⭕️امام حسن مجتبی عليه السلام:
🔸«إنّا أهلُ بَيتٍ أكرَمَنَا اللهُ بِالإِسلامِ، واختارَنا واصطَفانا واجتَبانا، فَأَذهَبَ عَنَّا الرِّجسَ وَ طَهَّرَنا تَطهيرًا، والرِّجسُ هُوَ الشَّكُّ، فَلا نَشُكُّ فِی اللهِ الحَقِّ وَ دينِهِ أبَدًا، وَ طَهَّرَنا مِن كُلِّ أفنٍ وَ غَيَّةٍ».
🔹ما از خاندانى هستيم كه خداوند با #اسلام گراميمان داشته است و ما را #برگزيده، انتخابمان كرده است و هرگونه #پليدى و رجس را از ما دور كرده، و كاملاً #پاكمان گردانيده است؛ پليدى و رجس، همان شكّ است و ما هرگز در وجود خداى حقّ و دين او ترديد نمیكنيم. خداوند ما را از هرگونه سست رأيى و گمراهى پاك گردانيده است.
📕امالی طوسی، ۵۶۲، ۱۱۷۴ عن عبدالرحمن بن كثير عن الإمام الصادق عن أبيه عن جدّه عليهم السلام
#امام_حسن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام حسن مجتبی (عليه السلام) دارای چه ويژگی های شخصيتی بودند؟
🔹#امام_حسن (علیه السّلام)، از چهره های برجسته #اخلاقی است که #رفتار و #کردارش روشنگر راه هدایت است. #رسول_خدا (صلّی اللّه علیه و آله) در سخنان زیادی علاقه خویش را به فرزندشان #امام_حسن (علیه السّلام) بیان کرده و از دیگران نیز خواستند تا او را دوست بدارند. تعبیرهایی نظیر: «اَللّهُمَّ إِنِّی قَدْ أَحْبَبْتُهُ فَأُحِبُّهُ وَ أُحِبُّ مَنْ یُحِبُّهُ». [۱] «مَنْ أَحَبَّنِی فَلْیُحِبُّهُ وَ لِیَبْلُغِ الشَّاهِدُ مِنْکُمْ الْغَائِبَ». [۲] «مَنْ أَحَبَّ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ فَقَدْ أَحَبَّنِی وَ مَنْ أَبْغَضَهُمَا فَقَدْ أَبْغَضَنِی». [۳] «مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَنْظُرَ إِلَی سَیِّدِ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلْیَنْظُرْ إِلَی الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ». [۴] نمونه هایی از کلماتی است که #رسول_خدا (صلّی الله علیه و آله) درباره فرزندشان #امام_حسن (علیه السّلام) فرموده است.
🔹درباره ویژگیهای عبادی #امام (علیه السلام) مطالبی نقل شده است. از جمله درباره #سفرهای_حج آن حضرت که پیاده انجام شده، آمده است که: «إِنِّی لَأَسْتَحْیِ مِنْ رَبِّی أَنْ أَلْقَاهُ وَ لَمْ أَمْشِ إِلَی بَیْتِهِ، فَمَشَی عِشْرِینَ مَرَّةً مِنَ الْمَدِینَةِ عَلَی رِجْلَیْهِ». [۵] (من شرم دارم که خداوند را ملاقات کنم در حالی که #پیاده به خانه او نرفته باشم. پس بیست بار از مدینه با پای پیاده به زیارت خانه خدا رفت). در نقل دیگری آمده است که آن حضرت بیست و پنج بار با پای پیاده به سفر حج رفت. [۶] «ابن سعد» در نقل خود پانزده بار ذکر کرده است. [۷]
🔹#بذل و #بخشش در راه خدا، یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی آن امام بزرگوار است که زبانزد خاص و عام بوده است. زمانی که «اسماعیل بن یسار» همراه «عبدالله بن انس» برای گرفتن پول به شام، نزد معاویه رفته و چیزی به دست نمی آورند، اسماعیل در شعری خطاب به دوستش «ابن انس» می گوید: «لعمرک ما إلی حسن رحلناو لا زرنا حسینا یا بن انس» [۸] (به جان تو سوگند ای فرزند انس که ما به سوی [امام] #حسن (علیه السّلام) نرفته و به زیارت حسين (علیه السّلام) نشتافته بودیم). مقصود او چنین بود که اگر زیارت این دو برادر است که زائر با دست پر باز می گردد.
