#ادب_عاشقی
🖤 پیرغلام سیدالشهدا جناب #حاج_اصغر_زنجانی میفرمودند:
🖤 روز هفتم محرم #آب رو بر کاروان سیدالشهداء علیه السلام بستند، به حرمت #عطش اهل حرم از روز هفتم کمتر آب بنوشید...
➖➖➖➖
🔹 مطالبی درباره حاج اصغر زنجانی🔻🔻
https://eitaa.com/taalighat/318
https://eitaa.com/taalighat/319
#حاج_اصغر_زنجانی
#سیدالشهدا
#عطش
#محرم
➖➖➖➖
🆔 @taalighat
🔅 اقدام درخور تقدیر فعالین حوزه کتاب جبهه انقلاب
🔻 در پی اقدام خلاف قانون کارکنان پلتفرم #طاقچه به #کشف_حجاب و انتشار تصویر آن در فضای مجازی، انتشارات #شهید_کاظمی و #بهنشر (متعلق به آستان قدس رضوی) و برخی دیگر از انتشارات های جبهه انقلاب اقدام به قطع همکاری با این پلتفرم کردند.
این انسجام و اقدام بههنگام قابل تقدیر است، خدا قوت 👌
✅ بهپیوست تصویر نامه مدیر انتشارات شهید کاظمی و بهنشر به مدیریت طاقچه ارائه شده است.
#کشف_حجاب
#جبهه_انقلاب
#اقدام_بههنگام
#انتشارات_شهید_کاظمی
#بهنشر
#طاقچه
🆔 @taalighat
دردهای مزمن جبهه انقلاب
(حاشیهای بر واکنشهای این روزهای جبهه انقلاب)
🔻 در کنار همه امتیازات #جبهه_انقلاب اما به آسیبهایی دچار هستیم که باید چارهای برای آنها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان میدهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمیخواهد بی تفاوت باشد، اینها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به #فرهیختگی لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم:
تسرع منهای تأمل
🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در #انفعال می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه #فضای_مجازی برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند.
بی مسئلگی
🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع #اولویت هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح...
غلبه روحیه نفی و طرد
🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و #طرد از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است.
نارسائی تئوریک
🔻 یکی از مشکلات اساسی ما #نارسایی_تئوریک است که موجب شده دچار #خودمرکزپنداری شدهایم. تعریف روشنی از #انقلابی بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از #بصیرت نداریم. نمیدانیم دقیقاً موطن نزول و تطبیق "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" چیست و برای کجاست؟ وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی میپنداریم.
🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم.
افراط در در واکنش
🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید #تذکر_مشفقانه داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و #اخوت چه می شود؟
کسی شک ندارد شعری که فلانی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است.
#آسیبشناسی
#جبهه_انقلاب
#نارسایی_تئوریک
#فضای_مجازی
#انقلابی
#اخوت
🆔 @taalighat
🔹 اکسیر اشک و تربیت فرزند
☘ رفقا این روزها و شبها که سر سفره #روضه مهمانینم از خاصیت اکسیر اشک غفلت نکنیم. پیرغلام سیدالشهدا جناب #حاج_قربی میفرمودند: در همه روضهها و گریهها #بچهها را شریک کردم و آنها را بیمه اهلبیت علیهمالسّلام کردم. حتی برخی قدیمیها اشک روضه را بر سر و صورت بچهها میزدند...
☘ حالا که نگران #تربیت_ولایی بچههایمان در این روزگار هستیم، چشم امید به این عامل خاص داشته باشیم.
🔹 بچهها را بسپاریم به دستان اباعبدالله...
#تربیت_ولایی
#اکسیر_اشک
#حاج_قربی
🆔 @taalighat
پیغام #کربلا به نجف برد جبرئیل...
یامرتضی علی! پسری داشتی چه شد؟
پیغام علقمه به #نجف برد جبرئیل...
یامرتضی علی! قمری داشتی چه شد؟
#تاسوعا
🆔 @taalighat
بگو چکار کنم آب را صدا نزنی
بگو چکار کنم تا که دست و پا نزنی
بگو چکار کنم من، بگو چکار کنم...
کنار شمر بمانم و یا فرار کنم...
برای غارت پیراهنت بمیرم من...
چرا لباس ندارد تنت بمیرم من...
