eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
419 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ به مناسبت سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله ، برای دسترسی آسان به مطالبی که طی این مدت در درباره ایشان نوشته شد، به لینک های زیر مراجعه بفرمایید 🔻🔻🔻 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔹 : تندیس عمار: بخش اول https://eitaa.com/taalighat/273 🔸 : تندیس عمار: بخش دوم https://eitaa.com/taalighat/275 🔹 https://eitaa.com/taalighat/294 🔸 : اسم من، محمد تقی https://eitaa.com/taalighat/296 🔹 : تواضع در محضر ولی... https://eitaa.com/taalighat/299 🔸 : علمدار بصیرت https://eitaa.com/taalighat/300 🔹 : برای تقی دعا کنید https://eitaa.com/taalighat/345 🔹 خاطره 7: مرد میدان اندیشه https://eitaa.com/taalighat/619 🔹 خاطره 8: اولین دیدار https://eitaa.com/taalighat/620 🔹 خاطره 9: سعه‌صدر و انتقادپذیری واقعی https://eitaa.com/taalighat/870 🔹 خاطره 10: عصر انقلاب، عصر وظایف بزرگ https://eitaa.com/taalighat/1036 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌 متن حجت الاسلام درباره شخصیت آیت الله https://eitaa.com/taalighat/302 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 1 https://eitaa.com/taalighat/307 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 2 https://eitaa.com/taalighat/308 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 3 https://eitaa.com/taalighat/309 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 4 https://eitaa.com/taalighat/314 📌 ناگفته های ابوالحسن از آیت الله _ بخش 5 https://eitaa.com/taalighat/315 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 🆔 @taalighat
حاشیه‌ای بر اظهارات یکی از اساتید حوزه درباره حکمت حادثه هواپیمای اوکراینی 🔻 استادی فرمودند: «به علت ترس از عکس العمل آمریکا، اکتفا کردند به زدن عین الاسد. برای اجتناب از حمله آنها. آن وقت خدا گوشمالی سختی به ما داد. با دست خودمون عده زیادی از هموطنان خود ما کشته شدند. خدا خواست بگوید آن که حفظ می کند، منم نه شما. اگر من حفظ نکنم شما خودتان خودتان را می کشید... .» 1⃣ تطبیق سنن الهی و قرآنی بر وقایع نیازمند احراز وجود شرایط تطبیق کلی بر مصداق است. ایشان چگونه با جزم و قطع حادثه هواپیمای اوکراینی را چوب خدا برای تنبیه نظام می دانند؟ آن هم باوجود پیچیدگی ها و ابعاد ناپیدای مختلف این مسئله 2⃣ ایشان به سادگی نظام را متهم به ترس از حمله آمریکا می کند. آیا ایشان از پشت پرده گفتگوها، تصمیمات، فرآیندها و انگیزه های دستگاه های امنیتی – نظامی کشور در این زمینه مطلع اند؟ آیا متهم کردن نظام به ترس از حمله آمریکا در حالی که کشور در بالاترین سطح از آمادگی مواجهه با دشمن قرار داشت، جفا به نظام نیست؟ 3⃣ کارکرد این بیانات تقویت خط بی اعتمادسازی مخاطب به نظام و القا وجود ترس در بدنه نظام از آمریکا است نه هیچ افزوده دیگری به ذهنیت و دستگاه تحلیلی مخاطب. 4⃣ ایشان با نگاهی تقلیل گرایانه، عملا اهمیت راهبردی حمله به پایگاه عین الاسد را نادیده می انگارد. دقیقا همان کاری که رسانه های غربی و امتدادهای داخلی آن ها پس از این حمله مهم دنبال کردند. 5⃣ در حالی که مصداق انتقام سخت در بیان صریح مقام معظم رهبری اخراج آمریکا از منطقه در نظر گرفته شده بود، با برجسته سازی ضرورت حمله گسترده نظامی به مواضع آمریکا، این خط اصلی مدنظر رهبری را کمرنگ کرده و به مخاطب می دهند و مطالبه امری را در اذهان عمومی برجسته می‌کنند و تلویحاً آن را مصداق انقلابی‌گری معرفی می‌کنند که خلاف طرح رهبری است. 6⃣ چرا توجه نمی‌شود نظام به هیچ روی از از آمرین شهادت حاج قاسم کوتاه نیامده است، تا جایی که بنابر اظهارات رسمی دستگاه های امنیتی آمریکا به دلیل تهدیدات جانی گسترده ایران علیه مسئولین وقت آمریکا، هزینه های گزافی برای حفاظت از آن ها متحمل شده اند. 7⃣ ایشان توجه ندارند که این خط متهم کردن نظام به ترس از دشمن و محافظه‌کاری دقیقا همان خطی است که دشمن امروز سعی در القا آن به ذهن مخاطب ایرانی دارد که جمهوری اسلامی جز مشتی شعار و هارت و پورت نیست. اساساً نشان دادن انقلاب در درحالی‌که امروز دوران در مقابل همه طرح‌های جبهه استکبار است. ساخت برای مخاطب مهمترین آسیب این صحبت‌هاست. 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چقَدَر خوب در آغوش کشید هر که سودای به سرش بود هنوز 🆔 @taalighat
