هدایت شده از محمدحسن ابراهیمی
🔶یک کانال حدیث دارم برات چه کانالی
احادیث از چهارده معصوم علیهم السلام
عالیه👌👌
🔹رسول خدا صلی الله علیه و آله:
🔹اِنَّ شیعَتَنا مَنْ شَیَّعَنا وَ اتَّبَعَ آثارَنا وَ اقْتَدی بِاَعْمالِنا؛ [۱]
🔹شیعه ما کسی است که از ما پیروی کند و از آثار و سخنان ما تبعیّت نماید و به کارهای ما اقتدا کند.
📚[۱]: ۱. میزان الحکمه، حدیث ۹۹۳۷.
لینک کانال👇
@hadis_roz1
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: دوشنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۹
میلادی: Monday - 04 January 2021
قمری: الإثنين، 20 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام
🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا قاضِیَ الْحاجات (100 مرتبه)
- سبحان الله و الحمدلله (1000 مرتبه)
- یا لطیف (129 مرتبه) برای کثرت مال
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️13 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️23 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️30 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️39 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️40 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #صلوات برای امام #زمان عج ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌹بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌹
#داستان_های_بحارالانوار 🔶🔸🌺
#فصل_اول
#رعایت حجاب در نزد #نابینا🔸🔹🌸
#بخش_چهارم
امّ سلمه نقل میکند:
در محضر پیامبر صلی الله علیه و آله بودم. یکی از همسرانش به نام میمونه نیز آنجا بود. در این هنگام، ابن امّ مکتوم که نابینا بود به حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد. پیامبر صلی الله علیه و آله به من و میمونه فرمود:
- حجاب خود را در برابر ابن مکتوم رعایت کنید!
پرسیدم:
- ای رسول خدا! آیا او نابینا نیست؟ بنابراین حجاب ما چه معنی دارد؟
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
- آیا شما نابینا هستید؟ آیا شما او را نمی بینید؟
زنان نیز باید چشمانشان را از نامحرم ببندند. [۱]
#بد خلقی #فشار قبر میآورد! 🔹🔸🌸
به رسول خدا صلی الله علیه و آله خبر دادند که سعد بن معاذ فوت کرده. پیغمبر صلی الله علیه و آله با اصحابشان از جای برخاسته، حرکت کردند. با دستور حضرت - در حالی که خود نظارت میفرمودند - سعد را غسل دادند.
پس از انجام مراسم غسل و کفن، او را در تابوت گذاشته و برای دفن حرکت دادند.
در تشییع جنازه او، پیغمبر صلی الله علیه و آله پابرهنه و بدون عبا حرکت میکرد. گاهی طرف چپ و گاهی طرف راست تابوت را میگرفت، تا نزدیکی قبر سعد رسیدند. حضرت خود داخل قبر شدند و او را در لحد گذاشتند و دستور دادند سنگ و آجر و وسایل دیگر را بیاورند! سپس با دست مبارک خود، لحد را ساختند و خاک بر او ریختند و در آن خللی دیدند آنرا بر طرف کردند و پس از آن فرمودند:
- من میدانم این قبر به زودی کهنه و فرسوده خواهد شد، لکن خداوند دوست دارد هر کاری که بنده اش انجام میدهد محکم باشد.
در این هنگام، مادر سعد کنار قبر آمد و گفت:
- سعد! بهشت بر تو گوارا باد!
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود:
- مادر سعد! ساکت باش! با این جزم و یقین از جانب خداوند حرف نزن! اکنون سعد گرفتار فشار قبر است و از این امر آزرده میباشد.
آن گاه از قبرستان برگشتند.
مردم که همراه پیغمبر صلی الله علیه و آله بودند، عرض کردند:
یا رسول الله! کارهایی که برای سعد انجام دادید نسبت به هیچ کس دیگری تاکنون انجام نداده بودید: شما با پای برهنه و بدون عبا جنازه او را تشییع فرمودید.
رسول خدا فرمود:
ملائکه نیز بدون عبا و کفش بودند. از آنان پیروی کردم.
عرض کردند:
گاهی طرف راست و گاهی طرف چپ تابوت را میگرفتید!
حضرت فرمود:
چون دستم در دست جبرئیل بود، هر طرف را او میگرفت من هم میگرفتم!