🔹در نقلی آمده است که شخصی حضور #امام_حسن (علیه السّلام) رسید و اظهار نیاز کرد. حضرت به او فرمود: نیازهایت را بنویس و به من ده. زمانی که او نوشت و آورد، #امام (عليه السلام) دو برابر نیازش پرداخت. [۹] و در روایت دیگری آمده است که #امام (عليه السلام) در طول زندگی خود، سه بار و هر بار نیمی از تمامی ما یملک خود را در راه خدا بخشید. [۱۰]
🔹«ابو هارون نامی» گوید: در سفر حج به مدینه رفتیم، گفتیم سری به فرزند رسول خدا (صلّی الله علیه و آله) بزنیم و سلامی بر او بکنیم. نزد آن بزرگوار رفتیم و از سفر خود گفتیم. وقتی بازگشتیم، برای هر کدام ما چهارصد فرستاد. نزد آن حضرت برگشته گفتیم که وضعمان خوب است. حضرت فرمود: «لَاتُرَدُّوا عَلَیَّ مَعْرُوفِی». [۱۱] به #امام_حسن (علیه السّلام) گفتند: «فِیکَ عَظَمَةٌ»؛ (شما عظمت خاصی دارید). امام فرمود: «لَا بَلْ عِزَّةٌ، قَالَ اللهُ تَعَالَی: فَلِلّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ» [۱۲] (این عظمت نیست بلکه عزت است، خداوند فرموده است: عزت برای خدا، پیامبرش و مؤمنان است).
🔹#امامحسنمجتبی (عليه السلام) در مدت هشت نه سالی که پس از صلح در مدینه بودند، مرتب با شیعیان کوفه که برای حج به حجاز میآمدند دیدار داشتند. طبیعی است که آنها حضرت را به عنوان امام خود پذیرفته و در کار دینداری خود از آن حضرت بهره می بردند. مردی از شامیان گوید: روزی در مدینه شخصی را دیدم با چهره ای آرام و بسیار نیکو و لباسی در بر کرده که به طرز زیبایی آراسته و سوار بر اسب. درباره او پرسیدم. گفتند: #حسنبنعلیبنابیطالب (عليه السلام) است،
🔹خشمی سوزان سر تا پای وجودم را فرا گرفت و بر #علیبنابیطالب (عليه السلام) حسد بردم که چگونه او چنین پسری دارد. پیش او رفته و پرسیدم آیا تو فرزند علی هستی؟ وقتی تأیید کرد، سیل دشنام و ناسزا بود که از دهان من به سوی او سرازیر شد. پس از آن که به ناسزاگویی پایان دادم از من پرسید: آیا غریب هستی؟ گفتم: آری. فرمود: با من بیا، اگر مسکن نداری به تو #مسکن می دهم و اگر پول نداری به تو #کمک می کنم و اگر نیازمندی، #بینیازت سازم. من از او جدا شدم در حالی که در روی زمین محبوبتر از او نزد من کسی نبود. [۱۳]
#مآخذدرمنبعموجوداست
📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (علیهم السلام)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، ۱۳۸۱ ش، چاپ ششم، ص ۱۶۵ با مقداری تلخیص
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️اعتراف معاویه به غصب حق اهلبیت علیهم السلام
🔹اهل منبر خوب استقصا نمیکنند روایات عامه (اهل سنت) را درباره این مطالب که آنچه اینها نقل کردهاند حجت است. میگوید حضرت #امام_حسن تشریف داشت، #یزید هم بود، #معاویه هم بود، شاید کس دیگری هم بوده که این را نقل کرده. #حضرتاماممجتبی سلام الله علیه، کلمهای گفت، [که] در نظر آنها تند بود، بر علیه #معاویه بود. [اما] وقتی که داشت تشریف میبرد، [معاویه] یک جایزه خطیرهای (بزرگی) برای او حواله داد.
