⭕️نامه 15 تشکل عدالتخواه کشور به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
♦️مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح اقای ربیعی را بررسی و به انتشار عموم بگذارید
🔸 هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی
با سلام
با توجه به مباحث طرح شده در جلسه استیضاح وزیر سابق کار، مورخ 17 مردادماه، و مسائل مطرح شده از سوی چند تن از نمایندگان مخالف و موافق استیضاح، و مطابق ماده 3 و 4 قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان، تشکل های عدالتخواه سراسر کشور درخواست داریم تا ضمن رسیدگی به موارد بیان شده، مراحل این پیگیری را به اطلاع عموم رسانده و قضاوت را به مردم واگذار نمایید.
لازم به یادآوری میباشد که این درخواست را تا اطلاع از نتایج حاصله، دنبال کرده و به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.
🔹تشکل های امضا کننده:
انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه سبزوار
مجمع حزب الله دانشگاه علم و صنعت
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر رفسنجان
محمع دانشجویی عدالتخواه دانشگاه کاشان
تشکل دانشجویی قسط شاهرود
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
تشکل دانشجویی امام حسن مجتبی کرمان
تشکل مردمی فتیه مشهد
مجمع دانشجو معلمان عدالتخواه فرهنگیان کرمان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه صنعتی قوچان
تشکل ارمان دانشگاه صنعتی اصفهان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️وزارت پزشکان کاسبکار!
🔹وزارت بهداشت لیست بلندبالایی از ۱۵۶۸ قلم "تجهیزات #ضروری پزشکی" منتشر کرده که بناست با ارز دولتی وارد کشور شود. فارغ از اینکه "چسب کاغذی" و "پروتز سینه" در این لیست دیده میشود؛ بررسی کلیت این لیست و مقایسه با لیستهای منتشر شده در سامانه اداره تجهیزات وزارت بهداشت نشان میدهد اکثریت قاطع این اجناس دارای #مشابه_داخلی هستند که مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را نیز اخذ نمودهاند. برای مثال در بخش مصرفیهای چشم که تخصص شخص قاضیزاده است و نمیتواند اظهار بیاطلاعی کند، ۱۶ مدل جنس با برندهای مختلف در شهرهای مختلف کشور تولید میشود که به تایید وزارت بهداشت رسیده است اما برای تمام آنها اجازه واردات صادر شده است و در لیست دریافتکنندگان #ارز_دولتی قرار گرفته است!
🔹در شرایط بحران ارزی و در سال حمایت از کالای ایرانی، و در شرایطی که مرتبا توسط رهبر معظم انقلاب، منع مصرف و واردات کالای خارجی که نمونه داخلی دارد توصیه میشود چگونه است که وزارت بهداشت که بدست تعدادی از پزشکان کاسبکار اداره میگردد؛ بجای حمایت از تولید داخل در جهت #اقتصاد_مقاومتی، اقدام به واردات بیرویه اجناس آنهم با ارز دولتی میکند؟ کدام وجدان غیرکاسبکاری در اوج مشکلات اقتصادی مردم این گونه آتش به ذخایر ارزی مملکت میزند؟ سود هنگفت حاصل از تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد در واردات بیهوده به جیب چه کسانی میرود؟! هرچند از وزارتی که از کار ساده، بیهزینه و شفافیتآوری چون الزام مطب پزشکان به استفاده از کارتخوان برای اخذ مالیات طفره میرود توقعی از شفافیت نیست!
#پزشک_فراری_از_کارتخوان
#پزشک_فراری_از_مالیات
#مافیای_واردات
#پزشکان_کاسبکار
✍ #امید_نیکو
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️"60 ثانيه با تاريخ" با موضوع "خسران اعتماد به امریکا"
#مصدق
#تراژدی_اعتماد_به_آمریکا
#unreliable_usa
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️۲۸مرداد و نذری انگلیس برای هیئت های مذهبی
🔺یک زمانی بعد از کودتای ۲۸ مرداد ، انگلیس در مشهد برای هیئت های مذهبی کمک فرستاد، انگلیس و دربار پرچم های عزاداری بین هیئت ها تقسیم کردند، تو همین مشهد خودمان، بعد کودتای ۲۸ مرداد، قمه توزیع کردند، سفارت انگلیس پول داد و قمه توزیع کرد بین عزاداران امام حسین، گفت بزنید توی سر خودتان ولی با ما کاری نداشته باشید!
