اساتیدی که در کلاس انقلاب٬ همیشه #غائبند!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹سوال یک شاگرد حوزه علمیه قم از برخی اساتید و چهره های خود مطرح کن و دارای تشکیلات که در شعار طرفدار حوزه سنتی اند اما این روزها شدیداً مجازی زده شده اند!
🔸اساتید معظم شما که در بیان خویش مدعی انقلابی بودن هستید و خود را خارج از هر گونه وابستگی به تفکرات مختلف فقط علمدار دفاع از حوزه سنتی می دانید! چطور است که حداقل برخی از شما اعاظم در جلساتی که بنام انقلاب و حمایت از آن تشکیل می شود شرکت نمی کنید؟!
🔹 از چه رو نه در مراسمات 9 دی و نه در راهپیمایی های 22 بهمن و نه در همایش هایی که بنام حوزه انقلابی مانند همین گردهمایی گام دوم انقلاب که یکشنبه برگزار شد، حضور ندارید؟
🔸شما که اینهمه با ذوق و شوق با برخی مقامات سیاسی و مذهبی همگرا عکس خویش انداز (سلفی) می گیرید و از حضور خود در کنار آنان یاداشت می زنید، چرا در 19 دی که هر سال مردم قم همراه جمع کثیری از اساتید و طلاب به دیدار رهبر عزیز انقلاب مشرف می شوند جزو غایبان همیشگی هستید؟!
🔹اگر حضور دارید٬ چرا مانند بعض مراسمات که خود را در کادر دوربین ها قرار داده یا با نوشتن یاداشت در فضای مجازی اعلام حضور می کنید، حاضر به ارائه تصویر از حضور خود در آنجاها نیستید، یا در کادر دوربین ها قرار نمی گیرید؟!
🔹در پاسخ به مطالبات بدنه حوزویان که انقلابی اند٬ ایام درسی را بهانه می کنید و مدام تکرار می کنید ما نمی توانیم درس را تعطیل کنیم، در پاسخ می گوییم حداقل در اوقاتی که درسی نیست و اینگونه مراسمات برگزار می شود چرا شرکت نمی کنید؟!
از اینهم که بگذریم و تنازل کنیم٬ چرا برخی از افراد شاخص شما به نمایندگی از آن تفکر و جریان در تایید حرکت های انقلابی حضور ندارند؟!
🔸بالاخره بفرمایید این غیبت ها تا کی؟ آیا در دروس رسمی شما، غیبت بیش از حد شاگرد معنایی جز #انصراف از آن درس را نمی دهد؟
امیدواریم در محکمه #تاریخ در این دنیا و محکمه عدل الهی در قیامت٬ لا اقل پاسخی داشته باشید.
والسلام علی من اتبع الهدی
قربانعلی یاس بلاغی
@rozaneebefarda
#خرمگس_معرکه و جولان در حوالی اجتماع عظیم لبیک به بیانیه #گام_دوم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹یکی از تاکتیک های کلیشه ای مخالفان انقلاب اسلامی در مواجهه با اجتماعات عظیم انقلابیون حوزوی٬ #حاشیه_سازی و #حاشیه_بازی است!
🔹آنان معمولا بلافاصله بعد از یک اجتماع عظیم٬ برخی حواشی را هزاربار پر رنگ تر از متن٬ به فضای رسانه و شبکه های اجتماعی پمپاژ می کنند.
🔸تکرار این وضعیت نشان می دهد که ضدانقلاب رسانه ای بعید نیست خود در پیدایش این حواشی نقش داشته باشد!
چه اینکه آنان زودتر و پر رنگ تر از دیگران به برجسته سازی حواشی اقدام می کنند؛ آنچنان که انگار از قبل برای یک #عملیات_تخریب٬ آماده بوده اند.
