🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
🔸💠 #فدک_از_غصب_تا_تخریب💠🔸
#پيشگفتار⚡️
#بخش_دوم ⚜
حضرت زهرا عليها السلام سند كتبي را كه پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم به ايشان داده بودند به عنوان مدرك و دليل ارائه دادند ولي عمر آن را گرفت آب دهان در آن انداخت و سپس آن را پاره كرد (۴). بعد از اين جسارت بي شرمانه عمر، حضرت زهرا عليها السلام به منزل رفتند. به دنبال آن حضرت علي بن ابيطالب عليه السلام به مسجد آمده و خطاب به ابوبكر (در حالي كه مهاجرين و انصار در مسجد اطراف او نشسته بودند) فرمودند: چرا حق فاطمه را از او گرفتي در حالي كه او در زمان حيات رسول اللَّه مالك «فَدَك» بود؟ ابوبكر گفت: «فَدَك» حق مسلمانان است، اگر فاطمه شهودي بر مالك بودن بياورد فَدَك از آن اوست و الاّ در آن حقّي ندارد. حضرت علي عليه السلام فرمودند: اي ابابكر آيا تو بر خلاف حكم خدا براي ما حكم ميكني؟ گفت: نه. در اينجا حضرت علي عليه السلام به قانون ذواليد اشاره كردند و فرمودند: اي ابابكر اگر در دست مسلمانان چيزي باشد و من ادعاي مالكيت آن شيي ء را داشته باشم تو از چه كسي شاهد ميخواهي؟ گفت از شما كه ادعاي مالكيت داري حضرت فرمودند: پس چرا الآن كه «فَدَك» در دست حضرت زهرا عليها السلام است و در زمان حيات رسول اللَّه در آن تصرف داشته (و به اصطلاح فقهي ذواليد ميباشد) از فاطمه شاهد ميخواهي، در حالي كه شما ادعاي ملكيت «فَدَك» را داريد و شما بايد شاهد بياوريد (۵). پس ابوبكر كه متوجه اشتباه خود شده بود ساكت شد و عمر به سخن در آمد و گفت: يا علي اين حرفها را رها كن. اگر شهود عادلي بر اين مطلب شهادت دادند «فَدَك» از آن شماست و الاّ «فَدَك» از آن مسلمانان است و تو و فاطمه در آن حقي نداريد. حضرت علي عليه السلام براي اينكه باز آنها را متوجه اشتباه خود كنند. فرمودند: آيا كتاب خدا، قرآن را خوانده ايد؟ گفتند: بله، حضرت فرمودند پس به من بگوييد آيه تطهير: «إِنَّما يُرِيْدُ اللَّه لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرا» (۶) درباره چه كسي نازل شده است؟ آيا درباره ما اهل بيت يا درباره ديگران؟ گفتند: درباره شما. آن وقت حضرت علي عليه السلام فرمودند: حال اگر شهودي در مقابل شما شهادت بدهند كه (نعوذ باللَّه) حضرت فاطمه اشتباهي انجام داده است شما چه ميكنيد. ابوبكر گفت: بر او حدّ جاري ميكنم مثل جاري كردن حدود بر ساير زنان مسلمان. حضرت علي عليه السلام فرمودند: الآن تو كافر شدي. ابوبكر گفت: به چه علّت؟ حضرت علي عليه السلام فرمودند: لِأَنَّكَ رَدَدْتَ شَهادَةَ اللَّه لَها بِالطَّهارَةِ وَ قَبِلْتَ شَهادَةَ النّاسِ عَلَيها. (۷) چون تو شهادت خداوند به پاك بودن حضرت زهرا سلام اللَّه عليها را رد كرده اي و شهادت مردم را بر عليه او پذيرفته اي. همانطور كه اكنون حكم خدا و رسول خدا كه «فَدَك» را ملك حضرت فاطمه قرار داده اند رد نموده اي و شهادت يك اعرابي كه بر پشت پاي خود بول ميكند را پذيرفته اي. در اين حال مهاجرين و انصار كه اطراف ابوبكر و عمر نشسته بودند به همديگر نگاه كردند و گفتند: به خدا قسم علي بن ابيطالب راست میگوید...... #ادامه_دارد