🔺میگویند زمانی که روسها آذربایجان را گرفته بودند، روز عاشورا که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابانهای تبریز آمده بود، همانروز روسها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز-میرزاعلی ثقه الاسلام تبریزی- را گرفته بودند و میخواستند اعدامش کنند،در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابانها، قمه میزدند، یکی رفت پیش قمه زنها ، گفت شما که اینها را توی سر خودتان میزنید، من نمیگویم توی سر روسها بزنید ولی لااقل با همین قمه ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که اینها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند، قمه زن ها گفتند برو خجالت بکش، اباعبدالله را سیاسی نکن، امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با امام حسین حال کنیم و قمه بزنیم ...
خب این نوع امام حسین را ، انگلیس و روس قمه هایش را میخرند و هدیه میدهند...
("زندگی به سبک امام حسین" سال ۹۱ استاد رحیم پور ازغدی)
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خیلی خری...
🔺خاطره طنز امام خمینی در مورد آیت الله کاشانی که جماران را به قهقهه انداخت...
#کودتای_آمریکایی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
🔺بسیاری از #کارهای_خوب که از ائمۀ جمعه و سایر محترمین سر میزند، کارکردی شخصی دارد. این کارها تنها به دردِ صلاح و فلاحِ خود ایشان میخورَد. آنها از رهگذر این کارها، در مسیر سازندگی اخلاقیِ خود قدم برمی دارند. برای مثال، امامجمعهای که داس در دست گرفته و رفته سرِ زمین کشاورزی و در دروی گندمِ کشاورزان کمک میکند، دارد #اخلاق_فردی خود را رشد میدهد. نمیتوان برای این دسته از کارها کارکرد اجتماعی قائل بود. حتی نتایجی مانند «اصلاحِ نگاه مردم به روحانیت» یا «ترمیم رابطۀ مردم با ائمۀ جمعه» و... را هم نمی توان واجد خاصیت اجتماعی دانست. در این نتایج هم، در واقع نه مردم، که روحانیت و ائمۀ جمعه هستند که فضایل خود را رشد میدهند.
🔺روشن است که معنای این حرف، بیهوده بودنِ کارهای خوبِ ائمۀ جمعه نیست؛ نکته این است که نباید امری فردی را به جای تکلیفی اجتماعی نهاد. اخلاق فردیِ ائمۀ جمعه و تواضع و مردم دوستی و صفاتی از این دست، سرمایۀ آنهاست برای انجام تکالیف بزرگتر. آنها باید ساخته و پرداخته شوند برای ماموریتهای اساسی. ماموریت اساسی چیست؟ «نبرد برای استقرار عدالت از طریق درگیری با پایهگذاران #فقر و #فساد و #تبعیض.» هرگاه ائمۀ جمعه وارد این میدان شدند و با ارباب زر و زور و تزویر درگیر شدند و جراحت برداشتند، میشود گفت که به تکلیف اجتماعی شان عمل کردهاند.
✍ #روح_الله_رشیدی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #کلید دستِ عاملان وضع موجود!
🔹زرشناس: آقایان خودشان مدل اقتصادی ناکارامد حاکم کردهاند، اما حالا علت ناکارامدی اقتصاد را قطع رابطه با آمریکا میدانند
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️میگویند به برادر رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس، برادر رئیس جمهور و برادر معاون رئیس جمهور، اتهاماتی وارد شده، چرا نمیآیید به مردم جواب بدید؟
🔹 #رحیمپور در تجمع طلاب قم
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنرانی #رحیمپور در مورد ریشه #سکولاریسم در حوزه علمیه
🔹 هنر نیست، در درس خارج فقها بحثهای طهارت،نجاست و ... تکرار بشود
🔹 علت بیتوجهی دروس خارج به مسائل حکومتی #بیسوادی است
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
بازخوانی خلاصهای از سرمقالهٔ توقیفشدهٔ ماهنامهٔ سوره در سال ۸۵ | به بهانهٔ تغییر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
⭕️ انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی!
