eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤 پیرغلام سیدالشهدا جناب می‌فرمودند: 🖤 روز هفتم محرم رو بر کاروان سیدالشهداء علیه السلام بستند، به حرمت اهل حرم از روز هفتم کمتر آب بنوشید... ➖➖➖➖ 🔹 مطالبی درباره حاج اصغر زنجانی🔻🔻 https://eitaa.com/taalighat/318 https://eitaa.com/taalighat/319 ➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
🔅 اقدام درخور تقدیر فعالین حوزه کتاب جبهه انقلاب 🔻 در پی اقدام خلاف قانون کارکنان پلتفرم به و انتشار تصویر آن در فضای مجازی، انتشارات و (متعلق به آستان قدس رضوی) و برخی دیگر از انتشارات های جبهه انقلاب اقدام به قطع همکاری با این پلتفرم کردند. این انسجام و اقدام به‌هنگام قابل تقدیر است، خدا قوت 👌 ✅ به‌پیوست تصویر نامه مدیر انتشارات شهید کاظمی و به‌نشر به مدیریت طاقچه ارائه شده است. 🆔 @taalighat
دردهای مزمن جبهه انقلاب (حاشیه‌ای بر واکنش‌های این روزهای جبهه انقلاب) 🔻 در کنار همه امتیازات اما به آسیب‌هایی دچار هستیم که باید چاره‌ای برای آن‌ها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان می‌دهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمی‌خواهد بی تفاوت باشد، این‌ها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم: تسرع منهای تأمل 🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند. بی مسئلگی 🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح... غلبه روحیه نفی و طرد 🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است. نارسائی تئوریک 🔻 یکی از مشکلات اساسی ما است که موجب شده دچار شده‌ایم. تعریف روشنی از بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از نداریم. نمی‌دانیم دقیقاً موطن نزول و تطبیق "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" چیست و برای کجاست؟ وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی می‌پنداریم. 🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم. افراط در در واکنش 🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و چه می شود؟ کسی شک ندارد شعری که فلانی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است. 🆔 @taalighat
🔹 اکسیر اشک و تربیت فرزند ☘ رفقا این روزها و شب‌ها که سر سفره مهمانینم از خاصیت اکسیر اشک غفلت نکنیم. پیرغلام سیدالشهدا جناب می‌فرمودند: در همه روضه‌ها و گریه‌ها را شریک کردم و آن‌ها را بیمه اهل‌بیت علیهم‌السّلام کردم. حتی برخی قدیمی‌ها اشک روضه را بر سر و صورت بچه‌ها می‌زدند... ☘ حالا که نگران بچه‌هایمان در این روزگار هستیم، چشم امید به این عامل خاص داشته باشیم. 🔹 بچه‌ها را بسپاریم به دستان اباعبدالله... 🆔 @taalighat
پیغام به نجف برد جبرئیل... یامرتضی علی! پسری داشتی چه شد؟ پیغام علقمه به برد جبرئیل... یامرتضی علی! قمری داشتی چه شد؟ 🆔 @taalighat
سیدی ما کو مثلک الغریب... غریب گیر آوردنت...
شرمنده جانان ز گران جانی خویشم...
بگو چکار کنم آب را صدا نزنی بگو چکار کنم تا که دست و پا نزنی بگو چکار کنم من، بگو چکار کنم... کنار شمر بمانم و یا فرار کنم... برای غارت پیراهنت بمیرم من... چرا لباس ندارد تنت بمیرم من...
خداحافظ ای برادر زینب... به خون غلطان در برابر زینب...