📚 منابع:
بحارالأنوار، جلد ۳۰، صفحه ۳۴۸؛ و جلد ۵۳، صفحه ۱۷ هداية الكبري، صفحه ۴۶ مختصر بصائر الدرجات، صفحه ۱۶۱ فَدَك و العوالي، صفحه ۲۷۸. ۵) احتجاج جلد ۱ ص ۹۲ بحارالانوار جلد۲۹ ص ۱۲۷ عوالم العلوم جلد۱۱/۲ ص ۷۵۲ (البيّنة علي المدّعي) و مراجعه شود به سؤال ششم. ۶) سوره مباركه احزاب، آيه ۳۳. ۷) احتجاج، جلد ۱ صفحه ۹۲ بحارالانوار، جلد ۲۹ صفحه ۱۲۷ و ۱۲۴ عوالم العلوم، جلد۱۱/۲ صفحه ۷۵۲ و ۷۶۳ علل الشرايع، جلد ۱ صفحه ۱۹۰.
~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_چهارم
#سوال از اهل #سنت: ▪️▪️◾️
و در پایان از اهل سنت این سوال داریم که: شما چگونه بین این بخش کتاب یعنی ( (سفارشات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در مورد فاطمه سلام الله علیها) ) و ( (اخبار و روایات تاریخی مستند در مورد رفتار امت با فاطمه سلام الله علیها بعد از پیامبر
صلی الله علیه وآله) ) - که از کتابهای خود شامل نقل شده - جمع میکنید؟ و اگر فاطمه سلام الله علیها این گونه مورد احترام و توجه پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله و سلم) بود، چرا با اینگونه رفتار شد؟
آیا فاطمه سلام الله علیه معاذ الله بعد از پیامبر کافر مرتد شد؟! یا آنکه امت بعد از پیامبر کافر و مرتد شدند؟ چرا که رفتاری که با فاطمه سلام الله علیها بعد از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شد در دین مقدس اسلام حتی با کافران چنین رفتاری اجازه داده نشده است.
آیا این همه سفارشات و روایات صحیح از پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در حق فاطمه سلام الله علیها با یک حدیث تک راوی بدون شاهد ( (نحنُ مَعاشِرَ الانبیاءِ لا نورِّث) ) ( (ما گروه پیامبران از خود هیچ ارثی باقی نمی گذاریم) ) که مخالف نص صریح قرآن است از بین میرود؟
و آیا کسانی که آیات قران و گفتههای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) را با پاشنههای ننگین خود لگد کوب کرده -به شکلی که هنوز بعد از هزار و چهار صد سال نالۀ ( (یا ابتاهُ) ) پاره تن پیامبر در فضای تاریخ بگوش میرسد و به جان انسانها آتش
می افکند- میتوانند مجری و اجرا کنندۀ قرآن و گفتههای پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلّم) باشند؟
امید است خداوند تبارک و تعالی با تعجیل در ظهور منتقم آل محمد علیهم السلام یعنی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف به وحدت واقعی و صادقانه انسانها تحقق عملی بخشد و تمام انسانها را تحت لوای اسلام راستین قرار دهد. انشالله به امید آن روز!