🔶حاشیه
خرمگس بر برخی نقاط خاص بدن می چسبد٬ زخم ها را آنقدر می کاود که #خون جاری شود و هرگز خوب نشود. اگر زخمی نباشد٬ زخم می سازد و خلاصه #اعصاب سوژه اش را بهم می ریزد.
#قم_انقلابی حتمن جای #خرمگس_های_رسانه_ای نیست. شناسایی شبکه حاشیه سازان و حاشیه پردازان٬ گام نخست مواجهه منطقی با این پدیده است.
@rozaneebefarda
اثبات شی با نفی ماعدا؛ درنگی در سخنان تأمل برانگیز یکی از اعضای ارشد #نشست_اساتید پیرامون #بیانیه_گام_دوم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔶یکی از اعضای ارشد تشکل موسوم به #نشست_اساتید (که چندی است به عضویت جامعه محترم مدرسین نیز درآمده اند)٬ همزمان با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان در لبیک به #بیانیه_گام_دوم٬ نکات قابل تأملی را بیان فرمودند که خلاصه اش به قرار ذیل است؛
👇
❌ همایش، تجمع، و تظاهرات، ابتداییترین برخورد است و مناسب نیست.
❌ تبیین بندبند بیانیه با کلام رهبری در جاهای دیگر نیز توضیح واضحات است.
❌ دو گروه به تراث انقلاب میتوانند ضربه بزنند: دشمنان و دوستان نادان.
✅ کاری که باید صورت بگیرد:
رفع نقاط ابهام و اجتناب از کلیات ابوالبقاء٬ عزم جدی و
رعایت قانون.
🔶حاشیه
تصریح گوینده به پخش صحبت هایش٬ نشان از التفات به پیامدهای آن داشته٬ گویای ادای کلمات در مقام بیان است.
تقارن این اظهارات با برگزاری اجتماع عظیم حوزویان٬ و پس از سکوت بیست روزه٬ کاملا معنادار است؛ خاصه آنکه بازنشر گسترده این سخنان در برخی کانال های خاص موجب تحت الشعاع قرار گرفتن خروش انقلابی #فرزندان_فیضیه گردید.
اینکه به بهانه ضرورت کار علمی٬ همه تجمعات حمایتی و جلسات شرح و تبیین بیانیه رهبری٬ امری #لغو معرفی شود٬ هم خلاف نص صریح بیانات مقام معظم رهبری خطاب به برخی اعاظم مبنی بر اهتمام به مطالعه این متن است و هم نادیده انگاشتن ارزش اقدامات مجاهدانه شخصیت های اصیل حوزوی و دانشگاهی در اقدام به تفسیر بیانیه است.
گوینده محترم با ادبیاتی شبه علمی٬ با کاربست واژگانی چون برخورد کف خیابانی و احساسی و شعاری٬ به تخطئه عملکرد انقلابیون وفادار در سطوح مختلف از سطوح عالی تا بدنه طلاب ارجمند پرداخته است. ناگفته نماند که این ادبیات پیشتر توسط عناصری مانند #سریع_القلم مبنی بر جمع شدن سیاست از کف خیابان مطرح شده بود و در این سخنرانی نیز #مقلدانه تکرار شده است.
تأکید بر عزم جدی برای اجرایی شدن بیانیه توسط رهبری و دیگران٬ این پیام را منتقل می کند که وی نسبت به این امر تردید دارد که این تردید بسیار ناپسند و دور از واقعیت است.
مقایسه انقلاب اسلامی با جنبش #مائو! و تمجید از نقد چین مائوئیستی پس از مرگ وی٬ از نکاتی است که نشان از ضعف شدید اطلاعات تاریخی گوینده محترم دارد و اگر مراد وی از کار علمی روی بیانیه٬ این سنخ اظهارات سطحی است٬ همان بهتر که امثال ایشان وارد کار به اصطلاح علمی در این امور نشوند!