جمع‌بندی اصلاح‌طلبان درباره حجاب با مقدمه سیدمحمد 🔹 دقیقاً در ایامی که ما درگیر مسئله‌های حاشیه‌ای بودیم متنی با عنوان نگاه واقع‌گرایانه به مسئله منتشر شد که حاوی ارزیابی و جمع‌بندی جمعی از حقوقدانان، جامعه‌شناسان و حوزویان با مقدمه سیدمحمد بود. 🔹 کشور قریب به شش ماه است با یک شبه چالش مواجه شده است. زوایای مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی پیدا کرده است. 🔹 از سوی دیگر یکی از مخاطبان اصلی این چالش است که باید به کمک نظام می‌آمد. کلیت حوزه از تا در این ماجرا چه اقدامی از منظر و در مقیاس ملی با رویکرد انجام دادند؟ البته در این مقطع با حجم قابل توجهی روبرو بودیم. 🔹 هرچند در گوشه و کنار حوزه با تلاش‌های طلاب جوان انقلابی روبرو بودیم اما مسئله نسبت و نحوه مواجهه کلان حوزه‌های علمیه با مسائل جاری و کلان انقلاب اسلامی است. 🔻🔻🔻 🆔 لینک مطالعه متن: https://hammihanonline.ir/news/politic/ngah-waq-grayanh-bh-msylh-hjab 🆔 @taalighat
نگاهی به مسئله مدرسه (1) (هشداری درباره مدرسه و بنیاد سلاله تهران) 🔻 یکی از داستان های پر غصه در جمهوری اسلامی مسئله و تا حدودی است. غفلت عجیب از مدرسه و تعلیم و تربیت طی چند دهه گذشته آسیب های فراوانی در پی داشته که نتایج آن پیش روی همه ماست. هر چند انقلاب اسلامی از طریق دیگر ساختارهای فرهنگی خود و سایر چون بسیج، راهیان نور، هیئت و ... کوشید این آسیب را جبران کند و توفیقاتی هم داشت اما این موجب نمی شود چشم بر روی ببندیم. 🔻 اما جریان لیبرال، غرب‌گرا و در این بین آرام ننشته و اقدام به تأسیس مدارسی نموده است که هر یک به عنوان پایگاه تربیت نسل بر خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی قلمداد می شود. گاهی گزارش های موردی به گوش می‌رسد که فلان معلم سر کلاس علیه انقلاب اسلامی و آرمان‌ها با بچه‌ها سخن می‌گوید. این بد است اما بدتر آن است که ساختاری تربیتی بر مبنای این رویکرد بنانهاده شود. می‌توان به فهرستی از مدارس با چنین رویکردی اشاره کرد. 🔻 یکی از مدارسی است که می توان نسبت به آینده نسلی که از این مدرسه خارج می‌شوند نگران بود. چند گزاره درباره این مدرسه: 🔹 در بخش معرفی مدرسه و بنیاد سلاله به مسئله اشاره می‌شود، اما این کلیدواژه هیچ توضیح بیشتری ندارد. هیچ اشاره‌ای به و و بنیادین آموزش و پرورش نمی‌شود اما در عمل ردپای به‌چشم می‌خورد. 🔹 شهریه این مدرسه در مقطع ابتدایی حدود 150 میلیون تومان است یعنی بیش از دوبرابر شهریه گران‌قیمت‌ترین مدرسه غیرانتفاعی شمال تهران. یعنی تنها یک قشر خاص مدرسه هستند. بسیاری از خانواده‌های مرفه و دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی مخاطب اصلی این مدرسه هستند. گویی تربیت فرزندان ایشان به عنوان اثرگذاران نسل بعدی یکی از اهداف می تواند باشد. 🔹 مدرسه تنها براساس مصاحبه با والدين، دانش‌آموز می‌پذیرد. طبق گزارش برخی افرادی که این فرآیند را طی کرده اند، در جلسه مصاحبه به صورت صریح درباره عقاید و افکار و جهت‌گیری‌های سیاسی خانواده و حتی پدربزرگ‌های دانش‌آموز سوال می‌شود. جلسه مصاحبه مستقیما توسط مدیر مدرسه برگزار می شود. بنابر اظهارات برخی والدین، مدرسه تعمد دارد فرزندان خانواده‌های و را ثبت‌نام نکند. 🔹 این مدرسه، یک مجتمع آموزشی است. یعنی تنها با یک واحد آموزشی مواجه نیستیم بلکه ذیل این عنوان مشغول فعالیت اند. از طرفی در اطلاعات سایت مدرسه می بینید که مجموعه مدارسی به عنوان معرفی می شوند. این سبک از همکاری یعنی شعاع اثرگذاری چندبرابر می شود. 