ فراگیر، روز به روز افزایش می یابد و از این رو لازم است جریان انقلابی با وانهادن مسائل روزمره و احیانا اختلافات درون جبهه ای، از هم اکنون که در هفته قرار داریم، با تمام توان به خط شود برای دفاع و بلکه حمله به مواضع سیاسی خط دشمن. گذشته از هر نتیجه ای که در سال ۱۴۰۰ رقم بخورد، انگاره های دروغین دشمن، مثل موریانه که بر جان ستون خیمه افتد، ارتکازات و یقینیات مردم عزیز ایران را سست خواهد کرد و از این رو، این میدان مجاهدت را نباید خالی کرد. @rozaneebefarda
روزنه
جنگ رسانه‌ای تمام عیار ضدانقلاب برای تاثیرگذاری بر نتیجه #انتخابات۱۴۰۰ 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻
چند کلمه پیرامون حاشیه سازی های جدید بیت منتظری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 مستند جدید بیت منتظری ظاهرا با فراست و هوشیاری نهادهای امنیتی، ناتمام مانده است با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات و نظر به سوابق سیاه این جریان در ایجاد فتنه و آشوب و تفرقه‌افکنی، محتوای مستند جدید این جریان بسیار قابل تامل است. بعد از ناکام ماندن پروژه کودتای خزنده که با هدف تخریب سپاه پاسداران تولید شده بود، بعید نیست جریان منتظری در تدارک آتش تهیه برای یک سلسله تهاجم تبلیغاتی جدید علیه نظام اسلامی و نهادهای انقلابی برآمده باشد. به هر حال بیت منتظری به جای جنجال و هیاهو بیاید علاوه بر محتوای مصاحبه ها، سناریوی مستند جدید را منتشر کند تا معلوم شود متهم و شاکی واقعی چه کسی باید باشد. آنان باید بدانند دوران بزن در رو و تخریب ناجوانمردانه و رپرتاژ یک طرفه علیه نظام اسلامی گذشته است و از این رو اگر نهادهای ذیصلاح علاج واقعه قبل از وقوع کرده باشند، نه تنها شایسته ملامت نیستند که باید به آنها دست مریزاد گفت. @rozaneebefarda
📸 تصویری از حضور رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره). ۹۹/۱۱/۱۲ 🇮🇷 @rozaneebefarda
سالروز ورود تاریخی امام خمینی به میهن و آغاز دهه مبارک فجر بر مردم ایران و عموم آزادگان جهان مبارک باد @rozaneebefarda
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله نظری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیةالله آقای حاج شیخ عبدالله نظری رحمةالله‌علیه را به خاندان مکرّم و ارادتمندان ایشان و به عموم مردم عزیز مازندران تسلیت عرض میکنم. ایشان از شاگردان قدیمی امام راحل بودند و به سالهای اختناق دوران طاغوت برمیگردد که محور و شمع جمع جوانان حق‌طلب و تشنه‌ی حقایق اسلامی در مسجد جامع ساری به‌شمار میرفتند و پس از انقلاب همواره و و بودند. از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علوّ درجات برای ایشان مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ @rozaneebefarda
امام خمینی: ملت به تَبَع روحانيت‏ نهضت‏ كرده است روحانیت و انقلاب اسلامی/۱ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 سخنرانى [در جمع اقشار مختلف مردم (15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما)] زمان: 8 صبح 26 فروردين 1343/ 2 ذى الحجه 1383 مكان: قم، مسجد اعظم‏ موضوع: تحليلى از قيام 15 خرداد، عملكرد دولت و رسالت علما و روحانيون‏ مناسبت: آزادى امام خمينى از زندان‏ حضار: علما، روحانيون، بازاريان، دانشجويان و اقشار مختلف مردم‏

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
اعوذ باللَّه من الشيطان الرجيم‏
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏
علامت تمدن، كشتار 15 خرداد! [گريه شديد حضار] من تا كنون در صحبتها نكرده‏ ام و امروز خودم را عاجز می دانم. عاجز می دانم از اظهار تألمات روحيه‏ اى كه دارم براى اوضاع اسلام عموماً، و اوضاع ايران خصوصاً، و قضايايى كه در اين يك سال منحوس پيش آمد؛ خصوصاً قضيه مدارس علمى، قضيه 15 خرداد. قضيه 15 خرداد من مطلع نبودم تا اينكه حبس به حصر تبديل شد و اخبار خارج به من رسيد؛ خدا می داند كه مرا اوضاع 15 خرداد كوبيد [گريه شديد حضار]. من حالا كه آمدم به اينجا؛ آمده‏ام از قيطريه؛ مواجه هستم با يك منظره‏ هايى؛ با بچه‏ هاى كوچك بی پدر [گريه شديد حضار]، با مادرهاى جوان از دست داده، و مادرهاى جوان مرده، با زنهاى برادر مرده، با پاهاى قطع شده [گريه شديد حضار]، با افسردگي ها. اينها علامت تمدن آقايان است و ارتجاع ما. افسوس كه دست ما از عالم كوتاه است؛ افسوس كه صداى ما به عالم نمی رسد؛ افسوس كه گريه‏ هاى اين مادرهاى بچه مرده نمی رسد به دنيا [گريه شديد حضار]. تبليغات سوء عليه روحانيت‏ ما را كهنه‏ پرست معرفى می كنند، ما را مرتجع معرفى می كنند، علماى اسلام را به ارتجاع سياه تعبير می كنند. جرايد خارج از ايران، آنهايى كه با بودجه‏ هاى گزاف، براى كوبيدن ما مهيا شده‏اند، در خارج ما را مخالف اصلاحات- كه اسلام در رأس اصلاحات واقع شده است؛ معرفى مى‏كنند؛ مخالف ترقى مملكت معرفى می كنند؛ می گويند آخوندها می خواهند با الاغ باز سوار بشوند از اين طرف به آن طرف بروند؛ آخوندها می گويند كه برق نمی خواهيم؛ آخوندها می گويند طياره نمی خواهيم؛ اينها مرتجع هستند؛ اينها می خواهند به قرون وسطى برگردند. آخوندها با اين سياه روزيهايى كه نصيب مملكت است، مخالفند؛ اين كهنه‏ پرستى است؟ علماى اعلام با اين زدن ها، كشتن ها، قلدري ها، ديكتاتوري ها، استبدادها مخالفند؛ اين كهنه‏ پرستى است؟ علماى اسلام در صدر مشروطيت، در مقابل استبداد سياه ايستادند و براى ملت آزادى گرفتند، قوانين جعل كردند، قوانينى كه به نفع ملت است، به نفع استقلال كشور است، به نفع اسلام است، قوانين اسلام است؛ اين را با خونهاى خودشان، با زجرهايى كه كشيدند، با بيچارگي هايى كه متوجه به آنها شد، گرفتند؛ اين آخوندها مرتجع هستند؟ قیام روحانیت امروز هم، ‏_قيام_كرده است، نهضت‏ كرده است؛ ‏_كرده است؛ ملتهاى اسلام بيدار شده‏ اند، نهضت‏ كرده‏ اند؛ خواسته‏ هاى روحانيت‏ عمل به قوانين اسلام است؛ اين ارتجاع است؟ رسول اكرم مرتجع بود؟ قوانين آسمانى، قوانين الهى، كه ما براى آن اين قدر اهانت می شويم، اين قدر زجر می كشيم، دعوت به عمل كردن به قوانين آسمانى ارتجاع است؟ خداى تبارك و تعالى مرتجع است؟ جبرئيل امين، واسطه وحى الهى، مرتجع است؟ پيغمبر اكرم مرتجع است؟ ائمه هُدى‏ مرتجع هستند؟ علماى از صدر اسلام تا امروز كه از خودشان چيزى ندارند؛ آنها قوانين اسلام را، قوانين وحى را به مردم ابلاغ مى‏كنند؛ ابلاغ قوانين الهى ارتجاع است؟ @rozaneebefarda
💥جریان گام دوم انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️در آستانه دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر انقلاب، 39 تن از چهره های سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور در قالب جریان گام دوم انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کردند. 🔻در بیانیه اعلام موجودیت این جریان آمده است: 🔸جوانان مومن و انقلابی که فکر و عقیده واحد دارند، در پی هدف واحدند و برای یک مقصود در حال تلاشند، باید بیش از پیش در مقام همبستگی، هماهنگی و هم افزایی برآیند و به همان اندازه که اصول انقلاب اسلامی را قبول دارند با یکدیگر مرتبط و متصل شوند. 