🔹#یزید اعتراض کرد؛ او آن حرف را به تو زد، [تو] به او این مقدار جایزه میدهی؟ [معاویه] گفت: «یا بُنَیَّ، والله إنَّ أَلْحَق لَهُمْ، أَخَذْناهُ مِنْهُمْ أَفَلا نُرْدِفُهُمْ دآبةً أَخَذْناها مِنْهُمْ؟!» (فرزندم! #حق [حکومت] از آن ایشان (خاندان پیامبر) است، و ما [به ظلم] از آنها گرفتهایم! آیا آنها را بر مرکبی که از آنها غصب کردهایم، سوار نکنیم!)؛ حاضر نباشیم پشت سر خودمان هم بنشینند؟ چه کلمه بسیار عجیب و غریبی است! آدم اینها را نباید حفظ کند؟ ما در روایات خودشان، عجائب و غرائب دیدهایم، بر له (به نفع) #اهل_بیت علیهم السلام، علیه دشمنان اهل بیت.
بیانات حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) در درس خارج فقه، کتاب حج، ١۴ دی ١٣٨۴
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آثار «تقوا» در انسان و جامعه (بخش سوم و پایانی)
🔸#تقوا به انسان آزادى معنوى مىدهد، یعنى او را از #اسارت و بندگى هوا و #هوس آزاد مىکند، رشته آز و #طمع و #حسد و #شهوت و #خشم را از گردنش برمىدارد و به این ترتیب ریشه رَقّیَتها و بردگی هاى اجتماعى را از بین مىبرد.
💠اثر اخروى تقوا
🔹اثر #تقوا در #آخرت این است که #گناهان گذشته را پاک مىکند، کفاره عمل گذشته است، یعنى [گناهان گذشته را] محو مىکند: «وَ یُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ». مقصود این است که اثر گناهان گذشته را جبران مىکند، چون #تقواى_واقعى [همراه با] #توبه است. کسى که یک آلودگی هایى در گذشته داشته، هنگامى #باتقوا خواهد بود که از آن آلودگیها #توبه کند. پس اثر آن گناهان گذشته پاک مىشود، مجازات اخروى هم از انسان سلب مىشود، یعنى خدا دیگر بنده باتقوایش را به خاطر گناهان گذشتهاش مجازات نمىکند.
🔹«وَ اللهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ» (خدا صاحب فضل و بزرگ است). #قرآن_کریم در این آیات مىخواهد ما را توجه بدهد که اگر ایمان ما #ایمان_واقعى باشد، و اگر عمل ما #عمل_اسلامى باشد، و اگر جامعه ما #جامعه_مسلمان باشد، مشمول انواعى از #عنایتهای_الهى خواهیم بود و موفقیتها خواهیم داشت. «انْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً» (#تقوا داشته باشید تا #روشنبین باشید)؛ و این خودش چه #موفقیت_بزرگى است که یک فرد یا یک جامعه روشنبین باشد.
🔹گاهى #قرآن بر همین اساس داستان نقل مىکند، یعنى جریان هایى از تاریخ مسلمین را نقل مىکند که به موجب این جریانها نشان مىدهد که در صدر اول، خداوند چگونه پیغمبر خودش را و به تبع، مؤمنینى را که همراه او بودند، چون بر راه حق و بر راه خدا و بر راه #تقوا بودند مؤیَّد کرد و از چه مضایق و #تنگناهایى نجات داد، و برعکس #دشمنان آنها را با آن همه قدرت و سطوت، با آن همه طنطنه و طُمطُراق نیست و نابود کرد. همه اینها را به صورت #درس_عملى بیان مىکند. [۱]
پی نوشت
[۱] مطهری، مرتضی، مجموعه آثار شهید مطهری، آشنایى با قرآن ۱-۵، ۱۳۷۷ش، ج ۲۶، صص ۲۲۳-۲۲۲
پدیدآورنده: حمید حنائی نژاد
منبع: وبسایت راسخون
#تقوا
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️«جنگ شناختی»، مهمترین راهکار دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی
🔹سخن از #جنگ_شناختی سخنی تازه نیست، از روزگاران دور، هرگاه قدرتی قصد داشت #حکومتی را براندازد، چنانچه #توان_نظامی این کار را نداشت و یا هزینه آن را سنگین می دید، سعی میکرد تا با روشهای مختلفی غیر از حمله نظامی به هدف خویش نائل آید. گاه از روشهای #امنیتی و گاه از روشهای #فرهنگی و #تبلیغی استفاده میکند. متخصصان جنگ شناختی، به حضور #جنگ_شناختی در همه اعصار اذعان داشته و قدمت آن را به بلندای تاریخ انسان میدانند.
