کانون اندیشه جوان
🔰نشست حضوری_مجازی نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی 📖کتاب «رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی»، هفت گ
نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی.mp3
48.47M
🎧صوت نشست «نقد کتاب رهیافت حکمی به انقلاب اسلامی» را بشنوید.
👤با حضور شریف لک زایی،نجمه کیخا،محسن مهاجرنیا و مهدی امیدی
📌@canoon_org
🔶اهمیت مصلحت در نظام ولایی و حکومت دینی مضاعف است؛ زیرا حکومت اسلامی متضمن احکام ثابت و متغیر و مسؤول حل بحران ثابتات دین و متغیرات زمان و مقتضیات متحول است. پرسش دیگری که بر اهمیت بحث مصلحت در دولت فقهی می افزاید مسأله مطلقه بودن ولایت فقیه و حفظ مصالح عمومی است.
🔷به عبارت دیگر آنگاه که ولایت مطلقه فقیه پذیرفته شود و ولی فقیه از ناحیه معصوم منصوب گردد و دارای کلیه شؤون پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) در امور عمومی باشد و از طرف دیگر سمبل حاکمیت ملی و حافظ مصالح عامه و منافع جامعه قرار گیرد در این صورت چگونه می توان بر کرسی داوری نشست؟ آیا باید همانند گروهی به طرد مصلحت اندیش فتوا داد؟ یا باید حفظ مصالح عامه را پذیرفت ؟
📖کتاب #گفتمان_مصلحت در چهار فصل با عناوین:
فصل اول: گستره اختیارات ولی فقیه و عالی ترین مقام کشور های دنیا و جایگاه مصلحت در نظام های حقوقی جهان
فصل دوم: احکام اولیه،ثانویه و حکومتی
فصل سوم: جایگاه مصلحت در فقه شیعه و سنی و تاریخچه آن در حکومت اسلامی ایران
فصل چهارم: چالش های فقه المصلحه
💢به کوشش عبدالحسین خسروپناه انتشارات کانون اندیشه جوان به رشته تحریر درآمده است.
#معرفی_کتاب
#مصلت_سنجی
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام موسی کاظم (علیه السلام) :
🔶هر كه می خواهد كه قویترین مردم باشد بر خدا توكل نماید.
📜 بحار الانوار،7 ، ص143
🌺ولادت موسی کاظم (علیه السلام) مبارک باد🌺
📌@canoon_org
🔰ثبت نام درسگفتار «درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر»
💠پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با همکاری کانون اندیشه جوان برگزار میکند:
❇️ درسگفتار "درآمدی بر فلسفه و حکمت هنر"
خوانش متن کتاب «حکمت معنوی و ساحت هنر»، نوشته محمد مددپور
🎙مدرس:دکتر علیرضا بلیغ
🗓شروع دوره: ۲۷ تیرماه| سهشنبهها| ۱۲ جلسه|
⏰ساعت ۱۶ الی ۱۸
🔶برگزاری دوره: حضوری و مجازی (اسکایروم)
💲شهریه دوره: ۲۰۰ هزار تومان
۲۰درصد تخفیف برای شرکتکنندگان در دورههای قبلی
●اعطای گواهی معتبر آموزشی
📲 برای ثبتنام و کسب اطلاعات از طریق پیامرسانهای: بله، ایتا، تلگرام و واتساپ به شمارۀ زیر پیام بدهید.
۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲
#هنر
#فلسفه
#درسگفتار
#فلسفه_هنر
#محمد_مددپور
#کانون_اندیشه_جوان
#حکمت_معنوی_و_ساحت_هنر
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
rcica.ir
@rcica
@bashgah_rcica
📌@canoon_org
🔶در فلسفه ابن سینا اگر شخص مدرک، بعد از شکل گیری علم حسی در مرحله سابق، از نزد آن شی رفته و ارتباط حسی خود را با آن شی قطع کند، هنوز در درون خودش، تصوری از شی ادراک شده، باقی می ماند. به آن تصور باقی مانده در ذهن- که حتی بعد از غیبت مدرک، هنوز هم در ذهن، باقی می ماند- علم خیالی گفته می شود.
🔷در نگاهی دقیق تر می گوییم در ادراک خیالی، قوه خیال مانند قوه حس، محسوسات را درک می کند، ولی ادراک خیالی با ادراک حسی متفاوت است. تفاوت این دو در این است که در ادراک حسی، شی مادی نزد مدرک حضور دارد، ولی در ادراک خیالی، هر چند این ادراک نیز ادراک محسوسات است، اما نیازی به حضور شی مادی نیست.