🔹 سبک کار مدرسه از حیث مدرسه داری و طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی در تراز بسیار خوبی قرار دارد. 🔹 نکته دیگر این‌که سلاله معلمان خود را جهت دانش‌افزایی به کشورهای اروپایی چون اعزام می‌کند. 🔹 اما مدیر و موسس مدرسه فردی است به نام آقای که بنابر گزارش روزنامه ایران در سال‌های گذشته، سابقه دستگیری در ، سابقه ارتباط با خانواده و رفاقت با پسران هاشمی رفسنجانی و... را دارد. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را... 🔹 آیا به ده سال آینده می اندیشیم؟ آیا به مختصات نسلی که در این مدارس تربیت می شوند فکر می کنیم؟ آیا می دانیم در ده سال آینده با یک شبکه اجتماعی و دارای اقتصادی و سیاسی بالا مواجهیم که می توانند مقدرات مملکت را به دست بگیرند و مسیر انقلاب را به سمت دیگری ببرند؟ 🔻 آیا می‌دانیم در کلاس‌های بسیاری از این دست مدارس وقتی دانش‌آموز کتاب را باز می‌کند و نگاهش به عکس خمینی کبیر می افتد، معلم به او می‌گوید این رهبر انقلابی است که امروز ما را بیچاره کرده است... 🔻 راستی آیا با یک وابسته به جریان اصلاحات مواجهیم؟ آیا در مدیریت طیفی از مدارس کشور دخیل است؟ چه حجمی از مدارس ما در اختیار این است؟ ➖➖➖➖➖➖ برای آشنایی بیشتر با بنیاد سلاله به پیوند زیر مراجعه کنید 🔻🔻 خانه - بنیاد سلاله | Solaleh Foundation https://www.solaleh.org/ 🆔 @taalighat
تعلیقات
#دیدار_رهبری #کوتاه‌نوشت (3) 🔹 دستور رهبری برای تشکیل کانون تبلیغی روی دیگر ضعف در نهادهای متولی تب
(4) 📝مسئله اصلی: ضعف در عقلانیت تبلیغ 🔻 بعد از سخنان مهم مقام معظم رهبری در جمع طلاب و حوزویان واکنش‌های مختلفی از سوی نهادهای حوزوی مطرح شد که عمدتاً نگران‌کننده بود، از این زوایه که اگر تحلیل ما از سخنان معنادار ایشان این است، در بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید. 🔻 اول باید دید مطالبه رهبری دقیقا چه بود و ما چه چیزی از آن برداشت کردیم؟ 📍معنای گزاره "تبلیغ وظیفه اول حوزه است" چیست؟ آیا این گزاره به تغییر یک نظام ارزشی در جامعه حوزوی اشاره دارد یا در پی تغییر کارکردی است؟ 📍روش اول شدن تبلیغ در حوزه چيست؟ بیانیه دادن؟ دعوت طلاب؟ رشته تبلیغ زدن؟ یا تحول در نظام آموزشی؟ 📍نسبت ساختار فعلی نهادهای تبلیغی حوزه با این دوران جدید چیست؟ 📍مفهوم و مختصات تبلیغ مدنظر رهبری چیست؟ آیا اکتفا به همین اعزام مبلغ در ایام محرم و صفر است یا فراتر از آن به زیست جدید اشاره دارد؟ 🔹 اگر به این دست پرسش‌ها پاسخ ندهیم، کنش و مدل حوزه 5 سال آینده با حوزه امروز تفاوت چندانی نخواهد داشت. 🔻 کوتاه اینکه مسئله و درد اصلی در نبود ساختار، سازمان و حتی بودجه نیست، مسئله است. این تعبیر به‌معنای نادیده گرفتن همه تلاش‌ها و دستاوردهای جریان عظیم تبلیغی نیست بلکه نقد و ایستار فکری حوزه در مسئله تبیلغ است. به چند مؤلفه از این ضعف یا فقر عقلانیت اشاره می‌کنم: 1⃣ آیا نهادهای تبلیغی و یا مدیریت کلان حوزه در عرصه تبلیغ ویژه در مقیاس را نشانه گرفته است؟ منظورم عبارت‌های کلی مثلا بصیرت افزایی و... نیست. يعني آیا ما برای و طرحی داریم که بگوییم از طریق نهاد تبلیغ در پی ساخت جامعه با فلان مختصات روشن هستیم؟ 2⃣ به‌عبارت دیگر آیا ما بر اساس یک دستگاه تحلیلی دقیق که برخاسته از و باشد، تحلیلی نسبت به وضعیت جامعه در بازه‌های مختلف داریم تا نسبت به آن وضعیت سامانه تبلیغی را فعال کنیم؟ 