#زینب
#سیدالشهدا
✅ جمعبندی اصلاحطلبان درباره حجاب با مقدمه سیدمحمد #خاتمی
🔹 دقیقاً در ایامی که ما درگیر مسئلههای حاشیهای بودیم متنی با عنوان نگاه واقعگرایانه به مسئله #حجاب منتشر شد که حاوی ارزیابی و جمعبندی جمعی از حقوقدانان، جامعهشناسان و حوزویان با مقدمه سیدمحمد #خاتمی بود.
🔹 کشور قریب به شش ماه است با یک شبه چالش مواجه شده است. #مسئله_حجاب زوایای مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی پیدا کرده است.
🔹 از سوی دیگر #حوزه_علمیه یکی از مخاطبان اصلی این چالش است که باید به کمک نظام میآمد. کلیت حوزه از #شورای_عالی_حوزه تا #مدیریت_حوزه در این ماجرا چه اقدامی از منظر #حکمرانی و در مقیاس ملی با رویکرد #حل_مسئله انجام دادند؟ البته در این مقطع با حجم قابل توجهی #بیانیه روبرو بودیم.
🔹 هرچند در گوشه و کنار حوزه با تلاشهای طلاب جوان انقلابی روبرو بودیم اما مسئله نسبت و نحوه مواجهه کلان حوزههای علمیه با مسائل جاری و کلان انقلاب اسلامی است.
🔻🔻🔻
🆔 لینک مطالعه متن:
https://hammihanonline.ir/news/politic/ngah-waq-grayanh-bh-msylh-hjab
#حجاب
#انفعال
#حکمرانی
#حوزه_علمیه
#حل_مسئله
#اصلاحطلبان
#خاتمی
#مدیر_حوزه
#شورای_عالی_حوزه
🆔 @taalighat
نگاهی به مسئله مدرسه (1)
(هشداری درباره مدرسه و بنیاد سلاله تهران)
🔻 یکی از داستان های پر غصه در جمهوری اسلامی مسئله #مدرسه و تا حدودی #تربیت_نسل است. غفلت عجیب از مدرسه و تعلیم و تربیت طی چند دهه گذشته آسیب های فراوانی در پی داشته که نتایج آن پیش روی همه ماست. هر چند انقلاب اسلامی از طریق دیگر ساختارهای فرهنگی خود و سایر #فناوریهای_اجتماعی چون بسیج، راهیان نور، هیئت و ... کوشید این آسیب را جبران کند و توفیقاتی هم داشت اما این موجب نمی شود چشم بر روی #غفلت_تاریخی ببندیم.
🔻 اما جریان لیبرال، غربگرا و #اصلاحطلبان در این بین آرام ننشته و اقدام به تأسیس مدارسی نموده است که هر یک به عنوان پایگاه تربیت نسل بر خلاف آرمانهای انقلاب اسلامی قلمداد می شود. گاهی گزارش های موردی به گوش میرسد که فلان معلم سر کلاس علیه انقلاب اسلامی و آرمانها با بچهها سخن میگوید. این بد است اما بدتر آن است که ساختاری تربیتی بر مبنای این رویکرد بنانهاده شود. میتوان به فهرستی از مدارس با چنین رویکردی اشاره کرد.
🔻#مدرسه_سلاله یکی از مدارسی است که می توان نسبت به آینده نسلی که از این مدرسه خارج میشوند نگران بود. چند گزاره درباره این مدرسه:
🔹 در بخش معرفی مدرسه و بنیاد سلاله به مسئله #تربیت_اصیل اشاره میشود، اما این کلیدواژه هیچ توضیح بیشتری ندارد. هیچ اشارهای به #اسلام و #انقلاب_اسلامی و #سند_تحول بنیادین آموزش و پرورش نمیشود اما در عمل ردپای #سند2030 بهچشم میخورد.
🔹 شهریه این مدرسه در مقطع ابتدایی حدود 150 میلیون تومان است یعنی بیش از دوبرابر شهریه گرانقیمتترین مدرسه غیرانتفاعی شمال تهران. یعنی تنها یک قشر خاص #جامعه_هدف مدرسه هستند. بسیاری از خانوادههای مرفه و دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی مخاطب اصلی این مدرسه هستند. گویی تربیت فرزندان ایشان به عنوان اثرگذاران نسل بعدی یکی از اهداف می تواند باشد.
