✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️طبق فرمايش امام صادق (عليه السلام) دعای چه کسانی ردّ نمی شود؟
🔸 #امام_صادق (عليه السلام) درباره ردّ نشدن #دعاى بعضی افراد می فرمايد: «#دعاىسهگروه هرگز ردّ نمى شود و حتماً خداوند دعاى آنان را به هدف #اجابت مقرون مى سازد:
1⃣«دُعَاءُ الْوَالِدِ لِوَلَدِهِ اِذَا بَرَّهُ، وَ دَعْوَتُهُ عَلَيْهِ اِذَا عَقَّهُ»؛ (#دعای_پدر در حقّ #فرزند به هنگامى كه فرزند كار نيكى در حقّ پدر مى كند، و #نفرين_پدر در حقّ فرزند زمانى كه فرزند مورد #عاقّ پدر قرار مى گيرد). جوانان عزيز! احترام #پدر و #مادر را فوق العاده نگهداريد؛ زيرا #دعاى والدين بسيار كارساز، و #نفرينشان نيز بسيار خطرناك است. خوشا به حال آنها كه سايه پدر و مادر بر سرشان است و مى توانند در سختى ها و مشكلات از آنها بخواهند تا برايشان #دعايى كنند، آنها منبع سعادتاند.
2⃣«دُعَاءُ الْمَظْلُومِ عَلَى ظَالِمِه، وَ دُعَائُهُ لِمَنِ انْتَصَرَ لَهُ مِنْهُ»؛ (#نفرين_مظلوم بر كسى كه به او #ظلم كرده، و #دعای_مظلوم در حقّ كسى كه به ياريش شتافته است). اين دعا نيز بى شكّ #مستجاب خواهد شد و از درگاه پروردگار رد نمى شود.
3⃣«وَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ دَعَا لِأَخٍ لَهُ مُؤْمِنٍ وَاسَاهُ فِينَا، وَ دُعَاؤُهُ عَلَيْهِ إِذَا لَمْ يُوَاسِهِ مَعَ الْقُدْرَةِ عَلَيْهِ وَ اضْطِرَارِ أَخِيهِ إِلَيْهِ؛ [۱] (دعاى #مرد_مؤمنى كه از برادر مؤمنش #تقاضاى كمك كرده و او #اجابت نموده و به خاطر محبّت به اهل بيت كمكش كرده است، و #نفرين_مؤمنى كه از كسى تقاضاى كمك كرده و قادر بر كمك وى بوده و به كمكش نشتافته است).
پی نوشت:
[۱] الأمالی، طوسى، محمد بن حسن، دار الثقافه، قم، ۱۴۱۴ق، چاپ اول، ص ۲۸۰
📕داستان ياران، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسه امام على بن ابيطالب (ع)، قم، ۱۳۹۰ش، چاپ اول، ص ۱۳۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#دعا
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
تبیین
⭕️سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد
🔸رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله):
🔹 #سرآمدان را نمیشود از حافظهی تاریخ حذف کرد؛ نکتهی مهمّ مورد توجّه ما این است. #سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه #تبلیغات_مخالفین نتواند چهره های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، #رسانههای_تبلیغاتی که روزبهروز هم #مدرنتر میشوند، امروزیتر میشوند، #مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند دربارهی چهره های برجسته و منوّر هم #دروغ_پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است.
🔹 #خورشید زیر ابر باقی نمیماند. #ابنسینا و #شیخ_طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند #خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند. شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از #حافظهی_تاریخ زدود، نمیشود #تحریف هم کرد. ابعاد #شخصیّتامامبزرگوار ما از ابنسینا و شیخ طوسی وسیعتر است، #متنوّعتر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، به مراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آنگونه برجستهها و سرآمدها حضور دارند.
🔹 #امام یک #سرآمدِهمهجانبه است؛ هم در #دانشهایدینی سرآمد است ـ امام در #فقه، در #فلسفه، در #عرفان_نظری، سرآمد است ـ هم در #ایمان و #تقوا و #رفتارهای_پرهیزکارانه سرآمد است، هم در #استحکام_شخصیّت و #قوّت_اراده سرآمد است، هم در #قیامِ_لله و #سیاستورزیِانقلابی و #ایجادِ_تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است.
🔹این خصوصیّات در هیچ کدام از #سرآمدانِ_تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در #امام_بزرگوار این #خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این #امام_بزرگوار را هیچکس نمیتواند از #حافظهی_تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرن های آینده، و نمیتواند #شخصیّت او را #تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت #چهرهدرخشانامام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این #خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت.
بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خمینی #امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (علیه السلام) درباره طولانی بودن سفر آخرت و لزوم تهیه «زاد و توشه» چه فرموده است؟ (بخش اول)
🔹 #امام_علی (علیه السلام) در بخشی از نامه ۳۱ #نهج_البلاغه که خطاب به #امام_حسن (علیه السلام) نوشته شده، به «طولانى بودن #سفر_آخرت و نياز شديد به تهيه زاد و #توشه» براى اين سفر از #طاعات و #كارهاى_خير، به ويژه انفاق در راه خدا اشاره كرده است. نخست ميفرمايد: «وَ اعْلَمْ أَنَّ أَمَامَكَ طَرِيقاً ذَا مَشَقَّةٍ بَعِيدَةٍ وَ أَهْوَالٍ شَدِيدَةٍ»؛ ([فرزندم!] بدان راهى بس #طولانى و پر مشقت در پيش دارى). پيمودن راههاى دنيا، هرچند طولانى و مشقت بار باشد، در برابر #راه_آخرت سهل و آسان است.
🔹#راه_آخرت بسيار پر پيچ و خم و از گردنه هاى صعب العبور #فضايل_اخلاقى و مبارزه با #هواهاى_نفسانى میگذرد، و گاه پيمودن يكى از آنها سالها وقت مى طلبد. حضرت بعد از اين هشدار، لزوم تهيه زاد و #توشه براى اين سفر را گوشزد میكند؛ لذا ميفرمايد: «وَ أَنَّهُ لَا غِنَى بِكَ فِيهِ عَنْ حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ، وَ قَدْرِ بَلَاغِكَ مِنَ الزَّادِ، مَعَ خِفَّةِ الظَّهْرِ»؛ (در اين راه [پر خوف و خطر] از كوشش و #تلاش_صحيح و فراوان و #توشه_كافى كه تو را به مقصد برساند بى نياز نيستى؛ به علاوه بايد در اين راه سبكبار باشى [تا بتوانى به مقصد برسى]).
🔹اساس اين زاد و توشه همان است كه در #قرآن_مجيد آمده است؛ آنجا كه ميفرمايد: «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزّادِ التَّقْوَى» [۱] (و زاد و #توشه تهيه كنيد، و بهترين زاد و توشه #تقوا و پرهيزكارى است). تعبير به «حُسْنِ الْإِرْتِيَادِ» با توجّه به اينكه #ارتياد به معناى طلب كردن است، مفهومش حسن طلب يا به عبارت ديگر تدبير و #مديريت_صحيح در طريقه تهيه زاد و توشه براى #سفر_آخرت است. تعبير به «خِفَّةِ الظَّهْرِ»؛ (سبك بودن پشت) اشاره به چيزى است كه در «قرآن مجيد» آمده مى فرمايد: «وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالاً مَّعَ أَثْقالِهِم» [۲] (آنها بار سنگين [گناهان] خويش را بر دوش مى كشند و [همچنين] بارهاى سنگين ديگرى را اضافه بر بارهاى سنگين خود).
🔹#اميرالمؤمنين (عليه السلام) به فرزندش ميفرمايد كه هرگز مانند آنان نباشد و تا میتواند پشت خود را از اين بار سبك گرداند. در خطبه ۲۱ #نهج_البلاغه نیز، اين عبارتِ بسيار كوتاه و پر معنا آمده است: «تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا» (#سبكبار باشيد تا به قافله برسيد). در زمان هاى گذشته كه قافله ها به راه مى افتادند و به گردنه هاى صعب العبور میرسيدند، گرانباران وا مى ماندند و چون قافله نمیتوانست به جهت رسيدن آنها توقف كند، به مسير خود ادامه مى داد و آنها تنها در بيابان مى ماندند و طعمه خوبى براى دزدان و گرگان بيابان بودند.
🔹#امام (علیه السلام) پس از اين مقدمه كوتاه و پر معنا مسائل مالى و #انفاقِفىسبيلالله را - كه از مهمترين زاد و توشه هاى قيامت است - عنوان مى كند و مى فرمايد: «فَلَا تَحْمِلَنَّ عَلَى ظَهْرِكَ فَوْقَ طَاقَتِكَ، فَيَكُونَ ثِقْلُ ذَلِكَ وَبَالًا عَلَيْكَ» (بنابراين بيش از حدِ توانت مسئوليت #اموال_دنيا را بر دوش مگير؛ زيرا سنگينى آن مايه مشقّت و وبال تو خواهد بود). اشاره به اينكه آنقدر ذخيره كن كه براى نياز تو كافى باشد و بتوانى فرداى #قيامت پاسخگوى آن باشى، وگرنه همچون بار سنگينى بر دوش تو خواهد بود، بارى كه از آن استفاده نمى كنى و فقط رنج آن را مى كشى.