3⃣ آیا ما یک معین و مشخص را هدف گرفته‌ایم تا بگوییم ما با نهاد تبلیغ می‌خواهیم جامعه را از این نقطه به نقطه دیگر انتقال دهیم؟ 4⃣ بر فرض وجود چنین مطالعات پیشینی که بنده از آن بی‌خبرم، آیا افراد متناسب با این هدف را تربیت کرده‌ايم و داریم؟ 5⃣ آیا پیش از تحول در نظام ارزشی جامعه، برنامه و مدلی برای تحول در حوزه داریم تا مناسبات حوزویان با پدیده تبلیغ را تغییر دهیم؟ 6⃣ آیا تبلیغ را اعزام مبلغِ حتی متخصص در ایام تبلیغ می‌دانیم یا تبلیغ را نوعی هوشمند حوزویان با متن جامعه می‌دانیم؟ آیا تبلیغ را می‌دانیم که هر کنش اجتماعی در آن معنادار خواهد بود؟ آیا برای طراحی این زیست متفاوت طرحی برای تحول نظامات حوزوی در دست داریم؟ 7⃣ آیا بین چندین مجموعه تبلیغی متعدد در حوزه برقرار است؟ که همه باهم بتوانند را هدف بگیرند و به‌سمت آن حرکت کنند؟ 8⃣ نسبت طرح جامع تبلیغ با چیست؟ نسبت تبلیغ با تحول چیست؟ ✅ نبود هر یک از این عناصر و ده‌ها عنصر دیگر از این جنس را فقر یا می‌نامیم. تبلیغ زمانی برخوردار از عقلانیت لازم خواهد بود که به این پرسش‌ها و ده‌ها پرسش از این دست به درستی پاسخ دهد. 🆔 @taalighat
لینک یادداشت‌هایی با عنوان هایی در حاشیه 🔻🔻🔻 1⃣ لزوم بازنگری در سیاست‌های کلان حوزه https://eitaa.com/taalighat/1049 2⃣ تلاش برای بازسازی مناسبات نهاد روحانیت و جامعه https://eitaa.com/taalighat/1050 3⃣ دستور رهبری برای تشکیل کانون تبلیغی یا ناامیدی از نهادهای متولی تبلیغ https://eitaa.com/taalighat/1051 4⃣ مسئله اصلی: ضعف در عقلانیت تبلیغ https://eitaa.com/taalighat/1092 🆔 @taalighat
🖤 تا توی قم اگه هر شب دنبال بزمی و باصفا هستی یا مقتل شهدای فاطمیه برو یا گلزار شهدا مجلس الحسینی دوتا دلسوخته... دوتا با غیرت... دوتا روضه با عشق و بی‌ریا... قامت کمان نمود که یارش بایستد... حقش نبود شمر کنارش بایستد... 🆔@taalighat
تعلیقات
نگاهی به مسئله مدرسه (1) (هشداری درباره مدرسه و بنیاد سلاله تهران) 🔻 یکی از داستان های پر غصه در ج
نگاهی به مسئله مدرسه (2) (رشد مدارس نوین انقلابی) 🔻 روی دیگر سکه رشد و نمو مدارس متعدد با رویکرد دینی – انقلابی طی یک دهه اخیر در کشور است. این مدارس معمولا با درک آسیب‌های موجود در فضای آموزش و پرورش و کاستی ها و نارسایی های آن شکل گرفته اند. امروز در و برخی شهرستان های کشور می توان به الگوهای موفقی از این نوع مدارس اشاره کرد. 🔻 نگاهی به تنوع، گستره و عمق اقدام برخی از این مدارس نویدبخش آینده‌ای روشن برای تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور است البته اگر این فرآیند شناخته شده و نسبت به آن تدبیر شود. 🔻 گسترده مدارس نوین با رویکرد دینی و و آنالیز محتوا، روش، روند، دستاورد و آینده هریک، خود موضوع یک پژوهش مهم و راهبردی است که البته برخی گام‌های ابتدایی در این زمینه برداشته شده است. 🔻 متأسفانه علی‌رغم تکثر مدارس انقلابی در هنوز نمی‌توان به مدرسه‌ای انقلابی مبتنی بر الگوی هوشمندانه تربیتی و جامع‌نگر اشاره کرد. مدارس انقلابی قم مجالی مفصل می‌طلبد که باید بعدا بدان پرداخت. 🔻 اما در تهران با مدارس متعددی روبرو هستیم که گام‌های بلندی در زمینه طراحی همه‌جانبه برداشته‌اند. مدارسی که به طراحی ساختار آموزشی و تربیتی پرداخته‌اند و باتوجه به اینکه در آغاز راه هستند، گام‌های به‌نسبت موفقی را برداشته‌اند. در ادامه به فهرستی اولیه از این مدارس اشاره می‌کنیم. 