eitaa logo
نشر فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام
448 دنبال‌کننده
130 عکس
94 ویدیو
2 فایل
کانال دوم ما ✳️اَحاديث ناب۱۴معصوم✳️ @Ahaadith_Ahlebait قال الامام صادق علیه السلام: کسی که احادیث ما را در دل شیعیان ما جای می دهد از هزار عابد برترست. 📚اصول کافی جلد۱صفحه۳۳ #کپی با ذکر #صلوات 💫 @ya_amiralmomenin110 💫 خادم کانال @Amirovisi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔶🔸🌺 داماد (صلی الله علیه و آله) در ◾️🍃 ابوالعاص پسر ربیع خواهرزاده خدیجه از اشراف و ثروتمندان مکه بود روزی دختر رسول خدا (زینب) را خواستگاری کرد و خدیجه هم از پیغمبر خواست به این کار راضی شده زینب را به ازدواج وی در آورد این قضیه پیش از رسالت و نزول وحی اتفاق افتاد پیغمبر صلی الله علیه و آله زینب را به ازدواج ابوالعاص در آورد. هنگامی که وحی نازل شد و پیامبر به مقام رسالت رسید خدیجه و دخترانش به حضرت ایمان آوردند ولی ابوالعاص ایمان نیاورد. پیغمبر دختر دیگرش را به نام (رقیه) (یا‌ام کلثوم) را نیز به همسری (عتبه پسر ابولهب) داد و این جریان نیز پیش از بعثت آن حضرت بود. وقتی که حضرت به مقام نبوت نائل آمد و وحی بر او نازل گشت مردم را به خداپرستی دعوت نمود اهالی مکه نپذیرفته از آن بزرگوار کناره گیری می‌کردند و به یکدیگر می‌گفتند: شما دختران محمد صلی الله علیه و آله را گرفتید و فکرش را از ناحیه آنان آسوده ساختید باید دخترانش را به او برگردانید تا فکرش به آن‌ها مشغول شده به فکر سخنان دیگر نیفتند. اول پیش (ابوالعاص) آمده و گفتند: تو دختر پیغمبر را طلاق بده! ما هر زنی از زنان قریش را بخواهی برایت تزویج می‌کنیم. ابوالعاص گفت: این کار شدنی نیست من هرگز از همسرم جدا نمی شوم و زنان قریش را به جای او به همسری نمی پذیرم، از این لحاظ پیغمبر می‌فرمود: او داماد خوبی بود. سپس به نزد عتبه پسر ابولهب آمده گفتند: دختر محمد را طلاق بده ما هر زنی را از قبیله قریش بخواهی به ازدواج تو در می‌آوریم. عتبه در پاسخ گفت: اگر دختر ابان پسر سعید بن عاص یا دختر سعید پسر عاص را به من تزویج کنید من او را طلاق می‌دهم. به دنبال آن دختر سعید پسر عاص را به او تزویج کردند و او نیز دختر پیغمبر را رها کرد در حالی که با او عروسی نکرده بود، سپس این بانو با (عثمان بن عفان) ازدواج کرد. پیغمبر اسلام تا در مکه قدرت تبلیغ دین الهی را نداشت و نمی توانست حکم حلال و حرام را بیان کند در عین حال، دین اسلام زینب را از ابوالعاص جدا کرده بود. اما رسول خدا نمی توانست آن‌ها را از هم جدا سازد بدین جهت زینب با اینکه ایمان آورده بود در همسری ابوالعاص کافر باقی ماند. تا اینکه رسول خدا به مدینه هجرت نمود و زینب همچنان با ابوالعاص در مکه ماند. هنگامی که قریش به جنگ آن حضرت آمدند ابوالعاص نیز با آنان بود و بین مسلمانان و کفار قریش در کنار چاه (بدر) جنگ سختی پیش آمد عده ای از کفار کشته و عده دیگر اسیر شدند. ابوالعاص نیز در میان اسیران بود او را همراه اسیران دیگر نزد پیغمبر صلی الله علیه و آله آوردند. و هنگامی که مردم مکه برای آزادی اسیران خود اموالی می‌فرستادند زینب نیز برای آزادی همسرش اموالی فرستاد از جمله آنها گردنبندی بود که مادرش خدیجه آن شب که زینب را به خانه ابوالعاص می‌بردند به او داده بود. وقتی که رسول خدا آن گردنبند را دید بسیار ناراحت شد و سخت دلش به حال دخترش زینب سوخت بدین جهت به مسلمانان فرمود: اگر صلاح می‌دانید اسیر زینب را آزاد کنید و آن اموالی را که برای آزادی شوهرش فرستاده به او بازگردانید. مسلمانان با کمال میل و رغبت خواسته پیغمبر صلی الله علیه و آله را به جا آوردند و گفتند: ای رسول خدا جان و اموال ما به قربانت حتما مطابق فرمایش شما عمل می‌کنیم، از این رو هر چه زینب فرستاده بود به او بازگرداندند و ابوالعاص را نیز آزاد کردند. [۱] ---------- [۱]: 📚بحار: ج ۱۹، ص ۳۴۸. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 18 August 2022 قمری: الخميس ، 20 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري علیه السلام 🗞 مهم شیعه:  ◾️دفن بدن جون در كربلا بعد از ده روز از واقعه عاشورا جمعى از بنى اسد بدن شريف جون غلام ابى ذر غفارى را پيدا كردند در حالى كه صورتش نورانى و بدنش معطر بود و سپس او را دفن كردند. (منتخب التواريخ: ص ۳۱۱) جون كسى بود كه امير المؤمنين عليه السّلام او را به ۱۵۰ دينار خريد و به ابوذر بخشيد. هنگامى كه ابوذر را به ربذه تبعيد كردند اين غلام براى كمك به او به ربذه رفت و بعد از رحلت جناب ابوذر به مدينه مراجعت كرد و در خدمت امير المؤمنين عليه السّلام بود تا بعد از شهادت آن حضرت به خدمت امام مجتبى عليه السّلام و سپس به خدمت امام حسين عليه السّلام رسيد و همراه آن حضرت از مدينه به مكه و از مكه به كربلا آمد. هنگامى كه جنگ در روز عاشورا شدّت گرفت او خدمت امام حسين عليه السّلام آمد و براى ميدان رفتن و دفاع از حريم ولايت و امامت اجازه خواست. حضرت فرمودند: در اين سفر به اميد عافيت و سلامتى همراه ما بودى! اكنون خويشتن را به خاطر ما مبتلا مساز. جون خود را بر قدمهاى مبارك امام حسين عليه السّلام انداخت و بوسيد و گفت: اى پسر رسول خدا، هنگامى كه شما در راحتى و آسايش بوديد من كاسه ليس شما بودم، و حال كه به بلا گرفتار هستيد شما را رها كنم؟ جون با خود فكر كرد: من كجا و اين خاندان كجا؟ لذا عرضه داشت: آقاى من، بوى من بد است و شرافت خانوادگى هم ندارم و نيز رنگ من سياه است. يا اباعبداللَّه، لطف فرموده مرا بهشتى نمائيد تا بويم خوش گردد و شرافت خانوادگى به دست آورم و روسفيد شوم. نه آقاى من، از شما جدا نمى شوم تا خون سياه من با خون شما خانواده مخلوط گردد. جون مى گفت و گريه مى كرد به حدّى كه امام حسين عليه السّلام گريستند و اجازه دادند. با آنكه جون پيرمردى ۹۰ ساله بود، ولى بچه‌ها در حرم با او انس فراوانى داشتند. او به كنار خيمه‌ها براى خداحافظى و طلب حلاليّت آمد، كه صداى گريه اطفال بلند شد و اطراف او را گرفتند. هريك را به زبانى ساكت كرد و به خيمه‌ها فرستاد و مانند شيرى غضبناك روى به آن قوم ناپاك كرد. او جنگ نمايانى كرد، تا آنكه اطراف او را گرفتند و زخمهاى فراوانى به او وارد كردند. هنگامى كه روى زمين افتاد، امام حسين عليه السّلام سر او را به دامن گرفت و بلند بلند گريست، و دست مبارك بر سر و صورت جون كشيد و فرمود: «اللهم بيّض وجهه و طيّب ريحه و احشره مع محمد و آل محمد عليهم السّلام: بار الها رويش را سفيد و بويش را خوش فرما و با خاندان عصمت عليهم السّلام محشورش نما. از بركت دعاى حضرت روى غلام مانند ماه تمام درخشيدن گرفت و بوى عطر از وى به مشام رسيد. چنانكه وقتى بدن او را بعد از ده روز پيدا كردند صورتش منّور و بويش معطر بود. (وسيلة الدارين فى انصار الحسين عليه السّلام: ص ۱۱۵)   📆 : ◾️05 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸13 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️15 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️19 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️30 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠🔹 🔹💠 🔸🔹 🔹🔸 عليه السّلام پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله است و در اين شايسته ترين نسبت به آن مى باشد 🌸🌸 هنگام ورود پس از سلام، گفتم: آيا نزديك شوم؟ آن مرد گفت: به پسر عمويت نزديك شو كه تو سزاوارترى از من به او نزديك به هر دو شدم. آن مرد از جاى برخاست و من بجاى او نشستم و سر پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله را بگونه اى كه آن مرد در دامان خود گذاشته بود، در دامان خويش گذاشتم. طولى نكشيد پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله بيدار شد و فرمود: مردى كه سر مرا در دامان خود گرفته بود كجاست؟ عرض كردم به مجرديكه حضورتان رسيدم، آن مرد مرا پيش خواند و گفت: به پسر عمويت نزديك شو كه تو شايسته ترى از من به او سپس از جاى برخاست و من بجاى او نشستم. رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله فرمود: آيا دانستى آن مرد چه كسى بود؟ در پاسخ گفتم: پدر و مادرم فداى شما! او را نمى شناسم. فرمود: آن مرد، «جبرئيل» بود كه با من سخن مى گفت تا از لذت سخنان شيرين او، درد من تخفيف يافت و در حالى كه سرم در ميان دامان او بود، به خواب رفتم. «متقى» گويد: اين حديث را «ابو عمر» و «زاهد» در كتاب «فوائد» خود، نقل كرده اند. (۱) مؤلف گويد: حديث مزبور را «محب طبرى» در [📚الرياض النضرة ۲/ ۲۱۹] روايت كرده و مى گويد: حديث مذكور را «ابو عمر محمد لغوى» متعرض است. از اين حديث بر مى آيد كه حضرت على عليه السّلام، «جبرئيل» را- هر چند به صورت مردى هم كه باشد- مشاهده كرده است و در اين رابطه، «محب طبرى» در [📚الرياض النضرة ۲/ ۲۱۹] از «ابن عباس» نقل كرده است كه در يكى از اوقات، در حضور وى سخن از حضرت على