🔻 برخی به غلط حادثه تروریستی را محصول عدم پاسخ قاطع می‌دانند! 🔻 بدون توجه به ضربات متعدد امنیتی و نظامی و سایبری این سال‌ها به 🔻 و بدون توجه به گسترش هوشمندانه و گام به گام جنگ علیه اسرائیل بعد از از شمال فلسطین اشغالی تا دریای سرخ و به‌جای توجه کنیم به‌قولِ در واکنش به تصرف : "جنگ است دیگر حلوا که پخش نمی‌کنند" https://virasty.com/Hosseinizadi/1704294866787030251 ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
☘ همیشه بی‌مقدمه وارد ماه‌ها و زمان‌های خوب می‌شویم و احساس می‌کنیم چرا آماده نیستیم. ☘ حدود یک هفته دیگر طلیعه ماه است و ایام ندای "ملک داعی" و کم‌کم ماه و بعد هم ضیافت بزرگ ماه خدا... ☘ کمی خودمان را آماده کنیم که برای به دوش کشیدن بارهای سنگینی که ما را به آن فراخوانده جز با شانه‌های ستبری که با آبیاری و در کوره گداخته شده باشد، نمی‌توان قدم از قدم برداشت... 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
در آینه اختلافات رشد را ببينيم 🔻 با خیلی از رفقا در تحلیل مسئله انتقام اختلاف نظر دارم. خيلی هم جدی هستیم و اشکالات اساسی به حرف‌ها دارم، حتی گاهی از برخی سخنان می‌کنم. اما این مهم نیست، من همه این بچه‌های انقلاب را دوست دارم. شايد گاهی از دست شان کلافه شوم ولی دوست شان دارم چون در وجودشان رد پای انقلاب اسلامی را می‌بینم ... 🔻 انقلاب، جوان تربیت کرده است. جوانی که برای انقلابش اهمیت قائل است. به آن فکر می‌کند. نسبت به آرمان‌های آن دارد. خود را حریص بر حراست از اصول آن می‌داند و در همان حدی که می‌فهمد، محکم می‌ایستد. انقلابی که بدنه‌ای غیرتمند پشت خود دارد را نمی‌توان ساده ضربه زد. 🔻 می‌تواند جهانی اندیش باشد و به بین‌الملل اسلامی فکر کند. آن را تحلیل کند، ایده دهد، در مقیاس جهانی... این‌ها خيلی سرمایه است حتی اگر سطح آن تحلیل را نپسندیم. این جوان را مکتب انقلاب رشد داده است. آثار وجود این جوانان رشید را همه‌جا می‌توان دید و مصاديق متعددی را می‌توان روایت کرد. 🔻 برادر عزیزی که ساکن است چندی پیش بعد از سال‌ها به ایران آمده بود. قرار گذاشتیم و همدیگر را لختی دیدیم و گپی زدیم و اطلاعات دست اولی از آنجا شنیدم. اما یک نکته خیلی برجسته بود. می‌گفت در انگلیس اغلب را وقتی می‌بینی انگار در هپروت اند، حکومت طوری سبک زندگی را طراحی کرده که همه در اوقات خارج از کار یا مشغول و فحشا هستند و یا غرق در اما در زندگی‌شان هیچ دغدغه و آرمانی نمی‌بینی. 🔻 آن است. حیات ندارد. آلت دست اصحاب قدرت و ثروت است. این را مقایسه کنید با جوان انقلاب اسلامی که امام و آقا تربیت کردند. انصافا وجدآور است. 🔻 حال باید تلاش کنیم این اختلافات موجب رشد شود نه تنازع... ✅ یادداشت مرتبط: https://eitaa.com/taalighat/1240 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