🔻 توجه: این مدارس هر یک در بعدی موفق و قوی هستند و میزان انقلابی‌گری هریک نیز متفاوت است اما وجه اشتراک آن‌ها برخورداری از تراز نسبی مطلوب در طراحی الگوی اقدام تربیتی و آموزشی است. ✅ برخی دارای رویکرد نو در 🔻 🔹مؤسسه فرهنگی آموزشی تزکیه https://www.tazkieh.ir/ 🔹مجتمع آموزشی مجتهده بانو امین https://banooamin.ir/ 🔹مدارس سرمد https://school.sarmadfdn.ir/ 🔹مدرسه ابتدایی دخترانه آب و آینه، (تهران منطقه 3 پاسداران) https://aboayenehschool.ir/ 🔹مجتمع آموزشی نورالهدی تزکیه https://nhtazkieh.com/ 🔹مرکز تعلیم و تربیت کودک و نوجوان فائزون http://www.faezoun-ch.ir/ 🔹پیش‌دبستان و دبستان۱ مشکوة(دخترانه) https://meshkatedu.ir/site/school?school_id=29 ✅ برخی دارای رویکرد نو در 🔻 🔹مجتمع آموزشی فرهیختگان سراج - (پیش دبستان تا دبیرستان) https://www.serajedu.ir/ 🔹مهر هشتم https://www.mehr8.ir/ 🔹چمرانی ها - خانواده بزرگ شهید چمران https://chamraniha.com/home/ 🔹مدرسه‌ی سراج (پاسداران) https://lms.seraj.school/ 🔹ادبستان انشاء | مدرسه ادب محور و استعدادپرور https://www.ensha-edu.ir/ 🔹موسسه فرهنگی آموزشی هدایت میزان https://hedayatmizan.ir/ 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
بی‌نظیر همدان بود، کسی‌که او را نمی‌شناسند و این نشناختنِ سرمایه‌ها های فراوانی داشته برای امروز... ☘ مرحوم حاج محمد وقتی از برگشت دیگر لب به آب خنک و بستنی و... نزد. می‌گفت در مکه شدت گرما و سوز عطش را درک کردم و تازه فهمیدم امام را... 🖤 از غصه لب عطشان دیگر آب گوارایِ خنک ننوشید... 🆔@taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسل جدید طلاب انقلابی 🔻 گاهی عادت داریم کاستی‌ها و نارسایی‌ها را بیشتر ببینیم و بیشتر بگوییم. این عادت ما و به‌تبع ذائقه محیط پیرامون ما را تغییر می‌دهد و توان دیدن دستاوردها و بشارت ها و امیدها را کم می‌کند. این اتفاق درباره تحلیل واقعیت امروز حوزه نیز زیاد می‌افتد. 🔻 بی‌تردید کاستی‌هایی دارد، اما رویش‌های فراوانی هم داشته که از آن غفلت می‌کنیم. امروز حوزه با نسل جدیدی از طلاب انقلابی روبرو است که در سطوح بالایی از و انگیزه و قدرت اقدام قرار دارند. به‌گونه‌ای که هریک امکان محور واقع شدن برای تحولات بزرگ را دارند. 🔻 اهل اندیشه است، انقلاب را می‌شناسد، دنیای مدرن را می‌شناسند، مقوله اندیشه و طراحی راهبردی را می‌شناسد و دارای قرائتی فاخر از اسلام است. 🔻 اهل اقدام است، اهل کار جهادی است، اهل هم‌افزایی و هم‌فکری است، اهل تعامل و گفتگو و است. اهل است. نکته مهم اینکه را افزایش داده‌اند و سطوح عادی و دم‌دستی آن عبور کرده‌اند. این نسل جدید سرمایه مهمی برای است. این نسل در بستر تربیت شده است. 🔻 وقتی به این جنس افراد فکر می‌کنم، فهرست بلندی از اسامی در ذهنم مرور می‌شود. احصای همه آن‌ها و تحلیل کارکرد و ویژگی هریک از این افراد امری ضروری است. از باب نمونه کانال چندنفر از این عزیزان را معرفی می‌کنم... ➖➖➖➖➖➖ ✅ معرفی کانال برخی طلاب فرهیخته جبهه انقلاب 🔻🔻 🔹 حجت‌الاسلام حیدری پور (قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم) https://eitaa.com/abbas_heidaripour 🔹 حجت‌الاسلام حمید آقانوری (مدیر سابق حوزه دانشجویی دانشگاه شریف) https://eitaa.com/sotoor_ra 🔹 حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده (مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی) https://eitaa.com/social_theory 🔹 حجت‌الاسلام علی محمدی (مدیر اندیشکده