36.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش حکمرانی
🔷امروز دولت ها با چالشی بزرگ در حکمرانی مواجه شده اند تا جایی که مرزهای سیاستگذاری و سیاست ورزی با تغییر و تاثیرات قابل توجهی مواجه شده است.
🔶اما این چالش چیست و نوع کنش و واکنش دولت ها در قبال آن چگونه است؟
💢این چالش در ایران چه وضعیتی دارد؟
#فاوا
#سایبر
#شابک
#فناوری
#اینترنت
#حکمرانی
#ارتباطات
#معرفی_کتاب
#دغدغه_حریم
#فضای_مجازی
#فضای_سایبری
#مقاله_تصویری
#محمدساجد_هاشمی
#شبکه_های_اجتماعی
#محمدصادق_نصراللهی
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰چالش حکمرانی 🔷امروز دولت ها با چالشی بزرگ در حکمرانی مواجه شده اند تا جایی که مرزهای سیاستگذاری و
چالش حکمرانی.mp3
5.54M
🎧 صوت کلیپ «چالش حکمرانی» را بشنوید.
📌@canoon_org
💢در بررسی نیازهای رسانه ای انسان از دیدگاه پژوهشگران غرب، به سرفصل های متنوع و گوناگونی بر می خوریم. برای نمونه، هاس و گورویچ در پژوهش و گونه شناسی خود از نیازهای رسانه ای انسان، به پنج دسته از نیازها اشاره کرده اند:
🔸۱. نیازهای شناختی: این نیازها مربوط به تقویت اطلاعات دانش و فهم محیط در مخاطب می شوند. در بسیاری از موارد، مخاطب به دلیل میلی که به اضافه کردن اطلاعات خود دارد، از رسانه استفاده می کند.
🔸۲. نیازهای احساسی: نیازهایی هستند که مربوط به تجربه های زیبایی، لذت و احساس می شوند و رسانه به تقویت و تهییج این تجربه ها می پردازد. مخاطبان در جست وجوی لذت و تفریح هستند و این نیاز میتواند در رسانه برآورده شود.
🔸۳. نیازهای همبستگی فردی: این نیاز، ناشی از تمایل فرد برای رشد و تعالی خود است. فرد در رسانه به دنبال تقویت اعتبار و موقعیت اجتماعی خود است و در برنامه ها و تولیدات مختلف این موضوع را پیگیری می کند.
🔸۴. نیازهای همبستگی اجتماعی: فرد، نیاز به احساس همبستگی با اطراف دارد. رسانه، پیوندهای خانواده، دوستان، اجتماع محلی و ملی و... را تقویت می کند یا خود، برخی از این پیوندها را می آفریند.
🔸۵. نیاز به فرار: گاهی زندگی مدرن امروزی نقش هایی به افراد می دهد که از ایده آل ها و خواست های آنان دور است و یا افراد را با فشارهایی روبرو می کند که حاصل آنها فرسایش روح و روان است. فرد نیز به دلیل تنگناهای زندگی، توان اجتناب از آنها را ندارد. رسانه، بهترین ابزار برای فرار از این سختی هاست.
📖کتاب #پشت_فرمان_مانیتور به کوشش #سیدمجید_امامی
#سایبر
#رسانه
#پرسش_و_پاس
📌@canoon.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جنبشی تحول خواه یا منفعل
🔶 جنبش های دانشجویی تا چه حد توانسته اند در جریان سازی و تحقق اهداف و آرمان ها یشان موثر واقع شوند؟
🔷در این مسیر با چه آفاتی مواجه اند؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هشت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#مطالبه_گری
#علی_بزرگ_خو
#علی_ریاحی_پور
#جنبش_دانشجویی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶نسبی گرایی یکی از قدیمی ترین و سرسخت ترین عقاید در #فلسفه است. حدود ۲۵۰۰ سال پیش، پروتاگوراس کتابش را با این ادعا که «انسان مقیاس هر چیز است؛ برای آن چیزهایی که هست و آن چیزهایی که نیست» شروع میکند. #پروتاگوراس از این واقعیت، تحت تاثیر قرار گرفت که موقعیت هایی وجود دارد که ظاهرا در آنها دو طرف با هم اختلاف نظر دارند اما با این حال هر دو حق دارند.
🔷در #نسبی_گرایی ادعا می شود هستی شناسی طبقه بندی و مفهوم سازی مطلق نیست. کسانی هستند که مبانی ایمن را برای #حقیقت و #معرفت انکار میکنند و با انجام این کار، همسو با تفکر هراکلیتی، انبوهی از هویت های متغیر را مطرح میکنند که هیچ گونه ثباتی ندارد. در این حالت، هرگونه تلاش فلسفی برای تحمیل یک نظر، گمراه کننده و محکوم است.
💢در مقابل، کسانی هستند که نسبی گرایی را به عنوان نوعی خودکشی فکری رد میکنند و نسبی گرایی را ناخوشایند می بینند. نسبی گرایی از سویی با #نهیلیسم در ارتباط و به نحوی صورتی از نهیلیسم است و از سویی دیگر با #سکولاریسم مرتبط است و از بنیانهای آن به شمار می رود.
📖کتاب #باور_در_عصر_کلیک نوشته ی #عبدالله_صلواتی
#نسبیت
#جریان_های_فکری
📌@canoon_org
🔷سهروردی در یک نگاه کلی، تمام اشیاء عالم را به دو قسم نور و ظلمت تقسیم می کند. وی معتقد است طبیعت نور، امری بدیهی است؛ زیرا تمام اشیاء به کمک نور شناخته می شوند. قاعده شناسایی نور این است که در حد خودش آشکار بوده و موجب آشکار شدن غیر خود نیز می شود.