درس خارج انقلاب، ضرورت امروز و فردای انقلاب 🔻 وقتی به تحلیل‌ها، کنش‌ها و بروزات بچه‌های نگاه می‌کنیم با اختلاف نظرهای بنیادین مواجه می‌شویم. جالب آنکه هردو طرف مدعی دفاع از انقلاب، بیان و حراست از هستند و هریک دیگری را به نفهمیدن طرح رهبری یا عدول از اصول انقلاب متهم می‌کنند و هردو اتفاقا با استناد به بیانات و عملکرد امام و آقا شواهدی بر نظر خود اقامه می‌کنند یا حتی یک بیان را از دومنظر متفاوت تحلیل می‌کنند. البته که نیت همه این عزیزان خیر است و همه هدفی مقدس حراست از انقلاب را در سر دارند. این وضعیت ادامه خواهد یافت و فعلاً مفری از آن نیست و در موضوعات مختلف با آن مواجه خواهیم بود. 🔻 مسئله اساسی اینجاست: آقا در تصریح می‌کند ما نظامی هستیم که از صفر آغاز کردیم. این تعبیر دلالت‌های مهمی دارد. ما مبانی و اصول و قواعد حکمرانی خود را بر اساس اصول موجود در دانش رایج و علوم انسانی مدرن اخذ نکردیم. امام یک نظام با قواعد کلان اداره آن را با تکیه بر تراث تولید و استنباط کرد و همین‌طور آقا. پس ما با حرف نو مواجهیم که هنوز همه ابعاد آن واکاوی نشده، تفصیل نیافته و اگر در گوشه و کنار بیانات امام و آقا اشاراتی هست، هنوز تبدیل به دستگاه و نظام واره تحلیلی و فکری نشده است. 🔻 پس مسئله اصلی این است که هنوز ابعاد مختلف و تنقیح نشده است. اینجاست که سخن از ایده‌ای به‌میان می‌آید که چندسالی است نام آن را گذاشتم. درس خارج انقلاب یعنی فهرستی از مسائل و موضوعات کلان و خرد انقلاب تهیه کنیم و در تبویبی منطقی را به گفتگو بگذاریم. آنقدر بحث و گفتگو و استدلال کنیم و از استنباط و استدلال خود دفاع کنیم تا سخن منقح تولید شود. 🔻 برای پیشبرد این ایده طرحی عملیاتی داشتم که در فضای عمومی بیان نمی‌کنم اما اجمالاً این رهنمود در کلام آقا نیز بود که باید بر سر اصول مکتب امام گفتگو کرد و با روش اجتهادی فروع را از اصول استنباط کرد. 🔻 توجه کنیم در مسیری که انقلاب در پیش دارد با مسائل متعدد و متنوعی در فرهنگ، سیاست، اقتصاد و... مواجهیم. این مسائل را باید بتوانیم با سیستم فکری بومی انقلاب تحلیل و حل کنیم وگرنه امکان از مسیر اصیل انقلاب وجود دارد. 🔻 آغازی است برای تدوین و تدقیق چیزی که سال‌هاست از تولید آن عقبیم. یکی گام‌های آغاز این امر تدوين و طبقه‌بندی نظام مفاهیم اصلی انقلاب است. دکترین انقلاب بر اساس ابواب کلان مسائل آن تنظیم شود. 🔰️ برای این مسئله افرادی باید آغازگر باشند که دارای تحلیل سلیم و سابقه عمیق در فهم مکتب هستند مانند حضرت نه هرکسی که از اتفاق چند کتابی از آقا خوانده است و چند سخنرانی شنیده... 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
🔻 وقتی حادثه‌ای را که ولی جامعه آن را نشانه عظمت روحی یک ملت و از می‌داند را عملیات بخوانی، بايد برای این حد فاصله تحلیلی با رهبرت نگران شوی. https://virasty.com/Hosseinizadi/1704912867953843339 ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
🔻 ایران مقتدرانه و در بهترین زمان ممکن نفتکش دزدهای آمریکایی را جلوی چشم‌شان توقیف کرد و ... 🔻 چرا این کانال‌ها و تحلیگران نگران و مدعی انفعال ایران تو این موارد در سکوت فرو رفتند؟ نکند این را هم عملیات می‌دانند! 🔻 غیر از ایران و محور مقاومت کسی در دنیا جرأت حتی سوال از کشتی‌های آمریکا را دارد؟! 🆔@taalighat
تا آمد، شعف کل وجودم را گرفت فکر ذکر سجودم را گرفت 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
🖋گزیده ای از متن تبیینی جمعی از شاگردان (رحمه الله علیه) به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران حاج قاسم سلیمانی 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
🖋گزیده ای از متن تبیینی جمعی از شاگردان (رحمه الله علیه) به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران حاج قاسم سلیمانی 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
1_9062863496.pdf
1.16M
📝متن کامل بیانیه تبیینی جمعی از شاگردان مکتب امام خمینی (رحمه الله علیه) به مناسبت هفتمین روز شهادت زائران حاج قاسم سلیمانی 🔻🔻🔻🔻 🆔@taalighat
☘ اگر کسی با همراه نشود، به نخواهد رسید. برای همراه شدن با رجب باید دست در دست نهاد. ☘ کاروان می‌رود و زمزمه "اللهم انی اسئلک بمعانی جمیع ما یدعوک به ولاة امرک" به لب، خود را به می‌رساند تا به شاخه‌های درخت طوبی برسد و بالا رود تا این شاخه‌ها او را به وادی رمضان برسانند... ☘ و سهم من و است اگر در خواب غفلت بمانم... 🔻🔻🔻🔻 🆔 @taalighat