اصفهان- #سید محمد حسین #سجاد
جمادی الاولی ۱۴۲۳ هجری قمری
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: یکشنبه - ۰۷ دی ۱۳۹۹
میلادی: Sunday - 27 December 2020
قمری: الأحد، 12 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام
🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها)
💠 اذکار روز:
- یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام (100 مرتبه)
- ایاک نعبد و ایاک نستعین (1000 مرتبه)
- یا فتاح (489 مرتبه) برای فتح و نصرت
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️1 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️21 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️31 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️38 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️47 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹
#ترجمه_مناقب_الامام_علی_بن_ابی_طالب علیه السلام🍃🌸🌸
#بخش_اول
#تبار و #نسب #امیرالمومنین على عليه السّلام 🌺🌸🌸
(۱) ۱- ابو حسن على فرزند عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب كه خداى
رحمتش كند بما باين ترتيب خبر داد كه من باو خواندم و او اقرار كرد، باو گفتم: پدر تو عمر فرزند عبد اللَّه فرزند شوذب واسطى «۱» بتو نقل كرده و گفت: بما نقل نمود ابو عبد اللَّه محمد فرزند حسين زعفرانى عادل واسطى و گفت: نقل كرد بما احمد فرزند ابو خيثمه (گفت پدرم بما نقل كرد) كه گفت: خبر داد مصعب «۲» فرزند عبد اللَّه و گفت: كه
_________________ _
(۱) واسط شهريست بين بصره و كوفه.
تذكر- قراءة: يعنى كتاب خود را خواند و من شنيدم و يا از حفظ املاء كرد و شنيدم.
اجازه- اقسامى دارد:
۱- اجازه معين بر معين مانند آنكه بگويد: بتو اجازه دادم كه كتاب تهذيب را و يا اين نسخه را از من نقل كنيد.
۲- اجازه غير معين بر معين: مانند آنكه بگويد بهر عالم اجازه دادم كه تهذيب را از من روايت كند.
۳- اجازه معين بر غير معين: مانند آنكه بگويد بتو اجازه دادم چيزهائى كه شنيدهام نقل و روايت كنى.
۴- اجازه غير معين بر غير معين: مانند آنكه بگويد بر هر كسى اجازه دادم كه شنيده هايم را روايت كند.
مناوله- بر ۲ قسم است:
۱- مقرون باجازه است مانند آنكه كتاب را ميدهد و ميگويد اين شنيده من از فلانى و يا روايت من از فلانى است آن را نقل كنيد.
۲- مقرون باجازه نيست. مانند آنكه كتاب را ميدهد و ميگويد اين شنيده من از فلانى است و نميگويد اجازه دادم روايت كنيد.
كتابة- اينست كه شنيده خود را مينويسد و يا اذن ميدهد كه موثقى مينويسد.
(۲) مصعب فرزند عبد اللَّه فرزند مصعب فرزند ثابت فرزند عبد اللَّه فرزند زبير فرزند عوام اسدى
متوفى ۲۳۶ عموى زبير فرزند بكار است و يكى از علماى علم انساب بوده و بانساب عرب و قبايل و وقايع اعراب معرفت كامل دارد.
📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۵۰
او على فرزند ابو طالب فرزند عبد المطلب فرزند هاشم فرزند عبد مناف فرزند قصى فرزند كلاب فرزند مره فرزند كعب فرزند لؤى فرزند غالب فرزند فهر فرزند مالك فرزند نضر فرزند كنانه فرزند خزيمه فرزند مدركه فرزند الياس فرزند مضر فرزند نزار فرزند معد فرزند عدنان ميباشد و نام ابو طالب عبد مناف بود.
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_پنجم
#بیعت_با_ابی_بکر ▪️▪️◾️
زمانی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) رحلت فرمود عده ای از انصار در سقیفۀ بنی ساعده اطراف سعدبن عبادة جممع شدند که در میان آنها ابوبکر و عمر دیده میشدند [۱] آنان برای ابوبکر بیعت میگرفتند [۲]، پس مردم با ابوبکر بیعت کردند و بر بیعت خود استوار شدند [۳] تا آنکه ابوبکر بر منبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) تکیه زد [۴] . عده ای از مهاجرین در مورد بیعت مردم با ابی بکر سخت غضبناک شدند. همچنین علی و زبیر [۵] -که خود را از بنی هاشم میدانست [۶] -غضبناک شده و در حالی که هر دو مسلح بودند [۷] با عده ای از بنی هاشم [۸] (جمیع بنی هاشم [۹] ) داخل خانه فاطمه [۱۰] دست به مبارزۀ
منفی [۱] زدند [۲] ...... #ادامه_دارد
----------
📚منابع:
[۱]: ۲. أبی الفداء اسماعیل بن کثیر معروف به ابن ( (ابن کثیر در گذشتۀ سال ۷۴۴ هجری در کتاب خود بنام ( (الّسیرة النبویّة) ) چاپ بیروت سال ۱۴۰۳ هجری در جلد چهارم صفحۀ ۴۹۵ تحت عنوان قصّة الّسقیفة با ذکر سند از ( (وهیب) ).
[۲]: ۳. صلاح الدین خلیل بن إیبک صفدی در گذشتۀ سال ۷۶۴ هجری در کتاب خود بنام ( (الوافی بالوفیات) ) چاپ بیروت سال ۱۴۰۱ هجری جلد هفدهم صفحۀ ۳۱۱، تحت عنوان عبدالله بن عثمان با ذکر سند از ( (أسلم) ).
[۳]: ۴. طبری در تاریخ خود جلد دوم صفحۀ ۴۴۳ چاپ بیروت به نقل از زکریابن یحیی ضریر و او از أبوعوانه و او از داود بن عبدالله لاودی و او از حمید بن عبدالرحمن حمیری.
[۴]: ۵. ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۶ به نقل از ابوبکر جوهری و او از ابوزید عمر بن شبّه و او از احمد بن معاویه و او از نضربن شمیل و او از محمد بن عمر و او از سلمة بن عبدالرحمن.
[۵]: ۶. عّز الّدین ابی الحسن علّی بن أبی الکرم، محمد بن محمد بن عبد الکریم بن عبد الواحد شیبانی معروف به ابن اثیر در گذشتۀ سال ۶۳۰ هجری در کتاب خود بنام الکامل فی التاریخ چاپ بیروت سال ۱۳۹۹ در جلد دوم صفحۀ ۳۲۷ با ذکر سند.
[۶]: ۷. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۱۱ با ذکر سند از سعید بن کثیر بن عفیر انصاری.
[۷]: ۸. ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از أبی الأسود.
[۸]: ۹. ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۶ به نقل از ابوبکر جوهری و او از ابوزید عمر بن شبّه و او از ابو زید عمر بن شبّه و او از احمد بن معاویه و او از نضربن شمیل و او از محمد بن عمر و او از سلمة بن عبدالرحمن.
[۹]: ۱۰. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۱۱ با ذکر سند از سعید بن کثیر بن عفیر انصاری.
[۱۰]: ۱۱. ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ۵۶ به نقل از ابوبکر جوهری و او از ابوزید عمر بن شبّه و او از احمد بن معاویه و او از نضر بن شمیل و او از محمد بن عمر و او از سلمة بن عبدالرحمن.
[۱]: ۱۲. عّز الّدین أبی الحسن علّی بن ابی الکرم، محمد بن محمد بن عبدالکریم بن عبدالواحد شیبانی معروف به ابن اثیر در گذشتۀ خود سال ۶۳۰ هجری در کتاب خود بنام الکامل فی التاریخ چاپ بیروت سال ۱۳۹۹ در جلد دوم صفحۀ ۳۲۷ با ذکر سند.
[۲]: ۱۳. ابن ابی الحدید معتزلی در جلد دوم شرح خود خود بر نهج البلاغه صفحۀ ۵۰ به نقل از ابوبکر احمد بن عبدالعزیز و از ابوزید عمر بن شُبّه.
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه - ۰۸ دی ۱۳۹۹
میلادی: Monday - 28 December 2020
قمری: الإثنين، 13 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه)
- سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه)
- یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)، 11ه-ق▪️▪️▪️◾️
📆 روزشمار:
▪️20 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️30 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️37 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️46 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️47 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
هدایت شده از احادیث ناب ۱۴ معصوم
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#شعر
دیگر آن خندۀ زیبا به لب مولا نیست
▪️▫️▪️
همه هستند ولی هیچ کسی زهرا نیست
▪️▫️▪️
قطرۀ اشک علی تا به ته چاه رسید
▪️▫️▪️
چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نیست
شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها تسلیت باد▪️▪️
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب #شیعه_و_سنی 💠
🍂🔹 #فضیلت_شماره( 136)🔹🍂
#بخش_پایانی
🌸 #اسم او بر #عرش نگاشته #شده است: 🌸
چنين توضيحى را پيرامون اين خبر بر آن افزوده است:
«ترديدى نيست كه اقرار به خدا و پيامبرى محمّد (ص) شرط ايمان مى باشد و چنين است اقرار به امامت على (ع) بر اين اساس كه امامت او بنا به نصّ خدا و رسول است و همچون نبوّت اصلى به شمار مى آيد از اصول دين، ولى اقرار به امامت فرع اقرار به خدا و رسول است و هر كه بدان اقرار كند ايمانش كمال يابد و هر كه اقرار نكند ايمانش ناقص خواهد بود حتّى اگر به خدا و رسول اقرار كند. حال كه اين را دانستى دريافتى هر كه على را فرمان برد در حالى كه به حقّ او آگاه است- چنان كه مقصود از حديث همين مى باشد- مؤمنى خواهد بود كه با فرمانبرى از على (ع) فرمانبر خدا و رسول است، زيرا فرمانبرى از حضرت (ع) به اعتبار آن كه امامى است از سوى خداوند تبارك و تعالى مستلزم ايمان و فرمانبرى از خدا و رسول مى باشد، و از اين رو شايسته ورود به بهشت خواهد بود اگر چه در پاره اى احكام از فرمان الهى سربرتابد و در اين احكام از على نيز فرمان نبرد، زيرا سربرتافتن او در اين هنگام سربرتافتن مؤمنى است سزاوار بخشش، همان گونه كه اگر كسى با انكار امامت از على سربرتابد از خدا و رسولش سربرتافته است و به دوزخ درخواهد آمد حتّى اگر ظاهرا از خدا و رسول فرمان برده باشد، زيرا فرمانبرى چنين كسى از خدا و رسول، فرمانبرى انسانى مؤمن نيست تا پذيرفته افتد، چنان كه خدا را در ظاهر فرمان برد و همچون اهل كتاب با انكار رسالت پيامبر از فرمان او سر برتابد. مفهوم اين سخن الهى كه در حديث آمده است: «سوگند خوردهام هر آن كس را كه از على فرمان برد حتّى اگر مرا عصيان كند به بهشت درآورم و هر كه از فرمان او روى برتابد حتّى اگر از من فرمان برد به دوزخش كشم» آشكار است، يعنى در ظاهر چنين است، چنان كه صحيح خواهد بود اگر گفته شود: هر كه از على فرمان برد اهل رهايى و بهشت خواهد بود حتى اگر از پيامبر (ص) فرمان نبرد، و هر كه از على فرمان نبرد اهل دوزخ خواهد بود حتّى اگر در ظاهر از پيامبر خدا فرمان برد. اين همه منافاتى ندارد كه محمّد (ص) از على (ع) شريف تر باشد- چنان كه آشكار است.
گواه آن كه در اين حديث، مراد امامت على است توصيف خداست از على در عرش نوشته كه او برپاكننده حجّت الهى است، به ويژه آن كه چنين صفتى همرديف با وحدانيت خدا و نبوّت محمّد آورده شده است. اين خود از آشكارترين دلايل امامت على است، به علاوه آن كه خداوند تصريح كرده است محمّد و على علّت خلق آدمند و اين دليل برترى آن هاست بر آدم چه رسد به امّت. پس ناگزير على بايد آقا و امام امّت و حتّى علّت آفرينش آن ها- بر اساس اولويت- باشد، چنان كه خود حضرت (ع) در نامه اش به معاويه مى نويسد: «ما دست پرورده هاى الهى هستيم و مردم دست پرورده هاى ما. »
ترجمه كشف اليقين، ص: ۴۸
(۱) در كتاب «مناقب» «۱»- از جابر بن عبد اللَّه انصارى آمده است كه: پيامبر خدا (ص) فرمود:
بر در بهشت نگاشته شده است: [نيست خدايى جز اللَّه]، محمّد پيامبر خداست و على بن ابى طالب برادر رسول خدا (ص) بوده است از دو هزار سال پيش تر از آن كه خداوند،
__________________ ____
📚منابع:
(۱) مناقب خوارزمى/ ۸۸.
ترجمه كشف اليقين، ص: ۴۹
آسمانها و زمين را بيافريند.
(۱) در مناقب آمده است كه راوى (جابر) مى گويد: پيامبر (ص) فرمود: جبرئيل بر من فرود آمد در حالى كه دو بالش را گسترده بود، بر يكى از دو بال چنين نوشته شده بود:
نيست خدايى جز اللَّه، محمّد پيامبر است، و بر بال ديگر نوشته شده بود: نيست خدايى جز اللَّه، على است وصىّ.
(۲) در مسند احمد از جابر روايت شده است كه:پيامبر خدا (ص) فرمود: بر در بهشت نوشته شده است: محمّد، پيامبر خداست و على برادر رسول خدا بوده است از دو هزار سال پيش تر از آن كه آسمانها آفريده شود. «۱»
~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
یاس کبود مروری بر اسناد شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها▪️▪️▪️
https://www.instagram.com/tv/CJVbM8dhs57/?igshid=17h76iuzfa9ku
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_ششم
#بیعت_با_ابی_بکر ▪️▪️◾️
. علی و زبیر [۳] و عباس [۴] وسعدبن عباده [۵] و عده ای از مهاجرین [۶] و انصار [۷] از جمع کناره گیری کرده و از بیعت [۸] سرباز زدند [۹] چرا که بیعت ابی بکر بدون مشورت و خواست آنها انجام شده بود آنان سخت غضبناک بودند. [۱۰] همچنین علی و زبیر [۱۱] نیز غضبناک شدند [۱۲] علی [۱۳]، عباس، طلحه [۱۴].... #ادامه_دارد
---------
📚منابع:
[۳]: ۱۴. طبری در تاریخ خود جلد دوم صفحۀ ۴۴۳ چاپ بیروت به نقل از زکریا بن یحیی ضریر و او از أبوعوانه و او از داود بن عبدالله لاودی و او از حمید بن عبد الرحمن حمیری. عبدالرحمن بن هبة الله بن محمد بن أبی الحدید عّز الّدین مدائنی معتزلی معروف به ابن أبی الحدید معتزلی در گذشتۀ سال ۶۵۵ هجری در شرح نهحج البلاغۀ خود تحت عنوان: ( (حدیث الّسقیة) ) یا جریان سقیفه، جلد دوم صفحۀ ۲۱ یا تایید اینکه این مطلب مورد قبول عّده ای زیاد از محدّثین اهل سنّت میباشد. عمر رضا کحاله از علمای اهل سنّت، معاصر، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴- قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله وسلّم) با ذکر سند.
[۴]: ۱۵. احمد بن محمد عبد ربّه آندلسی در گذشتۀ سال ۳۲۸ هجری در کتاب خود به نام ( (عقدالفرید) ) تحت عنوان کتاب العسجدة الثانیة فی الخلفاء و تواریخهم و أیّامهم یا: یاقوت نامۀ دوم در مورد خلفاء و تاریخ ایشان و حوادث زمان ایشان، در قسمت ( (ایام خلافت أبی بکر) ) قسمت ( (سقیفه بنی ساعدة) ) - کسانی که از بیعت أبی بکر تخلف کردند - در چاپ بیروت سال ۱۴۰۴ هجری جلد پنچم صفحۀ ۱۳ و ۱۴و در چاپ مصر سال ۱۳۵۳ هجری جلد سوم صفحۀ ۶۴.
[۵]: ۱۶. احمد بن محمد عبد ربّه آندلسی در گذشتۀ سال ۳۲۸ هجری در کتاب خود به نام ( (عقدالفرید) ) تحت عنوان کتاب العسجده الثانیة فی الخلفاء و تواریخهم و أیّامهم یا: یاقوت نامۀ دوم در مورد خلفاء و تاریخ ایشان و حوادث زمان ایشان، در قسمت ( (ایام خلافت أبی بکر) ) قسمت ( (سقیفة بنی ساعدة) ) - کسانی که از بیعت أبی بکر تخلف کردند- در چاپ بیروت سال ۱۴۰۴ هجری جلد پنجم صفحۀ ۱۳ و ۱۴ و در چاپ مصر سال ۱۳۵۳ هجری جلد سوم صفحۀ ۶۴. چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلّم) با ذکر سند.
[۶]: ۱۷. محمد بن جریر طبری گذشتة سال ۳۱۰ هجری در کتاب خود را بنام ( (تاریخ الأمم و الملوک) ) جلد دوم صفحۀ ۴۴۳ چاپ بیروت (حوادث سال ۱۱ هجری) به نقل از ابن حمید و او از جریر و او از مغیره و او از زیاد پسر کلیب.
[۷]: ۱۸. یعقوبی مورخ مشهور اهل سنت در گذشتۀ سال ۲۸۴ هجری در کتاب تاریخ خود جلد دوم صفحۀ ۱۲۳، چاپ بیروت. *عز الدّین ابی الحسن علی ابی کرم، محمدبن محمد بن عبدالکریم بن عبدالوحید شیبانی معروف به ابن اثیر در گذشتۀ سال ۶۳۰ هجری در کتاب خود بنام ( (الکامل فی التاریخ) ) چاپ بیروت سال ۱۳۹۹ در جلد دوم صفحۀ ۳۲۷ با ذکر سند.
[۸]: ۱۹. عمر رضا کحاله از اعضای علمای اهل سنت، (معاصر)، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ذکر سند.
[۹]: ۲۱. احمد بن یحیی معروف به ( (بلاذری) ) در گذشتۀ سال ۲۷۹ هجری در کتاب خود بنام ( (انساب الأشراف) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۵۸۷ حدیث شمارۀ ۱۱۸۸ به نقل از ابی بکر بن هیثم و او از عبدالرزاق و او از معمر و او هم از کلبی و او از ابی صالحی و او از ابن عباس.
[۱۰]: ۲۲. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری و او از ابی السود.
[۱۱]: ۲۳. شهاب الدین ابو العباس أحمد بن عبد الوهاب بکری نویری در گذشتۀ سال ۷۳۳ هجری در کتاب خود بنام ( (نهایة الأرب فی الفنون الأدب) ) چاپ قاهره سال ۱۳۹۵ هجری جلد نوزدهم صفحۀ ۴۰ با ذکر سند از أسلم.
[۱۲]: ۲۴. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری و او از ابی السود.
[۱۳]: ۲۴. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری و او از ابی السود.
[۱۴]: ۲۶. عبد الفتاح عبد المقصود از علما و داشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (السقیفة و الخلافة) ) چاپ قاهره صفحۀ ۱۴ به نقل قول از تاریخ الامم و و الملوک اثر طبری.
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۰۹ دی ۱۳۹۹
میلادی: Tuesday - 29 December 2020
قمری: الثلاثاء، 14 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه)
- یا الله یا رحمان (1000 مرتبه)
- یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️19 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️29 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️36 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️45 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️46 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#شعر
ما زنده به لطف و رحمت زهرائیم
▪️🔸▪️
مامور برای خدمت زهرائیم
▪️🔸▪️
روزی که تمام خلق حیران هستند
▪️🔸▪️
ما منتظر شفاعت زهرائیم
شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها تسلیت باد🔳▪️▪️
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