🔸بیانیه‌گام دوم و فرمان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند، و پیرو آن مطالبه از جوانان برای زمینه‌سازی تشکیل دولت جوان حزب‌الهی، نظریه‌ای برای گذار از وضعیت آتش‌به‌اختیار به تشکیل یک دستگاه مرکزی و مدیریتی ولایی است. چرا که آتش به اختیار می‌توان پراکنده جنگید و مقاومت کرد، اما پیروز نمی‌توان شد. «دولت جوان حزب الهی» عزیمت جوانان مومن و انقلابی آتش‌به‌اختیار برای سازمان‌یافتن در قالب دولت و در یک کلمه «دولت‌سازی اسلامی» است. 🔸نقطه مقابل جوانان انقلابی، پیشکسوتان رنج‌دیده و زحمت‌کشیده انقلاب نیستند. چه، جریان گام دوم وارث و امانت‌دار و ادامه دهنده راهی است که آنان آغاز کرده و تا بدینجا پیموده‌اند و افتخارات درخشان و پیشرفت‌های شگفت‌آور به یادگار گذاشته‌اند. 🔹متن کامل بیانیه و اسامی را اینجا ببینید:👇 http://fna.ir/f2goov @rozaneebefarda
🇮🇷 ارسال پرچم به درب منازل 🇮🇷 امام خامنه ای: بر سردر هر خانه ای پرچم بزنید، پرچم جمهوری اسلامی را در شهرها و روستاها به اهتزار درآورید. کسب اطلاعات بیشتر در کانال قرارگاه جهادی علی یاوران👇 https://eitaa.com/joinchat/3481010249C3249a72b80 @rozaneebefarda
امام به‌تنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند! حضور گسترده طلاب در میدان مبارزه روایت مقام معظم رهبری از نقش امام و طلاب مبارز در پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت و انقلاب اسلامی/۲ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۲] ⭕️دو خصوصیّت مبارزات حوزه: ۱) همه‌گیر بودن مبارزه در حوزه  مبارزات حوزه اوّلاً تقریباً همه‌گیر بود؛ یعنی در حوزه‌ی علمیّه -نمیخواهیم بگوییم تحقیقاً این‌جور بود- تقریباً همه‌ی طلّاب یا اغلب طلّاب درگیر مبارزه شدند. وقتی در مبارزاتِ روحانیّت، حوزه‌ی قم وارد شد، تقریباً همه درگیر شدند؛ این یک خصوصیّت. ۲) اثرگذاری حوزه در جامعه با استفاده از دو عامل: الف) عامل «مرجعیّت»  خصوصیّت دوّم، اثرگذاری حوزه‌ی قم بود. حوزه‌ی قم مرکّب است از یک مجموعه‌ای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد. یک جزء این مجموعه، مرجعیّت است؛ مرجع تقلید مثل امام بزرگوار یا آن اوایلِ مبارزه که هر دو سه نفر از مراجع اعلامیّه میدادند؛ بعد البتّه تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند. این مرجع تقلید بود که به‌عنوان دین، به‌عنوان حکم شرعی، به‌عنوان وظیفه‌ی دینی حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم؛ این بخش مرجعیّتی. ب) عامل «طلّاب»  لکن در کنار این، بخشِ طلّابی وجود داشت؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت این‌طور گسترش پیدا نمیکرد. طلبه‌ها از جاهای مختلف، از شهرهای مختلف و نقاط مختلف کشور جمع میشوند، بعد در ایّام تعطیلات یا غیر تعطیلات متفرّق میشوند و میروند در جلسات منبر، جلسات سخنرانی، جلسات هفتگی، جلسات دینی، این فکر را منتشر میکنند در سطح مردم؛ این خیلی مهم است. یک طلبه وقتی‌که فرض کنید رفت در یک روستایی یا در یک شهر کوچکی یا بزرگی و آن فکر را بنا گذاشت که تبلیغ بکند و تبیین بکند و منعکس و منتقل بکند به مخاطبین، فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند. آن عاملی که توانست پیام مراجع را در دوره‌ی اوّل -آن چند ماه اوّل- و بعد پیام امام بزرگوار را که تنها این کار را انجام میدادند و این رهبری را انجام میدادند -چه در دوره‌ی قم، چه در دوره‌ی نجف- منتشر کند در اقصی‌ نقاط کشور و در دلهای مردم نفوذ بدهد عامل طلبگی بود؛ طلبه‌ها بودند که این کار را کردند، طلبه‌ها بودند که این فکر را منتقل کردند به سرتاسر کشور.  