#ابن_سینا
#محسوسات
#حکیم_همه_دان
📌@canoon_org
30.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰شبکه سازی بین المللی !
🔶دانشجویان علم رغم فرصت ها و ظرفیت ارتباطات بین المللی به این مهم «نه» گفته اند.
🔷اما عوامل کم توانی تشکل های دانشجویی در فضای رسانه بین الملل چه مواردیست؟ چرا تشکل های دانشجویی نتوانسته اند شبکه سازی خود را با سایر تشکل های بین المللی به ویژه در جهان اسلام تقویت کنند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#مهدی_زمانی
#محمد_مهدی_محمودی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶یکی از مکاتب ادبی مهمی که در قرن نوزدهم پدید آمد و در دهههای واپسین این قرن در فرانسه و به میزان کمتری در آلمان رواج داشت، «ناتورالیسم» است. ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی را میتوان تا حدودی دنباله رئالیسم ادبی و شاید به نحوی رئالیسم افراطی و یا به اعتقاد برخی مورخان، صورت متنزل رئالیسم دانست.
🔷ناتورالیسم به عنوان یک مکتب ادبی در فرانسه از سال 1867، با انتشار رمان «ترزا راکن» اثر «امیل زولا» پدید آمد، در دهههای ۱۸۷۰ و ۱۸۸۰ در اوج نفوذ و رونق قرار داشت و در دهه ۱۸۹۰ به تدریج گرفتار افول شد.
💢در چارچوب ناتورالیسم ادبی، بشر به عنوان یک «حیوان بیولوژیک» تعریف میشود. در داستانهای ناتورالیستی، یکی از عوامل موثر بر رفتار قهرمانان داستان، تأثیر محیط است و رفتار بشر در تعامل با وراتث و محیط تعیین میشود.
📖کتاب #چند_یادداشت_تئوریک، نوشته شهریار زرشناس، ص ۶۷
#ناتورالیسم
#مکاتب_ادبی
#طبیعت_گرایی
📌@canoon_org
32.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰بازگشت به توازن
🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا با روسیه و چین و ظهور قدرت های نوظهوری همچون برزیل و هند به سیستم ژئوپلیتیک جدیدی در جهان منجر شده است که یک ویژگی کلیدی دارد: «در نظم جدید جهانی، دیگر واشنگتن در مرکز جهان نیست».
#افول
#شابک
#معرفی_کتاب
#نظم_نوین_جهانی
#کدخدایی_شیطان
#غلامعلی_سلیمانی
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰بازگشت به توازن 🔶شواهد، حقایق و تحولات در عرصه جهانی موید آن است که درگیری میان ایالات متحده و کشو
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کلیپ «بازگشت به توازن» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶بشر موجودی متناهی است؛ لذا ،صفات ،قیود وجوه و نسبتهای وجودی او نیز لاجرم متناهی است. در هیچ دوره ای از ادوار تاریخ بشری و نیز در هیچ یک از ایدئولوژیهای مدرنیستی آزادی به عنوان امری فاقد هرگونه قید و حد، تعریف نشده است.
🔷مفهوم لیبرالی آزادی یک مفهوم تماماً نفسانیت مدار و متوجه وجه دانی و نازل وجود آدمی و به عبارتی یک آزادی غیر انسانی است.
🔻اگرانسان را بر پایه «انسانیت» و با رجوع به آن لحاظ نماییم است؛ حتی ایدئولوگ ها و تئوریسینهای لیبرال و نئولیبرال نیز در تلقی فردانگارانه، کاپیتالیستی اتمیستی و کالایی شان از آزادی، آزادی فرد در مفهوم مدرن آن که در ادامه این رساله بدان پرداخته ایم را امری نامحدود و نامشروط تلقی نمیکنند و آزادی نفسانیت مدارانه هر فرد را محدود و مشروط به عدم مزاحمت برای آزادی نفسانیت مدارانه فرد دیگر میدانند.
🔺بدین سان مدعای آزادی نامحدود مطلق و بدون قید و شرط، یک شعار بی پایه وهم آلود و ذاتاً متناقض است که افراطی ترین لیبرالها نیز دعوی دفاع از آن را ندارند.