گوینده محترم که هماهنگ با چین گروی برخی اتاق فکرهای وزارت خارجه ناخواسته وارد یک گفتمان بی پشتوانه شده اند٬ حتمن از قتل عام گسترده مردم در دوران فقدان مائو و بر سر کار آمدن کارتل های مخوف اقتصادی خاصه شبکه شانگهای و اچ اس پی سی٬ بی اطلاع بوده اند که چین پس از مرگ مائو را به عنوان نقطه مطلوب یک جامعه انقلابی معرفی کرده اند. خط گیری فکری در این سطح چیزی شبیه فاجعه است.
صد البته نقد محققانه و منصفانه از ضرورت های دهه پنجم انقلاب اسلامی است اما به جای نفی این و آن٬ خوب است حضرات عملا در این جهت اقدام کنند.
بر طبق مدعای گوینده مبنی بر بیان مطالب جدید در مواجهه با بیانیه٬ در سخنان جناب ایشان چه حرف جدیدی زده شده است؟! این که نقطه اول است چیز خارق العاده ای نیست.
وانگهی، ایشان و همفکران شان چرا در مواجهه با #منشور_روحانیت امام در سی سال گذشته کار خاص علمی مد نظرشان را ارائه نکرده اند؟ آیا صرف تخطئه این و آن٬ اثبات کننده مواجهه علمی با متن های راهبردی است.
پرسش اساسی از گوینده
محترم آن است که چرا طیفی از حضرات از کار روی سخنان امام و رهبری ابا دارند و ضمنا به انحاء مختلف از آن ممانعت کرده٬ متأسفانه گاه به مجاهدین فکور انواع برچسب ها را حواله می کنند.
اگر بنا باشد به دلیل ضرورت مطالعات جدی٬ فلسفه سایر روش های ترویجی و توصیفی را نادیده بگیریم٬ دعوت به مطالعه انبوه روایات شریفه که تحت عنوان مصداقی از اقامه امر بیان شده را نیز (با لحاظ عدم قیاس در جمیع جهات) با همین مناط باید کنار گذاشت. وانگهی! اگر جلسات و تجمعات بی فایده است چرا به جلسه شش ماه یکبار خود در نشست اساتید اینهمه افتخار می کنند؟! چه مطلب بدیعی در آن جلسات گفته می شود که مصداق تکرار مکررات نیست؟
ژست تئوری پردازی که در ترجمان تولیدات برخی اهل سنت در باب فقه المقاصد و المصالح٬ تجلی یافته و مصداق تکرار مکررات اهل سنت است٬ نباید زمینه نفی مجاهدت علمی برخی بزرگان مانند حضرات آیات مکارم شیرازی و شب زنده دار در حمایت و تبیین بیانیه گام دوم را در برخی محافل و افراد ایجاد نماید و اساسا وجه سازی با انکار دیگران امر پسندیده ای نیست.
@rozaneebefarda
4_6050611937895515752.pdf
14.16M
💥مهم
متن کامل کتاب «تشیع؛ مقاومت و انقلاب» مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی دانشگاه تل آویو در سال ۱۹۸۴
فقط فرهیختگان را به #روزنه فرا بخوانید👇
@rozaneebefarda
روزنه
اثبات شی با نفی ماعدا؛ درنگی در سخنان تأمل برانگیز یکی از اعضای ارشد #نشست_اساتید پیرامون #بیانیه_گا
💥فوری
توضیحات جناب آقای استاد ابوالقاسم علیدوست پیرامون اظهار نظر اخیر در مورد بیانیه گام دوم که امروز در درس فقه سیاسی بیان گردید به زودی در روزنه بازنشر خواهد شد.