🔹 مدرسه تنها براساس مصاحبه با والدين، دانشآموز میپذیرد. طبق گزارش برخی افرادی که این فرآیند را طی کرده اند، در جلسه مصاحبه به صورت صریح درباره عقاید و افکار و جهتگیریهای سیاسی خانواده و حتی پدربزرگهای دانشآموز سوال میشود. جلسه مصاحبه مستقیما توسط مدیر مدرسه برگزار می شود. بنابر اظهارات برخی والدین، مدرسه تعمد دارد فرزندان خانوادههای #انقلابی و #مذهبی را ثبتنام نکند.
🔹 این مدرسه، یک مجتمع آموزشی است. یعنی تنها با یک واحد آموزشی مواجه نیستیم بلکه #مجموعه_مدارس ذیل این عنوان مشغول فعالیت اند. از طرفی در اطلاعات سایت مدرسه می بینید که مجموعه مدارسی به عنوان #مدارس_همسو معرفی می شوند. این سبک از همکاری یعنی شعاع اثرگذاری #سلاله چندبرابر می شود.
🔹 سبک کار مدرسه از حیث مدرسه داری و طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی در تراز بسیار خوبی قرار دارد.
🔹 نکته دیگر اینکه سلاله معلمان خود را جهت دانشافزایی به کشورهای اروپایی چون #سوئیس اعزام میکند.
🔹 اما مدیر و موسس مدرسه فردی است به نام آقای #سلمان_دوایی که بنابر گزارش روزنامه ایران در سالهای گذشته، سابقه دستگیری در #فتنه_88 ، سابقه ارتباط با خانواده #هاشمی و رفاقت با پسران هاشمی رفسنجانی و... را دارد. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را...
🔹 آیا به ده سال آینده می اندیشیم؟ آیا به مختصات نسلی که در این مدارس تربیت می شوند فکر می کنیم؟ آیا می دانیم در ده سال آینده با یک شبکه اجتماعی #جوان_سرمایهدار و دارای #نفوذ اقتصادی و سیاسی بالا مواجهیم که می توانند مقدرات مملکت را به دست بگیرند و مسیر انقلاب را به سمت دیگری ببرند؟
🔻 آیا میدانیم در کلاسهای بسیاری از این دست مدارس وقتی دانشآموز کتاب را باز میکند و نگاهش به عکس خمینی کبیر می افتد، معلم به او میگوید این #خمینی رهبر انقلابی است که امروز ما را بیچاره کرده است...
🔻 راستی آیا با یک #شبکه_تعلیم_و_تربیت وابسته به جریان اصلاحات مواجهیم؟ آیا #انجمن_حجتیه در مدیریت طیفی از مدارس کشور دخیل است؟ چه حجمی از مدارس ما در اختیار این #شبکه است؟
➖➖➖➖➖➖
برای آشنایی بیشتر با بنیاد سلاله به پیوند زیر مراجعه کنید 🔻🔻
خانه - بنیاد سلاله | Solaleh Foundation
https://www.solaleh.org/
#مدرسه_اصلاحات
#تربیت_نسل
#نفوذ
#فتنه_88
#سلمان_دوایی
#بنیاد_سلاله
#سند2030
#اصلاحطلبان
#هاشمی_رفسنجانی
#شبکه_تعلیم_و_تربیت
#انجمن_حجتیه
#مسئله_مدرسه
🆔 @taalighat
تعلیقات
#دیدار_رهبری #کوتاهنوشت (3) 🔹 دستور رهبری برای تشکیل کانون تبلیغی روی دیگر ضعف در نهادهای متولی تب
#دیدار_رهبری
#کوتاهنوشت (4)
📝مسئله اصلی: ضعف در عقلانیت تبلیغ
🔻 بعد از سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع طلاب و حوزویان واکنشهای مختلفی از سوی نهادهای حوزوی مطرح شد که عمدتاً نگرانکننده بود، از این زوایه که اگر تحلیل ما از سخنان معنادار ایشان این است، در بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.