🔹سپس حضرت با تعبير جالبى دعوت به #انفاق فى سبيل الله مى كند و مى فرمايد: «وَ إِذَا وَجَدْتَ مِنْ أَهْلِ الْفَاقَةِ مَنْ يَحْمِلُ لَكَ زَادَكَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، فَيُوَافِيكَ بِهِ غَداً حَيْثُ تَحْتَاجُ إِلَيْهِ فَاغْتَنِمْهُ وَ حَمِّلْهُ إِيَّاهُ، وَ أَكْثِرْ مِنْ تَزْوِيدِهِ وَ أَنْتَ قَادِرٌ عَلَيْهِ» (هرگاه در زمانى كه قدرت دارى، #نيازمندى را يافتى كه میتواند زاد و #توشه تو را براى روز #رستاخيز به دوش گيرد، و فردا كه به آن نيازمند میشوى به تو بازپس گرداند، آن را #غنيمت بشمار و [هر چه زودتر] و بيشتر اين زاد و توشه را بر دوش او بگذار). آنگاه مى افزايد: «فَلَعَلَّكَ تَطْلُبُهُ فَلَا تَجِدُهُ» (زيرا ممكن است روزى در جستجوى چنين شخصى برآيى و پيدايش نكنى). #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] سوره بقره آيه ۱۹۷
[۲] سوره عنكبوت آيه ۱۳
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#آخرت #قیامت #توشه #تقوا
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️امام مهدی عجاللهتعالیفرجهالشریف:
🔸فَإِنـّا يُحيطُ عِلمـُنا بِأنْبـائِكُمْ، وَ لا يَعْزُبُ عَنّا شَىءٍ مِنَ أخبارِكُمْ وَ مَعْرِفَتِـنا بَالِزَّلَلِ الَّذى أصابَكُمْ.
🔹به راستى كه #علم ما بر #اوضاع_شما احاطه دارد، و هيچ چيز از #احوال_شما بر ما پوشيده نيست، و نسبت به #لغزش هايى كه از شما سر میزند #شناخت داريم.
📕بحارالانوار، ۱۷۵/۵۳
#امام_زمان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️گستره عفاف (بخش اول)
🔸در این نوشتار برآنیم که ثمرات و نتایج #عفت_ورزی را در جامعه مورد بررسی قرار داده، و با نگاهی به عوامل سیر نزولی توجه به فرهنگ #عفاف و #حجاب، راهکارهای اجرایی که باعث رشد و ترویج این فرهنگ در جامعه می شود را ارائه دهیم.
💠ثمرات و نتایج عفت ورزی (۱)
1⃣استحکام خانواده
🔹یکی از کوچکترین و با اهمیت ترین نهادهای اجتماعی یک جامعه، #خانواده است. خانواده مرکز #عشق، #امید و تحقق آرزوهای زیبا و شیرین دختران و پسران است. هر چه پیوند #زن و #شوهر صمیمیتر و قوی تر باشد، استحکام خانواده نیز بیشتر خواهد بود. اگر #عفاف و #حجاب در جامعه ای کاملاً رعایت گردد، روابط جنسی به محیط خانواده محدود شود و حریم زن و مرد در محیط بیرون از منزل حفظ شود، در نتیجه #جوانان به #ازدواج تمایل بیشتری پیدا کرده، و خانواده های تشکیل شده نیز ثبات بیشتری خواهند داشت.
🔹برعکس اگر #خودنمایی، #آرایش و #تبرّج در اجتماع رواج یابد، #حریم_روابط زن و مرد در اجتماع شکسته شود، و #آزادیهای_منفی و افکار انحرافی در جامعه گسترش یابد، در نتیجه کانون گرم خانواده به سردی می گراید، و عشق و #محبت در خانواده، جای خود را به #تنفر می دهد و نخستین کانون تربیت، مهر و عاطفه #کودکان ویران می گردد، و نهایتاً آمار #طلاق و فحشا به فزونی می گراید. بی تردید نهاد #خانواده در پرتو پاسداری از حریم #حجاب و #عفاف است که درخشش و بالندگی لازم را پیدا خواهد کرد.