اظهارات اولیه ایشان قبلا در روزنه مورد نقد قرار گرفته بود
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/748
@rozaneebefarda
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
کتاب غربزدگی - جلال آل احمد).pdf
1.65M
انتصاب ریاست جدید قوه قضاییه با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی دامت برکاته
آغاز دههی پنجم انقلاب و گذشت چهل سال از تشکیل دادگستریِ مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی، ایجاب میکند که با تکیه بر تجربهها و دستاوردها و رهنمودهای انباشته در این نصاب زمانی، تحوّلی متناسب با نیازها و پیشرفتها و تنگناها در قوهی قضائیه صورت گیرد و دستگاه عدالت با نَفَسی تازه و انگیزهئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمتآمیز، دوران جدیدی را که زیبندهی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.
اینجانب برای تحقق این مقصود حیاتی، جنابعالی را برگزیدهام که دارای سوابق طولانی در سطوح مختلف قوهی قضائیه و آشنا با همهی زوایای آن میباشید و از طرفی در کنار فقاهت از تحصیلات حقوقی و دانش و تجربه در این عرصه مهم برخوردارید، و سلامت و امانت و کارآمدی خود را در مقاطع گوناگون خدمت نشان دادهاید.
سند تحول قضائی پیشنهادی جنابعالی را ملاحظه کردم. بر اساس مشورتها و نظرات کارشناسی، آنرا مفید و کارساز میدانم. با این حال چند نکته را مؤکداً به جنابعالی سفارش میکنم.
نخست آنکه برای همهی فصول این سند و بندهای ذیل آنها، زمان تعیین کنید و خود و همکارانتان را بر پایبندی به سرآمد برنامه الزام نمائید. در زمانبندیها نه عجله و نه مماطله نباید راه داده شود.
دوم آنکه در همهی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.
سوم آنکه عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشهکنی فساد از درون قوه که مایهی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.
چهارم آنکه گسترش عدل و احیاء حقوق عامه و آزادیهای مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدفهای قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامهها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.
پنجم آنکه در برخورد قضائی ملاحظهی این و آن را نکنید.
ششم آنکه از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.
هفتم آنکه قاضی و دادگاه را عزیز بدارید. احساس عزت و شرافت در قاضی، سدّ محکمی در برابر انگیزهها و عوامل نفوذ و انحراف است.
هشتم آنکه همکاری با قوای مجریه و مقننه و همافزایی با آنان را که سفارش همیشگی اینجانب است در نظر داشته باشید. آنان نیز موظف به همراهی و همکاری با شمایند.
در پایان لازم میدانم از آیت الله آملی بخاطر تلاشهای ارزشمندشان تشکر و قدردانی کنم و برای توفیق کامل جنابعالی و همکارانتان دست دعا و توسل به درگاه ربوبی بلند کنم و توجهات و دعای حضرت بقیة الله ارواحنا فداه را مسألت نمایم.
والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی خامنهای
۱۶ اسفند ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
نفوذی های واقعی در حوزه را بشناسیم/۱
مروری بر شخصیت #سید_موسی_اصفهانی؛ از دربار پهلوی تا سرزمین یانکی ها
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در روزهای اخیر با مطرح شدن بحث #نفوذ در حوزه٬ عده ای با استفاده از تاکتیک های رسانه ای تلاش دارند آدرس غلط بدهند و با برچسب زدن به برخی نیروهای انقلابی (هرچند ممکن است در جای خود نقدی بدانها وارد باشد) خود و اطرافیان شان را از مظان این احتمال برهانند.
مرور تاریخی بر سرگذشت برخی نفوذی های حوزوی٬ شاخصه ها و ماهیت خط نفوذ را آشکار خواهد ساخت.
در یادداشت نخست٬ به مرور اجمالی یک نمونه خواهیم پرداخت.
موسی اصفهانی٬ نواده حضرت آیت الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی است که در عصر پهلوی به نمایندگی مجلس شورای ملی رسید و با استفاده ابزاری از #لباس_روحانیت٬ با ظاهری غیردینی و محاسن تراشیده٬ بصورت معمم در #دربار تردد مداوم داشت و از آن بدتر٬ به #عیاشی شهره بود.