عرض کردند:
- یا رسول الله صلی الله علیه و آله بر جنازه سعد نماز خواندید و با دست مبارکتان او را در قبر گذاشتید و قبرش را با دست خود درست کردید، باز میفرمایید سعد را فشار قبر گرفت؟
حضرت فرمود:
- آری، سعد در خانه بداخلاق بود، فشار قبر به خاطر همین است! [۱]
----------
📚منابع:
[۱]: بحار، ج ۱۰۴، ص ۳۷
[۱]: بحار، ج ۶ ص ۲۲۰
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_سیزدهم
#حمله به خانۀ #فاطمه علیها السلام ▪️▪️◾️
روانه [۹] به خانۀ علی [۱۰] و فاطمه [۱۱] حمله ور [۱۲] شدند [۱۳] تا آنجا را به آتش [۱۴] بکشند [۱۵]!
آری! عمر بن الخطاب [۱۶] در این روز در حالی که در میان اصحاب و معاونینش بطرف خانه فاطمه حرکت میکرد [۱۷] به این نتیجه رسیدند که آتش بهترین وسیله برای حفظ وحدت و آرامش میان مسلمانان میباشد!! [۱۸] چرا که آنان از بیعت با ابی بکر خودداری کرده بودند [۱۹] .
همینکه عمر و اصحابش پشت درب خانۀ فاطمه جمع شدند [۲۰] و دقّ الباب [۲۱] کردند [۲۲] فاطمه که صدای آنها را شنید با صدای بلند گفت: ( (ای پدر! ای رسول خدا! چه بر سر ما آمد بعد از تو از ابن خطاب (عمر) ابن أبی
قحافه (ابی بکر) [۱] ) )! عمر گفت [۲]:..... #ادامه_دارد
----------
📚منابع:
[۹]: ۸۷. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل ازاحمد بن عبدالعزیز ابی بکر جوهری.
[۱۰]: ۸۸. احمد بن یحیی معروف به ( (بلاذری) ) در گذشتۀ سال ۲۷۹ هجری در کتاب خود بنام ( (انساب الأشراف) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۵۸۶ تحت عنوان ( (امر السّقیفه) ) ( (گزارشی از سقیفه) ) حدیث شمارۀ ۱۱۸۴ به نقل از مدائنی، و او از سلمة بن محارب، و او از سلیمان تیمی، و او از ابن عون.. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۵۷ به نقل ازابوبکر جوهری از شعبی.
[۱۱]: ۸۹. یعقوبی مورخ مشهور نزد اهل سنت در گذشتۀ سال ۲۸۴ هجری در کتاب تاریخ خود جلد دوم صفحۀ ۱۲۳، چاپ بیروت.
[۱۲]: ۹۰. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد ششم صفحۀ ۴۷ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از أبی ألاسود.
[۱۳]: ۹۱. إبن أبی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۵۰ به نقل از ابوبکراحمد بن اعزیز به نقل از ابوزید، از عمر بن شبّه.. همچنین ابن أبی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از عمر بن شبّه.. عمر رضا کحاله از اعضای علمای اهل سنت، (معاصر)، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ذکر سند.
[۱۴]: ۹۲. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل از احمد بن العزیز ابی بکر جوهری.. اسماعیل بن علی بن محمد بن محمد بن عمر بن شاهنشاه بن أیوب، ملک مویّد عماد الدین در گذشتۀ سال ۷۳۲ هجری در کتاب خود بنام ( (المختصر فی أخبار البشر) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۱۵۶ با ذکر سند.
[۱۵]: ۹۳. أحمد بن محمد عبد ربّه آندلسی در گذشتۀ سال ۳۲۸ هجری در کتاب خود به نام ( (عقدالفرید) ) تحت عنوان کتاب العسجدة الثانیة فی الخلفاء و تواریخهم و أیّامهم یا: یاقوت نامۀ دوم در مورد خلفاء و تاریخ ایشان و حوادث زمان ایشان، در قسمت ( (ایام خلافت أبی بکر) ) قسمت ( (سقیفه بنی ساعدة) ) - کسانی که از بیعت أبی بکر تخلف کردند - چاپ بیروت سال ۱۴۰۴در چاپ بیروت سال ۱۴۰۴ هجری جلد پنجم صفحۀ ۱۳ و ۱۴ و در چاپ مصر سال ۱۳۵۳ هجری جلد سوم صفحۀ ۶۴.. عبد الفتاح عبد المقصود از علما و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (السقیفة و الخلافة) ) چاپ قاهره صفحۀ ۱۴ به نقل قول از تاریخ الامم و و الملوک اثر طبری.