عليه السّلام به ميان آمد، گفت: از كسى سخن مى گوئيد كه صداى پاى «جبرئيل» را از فراز اطاقش استماع مى كرده است. «متّقى» گويد: اين حديث را «امام احمد حنبل» در «المناقب» آورده است. و در تأييد اينكه حضرت على عليه السّلام در دامان گرفتن سر مبارك رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله شايسته تر از ديگران بود، حديثى وجود دارد كه «زمخشرى» در «كشّاف» در ذيل تفسير آيه وَ جِي ءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ (سوره فجر، آيه ۲۳) نوشته است، هنگامى كه اين آيه نازل شد چهره رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله تغيير كرد و حالت تأثّر به خود گرفت، چنانكه آثار تأثر از چهره اش هويدا بود و اين حالت بر اصحاب گران آمد، و چگونگى حال را به عرض حضرت على عليه السّلام رسانيدند، حضرت على عليه السّلام حضور يافت و از پشت سر، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را در آغوش گرفت و پشت گردن آن حضرت را بوسيد و گفت: پدر و مادرم فداى شما! چه حادثه اى امروز رخ داده است و چه چيزى ايجاب كرده كه اينگونه متأثر باشيد؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آيه مزبور را تلاوت كرد. على عليه السّلام پرسيد: چگونه دوزخ را مى آورند؟ فرمود: هفتاد هزار فرشته همراه با هفتاد هزار مهار آنرا مى كشند و مانند شتر مهار آنرا در اختيار دارند كه اگر آنرا به حال خود بگذارند، همه اهل محشر را مى سوزاند! ~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 19 August 2022 قمری: الجمعة ، 21 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️04 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸12 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️14 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️18 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️29 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   🔹🔸🔸 جهانی در دوران ✨✨🍃 روایات فراوانی حکایت از وقوع یک جنگ جهانی پیش از ظهور حضرت مهدی علیه السلام دارد، اما بعید است که بتوان آن را بر دو جنگ جهانی اول و دوم معاصر تطبیق نمود زیرا صفاتی که برای آن جنگ جهانی در روایات آمده با اوصاف این دو جنگ تفاوت دارد چرا که برخی روایات زمان این جنگ را نزدیک ظهور یا در اثناء آن مطرح میکنند بلکه از برخی روایات استفاده میشود که این نبرد در همان سال ظهور و یا بعد از آغاز نهضت مقدس آن بزرگوار بوقوع میپیوندد. اینک به نمونه‌هایی از این روایات توجه کنید: از امیر مؤمنان علیه السلام منقول است که فرمود: " پیش روی قائم علیه السلام مرگی سرخ و مرگی سفید پدیدار گردد و ملخ‌هایی خونرنگ وقت و بیوقت هجوم آورند اما مرگ سرخ یعنی شمشیر و مرگ سفید یعنی طاعون " [۱] . از عبارت " پیش روی قائم " میتوان فهمید که این جنگ و مرگ سرخ به ظهور حضرت بسیار نزدیک است اما روایت محل وقوع آن را تعیین نمیکند. امام باقر علیه السلام میفرماید: " قائم قیام نکند مگر پس از پیدایش این نشانه ها: ترس و وحشتی شدید، بروز زلزله ها، آشوب و بلاهایی که مردم گرفتار آن شوند و طاعونی قبل از آن و شمشیری بران میان عرب و اختلاف شدید میان مردم و پراکندگی در دین و دگرگونی در احوال آنان بگونه ای که انسان از به جان هم افتادن مردم و تکه پاره کردن یکدیگر هر صبح و شام آرزوی مرگ کند " [۱] این روایت بیانگر آن است که مرض طاعون قبل از ترس شدیدی است که احتمالا همان جنگ عمومی است. اما اگر مطمئن باشیم که شخص راوی عبارت‌های حدیث را پس و پیش بیان نکرده باز هم با توجه به متن حدیث و ابهامی که در این حوادث وجود دارد مشکل میتوان گفت که حوادث مذکور به شکل زنجیره ای و پی در پی اتفاق خواهد افتاد. آری، میتوان گفت که بر اساس این حدیث دوره ای سخت و طاقت فرسا برای عربها و عموم مردم بوجود خواهد آمد که این سخن در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و امنیتی جلوه گر خواهد شد و چه بسا بیان این شرائط اعلان پیدایش سال قحطی است که در روایت بعدی امام صادق آن را بیان فرموده است: " البته پیش روی قائم سالی خواهد بود که مردم گرسنگی کشند و ترس و وحشت شدید از کشتار، آنان را فرا گیرد " [۲] روایت بعدی روشن میکند که این شرائط دشوار و فضای جنگی ادامه مییابد تا صیحه آسمانی در ماه مبارک رمضان و نزدیک ظهور حضرت به گوش برسد. از امام باقر علیه السلام نقل شده که فرمود: " اهل شرق و غرب با یکدیگر اختلاف کنند. آری و اهل قبله نیز و مردم بر اثر ترس و وحشت، با مشکلات فراوانی روبرو شوند و به همان حال به سر برند تا آنگاه که منادی از آسمان ندا دهد. پس هرگاه چنین شد کوچ کنید کوچ " [۳] این روایت نشان میدهد که خسارت‌های ناشی از جنگ مزبور، بطور اساسی بر ملت‌های غیر مسلمان وارد میشود. جمله " اهل شرق و غرب. آری و اهل قبله با هم اختلاف پیدا کنند " عبارت دقیقی است که بیانگر کم اهمیت بودن اختلاف مسلمانها است و به نظر میرسد این اختلاف نتیجه و یا تابع اختلافات اهل شرق و غرب باشد. البته این نکته در جنگ جهانی آینده طبیعی خواهد بود زیرا اهداف آن جنگ مراکز حکومت‌ها و کشورهای بزرگ و پایگاه‌های نظامی آنان است و آثار آن بطور غیر مستقیم به مسلمانان نیز سرایت میکند. برخی از روایات ما صریحا به این مطلب اشاره کرده اند. ابو بصیر میگوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: " این امر (یعنی قیام قائم) نخواهد بود تا دو سوم مردم از بین بروند. پرسیدیم وقتی دو سوم مردم از بین رفتند پس چه کسی باقی خواهد ماند؟ فرمود: آیا دوست ندارید که شما در یک سوم باقی مانده باشید؟ " [۱] شاید خطبه امیر مؤمنان علیه السلام بیش از سایر احادیث، زمان و عامل این جنگ را مشخص میسازد، خطبه ای که در آن، تعدادی از نشانه‌های ظهور بیان شده و دو فقره از آن به جنگ جهانی ارتباط دارد. حضرت فرمود: " آگاه باشید ای مردم: از من آنچه میخواهید بپرسید، پیش از آن که فتنه و فساد شرقی همچون شتر لجام گسیخته ای که گویا یک بار مرده و زنده شده و افسارش رها شده، فرا رسد و با فتنه ای دیگر در مغرب زمین آتشی عظیم برافروخته گردد، فتنه ای که آه از نهاد همگان برآورد و فریاد خونخواهی و انتقام را بالا برد. آنگاه مردی (یا راهبی) از اهل نجران خارج شود و امام علیه السلام را اجابت کند. او اول مرد نصرانی است که دعوت حضرت را لبیک گوید ...... ---------- 📚منابع: [۱]: ۱. ارشاد مفید ص ۴۰۵ و غیبت طوسی ص ۲۷۷. [۱]: ۱. کمال الدین صدوق ص ۴۳۴. [۲]: ۲. بحار: ۵۲ / ۲۲۹. [۳]: ۳. بحار: ۵۲ / ۲۳۵. [۱]: ۱. بحار: ۵۲ / ۱۱۳. ~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و اهل علیهم السلام در 🍂 ائمه عَلَیهِم ُالسَّلام همواره در است ◾️🍃 أَعْدَاؤُهُ أَعْدَاءُ اللَّهِ وَ حَرْبُهُ حَرْبُ اللَّهِ وَ سِلْمُهُ سِلْمُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل. [۳] ۲-عَنِ الْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي بَعْضِ خُطَبِهِ أَيُّهَا النَّاسُ اسْمَعُوا قَوْلِي واعْقِلُوهُ عَنَى فَاِنَّ الفِرَاقَ قَرِيبٌ اَنَا امام اَلْبَرِيَّةِ وَ وَصَّى خَيْرُ اَلْخَلِيقَةِ وَ زَوْجُ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْأُمَّةِ وَ أَبُو اَلْعِتْرَةِ اَلطَّاهِرَةِ وَ اَلْأَئِمَّةَ اَلْهَادِيَةَ اَنَا اَخُو رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّي اَللَّهُ وَعَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ وَصَبيهُ وَوَلِيُّهُ وَ وَزِيرُهُ وَ صاحِبُهُ وَ صَفِيُّهُ وحَبِيبُهُ وخَلِيلُهُ انَا أَميرُ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ قائِدُ الْغُرِّ اَلْمُحَجَّلِينَ وَ سَيِّد اَلْوَصِيِّينَ حَرْبِي حِزْبُ اَللَّهِ وَ سلْمَى سِلْمُ اَللَّهِ وَ طَاعَتِي طَاعَةُ اَللَّهِ وَ وَلاَيَتِي وَلاَيَةُ اَللَّهِ وَ شِيعَتَى أَوْلِيَاءِ اَللَّهِ وَ اِنْصَاري اَنْصَارَاللَّهُ وَاللَّهُ الَّذِي خَلَقَنِي وَلَم اَكُ شَيئاً قَد عَلِمَ اَلْمُسْتَحْفَظُونَ مِنْ أَصْحَابِ مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَّهُ وَعَلَيْهِ وَ آلِهِ اَنَّ اَلنَّاكِثِينَ وَ اَلْقَاسِطِينَ وَ اَلْمَارِقِينَ مَلْعُونُونَ عَلَى لِسَانِ اَلنَّبِيِّ اَلْأُمِّيِّ وَ قَدْ خَابَ مَنِ افْتَرى [۴] برای بهشت شده اید ◾️🍂 ۱- ابوحمزه گوید از امام صادق عَلَیهِ السَّلام شنیدم که می‌فرمودند: شما بهشتی هستید و بهشت مخصوص شماست. اسامی شما صالحون ومصلحون است و چون خداوند از شما راضی است شما هم اهل رضایت از خداوند هستید و ملائک برادران شما در خیر هستند آنگاه که تلاش کنند. شیعه ی المؤمنين علیه السلام شيعه ی و او هستند ◾️🍃 ۱- رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه فرمودند: ولایت علی بن ابیطالب ولایت خدا و حبّ او عبادت خدا و پیروی از او واجب خداست و اولیاء او اولیاء خدا و دشمنان او دشمنان خدا و جنگ با او جنگ با خدا و صلح با او صلح با خداوند است. ۲- اصبغ بن نباته گوید: امیرمؤمنان عَلَیهِ السَّلام در خطبهای فرمودند: ای مردم سخن مرا بشنوید و در آن تعقل کنید پس همانا جدائی نزدیک است من امام مخلوقات و جانشین و وصی بهترین مخلوقات و همسر بزرگوار ترین زنان امت و پدر عترت طاهره و ائمه هدایت هستم من برادر رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه و وصی او و ولی او و وزیر او و همدم و برگزیده ی او وحبیب و دوست او هستم. من امیرمؤمنان و رهبر و پیشوای پیشانی سفیدان و سیّد وصیین هستم. جنگ با من جنگ با خدا و صلح با من صلح با خدا و اطاعت از من اطاعت از خدا و ولایت من ولایت خداست. شیعه ی من اولیاء خدا و یاران من یاران خدا هستند. قسم به خدایی که مرا آفرید در حالیکه هیچ نبودم همانا مستحفظون (کسانی که حافظ اسم اكبرند و یا حافظین امانت و اسرار پیامبرند) اصحاب محمد صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه ناکثین و قاسطین و مارقین را می‌شناسند همان‌هایی که بر زبان پیامبر امی لعنت شدگانند و محققا آنکه افترى و دروغ بندد شکست خورده و نابود است. ۳-قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَی اللهُ عَلیهِ وَالهِ لِعَلِیٍّ عَلیهِ السُّلام یَا عَلِیُّ شِیعَتُكَ هُمُ الْفَائِزُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَمَنْ أَهَانَ وَاحِداً مِنْهُمْ فَقَدْ أَهَانَكَ وَ مَنْ أَهَانَكَ فَقَدْ أَهَانَنِی وَ مَنْ أَهَانَنِی أَدْخَلَهُ اللَّهُ نَارَ جَهَنَّمَ خالِدا فِیها وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ یَا عَلِیُّ أَنْتَ مِنِّی وَ أَنَا مِنْكَ رُوحُكَ مِنْ رُوحِی وَ طِینَتُكَ مِنْ طِینَتِی وَ شِیعَتُكَ خُلِقُوا مِنْ فَضْلِ طِینَتِنَا فَمَنْ أَحَبَّهُمْ فَقَدْ أَحَبَّنَا وَ مَنْ أَبْغَضَهُمْ فَقَدْ أَبْغَضَنَا وَ مَنْ عَادَاهُمْ فَقَدْ عَادَانَا وَ مَنْ وَدَّهُمْ فَقَدْ وَدَّنَا یَا عَلِیُّ شِیعَتُكَ مَغْفُورٌ لَهُمْ عَلَى مَا كَانُوا مِنْ ذُنُوبٍ وَ عُیُوبٍ یَا عَلِیُّ أَنَا الشَّفِیعُ لِشِیعَتِكَ غَداً إِذَا قُمْتُ الْمَقَامَ الْمَحْمُودَ فَبَشِّرْهُمْ بِذَلِكَ یَا عَلِیُّ شِیعَتُكَ شِیعَةُ اللَّهِ وَ أَنْصَارُكَ أَنْصَارُ اللَّهِ وَ أَوْلِیَاؤُكَ أَوْلِیَاءُ اللَّهِ وَ حِزْبُكَ حِزْبُ اللَّهِ سَعَدَ مَنْ تَوَلَّاكَ وَ شَقِیَ مَنْ عَادَاكَ..... ---------- 📚منابع: [۳]: امالی الصدوق / ۵۶ [۴]: من لا يحضره الفقيه ۴/ ۳۰۱ ح ۹۱۴ ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 20 August 2022 قمری: السبت ، 22 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️03 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸11 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️13 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️17 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️28 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹   علیه السلام🍃🌸🌸 گفتار متعال: فَإِمَّا نَذْهَبَنَّ بِكَ... الآية ( - ۴۱) ◾️🍃🍃 گفتار خداى متعال: أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ... الآية س برائة آيه ۱۹ (۳) ۳۶۷- خبر داد بما ابو طالب محمد فرزند احمد فرزند عثمان خبر داد بما ابو عمر محمد فرزند عباس فرزند حيويه خزاز (اذنا) نقل نمود بما محمد فرزند حمدويه مروزى گفت: نقل كرد بما ابو موجه خبر داد بما عبدان از ابو حمزة از اسماعيل 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۲۵۰ از عامر گفت اين آيه أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ در باره على و عباس فرود آمد. (۱) ۳۶۸- خبر داد بما ابو غالب محمد فرزند احمد فرزند سهل نحوى (خدا رحمت كند) كه خبر داد بما ابو عبد اللَّه محمد فرزند على سقطى كه نقل كرد بما ابو محمد يوسف فرزند سهل فرزند حسين قاضى نقل نمود بما حضرمى خبر داد بما هناد فرزند ابو زياد خبر داد بما موسى فرزند عبيده ربذى از عبد اللَّه فرزند عبيده ربذى گفت: على بعباس فرمود: اى عمو چرا بمدينه هجرت نمى كنى، گفت: آيا من كارى كه بهتر از هجرتست انجام نميدهم؟ آيا من حاجى خانه خدا را آب نميدهم و مسجد الحرام را تعمير نميكنم؟ خداى متعال اين آيه را نازل كرد أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ «۱» تا آخر آيه. _ _ (۱) در سبب نزول آية شريفه مفسران اختلاف دارند بعضى گفته اند كه سبب نزول آيه اينست كه امير مؤمنان بعموى خود عباس فرمود چرا هجرت نمى كنى و به پسر برادرت يارى نمى نمائى و در مصاحبت او به مدينه نمى آئى؟ گفت: اينكه من حاجى‌ها را آب مى دهم و مسجد الحرام را تعمير مى كنم از آن بهتر است، خداى متعال اين آيه را فرو فرستاد. آيا آب دادن بحاجيها و تعمير مسجد حرام را مانند ايمان كسى قرار ميدهيد كه بخدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد نموده نزد خدا يكسان نميشوند و خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى كند. و ليكن بعضى‌ها مى گويند كه روزى عباس و طلحه فرزند شبية با هم اختلاف كردند عباس گفت من از تو برترم زيرا آب دادن بحاجى‌ها در دست منست و طلحه گفت: من بهتر از تو مى باشم زيرا تعمير مسجد الحرام دست منست و چون گفتگوى آن‌ها بطول انجاميد گفتند: نخستين كسى كه از اين راه بيايد او را حاكم قرار دهيم گفتند روا باشد، همان وقت ديدند على مى آيد گفتند: اللَّه اكبر از اين بهتر حاكم پيدا نمى شود، دست او را گرفته و نشاندند و جريان را باو گفتند فرمود: آيا شما را بكسى راهنمائى نكنم كه از شما برتر است؟ گفتند كيست؟ فرمود آن كس كه تيغ را از سر شما بر نداشت تا شما اسلام آورديد گفتند خود ترا قصد نموده اى فرمود: بلى ايشان خصومت خود را فراموش كرد، رو بعلى كردند و گفتند خصومت ما با تو افتاد بيا برويم پيش پيامبر خدا تا او حاكم باشد پيش پيامبر خدا (ص) حاضر گرديدند، و گفتند: اى پيامبر خدا اين كودك را مى بينى بر ما مفاخرت مى نمايد، پيامبر خدا (ص) پرسيد جريان چيست؟ باو گفتند، پيامبر خدا چيزى نگفت و منتظر وحى گرديد، تا كسى نگويد جانب على را مراعات نموده است، خداى متعال اين آيه را فرو فرستاد: أَ جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ آيا آب دادن به حاجيها و تعمير كردن مسجد الحرام را مانند كسى قرار ميدهيد كه به خدا و روز قيامت ايمان آورده و در راه خدا جهاد كرده است، نزد خدا يكسان نيستند و خدا گروه ستمكاران را هدايت نمى كند- از مترجم 📚ترجمه مناقب ابن المغازلي، ص: ۲۵۱ ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🌸🍂 : شیعیان و اهل علیهم السلام در 🍂 شیعه ی المؤمنين علیه السلام شيعه ی و او هستند ◾️🍃 وَ شَقِیَ مَنْ عَادَاكَ یَا عَلِیُّ لَكَ كَنْزٌ فِی الْجَنَّةِ وَ أَنْتَ ذُو قَرْنَیْهَا. [۱] ۵۱- كُلُّ الفِرَقِ ضاّلةُ إلّا الشِّيعَة ۱-عَن أبي عَقيل قالَ كُنا عِندَ أمير المُؤمنينَ عليّ بنِ أبيِ طالبٍ عَلَیهِ السَّلام فَقالَ لَتَفرُقنَّ هذِهِ الأُمَةُ عَلى ثَلاثٍ وَسبعينَ فِرقَةً وَالَّذي نَفسِي بِيَدهِ إِنَّ الفِرَقَ كُلَّها ضَّالَةٌ إلّا مَنِ اتَّبَعَني و كانَ مِن شِیعَتِی [۲] ۵۲- سَبيلُ الله هُو الشِّيعة ۱-عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ: سَأَلْتُ اَلْعَسْكَرِيَّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِالْمَدِينَةِ عَنْ رَجُلٍ أَوْصَى بِمَالِهِ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ؟ فَقَالَ سَبِيلُ اَللَّهِ شِيعَتُنَا. [۳] ۳- رسول خدا صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه به على عَلَیهِ السَّلام فرمودند: شیعیان تو در روز قیامت رستگارند پس هر که به یکی از آنها اهانت کند به تو اهانت کرده و هر که به تو اهانت کند به من اهانت کرده و هر که به من اهانت کند خداوند او را در آتش جهنم جاودان گرداند که به جایگاهی است. ای علی تو از منی و من از توام روح تو از روح من و طینت تو از طینت من است و شیعیان تو از زیادی طینت ما آفریده شده اند. پس هر که آنان را دوست بدارد ما را دوست داشته است و هر که با آنها کینه ورزد با ما کینه ورزی کرده است و هر که با آنها دشمنی کند با ما دشمنی کرده است و هر که آنان را دوست بدارد دوستی ما را در دل داشته است. اي على همانا شیعیان تو با وجود گناهان و عیب هائی که در آنها وجود دارد آمرزیده اند. ای علی من در فردای (قیامت) آنگاه که در مقام محمود می‌ایستم به شفاعت شیعیان تو برمی خیزم، پس آنان را به این خبر بشارت بده. ای علی شیعه ی تو شیعه ی خدا و انصار تو انصار خدا و اولیاء و اولیاء الله و حزب تو حزب الله است. ای علی هر که ولایت تو را داشته باشد سعادتمند است و هر که دشمن تو باشد شقی و بدبخت است ای علی گنجی در بهشت مختص توست و تو صاحب هر دو طرف آن هستی. * * برخی از علماء در معنای این فقره از حدیث درباره ی این گنج نوشته اند که منظور حضرت محسن بن علی فرزند امیرمؤمنان عَلَیهِ السَّلام است که توسط دشمنان به شهادت رسید و سقط گردید. این بزرگان درباره ی فقره ی صاحب دو طرف آن هستی نیز آورده اند که منظور صاحب دو طرف بهشت یعنی تمام بهشت هستی، و خداوند از همه داناتر است. ی جز ضاله و 🍂◾️ ۱- ابوعقيل گوید نزد امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب عَلَیهِ السَّلام بودیم که فرمودند: این امت به هفتاد و سه فرقه تقسیم خواهند شد و قسم به کسیکه جانم به دست اوست همه ی فرقه‌ها ضاله و گمراهند مگر آنانکه از من پیروی کنند و از شیعیان من باشند. الله است 🍃◾️ ۱- حسن بن راشد گوید در مدینه از امام عسکری عَلَیهِ السَّلام در مورد مردی که وصیت کرده بود مالی را در راه خدا (سبيل الله) خرج کنند سؤال کردم که سبیل الله چه راهی است؟ امام فرمودند سبیل الله شیعیان ما هستند. ۵۳-شِيعَتُنا العَرب - قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلیهِ السَّلامِ نَحْنُ بَنُو هَاشِمٍ وَ شِیعَتُنَا الْعَرَبُ وَ سَائِرُ النَّاسِ الْأَعْرَابُ [۱] ۲- قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلیهِ السَّلامِ نَحْنُ قُرَيْشٌ وَ شِيعَتُنَا الْعَرَبُ وَ سَائِرُ النَّاسِ عُلُوجُ الرُّوم. [۲] ۵۴- فَضيلةُ الشَّيعَةِ فِي الصَّلاةِ ۱-قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَا مِنْ عَبْدٍ مِنْ شِيعَتِنا يَقُومُ إِلَى الصَّلاةِ إِلَّا اكْتَنَفَتْهُ بِعَدَدِ مَن خالَقَهُ مَلائِكَةٌ يُصَلُّونَ خَلفَهُ وَيَدعُونَ اللَّهَ عزَّوجلَّ لَهُ حَتَّى يَفرُغَ مِن صَلاتِهِ [۳] ۵۵- الشيعةُ خُزّان الاَئِمَةِ ۱-عَنْ سَدِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ نَحْنُ خُزَّانُ اَللَّهِ فِي اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ وَ شيعتُنا خزانُنا [۴] .... ---------- 📚منابع: [۱]: بحارالانوار ۷/۶۸ و أمالي الصدوق /۱۵ م ۴ و مشارق انوار اليقين /۸۸ و بشارة المصطفى /۴۲ [۲]: بحار الانوار ۱۱/۲۸ [۳]: الكافی ۱۵/۷ و مثله في المقنعة /۴۹۱ [۱]: الكافی ۱۶۶/۸ [۲]: الكافي ۱۶۶/۸ [۳]: من لا يحضره الفقيه ۱۳۴/۱ ح ۶۲۹ [۴]: بحارالانوار ۱۰۶/۲۶ ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 شیعه ☀️ امروز: شمسی: یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ میلادی: monday - 21 August 2022 قمری: الأحد ، 23 محرم 1443 🌹 متعلق است به: 🔸مولی الموحدین امیر المومنین حضرت علی بن ابیطالب علیهما السّلام 🔸(عصمة الله الكبري حضرت فاطمة زهرا سلام الله عليها 🗞 مهم شیعه: امروز مناسبتی نداریم   📆 : ◾️02 روز تا شهادت امام زین‌العابدین علیه‌السلام (۹۵ه‍ ق) به روایتی 🌸10 روز تا ولادت امام محمد باقر علیه‌السلام (۵۷ه‍ ق) به روایتی ◾️12 روز تا شهادت حضرت رقیه س (۶۱ ه‍ ق) ◾️16 روز تا شهادت عمار بن یاسر (۳۷ ه‍ ق) ◾️27 روز تا اربعین حسینی ورود جابرین عبدالله انصاری به کربلا ( ۶۱ ه‍ ق) ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹 🔹🌸 سلیم این را 🍂◾️ در اینکه دستور از ابن زیاد رسید که روی بدن شریف امام حسین (علیه السلام) اسب بتازند و آن ده نفر نعل‌های تازه بر اسب هایشان زدند و دستور را عملی کردند شک کردن مشکل است بلی از دیدن روایت کافی شریف (شیری از طرف خدا مأموریت پیدا کرد و مانع از تاختن اسب‌ها شد) غواص بحار الانوار رضوان الله تعالی علیه به تردید افتاده [۱] لکن خدایش رحمت کند فاضل برغانی بین اینکه مشهور است و بین مانع شدن شیر جمع کرده به اینکه اسب‌ها را تاختند و گویا تصمیم دیگری گرفتند که دوباره بتازند، تا جسد شریف با خاک یکسان شده، و قابل دفن نباشد، اینجا بود که در مقابل تصمیم حیوان‌های دو پايی، امداد غیبی به وسیله حیوان چهار پايی رسید، و نقش شومشان را نقش بر آب کرد [۲] مخفی نماند که بیان فاضل برغانی را معالی السبطین به مرحوم سید مرتضی علم الهدی هم نسبت داده است [۳] مخفی نماند که عبارت مقتل از عمر سعد من ینتدب للحسین (علیه السلام) فیوطی الخیل ظهره آمده، لکن بقرینه اینکه اسب تازان ده نفر شدند، روشن می‌شود که تنها بدن شریف امام حسین (علیه السلام) منظور نبوده، بلکه همه ابدان طاهر شهداء (عليهم السلام) مقصود بوده است. خالقاً و 🍃◾️ تا وقتی که دوربین رصدخانه پالومار را نساخته بودند وسعت دنیايی که به نظر ما می‌رسد بیش از پانصد سال نوری نبود، ولی این دوربین وسعت دنیایی ما را به هزار میلیون سال نوری می‌رساند، و در نتیجه میلیون‌ها کهکشان جدید کشف شد که، حتی بعضی از آن‌ها هزار میلیون سال نوری با ما فاصله دارند، ولی بعد از فاصله هزار میلیون سال نوری فضای عظیم مهیب و تاریکی به چشم می‌خورد که، هیچ چیز در آن دیده نمی شود، یعنی روشنایی از آنجا عبور نمی کند تا صفحه عکاسی دوربین رصدخانه را متأثر کند، ولی بدون تردید در آن فضای مهیب و تاریک صدها میلیون کهکشان وجود دارد که، دنیايی که در سمت ماست با جاذبه آن کهکشان‌ها نگهداری می‌شود، تمام این دنیايی که به نظر می‌رسد و دارای صدها هزار میلیون کهکشان است، جز ذرّه ای کوچک و بی مقدار از یک دنیای عظیم تر نیست، و هنوز اطمینان نداریم که در فراسوی آن دنیای دوم دنیای دیگری نباشد، به نقل از مجلّه فضا شماره ۵۶ فروردین ۱۳۵۱ [۱] نگارنده گوید این عظمت که از مطلب بالابی معلوم شد همه اش تازه حاکی از اهمیت آسمان اول است که، قرآن درباره آن می‌فرماید انّا زینّا السماء الدنیا بزینه الکواکب (ما آسمان پايین را با ستاره‌ها زینت دادیم)، طبق آیات و روایات زیادی آسمان‌ها هفت تاست که، آسمان ما در مقابل آسمان دوم مثل حلقه ای می‌ماند از صحرای وسیعی، آسمان دوم در مقابل آسمان سوم به همان نسبت، (حلقه ای از صحرای وسیعی) و همانطور هر آسمانی پايینی در مقابل آسمان بالاتر از خودش، [۲] تازه مطلب به اینجا ختم نمی شود، زیرا که مرحوم مجلسی از خصال صدوق نقل می‌کند او به سند خود از امام صادق (علیه السلام) روایت می‌کند که، خداوند دوازده هزار عالم خلق کرده، هر عالمی از آن‌ها بزرگتر از هفت آسمان و هفت زمین است که، اهل هر عالمی غیر عالم خودشان عالم دیگر را نمی شناسند، و من امام صادق حجت بر همه آن‌ها هستم. [۱] در قلب زمین 🍂◾️ دکتر کمال الدین حسین مصری در وقتی که مشغول ساختن قبله نمای ارزان قیمت بود، در نقشه ای که ابعاد شهرهای دنیا را نسبت به مکه ترسیم کرده بود، یک دفعه متوجّه می‌شود که شهر مکه در مرکز جهان واقع شده است، مؤلف کتاب از میقات تا میعاد می‌نویسد این کشف دکتر کمال الدین حسین یکی از معجزات علمی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را ثابت می‌کند که، در وجه تسمیه مکّه به مکه فرمود مکه گفتند برای اینکه در وسط زمین قرار گرفته است، مصاحبه دکتر کمال الدین در روزنامه الاهرام به شماره ۳۲۸۹۸ درج گردیده است موّرخه ۵/۱/۱۹۷۷. [۲] ---------- 📚منابع: [۱]: . الذريعه، ج ۴۵ ص ۶۰ [۲]: . فرمایش امام باقر (علیه السلام) (و لقد اوطؤه الخیل بعد ذلک) صریح است در اینکه اسب دوانی شده است معالی السبطین، ج ۲، ص ۱۲. [۳]: . معالی السبطین، ج ۲، ص ۳۲. [۱]: . تفسیر نمونه، ج۱، ص ۱۱۷. [۲]: . مضمون یک قسمت از حدیث زینب العطاره روضه کافی، ص ۱۵۳. [۱]: . بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۳۲۰. [۲]: . کتاب از میقات تا میعاد، ص ۳۹۰. ❌ فقط با ذکر به نیت امام عج ❌ ⚜🔸💠🔸⚜ کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹 💫 @ya_amiralmomenin110 💫
سر زد از جَیبِ فلک باز هلال قمری که مُحرم شُدُ گر، دید حسینم سفری سیّدی یا مظلوم، یا ابا عبدالله فرارسیدن ماه حزن و اندوه، ماهِ بر سرِ نیزه رفتن خورشید، بر صاحب عزای این ماتم و روضه‌ها، حضرت صاحب الزمان عجّل‌الله‌‌تعالی‌فرجه وشماعزیزان بزرگوار عاشقان وارادتمندان اهل بیت تسلیت و تعزیت باد.🕯🏴 السلام علی من جعل الله الشفا فی تربته🏴🏴🏴 🖤با عرض سلام وادب خدمت شمابزرگواران گروه بااینکه غمش سنگین است اماهرچه قدربه موسوم عاشورا ،تاسوعاواربعین حسینی نزدیک میشویم قلب های عاشقان ابا عبدالله به تپش میافتدودوستداران ان حضرت روزها رو شماره میکنندتاتوفیق خدمت ب زائران حرم حسینی بنام خود ثبت نمایند.هرکه هرچه دارددرطبق اخلاص میگزاردوبه میدان عاشقی می ایدوهمین مسئله علت رقم خوردن آن حماسه ای است که ترجمان عشق و اعجاز و ارادت است. ✅ماخادمین میزبان شما عزیزان درموکب امیرالمومنین ع در نجف اشرف هستیم ❌بزرگواران ودوستان 📣📣توجه بفرمایید : موکب امیرالمومنین بانی خاص وثابتی نداردماخادمین هرساله هزینه این جای مقدس را باحمایت شماعزیزان وخوبان برقرارکرده ایم وبازهم اگر شما عزیزان نیتی برای سهیم شدن درخدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی دارید میتوانید ازطریق 👈 شماره کارت موکب جهت نذورات و خیرات 6104337606495628 و جهت کمک رسانی غیر نقدی با ما تماس بگیرید 👈امیر اویسی @Amirovisi 🖤ایام اربعین منتظر قدوم سبز ومتبرک شما درموکب امیرالمومنین درنجف اشرف جهت پذیرایی واسکان هستیم ✋یاعلی