بعد از مدتی به دلیل مفاسد مالی از ایران گریخت و در عراق دست راست #تیمور_بختیار محسوب می شد و بعد از ورود امام به عراق تلاش کرد خود را در شمار اطرافیان امام جا بزند که با بی اعتنایی امام و هوشمندی آقا سید مصطفی خمینی٬ ره به جایی نبرد و طرد شد.
گذشته از دستگاه بعثی ها٬ مدتی تلاش کرد خود را به عبدالناصر نزدیک کند و تا حدودی هم پیش رفت.
مرور خاطرات یکی از اعضای حلقه طلاب حامی امام در نجف که از قضا بعدا در جرگه اطرافیان آقای منتظری و اصلاح طبان نشان دار حوزوی درآمد٬ تصویر شفافی از زندگانی موسی اصفهانی به دست خواهد داد که ضمنا نفوذی های امروزین را عاجز خواهد کرد که این یادداشت را یکطرفه و جهت دار معرفی کنند.
مرحوم سید رضا برقعی مدرس در خاطراتش که سال ۹۶ توسط نشر عروج منتشر شد٬ چنین می گوید؛
سید موسی اصفهانی شخصیتی بسیار پیچیده و با استعداد بود... حاج آقا مصطفی گفتند [آقا موسی] گرچه #شیطان_صفت است ولی نابغه است. واقعیت هم همین بود.
آقا موسی از ابتدا طلبه و معمم و ملبس بود... از خصوصیات ایشان #عیاشی و #خوشگذارانی وی بود.
با #برخوردی که حاج آقا مصطفی با وی کرد٬ او نیز به بغداد رفت و فقط گاهی به نجف می آمد.
یکی از اقدامات مهم آقا موسی اصفهانی تألیف کتاب ربع قرن زندگی آیت الله حکیم بود.... این کتاب در زمان خود خیلی سر و صدا برپا کرد. به عنوان مثال در این کتاب به وضوح مناسبات آسید ابراهیم یزدی (نوه دختری مرحوم آیت الله آسید کاظم یزدی صاحب کتاب عروةالوثقی) وابسته به بیت آیت الله حکیم و داماد را با #رژیم_پهلوی تشریح کرده و جای هیچگونه شبهه ای را باقی نگذاشته بود.
سید موسی پس از [پیروزی] انقلاب [اسلامی] به همراه آیت الله #سیدمحمد_بجنوردی نوه دختری آسید ابوالحسن اصفهانی و پسرعمه سید موسی اصفهانی مجددا به ایران بازگشت و قصد داشت بار دیگر شانس خود را جهت تصدی کرسی نمایندگی مجلس از حوزه اصفهان امتحان کند.
او بار دیگر به خارج رفت؛ ابتدا به عراق و بعد لیبی و سپس به #آمریکا رفت و در آنجا تبدیل به یک #ضدانقلاب درجه یک شد و علیه حضرت #امام مواضع بسیار تندی گرفت.
وی رفته رفته در مورد برخی مبانی اعتقادی شیعه مواضعی را گرفت که بیانگر #تزلزل_اعتقادی وی بود و به مرور در اواخر عمر [او هنگام مصاحبه زنده بود و اطلاعات مرحوم برقعی در این مورد دقیق و درست نبوده]٬ همه چیز را انکار کرد و رسما اعلام مطالب #کفرآمیز نمود!
(خاطرات سید رضا برقعی٬ صص ۲۱۷_۲۲۰)
🔶پی افزود
بر اساس رهیافت کیس مورد مطالعه٬ نفوذی های حوزوی چهره هایی #وابسته به استبداد و استکبار اند٬ از بنیه عقیدتی متزلزلی برخوردارند به شریعت و شعائر شیعی التزام ندارند٬ اگر منافع شان اقتضا کند ژست انقلابی می گیرند و هنگامی که چهره واقعی شان رو شود٬ علنا ضدیت با امام و انقلاب را اعلان می کنند! و اینکه قبله شان #غرب و خصوصا #آمریکای_وحشی است!