🔻 اول باید دید مطالبه رهبری دقیقا چه بود و ما چه چیزی از آن برداشت کردیم؟
📍معنای گزاره "تبلیغ وظیفه اول حوزه است" چیست؟ آیا این گزاره به تغییر یک نظام ارزشی در جامعه حوزوی اشاره دارد یا در پی تغییر کارکردی است؟
📍روش اول شدن تبلیغ در حوزه چيست؟ بیانیه دادن؟ دعوت طلاب؟ رشته تبلیغ زدن؟ یا تحول در نظام آموزشی؟
📍نسبت ساختار فعلی نهادهای تبلیغی حوزه با این دوران جدید چیست؟
📍مفهوم و مختصات تبلیغ مدنظر رهبری چیست؟ آیا اکتفا به همین اعزام مبلغ در ایام محرم و صفر است یا فراتر از آن به زیست جدید اشاره دارد؟
🔹 اگر به این دست پرسشها پاسخ ندهیم، کنش و مدل حوزه 5 سال آینده با حوزه امروز تفاوت چندانی نخواهد داشت.
🔻 کوتاه اینکه مسئله و درد اصلی در نبود ساختار، سازمان و حتی بودجه نیست، مسئله #ضعف_عقلانیت_تبلیغ است. این تعبیر بهمعنای نادیده گرفتن همه تلاشها و دستاوردهای جریان عظیم تبلیغی نیست بلکه نقد #اتاق_فکر_تبلیغ و ایستار فکری حوزه در مسئله تبیلغ است. به چند مؤلفه از این ضعف یا فقر عقلانیت اشاره میکنم:
1⃣ آیا نهادهای تبلیغی و یا مدیریت کلان حوزه در عرصه تبلیغ #هدف ویژه در مقیاس #تحول_اجتماعی را نشانه گرفته است؟ منظورم عبارتهای کلی مثلا بصیرت افزایی و... نیست. يعني آیا ما برای #ساخت_جامعه و #معماری_اجتماعی طرحی داریم که بگوییم از طریق نهاد تبلیغ در پی ساخت جامعه با فلان مختصات روشن هستیم؟
2⃣ بهعبارت دیگر آیا ما بر اساس یک دستگاه تحلیلی دقیق که برخاسته از #افکارسنجی و #مطالعات_میدانی باشد، تحلیلی نسبت به وضعیت جامعه در بازههای مختلف داریم تا نسبت به آن وضعیت سامانه تبلیغی را فعال کنیم؟
3⃣ آیا ما یک #رشد_اجتماعی معین و مشخص را هدف گرفتهایم تا بگوییم ما با نهاد تبلیغ میخواهیم جامعه را از این نقطه به نقطه دیگر انتقال دهیم؟
4⃣ بر فرض وجود چنین مطالعات پیشینی که بنده از آن بیخبرم، آیا افراد متناسب با این هدف را تربیت کردهايم و #مبلغ_متخصص داریم؟
5⃣ آیا پیش از تحول در نظام ارزشی جامعه، برنامه و مدلی برای تحول در #نظام_ارزشی حوزه داریم تا مناسبات حوزویان با پدیده تبلیغ را تغییر دهیم؟
6⃣ آیا تبلیغ را اعزام مبلغِ حتی متخصص در ایام تبلیغ میدانیم یا تبلیغ را نوعی #سامانه_ارتباط_اجتماعی هوشمند حوزویان با متن جامعه میدانیم؟ آیا تبلیغ را #زیست_صنفی_متفاوت میدانیم که هر کنش اجتماعی در آن معنادار خواهد بود؟ آیا برای طراحی این زیست متفاوت طرحی برای تحول نظامات حوزوی در دست داریم؟
7⃣ آیا #سامانه_همافزایی بین چندین مجموعه تبلیغی متعدد در حوزه برقرار است؟ که همه باهم بتوانند #یک_مسئله را هدف بگیرند و بهسمت آن حرکت کنند؟
8⃣ نسبت طرح جامع تبلیغ با #سند_مهندسی_فرهنگی چیست؟ نسبت تبلیغ با تحول #ساختار_فرهنگی_کشور چیست؟
✅ نبود هر یک از این عناصر و دهها عنصر دیگر از این جنس را فقر یا #ضعف_عقلانیت_تبلیغ مینامیم. تبلیغ زمانی برخوردار از عقلانیت لازم خواهد بود که به این پرسشها و دهها پرسش از این دست به درستی پاسخ دهد.