🔹چنانچه، چراغ وقتی نورافشانی می کند که سیم های متصل به آن سالم باشند، و اگر پوشش این سیم ها از بین رفته و یا زدگی داشته باشند، نه تنها نیروی برق را به خوبی منتقل نمی کنند، بلکه اتصال آنها به یکدیگر موجب حریق و آتش سوزی می گردد. #زن و #مرد نیز که همانند جریان مثبت و منفی دست به دست هم داده و #چراغ_خانواده را روشن کرده اند؛ می بایست #عفاف و اعتماد متقابل را رکن اصلی این پیوند قرار دهند، وگرنه این چراغ با آتش هوس به خاموشی خواهد گرائید.
2⃣آرامش روانی
🔹#عفاف بازدارنده بسیاری از التهابات و هیجانات روحی است. نبودن #حریم میان زن و مرد، ترویج معاشرت های بی بند و بار، و دیدن صحنه های تحریک آمیز، مستهجن و رکیک، هیجانها، التهابات جنسی را فزونی می بخشد و جاذبه جنسی و تقاضای روابط نامشروع را به صورت یک عطش روحی اشباع نشدنی در می آورد،
🔹و چون ارضای این غریزه در تمامی موارد و به صورت دلخواه ممکن نیست، و همیشه مقرون به نوعی احساس محرومیت است، باعث برهم خوردن #تعادل_روحی و اختلالات روانی فرد می شود. #اسلام با تعدیل و رام کردن این التهابات از طریق محدود کردن #نگاه، خضوع در کلام، #پوشش و بالاخره رعایت #عفاف در همه زمینه ها برای فرد، آرامش روحی و روانی به ارمغان می آورد. #ادامه_دارد...
منبع: تبیان
#عفاف #عفت #حجاب
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️اهمیتنقشوالایزنان درجامعه
🔹نقش #زن در جامعه بالاتر از نقش مرد است؛ برای اینکه #بانوان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعّال در همه ابعاد هستند، قشرهای فعّال را در دامن خودشان #تربیت میکنند. خدمت #مادر به جامعه از خدمت معلّم بالاتر است، و از خدمت همهکس بالاتر است و این امریاست که انبیا میخواستند. میخواستند که #بانوان قشری باشند که آنها تربیت کنند جامعهرا، و شیرزنان و شیرمردانی بهجامعه تقدیم کنند.
🔹لکن آنهاییکه میخواهند اینکشور را از همه مواهب محروم کنند، از مواهب اسلامی، اخلاقی، اعمال صالحه و آنها را به مراکزفساد بکشانند، آنها هستند که می بینند الآن کهشما واردشدید درجامعه و خدمت بهجامعه [و]نقشه های آنها نسبت به #بانوان و نسبتبه مردان باطل شده است، از این جهت فریادآنها بلند است کهچیزی نشده است و این زمان مثل زمان رژیم سابق است و هیچ تغییری با زمان رضاخان و پسرش نکرده! اینها تبلیغاتی است برخلاف آنچیزی که مشاهَد است.
🔹برای بانوان سرتاسر کشور و مردان سرتاسر کشور، تحولی که پیدا شده، آنارزشی که امروز در کشورهای اسلامی و خصوصاً در کشورایران پیداشده است، این است که در رژیم سابق شان و مرتبت، عبارت از آرایش مهوِّع و لباسهای کذا و منزلگاه های کذا بود؛ و امروز ارزش، ارزش انسانی است، ارزش اخلاقی است، ارزش انسانی است بواسطه همین تحول در قشر بانوان، دیگر آنهایی که با آرایشهای فاسد و لباسهای فاخر میخواستند فخرفروشی کنند در بین جامعه نسوان ما محکوماند و خجالتزدهاند
بیاناتحضرتامام۵۹/۱۲/۲۵
منبع:سایتجامعامامخمینی
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آیه ۷۱ سوره «اسراء» چگونه بر وجود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دلالت می کند؟
🔹در قرآن مجيد، آياتی وجود دارد كه دلالت می كند #امام_زمان (عج) وجود دارد. در يكى از اين آيات (آيه ۷۱ سوره اسراء) چنين آمده است: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لا يُظْلَمُونَ فَتِيلاً؛ روزى كه هر گروهى را به توسط امامشان مى خوانيم، كسانى كه نامه عملشان به دست راستشان داده شود آن را با شادى و سرور مى خوانند و به قدر رشته شكاف هسته خرمايى به آنان ستم نمى شود». مفاد آيه اين است كه از هر كس در روز قيامت، از امام به حق سؤال مى شود، اگر معترف و معتقد به آن بود، رستگار خواهد شد و نامه عملش را به دست راست او مى دهند.