به راستی امروز کدام جریان و افراد را با این شاخصه ها در حوزه سراغ داریم؟!!
🔻فقط فرهیختگان را به #روزنه دعوت کنید
👇
@rozaneebefarda
مواضع و عملکرد #مغایر(و نه لزوما متضاد) با #گرایش_انقلابی٬ مصداق #خیانت است!
گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای موسسه عالی فقه و علوم اسلامی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸 مواظب باشید جهتگیری انقلابی، مقهور هیچ کدام از این شاخصها و مهمّات کار این مؤسّسه قرار نگیرد؛ #جهتگیری_انقلابی.
🔹 طلبهی ما، استاد ما، فاضل ما، عالِم ما، مرجع ما اگر چنانچه معتقد به این تحوّل عظیمی که اسمش انقلاب است، بود، به درد این کشور خواهد خورد. اگر معتقد به این نبود، به درد کشور نمیخورد، به درد جمهوری اسلامی نمیخورد؛ #باید_معتقد_باشد.
🔹اینکه بنده میگویم حوزهی انقلابی، معنایش این نیست که حالا حتماً در مثلاً فلان جا شعار [بدهد]؛ حالا یک وقت لازم هم باشد، شعار هم باید داد؛ بنده هم گاهی که لازم است، #شعار میدهم لکن مهم این است که عمیقاً از بن دندان معتقد باشد که این تحوّلی که در این کشور اتفاق افتاده، باید همچنان ادامه پیدا بکند. #تحوّل یک چیز متوقفشدنی نیست.
🔸تحوّل یعنی یک دگرگونیای که هر روز کاملتر و بهتر و قویتر و عمیقتر میشود؛ این باید ادامه داشته باشد و ما معتقد باشیم. دشمنانمان را بشناسیم، دشمنان این نظام را بشناسیم، دشمنان این حرکت تحوّلی را بشناسیم. اگر نه، کشور به رکود خواهد انجامید و مغلوب سیاستها و گرایشهای دشمنان این ملّت و دشمنان اسلام خواهد شد.
🔹امروز نگاه اسلام به مجموعهی جمهوری اسلامی است؛ من به شما عرض بکنم. الان در دنیای اسلام گرایش به احیای اسلام و به زندگی اسلامی به معنای واقعی خیلی زیاد است.
🔹مردمی که، ملّتهایی که سرخورده شدهاند از این تمدّنهای مادّی غربی و شرقی، به اسلام گرایش دارند منتها ملجأیی، مرجعی، شاخصی، ستونی که به او تکیه کنند، کسی که به او مراجعه کنند ندارند؛ لذا نگاهشان به جمهوری اسلامی یک نگاه واقعی است؛ این وجود دارد.
البتّه دشمنها نمیگذارند و نمیخواهند این معلوم بشود امّا وجود دارد.
🔹امروز در هر کدام از این کشورهای اسلامی عربی که سرانش به خون ماها تشنه هستند، اگر چنانچه از جمهوری اسلامی یک نشانی، اثری، برگهای آنجا پیدا بشود، شخصی برود، شخصیّتی برود، افرادی بروند، کتابی برود و مانع از طرف سرانشان نباشد، مردم به او اقبال میکنند. الان تقریباً همهی این کشورهای اسلامی از شرق تا غرب همین جور هستند؛ از اندونزی و مالزی و مانند اینها بگیرید تا آفریقا. مردم چشمشان به اینجا است؛ دنیای اسلام امروز نیاز دارد به این حرکت انقلابی ما.
🔹این کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی #مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربهی به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربهی به آنها است و #خیانت میکنند. بنابراین حرکتتان حرکت انقلابی باشد و کار انقلابی.