معنا) https://eitaa.com/alimohammadi1389 🔹حجت‌الاسلام امین اسدپور (استاد سطوح عالی حوزه) https://eitaa.com/amin_asadpour 🔹 حجت‌الاسلام علی مهدیان (عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان) https://eitaa.com/ali_mahdiyan 🔹 حجت‌الاسلام کاظم زاده(عضو هيئت مؤسس خانه طلاب جوان) https://eitaa.com/tamardom 🔹 حجت‌الاسلام دکتر حسن شفیعی (مدیر دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی) https://eitaa.com/h_shafiei 🔹 حجت‌الاسلام مهدی عبداللهی (مدیر اداره مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت تهذیب) https://eitaa.com/abdollahimahdi 🔹 آقای مهدی افراز (عضو کارگروه سیاست‌گذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم) https://eitaa.com/Iran_of_the_future 🔹 حجت‌الاسلام دکتر علیرضا محمدلو (مدیر دفتر رصد مرکز مطالعات راهبردی حوزه) https://eitaa.com/asre_tabyin 🔹 حجت‌الاسلام حمید باقری (پژوهشگر و نویسنده) https://eitaa.com/sharhe_hal 📌 و ده‌ها طلبه فرهیخته و انقلابی دیگر..... ♻️ در نشر این پیام بکوشیم 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
تعلیقات
نسل جدید طلاب انقلابی 🔻 گاهی عادت داریم کاستی‌ها و نارسایی‌ها را بیشتر ببینیم و بیشتر بگوییم. این
📝 بازخورد یکی از دوستان درباره یادداشت اخیر: 🔹 به این معرفی ها و رصد و گزارش ها احتیاج است. واقعا به برکت انقلاب و مجاهدت خون شهدا خیلی رویش داشتیم. خیلی آدم با سواد داریم. 🔹 اینها را باید به همه جهان اسلام نشان دهیم. خیلی ها اطلاع ندارند. 🔹 ما از افراد تازه عبور کردیم و جریان های مختلف در حوزه های مختلف تمدنی داریم. 🔹 از فرد عبور کردیم و جمع های بالنده داریم با سلیقه های مختلف اما در جبهه انقلاب. 🔹 ما حتی نتوانستیم این را به مردم معرفی کنیم. لذا آقا میگوید امیدوارم ، مردم و حزب اللهی ها این حرف آقا را فهم نمی کنند. 🔹 این روایت ها باید خیلی پر حجم و تکرار تکرار شود 🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
📚 گزارشی از محتوای کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: درآمدی بر سیاست‌ها و راهکارها" 🔻 پس از آنکه دوستان عزیز و دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی در بهمن و اسفند را برگزار کردند، دو اقدام عملی دیگر در امتداد رویداد انجام شد. 1⃣ تدوين و تنظیم سخنرانی‌های ایراد شده در در قالب کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: بازتابی از گفت‌وگوهای اندیشه‌ورزانه در موضوع عفاف و حجاب" حاوی متن 20 سخنرانی در قالب 420 صفحه: https://eitaa.com/fekrefarda/242 2⃣ کتاب "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب: سیاست‌ها و راهکارها" 🔻 اما تمرکز در کتاب دوم بر روی عملیاتی بود. این کتاب که به سفارش "شورای سیاستگذاری ائمه جمعه" و بر اساس جلسات فشرده به نگارش درآمد شامل چهار بخش است: 1. : مسئله حجاب و زن از ديدگاه مقام معظم رهبری در قالب 9 مدخل 2. و راهبردها در قالب 12 سیاست کلان برای اقدام 3. و اقدامات در قالب 18 راهکار عملیاتی 4. شامل 5 بخش اعم از معرفی 50 جلد کتاب درباره حجاب، معرفی بیش از 20 مستند، معرفی شیوه‌نامه برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجربه‌نگاری دیوار آزاد نمایشگاه کتاب تهران 🔰️ گمان می‌کنم این نوع کنش که مبتنی بر مبانی و سیاست‌ها به طراحی عملیاتی برای یک معضل فرهنگی اقدام شود، در نوع خود قابل توجه است. 🆔 @taalighat