🔹دوره معاصر که مناسبات سیاسی و فرهنگی در جهان امکان جنگ مستقیم را کاهش داده و بهتر بگوییم #جنگ_نظامی به صرفه و صلاح حکومتها نمیباشد، الگوی #جنگ_شناختی و تقابل بی صدای طرفهای درگیر نمایان شده و جنگجویان این نوع از جنگ با #اسلحههایی که به گلوله اندیشه و #فناوریهایذهن مسلح هستند، به مغز یکدیگر #شلیک میکنند. #انقلاب_اسلامی به عنوان یک اندیشه و الگوی سیاسی نوین، ضربه سنگینی بر استیلای #جهان_غرب وارد کرد.
🔹نظام سلطه تمامی اشکال براندازی سخت از جمله #شورش، #کودتا و #جنگ_نظامی را علیه انقلاب تجربه کرد، اما ایستادگی و #مقاومت ملت ایران تحت رهبری «ولی فقیه»، #دشمن را بر این واقعیت رهنمون ساخت که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمیتواند در برابر #ایمان و اعتقاد مردم ایران کارآمد باشد، بلکه برعکس موجبات برانگیختن، #وحدت و همبستگی هر چه بیشتر #ملت_ایران را فراهم میکند، لاجرم مقابلهای پیچیدهتر از پیش با رویکردی جدید با عنوان #جنگ_شناختی را برگزید.
🔹از دید کارشناسان سیاسی کشورهای غربی دیگر نمیتوان با یورش نظامی و #جنگ_سخت نظام #جمهوری_اسلامی را که امروزه به لحاظ وسعت سرزمینی، کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی، امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار و موقعیت جغرافیایی ممتاز در غرب آسیا به #قدرتی_کمنظیر تبدیل شده است، سرنگون کرد، بلکه تنها راه پیگیری مکانیسمهای جنگ شناختی است. در واقع برخی اعتقاد دارند #جنگ_شناختی گستردهترین تلاشی است که علیه ملت ایران و #انقلاب_اسلامی تاکنون به مرحله اجراء گذاشته شده است.
🔹#نامحسوس بودن، #تدریجی و #آرام بودن، #ابهام و #پیچیدگی داشتن، پر شمول و #فراگیر بودن و غلبه بُعد شناختی بر سایر ابعاد از مهمترین ویژگیهای این جنگ است. هدف اصلی آنان در این #نبرد_شناختی، مقابله با عناصر و مؤلفههای قدرت نرم و مقومهای نظام جمهوری اسلامی است، چرا که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین و مهمترین انقلاب نرم و فرهنگی، خطر گسترش و نفوذ قدرت جمهوری اسلامی ایران را به دشمنانش گوشزد میکند.
🔹برخی معتقدند جنگ شناختی #دشمنان جمهوری اسلامی ایران در بستر #فرهنگ انجام میشود و دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نظامی است. #فرهنگ راه و رسم زندگی است، نقش آن برای یک #جامعه، به مثابه روح برای جسم آدمی است، و اساسا موفقیت و پیروزی یک قوم و ملت در زمینه مادی و معنوی جز به بالندگی فرهنگی امکان پذیر نیست. یکی از شئون مهم #فرهنگ و یکی از زیرساختهای فرهنگ ملی، #فرهنگ_دفاعی است، یعنی هنر خوب عمل کردن در امر دفاع و استفاده بهینه از مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی برای حفاظت از چیزی که قصد دفاع از آن را داریم، به عبارت دیگر یعنی هنر دفع خطر بر اساس موازین و معیارهای مکتبی است.