یک‌وقتی در سال اوّل انقلاب -چند ماه بعد از پیروزی انقلاب- که سالگرد مرحوم آقا مصطفی، فرزند بزرگوار امام عزیزمان بود و در قم مجلس ترحیم گرفته بودند، از من خواستند که من بروم آنجا صحبت کنم؛ رفتم آنجا، امام هم داخل مسجد اعظم حضور داشتند. بنده یک صحبتی آنجا کردم و این آیه‌ی شریفه را مطرح کردم: وَ اَوحی‌ رَبُّکَ  اِلَی  النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ * ثُمَّ کُلی مِن کُلِ‌ الثَّمَرت فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکَ؛ خطاب به امام گفتم این زنبورهای عسل، همان طلبه‌ها بودند که نشستند این شهد را -حرف شما را- مکیدند، بعد منتشر شدند در اطراف کشور و در جاهای مختلف و این شهد را به کام مردم ریختند؛ آنجایی هم که لازم بود نیش زدند؛ نیش هم زدند! طلبه‌ها این کار را کردند، حوزه‌ی قم این کار را کرد. اگر حوزه‌ی قم نبود، اگر امام بزرگوار مثلاً در جایی مثل تهران یا یک جایی که حوزه‌ی علمیّه‌ای وجود نداشت این حرکت را شروع میکرد، معلوم نبود به این موفّقیّت برسد؛ این حرکت در قم بود که توانست به این موفّقیّت برسد و تبدیل بشود به یک انقلاب.   @rozaneebefarda ادامه👇
امام به‌تنهایی تقریباً بار همه را بر دوش میکشیدند! روایت مقام معظم رهبری از نقش امام و طلاب مبارز در پیروزی انقلاب اسلامی [صفحه ۲ از ۲] مردم را چه کسی آورد به خیابان؟ شماها آوردید، طلبه‌ها آوردند. بله، امام رهبر بود، اگر امام نبود بدون شک این اتّفاق اصلاً نمی‌افتاد؛ امّا ابزار امام چه بود؟ آن وسیله‌ای که فکر امام را، خواسته‌ی امام را، آن نیّت امام را تحقّق بخشید، عملیّاتی کرد، اجرایی کرد، حوزه‌ی علمیّه بود، طلّاب بودند؛ ارتباط انقلاب با حوزه‌ی قم این است. بله، درست است، ما میگوییم همه‌ی اقشار مردم در انقلاب شرکت داشته‌اند، هم همین است، یا در مورد آن گروه‌های پیشرو مثلاً میگوییم «دانشجوها، طلبه‌ها» و اسم دانشجوها را می‌آوریم، درست است، اینها هم واقعاً پیشرو بوده‌اند، در این شکّی نیست امّا پیشرو بودن و ورود، یک حلقه‌ی وصلی لازم داشت، یک حلقه‌ی واسطی لازم داشت؛ این حوزه‌ی علمیّه‌ی قم بود و البتّه حوزه‌های علمیّه‌ی دیگر؛ فقط حوزه‌ی قم نبود. شما توجّه داشته باشید که این انقلاب عظیم، این پدیده‌ی حیرت‌انگیز، این حادثه‌ای که دنیا را تکان داد -[واقعاً] دنیا را تکان داد- منتهی میشود به این حلقه‌ی واسط، یعنی به حوزه‌ی قم. نسبت حوزه‌ی قم با انقلاب این است. (بیانات در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم_۱۳۹۴/۱۲/۲۵) @rozaneebefarda
💥مراسم بزرگداشت و رحمهما الله با حضور خانواده این علمای مجاهد شنبه ۱۸ بهمن ماه. ساعت ۱۹ مدرسه حقانی قم 🚫جهت مراعات پروتکل های بهداشتی، حصور در جلسه مخصوص طلاب مدرسه است و سایر علاقمندان می‌توانند از طریق مجازی مراسم را پیگیری فرمایند. 🔸لینک جلسه مجازی: https://www.aparat.com/seraj_tv/live @rozaneebefarda
13991115_40552_128k.mp3
9.93M
🎙 بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مداحان به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها.(۹۹/۱۱/۱۵) @rozaneebefarda
سلسه نشست های مجازی بزرگداشت از ۱۸ الی ۲۲ بهمن ۹۹ هر شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ 🔶حاشیه روزنه بدین وسیله به سهم خود، از زحمات برگزارکنندگان جلسه تشکر می کنیم. @rozaneebefarda
4_5787346488648533989.mp3
14.48M
💥سخنرانی در تبیین اندیشه سیاسی و الگوی انتخاباتی مطلوب 🔹آیا می‌توان پذیرفت چنین شخصیتی مخالف انتخابات و رأی مردم بوده است؟ 🔻پاسخ به تهمت هایی که سال‌ها نقل محافل ضدانقلاب بود. @rozaneebefarda
نقش ممتاز در مبارزات انقلاب اسلامی به روایت مقام معظم رهبری امام هم تئوریسین انقلاب بود هم رهبر [ص ۱ از ۳] روحانیت و انقلاب اسلامی/۳ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 در نظر دارم آن درکی را که در طول زمان به عنوان یک و این مرد بزرگ احساس کردم و دیدم و لمس کردم، به شما عزیزان -بخصوص جوانان- منتقل کنم. 🔹درباره امام خیلی حرف زده‌ایم. همه، از دوستان، از دشمنان، از ایرانی و غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان، از این مرد بزرگ تجلیل کردند. در اینها هیچ حرفی نیست. 🔻عظمت و جلالت و شأن او برای همه مسلّم است؛ اما این یک است. من فکر میکنم نسل جوان ما - که امروز با قدرت و نشاط راه افتخار و عزّتی را که این مرد بزرگ در مقابل ما باز کرد، طی میکند - مایل است از . 🔹من دریافتهای خودم را عرض میکنم؛ یعنی آنچه را که به مرور زمان در طول حدود سی سال که  در او دیدیم و در هر برهه، مظهری و بُعدی از ابعاد این شخصیت عظیم را مشاهده کردیم. از این سی و یک سال - که از دوران جوانی بنده تا رحلت آن بزرگوار طول کشید - البته چهارده سال ایشان در تبعید بودند و ما به ظاهر از ایشان دور بودیم؛ اما در و  بودیم و از او جدا نبودیم. همان چهارده سال هم در واقع با امام بودیم.   🔹یک نکته را به شما عزیزان عرض کنم. درست است که شاگردان امام و آشنایان با امام، امام را در حدّ بالایی با عشق و محبّت دوست میداشتند؛ اما آنچه درباره امام گفته شده است، منشأش محبّت نیست؛ محبّت منشأش آن خصوصیّاتی است که در امام بود. 🔹نکته دوم این است که این شخصیتِ دارای ، اصرار و که آن زیباییها و درخشندگیهای وجود خود را . هر وقت هر جا او را وادار به حرکتی کرد، بُعدی از ابعاد او آشکار شد. 🔻من از سال ۳۷ شروع میکنم؛ سالی که خودم به قم رفتم و اوّل‌بار امام را از نزدیک دیدم؛ البته قبل از آن در مشهد شنیده بودیم که در قم یک مدرّس و استاد بزرگی هست که جوان‌پسند و برجسته است. طلبه جوانی که به قم وارد میشود، دنبال استاد میگردد. در حوزه‌های علمیه، انتخاب استاد، اجباری نیست و هر کس طبق پسند و سلیقه خود، استاد را انتخاب میکند. استادی که طلّاب جوان و مشتاق را در وهله اوّل به خود جلب میکرد، همین مردی بود که آن روز در میان شاگردانش به عنوان «حاج‌آقا روح‌اللَّه» شناخته میشد. مجموعه جوانان فاضل و درسخوان و پُرشوق در محفل درس او جمع بودند. ما در چنین فضایی وارد قم شدیم.   🔹او مظهر و بود. بنده قبل از ایشان استاد بزرگی را در مشهد دیده بودم - یعنی مرحوم آیةاللَّه میلانی- که از فقهای برجسته بود. در قم هم همان وقت رئیس حوزه علمیه قم -که استاد امام هم بود؛ یعنی مرحوم آیةاللَّه العظمی بروجردی- حضور داشت؛ بزرگان دیگری هم بودند؛ اما آن محفل درسی که دلهای جوان و مشتاق و کوشا و علاقه‌مند به استعدادهای خوب را جذب می‌کرد، درس فقه و اصول امام بود. یواش یواش از قدیمیترها شنیدیم که این مرد، بزرگی هم هست و در قم درس فلسفه او، درس اوّل فلسفه بوده است؛ لیکن حالا ترجیح میدهد که فقه تدریس کند. شنیدیم که این مرد، معلّم اخلاق هم بوده است و کسانی در درس اخلاق او شرکت میکردند و او به تقویت فضایل اخلاقی در جوانان همّت می گماشته است. در خلال درس در طول سالها، این را ما از نزدیک هم مشاهده کردیم.اما تا این‌جا شخصیت این مرد بزرگ -که باطن او سرشار از خصوصیات ناشناخته بود- برای اکثر مردم در آن روز فقط به عنوان یک استاد عالم و شاگردپرور و یک تهذیب‌کننده اخلاق طلّاب و شاگردان شناخته میشد.   🔹در سال۱۳۴۰ مرحوم آیةاللَّه بروجردی - مرجع تقلید- درگذشت.مراجع بزرگواری بودند که مطرح شدند و . این‌جا صحنه‌ای شد برای این‌که این مرد -امام بزرگوار- به همه نشان دهد این درس اخلاقی که میگفته است، فقط زبانی و به قصد یاد دادن به دیگران نبوده است؛ بلکه خود او اوّلین عامل به درسهای است.همه دیدند، همه فهمیدند و تصدیق کردند که این مرد از مقام و از مطرح شدن برای -حتّی اگر آن ریاست، مرجعیّت باشد که یک ریاست روحانی و معنوی است- است و برای مقام و منصب و رتبه و شخصیت، هیچ‌گونه تلاشی نمیکند؛ بلکه اگر دیگران هم بخواهند برای مطرح‌کردنش تلاش کنند، تا آن‌جایی که بتواند، مانع میشود. ⭕️بعد از گذشت حدود یک سال‌ونیم از فوت مرحوم آیةاللَّه بروجردی، شروع شد. در نیمه دوم سال۱۳۴۱، بُعد دیگری از ابعاد این شخصیت آشکار شد و آن، و و توجّه به نکاتی که غالباً به آن توجّه نمیکردند، از یک طرف، و از طرف دیگر بود. ص۲ https://eitaa.com/rozaneebefarda/7016 @rozaneebefarda ادامه👇
رهبر و تئوریسین! [ص۲ از۳] 🔹خیلیها شنیدند که تصویب‌نامه دولت در آن زمان، قید مسلمان بودن و سوگند به قرآن برای فرد منتخب را حذف کرده است؛اما خیلی توجّه نکردند که این چقدر اهمیت دارد! درعین‌حال خیلی اهمیت داشت؛ دلیل هم این بود که با آن‌که مجلس شورای ملىِ آن زمان، مجلس فرمایشی بود -خودشان آن را تشکیل میدادند و فقط نامزدهای مورد قبول خودشان به آن‌جا میرفتند؛ در واقع انتخاب مردم وجود نداشت و انتصاب بود- با وجود این، آن رژیم جرأت نکرد آن مقرّرات مربوط به انجمنها و این مسأله اسلام را در وقتی که مجلس سرِپا بود، مطرح کند. ترسیدند منعکس شود؛ گذاشتند در غیاب مجلس! مجلس را در آن وقت منحل کرده بودند؛ مجلس نبود؛ در محیط دربسته‌ای آن را تصویب کردند! این نشان میداد که پشت سرِ این قضیه، حرفهای فراوان و مقاصد زیادی هست. این را کسی نمیفهمید؛ اما امام این را فهمید و ایستاد. غیرت دینی او، او را وادار کرد که در این مسأله شود و مبارزه برای این زاویه علی‌الظّاهر کوچکِ ضدّ اسلامی را شروع کند و این کار را هم کرد.   🔹در همین‌جا یک نکته مهم وجود دارد: امام بزرگوار حتّی در هم . خود ایشان برای ما نقل کرد که در اوّل شروع نهضت، در منزل مرحوم آیةاللَّه حائری، با یک نفر از مراجع معروفِ وقت آن زمان، و از همدوره‌های خودشان صحبت میکرد و به ایشان گفته بود شما جلو بیفتید، ما هم دنبال شما حرکت میکنیم. امام مقصودش این بود که تکلیف انجام بگیرد؛ آن فریضیه‌ای را که بر دوش خود احساس میکرد، انجام دهد؛ جلو افتادن مطرح نبود. البته دیگران آن‌قدر توانایی و جرأت ورود در این میدان را نداشتند و به امام نمیرسیدند. امام به طور طبیعی رهبری و سررشته‌داری این حرکت را برعهده داشت؛ این مبارزه را شروع کرد و به مردم تکیه نمود. 🔻تا آن روز حوزه‌های علمیه و که یک حرکت دینی، آن هم در آن دوران اختناق، این‌گونه بتواند پشتیبانی مردم را جلب کند؛ اما امام در همان روز گفت من به پشتیبانی این مردم حرکت میکنم؛ مردم را به این بیابان قم دعوت میکنم. او میدانست که اگر مردم را دعوت کند، از همه ایران جمع میشوند و یک اجتماعِ عظیمِ غیرقابل علاج برای دولت آن وقت و رژیم فاسد به وجود می‌آورند.  🔻در این‌جا بُعد جدیدی از شخصیت این مرد آشکار شد؛ بعد قدرت رهبری، شجاعت سیاسی، آشنایی با ریزه‌کاریهای کارهای دشمن، هوشیاری نسبت به هدفهای دشمنان؛ این بُعد در عمل آشکار شد. ⭕️ سال۴۲ -یعنی سال دوم مبارزه- رسید که سال شدّت عملها و فشارها و کشتارها بود. آن‌جا امام مثل خورشیدی در آسمانِ امیدهای ملت ایران ظاهر شد. در موضع یک مرد فداکار و یک آتشفشان؛ کسی که همه احساسات لازم برای یک مرد جهانی، یک مرد میهنی، یک مرد اسلامی در او جمع است؛ شجاعت لازم را دارد، قدرت بسیج عظیم مردم را دارد، صراحت لازم را دارد؛ چه در اوّل سال۴۲ که ماجرای حمله کماندوها به مدرسه فیضیه و حوزه قم پیش آمد و چه در پانزده خرداد سال۴۲ که عظمت امام در آن‌جا آشکار شد. ملت ایران ناگهان احساس کرد که پشت و پناهی دارد؛ قلّه عظیمی وجود دارد که میتواند به او چشم بدوزد و به آن توجّه کند.  امام در ۱۵خرداد این‌گونه در صحنه ظاهر شد. بعد از این ماجرا، زندان و تبعید و فشارهای فراوان وجود داشت و امام در آن روز جوان نبود. برای ما که آن روز جوان بودیم، زندان رفتن و ماجراهای مشکلی که پیش میآمد، خیلی سخت نبود؛ بیشتر شبیه یک سرگرمی بود؛ اما امام در آن سال -در سال شروع مبارزه- ۶۳ساله بود. در شصت‌وسه سالگی، این مرد با جوشش احساس خود میتوانست احساسات یک ملت را به جوشش آورد. زندان رفتن و تبعید شدن برای کسی در آن سنین، کار آسانی نبود؛ اما این فداکاری و از خودگذشتگی و خطرپذیری در این مرد آشکار شد. این هم بُعد جدیدی بود؛ یعنی مردی که در راه آرمانهای بزرگ و در راه تکلیف شرعی، هیچ مشکلی نمیتوانست مانع راه او بشود. این جریان، در سال۴۲ و ۴۳ به تبعید چهارده ساله امام، اول به ترکیه و بعد هم به عراق منتهی شد.   ⭕️در دوران تبعید امام، ابعاد تازه‌ای از شخصیت این مرد کم‌نظیر و حقیقتاً استثنایی در زمان ما بروز کرد؛ چیزهایی که انسان در زندگی شخصیتهای بزرگ، بعضی از آنها را به‌ندرت مشاهده میکند. 🔻اوّلاً او در موضع یک - و به قول معروفِ مذاکراتِ سیاسی، یک - قرار میگیرد که طرح یک حکومت را، طرح یک نظام را، طرح یک بنا و دستگاه جدید را میریزد؛ آن هم طرحی که هیچ‌گونه سابقه موجود و محسوسی در مقابل چشم ندارد. بنای اسلامی، با توجّه به نیازهای دنیای جدید و مسائلی که در دنیا مطرح است؛ ترکیب این مسائل، میشود طرّاحی یک نظام. 🔻ثانیاً این مرد با این‌که در ایران نبود، اما از راه دور، مدت چهارده سال قضایای مبارزات اسلامی و نهضت اسلامی در ایران را به معنای واقعی کلمه کرد. @rozaneebefarda ادامه👇
امام هم تئوریسین انقلاب بود هم رهبر [ص ۳ از ۳] 🔹در طول این مدت چهارده سال و بخصوص چند سال اخیر - یعنی از سالهای ۵۰ و ۴۹ تا ۵۴ و ۵۵ - شدّت اختناق و فشار زیاد بود. گروهها، گروهکها، احزاب سیاسی گوناگون، مخفی، مبارز، سیاسی، غیرسیاسی به‌وجود میآمدند و همه در زیر فشارهای رژیم مضمحل می‌شدند و از بین می‌رفتند و یا بی‌خاصیت می‌شدند. با این که بعضی از آنها پشتیبانهای سیاسی بین‌المللی هم داشتند؛ به بلوک شرق و غرب - بخصوص به شرق - متّصل بودند و از آن جا هدایت و کمک میشدند، اما نهضت امام متّکی به تشکیلات حزبی نبود. 🔹 امام هیچ تشکیلات حزبی در داخل کشور نداشت؛ عدّه‌ای شاگردان و دوستان و آشنایان به فکر او و متن مردم بودند. امام هم وقتی در اعلامیه‌ها پیام میداد، مخاطب او، آن عده دوستان و آشنایان مخصوص او نبودند؛ مخاطب او، بودند. او با متن مردم و توده مردم حرف میزد و آنها را هدایت میکرد و توانست در طول چهارده، پانزده سال، از راه دور این مایه فکر اسلامی و نهضت اسلامی را اوّلاً در ذهنها عمیق کند، ثانیاً در سطح جامعه توسعه دهد؛ دلهای جوانان و ذهنها و ایمانها را به آن متوجّه کند، تا زمینه برای آن انقلاب عظیم آماده شود. ⭕️خیلیها در داخل کشور و مخلصانه و فداکارانه‌ای انجام میدادند، اما اگر  نبود، از این کارها نبود؛ همه این تلاشها شکست میخورد و همه این انسانها از نفس می‌افتادند. آن کسیکه از نفس نمی‌افتاد، او بود و دیگران هم به نیروی او قوّت و نیرو می‌گرفتند. بعد هم هدایت حقیقی یک حرکت انقلابی و یک نهضت بزرگ در طول مدت چهارده سال و عبور دادن آن از آن همه عقبات گوناگون توسط آن بزرگوار بود. طوری شد که افکار غیراسلامی و ضدّ اسلامی به انزوا گراییدند و به حاشیه رانده شدند؛ روزبه‌روز فکر اسلامی و این تفکّر منطقی و مستحکم و قوی، غلبه خود را بر افکار دیگر ثابت و آشکار کرد. در همه قضایای مهم، حضور امام محسوس بود. 🔹در سال ۱۳۴۸، امام در نجف - مرکز فقاهت - فکر «ولایت فقیه» را با اتّکاء به مایه‌های محکم فقهی از آب درآورد.   🔹البته «ولایت فقیه» جزو مسلّمات فقه شیعه است. این که حالا بعضی نیمه‌سوادها میگویند امام «ولایت فقیه» را ابتکار کرد و دیگر علما آن را قبول نداشتند، ناشی از بی‌اطّلاعی است. کسیکه با کلمات فقها آشناست، میداند که مسأله «ولایت فقیه» جزو مسائل روشن و واضح در فقه شیعه است. کاری که امام کرد این بود که توانست این فکر را با توجّه به آفاق جدید و عظیمی که دنیای امروز و سیاستهای امروز و مکتبهای امروز دارند، مدوّن کند و آن را ریشه‌دار و مستحکم و مستدل و باکیفیت سازد؛ یعنی به شکلی درآورد که برای هر انسان صاحب نظری که با مسائل سیاسی روز و مکاتب سیاسی روز هم آشناست، قابل فهم و قابل قبول باشد.   🔹عزیزان من! در ایران، در آن دوران چهارده ساله - بخصوص در این سالهای آخر - مبارزان اسلامی احساس تنهایی نمیکردند؛ همیشه احساس میکردند که امام با آنها مرتبط و متّصل است. در ماجرای درگذشت فرزندش، یک بُعد دیگر از ابعاد این شخصیت عظیم آشکار شد. 🔹خیلیها بزرگند، عالمند، شجاعند؛ اما آن کسانیکه این عظمتها در درون عواطف و در زوایا و اعماق دل آنها امتداد داشته باشد، خیلی زیاد نیستند. مرد مسنّی در سنین نزدیک به هشتاد سال در آن زمان، وقتی که فرزند فاضل و برجسته‌اش از دنیا رفت - که در واقع پسر او هم یک پسر برجسته و یک فاضل و یک عالم ممتاز و یک امید آینده بود - جمله‌ای که از او نقل شد و شنیده شد، این بود که «مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی است»! او این را مهربانی الهی و لطف پنهانی خدا تلقّی کرد؛ این‌طور فهمید که خدا به او لطف کرده است؛ آن هم لطفی پنهانی! 🔻 ببینید چقدر عظمت میخواهد در یک انسان! این مصیبتها و این سختیها و این شدّتهایی که در دوران انقلاب بر این مرد بزرگ وارد آمد و او مثل کوه استواری آنها را تحمّل کرد، ریشه‌اش در همین عظمت روحی است که در مقابل مرگ عزیزی این‌چنین، چنین برخوردی پیدا میکند. 🔹بعد هم قضیه تبعید ایشان از عراق و شروع هجرت آن بزرگوار به کویت و سپس به فرانسه بود؛ که فرمود اگر به من اجازه اقامت در کشوری ندهند، فرودگاه به فرودگاه خواهم رفت و پیامم را به همه دنیا خواهم رساند. آن عظمت، آن شجاعت، آن ، آن استقامت کم‌نظیر، آن قدرت رهبری الهی و پیامبرگونه، باز خودش را در این‌جا نشان داد. این هم بُعد جدیدی از ابعاد شخصیت آن بزرگوار بود. 🔹 بعد هم که جریانِ آمدن ایشان به ایران و مواجهه با آن قضایا و بود. ▫️خطبه‌های نمازجمعه‌ در دهمین سالگرد ارتحال امام_۱۳۷۸/۰۳/۱۴ @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
41.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مداحان به‌مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها. ۹۹/۱۱/۱۵ 💻 @Khamenei_ir