📖کتاب #درباره_آزادی به قلم شهریار زرشناس
#آزادی
#لیبرایسم
#نئولیبرالیسم
📌@canoon_org
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی
🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی»
👤با حضور علیرضا قائمی نیا
🔶ویدئو این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#علوم_انسانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#هوش_مصنوعی
#علیرضا_قائمی_نیا
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰هوش مصنوعی و علوم انسانی 🎞 ویدئو نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» 👤با حضور علیرضا قائمی نیا 🔶ویدئ
هوش مصنوعی و علوم انسانی.mp3
42.88M
🎧صوت نشست «هوش مصنوعی و علوم انسانی» را بشنوید.
👤با حضور علیرضا قائمی نیا
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰انقلاب جهانی اسلام
🔶جهان بینی انقلاب اسلامی از جهات مختلفی قابلیت این را دارا ست تا در عرصه بین المللی پیاده سازی شود و کشور ها را در مسیری تازه قرار دهد. با توجه به این مهم، تشکل های داخلی چه وظایفی برای آشنایی تشکل های دانشجویی در حوزه بین الملل با این جهان بینی و پیاده سازی آن دارند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#مهدی_زمانی
#محمد_مهدی_محمودی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ
🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است.
🔶پرسش اساسی که مطرح میشود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت میکند یا در دورههای متوالی تکرار میشود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسشها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیشفرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان میتواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند.
💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرحشده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا میکند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آنها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است.
📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاههای متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد.
♨️محورهای دوره:
🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسشهای فلسفه نظری تاریخ
🔹درآمدی بر پارادایمهای گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطورهای، مسیحی، مدرن)
🔸آشنایی با آموزهها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرحشده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن
🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس)
🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی
🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها
👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتابهایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پستمدرن» و نیز مقالات و درسگفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است.
🗓شروع جلسات از دوشنبه 26 تیر 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17
💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان
🔹شرکت در یکی از دورههای جاری کانون: 60 هزار تومان
🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان
🔸با اعطای گواهی حضور در دوره
☎️ پشتیبانی : 09120656447
💢علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/
#ویکو
#هردر
#هگل
#مارکس
#الهیات
#درسگفتار
#دوره_مدرن
#ابن_خلدون
#فلسفه_تاریخ
#علوم_انسانی
#دوره_آموزشی
#علی_مرادخانی
#فلسفه_نظری_تاریخ
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
🔷شمول گرایان معتقدند که خداوند و لطف و عنایت او به شکل های گوناگون در ادیان مختلف تجلی یافته است. هر کسی میتواند رستگار شود؛ حتی اگر از اصول اعتقادی آن دین حق، چیزی نشنیده و ناآگاه باشد.
🔶به این ترتیب، شمول گرایی از انحصارگرایی فراتر میرود؛ زیرا به رغم پذیرفتن این مدعای انحصار گرایانه که یک دین خاص، حق مطلق است میپذیرد که پیروان دیگر ادیان نیز می توانند رستگار شوند.
💢برای نمونه، مسیحیت با عیسای ناصری آغاز شد اما پیشینه تاریخی نیز دارد. بنابر عهد جدید، در دوران پیش از مسیحیت، بسیاری از بنی اسرائیلیان و پیروان دیگر ادیان، به ظاهر در نتیجه ی ایمان خویش و در واقع به دلیل اطاعت از مسیح موعود، رهایی یافتند.
📖کتاب #پلورالیزم_دینی به قلم سید محمود نبویان
#پلورالیزم
#شمول_گرایی
#انحصار_گرایی
📌@canoon_org
🔶یکی از راههای کنترل خشم، عاقبت اندیشی است.هرگاه یک انسان عاقل و عاقبت اندیشی بخواهد درباره کاری تصمیمی بگیرد طبیعتاً به عواقب و پیامدهای آن توجه کافی و لازم را خواهد داشت.در مورد هیجانها نیز باید تفکر لازم انجام شود؛ چراکه گاهی کنترل برخی هیجانها،سختی خاص خود را دارند،علاوه بر اینکه گاهی درگیر شدن فیزیکی با موضوعات هیجانی، باعث به وجود آمدن برخی مشکلات و ناراحتیها می شود.
🔷در مورد هیجان خشم نیز، شایسته است که در سرانجام آن، یعنی رفتارهای پرخاشگرانه، تفکر و عاقبت اندیشی لازم انجام شود تا به رنجش و ضررهای غیرقابل جبران منجر نشود.در صورتی که منافع دنیوی و اخروی مهار خشم و ضررهای دنیوی و اخروی ابراز انفجاری خشم یا سرکوب خشم را فهرست کنیم، توجه به پیامدهای آن میتواند کمک خوبی برای مهار آن باشد که به طور خلاصه میتوان به فواید آن مانند حفظ بهداشت روانی، مقبولیت اجتماعی، عدم ندامت و آسیب جسمانی و ضررهای آن مثل طردشدن،آسیب زدن به خود و دیگران اشاره کرد.
📖کتاب #خطر_خشم_گرفتگی به قلم رضا مهکام و جواد مصلحی
#خشم
#پرخاشگری
#رذایل_اخلاقی
📌@canoon_org
🔶اثر حاضر در سه فصل و در قالب پرسشوپاسخ تنظیم شده است. فصل نخست به ذکر کلیاتی در خصوص چیستی، چگونگی و ویژگیهای فضای مجازی و تفاوتهای آن با دنیای واقعی اختصاص مییابد.
🔷مولف کتاب در فصل دوم با عنوان «سودها و سورها»، به ابعاد و انواع مختلف سودها و فرصتهای فضای مجازی پرداخته است. در این فصل، فواید گوناگون فضای مجازی در ابعاد اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، دینی و علمی بررسی شده است. همچنین در این فصل، مزایا و فواید فضاهای سایبری سالم تشریح میشود.
💢فصل سوم با عنوان «سوگها و سوزها»، مولف در این فصل، به اقسام آسیبهایی اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، ذهنی و روانی فضای مجازی میپردازد که خانواده و جامعه را تهدید میکند. ولگردی اینترنتی، بیاخلاقی پژوهشی و علمی، اعتیاد به اینترنت، عشق سایبری، معاشرتها و دوستیهای مجازی و اعتیاد هرزهنگاری از جمله آسیبهایی هستند که در این فصل بررسی و راهکارهای مناسب برای آنها ارائه شده است.
📖کتاب #سایبر_سواری_با_کلاه_ایمنی بهقلم محمدحسین قدیری و بههمت کانون اندیشه جوان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
#معرفی_کتاب
#اینترنت
📌@canoon_org
🔰نشست منازعه الگو های حکمرانی در ایران
🔶در نگاه کلاسیک به مفهوم حکومت، با نگاهی ساختاری به جامعه و دولت مواجهیم؛ یک ساختار سلسلهمراتبی به نام «بورکراسی» وجود دارد که منشأ اقتدار یعنی کیفیت اعمال قدرت را در تمام سطوح و اجزای حکمرانی توزیع کرده است. اما در سیر تطور مفهوم حکمرانی در ادبیات مدیریت دولتی، به نوعی شاهد عبور از مفهوم دولت هستیم تا جایی که در ادبیات حکمرانی در اروپا از «حکمرانی بدون دولت» سخن گفته میشود که در آن تأکید بر «شبکه»، «مشارکت» و «بازارها» است
🔷نفی دولت به تمامه، علیالظاهر موید هیچ مشرب و مکتب فکری نیست اما خنثیسازی دولت از آثار اساسیاش، خواسته یا ناخواسته در طرحهای نوین حکمرانی دنبال شده است. مهم آن است که با این واقعیت موجود صحنه حکمرانی جهانی چه باید کرد؟ در وضعیتی که الگوی شبکهای حکمرانی در سراسر اندیشکدههای دنیا دنبال میشود، این الگوی نوین چه نسبتی با حکومت دینی خواهد داشت؟ آیا الگوی دولت محور دینی در ایران با الگوی شبکهای قابل جمع است؟
🗓در همین راستا و با همیاری انتشارات سروش قصد داریم تا در روز یکشنبه ۲۵ تیرماه ساعت ۹ صبح با حضور دکتر حسین بابایی مجرد نشستی حضوری تحت عنوان «منازعه الگو های حکمرانی در ایران » در محل کانون اندیشه جوان به آدرس خیابان قدس، کوچه فرهنگی داشته باشیم.
💢همچنین این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است.
#ایران
#حکمرانی
#گفتگوی_زنده
#نشست_علمی
#نشست_مجازی
#نشست_حضوری
#حکمرانی_اسلامی
#الگوهای_حکمرانی
#خبر_نشست_علمی
#حسین_بابایی_مجرد
📌@canoon_org
🔶عـلـم جدید، بویژه در سطح علوم پایه هیچ گاه در ایران تثبیت نشد و صرف نظر از معدودی نوابغ که با خوش اقبالی درخشیدند؛ فضای تربیتی ایران مطلوب عالم پروری نگشت و نهال علوم جدید در آن به بار ننشست، چون از ابتدا در شناسایی مبانی علم جدید اشتباهی فاحش رخ داد و در انتقال فراورده های آن نیز، عجله بر گزینشها و تصمیم گیریها حاکم بود.
🔷جریان علم گرایی در تعلیم و تربیت به گونه ای بود که نه تنها ظهور و گسترش علوم پایه را ممکن نساخت که در علوم کاربردی هم به توسعه نوعی وابستگی علمی انجامید و بر بندهای وابستگی افزود. وانگهی میدان تعلیم و تربیت را چنان بوق و کرنای آموزشهای علمی(تقلیدی و سطحی) پر کرد که جایی برای تربیت مذهبی اخلاقی و یا تربیت اجتماعی باقی نماند و ضمن معطل ماندن نیازهای گریزناپذیر آموزشی - پرورشی زندگی روزمره، وقت و انرژی فرزندان این مرز و بوم مصروف حفظ تعدادی فرمول اثبات گشت شده و یا قضایای منطقی و نظریه های تأیید شده شد.
💢چند رشته علمی بی آنکه میان آنها و ضروریات و مسائل زندگی حال و آینده ایشان ارتباطی وجود داشته باشد و این وضع همچنان ادامه دارد.
📖کتاب #سکولاریسم_تربیتی به قلم جمیله علم الهدی
#آموزش_مفاهیم
#ساینتیسم
📌@canoon_org
50.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تنظیم گری فضای مجازی و چالش های آن
🔶اهمیت فضای مجازی به نحوی است که طبق آمار هر ایرانی به طور متوسط روزانه ۳ ساعت از وقت خود را صرفا به فعالیت در رسانه های اجتماعی اختصاص میدهد.
🔷با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین بستر سیال و کنترل ناپذیری که فضای مجازی ایجاد میکند، حکمرانی این فضا را برای حاکمیت با چالش های جدی رو به رو کرده است؛ به نحوی که نمیتوان برای حکمرانی این فضا صرفا به فرآیندهای تقنین و اعمال قانون بسنده کرد؛ بلکه نیازمند تنظیمگری های مخصوص به خود است.
💢اما پرسشی که همواره در این مورد مطرح است این است که حاکمیت چگونه میتواند تنظیم گری و نظم دهی کند تا کاربران، قانون، تعارضات فرهنگی و ... کمترین اصطکاک را با یکدیگر داشته باشند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت پنجاه و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#طرح_صیانت
#علی_خسروی_راد
#حمید_رضا_صحفی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶ایمان یکی از موضوع هایی است که عمری به درازای زمانه انسان دارد و همواره جزء مؤلفههای مهم حیات انسانی به شمار رفته است.
🔷هر چند در برهه هایی از تاریخ ،بشر عده ای کوشیدند که این مؤلفه را از حیات آدمیان بزدایند اما به اعتراف تاریخ نگاران و جامعه شناسان، هیچگاه نتوانستند به چنین هدفی نائل شوند بلکه هر روز بر جایگاه ایمان افزوده شد به گونه ای که امروزه ایمان به یکی از محوری ترین مسائل زندگی جوامع بشری تبدیل شده است و تاریخ با پشت سر نهادن رویکردهای سکولاری به سمت بازسازی دوباره ایمان ورزی و دین داری در زندگی فردی و جمعی انسانها پیش میرود
💢شهید مطهری که همواره در پی تبیین مؤلفه های مهم دینی بوده اند و کوشیده اند که با زبانی امروزین به تبیین معارف اسلامی بپردازند از مسئله ایمان غفلت نورزیده، بلکه توجه به این موضوع در جای جای آثار ایشان وجود دارد.
📖چلچراغ حکمت دفتر بیست و یکم #ایمان سید محمد علی داعی نژاد
#ایمان
#اسلام
#اخلاق
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰 تمدید ثبت نام درسگفتار فلسفه تاریخ
💢به اطلاع مخاطبان گرامی میرساند درسگفتار «فلسفه تاریخ» با تدریس دکتر علی مرادخانی به علت درخواستهای دوستان؛ شروع دوره از بیست و ششم تیرماه به دوم مرداد ماه موکول شده است و فرصت ثبت نام تا یکم مرداد ماه تمدید میشود.
🔷فلسفه تاریخ به مثابه دانش قوانین عام و کلان بر رویدادها و رخدادهای گذشته است که به فلسفه نظری تاریخ یا فلسفه جوهری تاریخ مشهور است.
🔶پرسش اساسی که مطرح میشود این است که سیر تحول تاریخ چگونه است؟ آیا تاریخ در خط سیر معینی حرکت میکند یا در دورههای متوالی تکرار میشود یا نظم و شکل ندارد؟ آیا بر سیر تاریخ قوانینی حاکم است؟ آیا تاریخ آغاز پایانی دارد؟ فلسفه تاریخ سعی دارد به این پرسشها پاسخ دهد. اما فلسفه تاریخ در عصر مدرن، پیشفرض این نوع نگرش به تاریخ را دارد که انسان میتواند بر انسان مسلط شود و با تکیه بر فلسفه خودبنیاد بشری، روند حرکت تاریخ و غایت آن را شناسایی کند.
💢بنیان اساسی تمام نظریات مطرحشده در علوم انسانی مدرن ریشه در نگرش آنها به فلسفه تاریخ دارد و فلسفه تاریخ نقش زیربنایی برای نظریات علوم انسانی ایفا میکند. هگل نقطه اوج فلسفه تاریخ مدرن است. فلسفه تاریخ مدرن بر محور نظامات فلسفی فیلسوفان بزرگ دوره مدرن شکل گرفته است. از جمله آنها، ویکو، هردر، هگل و مارکس است. آرای متفکران مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ پس از هگل و مارکس، عمدتا متاثر از آرای این دو بوده است.
📌از همین روی کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با آراء و دیدگاههای متفکران دوره مدرن درباره فلسفه نظری تاریخ، دوره «فلسفه تاریخ» را با حضور علی مرادخانی طی 10 جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی در اسکای روم برگزار خواهد شد.
♨️محورهای دوره:
🔸تعریف دو مفهوم از فلسفه تاریخ در دوره مدرن، موضوعات و پرسشهای فلسفه نظری تاریخ
🔹درآمدی بر پارادایمهای گوناگون در فلسفه نظری تاریخ (اسطورهای، مسیحی، مدرن)
🔸آشنایی با آموزهها و نظریات فلسفه نظری تاریخ مطرحشده از سوی اندیشمندان و فیلسوفان دوره مدرن
🔹سیر تحول و تغییر این نظریات (ویکو، بوسوئه، ولتر، هگل، هردر، مارکس)
🔸تفاوت نگاه مدرن به تاریخ به مثابه یک سیر کلان با نگاه قرون وسطی، یونانی و الهی
🔹نگاه ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی به مقوله تاریخ به مثابه رویدادها و رخدادها
👤استاد دوره : دکتر علی مرادخانی دانش آموخته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. از مرادخانی کتابهایی نظیر «هگل و فلسفه مدرن» و «پایان تاریخ در نظر فلاسفه مدرن و پستمدرن» و نیز مقالات و درسگفتارهای متعددی درباره هگل و فلسفه منتشر شده است.
🗓شروع جلسات از دوشنبه 2 مرداد 1402 هر هفته ساعت 15 الی 17
💠 هزینه: هزینه شرکت در دوره: 120هزارتومان.
💯تخفیفات:
🔸برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: 60 هزار تومان
🔹شرکت در یکی از دورههای جاری کانون: 60 هزار تومان
🔸ثبت نام به صورت گروهی(3نفر یا بیشتر): 60 هزار تومان
🔸با اعطای گواهی حضور در دوره
☎️ پشتیبانی : 09120656447
💢علاقهمندانی که قصد شرکت در این دوره را دارند؛ می توانند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایند.
🌐 https://canoon.org/%d8%aa%d9%85%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%b3%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d9%84%d8%b3%d9%81%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae/
#ویکو
#هردر
#هگل
#مارکس
#الهیات
#درسگفتار
#دوره_مدرن
#ابن_خلدون
#فلسفه_تاریخ
#علوم_انسانی
#دوره_آموزشی
#علی_مرادخانی
#فلسفه_نظری_تاریخ
#کانون_اندیشه_جوان
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰"حسین شهادت می دهد" را دوباره ببینیم
🔷بررسی گفتمان عاشورا از دیدگاه اندیشمندان معاصر
👤 کارشناسان برنامه: آیت الله سید محمد قائم مقامی، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر محمد دزفولی، دکتر عادل پیغامی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، حجت الاسلام سید احمد رهنمایی
🎞برای مشاهده این مجموعه به بسترهای های زیر مراجعه فرمایید:
🌐https://canoon.org/category/%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1/hossein_shahadat_midahad/
📽https://www.aparat.com/v/WyPjw?playlist=599439
#محرم
#عاشورا
#امام_حسين
#کانون_اندیشه_جوان
#حسین_شهادت_می_دهد
📌@canoon_org