🔹تأملی در تنگهٔ احد مديريت فرهنگی جمهوری اسلامی
از كمترين چيزهایی كه در مورد فرهنگ انقلاب اسلامی میتوان ادعا كرد اين است كه يك «فرهنگ انقلابی» است. شاخصهای فرهنگ انقلابی چيست؟ و مديريت بخشهای مختلف فرهنگی كشور چقدر تجلیگاه اين شاخصها هستند؟ و اگر نيستند، چرا و چگونه مديريت فرهنگ انقلاب را به دست گرفتهاند؟ آيا اراده و منافع عناصر يا جريانهایی اقتضا میكند كه فرهنگ انقلاب از فرهنگ انقلابی فاصله بگيرد و اين تركيبِ وصفی به يك تركيب «اضافی»! تبديل شود؟
همهٔ دوستانی كه در يكی دو دههٔ گذشته از توفيق اجباری همصحبتی با مديران يقهسفيد عرصهٔ فرهنگ در جمهوری اسلامی برخوردار بودهاند با كلماتی نظير «كار علمی»، «كار كارشناسی»، «برنامهريزی استراتژيك»، «چشمانداز»، «پرهيز از شعارزدگی» و ... آشنايند و البته نتايج درخشان اين ادبيات و گفتمان رايج در بسياری مديريتهای ريز و درشت فرهنگی را نيز بالعيان به نظاره نشستهاند.
«آيا مديران پرشياسوارِ جردننشين مايل يا قادر به تحقق اهداف انقلاب مستضعفان و آرمانهای اسلامِ پابرهنگان هستند؟» آيا چنين پرسشی يك شعار افراطی است يا يك سوال تئوريك؟ تناقض در اينجاست كه اين دوستان با همين شعارهای افراطی و غيرعلمی و غيركارشناسی و صدها هزار خونی كه به پايش ريخته شده است روی كار آمده و مناصب خدمت را به چنگ و دندان گرفتهاند و حالا يادشان افتاده كه چقدر عباراتی مثل «اسلام پابرهنگان» و «گرسنگان مغضوب قدرت و پول» افراطی، شعاری، غيرعلمی، غيركارشناسی، سطحی و ... است. اين مديران سوار بر اتومبيلهای آخرين مدل در خيابانهای جمهوری اسلامی و در حالی كه گرسنگانِ پاپتی انگشت به دهان، برهنگیشان را از بديهیترين ارزشهای مديريتی انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی نظاره میكنند از اين جلسه به آن جلسه میروند و از لزوم كار عمقی، مقابله با افراطیگری، برنامهريزی استراتژيك و ... داد سخن میدهند.
از نگاه اينان نه جنگ فقر و غنايی وجود دارد نه امام خمينیِ منادی اسلام پابرهنگان است، نه انقلاب اسلامیِ حاصلِ فداكاری مستضعفان و نه نظام جمهوری اسلامیِ عهدهدار رفع اختلاف طبقاتی و مبارزه با سرمايهداری و تكاثر. و تا دلتان بخواهد برای آنكه ادبيات خشن، غيرعلمی، شعاری و افراطی امام خمينی كه به بهترين وجه در پيام ايشان به هنرمندان جلوه كرده است تلطيف و تعديل شود كلمهها و تركيبهای تازه ابداع كردهاند.
استراتژی دقيق اين مديران در مواجهه با نيروهای فرهنگی انقلاب (كه همان نيروهای انقلابیِ فرهنگ هستند) استراتژی خوف و رجا يا كجدار و مريز است. نه آنقدر قدرت بيابند و اميدوار شوند كه بتوانند مستقلاً و بدون اتكا يا اجازه از باندهای سياسی و اصحاب قدرت تأثيری معتنابه بر تودهها بگذارند و نه آنقدر نااميد و خسته شوند كه افسار پاره كنند و بر زمرهٔ زور و تزوير بشورند.
قيف مديريت فرهنگی در جمهوری اسلامی كه گردانها را به گروهان و گروهانها را به دسته و دستهها را به نفر تبديل میكند در طی ساليان به فرمولهای پيچيده و گاه سادهای دست يافته است كه با آن آهن را هم خرد میكند؛ همان آهنی كه «فيه بأس شديد و منافع للناس» است و ادامهٔ «ليقوم الناس بالقسط». اين مديريت در جستوجوی نوعی انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی است و اين تناقضی است كه بسياری از دستگاههای فرهنگی جمهوری اسلامی را به خود دچار كرده و هر روز فرصتها و منابع بيشتری را ضايع میكند.
فرهنگ انقلابی هم هدف و هم مسير انقلاب فرهنگی است و با انكار و طرد و لعن آن به زبانهای مختلف اتفاقی بيش از آنچه تاكنون روی داده رخ نخواهد نمود. فرهنگ انقلابی بر خلاف تصويرهای دروغين و تفسيرهای سترونگری كه از آن ارائه میشود تا منافع اهالی قدرت را تضمين و تأمين كند بسيار لطيفتر، مهربانانهتر، معقولتر، معتدلتر، معنویتر، آسمانیتر و زمينیتر از همهٔ ورژنهای فرهنگ قلابی ماهیگيرانی است كه بر ساحل سياست خزف قدرت صيد میكنند.
فرهنگ انقلابی با تبسم و لبخند و آرامش نه تنها به نظارهٔ فقر و فساد و تبعيض نمینشيند بلكه پرده از چهرهٔ كريه و خشن و جنايتبار چنين لبخندهايی كنار میزند. فرهنگ انقلابی، آرامش در حضور ظلم و قرار در برابر «كظه ظالم و سغب مظلوم» را نه نشانهٔ فرهيختگی و اعتدال و عقل و علم و كارشناسی و ... كه قرينهایی بر فساد و فسق میداند چرا كه در قاموس فرهنگ انقلابی «اخذ الله علی العلماء أن لا يقاروا» و آگاهان و فرهيختگان بیقرارانند و هر چه فرهيختهتر بیقرارتر. در كداميك از دستگاههای فكری و فرهنگی كشور، استراتژی «بيقراری در برابر كظه ظالم و سغب مظلوم» در دستور كار است؟
✍ #وحید_جلیلی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
✅ @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبر معظم انقلاب از #سکولاریسم در حوزه های علمیه می گویند
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️چرا میگویید حوزه ما سکولار است؟
🔹 به بهانه سخنان اخیر استاد #رحیم_پور ازغدی خاطرهای تلخ را نقل میکنم:
در تدوین برنامه پنجم #توسعه کشور ظاهرا به دکتر داودی ماموریت داده شده بود تا از مبانی دینی و توان علمی #قم برای این برنامه بهره برده شود
🔹یکی از دوستان که مسوولیت بخش ارتباط با دفتر #علما را داشت گفت که چند سوال تهیه کردیم و به دفاتر رساندیم تا پس از مدتی وقت مصاحبه تنظیم کنند.
🔸بعد از مدتی که تماس گرفتم برخی گفتند جواب آماده است بیایید بگیرید! من تعجب کردم و گفتم یعنی همه را مکتوب نوشتید!؟ خلاصه مراجعه کردم و دیدم برخی زیر سوالات #مرقوم کردهاند، «خوب است» یا «موفق باشید» ...
🔹البته بنده تعجب نمیکنم. چون عمده علمای ما در انتزاعیات نسبت به مسائل #فقه_حکومتی به سر میبرند و نمیدانند توسعه چیست که برنامه توسعه چه باشد و پنجمین آن!
🔸 کاش آن رویه ادامه مییافت تا حوزه بداند باید برای چه سؤالاتی پاسخ داشته باشد و قطعا بتدریج خود را #تغییر میداد. چنانچه در برخی مؤسسات جوانههای خوبی زده شده است.
🔷 لذا اگر منظور آقای رحیمپور از #سکولاریزم حوزه، معرفتی است حق با اوست و اگر علما میگویند نیست بجای برچسب توهین به حوزه بگویند برای چند مساله جدی جواب دارند و اگر منظور ایشان نداشتن چفیه یا عدم حمایت سیاسی از #انقلاب است که احتمالا حوزه را نمیشناسد!
✍ #علیرضا_کمیلی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️بازنشر/تنزل از آرمان تا اداره
رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامي(1)
🔹به مناسبت تغییر در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
🔺اشاره: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهای فرهنگی فراگیر در کشور است که ظرفیتهای فراوانی برای فعالیت فرهنگی و دینی دارد. در ادامه به نقد اجمالی سازمان تبلیغات اسلامی میپردازیم. امید که به اصلاح امور بینجامد و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شاهد تحولاتی جدید در این زمینه باشد.
🔹سازمان تبليغات اسلامي نهادي فرهنگي ـ تبليغي است كه پس از انقلاب اسلامي براي ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامي در كشور تأسيس شده است. «سازمان در بدو تأسيس همان طور كه در حكم امام خميني(ره) خطاب به آيتالله جنتي آمده است، به منظور گسترش فرهنگ ديني در جامعه، سازماندهي كردن و ايجاد جايگاه خاصي بدين منظور فعاليت خود را آغاز كرد، به طوري كه مرجع ديگر مراكز با مجموع فعاليتهاي فرهنگي ديني باشد و بتواند با محوريت دين، نقش راهبردي هدايت ديگر مراكز را با ارائه فعاليتهاي صحيح ايفا نمايد.» در دهه اول انقلاب فعاليتهاي بسياري در داخل و خارج انجام ميداد: از جمله كنفرانسهاي انديشه اسلامي كه انديشمندان جهان اسلام هر ساله، ایام دهه فجر، دور هم جمع ميشدند و به تبادل نظر درباره اوضاع جهان اسلام ميپرداختند كه بعداً برخي از وظايف معاونت امور بينالملل يا برون مرزي آن به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتقال یافت.
🔹هم اكنون اين سازمان، داراي دفاتر نمايندگي در همه شهرهاي كشور است و ساختار عريض و طويلي دارد كه متأسفانه از پويايي لازم برخوردار نيست و غير از ستاد مركزي آن، داراي صفهاي ضعيفي در اكثر شهرستانهاست. اگرچه سازمان در دهه اخیر از رشد كمي و كيفي قابل ملاحظهاي برخوردار بود و كارهاي خوبي در اين سازمان شروع شد و سعی کرد در برخی حوزهها مانند هيئات مذهبي و تشكلهاي غيردولتي، نقش نظارتي در اين برنامهها ايفا كند، جز در شهر بزرگ و مرکز استان، فعالیت موثری نداشته است و فعالیتهای این سازمان در اغلب شهرستانها، محدود به اعزام مبلغ، کمک به هئیتها و دارالقرآنها شده است که در همین امور هم مواردی از تبعیض، بیعدالتی و... دیده میشود.
🔹این نوشتار، ناظر به کلیت فعالیت سازمان است و منکر خدمات ارزشمندی که در برخی از حوزهها شده است، نیست و بنای نوشتار این است که با پررنگتر برخی از انتقادات و رویکردها و تلاش برای تصحیح و تکمیل آن، سازمان پویاتر و فعالتر از گذشته حرکت کند و جامعه را به سمت جامعه دینی مطلوب رهنمون سازد. اما مهمترین عوامل این عدم پویایی و انتقادهای وارده بر این سازمان بزرگ دینی و فرهنگی کشور:
1️⃣مديران سياسي و سیاستباز
🔹متأسفانه عليرغم نياز اين سازمان به مديران نوانديش، مبتکر و خلاق و غيرجناحي، دوران اخير شاهد حضور برخي مديران و شخصيتهايي در اين سازمان بوديم كه بیشتر به دنبال فعاليتهاي سياسي و... خود بودهاند تا وظایف سازماني. همسویي و نزديكي مديران سازمان با برخی گروهبندیها، جناحها و جريانهاي خاص سياسي باعث شده است كه وجه اين سازمان در اذهان عمومي و خصوصاً جریان نخبگانی تخريب شود. همين سياستبازي برخي مديران سازمان باعث شده است كه از وظایف محوله خود غافل شوند و درگير مباحث سياسي و جناحي خود شوند و از نوآوري و ابتكار باز بمانند.
🔹متأسفانه کار به جایی میرسد که در سال جاری، رئیس این سازمان ـ که یک دهه منسوب مقام معظم رهبری است ـ به عنوان نماینده یکی از شخصیتهای اصولگرایی ـ شهردار تهران ـ در جلسات اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی میشود. واقعاً این پایین آوردن شأن ریاست سازمان است که منسوب مستقیم رهبری است. این نوع اتفاقات و پایین آوردن شأن ریاست این سازمان در حد ابزار گروههای سیاسی، در بدنه میانی و بین مدیران و کارکنان تبعات منفی بسیاری دارد و سازمان را به بیراهه و انفعال میکشاند.
2️⃣عدم نظارت بر نهادهاي وابسته
🔹الآن سازمان تبليغات اسلامی داراي موسسات وابسته فراواني چون حوزه هنري، موسسه انتشاراتي اميركبير، مدارس معارف اسلامي صدرا، دارالقرآن الکریم، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، خبرگزاري مهر، روزنامه تهران تایمز (برای مخاطبان انگلیسیزبان)، موسسه تبيان و... هست كه با اندك دقت و نظارتي ميتوان دريافت اين سازمان بر برخی از اين مراكز وابسته، نظارت دقیق و لازم را ندارد.
ادامه دارد...
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
✍🏻 #یاسر_عسگری
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #بازخوانی_منشور_روحانیت توسط #حسن_رحیم_پور_ازغدی: روحانی متعهد به خون سرمایهداران زالوصفت تشنه است
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️درباره این سکولاریسم هم بگوئید!
🔺حتما شنیده اید که #سکولار کسی است که معتقد است دین و سیاست راهشان از هم جداست.
این تعریف مشهور،لایه های هزار توی دیگری هم دارد که به سکولاریسم پنهان و عملی منتهی می شود.
🔹یکی از پنهانی ترین آن مدل ها به کسانی قابل اطلاق است که علیرغم داشتن فرصت ها و امکانات بی نظیر ،قواعد حکومت داری را از مبانی دینی استخراج نکرده و نمی کند!
حالا شما بگوئید حوزه سکولار یعنی چه!؟
یعنی حوزه ای که رسما بگوید دین از سیاست جداست!؟ اینکه خیلی ساده انگارانه است!
🔺حوزه سکولار یعنی اینکه با گذشت چهل سال از انقلاب ، با گسترش حوزه های علمیه و داشتن موقعیت ممتاز و بی سابقه در طول تاریخ، برای مهمترین مطالبات مردم، نسخه دینی تولید نشود!
🔺و در عوض به سیاق چندصد سال پیش و بی توجه به جایگاه اسلام حکومتی،دوره های ده ساله و بیست ساله برای تبیین فروع فقهی از نماز و روزه تا طهارت و نجاسات برگزار شود و درباره درد های جانکاه و سوالات بی پایان مردم، به یک «حلال است و حرام است» بسنده شود و این باور را در مردم تعمیق کنند که اسلام برای اداره کشور،نسخه ای ندارد!
آیا این همان غایت سکولاریسم و آرزوی قلبی هر سکولاری نیست!!؟
آری من هم مثل خیلی از متدینین دیگر، نمی خواهم قبول کنم که حوزه های علمیه سکولار هستند، ولی هر وقت یاد نامه سی سال قبل امام می افتم ،ته دلم می گویم:«نکند واقعا ...»!؟و بقیه حرفم را می خورم ،همان حرفی که امروز #رحیم_پورازغدی می گوید و تکفیرش می کنند!
🔹سی سال قبل یعنی آبان 67 امام راحل در پاسخ به نامه محمد علی انصاری همچون حکیمی دور نگر و ژرف اندیش، هشدار داد که آنچه در آینده مهم است ،«مسائل مورد ابتلای مردم و حکومت است» که «فقها باید» برای آن فکری کنند و «نیاز عملی»جامعه به آنها را رفع نمایند.
سپس در فهرستی مختصر ،بیش از پنجاه مورد از مسائل حیاتی و مورد ابتلا را اینگونه نگاشتند:
🔺«...(امروز)نیاز عملى به این بحثها و مسائل است؛ مثلًا در مسئله مالکیت و محدوده آن، در مسئله زمین و تقسیم بندى آن، در انفال و ثروتهاى عمومى،در مسائل پیچیده پول و ارز و بانکدارى،در مالیات، در تجارت داخلى و خارجى در مزارعه و مضاربه و اجاره و رهن، در حدود و دیات، در قوانین مدنى، در مسائل فرهنگى و برخورد با هنر به معناى اعم؛ چون عکاسى، نقاشى، مجسمه سازى، موسیقى، تئاتر، سینما، خوشنویسى و غیره. در حفظ محیط زیست و سالم سازى طبیعت و جلوگیرى از قطع درختها حتى در منازل و املاک اشخاص، در مسائل اطعمه و اشربه، در جلوگیرى از موالید در صورت ضرورت و یا تعیین فواصل در موالید، در حل معضلات طبى همچون پیوند اعضاى بدن انسان و غیر به انسانهاى دیگر، در مسئله معادن زیرزمینى و روزمینى و ملى، تغییر موضوعات حرام و حلال و توسیع و تضییق بعضى از احکام در ازمنه و امکنه مختلف، در مسائل حقوقى و حقوق بین المللى و تطبیق آن با احکام اسلام، نقش سازنده زن در جامعه اسلامى و نقش تخریبى آن در جوامع فاسد و غیر اسلامى، حدود آزادى فردى و اجتماعى، برخورد با کفر و شرک و التقاط و بلوک تابع کفر و شرک، چگونگى انجام فرایض در سِیر هوایى و فضایى و حرکت بر خلاف جهت حرکت زمین یا موافق آن با سرعتى بیش از سرعت آن و یا در صعود مستقیم و خنثى کردن جاذبه زمین و مهمتر از همه اینها، ترسیم و تعیین حاکمیت ولایت فقیه در حکومت و جامعه که همه اینها
گوشهاى از هزاران مسئله مورد ابتلاى مردم و حکومت است که فقهاى بزرگ...»
راستی «حوزه های علمیه غیر سکولار» ،برای چه تعداد از این موضوعات مهم ،نسخه اسلامی ارائه کرده اند و برای کدام یک از همین مسائل اقتصادی و هنری و... حرفی به جز «حرام است» ارائه کرده اند؟
🔹می دانیم که سکولار بودن ربطی به ظاهر ندارد و همینکه امر دنیا از آخرت در قول و فعل تفکیک شد و به مردم در عمل اینگونه نشان داده شد که دین، نسخه ای برای مملکت داری ندارد، سکولاریسم شکل گرفته است،درست نقطه مقابل امام که دین را پایه و مایه تمدن این جهانی و کلید سعادت آن جهانی می دانستند.
✍ #حسین_شمسیان
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️رهبرانقلاب: این که یک آقایی در یک گوشهای عبای خودش رو به کولش بکشد و بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، این افتخار نیست، این #ننگ است!
#حوزه_سکولار
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
تریبون مستضعفین
⭕️بازنشر/تنزل از آرمان تا اداره رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامي(1) 🔹به مناسبت تغییر
⭕️تنزل از آرمان تا اداره؛ رويكردي انتقادي به عملکرد سازمان تبليغات اسلامي(2)
🔹به مناسبت تغییر در ریاست سازمان تبلیغات اسلامی
3️⃣روحیه کارمندی و بيانگيزگي مدیران و کارکنان
🔹متأسفانه روحیه کارمندی و بيانگيزگي امري رايج و شايع در بدنه اين سازمان است. به دلايل متعدد، غالب مدیران و حتی کارشناسانی كه در اين سازمان مشغول فعاليت ميباشند، آن چنان كه بايد و شايد، علاقهاي به كار و حوزه مأموريت خود ندارد يا اينكه از سر تكليف و ناچاري به اين سازمان روي آوردند یا آن که آن را سکوی پرتابی برای مسئولیتهای آینده دیدهاند. لذا باعث شده است اين سازمان عريض و طويل، با توجه به ساختارهايي كه دارد، نتوانسته است در فضاي فرهنگي كشور اثرگذار باشد. عواملی چون عدم نظارت و بازرسي دقیق و به موقع، عدم شايسته سالاري در برخی نصب و عزلها، سیاسیکاری برخی مدیران ارشد و میانی، مشكلات معيشي كاركنان شهرستانی و... از عوامل اين بيانگيزگي باشند.
🔹در این خصوص یکی از مسئولان فرهنگی که سابقه فعالیت در سازمان دارد در این باره میگوید: «سازمان تبليغات اسلامي يک مؤسسة دولتي است و در چهارچوب يک مؤسسة دولتي کارش را انجام ميدهد. بيشتر يک اداره است و مانند اغلب مؤسسات تبليغي، اداري عمل ميکند... تأثير زيادي [در جامعه و در ترويج فکر دينی] ندارد. در اين حد فعاليت ميکند که کتابهاي زياد و خوبي توليد کند. حتّي نميتوانم بگويم کتابهاي تأثيرگذار! مبلّغ اعزام ميکند. اينها بد نيست، اما نميشود گفت متناسب با مقطع حسّاس کنوني کار ميکند. نه فقط سازمان تبليغات اسلامي، دفتر تبليغات هم همين است، سازمان فرهنگ و ارتباطات هم همين است، ارشاد هم همين است. همه بر اساس روند اداري و دولتي کار ميکنند. فقط به فکر انجام وظيفة تعريفشدة اداري هستند. اتاق فکر براي شناسايي آسيبها و برنامهريزي براي رفع آنها ندارند. در حالي که ما نبايد بنشينيم و منتظر باشيم که فرهيختگان بيايند و از ما خواهش کنند که برايمان کار کنند. اين بزرگترين اشکال مؤسسات فرهنگي دولتي است. يک مديرکل مينشيند در دفترش و انتظار دارد يک عالِم که چهل پنجاه سال مطالعه کرده و کتاب نوشته و ايده و انديشه دارد، بيايد و از او خواهش کند که به کارش بگيرند.
🔹اينکه ما بنشينيم در اداره و انتظار داشته باشيم علما، فرهيختگان و فضلا بيايند و با ما همکاري کنند، انتظار شايستهاي نيست و آنها هم نميآيند. عدم موفقيت مؤسسات ديني تبليغي ما در اين است که اداري شدهاند. ميخواهم به شما بگويم ما تا وقتي اداري نگاه کنيم به فرهنگ، کارآمدي لازم را نداريم. به هر حال تبليغات اسلامي و ديني نبايد به هيچ وجه شکل مردمي خودش را از دست بدهد. منظورم از دولتي، يعني سبک کار دولتي است، يعني اداري شدن. اين وضع بر محتوا و کيفيت کار تأثير منفي دارد.» ادامه دارد...
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
✍🏻 #یاسر_عسگری
✅ قسمت اول:
https://t.me/teribon/4117
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon
⭕️از دشمن شناسی وارونه تا وارونه کردن دشمن شناسی
🔹به بهانه سالگشت شهادت #شهید_لاجوردی
🔺حجاریان درمقاله ای با استناد به وصیتنامه شهید لاجوردی که از نفوذیهای درون انقلاب سخن گفته آن را دشمن شناسی وارونه نامیده چراکه دشمن را در خارجیها و امثال سازمان مجاهدین خلق منحصر نکرده و به دنبال جستجوی نفوذی ها و نفاق داخلی است.
https://t.me/teribon_media/53
🔺منطقی که دشمن را انتزاعی و غیرعینی میکند و دستهای داخلی او را حذف میکند به بهانه وحدت و ... میگوید نباید کاری به آنان داشت. در حقیقت یعنی دشمن را دشمن بدانید اما به دشمنی او کار نداشته باشید و دستهای او را آزاد بگذارید. با وجودیی که دشمن سلطه خود را از طریق همین طبقه ذینفع اعمال میکند.
🔺همین را در محافظه کاران که تنها شعار و خط محوریشان وحدت است داریم که میگویند به واسطه وجود دشمن خارجی یا خطر جناح مقابل، برائت و صف بندی با فاصله دارها با اصول انقلاب اولویت نیست و مثل تجدیدنظرطلبها که از تساهل و تسامح سخن میگویند خودش را می آورند ولی اسمش را نه.
🔺در مکتب امام، وحدت یک اصل است اما شاخص عینی دارد و نباید اصل حرکت حق در آن استحاله شود. افراد به میزان پایبندیشان به مبانی اسلام، انقلاب و صف بندی مستضعفین با مسنکبرین لایق وحدتند و برائت از نفوذی ها، منافقین و زاویه دارها با این مبانی در امتداد برائت از مشرکین، اصل قطعی است.
🔺وحدتی که ظالم را با مظلوم و فاسق و زاویه دار و غیرانقلابی را با مومن و انقلابی متحد کند نه اسلامی است نه پذیرفتنی. نه ممکن و نه مطلوب. البته انقلابی بودن تشکیکی است و مراتب دارد و نباید به کسی بیش از ظرفیتش بار کرد اما این به معنای وحدت با غیرانقلابیها و گذشت از نفوذیها نیست.
🔹لطف بفرمایید درس دشمن شناسیتان را برای خودتان نگه دارید!
✍🏻 #محمدصادق_شهبازی
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 t.me/teribon