[۱۶]: ۹۴. عمررضا کحاله در اعلام النساء جلد چهارم صفحۀ ۱۱۴-۱۱۵.
[۱۷]: ۹۵. إبن قتیبه دینوری در الامة و السیاسة جلد اول صفحۀ ۱۲ با ذکر سند.
[۱۸]: ۹۶. در کتاب دبگر خود بنام ( (الامام علی بن ابی طالب) ) چاپ بیروت جلد اول صفحه ۱۹۰.
[۱۹]: ۹۷. عبد الفتاح عبد المقصود از علما و دانشمندان معاصر اهل سنت در کتاب خود بنام ( (السقیفة و الخلافة) ) چاپ قاهره صفحۀ ۱۴ به نقل قول از تاریخ الامم و و الملوک اثر طبری.
[۲۰]: ۹۸. محمد بن جریر طبری گذشتة سال ۳۱۰ هجری در کتاب خود را بنام ( (تاریخ الأمم و الملوک) ) جلد دوم صفحۀ ۴۴۳ چاپ بیروت (حوادث سال ۱۱ هجری) به نقل از ابن حمید و او از جریر و او از مغیره و او از زیاد پسر کلیب.
[۲۱]: ۹۹. إبن قتیبه در الامة و السیاسة جلد اول صفحۀ ۱۲ با ذکر سند.
[۲۲]: ۱۰۰. إبن قتیبه در الامة و السیاسة ج ۱ صفحه ۱۳ با ذکر سند. /عمر رضا کحاله در اعلام النساء جلد چهارم صفحۀ ۱۱۴-۱۱۵.
[۱]: ۱۰۱. إبن قتیبه در الامة و السیاسة جلد اول صفحۀ ۱۲ با ذکر سند.. عمر رضا کحاله در اعلام النساء جلد چهارم صفحۀ ۱۱۴-۱۱۵.
[۲]: ۱۰۲. شهاب الدین أبو العباس أحمد بن عبد الوهاب بکری نویری در گذشتۀ سال ۷۳۳ هجری در کتاب خود بنام ( (نهایة الارب فی الفنون الادب) ) چاپ قاهره سال ۱۳۹۵ هجری جلد نوزدهم صفحه ۴۰ با ذکر سند از ( (أسلم) ).
کانال نشر فضایل امیرالمؤمنین علی( ع) 🔹⚡️🔸⚡️
@ya_amiralmomenin110
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۹
میلادی: Tuesday - 05 January 2021
قمری: الثلاثاء، 21 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا اَرْحَمَ الرّاحِمین (100 مرتبه)
- یا الله یا رحمان (1000 مرتبه)
- یا قابض (903 مرتبه) برای رسیدن به حاجت
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️12 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️22 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️29 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️38 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️39 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #صلوات برای امام #زمان عج ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
💠🔹 #غدیرخم_از_کتب_اهل_سنت 🔹💠
🌺 #پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله در #روز #غدير خم #فرمود⁉️⁉️
🔸 #قسمت_سوم 🔸
كه يكى از آن دو اثر، بزرگتر و ارجمندتر از ديگرى است: يكى كتاب خداى تعالى و ديگرى خاندان من است؛ بنگريد كه در نبود من با آنها چگونه رفتار خواهيد كرد، و اين بدان جهت است كه اين دو اثر هيچگاه از يكديگر جدا نمى شوند تا در روز رستاخيز كه كنار حوض كوثر بر من وارد مى گردند. سپس فرمود: خداى عزّ و جلّ مولاى من است و من مولاى همه مؤمنان مى باشم پس از آن، دست على عليه السّلام را گرفت و فرمود:
«من كنت مولاه فهذا وليّه، أللّهمّ وال من والاه و عاد من عاداه».
بعد از اين، «حاكم» حديث غدير را مفصلا بيان كرده است و اظهار داشته كه اين حديث طبق نظريه بخارى و مسلم «صحيح» است و از آنجا كه حديث مفصّلى است، به ذكر آن نپرداخته اند. بعد از اين گويد:
گواه بر اين حديث، روايت «سلمة بن كهيل» است كه از «ابو طفيل» روايت كرده است و اين
حديث هم طبق قانون «بخارى» و «مسلم» صحيح است و سند حديث را چنين ايراد كرده است: حديث كرد ما را «محمد بن سلمة بن كهيل» از پدرش از «ابو طفيل» از «ابن واثله» از «زيد بن ارقم» و او روايت كرده است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در يكى از منازل واقع ميان مكه و مدينه، به پنج درخت بزرگ رسيد و همان جا منزل كرد. اصحاب زير درختها را تمييز و مرتب ساختند و بقيه روز را در آنجا به سر آوردند. شب هنگام كه فرا رسيد، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله نماز مغرب را با اصحاب به جاى آورد و به ايراد خطابه اى پرداخت و حمد و ثناى الهى را به جاى آورد و به قدرى كه خداى مى خواست به اندرز مردم پرداخت تا آنجا كه خطاب به مردم فرمود: اى مردم! دو امر در ميان شما باقى مى گذارم كه هرگاه از آنها پيروى كرديد، هرگز گمراه نخواهيد شد: يكى كتاب خداست، ديگرى خاندان و عترت من است.
سپس سه بار فرمود: آيا مى دانيد كه من از بندگان مؤمن خدا شايسته تر به خود آنها مى باشم؟ حضار در سه مرتبه گفتار رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را تصديق كردند آنگاه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
«من كنت مولاه فعلىّ مولاه»
. (۱) مؤلف گويد: همين حديث را «حاكم» در [📚مستدرك ۳/ ۵۳۳] به طريق ديگر از «زيد بن ارقم» روايت كرده است
كه همراه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به راه خويش ادامه مى داديم تا به غدير خم رسيديم. در آنجا درختى بود كه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله به آن درخت اشاره كرد و اصحاب زير آن درخت را تميز و مرتب ساختند و آن روز به اندازه اى هوا گرم بود كه ما روز گرم و پر حرارتى را مانند آن روز نديده بوديم....... #ادامه_دارد
~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~.
کانال نشر فضائل امیرالمؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
نشر فضائل امیرالمؤمنین علی(ع):
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_چهاردهم
#حمله به خانۀ #فاطمه علیها السلام ▪️▪️◾️
ای دختر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بخدا قسم هیچکس نزد ما دوست داشتنی تر از تو نیست [۳]، و لکن بخدا قسم! این محبت مانع از آن نمی شود که این افرادی که نزد خود جمع کرده ای [۴] دستور بدهم [۵] خانه را بر آنها به آتش [۶] بکشند!! [۷] بخدا قسم! برای بیعت خارج شوید و إلّا خانه را بر شما میسوزانم!! [۸] .
همینکه عمر این سخن را گفت [۹]، فاطمه نزد علی و زبیر آمده و گفت: مید انید که عمر به من چه گفت، همانا قسم خورد [۱۰] که اگر بیرون نروید خانه را بر شما میسوزاند [۱۱]، و بخدا قسم! این کار را خواهد کرد) ) [۱۲] .... #ادامه_دارد
----------
📚منابع:
[۳]: ۱۰۳. صلاح الدین خلیل بن إیبک صفدی در گذشتۀ سال ۷۶۴ هجری در کتاب خود بنام ( (الوافی بالوافیات) ) چاپ بیروت سال ۱۴۰۱ هجری جلد هفدهم صفحۀ ۳۱۱، تحت عنوان عبدالله بن عثمان با ذکر سند از ( (أسلم) ).
[۴]: ۱۰۴. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل از احمد بن العزیز ابی بکر جوهری.
[۵]: ۱۰۵. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل از احمد بن العزیز ابی بکر جوهری.
[۶]: ۱۰۶. علاء الدین علی بن حسام الدین عبدالملک بن قاضی خان ( (متقی هندی) ) تاوری شاذلی مدنی، در گذشتۀ سال ۹۷۵ هجری در کتاب معروف خود بنام ( (کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال) ) چاپ حلب سال ۱۳۹۰ هجری قسمت حرف ( (خاء) ) الخلافة مع الأمارة من قسم الافعال باب اول در خلافت خلفاء-خلافت ابی بکر در جلد پنجم صفحۀ ۶۵۱ حدیث شمارۀ ۱۴۱۳۸ از أسلم.
[۷]: ۱۰۷. أبوعمر، یوسف بن عبدالله بن محمد بن عبد البر در گذشتۀ سال ۴۶۳ هجری در کتاب خود بنام ( (الستیعاب فی معرفة الاصحاب) ) چاپ دارالنّهضة در قاهره جلد سوم صفحۀ ۹۷۵ با ذکر سند از أسلم با تفاوت اینکه ابن عبد البر برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت خلیفۀ خود و برای اثبات وفای خود به خلیفۀ خود عبارت آتش میکشم را تعبیر به: ( (. ) ) تبدیل کرده است.. همچنین صلاح الدین خلیل بن إیبک صفدی در گذشتۀ سال ۷۶۴ هجری در کتاب خود بنام ( (الوافی بالوافیات) ) چاپ بیروت سال ۱۴۰۱ هجری جلد هفدهم صفحۀ ۳۱۱، تحت عنوان عبدالله بن عثمان با ذکر سند از ( (أسلم) ) برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت خلیفۀ خود و برای اثبات وفای خود به خلیفۀ خود عبارت آتش میکشم را تعبیر به: ( (چنین و چنان خواهم کرد) ) تبدیل کرده است.. علاء الدین علی بن حسام الدین عبدالملک بن قاضی خان ( (متقی هندی) ) تاوری شاذلی مدنی، در گذشتۀ سال ۹۷۵ هجری در کتاب معروف خود بنام ( (کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال) ) چاپ حلب سال ۱۳۹۰ هجری قسمت حرف ( (خاء) ) الخلافة مع الأمارة من قسم الافعال باب اول در خلافت خلفاء-خلافت ابی بکر در جلد پنجم صفحۀ ۶۵۱ حدیث شمارۀ ۱۴۱۳۸ از أسلم.
[۸]: ۱۰۸. محمد بن جریر طبری گذشتة سال ۳۱۰ هجری در کتاب خود را بنام ( (تاریخ الأمم و الملوک) ) جلد دوم صفحۀ ۴۴۳ چاپ بیروت (حوادث سال ۱۱ هجری) به نقل از ابن حمید و او از جریر و او از مغیره و او از زیاد پسر کلیب.. شهاب الدین أبو العباس أحمد بن عبد الوهاب بکری نویری در گذشتۀ سال ۷۳۳ هجری در کتاب خود بنام ( (نهایة الارب فی الفنون الادب) ) چاپ قاهره سال ۱۳۹۵ هجری جلد نوزدهم صفحه ۴۰ با ذکر سند از ( (أسلم) ). با عبارت چنین و چنان کرد.
[۹]: ۱۰۹. علاء الدین علی بن حسام الدین عبدالملک بن قاضی خان ( (متقی هندی) ) تاوری شاذلی مدنی، در گذشتۀ سال ۹۷۵ هجری در کتاب معروف خود بنام ( (کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال) ) چاپ حلب سال ۱۳۹۰ هجری قسمت حرف ( (خاء) ) الخلافة مع الأمارة من قسم الافعال باب اول در خلافت خلفاء-خلافت ابی بکر در جلد پنجم صفحۀ ۶۵۱ حدیث شمارۀ ۱۴۱۳۸ از أسلم.
[۱۰]: ۱۱۰. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل از احمد بن العزیز ابی بکر جوهری.
[۱۱]: ۱۱۱. أبوعمر، یوسف بن عبدالله بن محمد بن عبد البر در گذشتۀ سال ۴۶۳ هجری در کتاب خود بنام ( (الستیعاب فی معرفة الاصحاب) ) چاپ دارالنّهضة در قاهره جلد سوم صفحۀ ۹۷۵ با ذکر سند از أسلم با تفاوت اینکه ابن عبد البر برای سرپوش گذاشتن روی این جنایت خلیفۀ خود و برای اثبات وفای خود به خلیفۀ خود عبارت آتش میکشم را تعبیر به: ( (چنین و چنان خواهم کرد) ) تبدیل کرده است..