🔹اساسا سیستم دفاعی کشورها به انحای مختلف تحت تأثیر #فرهنگ_دفاعی و راهبردی آنها قرار دارد، چرا که این فرهنگ با گذشت زمان و مواجهه با تهدیدات و چالش های مختلف شکل گرفته و استحکام یافته است. #فرهنگ_دفاعی استحکام بخش قدرت درونی نظام است. اگر فرهنگ دفاعی کشور به هر نحوی تضعیف و یا منحرف شود، ممکن است سنگرهای راهبردی نظام که تا کنون فتح ناشدنی بودند، مورد رخنه و هجوم قرار گیرند.
🔹در ایران با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تغییر شاخصههای بنیادین در عرصههای مختلف، در حوزه #فرهنگ_دفاعی نیز مؤلفههایی همچون نفی سازش، دفاع از مظلوم، استکبارستیزی و مبارزه با دشمن، جهاد و شهادت و... شکل گرفت و نهادینه شده است، به همین دلیل #دشمنان انقلاب اسلامی برای از پای درآوردن این درخت تناور، تمام نیروی خود برای دستیابی به اهداف خویش را به کار گرفتهاند که میتوان مهمترین اهرم برای دستیابی به این اهداف را «پیادهسازی الگوی #جنگ_شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی» بیان کرد.
✍محسن علیکرمی؛ کارشناس ارشد علوم ارتباطات
منبع: فارس
#جنگ_شناختی #جنگ_نرم #دشمن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️قدرت بدون انسانیت سبب فساد دنیا
🔹مرحوم مدرس - رحمة الله علیه - آن طوری که من شنیدم که ایشان گفتند. ایشان گفتند که #شیخ_الرئیس (بوعلی سینا) میگفته است که من از #گاو میترسم، برای اینکه #شاخ دارد و #عقل ندارد. این یک مسئله است. حالا فرضاً هم شیخ نگفته باشد، اما مسئله است. گاو شاخ دارد و عقل ندارد، قدرت دارد عقل ندارد.
🔹این هایی هم که در دنیا الآن #فساد راه میاندازند از همان سنخ هستند که شاخ دارند #عقل ندارند، #قدرت دارند #انسانیت ندارند... شما ملاحظه بکنید در هر جای دنیا که یک #فسادی وارد میشود برای همین معنا است که آن کسی که در آنجا، در آن نقطه قدرت دارد، این #قدرت دارد #عقل ندارد، قدرت دارد #انسانیت ندارد. این عقلی که من عرض میکنم آن عقلی است که «ما عُبِدَ بِهِ الرَّحْمن» [۱] و الّا - تدبیر - #شیطنت و تدبیر را اینها هم دارند.
🔹اما آن عقلی که #عقل_سالم باشد و بتواند انسان را به #ارزشهای_انسانی برساند ندارند. مجرد دانشمند بودن به یک معنا، این فایده ندارد. ممکن است که یک کسی #دانشمند بسیار بزرگی باشد لکن آن #عقل را نداشته باشد، #دانش خودش را صرف #فساد بکند، صرف تباه کردن #ملتها بکند. اینها دارند قدرت خودشان را صرف میکنند در اینکه ملتها را #تباه بکنند، تحت #ستم بکشند.
پی نوشت؛
[۱] آنچه که خدای بخشنده به آن، پرستش میشود.
📕صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۰۷ و ۲۰۸
منبع: وبسایت روح الله (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️یک «شیعه منتظِر» چه وظایف و رسالت هایی بر عهده دارد؟
💠بخشی از وظایفی که می تواند در رشد و بالندگی جامعه اسلامی و منتظران فرج مؤثر باشد به شرح زیر است:
1⃣«شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)»
🔹مهمترین وظیفه شیعه، «شناخت امام خویش» است. در اهمیّت این مسأله همین بس که در روایات متواتر که شیعه و سنّی آن را نقل کرده اند، آمده است: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة» [۱] (هرکس بمیرد و #امام_زمانش را نشناسد، به #مرگ_جاهلیّت مرده است). در روایات از ائمه معصومین (علیهم السلام) آمده است که: «#شناخت_امام آن است که انسان بداند که #اطاعت از آنها #واجب است و انسان باید از آنها پیروی کامل و خالص داشته باشد». بدون تردید مراد از #شناخت_حضرت، شناختی است که شیعیان را از #شبهههای_ملحدان در امان نگه دارد، و سبب نجات از اعمال گمراه کننده مدعیان دروغین مهدویّت یا مدعیان ارتباط با حضرت باشد.
2⃣«پیوند و ارتباط معنوی با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)»
🔹دیگر وظیفه شیعه در دوران غیبت، حفظ و «تقویتِ پیوند معنوی» با #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تجدید دائمی عهد و پیمان با حضرت است. #منتظران_واقعی ظهور هرگز نباید احساس کنند که در جامعه دارای مسئولیتی نیستند و هیچگونه تکلیفی نسبت به #امام خود ندارند. از شیعیان خواسته شده که در آغاز هر روز با یکی از #دعاهایی که مخصوص #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، با مقتدای خود و #مقام_ولایت ارتباط برقرار کنند.
🔹#شیعه_منتظر اگر در آغاز هر روز با حضور قلب و توجه کامل با امام خود #عهد و پیمان ببندد، هرگز تن به ذلّت و خواری، ظلم و بیعدالتی نمیدهد. نیز هرگز دچار بحران فکری و فرهنگی و از خود بیگانگی و یأس و ناامیدی نمیشود. یکی از دعاهایی که در این موضوع وارده شده #دعای_عهد است که از مضامین بسیار بالایی برخوردار میباشد. این دعا بهترین وسیله برای پیوند منتظران با #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. [۲]
3⃣«خودسازی و کسب فضایل اخلاقی»
🔹یکی دیگر از وظایف #منتظران امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، #تهذیب_نفس و آراستگی به #فضایل_اخلاقی است. در توقیع شریفی که از سوی #امام_مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خطاب به شیخ مفید نگاشته شده، آمده است: «از علل طولانی شدن غیبت و محروم ماندن شیعیان از ملاقاتشان با ما، #اعمال_ناشایستی است که آنان مرتکب میشوند و ما را ناراحت میکنند». [۳]
🔹از توقیع شریف استفاده میشود که #منتظر_واقعی، از اعمالی که سبب طولانی شدن غیبت حضرت و ناراحتی آن بزرگوار میشود، اجتناب میکند. بر این اساس با شناخت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پرهیز از #گناهان و در نهایت با #تهذیب_نفس و ارتباط معنوی با حضرت میتوانیم به بخشی از وظایفی که در قبال آن امام بزرگوار داریم، دست یابیم. #امام_صادق (علیه السلام) فرمود: «هر کس از شما بمیرد در حالی که #منتظر این امر (ظهور امام مهدی) باشد، مانند کسی است که با #قائم در خیمه ایشان بوده باشد». [۴]
پی نوشتها:
[۱] بحارالأنوار، ج ۸، ص ۳۶۸
[۲] مفاتیح الجنان
[۳] الاحتجاج طبرسی، ج ۲، ص ۶۰۲
[۴] المحاسن (احمد بن محمد بن خالد، برقی) ج ۱، ص ۲۷۷، ح ۱۴۹
منبع: وبسایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) با تلخیص
#امام_زمان #امام_مهدی #قائم
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد
⭕️امام على (عليه السلام):
🔸«إيّاكُم وَالغُلُوَّ فينا، قولوا، إنّا عَبيدٌ مَربوبونَ، و قولوا في فَضلِنا ما شِئتُم».
🔹از تندروى درباره ما بپرهيزيد، ما را بنده و دست پرورده خداوند بدانيد و آنگاه هرچه خواستيد در فضيلت ما بگوييد.
📕الخصال، ۶۱۴/۱۰ عن أبي بصير و محمّد بن مسلم عن الإمام الصادق عن آبائه عليهم السلام
#امام_علی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکموردرضایتنمیباشد