eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 آقای محترم!ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. ما آمده‌ایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم. 🔹ما آمده‌ایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامده‌ایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بی‌آزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود... ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند... ✍🏻 در به مناسبت سالگرد در گذشت نادر ابراهیمی ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕قطعا خیلی ها به خاطر قیافه‌اش به‌ش اعتنا نمی‌کنند، می‌گویند نویسنده‌ای است دو زاری که دنبال نام در آوردن در بین روشن فکر نماهاست و احتمالا خزعبلاتی به هم می‌بافد تا مگر بگویند فلانی صاحب اندیشه‌ی اجتماعی متفاوت است. امّا هر کس بخواهد چنین فکری کند، حقیقتاً به روح هنر انقلاب اسلامی خیانت کرده‌است! 🔺️ برای من سمبل نویسنده‌ی صاحب اندیشه انقلاب است و جذاب‌ترین نکته‌اش برایم همین بلایی‌ست که جامعه ما بر سر چهره‌ی او و امثال شریعتی و جلال آورده‌است؛ روشن‌فکر‌نمایان متحجرشان می‌خوانند، چرا که از اسلام دفاع و خط فکری آن را می‌گسترانند و حزب‌اللهی‌نماها التقاطی‌شان می‌خوانند، چرا که ریشو نیستند، عمامه ندارند و چهره‌ای آشنا در میان روشن‌فکرانند. 🔺️قطعاً تا نادر را نشناسید، نمی‌فهمید چرا حتی در یک سرچ ساده‌ی نام‌ش در اینترنت، او را در حصار تنگ عاشقانه‌هایش بایکوت کرده‌اند. نادر را باید در بین کتاب‌هایش پیدا کنید، نه در سرچ گوگل. 《آتش بدون دود》ش را بخوانید تا با یک ذهن طاهر بچه مسلمان در فیلم سازی آشنا شوید. 《سه دیدار》ش را بخوانید تا یک برداشت خالص مستند_داستانی را از شخصیت امام ببینید. 《با سرودخوان جنگ در خطّه‌ی نام و ننگ》 را بخوانید تا مواجهه وسط میدانیِ یک روشنفکر با جنگ را بشناسید و عملاً هرچه از او می‌رسد را نگاه کنید تا بفهمید برای نویسنده‌یِ مستقلِ روشن‌فکرِ انقلابیِ حزب‌اللهی شدن، به چه ارکانی نیازمندید. 🔻و اگر هیچ‌کدام ازتان برنیامد، همین مستند را ببینید، تا بفهمید با چه اعجوبه‌ی غریبِ میهن دوست، حزب‌الله‌ی و مبارزی روبرویید. قطعاً نمی‌دانید که خیلی از کارهایی را که شنیده و دیده‌اید، به قلم چه صاحب قلمی بوده است. [تا آخر عمر کنار نخواهم آمد با کسانی که دارای اصولی نیستد و کوچک تمام کسانی خواهم بود که دارای اصولی هستند...] ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ آسیب شناسی و اولویت ناشناسی نو حجتیه ای 1️⃣ به تعبیر اغلب ذاتا ضد ارزش نیستند بلکه انحراف یا و در یک ارزش هستند. از منظر نظریه حد وسط نیز هر فضیلت یا اخلاق (شجاعت، سخاوت، تواضع و ...) یك حد معین دارد كه كمتر یا بیشتر از آن است و خود آن حد معین فضیلت است. طبیعتا هم از این امر مستثنی نیست؛ همان طور که بقیه ارزش های دینی یا اخلاقی نیز در معرض چنین آسیبی هستند. 2️⃣ مسئله امام با و جریان حاکم بر حوزه در دوران نهضت بر محور این شکل گرفت که چگونه در شرایطی که بر تمام شئون کشور حاکم شده، شما اولویت و ظرفیت جوانان انقلابی و مذهبی را به سمت مبارزه با میل می دهید. آفت مبتلابه جریان متحجر در ما معمولا همین اولویت نشناسی بوده است. عدم همراهی با امام در دوران نهضت اسلامی با این تشخیص که اولویت جامعه آن روز ایران نه مقابله با آمریکا که مبارزه با است و را که در برابر مارکسیسم ایستاده نباید تضعیف کرد، نمونه این اولویت ناشناسی است. 3️⃣ امام تعبیر «مارهای خوش خط و خال حوزوی» را در جلد 21 صحیفه که در واقع جمع بندی امام از دوران نهضت و تجربه 8 سال زعامت جامعه شیعه است؛ برای کسانی به کار برد که به تعبیر ایشان «هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند فورا و می خوانند» و «هر حرکتی را به متهم به یا بودن می کردند». 4️⃣ جریان نوحجتیه نیز در شرایطی که بخش مهمی از شئونات کشور را لیبرال در اختیار گرفته و در عین سکوت یا همراهی این جریان یکایک به دنبال جلو بردن پروژه های خود در حوزه های ، ، ، و ... است؛ اولویت را در ذره بین به دست گرفتن و کشف انحراف و رگه های مارکسیسم در جوانان مطالبه گر تشخیص داده اند. آن هم مارکسیسمی که به تعبیر رهبری در سخنرانی اخیر در دنیا نیز « ندارد؛ ... و هم از لحاظ ؛ ــ واز لحاظ دچار فقر شدیدند ــ واقعاً ضعیفند و حرف گفتنی‌ای ندارند»؛ چه رسد به جامعه اسلامی و دینی ایران. این جریان هیچ فهمی نسبت به این مسئله ندارد که اگر امروز برخی دانشگاه های کشور شاهد ظهور برخی گروه های است، این مسئله بیش از قدرت مارکسیسم یا جذابیت آن، حاصل بی توجهی به مسئله در برخی نهادهای جمهوری اسلامی از یک طرف و سکوت و محافظه کاری برخی جریانات منتسب به انقلاب در برابر این بی عدالتی ها است. 5️⃣ آیا هشدار امام نسبت به جریان حجتیه و حوزوی به مفهوم تایید یا یا انکار ضرورت نفی آن ها است؟ مسلما خیر. نقد امام به کج روی در اصلی و فرعی و اهم مهم کردن موضوعات بود. اگر دوستان ممحض در عدالتخواهی ما نیز ادعای ولایتمداری دارند خوب است تحلیلی بر مضمون بیانات رهبری در باب و کنند که چقدر از محتوای آن مربوط به تاکید بر ضرورت عدالتخواهی و مطالبه گری است و چه میزان در نقد یا آسیب شناسی آن. 6️⃣ مسلما نقد روش های غلط و ظالمانه ای که به نام انجام می گیرد، لازم است. اولین نقد به برخی جریانات و افرادی که به نام و ... از روش های ظالمانه ای استفاده می کردند توسط جریان اصیل عدالتخواهی شکل گرفت. سخنرانی وحید جلیلی با عنوان «عدالتخواهی اجتماعی یا فردی؛ نقدی بر عدالتخواهی های ظالمانه» و «ایران در هجوم دیمنتورها» در همان دوره ابتدایی رشد این جریانات انجام و جزوه آن نیز منتشر شد و همه این ها در حالی بود که هم زمان و بسیاری از رسانه های مروج این جریان نوظهور بودند. 7️⃣ تا زمانی که صدرالساداتی (با همان روش غلط) مشغول نقد دولت و وابستگان جریان مقابلشان بود، یکصدا مبلغش بودند به طوری که پربیننده ترین بخش خبری صدا و سیما (بیست و سی) به شکل مستمر فعالیت های وی را پوشش می داد ولی از وقتی که وی پا به اصولگرایی و همان سبک از افشاگری غلط علیه برخی شخصیت ها و نهادهای اصولگرا گذاشت تبدیل شد به نماد انحرافی بودن کل جریان عدالتخواه در ایران! 8️⃣ مسئله در نقد برخی اعمال نادرست به نام مطالبه گری نیست که همان طور که گفته شد جریان اصیل عدالتخواه خود در این زمینه پیشتاز بوده است. اختلاف در اولویت دادن به این مسئله در نظام موضوعات، سیاسی کردن نقدها،تعریف خط قرمزهای برای عدالت (به جای مرزهای و ) و تبدیل آن به دعوای حیدری-نعمتی برای به محاق بردن اصل عدالتخواهی و مطالبه گری از یک سو و سکوت در برابر انحراف در بقیه ارزش های دینی مانند تحجر، تکفیر و اشرافیگری به نام دین و انقلاب از سوی دیگر است. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ‍ ◀️ در مورد این سؤال طرح شده در عکس؛ نکته‌ای را نه به عنوان پاسخ، بلکه به جهت مقدمه‌ای بر مقایسه هایی از این قبیل: اینکه فوت مظلومانه‌ی آسیه پناهی را در مقام قیاس، همسطح با سنت جنایت آمیز نژادپرستی بدانیم، خودش نوعی ظلم هست. 🔹در نسبت با غرب ما از یک «سیستم فرهنگی» بعلاوه‌ی «ساختار حکومتی» صحبت میکنیم، که ذاتاً، آگاهانه و هدفمند(هم هدف نظری - ایدئولوژیک، و هم هدف عملی) برای انسان ها هیچگونه کرامت و ارزشی قائل نیست. 🔹در اتفاق مربوط به آسیه پناهی، محل دعوا در این بوده و هست، که: «چرا در جمهوری اسلامی.....؟»، «چرا بر خلاف دستور اسلام.....؟»، «چرا در نظامی که در این مسائل دغدغه و تلاش بنیانگذار و مبارزینش بوده؟»، «چرا در دینی که امام اولش فلان رفتارها را در برابر ظلم - ولو به یک نفر - داشته؟» ... و هزاران محل نقد و نزاعی، که حاکی از تناقض میان شعائر و اصول اعلام شده، با نتایج و خروجی های موردی است. 🔺اما نباید فراموش کرد که رسالت اعضای جامعه، زدن و مقابله در مواجهه با فوت آسیه پناهی ها، بی آبی غیزانیه، تخریب منازل اهالی ده‌ونک، کولبران مستضعف کرمانشاه، ظلم و اتراف و رانت سرمایه داران و قدرت‌طلبان و مواردی اینچنین، ست. اینگونه اتفاقات، ولو موردی و بدون برنامه ریزیِ قبلی توسط سیستم هم، باید ازسوی مسلمانِ متعهد غیرقابل اغماض و تحمل تلقی شود. 🔻به همان اندازه که « مبارزه مردم برای تحقق قسط»، از اهداف حکومت دینی ست، سکوت و لاپوشانی در قبال مظالم نیز، نظام مقدس اسلامی را در مسیر استحاله‌ قرار می‌دهد. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️مذاکره با آمریکا در پوشش تبادل زندانیان! 🔹در آخرین تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا، «مایکل وایت»با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شد 🔺پالس های آشکار دو طرف برای مذاکره! 🔹پس از این تبادل،ترامپ که راهبرد فشارحداکثری را علیه ایران اتخاذ کرده در توئیتی از ایران تشکر می کند و تمایل خود را برای توافق با ایران اعلام میکند ترامپ که این روزها گرفتار بحران داخلی است، گویا از این تبادل زندانیان خیلی خوشحال شده و مجددا در توئیتی از ایران تشکر می کند و رسما اعلام آمادگی برای مذاکره و توافقی جدید را بیان میکند 🔹درمقابل هم محمد جواد ظریف در توئیتی بدون اینکه مذاکره و توافق جدد با آمریکا را رد کند،اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و راهبرد فشارحداکثری آنها که خروج از برجام نیز قسمتی از این راهبرد بود را به چندمشاور ترامپ تقلیل میدهد و گویا فراموش کرده است خروج آمریکا از برجام و حتی دستور به شهادت رساندن حاج قاسم هم با دستور مستقیم ترامپ بود. و از طرفی باب مذاکره و توافق جدید را اساسا رد و نفی نمی کند تا منتظر باشد که در آینده چه اتفاقاتی رخ میدهد 🔺مذاکره پشت درب های بسته! 🔹تمام ماجرا به همینجا ختم نمی شود، و پشت پرده این تبادل نه از جانب مقامات ایرانی بلکه از طرف آمریکایی ها منتشر می شود. بیل ریچاردسون که بین سالهای 2003 تا 2011فرماندار ایالت نیومکزیکو بوده در بیانیه ای مدعی میشود برای آزادی مایکل وایت با ظریف و مجید تخت روانچی دیدار و مذاکره کرده است 🔹پس از انتشار خبر مذاکره محرمانه ظریف با ریچاردسون آمریکایی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ملاقات را تایید کرد و آن را مربوط به چند ماه پیش دانست 🔹گویا تبادل زندانیان تبدیل به بستری برای بازشدن باب مذاکرات و تعاملات مخفیانه و بعدا علنی دو کشور شده است. و احتمالا اگر بیل ریچاردسون این حامی و سخنران میتینگ های گروهک منافقین، خبر مذاکرات و ملاقات با ظریف را منتشر نمیکرد، از سوی مقامات ایرانی این خبر بایکوت میماند! به راستی براساس کدام مجوز مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یکی از مقامات سطح پایین آمریکایی حامی منافقین مذاکره می کند؟ مگر بنا نبود در هیچ سطحی مذاکره ای با آمریکای جنایتکار که دستش به خون حاج قاسم آلوده است انجام نپذیرد؟ 🔹از طرفی اگر بنا به مذاکره بوده است چرا شأن دولت جمهوری اسلامی رعایت نشده است و مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یک فرماندار سابق آمریکایی مذاکره کرده است؟ براساس کدام قواعد و آداب دیپلماتیک و حقوقی وزیرخارجه یک کشور با چنین فردی در سطح پایین در آمریکا باید مذاکره کند؟ برای انجام این تبادل حتما باید شخص وزیر خارجه با یک فرماندار سابق ملاقات می کرد؟ امکانش نبود یک فرماندار سابق یا دیپلمات سطح پایین را برای ملاقات و انجام مذاکره برای این تبادل را میفرستادیم؟ 🔺افسر ارتش اسرائیل در کنار ظریف! 🔹اما آنچه ماجرا را فاجعه بارتر می کند تصویری است که از دیدار ظریف با ریچاردسون منتشر شده است. در این عکس علاوه بر ریچاردسون،میکی برگمن(افسر بلندپایه سابق ارتش رژیم صهیونیستی) نیز حاضر است.اوعلاوه بر خدمت نظامی در گروه نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در دانشگاه جرج تاون وظیفه تدریس و آموزش دیپلمات های امریکایی را برعهده دارد. برگمن متخصص دیپلماسی به اصطلاح محرمانه است و وظیفه آزادی اتباع مهم امریکایی (جاسوس)در سایر نقاط جهان را برعهده دارد که از جمله این اقدامات می‌توان به مذاکره مخفیانه با کره شمالی و آزادی چند جاسوس امریکایی توسط وی اشاره کرد.برگمن در حال حاضر پس از کره شمالی، مسئولیت مذاکره و رهایی مهره‌های مهم و جاسوسان امریکا در خاورمیانه را برعهده دارد 🔹وزارت خارجه و شخص جناب ظریف با آن همه تشکیلات و ادعا بعید است که برگمن صهیونیست را نشناخته باشند، بابت این رسوایی بزرگ چه پاسخی دارند؟حضور در کنار افسر ارتش اسرائیل این جانیان کودک کش چه توجیه و معنایی دارد؟ آیا دستگاه های امنیتی و نظارتی چون مجلس شورای اسلامی نسبت به این تحرکات و اقدامات بیدار و حساس هستند؟ https://www.instagram.com/p/CBGT22fJhY6/?igshid=1daqxzhiw48nq 🔹نهایتا باتوجه به سابقه روند تبادل زندانیان از ماجرای آزادی شین بائر و جاش فتال در سال 90، تا آزادی نزار زاکا و ژیو وانگ و اکنون روند و حواشی مهمتر از متن تبادل مایکل وایت حاکی از آن است که تبادل زندانیان صرفا بهانه ای برای مذاکرات محرمانه و آب شدن یخ روابط میان دو طرف و گسترش حوزه های مذاکراتی به بقیه موضوعات میباشد 🔹امروز که ترامپ گرفتار چالشهای اساسی درون آمریکاست و از طرفی در پرونده های مهم سیاست خارجی آمریکا نیز با شکست مواجه شده، به دنبال برگ برنده ای در انتخابات 2020 است.آیا «ناجیان ایرانی» ترامپ این برگ برنده را به او هدیه خواهند داد؟ ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دانه‌درشت‌ها پشت میله‌های زندان حسین فریدون حسن رعیت شبنم نعمت زاده اکبر طبری رسول دانیال زاده بیژن قاسم زاده بهروز ریخته گران عبدالله پوری حسینی حسین هدایتی علی اصغر پیوندی هادی رضوی علیرضا زیبا حالت منفرد و... http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕ بزک کنندگان برجام و مجلس انقلابی!!!! 🔸 امروز وقتی خبر انتصاب محمد حسین احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه ای قالیباف را شنیدم اصلا تعجب نکردم. بالاخره اطرافیان و نزدیکان هم باید بهره و مواهبی را از این ریاست نصیب شوند. عیبی ندارد و ایشان مختار است. اما... 🔸نمی دانیم شعار مبارزه با استکبار تان را باور کنیم یا انتصاب بزک کنندگان برجام را؟ راستی مگر برجام فقط حاصل دستپخت آقایان اصلاح طلب بود؟ همان مقدار که ظریف و روحانی و عراقچی و بزک کنندگانی چون مدیر مسئول روزنامه شرق باید پاسخ گوی این خسارت محض باشند امثال آقایان ابوترابی و فیروز آبادی و ولایتی و صفار هرندی و احدیان و باهنر و مجلس اصولگرای نهم و.. باید جواب گوی تسهیل مسیر غرب گرایان وطنی باشند. 🔸هنوز یادمان نرفته است جناب احدیان به بهانه گرامیداشت بیست هزارمین شماره روزنامه خراسان چه محفلی را برای جناب ظریف تدارک دیدند و چه سنگ تمامی گذاشتند و انگار نه انگار که اینان با برجام بی فرجامشان تیشه به ریشه منافع ملی و صنعت هسته ای زدند و بارها مورد عتاب رهبر انقلاب قرار گرفتند و به اذعان خودشان به دفعات از خطوط قرمز عبور کردند!! 🔸دوستان اگر می‌خواهند با تفکر ارتجاعی و برجامی نواصولگرایان و اصحاب فکری آقای قالیباف آشنا شوند حتما کتاب «از سعدآباد تا لوزان و کتاب برجام در تحلیل خرد و کلان » جناب احدیان را بخوانند و به حافظه بسپارند تا به یاد داشته باشند چه کسانی به اسم انقلابی گری سازش و خامی را در سیاست خارجی تئوریزه و ترویج کردند.(توصیه می شود مناظره احدیان و ثابتی، و مناظره صادق شهبازی و احدیان را ببینید) 🔹در کتاب مذکور احدیان چنان به این دستاورد هیچ و خسارت محض ماله می کشد که مرکز پژوهش، سنجش و اسناد معاونت اطلاع رسانی ریاست جمهوری برای کتابش رونمایی می گیرد، چون اصلاح طلبان هم در این زمینه، مثل ایشان نتوانسته بودند برجام را بزک کنند! 🔸مگر بزک کردن دشمن شاخ و دم دارد؟یادتان هست رهبر انقلاب از بزک کنندگان آمریکا چگونه یاد کردند؟ تیتر های رگباری کدام روزنامه ها بود که فریاد های منتقدین و رهبر انقلاب را در بحبوحه مذاکرات خنثی و منحرف میکرد؟ مگر می شود از تیتر های اعتماد و شرق و آفتاب یزد گفت و از تیتر های روزنامه خراسان ویژه نامه های آقای احدیان و یادداشت های مهدی محمدی و امثالهم یاد نکرد؟؟ 🔸 نمی دانیم کدام مواضع سردار را باور کنیم!! ۵ مهر ۹۵ را که یادتان هست: «مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم» جناب سردار موفقیت بزرگ را که یادتان هست!! 18 آبان 94: «برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم.» 🔸اگه یادتان نیست؛ خداقوت های شما را در 24 تیر 94 خوب به یاد داریم: «خداقوت دوست عزیز، وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های مجاهدانه تیم مذاکره‌کننده ایران و به‌خصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه‌ آنها خسته نباشید بگویم» 🔸شک نداریم شما هم بودید همان مسیر روحانی و ظریف را می‌رفتید؛ ادعای ما نیست!! ادعای خودتان در ایام انتخابات در شبکه دو است : «من هم از برجام پاسداری میکنم؛ هر دولتی غیر از این هم بود، همین مسیر را میرفت» 🔸ما که خیلی امیدی نداریم؛ لااقل امید دوستداران خود را ناامید نکنید و در مسیر رفته خود هر چه زودتر بازنگری کنید که فردا دیر است... دیر... ✍️ @marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻"در سنگر دانش" ؛ جدیدترین مستند ثریا ؛ امشب (دوشنبه ) ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک سیما 🔹قسمت دوم از مجموعه مستند "مدافعین سلامت" 🔸روایتی جذاب از یک شرکت دانش بنیان ایرانی که با تغییر کاربری در دوران کرونا، ماشین آلات تولید ماسک را در اصفهان طراحی و تولید می کند 🔹داستان دو ماه کار شبانه روزی جهادی مهندسان ایرانی برای خودکفایی ایران در تولید ماشین آلات ماسک 🔸از تولید دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی درمان سرطان تا طراحی هواپیمای جت شش نفره در اصفهان و.... 🔹 این مستند را با خانواده و فرزندان ببینید تا از نسل سلیمانی‌ها روحیه و انرژی بگیرید. 🔸در سنگر دانش، هیچ بن‌بستی وجود ندارد... 🕙 فرداشب (دوشنبه) ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک سیما http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ⭕️مهاجرت به بهای جان... (آسیب شناسی مهاجرت غیرمجاز افغانستانی ها به ایران، به بهانه سوختن ماشین مهاجران غیرمجاز افغانستانی در یزد و کشته شدن چند تن از آنان) 🔺قصه مهاجرت قصه تلخیست، اکثر مهاجران افغانستانی که به صورت غیرمجاز وارد ایران می شوند، از طبقات پایین این کشورند که ناامنی افغانستان و نبود کار و درآمد آن ها را وادار می کند که جان خود را کف دست بگیرند و اینگونه وارد ایران بشوند. 🔺شاید بپرسید چرا به صورت مجاز نمی آیند، جواب واضح است؛ اولا همانگونه که گفتم این مهاجران از طبقات پایین اند و پولی برای طی کردن مراحل قانونی مهاجرت ندارند و ثانیا سخت گیری هایی که به دلیل وجود آفتی به نام قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی ما وجود دارد باعث می شود که نتوانند به سادگی جواز ورود به ایران را بگیرند. این سخت گیری ها که برخی هایش به جا و برخی هایش نابه جا می باشد آن قدر شدید است که به واسطه آن حتی طبقات بالاتر افغانستان، مانند نخبگان، اساتید و دانشجویان هم به سختی می توانند به صورت مجاز از مرز ما عبور کنند و وارد خاک ما بشوند. اینگونه است که ما در کشورمان کمتر نخبگان افغانستانی را می بینیم و عموم قشری که با آنان برخورد داریم از طبقات کارگر و محروم این کشورند که قاچاقی وارد مرزهای ما شده اند. 🔺این امر زمینه نگاه منفی ما ایرانی ها به جامعه افغانستان را فراهم کرده است و موجب شده تصویر عمومی که مردم ما از جامعه افغانستان داشته باشند، تصویر جامعه ای عقب افتاده باشد. البته در شکل دهی به این تصویر رسانه های ما خصوصا رسانه ملی نیز جزو متهمین ردیف اول هستند؛ برای درک این موضوع کافیست مراجعه کنید به حافظه تصویری خود از فیلم های صدا و سیما که کاراکتر افغانستانی داشته اند. در فیلمهای دهه ۶۰ و هفتاد و فیلم های پلیسی که به بحث قاچاق می پردازند، اصولا شخصیت های منفی و قاچاقچی ها با لباس افغانستانی ظاهر می شوند. پس از آن و در دو دهه اخیر نیز در کنار تصویر قاچاقچی، چهره دیگری از افغانستانی ها در صدا و سیمای ما ساخته و پرداخته شده است و آن چهره کارگران پایین دست می باشد؛ فیلم متهم گریخت و یا چهارخونه مشتی کوچک است از این خروار. 🔺همه این امور نهایتا دست در دست هم می دهند تا جامعه ایران نگاهی تحقیر آمیز به جامعه افغانستان داشته باشد. عکس العملی که در مقابل این تحقیر ایجاد می شود حس انتقامی است که در بعضی مهاجران افغانستانی نسبت به ایرانی ها ریشه می دواند و نتیجه آن افزایش جرم و جنایت و بزهکاری توسط افغانستانی ها در ایران می شود. 🔺اما علاج کار کجاست؟ در وهله اول بازنگری در قوانین و قواعد مهاجرت و مهاجران از مرزهای شرقی و مهم تر از آن ایجاد پیوست فرهنگی بین جامعه ایرانی و جامعه افغانستان با استفاده از اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و...؛ مانند پرداختن به اموری از قبیل شهدای مدافع حرم فاطمیون، شهدای افغانستانی دفاع مقدس و... زمانی که ما از قهرمان ها و هویت مشترکمان بگوییم دیگر نه جامعه ایرانی به خود حق می دهد که افغانستانی ها را تحقیر کند چون می داند اگر تحقیر کند در واقع دارد قهرمان ها و هویت خود را تحقیر می کند. مثلا یک ایرانی وقتی قصه دلاوری های افغانستانی ها در جنگ ایران با عراق را بشنود قطعا نگاهش به افغانستانی ها تغییر خواهد کرد و خود را مدیون آن ها خواهد دانست. از طرفی دیگر به واسطه تغییر نگاه ایرانی ها، قاعدتا حس انتقام جویی و بزهکاری در مهاجران نیز کاسته خواهد شد؛ علاوه بر این که آنان کمتر به خود اجازه خواهند داد با عملکردهای منفی خود، قهرمان هایشان را زیر سوال ببرند. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطره جالب حمید رسایی از امکان نقد در دوره ریاست آملی لاریجانی بر قوه قضائیه http://Eitaa.com/teribon_ir
‍ ‍⭕️طعم شیرین عدالت 🔹محاکمه یکی از مسوولان سابق دستگاه قضایی، به عنوان یکی از باندهای فساد و کارچاق کنی، موجب خوشحالی و امید مردم و واهمه مفسدان دانه درشت است. باید از جزییات این پرونده و‌ سایر پرونده های دانه‌درشت ها چندین مستند و خصوصا فیلم و سریال تلویزیونی ساخته شود... 🔸این فیلمها چقدر جذاب، پرمخاطب، امید آفرین و‌ عبرت آموز خواهد شد. واقعا نهادهای نظارتی درون قوه در دوره قبلی چه می کرده اند؟! جالب است که برخی قضات فاسد همین باند در دادسرای رسانه، سالها منتقدین دستگاه قضا را به بهانه های واهی محکوم می کردند! 🔹قطعا اگر باب نقد دستگاه قضایی در دوره قبلی بسته نبود و پرسشگران و افشاگران فساد(به صورت مستند) با بی مهری مواجه نمی شدند، محاکمه این لکه ننگ به امروز نمی رسید! وقتی راه نقد و شفافیت بسته می شود، زمینه برای فساد مهیا می شود! 🔸دستگاه قضایی در دوره جدید حقیقتا امید مردم را زنده کرده، اما هنوز برای تحول قضایی و احساس عدالت در عموم مردم راه زیادی داریم و‌ باید از ظرفیت های مردمی برای مبارزه با فساد و سامانه های شفافیت بیشتر بهره برد. اما تا همین جا باید برای این احساس شمیم عدالت در مبارزه با دانه درشت ها به دستگاه قضایی خداقوت گفت! ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخش خبری دی‌بی‌سی فارسی🔺 🔰 ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | 08 ژوئن 2020🔰 با گزارشی از سیاوش ارغوان پیرامون بررسی علت مرگ جورج فلوید و گفتگو با نخست وزیر کانادا. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ جای خالی صداوسیمای مستضعفین در آمریکا! 🔹این روزها بهترین فرصت است تا رسانه های حقیقت طلب و آزاده جهان صدای مردم تحت ستم سیاه پوست آمریکا را به جهان برسانند. اما در یک غفلت تاریخی و انفعال به تمام معنا صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صرفا کاری جز بازپخش تصاویر آرشیوی رسانه های خبری دنیا نمی کند! تمامی ابتکار صداوسیما اختصاص پیدا کرده به یک گزارش خبری در اخبار روزانه و زیرنویس های شبکه خبر که همگی نیز صرفا بازپخش و بازنشر اخبار رسانه های دنیا است. 🔹صداوسیما با وجود داشتن خبرنگاران متعدد در آمریکا، داشتن شبکه هایی چون پرس تی وی و العالم اما در مهمترین تحولات دنیا و بطور خاص در این شرایط تاریخی منفعلانه صرفا در نقش تماشاچی و یا نهایتا بازتاب دهنده اخبار است. امروز جای خبرنگاران میدانی از میانه اعتراضات سیاه پوستان آن هم به زبان های مختلف حقیقتا خالی است. چرا یک تصویر و فیلم و گزارش اختصاصی از اعتراضات مردم تحت ستم آمریکا نباید توسط رسانه ملی پخش شود؟ جایگاه صداوسیما جمهوری اسلامی در بازتاب صدای مظلومین جهان خواه در کشورهای اسلامی و یا در اروپا و آمریکا چیست؟ آیا امروز بهترین فرصت برای حمله به ساختارهای ظالمانه آمریکا نیست؟ آیا نقض حقوق بشر و آزادی بیان توسط آمریکا را نباید به بهترین وجه برای مردم دنیا و کشور خود ما به تصویر کشید؟ 🔹در این نبرد نابرابر ایران با سلطه آمریکا، چرا نباید صداوسیمای جمهوری اسلامی وارد نبرد رسانه ای بشود و نه صرفا منفعلانه و در نقش توضیح شبهات طرف مقابل، بلکه یک بار هم شده در نقش حمله کننده و فعالانه وارد میدان شود و از شرایط کامل مساعد و عیان پیش آمده استفاده کند تا چهره بزک شده غرب و آمریکا را مفتضح کند. 🔹به راستی صداوسیمای جمهوری اسلامی نمی تواند محور رسانه ای گروه های ضدسلطه و ضد نظام سرمایه داری غرب و آمریکا در جهان باشد؟ اساسا پیوست رسانه ای دفاع از محرومین و مستضعفین جهان بجز دستگاه سیاست خارجی کشور، جزو وظایف صداوسیما نیست؟ 🔹متاسفانه صداوسیما آنقدر منفعل و عقب مانده حتی در بازتاب و بازنشر اخبار رسانه های دنیا عمل می کند، که مرجعیت خبری خود، برای مردم ایران را هم از دست داده است. و مردم ایران هم ترجیح می دهند اخبار اعتراضات سیاه پوستان آمریکا را از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های خبری انگلیسی زبان دنبال کنند تا از طریق صداوسیما! 🔹گویا صداوسیما حتی برای مخاطب داخلی خود در تبیین چهره بزک شده آمریکا هم در برابر جریان غرب گرا منفعل شده است. این روزها بهترین فرصت نمایش چهره پلید و سرکوب گر آمریکاست، آن هم با جذابیت بالا برای مخاطبین اما صداوسیما صرفا به چند خبر ساده اکتفا می کند و رد می شود. این روزهای طلایی در حال گذر است و جای خالی سیمای مستضعفین در آمریکا بیش از پیش احساس می شود. ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹اعتبارنامه تاجگردون در شعبه 12 با 7 رای مخالف و 9 رای موافق و 2 نفر غائب تایید شد 🔹حالا که به استناد قانون فعلی رای گیری مخفی است؛ حداقل 7 نفر مخالف آرا خودشان را شفاف کنند تا تکلیف موافقان و غائبان مشخص شود 🔺تا سیه روی شود هرکه در او غش باد http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگ آبرسانی به غیزانیه 🔹‏امروز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه، ازروستاهای نزهه و مشرفه بزرگ بخش ‎ اهواز بازدید کردیم. 🔹 خبر آبرسانی به ۳۰روستای بخش غیزانیه یک ‎ است که برای فریب افکار عمومی و رسانه‌ها منتشر شده! 🔹اجرای "فاز یک آبرسانی"کمتر از ۱۰درصد کل پروژه است! با این مدیریت فشل و غیرشفاف کار پیش نمی‌رود! http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺‏دو پرونده، پاشنه آشیل قوه قضاییه است. در ‎ پای برخی اعضای خانواده لاریجانی و در ‎ پای برخی یاران روحانی در میان است. درهر دو پرونده، عده‌ای می‌خواهد تا پای این خواص به دادگاه کشیده نشود. ق.ق اگر می‌خواهد در این پرونده‌ها سربلند باشد باید مصلحت را کنار بگذارد. 🔺بدیهی است این مطالبه به معنای تایید نقش آملی لاریجانی در پرونده طبری و تایید نقش روحانی در پروتده زم نیست بلکه بررسی شفاف به همه ابعاد این پرونده‌ها افکار عمومی را نسبت به نتیجه دادگاه قانع می‌کند. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️آزمون جدی مجلس/ آیا تعارض منافع پزشکان در کمیسیون بهداشت، پابرجا می‌ماند؟ 🔹تعارض منافع پزشکان در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس موجب شده، همواره طرح‌هایی که منافع پزشکان به منافع مردم ترجیح داده می‌شود؛ با چراغ سبز دولت‌ها، به تصویب مجلس برسد. 🔹اکثر مشکلات در وزارت بهداشت و گران بودن درمان در کشور، به حضور پزشکان در سیاست‌گذاری‌های بخش بهداشت و درمان باز می‌گردد. نهاد دیگری که می‌تواند مستقل از وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کند کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است. اما وجود تعارض منافع در این کمیسیون باعث شده در قانون‌گذاری‌های مجلس در زمینه بهداشت و درمان، منفعت پزشکان در نظر گرفته شود. کمیسیون بهداشت و درمان از 23 عضو تشکیل شده که غالب آن تحت سیطره پزشکان قرار دارد. برای مثال در مجلس گذشته (مجلس دهم) بجز ۲ نفر بقیه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان را پزشکان تشکیل می‌دادند. 🔹در مجلس جدید ( مجلس یازدهم) بر اساس لیست اولیه اعلام شده، اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت نیز پزشک خواهند بود. یکی از گزینه‌های جدی ریاست کمیسیون بهداشت حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان است. او که از مجلس هفتم تاکنون نماینده مجلس است؛ سابقه ریاست کمیسیون بهداشت را نیز در کارنامه خود دارد. او از مخالفان جدی طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و حل معضل کمبود پزشک در ایران بوده است. شهریاری چندی پیش در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند نیز گفته است: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر می‌برد و با دریافت 20 الی 30 میلیون زندگی‌اش متحول می‌شود این کار را انجام دهد. 🔹مسئله فقط شخص شهریاری نیست، بلکه در حالت کلی نباید ذی‌نفعان نظام سلامت حاکم بر کمیسیون بهداشت مجلس باشند. برای ریاست کمیسیون بهداشت افراد دیگری مانند عبدالحسین روح‌الامینی، مسعود پزشکیان و سید امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی ‌نیز مطرح هستند. هرچند برای مثال مسعود پزشکیان مواضع بهتری نسبت به شهریاری در زمینه افزایش تعداد پزشکان و حل معضل کمبود پزشک را دارد؛ اما تمامی ‌افراد مطرح شده پزشک هستند و با این روند تعارض منافع همچنان به قوت خود در این کمیسیون مجلس، باقی خواهد ماند. ✍ متن کامل👇 https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2355455/ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ساکتین در برابر فقر و فساد و تبعیض، صلاحیت نقد عدالت خواهی را ندارند ⭕️ در گفتگو با رسانه اینترنتی نگار: 🔸کسی حق دارد جریان عدالت‌خواهی را نقد بکند که ده‌ها بار حرف از عدالت زده باشد و پرچم عدالت را در این کشور بلند کرده باشد و از مبارزه‌ی با فقر و فساد و تبعیض دفاع کرده باشد و پیام هشت ماده‌ای داده باشد. حرف چنین شخصی را می‌شود شنید و پذیرفت و دقت کرد و تأملات و هشدارهایش را جدی گرفت. ولی کسی که سال‌ها سکوت کرده و با سکوت خودش به فساد، به فقر و به تبعیض کمک کرده، مسخره‌ است که بخواهد وارد نقد عدالت‌خواهی بشود. 🔹این‌چنین نیست که ما یک انقلابی‌گری و یک افراطی‌گری داریم. نه، ما یک ، یک و یک داریم. مشکلی که الان وجود دارد این است که بعضاً کسانی به مواردی اعتراض می‌کنند که به تشخیص آن‌ها‌ افراط محسوب می‌شود که این‌ها خودشان سال‌ها و دهه‌ها در تفریط زندگی کرده‌اند. 🔸پیشنهاد می‌کنم کسانی که با خودشان در طی سالیان به مفسدین کمک کردند، به همان سکوت عارفانه‌شان ادامه بدهند. نه اینکه لب‌هایشان را به اندازه‌ی عرض شانه‌شان باز بکنند و حرف از مبارزه‌ی با افراطی‌گری بزنند. این باید مشخص بشود، در عین اینکه ما باید به مبانی معرفتی دینی در حوزه‌ی عدالت ملتزم باشیم، حواسمان باشد که اسلام هر دو طرف را مذموم شمرده است. حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در خطبه‌ی منا می‌فرمایند: «إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا». ببینید حضرت در خطبه‌ی منا چه فریادهایی بر سر قاعدین می‌کشند. اصلاً‌ خطبه با این آیه شروع می‌شود: «لَوْلا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْت»؛ می‌فرمایند جامعه‌ی دینی این‌گونه به انحطاط کشیده می‌شود که عالمانش، روشنفکرانش، و نخبگانش در برابر فقر و فساد و تبعیض سکوت کنند. به نظر من این خطبه‌ «مانیفست عدالت‌خواهی در شیعه» هست که هم حضرت امام و هم آقا مکرراً به آن استناد کرده‌اند و باید به آن توجه کرد. 🔹اگر به این خطبه توجه بشود، آن موقع ما در مسیر عدالت‌خواهی می‌توانیم به قائل بشویم که مرحله ‌به ‌مرحله پیش برویم و خلأها را برطرف کنیم و از آسیب‌ها عبور کنیم. وگرنه ممکن است که تفریطیون تحت عنوان مبارزه با افراط، با خودِ عدالت مبارزه کنند. کمااینکه این کار را دارند می‌کنند. 🔻به همان میزان کسانی هم هستند که به‌شکل دیگری می‌خواهند عدالت‌خواهی را با ترویجِ ناامیدی متوقف کنند.‌ بالاخره الان در نقاط مختلف کشور یک جریان فسادی وجود دارد. آن‌هایی که از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های عظیم نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با فساد مطلع هستند، می‌دانند که اگر این مبارزه پیگیری بشود مفسدین را سر جای خودشان خواهد نشاند و موفقیت‌های بزرگی به‌دست خواهد آمد، اما در تلاش‌اند که بگویند که نه آقا این کارها فایده ندارد. خیلی از مفسدین می‌گویند که فایده‌ای ندارد و هیچ‌کس در این کشور با فساد برخورد نمی‌کند و این‌ها خیلی قوی‌اند. اتفاقاً این از ضعف شماست که می‌خواهید خودتان را قوی نشان بدهید. 🔸قدرت سیاسی باید در حوزه‌ی عدالت پاسخ‌گو باشد و مسئولیت‌های خودش را جواب بدهد. اما قدرت، فقط قدرت سیاسی نیست. رسانه یک قدرت است. هر قدرتی باید پاسخ‌گو باشد. عدالت را نمی‌شود فقط از قدرت سیاسی خواست. دست مطالبه‌ی ما باید یقه‌ی اصحاب قدرت سیاسی را هم محکم بگیرد، ولی حتماً نباید در این منحصر بشود. 🔹اگر یک فرهنگ فاسدی طبقه‌ای از جامعه را آلوده کرد و این‌ها کم کم توانستند یک‌سری گلوگاه‌هایی را به‌دست بگیرند و از آن طریق ، و‌ خودشان را تبدیل به ارزش بکنند را باید نقد کرد. الان در فضای مجازی با افتخار دارند رانت‌خواری و اشراف‌گری خودشان را به رخ می‌کشند. می‌خواهم بگویم این مسائل هم هست و این‌ها را هم باید نقد کرد. اگر عدالت، همه‌ی عدالت است، ظلم هم همه‌ی ظلم است. نمی‌شود فضای فرهنگی، اجتماعی و هنری که این همه مظالم در آن وجود دارد را رها کنید و بگویید اگر عدالت‌خواهی صرفاً یک آورده‌ی سیاسی برای من دارد، پس من به آن ورود می‌کنم. و اگر این‌چنین نباشد چه در زندگی شخصی‌ام‌ و چه در زندگی اجتماعی‌ام و چه در زندگی سیاسی‌ام ورود نمی‌کنم. 🔸عدالت‌خواهی از کسانی برمی‌آید که حتماً به عقبه‌ی فرهنگی و اجتماعی بی‌عدالتی‌ها در بعضی از سطوح سیاسی که رخ می‌دهد توجه بکنند. وگرنه چه اتفاقی می‌افتد؟ عناصری که شما به آن‌ها انتقاد دارید، مثلاً در رده‌هایی از قدرت سیاسی حتی رأی از مردم هم می‌گیرند. اشرافی‌منشی و رانت‌خواری‌شان اظهرمن‌الشمس است، ولی ارزش‌های خودشان را تبدیل به گفتمان در فضای اجتماعی می‌کنند. اگر این‌گونه شد آن‌وقت مبارزه‌ با این‌چنین مظالمی خیلی سخت‌تر می‌شود. http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️پای دار به مثابه پشت بلندگو 🔸همه واردکننده نیستند که داشته باشند. همه پزشک نیستند که داشته باشند. همه وکیل نیستند که داشته باشند. بخش زیادی از جامعه مثل کارگر شرکتی و قراردادی اند و هیچ امیدی برای پیگیری حقوق ندارند. 🔹چون صنف و حامی ندارند دست آخر که خیلی زور بهشان بیاید، طناب دار را بلندگو میکنند بلکه وسط آشفته بازار ، اندازه چند توییت سروصدا کنند. مثل که بی رسانه و بی حامی خودکشی می‌کنند و حتی آمارش اعلام نمی‌شود. 🔸پزشکها در هر دولت وزیر از خودشان انتخاب می‌شود. یک کمیسیون دربست در مجلس دارند، یک سازمان نظام پزشکی با کلی اختیارات دارند. ولی دبیر کل خانه پرستار که اتفاقا فامیلی اش بود، تبعید می‌شود. 🔹انبوه سازها با لابی را از خودشان وزیر میکنند، ولی مستاجرها و حاشیه نشینها له هم که بشوند، هیچ صدایی در حاکمیت ندارند. همه مثل مال سازها و انبوه سازها نیستند که هر وقت اراده کنند، کمیسیون عمران به خط کنند تا جلوی مالیات بر خانه های خالی بایستد. بدمسکن ها نهایتا برای اینکه صدایشان برسد، بالای بولدوزر می‌نشینند. 🔻طناب دار، انتخاب بی‌صداها نیست، اجبارشان است. تنها بلندگویی است که دستشان بهش می‌رسد. 🔸همه رسانه ها و صندلی های مهم و تشکیلات و صنف و سندیکا برای چانه زنی با حاکمیت متعلق به است. مثل کارگرهای قراردادی، مستاجرها، سربازها، پیک موتوری ها، پرستارها یا آوارگان خصوصی سازی حتی امکان ندارند و در مجاری رسمی جایی برای احقاق حقوق شان نیست. 🔹 و و و حتی پول گرفتن وکیل ندارند. قانون و رسانه ملی و سفارش استاندار و یک و نیم میلیارد دلار ارز و ریپرتاژ خبری مال اسدبیگی‌ها و علی انصاری هاست. خبر خودکشی اینها حتی زیرنویس هم نمی‌شود. این ماجراها را موردی دیدن خطاست. 🔸یک نبرد نابرابر در جریان است و جبهه‌ی ما بی صدا تلفات می‌دهد. جاری‌ترین دعوا در جنگ فقر و غناست. واقعی‌ترین مرزبندی همین است. ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به جای سوگواری، صراحتا جبهه‌مان و جهت‌ گیری‌‌مان را مشخص کنیم. 🔻با هستیم یا ؟ و بلندگوی کدامشان؟ ✍️ http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخش خبری دی‌بی‌سی فارسی🔺 🔰 ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | 12 ژوئن 2020🔰 گفتگوی ویژه با خانم زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی کاندیدای ریاست جمهوری ۸۸ و ارتباط مستقیم با دکتر الیاس احتشام رئیس اندیشکدهٔ بین‌المللی فرهنگ و انسان‌شناسی در تگزاس. http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نقش پررنگ در کاهش فرزندآوری 🔹مرور تناقضات صداوسیما در باب سیاست های جمعیتی http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما هیچ گونه خودرو ملی نداریم. 🔺 روایت دکتر پژویان (رئیس سابق شورای رقابت) از گرانی خودرو ◀️ قطعه سازان، قطعات را از طریق منابع داخلی تولید نمی‌کنند. 🔹 خودرو سازان هزینه‌های بی‌ربط خود را روی خودرو حساب می‌کنند. 🔹 بازار خودرو انحصاری است چون دو خودرو ساز ۹۵ درصد بازار را در اختیار دارند. http://Eitaa.com/teribon_ir
4_5992354490391464534.pdf
2.82M
⭕️درباره سیاست فرهنگی، مهار قدرت و جامعه چرا؛ سرمایه‌داری مستغلاتی و کنشگری خیابانی 🔻تحلیل اجتماعی استاد از ماجرای ، پیرزنی در گودی بیل لودز سرفصل‌ها: 🔶️ معنای گرامیداشت امام خمینی در حاشیه شهر؛ پرسشی درمورد سیاست فرهنگی 🔻قصه قلدرها و لودر‌ها؛ قدرت مهار نشده و جامعه چرا 🔶️ درباره سرمایه‌داری مستغلاتی 🔻 سیاست خیابانی و پس گرفتن خیابان‌ها http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️بحران نمایندگی: درآمدی بر ابعاد سیاسی جنگ فقر وغنا 🔻مسئله طبقات فرودست یکی از جدی‌ترین مسئله‌های زمانه و جامعه ماست و این رشتو به خوبی این مسئله را طرح می‌کند. مسئله تنها این نیست که اقشار مستضعف درآمد کافی، امکانات رفاهی، مسکن و حتی در برخی مناطق آب شرب سالم ندارند. مسئله این‌جاست که این اقشار، به مرور زمان، هر روز کمتر از گذشته امکان‌ها و کرسی‌هایی دارند که خواست‌های آن‌ها را در سطوح تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی، خط مشی‌گذاری و حاکمیت نمایندگی کند. 🔻محافظه‌کارانِ ثبات‌گرا می‌کوشند با تقلیل مسئله به ابعاد معیشتی (اقتصادی) از طرح راه‌حل‌های دگرگون‌ساز جلوگیری کرده و سطح پاسخ‌ها را در حد و ساخت در مناطق محروم نگه دارند. در حالی که آن جنگ فقر و غنایی که امام خمینی به ما آموخت که آینده انقلاب به آن بستگی دارد، یک جنگ تمام عیار اجتماعی است که به وضوح تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی را شامل می‌شود. 🔻مرور تجربه جهادسازندگی در دهه نخست انقلاب به ما نشان می‌دهد که در دهه نخست این درک را از کار جهادی داشت. جهادی‌های صدر انقلاب کار جهادی را به سطوح خُرد معیشتی فرونمی‌کاستند و فی‌المثل حل در از اولویت‌های کارکردی‌شان تشکیل نهاد بود. 🔻با گذشت زمان و در اثر تفوق تدریجی نگرش‌های ثبات‌گرا و محافظه‌کار، معنای کاری جهادی سیاست‌زدایی و از معانی دگرگون‌ساز خود تهی شد. اگر نهاد جهادسازندگی را نسل نخست تکنوکرات‌های جمهوری اسلامی منحل کردند، کنش جهادی را نسل دوم‌شان از معنا تهی کردند و این دومی مهم‌تر بود چرا که در صورت بازتولید کنشگری جهادی، نهادهای متناسب با آن هم تولید و بازتولید می‌شد. 🔻اگر در آینده این توفیق را بیابیم که از معناهایی که تکنوکرات‌های حزب‌اللهی و البته ثبات‌گرا، محافظه‌کار و امنیت‌گرا از کنش جهادی باب کرده‌اند عبور کنیم و معنایی که انسان انقلابی از داشت بازسازی کنیم، اگر به مثابه انسان انقلابی زمانه خودمان این بخت را داشته باشیم که در آینده از تعریفِ حداقلی‌شده به مثابه امری خیریه‌ای و محدود به خدمت خُرد به محرومین دست بردارد؛ اگر بتوانیم کار جهادی را در میدان جنگ امروز، جنگ فقر و غنا بازتعریف کنیم، آن‌گاه ایجاد سازوکارهای نمایندگی اقشار فرودست، یکی از مهم‌ترین کارهای جهادی زمانه ما خواهد بود. ✍ http://Eitaa.com/teribon_ir