#ضعف_عقلانیت_تبلیغ
#ساختار_فرهنگی_کشور
#سند_مهندسی_فرهنگی
#سامانه_ارتباط_اجتماعی
#اتاق_فکر_تبلیغ
#دیدار_رهبری
#تحلیل
🆔 @taalighat
✅ لینک یادداشتهایی با عنوان #کوتاهنوشت هایی در حاشیه #دیدار_رهبری 🔻🔻🔻
1⃣ لزوم بازنگری در سیاستهای کلان حوزه
https://eitaa.com/taalighat/1049
2⃣ تلاش برای بازسازی مناسبات نهاد روحانیت و جامعه
https://eitaa.com/taalighat/1050
3⃣ دستور رهبری برای تشکیل کانون تبلیغی یا ناامیدی از نهادهای متولی تبلیغ
https://eitaa.com/taalighat/1051
4⃣ مسئله اصلی: ضعف در عقلانیت تبلیغ
https://eitaa.com/taalighat/1092
🆔 @taalighat
🖤 تا #اربعين توی قم اگه هر شب دنبال #روضه بزمی و باصفا هستی یا مقتل شهدای فاطمیه #حاج_احمد_پناهیان برو یا گلزار شهدا مجلس #هادی_خادم الحسینی
دوتا دلسوخته...
دوتا با غیرت...
دوتا روضه با عشق و بیریا...
قامت کمان نمود که یارش بایستد...
حقش نبود شمر کنارش بایستد...
🆔@taalighat
تعلیقات
نگاهی به مسئله مدرسه (1) (هشداری درباره مدرسه و بنیاد سلاله تهران) 🔻 یکی از داستان های پر غصه در ج
نگاهی به مسئله مدرسه (2)
(رشد مدارس نوین انقلابی)
🔻 روی دیگر سکه رشد و نمو مدارس متعدد با رویکرد دینی – انقلابی طی یک دهه اخیر در کشور است. این مدارس معمولا با درک آسیبهای موجود در فضای آموزش و پرورش و کاستی ها و نارسایی های آن شکل گرفته اند. امروز در #تهران و برخی شهرستان های کشور می توان به الگوهای موفقی از این نوع مدارس اشاره کرد.
🔻 نگاهی به تنوع، گستره و عمق اقدام برخی از این مدارس نویدبخش آیندهای روشن برای تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور است البته اگر این فرآیند شناخته شده و نسبت به آن تدبیر شود.
🔻 #رصد گسترده مدارس نوین با رویکرد دینی و #تحلیل و آنالیز محتوا، روش، روند، دستاورد و آینده هریک، خود موضوع یک پژوهش مهم و راهبردی است که البته برخی گامهای ابتدایی در این زمینه برداشته شده است.
🔻 متأسفانه علیرغم تکثر مدارس انقلابی در #قم هنوز نمیتوان به مدرسهای انقلابی مبتنی بر الگوی هوشمندانه تربیتی و جامعنگر اشاره کرد. #آسیبشناسی مدارس انقلابی قم مجالی مفصل میطلبد که باید بعدا بدان پرداخت.
🔻 اما در تهران با مدارس متعددی روبرو هستیم که گامهای بلندی در زمینه طراحی همهجانبه #مدرسه_مطلوب برداشتهاند. مدارسی که #هوشمندانه به طراحی ساختار آموزشی و تربیتی پرداختهاند و باتوجه به اینکه در آغاز راه هستند، گامهای بهنسبت موفقی را برداشتهاند. در ادامه به فهرستی اولیه از این مدارس اشاره میکنیم.
🔻 توجه: این مدارس هر یک در بعدی موفق و قوی هستند و میزان انقلابیگری هریک نیز متفاوت است اما وجه اشتراک آنها برخورداری از تراز نسبی مطلوب در طراحی الگوی اقدام تربیتی و آموزشی است.
✅ برخی #مدارس_دخترانه دارای رویکرد نو در #تعلیم_و_تربیت🔻
🔹مؤسسه فرهنگی آموزشی تزکیه
https://www.tazkieh.ir/
🔹مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین
https://banooamin.ir/
🔹مدارس سرمد
https://school.sarmadfdn.ir/
🔹مدرسه ابتدایی دخترانه آب و آینه، (تهران منطقه 3 پاسداران)
https://aboayenehschool.ir/
🔹مجتمع آموزشی نورالهدی تزکیه
https://nhtazkieh.com/
🔹مرکز تعلیم و تربیت کودک و نوجوان فائزون
http://www.faezoun-ch.ir/
🔹پیشدبستان و دبستان۱ مشکوة(دخترانه)
https://meshkatedu.ir/site/school?school_id=29
✅ برخی #مدارس_پسرانه دارای رویکرد نو در #تعلیم_و_تربیت🔻
🔹مجتمع آموزشی فرهیختگان سراج - (پیش دبستان تا دبیرستان)
https://www.serajedu.ir/
🔹مهر هشتم
https://www.mehr8.ir/
🔹چمرانی ها - خانواده بزرگ شهید چمران
https://chamraniha.com/home/
🔹مدرسهی سراج (پاسداران)
https://lms.seraj.school/
🔹ادبستان انشاء | مدرسه ادب محور و استعدادپرور
https://www.ensha-edu.ir/
🔹موسسه فرهنگی آموزشی هدایت میزان
https://hedayatmizan.ir/
#تربیت_نسل
#تعلیم_و_تربیت
#جبهه_انقلاب
#مدرسه_مطلوب
#مسئله_مدرسه
#رصد
🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
☘ #شهردار بینظیر همدان بود، کسیکه #نسل_جدید او را نمیشناسند و این نشناختنِ سرمایهها #خسارت های فراوانی داشته برای امروز...
☘ مرحوم حاج محمد #بهنامجو وقتی از #سفر_حج برگشت دیگر لب به آب خنک و بستنی و... نزد. میگفت در مکه شدت گرما و سوز عطش را درک کردم و تازه فهمیدم #روضه_عطش امام را...
🖤 از غصه لب عطشان #اباعبدالله دیگر آب گوارایِ خنک ننوشید...
#بهنامجو
#اباعبدالله
#بامرام
#مدیران_پنجاه_و_هفتی
🆔@taalighat
نسل جدید طلاب انقلابی
🔻 گاهی عادت داریم کاستیها و نارساییها را بیشتر ببینیم و بیشتر بگوییم. این عادت #ذائقه ما و بهتبع ذائقه محیط پیرامون ما را تغییر میدهد و توان دیدن دستاوردها و بشارت ها و امیدها را کم میکند. این اتفاق درباره تحلیل واقعیت امروز حوزه نیز زیاد میافتد.
🔻 #حوزه_امروز بیتردید کاستیهایی دارد، اما رویشهای فراوانی هم داشته که از آن غفلت میکنیم. امروز حوزه با نسل جدیدی از طلاب انقلابی روبرو است که در سطوح بالایی از #اندیشهورزی و انگیزه و قدرت اقدام قرار دارند. بهگونهای که هریک امکان محور واقع شدن برای تحولات بزرگ را دارند.
🔻 #نسل_جدید_طلاب_انقلابی اهل اندیشه است، انقلاب را میشناسد، دنیای مدرن را میشناسند، مقوله اندیشه و طراحی راهبردی را میشناسد و دارای قرائتی فاخر از اسلام است.
🔻 #نسل_جدید_طلاب_انقلابی اهل اقدام است، اهل کار جهادی است، اهل همافزایی و همفکری است، اهل تعامل و گفتگو و #آزاداندیشی است. اهل #طراحی_راهبردی است. نکته مهم اینکه #تراز_انقلابیگری را افزایش دادهاند و سطوح عادی و دمدستی آن عبور کردهاند. این نسل جدید سرمایه مهمی برای #آینده_انقلاب است. این نسل در بستر #مکتب_امام تربیت شده است.
🔻 وقتی به این جنس افراد فکر میکنم، فهرست بلندی از اسامی در ذهنم مرور میشود. احصای همه آنها و تحلیل کارکرد و ویژگی هریک از این افراد امری ضروری است. از باب نمونه کانال چندنفر از این عزیزان را معرفی میکنم...