🔹لذا بايد در هر زمانى «امامى واجب الاطاعة» وجودداشتهباشد، امامى كه بدون معرفت و متابعت از او فلاح و رستگارى هرگز در قيامت براى انسان نخواهد بود. لذا در روايات مى خوانيم كه پيامبر (صلى الله عليه و آله) فرمود:«مَنْمَاتَ وَ لَا يَعْرِفُ إِمَامَهُ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً؛ [۱] هركس بميرد در حالى كه امامش را نشناخته به مرگ جاهليت از دنيا رفته است». از آنجا كه وظيفه هر شخصى متابعت از حق و حقيقت است، پس بايد در هر زمانى امام به حق و حقيقت موجود باشد تا مردم با اراده و اختيار او را به عنوان رهبر خود برگزينند و با پيروى او از جمله اصحاب يمين گردند.
🔹از آنجا كه «لوح محفوظ» يكى است و اختصاص به گروه خاصی ندارد، لذا نمى توان لفظ «إمامهم» در آيه را حمل بر لوح محفوظ نمود و نيز ممكن نيست كه مقصود به كلمه «امام» در آيه، كتاب هر قوم باشد؛ زيرا آيه شامل همه انسان ها از اول خلقت تا آخر خلقت است، در حالى كه اولين كتاب مشتمل بر شريعت، كتاب نوح است و قبل از او كتابى اين چنين بر مردم نازل نشده است. سيوطى به سندش از رسول خدا (ص) در ذيل آيه فوق نقل كرده كه فرمود: «يُدْعَى كُلُّ قَوْمٍ بِإِمَامِ زَمَانِهِمْ وَ كِتَابِ رَبِّهِمْ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِم؛ [۲] هر قومى به امام زمانش و كتاب پروردگارش و سنت پيامبرش محشور خواهد شد». و نيز از ابن عباس نقل كرده كه مقصود به «امام» در آيه شريفه فوق، امام هدايت و امام ضلالت است. [۳]
🔹كلينى از امام باقر (ع) نقل كرده كه فرمود: «لَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» قَالَ الْمُسْلِمُونَ: يَا رَسُولَ اللهِ أَ لَسْتَ إِمَامَ النَّاسِ كُلِّهِمْ أَجْمَعِينَ؟ قَالَ فَقَالَ رَسُولُ اللهِ (صلى الله عليه و آله): أَنَا رَسُولُ اللهِ إِلَى النَّاسِ أَجْمَعِينَ وَ لَكِنْ سَيَكُونُ مِنْ بَعْدِی أَئِمَّةٌ عَلَى النَّاسِ مِنَ اللهِ مِنْ أَهْلِ بَيْتِی يَقُومُونَ فِی النَّاسِ فَيُكَذَّبُونَ...؛ [۴] زمانى كه آيه «يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» نازل شد مسلمانان عرض كردند: اى رسول خدا آيا شما امام همه مردم نيستى؟ حضرت فرمود: من فرستاده خدا به سوى همه مردمم، ولى زود است كه بعد از من امامانى از اهل بيتم بيايند، آنان در بين مردم قيام خواهند نمود، ولى تكذيب مى شوند...».
🔹بشر بن غالب از امام صادق (ع) درباره آيه «يَوْمَ نَدْعُوا...» سؤال كرد، حضرت فرمود: «إِمَامٌ دَعَا إِلَى هُدًى فَأَجَابُوهُ إِلَيْهِ وَ إِمَامٌ دَعَا إِلَى ضَلَالَةٍ فَأَجَابُوهُ إِلَيْهَا هَؤُلَاءِ فِی الْجَنَّةِ وَ هَؤُلَاءِ فِی النَّارِ وَ هُوَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ: "فَرِيقٌ فِی الْجَنَّةِ وَ فَرِيقٌ فِی السَّعِيرِ"؛ [۵] امامى است كه مردم را به هدايت دعوت كرده و مردم نيز او را اجابت نموده اند، و امامى است كه مردم را به ضلالت دعوت كرده و او را اجابت نموده اند. آنان در بهشت و اينان در دوزخاند و اين سخن خداوند عزوجل است که می فرماید: گروهی در بهشت اند و گروهی در جهنم».
پی نوشتها؛
[۱] الكافی، دارالكتب الإسلامية، چ ۴، ج ۱، ص ۳۷۷
[۲] الدرالمنثورفىتفسيرالمأثور، سيوطى، كتابخانه آية الله مرعشى نجفى، ج۴، ص۱۹۴
[۳] همان
[۴] الكافی، همان، ج ۱، ص ۲۱۵
[۵] الأمالی، ابن بابويه، كتابچى، چ ۶، ص ۱۵۳
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، چ هفتم، ص ۲۸۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_زمان #امام_مهدی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد