فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر انقلاب: در زمینه عدالت نیاز به تحول جدی داریم. تحولی مبتنی بر مبانی درست دینی، همراه با ثبات قدم
🔹افرادی در اوایل انقلاب مبارز بودند، اما بعد از گذشت مدتی از جوانی تبدیل شدند به فسیلهایی، که اصل انقلاب برای مبارزه با خود اینها شکل گرفته بود.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ چرا 15 خرداد به روایت امام بایکوت شد؟
🔹 امام در آخرین دست نوشته خود یعنی #منشور_روحانیت که غم نامه تلخی از درگیری با متحجران ظاهر الصلاح است صریحا اعلام می کنند که: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودى گلولۀ حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می درید»
🔹چرا این جنبه از تاریخ برای هیچ کدام از نسل ما روشن نیست؟ آیا مخفی کردن این مستندات تاریخی با یک برنامه حساب شده صورت گرفته؟! چرا روایت امام از اتفاق مهمی مثل #پانزده_خرداد که طلیعه انقلاب است پوشانده شده؟ این #روحانیون_مقدس_نما که حضرت امام آنان را عامل این وضعیت می دانند چه کسانی بوده اند؟ چرا آنان و روشهای شان به جامعه معرفی نشده تا جلوی تکرارشان گرفته شود؟
🔹 و تامل برانگیزتر از همه اینکه: چرا تیغ ما همچنان در قبال روشنفکری غربگرا تیز و در نقد #تحجر_دینی، کند و ناتوان است؟!
✍️ #علیرضا_کمیلی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️لوازم فاسد دو قطبی ولایت-عدالت
دوگانه غلط ولایت-عدالت؛
🔺برخی ولایتی ها را واداشته تا مفاسد اقتصادی دوره امیرالمومنین را جستجو و تٲلیف کنند؛ تا از تیزی عدالت خواهی کم کنند و شاخص را هم دستکاری کنند❗️
🔺برخی عدالتخواهان را هم واداشته تا از ولایت گریزیِ موردیِ اصحابی چون مالک اشتر و... فهرست تهیه کنند؛ تا مخالفت عملی با ولایت هم بلااشکال جلوه کند❗️
درست دیدن مسٲله تنها چاره ی پایان دوقطبی شدن نیروهاست.
(عدالت و عدالتخواهی؛ زوایای پرچالش/۱۴خرداد۹۹)
✍ حجه الاسلام #محسن_قنبریان
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ماجرای شب شعر رحلت امام در همان روز ارتحال
🔹خاطرات کمترشنیده شده و جالب «محمد کاظم کاظمی» شاعر مطرح زبان فارسی از روز های رحلت امام خمینی (ره)
🔺" اولین کنگره شعر حوزههای علمیه سراسر کشور در خرداد 1368 در مشهد برگزار شد، در دانشگاه رضوی، در مجاورت حرم مطهر و با گردانندگی سیدعبدالله حسینی. علاوه بر شاعران طلبه و روحانی، جمعی شاعر مهمان هم دعوت شده بودند، همچون علی موسوی گرمارودی، علی معلم و...اولین شب کنگره به صورت عادی برگزار شد.
🔹در آن ایام حضرت امام در بیمارستان بستری بودند. یکی از شعرهایی که آن جلسه خوانده شد، مثنوی علی معلم بود که در آن چند بیتی، دعای طول عمر برای امام داشت:
عمرِ آن پیر شوان باد که شوری دارد
از گُل غیبتیان جام حضوری دارد
عمر آن پیر شوان باد که حق میخواند
از بد نامده، نادیده ورق میخواند
عمر آن پیر شوان باد که دیدارش هست
دم بیدارگر و دیدۀ بیدارش هست...
🔺استاد معلم به این بیتها که رسید، با توجه به وضعیت حضرت امام، شوری در محفل افتاد و صدای احسنت احسنت و آمین از میان جمعیت بلند شد. جلسه به پایان رسید که مجری جلسه سید عبدالله حسینی خبری اعلام کرد، این که حال حضرت امام به وخامت گراییده و از همه مردم خواستهاند که برای ایشان دعا کنند. جمعیت حاضر در جلسه با گریه و زاری و اندوه تمام به حرم امام رضا رفتند و تا دیروقت شب به دعا مشغول بودند.
🔹صبح حوالی ساعت هفت بود که رادیو آن خبر ناگوار را اعلام کرد. من با تأثر تمام به محل اقامت شاعران رفتم تا ببینم که برنامه چیست. معلوم نبود که کنگره متوقف میشود، یا نه. در آنجا هر کس در اتاقش در اندوه بود و یا مشغول سرایش شعر. استاد معلم در یک اتاق، علیرضا قزوه در اتاقی دیگر، مصطفی محدثی، عبدالجبار کاکایی، موسوی گرمارودی، همه. حسامالدین سراج هم با تأثر مشغول نوحهخوانی بود.
🔹هنوز یکی دو ساعت نگذشته بود که بسیاری از دوستان شعرهایی نوشتند و به من هم حالی دست داد و مثنوی «بنشین زار زار گریه کنیم» را نوشتم که البته هفت هشت بیت بیشتر نبود.
🔹علی معلم مثنوی مفصل و غرایی نوشت:
مفت حیرتسبقان! سیلی الفت کاری است
رخ مأنوسترین آینهها زنگاری است
🔹مصطفی محدثی این غزل را نوشت:
گدازههای بلا را چگونه بنویسم
غروب روح خدا را چگونه بنویسم
🔹و علیرضا قزوه به گمانم که مثنوی را سرود:
ای جماعت خاک غم بر سر کنید
غربت خورشید را باور کنید
🔹با این وصف، مسئولان کنگره ترجیح دادند که کنگره را تعطیل نکنند و بلکه آن را ویژه رحلت حضرت امام برگزار کنند. همه چیز برنامه تغییر کرد. دکور مناسب با رحلت انتخاب شد و نام برنامه «در سوگ آفتاب» گذاشته شد. جمعیت فراوانی به جلسه آمدند، به طوری که حتی استاد معلم جای نشستن نیافت و بین مردم در روی زمین نشست.
🔹شاعران، شعرهایشان را در جلسه خواندند. و من هم آن مثنوی را خواندم. از حوالی بیت دوم و سوم بود که دیگر بغض کردم و گریهام گرفت. دیگر تمام شعر را با گریه خواندم و جمعیت هم به گریه افتادند. حال غیر قابل توصیفی بود. من هیچیک از شعرهایم آن طور با گریه نخواندهام.
🔹و به این ترتیب، اولین سرودههایی که برای رحلت حضرت امام پدید آمد، در همان شب، در یک محفل بزرگ قرائت شد و به نظرم این پدیدهای منحصر به فرد است، چون خیلی کم اتفاق میافتد که هنوز یک شب از درگذشت یک رهبر بزرگ نگذاشته باشد، یک شب شعر باشکوه برای او برگزار شود. معمولاً برنامههایی از این قبیل چند روز فاصله به کار دارد تا شعرهای لازم سروده شود.
🔹و البته سرایش شعر بعد از آن هم ادامه داشت. بعضی شاعران در روزهای بعد، شعرهایی پختهتر از آن سرودهها نوشتند و این شعرها به زودی در کتابهایی گرد آمد. تا جایی که من سراغ دارم، تا کنون ـ گذشته از مرثیههای عاشورایی و مرثیه برای ائمه ـ برای هیچکسی در زبان فارسی این قدر مرثیه سروده نشده است که برای حضرت امام سروده شده است"
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کدام نیمهی خرداد؟
🔹سالها تا مصرع «انتظار فرج از نیمهی خرداد کشم» را میشنیدم، یاد رحلت #امام_خمینی میافتادم و به انتظار او برای عروج میاندیشیدم. حالا البته این معنا را رد نمیکنم، اما معنای اول این گزاره برایم بیشتر جلوه دارد.
🔹«سالها میگذرد، حادثهها میآید | #انتظار فرج از #نیمه_خرداد کشم». امام در دل حوادث پیاپی، دلبستهی انتظاری است که البته از زمان خاصی پررنگ و معنادار شده است. حادثه #پانزده_خرداد ۱۳۴۲ ه.ش. مبدأ #انتظار_حقیقی برای کسی چون امام است.
🔹این نشانهگذاری نمادین علاوه بر آن که میتواند تعریف متفاوت امام از #انتظار_فرج مسلمین یا انتظار فرج موعود را بیان کند، نشانه اهمیت قیام ۱۵ خرداد از منظر امام نیز هست. امام #انقلاب_اسلامی را با #هویت دینی و مردمی آن میشناخت و برای حرکت خود، بر اساس قیامی هویتسازی کرد که متکی به حضور سیاسی و مبارزهجویانه مردم دیندار بدون دخالت ایدئولوژیهای چپ و راست و ملیگرا و... بود.
🔹نیمه خرداد ۶۸ البته بسیار مهم است. شوک جهانی درگذشت امام، تشییع ده میلیونی او، تجدید بیعت مردم ایران و جهان با او و نهایتاً انتخاب شبیهترین شاگرد او برای رهبری انقلاب اسلامی هر کدام واقعهای مهمند. اما همه اینها ریشه در نیمه خرداد ۴۲ دارند. هرچند در آن سال، نه دامنه #نهضت_امام چندان گسترده شده بود، نه سربازان امام از گهوارهها برخاسته بودند و نه کسی باور میکرد امواج این قیام مذهبی بتواند همه جریانات معارض و رقیب را درنوردد.
🔹حادثه نیمه خرداد ۴۲ ظاهراً کوچک بود و زود جمع و جور شد، اما ماند و #جهانی شد، چون اصالت و هویت داشت، چون #مردمی، آرمانی و رو به #آینده بود. و امروز همچنان نیمه خرداد زنده است، اگر آنچنان باشیم. و فریب جنود ابلیس، از جمله #یأس را نخوریم.
سالها میگذرد، حادثهها میآید | انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
✍ #محمد_جواد_میری
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️عریضهای به آقا سید روح الله...
🔹این شعر را به آسیه پناهی و تمام زنان و دختران بیپناه سرزمینم هدیه میکنم
نوشت برایم: ای کاش
شعری برای آسیه می گفتی؟
زنی که آلونکش را
در زیر گریههایش له کردند
همین پهلوانان شهرداری کرمانشاهان
اصلا اینها کیاند
ویلای شبنمک دولت زاده را
با احترام تمام
ده سانت
تخریب میکنند...
وقتی بناست صد متر کوچه باز شود در زمین مفتی فلان آیتالله
در شمال شهر
چه قشقرقی راه میاندازد
حالا یکی حساب کند
هزار متر زمین
متری صد میلیون قربه الی الله...
و حضرت آیت الله الف
چه گریهای میکند تا هنوز برای آمدن بقیهاللهالاعظم (عج)...
نوشت برایم:
اسرائیل هم که کار شهرداری ما را تکرار میکند
نوشتم:
_باشد علیمحمد! امشب برای بار صدم
عریضهای مینویسم
برای آقا سیدروحالله موسویالخمینی!
عریضهای به خاطر آسیه
حتی عریضهای به خاطر رومینا
و دختران فراری از پدر
به خاطر پدرانی که فقر
از یادشان برده است که دخترانی دارند...
آقا سید روحالله!
از آن جماعتی که دور و برت بودند
چندتا حالا در کار کارچاق کنی افتادهاند
در جایی مثل لواسان
بعضیشان چقدر آقازاده پس انداختند
و تخمهای حلال شان حالا
با پولهای حرام
عجب بزن بکوبهای حرامی دارند
از برجالحرام پدرجانشان
تا منطقه عملیاتی والهفت هشت فرنگستان...
تولهسگهایی که آخرین نقشهشان این است که یک روز
با تشییع جنازه شجریان
پوز حاج قاسم را بزنند!
و حاج قاسم
بدجور زد
به پوز پدرهای سوختهشان...
حتی کمی گلایه هم دارم آقاجان!
از این عزیز دردانههایت
و فرزندان راستین شما
امثال زکزاکی است و سید حسن نصرالله
و حاج قاسم و یارانش
نه شیخ جکوزی!
و شیخ دودکش!
وزیر بیادب دور مانده از راه
طبیبک خودخواه
چه تحفههای رنگارنگی آورد شیخنا
باید تاریخ را
وارونه از حوالی این سالها نوشت
و آن جماعت دولتمند
کاری نکرد
غیر قفلسازی و قفل کردن
و کاری از دست هیچ کلیدی ساخته نیست
اما هنوز بچههای حاج قاسم هستند
هنوز دو سید پاکدست!
هستند
می دانی آقا سید روح الله!
بعد شما
نان حلال خوردن سخت شد!
عملیات آزادسازی عسلک سخت شد
با شمایم آقا سید روح الله!
که از خانه دوهزار متری پدری
به دو اتاق مستاجری رسیدی!
چه کردند بعد شما بچهمستاجرانی
که برای تا هفت پشتشان
برج خریدند و برج ساختند!
اما هنوز آلونکها هست
عسلکها هست
متلکها هست
وزیرکان بیشعور و کمشعور و عقبمانده هستند
و همچنان ولول میگردند
شنوندگان عزیز توجه فرمایید...
دیشب رزمندگان شهرداری کرمانشاه
با رمز نامقدس یا شبنم...
گل کاشتند!
انگار همه
از یاد بردهاند که این انقلاب
از آن آسیهها بود
نه شبنمها!
اما هنوز چیزی به نام شعر هست
اما هنوز میشود
در نیمههای یک شب خردادی
از دست این همه بیعرضه
به شما عریضه نوشت!
بیخود نبود که گاهی
خود شما
از دست کاسبان نفاق
و شیخهای زیادت خواه
پناه میبردی به شعر....
امشب بیا به دور از تمام هیاهوها
برای هم غزل بخوانیم
شما بخوان:
"دست آن شیخ ببوسید که تکفیرم کرد..."
و من میخوانم:
تنها تو بد ندیده ای از واعظان شهر
ما نیز در شمار شهیدان تهمتیم...
✍ #استاد_علیرضا_قزوه
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹 آقای محترم!ما نیامدهایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. ما آمدهایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم.
🔹ما آمدهایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامدهایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بیآزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود...
ما نیامدهایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند...
✍🏻 #نادر_ابراهیمی در #ابوالمشاغل
به مناسبت سالگرد در گذشت نادر ابراهیمی
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕قطعا خیلی ها به خاطر قیافهاش بهش اعتنا نمیکنند، میگویند نویسندهای است دو زاری که دنبال نام در آوردن در بین روشن فکر نماهاست و احتمالا خزعبلاتی به هم میبافد تا مگر بگویند فلانی صاحب اندیشهی اجتماعی متفاوت است. امّا هر کس بخواهد چنین فکری کند، حقیقتاً به روح هنر انقلاب اسلامی خیانت کردهاست!
🔺️#نادر_ابراهیمی برای من سمبل نویسندهی صاحب اندیشه انقلاب است و جذابترین نکتهاش برایم همین بلاییست که جامعه ما بر سر چهرهی او و امثال شریعتی و جلال آوردهاست؛ روشنفکرنمایان متحجرشان میخوانند، چرا که از اسلام دفاع و خط فکری آن را میگسترانند و حزباللهینماها التقاطیشان میخوانند، چرا که ریشو نیستند، عمامه ندارند و چهرهای آشنا در میان روشنفکرانند.
🔺️قطعاً تا نادر را نشناسید، نمیفهمید چرا حتی در یک سرچ سادهی نامش در اینترنت، او را در حصار تنگ عاشقانههایش بایکوت کردهاند. نادر را باید در بین کتابهایش پیدا کنید، نه در سرچ گوگل. 《آتش بدون دود》ش را بخوانید تا با یک ذهن طاهر بچه مسلمان در فیلم سازی آشنا شوید. 《سه دیدار》ش را بخوانید تا یک برداشت خالص مستند_داستانی را از شخصیت امام ببینید. 《با سرودخوان جنگ در خطّهی نام و ننگ》 را بخوانید تا مواجهه وسط میدانیِ یک روشنفکر با جنگ را بشناسید و عملاً هرچه از او میرسد را نگاه کنید تا بفهمید برای نویسندهیِ مستقلِ روشنفکرِ انقلابیِ حزباللهی شدن، به چه ارکانی نیازمندید.
🔻و اگر هیچکدام ازتان برنیامد، همین مستند #بار_دیگر_مردی_که_دوست_میداشتیم را ببینید، تا بفهمید با چه اعجوبهی غریبِ میهن دوست، حزباللهی و مبارزی روبرویید. قطعاً نمیدانید که خیلی از کارهایی را که شنیده و دیدهاید، به قلم چه صاحب قلمی بوده است.
[تا آخر عمر کنار نخواهم آمد با کسانی که دارای اصولی نیستد و کوچک تمام کسانی خواهم بود که دارای اصولی هستند...]
✍ #علیرضا_مشک_افشان
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ آسیب شناسی #عدالتخواهی و اولویت ناشناسی نو حجتیه ای
1️⃣ به تعبیر #شهید_مطهری اغلب #رذایل ذاتا ضد ارزش نیستند بلکه انحراف یا #افراط و #تفریط در یک ارزش هستند. از منظر نظریه حد وسط #ارسطو نیز هر فضیلت یا اخلاق (شجاعت، سخاوت، تواضع و ...) یك حد معین دارد كه كمتر یا بیشتر از آن #رذیلت است و خود آن حد معین فضیلت است. طبیعتا #عدالتخواهی هم از این امر مستثنی نیست؛ همان طور که بقیه ارزش های دینی یا اخلاقی نیز در معرض چنین آسیبی هستند.
2️⃣ مسئله امام با #انجمن_حجتیه و جریان #تحجر حاکم بر حوزه در دوران نهضت بر محور این شکل گرفت که چگونه در شرایطی که #امریکا بر تمام شئون کشور حاکم شده، شما اولویت و ظرفیت جوانان انقلابی و مذهبی را به سمت مبارزه با #بهاییت میل می دهید. آفت مبتلابه جریان متحجر در #حوزه_های_علمیه ما معمولا همین اولویت نشناسی بوده است. عدم همراهی با امام در دوران نهضت اسلامی با این تشخیص که اولویت جامعه آن روز ایران نه مقابله با آمریکا که مبارزه با #مارکسیسم است و #شاه_شیعه را که در برابر مارکسیسم ایستاده نباید تضعیف کرد، نمونه این اولویت ناشناسی است.
3️⃣ امام تعبیر «مارهای خوش خط و خال حوزوی» را در جلد 21 صحیفه که در واقع جمع بندی امام از دوران نهضت و تجربه 8 سال زعامت جامعه شیعه است؛ برای کسانی به کار برد که به تعبیر ایشان «هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند فورا #کمونیست و #التقاطی می خوانند» و «هر حرکتی را به متهم به #مارکسیستی یا #انگلیسی بودن می کردند».
4️⃣ جریان نوحجتیه نیز در شرایطی که بخش مهمی از شئونات کشور را #سرمایه_داری لیبرال در اختیار گرفته و در عین سکوت یا همراهی این جریان یکایک به دنبال جلو بردن پروژه های خود در حوزه های #آموزش_و_پرورش، #شهرسازی، #اقتصاد، #خصوصی_سازی و ... است؛ اولویت را در ذره بین به دست گرفتن و کشف انحراف و رگه های مارکسیسم در جوانان مطالبه گر تشخیص داده اند. آن هم مارکسیسمی که به تعبیر رهبری در سخنرانی اخیر در دنیا نیز « #آبرویی ندارد؛ ... و هم از لحاظ #اندیشه_ورزی ؛ ــ واز لحاظ #تئوری دچار فقر شدیدند ــ واقعاً ضعیفند و حرف گفتنیای ندارند»؛ چه رسد به جامعه اسلامی و دینی ایران. این جریان هیچ فهمی نسبت به این مسئله ندارد که اگر امروز برخی دانشگاه های کشور شاهد ظهور برخی گروه های #مارکسیستی است، این مسئله بیش از قدرت مارکسیسم یا جذابیت آن، حاصل بی توجهی به مسئله #عدالت_اجتماعی در برخی نهادهای جمهوری اسلامی از یک طرف و سکوت و محافظه کاری برخی جریانات منتسب به انقلاب در برابر این بی عدالتی ها است.
5️⃣ آیا هشدار امام نسبت به جریان حجتیه و #تحجر حوزوی به مفهوم تایید #بهاییت یا #مارکسیسم یا انکار ضرورت نفی آن ها است؟ مسلما خیر. نقد امام به کج روی در اصلی و فرعی و اهم مهم کردن موضوعات بود. اگر دوستان ممحض در #آسیب_شناسی عدالتخواهی ما نیز ادعای ولایتمداری دارند خوب است تحلیلی بر مضمون بیانات رهبری در باب #عدالتخواهی و #مطالبه_گری کنند که چقدر از محتوای آن مربوط به تاکید بر ضرورت عدالتخواهی و مطالبه گری است و چه میزان در نقد یا آسیب شناسی آن.
6️⃣ مسلما نقد روش های غلط و ظالمانه ای که به نام #عدالتخواهی انجام می گیرد، لازم است. اولین نقد به برخی جریانات و افرادی که به نام #مطالبه_گری و ... از روش های ظالمانه ای استفاده می کردند توسط جریان اصیل عدالتخواهی شکل گرفت. سخنرانی وحید جلیلی با عنوان «عدالتخواهی اجتماعی یا #جلوه_فروشی فردی؛ نقدی بر عدالتخواهی های ظالمانه» و «ایران در هجوم دیمنتورها» در همان دوره ابتدایی رشد این جریانات انجام و جزوه آن نیز منتشر شد و همه این ها در حالی بود که هم زمان #صدا_و_سیما و بسیاری از رسانه های #اصولگرا مروج این جریان نوظهور بودند.
7️⃣ #اصولگرایان تا زمانی که صدرالساداتی (با همان روش غلط) مشغول نقد دولت و وابستگان جریان مقابلشان بود، یکصدا مبلغش بودند به طوری که پربیننده ترین بخش خبری صدا و سیما (بیست و سی) به شکل مستمر فعالیت های وی را پوشش می داد ولی از وقتی که وی پا به #دایره_قرمز اصولگرایی و همان سبک از افشاگری غلط علیه برخی شخصیت ها و نهادهای اصولگرا گذاشت تبدیل شد به نماد انحرافی بودن کل جریان عدالتخواه در ایران!
8️⃣ مسئله در نقد برخی اعمال نادرست به نام مطالبه گری نیست که همان طور که گفته شد جریان اصیل عدالتخواه خود در این زمینه پیشتاز بوده است. اختلاف در اولویت دادن به این مسئله در نظام موضوعات، سیاسی کردن نقدها،تعریف خط قرمزهای #قبیله_ای برای عدالت (به جای مرزهای #اعتقادی و #اخلاقی) و تبدیل آن به دعوای حیدری-نعمتی برای به محاق بردن اصل عدالتخواهی و مطالبه گری از یک سو و سکوت در برابر انحراف در بقیه ارزش های دینی مانند تحجر، تکفیر و اشرافیگری به نام دین و انقلاب از سوی دیگر است.
✍️ #میثم_ظهوریان
http://Eitaa.com/teribon_ir
◀️ در مورد این سؤال طرح شده در عکس؛
نکتهای را نه به عنوان پاسخ، بلکه به جهت مقدمهای بر مقایسه هایی از این قبیل:
اینکه فوت مظلومانهی آسیه پناهی را در مقام قیاس، همسطح با سنت جنایت آمیز نژادپرستی بدانیم، خودش نوعی ظلم هست.
🔹در نسبت با غرب ما از یک «سیستم فرهنگی» بعلاوهی «ساختار حکومتی» صحبت میکنیم، که ذاتاً، آگاهانه و هدفمند(هم هدف نظری - ایدئولوژیک، و هم هدف عملی) برای انسان ها هیچگونه کرامت و ارزشی قائل نیست.
🔹در اتفاق مربوط به آسیه پناهی، محل دعوا در این بوده و هست، که: «چرا در جمهوری اسلامی.....؟»، «چرا بر خلاف دستور اسلام.....؟»، «چرا در نظامی که در این مسائل دغدغه و تلاش بنیانگذار و مبارزینش بوده؟»، «چرا در دینی که امام اولش فلان رفتارها را در برابر ظلم - ولو به یک نفر - داشته؟» ...
و هزاران محل نقد و نزاعی، که حاکی از تناقض میان شعائر و اصول اعلام شده، با نتایج و خروجی های موردی است.
🔺اما نباید فراموش کرد که رسالت اعضای جامعه، #فریاد زدن و مقابله در مواجهه با فوت آسیه پناهی ها، بی آبی غیزانیه، تخریب منازل اهالی دهونک، کولبران مستضعف کرمانشاه، ظلم و اتراف و رانت سرمایه داران و قدرتطلبان و مواردی اینچنین، #در_نظام_اسلامی ست.
اینگونه اتفاقات، ولو موردی و بدون برنامه ریزیِ قبلی توسط سیستم هم، باید ازسوی مسلمانِ متعهد غیرقابل اغماض و تحمل تلقی شود.
🔻به همان اندازه که «#ایجاد_بستر مبارزه مردم برای تحقق قسط»، از اهداف حکومت دینی ست، سکوت و لاپوشانی در قبال مظالم نیز، نظام مقدس اسلامی را در مسیر استحاله قرار میدهد.
✍ #محمد_حسین_صبوری
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️مذاکره با آمریکا در پوشش تبادل زندانیان!
🔹در آخرین تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، سرباز قدیمی نیروی دریایی آمریکا، «مایکل وایت»با یک ایرانی زندانی در آمریکا مبادله شد
🔺پالس های آشکار دو طرف برای مذاکره!
🔹پس از این تبادل،ترامپ که راهبرد فشارحداکثری را علیه ایران اتخاذ کرده در توئیتی از ایران تشکر می کند و تمایل خود را برای توافق با ایران اعلام میکند
ترامپ که این روزها گرفتار بحران داخلی است، گویا از این تبادل زندانیان خیلی خوشحال شده و مجددا در توئیتی از ایران تشکر می کند و رسما اعلام آمادگی برای مذاکره و توافقی جدید را بیان میکند
🔹درمقابل هم محمد جواد ظریف در توئیتی بدون اینکه مذاکره و توافق جدد با آمریکا را رد کند،اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و راهبرد فشارحداکثری آنها که خروج از برجام نیز قسمتی از این راهبرد بود را به چندمشاور ترامپ تقلیل میدهد و گویا فراموش کرده است خروج آمریکا از برجام و حتی دستور به شهادت رساندن حاج قاسم هم با دستور مستقیم ترامپ بود. و از طرفی باب مذاکره و توافق جدید را اساسا رد و نفی نمی کند تا منتظر باشد که در آینده چه اتفاقاتی رخ میدهد
🔺مذاکره پشت درب های بسته!
🔹تمام ماجرا به همینجا ختم نمی شود، و پشت پرده این تبادل نه از جانب مقامات ایرانی بلکه از طرف آمریکایی ها منتشر می شود. بیل ریچاردسون که بین سالهای 2003 تا 2011فرماندار ایالت نیومکزیکو بوده در بیانیه ای مدعی میشود برای آزادی مایکل وایت با ظریف و مجید تخت روانچی دیدار و مذاکره کرده است
🔹پس از انتشار خبر مذاکره محرمانه ظریف با ریچاردسون آمریکایی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ملاقات را تایید کرد و آن را مربوط به چند ماه پیش دانست
🔹گویا تبادل زندانیان تبدیل به بستری برای بازشدن باب مذاکرات و تعاملات مخفیانه و بعدا علنی دو کشور شده است. و احتمالا اگر بیل ریچاردسون این حامی و سخنران میتینگ های گروهک منافقین، خبر مذاکرات و ملاقات با ظریف را منتشر نمیکرد، از سوی مقامات ایرانی این خبر بایکوت میماند! به راستی براساس کدام مجوز مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یکی از مقامات سطح پایین آمریکایی حامی منافقین مذاکره می کند؟ مگر بنا نبود در هیچ سطحی مذاکره ای با آمریکای جنایتکار که دستش به خون حاج قاسم آلوده است انجام نپذیرد؟
🔹از طرفی اگر بنا به مذاکره بوده است چرا شأن دولت جمهوری اسلامی رعایت نشده است و مقام ارشد وزارت خارجه ایران با یک فرماندار سابق آمریکایی مذاکره کرده است؟ براساس کدام قواعد و آداب دیپلماتیک و حقوقی وزیرخارجه یک کشور با چنین فردی در سطح پایین در آمریکا باید مذاکره کند؟ برای انجام این تبادل حتما باید شخص وزیر خارجه با یک فرماندار سابق ملاقات می کرد؟ امکانش نبود یک فرماندار سابق یا دیپلمات سطح پایین را برای ملاقات و انجام مذاکره برای این تبادل را میفرستادیم؟
🔺افسر ارتش اسرائیل در کنار ظریف!
🔹اما آنچه ماجرا را فاجعه بارتر می کند تصویری است که از دیدار ظریف با ریچاردسون منتشر شده است. در این عکس علاوه بر ریچاردسون،میکی برگمن(افسر بلندپایه سابق ارتش رژیم صهیونیستی) نیز حاضر است.اوعلاوه بر خدمت نظامی در گروه نیروهای ویژه ارتش اسرائیل در دانشگاه جرج تاون وظیفه تدریس و آموزش دیپلمات های امریکایی را برعهده دارد. برگمن متخصص دیپلماسی به اصطلاح محرمانه است و وظیفه آزادی اتباع مهم امریکایی (جاسوس)در سایر نقاط جهان را برعهده دارد که از جمله این اقدامات میتوان به مذاکره مخفیانه با کره شمالی و آزادی چند جاسوس امریکایی توسط وی اشاره کرد.برگمن در حال حاضر پس از کره شمالی، مسئولیت مذاکره و رهایی مهرههای مهم و جاسوسان امریکا در خاورمیانه را برعهده دارد
🔹وزارت خارجه و شخص جناب ظریف با آن همه تشکیلات و ادعا بعید است که برگمن صهیونیست را نشناخته باشند، بابت این رسوایی بزرگ چه پاسخی دارند؟حضور در کنار افسر ارتش اسرائیل این جانیان کودک کش چه توجیه و معنایی دارد؟ آیا دستگاه های امنیتی و نظارتی چون مجلس شورای اسلامی نسبت به این تحرکات و اقدامات بیدار و حساس هستند؟
https://www.instagram.com/p/CBGT22fJhY6/?igshid=1daqxzhiw48nq
🔹نهایتا باتوجه به سابقه روند تبادل زندانیان از ماجرای آزادی شین بائر و جاش فتال در سال 90، تا آزادی نزار زاکا و ژیو وانگ و اکنون روند و حواشی مهمتر از متن تبادل مایکل وایت حاکی از آن است که تبادل زندانیان صرفا بهانه ای برای مذاکرات محرمانه و آب شدن یخ روابط میان دو طرف و گسترش حوزه های مذاکراتی به بقیه موضوعات میباشد
🔹امروز که ترامپ گرفتار چالشهای اساسی درون آمریکاست و از طرفی در پرونده های مهم سیاست خارجی آمریکا نیز با شکست مواجه شده، به دنبال برگ برنده ای در انتخابات 2020 است.آیا «ناجیان ایرانی» ترامپ این برگ برنده را به او هدیه خواهند داد؟
✍ #علیرضا_فقیهی_راد
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دانهدرشتها پشت میلههای زندان
#ببینید
حسین فریدون
حسن رعیت
شبنم نعمت زاده
اکبر طبری
رسول دانیال زاده
بیژن قاسم زاده
بهروز ریخته گران
عبدالله پوری حسینی
حسین هدایتی
علی اصغر پیوندی
هادی رضوی
علیرضا زیبا حالت منفرد
و...
http://Eitaa.com/teribon_ir
هدایت شده از مرقومات/علی ریاحی پور
⭕ بزک کنندگان برجام و مجلس انقلابی!!!!
🔸 امروز وقتی خبر انتصاب محمد حسین احدیان به عنوان دستیار سیاسی و رسانه ای قالیباف را شنیدم اصلا تعجب نکردم. بالاخره اطرافیان و نزدیکان هم باید بهره و مواهبی را از این ریاست نصیب شوند. عیبی ندارد و ایشان مختار است.
اما...
🔸نمی دانیم شعار مبارزه با استکبار تان را باور کنیم یا انتصاب بزک کنندگان برجام را؟ راستی مگر برجام فقط حاصل دستپخت آقایان اصلاح طلب بود؟ همان مقدار که ظریف و روحانی و عراقچی و بزک کنندگانی چون مدیر مسئول روزنامه شرق باید پاسخ گوی این خسارت محض باشند امثال آقایان ابوترابی و فیروز آبادی و ولایتی و صفار هرندی و احدیان و باهنر و مجلس اصولگرای نهم و.. باید جواب گوی تسهیل مسیر غرب گرایان وطنی باشند.
🔸هنوز یادمان نرفته است جناب احدیان به بهانه گرامیداشت بیست هزارمین شماره روزنامه خراسان چه محفلی را برای جناب ظریف تدارک دیدند و چه سنگ تمامی گذاشتند و انگار نه انگار که اینان با برجام بی فرجامشان تیشه به ریشه منافع ملی و صنعت هسته ای زدند و بارها مورد عتاب رهبر انقلاب قرار گرفتند و به اذعان خودشان به دفعات از خطوط قرمز عبور کردند!!
🔸دوستان اگر میخواهند با تفکر ارتجاعی و برجامی نواصولگرایان و اصحاب فکری آقای قالیباف آشنا شوند حتما کتاب «از سعدآباد تا لوزان و کتاب برجام در تحلیل خرد و کلان » جناب احدیان را بخوانند و به حافظه بسپارند تا به یاد داشته باشند چه کسانی به اسم انقلابی گری سازش و خامی را در سیاست خارجی تئوریزه و ترویج کردند.(توصیه می شود مناظره احدیان و ثابتی، و مناظره صادق شهبازی و احدیان را ببینید)
🔹در کتاب مذکور احدیان چنان به این دستاورد هیچ و خسارت محض ماله می کشد که مرکز پژوهش، سنجش و اسناد معاونت اطلاع رسانی ریاست جمهوری برای کتابش رونمایی می گیرد، چون اصلاح طلبان هم در این زمینه، مثل ایشان نتوانسته بودند برجام را بزک کنند!
🔸مگر بزک کردن دشمن شاخ و دم دارد؟یادتان هست رهبر انقلاب از بزک کنندگان آمریکا چگونه یاد کردند؟ تیتر های رگباری کدام روزنامه ها بود که فریاد های منتقدین و رهبر انقلاب را در بحبوحه مذاکرات خنثی و منحرف میکرد؟ مگر می شود از تیتر های اعتماد و شرق و آفتاب یزد گفت و از تیتر های روزنامه خراسان ویژه نامه های آقای احدیان و یادداشت های مهدی محمدی و امثالهم یاد نکرد؟؟
🔸 نمی دانیم کدام مواضع سردار را باور کنیم!! ۵ مهر ۹۵ را که یادتان هست: «مذاکره با دشمن نیز به نوعی مبارزه است! بنده با برجام موافق هستم»
جناب سردار موفقیت بزرگ را که یادتان هست!! 18 آبان 94: «برجام بطور کلی و بدون شک، موفقیت بزرگی است! بنده هم به سهم خودم هر جا که فرصتی شد و دستی بر قلم بردم سعی کردم تا از دستگاه دیپلماسی قدرشناسی کنم.»
🔸اگه یادتان نیست؛ خداقوت های شما را در 24 تیر 94 خوب به یاد داریم: «خداقوت دوست عزیز، وظیفه خود میدانم از تلاشهای مجاهدانه تیم مذاکرهکننده ایران و بهخصوص دوست عزیزم جناب آقای دکتر ظریف تقدیر نمایم و به همه آنها خسته نباشید بگویم»
🔸شک نداریم شما هم بودید همان مسیر روحانی و ظریف را میرفتید؛ ادعای ما نیست!! ادعای خودتان در ایام انتخابات در شبکه دو است : «من هم از برجام پاسداری میکنم؛ هر دولتی غیر از این هم بود، همین مسیر را میرفت»
🔸ما که خیلی امیدی نداریم؛ لااقل امید دوستداران خود را ناامید نکنید و در مسیر رفته خود هر چه زودتر بازنگری کنید که فردا دیر است... دیر...
✍️#علی_ریاحی_پور
@marghoomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻"در سنگر دانش" ؛ جدیدترین مستند ثریا ؛ امشب (دوشنبه ) ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک سیما
🔹قسمت دوم از مجموعه مستند "مدافعین سلامت"
🔸روایتی جذاب از یک شرکت دانش بنیان ایرانی که با تغییر کاربری در دوران کرونا، ماشین آلات تولید ماسک را در اصفهان طراحی و تولید می کند
🔹داستان دو ماه کار شبانه روزی جهادی مهندسان ایرانی برای خودکفایی ایران در تولید ماشین آلات ماسک
🔸از تولید دستگاه پیشرفته شتابدهنده خطی درمان سرطان تا طراحی هواپیمای جت شش نفره در اصفهان و....
🔹 این مستند را با خانواده و فرزندان ببینید تا از نسل سلیمانیها روحیه و انرژی بگیرید.
🔸در سنگر دانش، هیچ بنبستی وجود ندارد...
🕙 فرداشب (دوشنبه) ساعت ۲۳:۱۰ از شبکه یک سیما
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️مهاجرت به بهای جان...
(آسیب شناسی مهاجرت غیرمجاز افغانستانی ها به ایران، به بهانه سوختن ماشین مهاجران غیرمجاز افغانستانی در یزد و کشته شدن چند تن از آنان)
🔺قصه مهاجرت قصه تلخیست، اکثر مهاجران افغانستانی که به صورت غیرمجاز وارد ایران می شوند، از طبقات پایین این کشورند که ناامنی افغانستان و نبود کار و درآمد آن ها را وادار می کند که جان خود را کف دست بگیرند و اینگونه وارد ایران بشوند.
🔺شاید بپرسید چرا به صورت مجاز نمی آیند، جواب واضح است؛ اولا همانگونه که گفتم این مهاجران از طبقات پایین اند و پولی برای طی کردن مراحل قانونی مهاجرت ندارند و ثانیا سخت گیری هایی که به دلیل وجود آفتی به نام قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی ما وجود دارد باعث می شود که نتوانند به سادگی جواز ورود به ایران را بگیرند. این سخت گیری ها که برخی هایش به جا و برخی هایش نابه جا می باشد آن قدر شدید است که به واسطه آن حتی طبقات بالاتر افغانستان، مانند نخبگان، اساتید و دانشجویان هم به سختی می توانند به صورت مجاز از مرز ما عبور کنند و وارد خاک ما بشوند.
اینگونه است که ما در کشورمان کمتر نخبگان افغانستانی را می بینیم و عموم قشری که با آنان برخورد داریم از طبقات کارگر و محروم این کشورند که قاچاقی وارد مرزهای ما شده اند.
🔺این امر زمینه نگاه منفی ما ایرانی ها به جامعه افغانستان را فراهم کرده است و موجب شده تصویر عمومی که مردم ما از جامعه افغانستان داشته باشند، تصویر جامعه ای عقب افتاده باشد. البته در شکل دهی به این تصویر رسانه های ما خصوصا رسانه ملی نیز جزو متهمین ردیف اول هستند؛ برای درک این موضوع کافیست مراجعه کنید به حافظه تصویری خود از فیلم های صدا و سیما که کاراکتر افغانستانی داشته اند. در فیلمهای دهه ۶۰ و هفتاد و فیلم های پلیسی که به بحث قاچاق می پردازند، اصولا شخصیت های منفی و قاچاقچی ها با لباس افغانستانی ظاهر می شوند. پس از آن و در دو دهه اخیر نیز در کنار تصویر قاچاقچی، چهره دیگری از افغانستانی ها در صدا و سیمای ما ساخته و پرداخته شده است و آن چهره کارگران پایین دست می باشد؛ فیلم متهم گریخت و یا چهارخونه مشتی کوچک است از این خروار.
🔺همه این امور نهایتا دست در دست هم می دهند تا جامعه ایران نگاهی تحقیر آمیز به جامعه افغانستان داشته باشد. عکس العملی که در مقابل این تحقیر ایجاد می شود حس انتقامی است که در بعضی مهاجران افغانستانی نسبت به ایرانی ها ریشه می دواند و نتیجه آن افزایش جرم و جنایت و بزهکاری توسط افغانستانی ها در ایران می شود.
🔺اما علاج کار کجاست؟ در وهله اول بازنگری در قوانین و قواعد مهاجرت و مهاجران از مرزهای شرقی و مهم تر از آن ایجاد پیوست فرهنگی بین جامعه ایرانی و جامعه افغانستان با استفاده از اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و...؛ مانند پرداختن به اموری از قبیل شهدای مدافع حرم فاطمیون، شهدای افغانستانی دفاع مقدس و...
زمانی که ما از قهرمان ها و هویت مشترکمان بگوییم دیگر نه جامعه ایرانی به خود حق می دهد که افغانستانی ها را تحقیر کند چون می داند اگر تحقیر کند در واقع دارد قهرمان ها و هویت خود را تحقیر می کند. مثلا یک ایرانی وقتی قصه دلاوری های افغانستانی ها در جنگ ایران با عراق را بشنود قطعا نگاهش به افغانستانی ها تغییر خواهد کرد و خود را مدیون آن ها خواهد دانست. از طرفی دیگر به واسطه تغییر نگاه ایرانی ها، قاعدتا حس انتقام جویی و بزهکاری در مهاجران نیز کاسته خواهد شد؛ علاوه بر این که آنان کمتر به خود اجازه خواهند داد با عملکردهای منفی خود، قهرمان هایشان را زیر سوال ببرند.
✍ #علی_اصغر_مرتضایی_راد
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 خاطره جالب حمید رسایی از امکان نقد #خانواده_لاریجانی در دوره ریاست آملی لاریجانی بر قوه قضائیه
#رئیسی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️طعم شیرین عدالت
🔹محاکمه یکی از مسوولان سابق دستگاه قضایی، به عنوان یکی از باندهای فساد و کارچاق کنی، موجب خوشحالی و امید مردم و واهمه مفسدان دانه درشت است.
باید از جزییات این پرونده و سایر پرونده های دانهدرشت ها چندین مستند و خصوصا فیلم و سریال تلویزیونی ساخته شود...
🔸این فیلمها چقدر جذاب، پرمخاطب، امید آفرین و عبرت آموز خواهد شد.
واقعا نهادهای نظارتی درون قوه در دوره قبلی چه می کرده اند؟! جالب است که برخی قضات فاسد همین باند در دادسرای رسانه، سالها منتقدین دستگاه قضا را به بهانه های واهی محکوم می کردند!
🔹قطعا اگر باب نقد دستگاه قضایی در دوره قبلی بسته نبود و پرسشگران و افشاگران فساد(به صورت مستند) با بی مهری مواجه نمی شدند، محاکمه این لکه ننگ به امروز نمی رسید!
وقتی راه نقد و شفافیت بسته می شود، زمینه برای فساد مهیا می شود!
🔸دستگاه قضایی در دوره جدید حقیقتا امید مردم را زنده کرده، اما هنوز برای تحول قضایی و احساس عدالت در عموم مردم راه زیادی داریم و باید از ظرفیت های مردمی برای مبارزه با فساد و سامانه های شفافیت بیشتر بهره برد.
اما تا همین جا باید برای این احساس شمیم عدالت در مبارزه با دانه درشت ها به دستگاه قضایی خداقوت گفت!
✍ #محسن_مقصودی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخش خبری دیبیسی فارسی🔺
🔰 ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | 08 ژوئن 2020🔰
با گزارشی از سیاوش ارغوان پیرامون بررسی علت مرگ جورج فلوید و گفتگو با نخست وزیر کانادا.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ جای خالی صداوسیمای مستضعفین در آمریکا!
🔹این روزها بهترین فرصت است تا رسانه های حقیقت طلب و آزاده جهان صدای مردم تحت ستم سیاه پوست آمریکا را به جهان برسانند. اما در یک غفلت تاریخی و انفعال به تمام معنا صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران صرفا کاری جز بازپخش تصاویر آرشیوی رسانه های خبری دنیا نمی کند! تمامی ابتکار صداوسیما اختصاص پیدا کرده به یک گزارش خبری در اخبار روزانه و زیرنویس های شبکه خبر که همگی نیز صرفا بازپخش و بازنشر اخبار رسانه های دنیا است.
🔹صداوسیما با وجود داشتن خبرنگاران متعدد در آمریکا، داشتن شبکه هایی چون پرس تی وی و العالم اما در مهمترین تحولات دنیا و بطور خاص در این شرایط تاریخی منفعلانه صرفا در نقش تماشاچی و یا نهایتا بازتاب دهنده اخبار است. امروز جای خبرنگاران میدانی از میانه اعتراضات سیاه پوستان آن هم به زبان های مختلف حقیقتا خالی است. چرا یک تصویر و فیلم و گزارش اختصاصی از اعتراضات مردم تحت ستم آمریکا نباید توسط رسانه ملی پخش شود؟ جایگاه صداوسیما جمهوری اسلامی در بازتاب صدای مظلومین جهان خواه در کشورهای اسلامی و یا در اروپا و آمریکا چیست؟ آیا امروز بهترین فرصت برای حمله به ساختارهای ظالمانه آمریکا نیست؟ آیا نقض حقوق بشر و آزادی بیان توسط آمریکا را نباید به بهترین وجه برای مردم دنیا و کشور خود ما به تصویر کشید؟
🔹در این نبرد نابرابر ایران با سلطه آمریکا، چرا نباید صداوسیمای جمهوری اسلامی وارد نبرد رسانه ای بشود و نه صرفا منفعلانه و در نقش توضیح شبهات طرف مقابل، بلکه یک بار هم شده در نقش حمله کننده و فعالانه وارد میدان شود و از شرایط کامل مساعد و عیان پیش آمده استفاده کند تا چهره بزک شده غرب و آمریکا را مفتضح کند.
🔹به راستی صداوسیمای جمهوری اسلامی نمی تواند محور رسانه ای گروه های ضدسلطه و ضد نظام سرمایه داری غرب و آمریکا در جهان باشد؟ اساسا پیوست رسانه ای دفاع از محرومین و مستضعفین جهان بجز دستگاه سیاست خارجی کشور، جزو وظایف صداوسیما نیست؟
🔹متاسفانه صداوسیما آنقدر منفعل و عقب مانده حتی در بازتاب و بازنشر اخبار رسانه های دنیا عمل می کند، که مرجعیت خبری خود، برای مردم ایران را هم از دست داده است. و مردم ایران هم ترجیح می دهند اخبار اعتراضات سیاه پوستان آمریکا را از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های خبری انگلیسی زبان دنبال کنند تا از طریق صداوسیما!
🔹گویا صداوسیما حتی برای مخاطب داخلی خود در تبیین چهره بزک شده آمریکا هم در برابر جریان غرب گرا منفعل شده است. این روزها بهترین فرصت نمایش چهره پلید و سرکوب گر آمریکاست، آن هم با جذابیت بالا برای مخاطبین اما صداوسیما صرفا به چند خبر ساده اکتفا می کند و رد می شود. این روزهای طلایی در حال گذر است و جای خالی سیمای مستضعفین در آمریکا بیش از پیش احساس می شود.
✍️ #ربیعی
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹اعتبارنامه تاجگردون در شعبه 12 با 7 رای مخالف و 9 رای موافق و 2 نفر غائب تایید شد
🔹حالا که به استناد قانون فعلی رای گیری مخفی است؛ حداقل 7 نفر مخالف آرا خودشان را شفاف کنند تا تکلیف موافقان و غائبان مشخص شود
🔺تا سیه روی شود هرکه در او غش باد
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دروغ بزرگ آبرسانی به غیزانیه
🔹امروز سهشنبه ۲۰ خردادماه، ازروستاهای نزهه و مشرفه بزرگ بخش #غیزانیه اهواز بازدید کردیم.
🔹 خبر آبرسانی به ۳۰روستای بخش غیزانیه یک #دروغ_بزرگ است که برای فریب افکار عمومی و رسانهها منتشر شده!
🔹اجرای "فاز یک آبرسانی"کمتر از ۱۰درصد کل پروژه است! با این مدیریت فشل و غیرشفاف کار پیش نمیرود!
#داود_مدرسییان
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔺دو پرونده، پاشنه آشیل قوه قضاییه است. در #پرونده_طبری پای برخی اعضای خانواده لاریجانی و در #پرونده_زم پای برخی یاران روحانی در میان است. درهر دو پرونده، عدهای میخواهد تا پای این خواص به دادگاه کشیده نشود. ق.ق اگر میخواهد در این پروندهها سربلند باشد باید مصلحت را کنار بگذارد.
🔺بدیهی است این مطالبه به معنای تایید نقش آملی لاریجانی در پرونده طبری و تایید نقش روحانی در پروتده زم نیست بلکه بررسی شفاف به همه ابعاد این پروندهها افکار عمومی را نسبت به نتیجه دادگاه قانع میکند.
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️آزمون جدی مجلس/ آیا تعارض منافع پزشکان در کمیسیون بهداشت، پابرجا میماند؟
🔹تعارض منافع پزشکان در وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس موجب شده، همواره طرحهایی که منافع پزشکان به منافع مردم ترجیح داده میشود؛ با چراغ سبز دولتها، به تصویب مجلس برسد.
🔹اکثر مشکلات در وزارت بهداشت و گران بودن درمان در کشور، به حضور پزشکان در سیاستگذاریهای بخش بهداشت و درمان باز میگردد. نهاد دیگری که میتواند مستقل از وزارت بهداشت تصمیمگیری کند کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است. اما وجود تعارض منافع در این کمیسیون باعث شده در قانونگذاریهای مجلس در زمینه بهداشت و درمان، منفعت پزشکان در نظر گرفته شود. کمیسیون بهداشت و درمان از 23 عضو تشکیل شده که غالب آن تحت سیطره پزشکان قرار دارد. برای مثال در مجلس گذشته (مجلس دهم) بجز ۲ نفر بقیه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان را پزشکان تشکیل میدادند.
🔹در مجلس جدید ( مجلس یازدهم) بر اساس لیست اولیه اعلام شده، اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت نیز پزشک خواهند بود. یکی از گزینههای جدی ریاست کمیسیون بهداشت حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان است. او که از مجلس هفتم تاکنون نماینده مجلس است؛ سابقه ریاست کمیسیون بهداشت را نیز در کارنامه خود دارد. او از مخالفان جدی طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشتههای پزشکی و حل معضل کمبود پزشک در ایران بوده است. شهریاری چندی پیش در مورد فروش کلیه توسط افرادی که در فقر مفرط هستند نیز گفته است: چه اشکالی دارد وقتی که فرد در فقر به سر میبرد و با دریافت 20 الی 30 میلیون زندگیاش متحول میشود این کار را انجام دهد.
🔹مسئله فقط شخص شهریاری نیست، بلکه در حالت کلی نباید ذینفعان نظام سلامت حاکم بر کمیسیون بهداشت مجلس باشند. برای ریاست کمیسیون بهداشت افراد دیگری مانند عبدالحسین روحالامینی، مسعود پزشکیان و سید امیر حسین قاضیزادههاشمی نیز مطرح هستند. هرچند برای مثال مسعود پزشکیان مواضع بهتری نسبت به شهریاری در زمینه افزایش تعداد پزشکان و حل معضل کمبود پزشک را دارد؛ اما تمامی افراد مطرح شده پزشک هستند و با این روند تعارض منافع همچنان به قوت خود در این کمیسیون مجلس، باقی خواهد ماند.
✍ #حمید_رضا_اکبری
متن کامل👇
https://www.nasimonline.ir/Content/Detail/2355455/
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ساکتین در برابر فقر و فساد و تبعیض، صلاحیت نقد عدالت خواهی را ندارند
⭕️ #وحید_جلیلی در گفتگو با رسانه اینترنتی نگار:
🔸کسی حق دارد جریان عدالتخواهی را نقد بکند که دهها بار حرف از عدالت زده باشد و پرچم عدالت را در این کشور بلند کرده باشد و از مبارزهی با فقر و فساد و تبعیض دفاع کرده باشد و پیام هشت مادهای داده باشد. حرف چنین شخصی را میشود شنید و پذیرفت و دقت کرد و تأملات و هشدارهایش را جدی گرفت. ولی کسی که سالها سکوت کرده و با سکوت خودش به فساد، به فقر و به تبعیض کمک کرده، مسخره است که بخواهد وارد نقد عدالتخواهی بشود.
🔹اینچنین نیست که ما یک انقلابیگری و یک افراطیگری داریم. نه، ما یک #انقلابیگری، یک #افراطیگری و یک #تفریطیگری داریم. مشکلی که الان وجود دارد این است که بعضاً کسانی به مواردی اعتراض میکنند که به تشخیص آنها افراط محسوب میشود که اینها خودشان سالها و دههها در تفریط زندگی کردهاند.
🔸پیشنهاد میکنم کسانی که با #سکوت_عارفانهی خودشان در طی سالیان به مفسدین کمک کردند، به همان سکوت عارفانهشان ادامه بدهند. نه اینکه لبهایشان را به اندازهی عرض شانهشان باز بکنند و حرف از مبارزهی با افراطیگری بزنند. این باید مشخص بشود، در عین اینکه ما باید به مبانی معرفتی دینی در حوزهی عدالت ملتزم باشیم، حواسمان باشد که اسلام هر دو طرف را مذموم شمرده است. حضرت سیدالشهدا علیهالسلام در خطبهی منا میفرمایند: «إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا». ببینید حضرت در خطبهی منا چه فریادهایی بر سر قاعدین میکشند. اصلاً خطبه با این آیه شروع میشود: «لَوْلا یَنْهَاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَالأَحْبَارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثْمَ وَأَکْلِهِمُ السُّحْت»؛ میفرمایند جامعهی دینی اینگونه به انحطاط کشیده میشود که عالمانش، روشنفکرانش، و نخبگانش در برابر فقر و فساد و تبعیض سکوت کنند. به نظر من این خطبه «مانیفست عدالتخواهی در شیعه» هست که هم حضرت امام و هم آقا مکرراً به آن استناد کردهاند و باید به آن توجه کرد.
🔹اگر به این خطبه توجه بشود، آن موقع ما در مسیر عدالتخواهی میتوانیم به #مرحلهبندی قائل بشویم که مرحله به مرحله پیش برویم و خلأها را برطرف کنیم و از آسیبها عبور کنیم. وگرنه ممکن است که تفریطیون تحت عنوان مبارزه با افراط، با خودِ عدالت مبارزه کنند. کمااینکه این کار را دارند میکنند.
🔻به همان میزان کسانی هم هستند که بهشکل دیگری میخواهند عدالتخواهی را با ترویجِ ناامیدی متوقف کنند. بالاخره الان در نقاط مختلف کشور یک جریان فسادی وجود دارد. آنهایی که از قابلیتها و ظرفیتهای عظیم نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با فساد مطلع هستند، میدانند که اگر این مبارزه پیگیری بشود مفسدین را سر جای خودشان خواهد نشاند و موفقیتهای بزرگی بهدست خواهد آمد، اما در تلاشاند که بگویند که نه آقا این کارها فایده ندارد. خیلی از مفسدین میگویند که فایدهای ندارد و هیچکس در این کشور با فساد برخورد نمیکند و اینها خیلی قویاند. اتفاقاً این از ضعف شماست که میخواهید خودتان را قوی نشان بدهید.
🔸قدرت سیاسی باید در حوزهی عدالت پاسخگو باشد و مسئولیتهای خودش را جواب بدهد. اما قدرت، فقط قدرت سیاسی نیست. رسانه یک قدرت است. هر قدرتی باید پاسخگو باشد. عدالت را نمیشود فقط از قدرت سیاسی خواست. دست مطالبهی ما باید یقهی اصحاب قدرت سیاسی را هم محکم بگیرد، ولی حتماً نباید در این منحصر بشود.
🔹اگر یک فرهنگ فاسدی طبقهای از جامعه را آلوده کرد و اینها کم کم توانستند یکسری گلوگاههایی را بهدست بگیرند و از آن طریق #فرهنگ_زیادهخواهی، #تجملگرایی و #اشرافیمنشی خودشان را تبدیل به ارزش بکنند را باید نقد کرد. الان در فضای مجازی با افتخار دارند رانتخواری و اشرافگری خودشان را به رخ میکشند. میخواهم بگویم این مسائل هم هست و اینها را هم باید نقد کرد. اگر عدالت، همهی عدالت است، ظلم هم همهی ظلم است. نمیشود فضای فرهنگی، اجتماعی و هنری که این همه مظالم در آن وجود دارد را رها کنید و بگویید اگر عدالتخواهی صرفاً یک آوردهی سیاسی برای من دارد، پس من به آن ورود میکنم. و اگر اینچنین نباشد چه در زندگی شخصیام و چه در زندگی اجتماعیام و چه در زندگی سیاسیام ورود نمیکنم.
🔸عدالتخواهی از کسانی برمیآید که حتماً به عقبهی فرهنگی و اجتماعی بیعدالتیها در بعضی از سطوح سیاسی که رخ میدهد توجه بکنند. وگرنه چه اتفاقی میافتد؟ عناصری که شما به آنها انتقاد دارید، مثلاً در ردههایی از قدرت سیاسی حتی رأی از مردم هم میگیرند. اشرافیمنشی و رانتخواریشان اظهرمنالشمس است، ولی ارزشهای خودشان را تبدیل به گفتمان در فضای اجتماعی میکنند. اگر اینگونه شد آنوقت مبارزه با اینچنین مظالمی خیلی سختتر میشود.
http://Eitaa.com/teribon_ir