🔸متن کامل بیانات را در لینک ذیل بخوانید:
👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=41898
#حوزه_انقلابی
#آنتی_تز_انقلاب
#سکولاریسم_حوزوی
آخرین تحولات حوزوی را در #روزنه پی بگیرید:
👇
@rozaneebefarda
💥فوری
بازی خطرناک شبکه کودک با حافظه تاریخی فرزندان ایران اسلامی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
شبکه نهال در سالهای تأسیس با تصدی آقای سرشار٬ توفیقات خوبی داشته که نادیده گرفتنش عین بی انصافی است اما در کنار همه محسنات٬ گاه اشکالات بزرگی نیز نهادینه شده که جای تأمل و تذکر جدی دارد.
پیشتر در قالب یک انیمیشن ایرانی٬ مادر خانه در محیط منزل بدون حجاب نمایش داده شد که هنوز هم ادامه دارد! بعد از اعتراض #روزنه و برخی دیگر از رسانه های مذهبی٬ در ارتباط با ادمین ها چنین توضیح دادند که این اقدام به پشتوانه فتوا از مقام معظم رهبری صورت گرفته است که طبعا جایی برای ادامه اعتراض باقی نمی ماند تا آنکه بعد از استفسار از اهل اطلاع مشخص گردید که انتساب چنین مطلبی به مقام معظم رهبری درست نبوده است لذا انتشار استفتا و پاسخ مربوطه می تواند در روشن شدن ماجرا کمک کند.
اکنون در برنامه بسیار جذاب #آفتاب_گردون خطای دیگری رخ داده که نیازمند توضیح مسولین شبکه است؛ روحانی ملبس برنامه بعد از چند سال امروز بدون لباس روحانیت در برنامه حاضر شده و این مطلب اگر بازی با لباس مقدس روحانیت نباشد٬ لا اقل نوعی #بازی با ذهن کودکان معصوم ایران است.
@rozaneebefarda
رونمایی رسمی #bbc از هسته های #سکولار_حوزوی که قرار است در مقابل #اسلام_سیاسی اقدام کنند
💥مهم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در یادداشت اخیر رسانه معاند #bbc از جریانی در دل حوزه مقدسه علمیه سخن به میان آمده که قرار است علمدار #سکولاریسم در سرزمین های اسلامی باشد!
این ادبیات عریان پیش از هر چیز جواب کسانی است که تلاش می کردند پدیده منحوس #سکولاریسم_حوزوی را منکر شوند. صدالبته پروژه #عادی_سازی٬ همواره در توطئه های بیگانه٬ به عنوان ابزاری کارآمد در نفی خطرات واقعی به کار رفته است.
بازخوانی این یادداشت سرنخ های زیادی را از عملکرد برخی جریان های مرموز در حوزه مقدسه قم و نجف نشان خواهد داد.
در بخشی از یادداشت #رسانه_ملکه چنین آمده است:👇
🔸جریان سنتی حوزه اساسا با دیدگاه #اسلام_سیاسی در رسیدن به قدرت و به دست گرفتن حکومت مخالف است. این مخالفت پس از تجربه چند دهه به قدرت رسیدن جریانهای اسلام سیاسی در منطقه و پیامدهای ناگوار آن از جمله افزایش خشونت دینی و فرقهگرایی، بروز بیشتری یافته است.
🔹 این امر نشانگر پیدایش #هستههای_اولیهای برای #نظریه_پردازی #دولت_سکولار از #درون_حوزههای_علمیه است.
🔹این نظریات قابلیت ایجاد #ارتباط و همفکری و عمل مشترک با جریان سکولاریسم خارج از حوزهها و در نتیجه رسیدن به نسخهای از دولت غیر دینی را دارد که عنصر شهروندی و نه عامل دینداری مبنای اداره آن باشد.
متن کامل یادداشت را در لینک ذیل بخوانید:
http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-47421595
@rozaneebefarda