➖➖➖➖➖➖
✅ معرفی کانال برخی طلاب فرهیخته جبهه انقلاب 🔻🔻
🔹 حجتالاسلام حیدری پور (قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم)
https://eitaa.com/abbas_heidaripour
🔹 حجتالاسلام حمید آقانوری (مدیر سابق حوزه دانشجویی دانشگاه شریف)
https://eitaa.com/sotoor_ra
🔹 حجتالاسلام حسین مهدیزاده (مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی)
https://eitaa.com/social_theory
🔹 حجتالاسلام علی محمدی (مدیر اندیشکده معنا)
https://eitaa.com/alimohammadi1389
🔹حجتالاسلام امین اسدپور (استاد سطوح عالی حوزه)
https://eitaa.com/amin_asadpour
🔹 حجتالاسلام علی مهدیان (عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان)
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔹 حجتالاسلام کاظم زاده(عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان)
https://eitaa.com/tamardom
🔹 حجتالاسلام دکتر حسن شفیعی (مدیر دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی)
https://eitaa.com/h_shafiei
🔹 حجتالاسلام مهدی عبداللهی (مدیر اداره مطالعات و برنامهریزی معاونت تهذیب)
https://eitaa.com/abdollahimahdi
🔹 آقای مهدی افراز (عضو کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم)
https://eitaa.com/Iran_of_the_future
🔹 حجتالاسلام دکتر علیرضا محمدلو (مدیر دفتر رصد مرکز مطالعات راهبردی حوزه)
https://eitaa.com/asre_tabyin
🔹 حجتالاسلام حمید باقری (پژوهشگر و نویسنده)
https://eitaa.com/sharhe_hal
📌 و دهها طلبه فرهیخته و انقلابی دیگر.....
♻️ در نشر این پیام بکوشیم
#حوزه_انقلابی
#نسل_جدید
#اندیشهورزی
#آینده_حوزه
#روایت_جبهه_انقلاب
#نسل_جدید_طلاب_انقلابی
🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
تعلیقات
نسل جدید طلاب انقلابی 🔻 گاهی عادت داریم کاستیها و نارساییها را بیشتر ببینیم و بیشتر بگوییم. این
#بازخورد
📝 بازخورد یکی از دوستان درباره یادداشت اخیر:
🔹 به این معرفی ها و رصد و گزارش ها احتیاج است. واقعا به برکت انقلاب و مجاهدت خون شهدا خیلی رویش داشتیم.
خیلی آدم با سواد داریم.
🔹 اینها را باید به همه جهان اسلام نشان دهیم. خیلی ها اطلاع ندارند.
🔹 ما از افراد تازه عبور کردیم و جریان های مختلف در حوزه های مختلف تمدنی داریم.
🔹 از فرد عبور کردیم و جمع های بالنده داریم با سلیقه های مختلف اما در جبهه انقلاب.
🔹 ما حتی نتوانستیم این را به مردم معرفی کنیم. لذا آقا میگوید امیدوارم ، مردم و حزب اللهی ها این حرف آقا را فهم نمی کنند.
🔹 این روایت ها باید خیلی پر حجم و تکرار تکرار شود
#جبهه_انقلاب
#نسل_جدید
🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @taalighat
📚 گزارشی از محتوای کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: درآمدی بر سیاستها و راهکارها"
🔻 پس از آنکه دوستان عزیز #اندیشکده_فکر_فردا و دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی در بهمن و اسفند #رویداد_ایدهپردازی_حجاب را برگزار کردند، دو اقدام عملی دیگر در امتداد رویداد انجام شد.
1⃣ تدوين و تنظیم سخنرانیهای ایراد شده در #رویداد_ایدهپردازی_حجاب در قالب کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: بازتابی از گفتوگوهای اندیشهورزانه در موضوع عفاف و حجاب" حاوی متن 20 سخنرانی در قالب 420 صفحه:
https://eitaa.com/fekrefarda/242
2⃣ کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: سیاستها و راهکارها"
🔻 اما تمرکز در کتاب دوم بر روی #راهکار عملیاتی بود. این کتاب که به سفارش "شورای سیاستگذاری ائمه جمعه" و بر اساس جلسات فشرده به نگارش درآمد شامل چهار بخش است:
1. #مبانی : مسئله حجاب و زن از ديدگاه مقام معظم رهبری در قالب 9 مدخل
2. #سیاستها و راهبردها در قالب 12 سیاست کلان برای اقدام
3. #راهکارها و اقدامات در قالب 18 راهکار عملیاتی
4. #پیوست شامل 5 بخش اعم از معرفی 50 جلد کتاب درباره حجاب، معرفی بیش از 20 مستند، معرفی شیوهنامه برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجربهنگاری دیوار آزاد نمایشگاه کتاب تهران
🔰️ گمان میکنم این نوع کنش که مبتنی بر مبانی و سیاستها به طراحی عملیاتی برای #حل_مسئله یک معضل فرهنگی اقدام شود، در نوع خود قابل توجه است.
#حجاب
#حل_مسئله
#اندیشکده_فکر_فردا
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
🆔 @taalighat