[۱۲]: ۱۱۲. إبن هشام در گذشتۀ ۲۱۸ هجری در کتاب خود بنام ( (السیرة النبویة) ) جلد چهارم صفحۀ ۳۰۶. ابن أبی شیبة ابوبکر، عبدالله بن محمد بن عثمان عبسی معروف به ابن أبی شیبة در گذشتۀ ۲۳۵ هجری در کتاب خود بنام ( (المصنّف) ) جلد هفت
م صفحۀ ۴۳۲ روایت شمارۀ ۳۷۰۴۵، چاپ اول بیروت، سال چاپ ۱۴۰۹ هجری با ذکر سند از أسلم.
❌ #کپی فقط با ذکر #صلوات برای امام #زمان عج ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🗓 #تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: چهارشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۹
میلادی: Wednesday - 06 January 2021
قمری: الأربعاء، 22 جماد أول 1442
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه)
- حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه)
- یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا
🗞 وقایع مهم شیعه:
🔹وفات حضرت قاسم پسر امام کاظم علیهما السلام
📆 روزشمار:
▪️11 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️21 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️28 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️37 روز تا وفات حضرت ام کلثوم علیها السلام
▪️38 روز تا ولادت امام باقر علیه السلام
❌ #کپی فقط با ذکر #صلوات برای امام #زمان عج ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
🔸💠 #فدک_از_غصب_تا_تخریب💠🔸
#پيشگفتار⚡️
#پایان_این_بخش ⚜
و بعد از استدلال به پنج آيه از قرآن كريم (۱۲) فرمودند: أَفَخَصَّكُمُ اللَّه بِآيَةٍ أَخَرَجَ أَبِي مِنْها أَمْ تَقُولُونَ إنَّ أَهْلَ مِلَّتَينِ لا يَتَوارِثانِ أَوَ لَسْتُ أَنَا وَ أَبِي مِنْ أَهْلِ مِلَّةٍ واحِدَةٍ أَمْ أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِخُصُوصِ الْقُرْآنِ مِنْ أَبِي وَ بْنِ عَمِّي. آيا خداوند اختصاصاً براي شما آيه اي فرستاده كه پدرم را از آن استثناء كرده باشد؟! و يا اينكه ميگوييد اهل دو ملت از يكديگر ارث نمي برند و من و پدرم اهل يك ملت و آئين نيستيم؟! يا شما به خاص و عام قرآن از پدرم و پسر عمويم علي عليه السلام داناتر هستيد؟!. حضرت زهرا عليها السلام با استدلال به قرآن براي همگان ثابت نمودند كه اين حديث، سخن پيامبر صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم نيست چون با قرآن تناقض دارد. بلكه اين سخن خود ابابكر است كه آن را به دروغ به رسول اللَّه نسبت ميدهد تا «فَدَك» را غصب نمايد. امّا مثل اينكه گوشهاي خلفاء غاصب كر گرديده و بر قلبهاي آنان مهر زده اند و آنها قصد عمل كردن به آيات قرآن و دستورات رسول خدا صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم را ندارند. و حضرت زهرا عليها السلام با دلي پر از غم و حالتي پريشان به منزل بازگشتند و باز با اميرالمؤمنين عليه السلام در اين زمينه به مشورت پرداختند. حضرت علي عليه السلام راه جديدي را ارائه داده و به حضرت زهرا عليها السلام فرمودند: در زماني كه ابوبكر تنها باشد (عمر در كنار او نباشد) پيش او برو و به او بگو: تو ادعا ميكني كه جاي پدرم نشسته اي و جانشين پدرم هستي، حال اگر «فَدَك» از آن تو بود و من از تو تقاضا ميكردم كه «فَدَك» را به من ببخشي بر تو لازم بود كه آن را به من برگرداني. حضرت زهرا عليها السلام فردا براي اجراي پيشنهاد اميرالمؤمنين به مسجد آمده و به صورتي با ابوبكر سخن گفتند كه ابوبكر تسليم گرديد و نوشت كه بايد فَدَك به حضرت زهرا عليها السلام برگردد. حضرت زهرا عليها السلام نامه ردّ «فَدَك» را گرفته و در حالي از مسجد خارج شدند كه نامه در دستانشان بود اما عمر از راه رسيد و گفت: اي دختر محمّد اين كتابت چيست؟ حضرت زهرا عليها السلام جواب دادند نامه اي است كه ابوبكر در ردّ فَدَك براي من نوشته است، عمر نامه را طلب نمود و حضرت زهرا عليها السلام از دادن نامه ابا كردند. فَرَفَسَها بِرِجْلِهِ وَ كانَتْ حامِلَةٌ بِإبْنٍ اِسْمُهُ الْمُحْسِنُ فَأسْقَطَتْ الْمُحْسِنَ مِنْ بَطْنِها ثُمَّ لَطَمَها فَكَأَنِّي اَنْظُرُ إلي قُرْطٍ فِي اُذُنِها حِينَ نُفَقَتْ ثُمَّ أَخَذَ الْكِتابَ فَخَرِقَه. (۱۳) پس #😡عمر با #لگد به حضرت #زهرا سلام اللَّه عليها #جسارت كرد در حالي كه او به #فرزندش محسن #حامله😡 بود و محسن را #سقط كرد. سپس با #سيلي به صورت حضرت #فاطمه #زد و گويا من (امام صادق) ميبينم كه #گوشواره در گوش مادرم در اثر آن سيلي شكسته شده است، پس عمر نامه را گرفت و پاره كرد. آنگاه حضرت زهرا عليها السلام در آن حال به او نفرين كردند و فرمودند: بَقَرَ اللَّه بَطْنَكَ كَما بَقَرْتَ صَحِيفَتِي. خداوند شكمت را پاره كند همانطور كه نامه مرا پاره كردي. و اما زماني كه حضرت زهرا عليها السلام احساس كردند تمام راهها براي برگرداندن فَدَك كه مقدمه بازگشت خلافت به حضرت علي عليه السلام بود بسته است، و عمر و ابابكر تصميم بر غصب خلافت و «فَدَك» دارند، براي اتمام حجت بر مردم و بيدار كردن تمام مسلمانان جهان در تمام اعصار به مسجد تشريف آوردند و در حضور مهاجر و انصار و غاصبين خلافت خطبه اي با فصاحت و بلاغت كامل ايراد نمودند.
📚منابع،:
۱۲) مراجعه شود به فصل سوّم «اين خبر با قرآن تعارض دارد».
۱۳) اختصاص، صفحه ۱۷۸
❌ #کپی فقط با ذکر #منبع کانال ❌
~~~~~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫
🌷بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷
#مظلومیت_مصائب_شهادت
دختر #پیامبر اسلام (صَلی اللهُ علیهِ و آلهِ و سَلّم)
حضرت #فاطمه زهرا علیها السّلام
فقط از #منابع اهل #سنّت
◾️🔳🔳
#بخش_پانزدهم
#حمله به خانۀ #فاطمه علیها السلام ▪️▪️◾️
و بر آنچه قسم خورده [۱۳] پایدار [۱۴] و استوار [۱۵] است [۱۶] . پس آنها از خارج شدن از خانه و بیعت [۱۷] خودداری [۱۸] نمودند [۱۹]، در این هنگام دستور داد که: هیزم حاضر کنید [۲۰]!! و خطاب به اهل
خانه گفت: قسم به آن کس که جان عمر [۱] در دست اوست! باید برای بیعت از خانه خارج شوید [۲] و الاّ [۳]..... #ادامه_دارد
----------
📚منابع:
[۱۳]: ۱۱۳. علاء الدین علی بن حسام الدین عبدالملک بن قاضی خان ( (متقی هندی) ) تاوری شاذلی مدنی، در گذشتۀ سال ۹۷۵ هجری در کتاب معروف خود بنام ( (کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال) ) چاپ حلب سال ۱۳۹۰ هجری قسمت حرف ( (خاء) ) الخلافة مع الأمارة من قسم الافعال باب اول در خلافت خلفاء-خلافت ابی بکر در جلد پنجم صفحۀ ۶۵۱ حدیث شمارۀ ۱۴۱۳۸ از أسلم.
[۱۴]: ۱۱۴. إبن ابی الحدید معتزلی در شرح خود بر نهج البلاغه جلد دوم صفحۀ ۴۵ به نقل از احمد بن العزیز ابی بکر جوهری.
[۱۵]: ۱۱۵. علاء الدین علی بن حسام الدین عبدالملک بن قاضی خان ( (متقی هندی) ) تاوری شاذلی مدنی، در گذشتۀ سال ۹۷۵ هجری در کتاب معروف خود بنام ( (کنز العمال فی سنن الاقوال و الافعال) ) چاپ حلب سال ۱۳۹۰ هجری قسمت حرف ( (خاء) ) الخلافة مع الأمارة من قسم الافعال باب اول در خلافت خلفاء-خلافت ابی بکر در جلد پنجم صفحۀ ۶۵۱ حدیث شمارۀ ۱۴۱۳۸ از أسلم.
[۱۶]: ۱۱۶. أبوعمر، یوسف بن عبدالله بن محمد بن عبد البر در گذشتۀ سال ۴۶۳ هجری در کتاب خود بنام ( (الستیعاب فی معرفة الاصحاب) ) چاپ دارالنّهضة در قاهره جلد سوم صفحۀ ۹۷۵ با ذکر سند از أسلم.. صلاح الدین خلیل بن إیبک صفدی در گذشتۀ سال ۷۶۴ هجری در کتاب خود بنام ( (الوافی بالوافیات) ) چاپ بیروت سال ۱۴۰۱ هجری جلد هفدهم صفحۀ ۳۱۱، تحت عنوان عبدالله بن عثمان با ذکر سند از ( (أسلم) ) با عبارت چنین و چنان خواهم کرد و بخدا سوگند که عمر بر قسم خود پایدار و استوار است!!.. شهاب الدین أبو العباس أحمد بن عبد الوهاب بکری نویری در گذشتۀ سال ۷۳۳ هجری در کتاب خود بنام ( (نهایة الارب فی الفنون الادب) ) چاپ قاهره سال ۱۳۹۵ هجری جلد نوزدهم صفحه ۴۰ با ذکر سند از ( (أسلم) ). با عبارت چنین و چنان خواهم کرد.
[۱۷]: ۱۱۷. احمد بن یحیی معروف به ( (بلاذری) ) در گذشتۀ سال ۲۷۹ هجری در کتاب خود بنام ( (انساب الأشراف) ) چاپ مصر جلد اول صفحه ۵۸۶ تحت عنوان ( (امر السّقیفه) ) ( (گزارشی از سقیفه) ) حدیث شمارۀ ۱۱۸۴ به نقل از مدائنی، و او از سلمة بن محارب، و او از سلیمان تیمی، و او از ابن عون..
[۱۸]: ۱۱۸. عمر رضا کحاله از اعضای علمای اهل سنت، (معاصر)، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ذکر سند.. عبد الفتاح عبد المقصود در کتاب السقیفة و الخلافة صفحه ۱۵ به نقل از مورخین مهم و معتبر.
[۱۹]: ۱۱۹. عبدالرحمن بن هبة الله بن محمد بن أبی الحدید عّز الّدین مدائنی معتزلی معروف به ابن أبی الحدید معتزلی در گذشتۀ سال ۶۵۵ هجری در شرح نهحج البلاغۀ خود تحت عنوان: ( (حدیث الّسقیة) ) ( (جریان سقیفه) )، جلد دوم صفحه ۲۱ با تائید اینکه این مطلب مورد قبول عده ای زیاد از محدثین اهل سنّت میباشد.
[۲۰]: ۱۲۰. عمر رضا کحاله از اعضای علمای اهل سنت، (معاصر)، در کتاب خود بنام ( (اعلام النساء) ) چاپ پنجم بیروت سال ۱۴۰۴_قسمت حرف ( (فاء) ) فاطمة بنت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) با ذکر سند.
[۱]: ۱۲۱. با عبارت ( (قسم به آنکه جانم در دست اوست) ) همچنین ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از عمر بن شبّه.
[۲]: ۱۲۲. ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری از عمر بن شبّه.
[۳]: ۱۲۳. با عبارت ( (در غیر این صورت... ) ): ابن ابی الحدید معتزلی در شرح خود جلد ششم صفحۀ ۴۸ با ذکر سند از ابوبکر جوهری... از عمر بن شبّه
❌ #کپی فقط با ذکر #صلوات برای امام #زمان عج ❌
~~~~⚜🔸💠🔸⚜~~~~~~~~
کانال نشر فضایل امیر المؤمنین علی علیه السلام 🔹⚡️🔸⚡️🔹
💫 @ya_amiralmomenin110 💫