🔶سهروردی از دو راه به نظریه هستی شناسی خود در باب نور و نقش کلیدی آن دست می یابد. نخست، دلیل های فلسفی در اثبات بدیهی بودن طبیعت نور عرضه می کند. بدین ترتیب که می گوید نور آشکارترین پدیده است زیرا هرچیز دیگری با توجه به نور شناخته و تعریف می شود. راه دیگر دستیابی به این مسئله، تجربه شهودی و عرفانی است که سهروردی آن را مهمتر از قبلی می داند.
💢او می گوید هر یک از نور و ظلمت، بر حسب مراتبی که دارند، دارای شدت و ضعف هستند. در اوج نورهای مختلف به مقامی برمی خوریم که ویژه خداوند است و به همین دلیل، از وی به عنوان نورالانوار یاد می شود. تمام نورهایی که در طبقات نازل تر خود تاثیر می گذارند، در وجود و باقی ماندن خودشان، به نورالانوار وابسته هستند.
📖کتاب #آواز_عقل_سرخ به قلم #عباس_بخشنده_بالی
#نور
#فلسفه
#نورالانوار
#سهروردی
#شیخ_اشراق
#هستی_شناسی
📌@canoon_org
🔷در مساله معاد، قرآن کریم به صراحت، بازگشت تمام انسان ها را به سوی خداوند مطرح می کند و بیان می دارد در این بازگشت، انسان های صالح، بهرهمند از برکات ملاقات با اسماء خداوند شده و ذات مقدس حق را با اسما رحمت ملاقات می کنند. اما درباره انسان های ناصالح، خبر عقوبت شوم ملاقات با اسماء غضب را به مخالفان حق میدهد و اشاره می کند گنهکاران، خداوند را با اسما غضب ملاقات می کنند.
🔶آنچه در دیدگاه قرآن معاد نامیده میشود، تنها مخصوص انسان نبوده و کل هستی را در برمی گیرد که بر همین اساس نیز از مظاهر قدرت مطلق خداوند به حساب میآید. بنابراین لازم است انسان با درک حرکت جهان هستی، عاقبتنگر بوده و از فواید آن که همان دوراندیشی، خودآگاهی و خداآگاهی است، بهرهمند گردد.
📖کتاب #بازگشت_به_هستی به قلم استاد #محمد_شجاعی ، به تشریح معاد که از سرنوشتسازترین حقایق عالم هستی میباشد، پرداخته است. این اثر که محصول نشر کانون اندیشه جوان است، پس از بیان مقدمه، به مقوله «فرجام اندیشی» و فرجام نیک و بد می پردازد و سپس در یک فصل کلی، مباحثی را درباره «معاد» و بازگشت انسان به سوی خداوند مطرح می کند.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔷منزلت اجتماعی در جامعه شناسی یک مفهوم توصیفی است و به جایگاه و موقعیت اجتماعی یک فرد در ساختار یک گروه یا جامعه یا به رتبه یک گروه در مقایسه با گروه های دیگر در جامعه اطلاق می شود. پایگاه های منزلتی، معمولا از مقایسه نقش اجتماعی فرد در جامعه یا گروه و تعیین اهمیت آن نسبت به دیگران، حاصل می گردد.
🔶انسان ها دائما موقعیت و جایگاه اجتماعی تک تک افراد را در مقایسه با دیگران، مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهند و متناسب با جایگاه اجتماعی که در نتیجه این مقایسه و سنجش، از آنها در ذهن شکل می گیرد، با آنها برخورد و رفتار می کنند. همین تصور ذهنی در اصطلاح، منزلت اجتماعی نامیده می شود.
💢تعبیری ساده تر و روان تر: منزلت و پایگاه اجتماعی، به تفاوت های میان گروه های اجتماعی از نظر احترام یا اعتبار اجتماعی که دیگران برای آنها قائل می شوند، اطلاق می گردد. منزلت اجتماعی موقعیتی است که یک فرد یا خانواده با ارجاع به استانداردهای میانگین رایج درباره ویژگی های فرهنگی، درآمد موثر، دارای های مادی و مشارکت در فعالیت های گروهی-اجتماعی به دست می آورد.
📖کتاب #به_حق_آدم_های_ندیده به کوشش #مجتبی_عبدی
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
40.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰میدان واقعی
🔷میدان عمل واقعی تشکل های دانشجویی کجاست؟
🔶تشکل ها در این میدان به خوبی عمل کرده و تاثیر گذاری دارند؟ و آیا فعالیت های صنفی در این عرصه می گنجد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#صنفی
#دانشجو
#دانشگاه
#تشکیلات
#میترا_هدایتی
#مهرگان_محمدی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷هر علمی افزون بر موضوع و مسائل، روش خاص خود را نیز دارد. انتخاب روش نامناسب در مواجهه با یک مسأله، باعث ایجاد ناکامی و خطا در وصول به مقصود می شود. به عقیده شهید مطهری، تفاوت روش ها در علوم به سبب تفاوت آنها در موضوع است؛ چرا که اسلوب و روش فکری ویژه هر علمی عبارت است از یک نوع ارتباط فکری خاص که بین انسان و موضوع آن علم باید برقرار شود.
🔶بدیهی است که نوع ارتباط فکری بین انسان و شی، به نحوه وجود و واقعیت آن شیء بستگی دارد؛ بر این اساس، فلسفه نیز برای خود اسلوب و روش ویژه ای دارد که هنگام انجام فعالیتهای فلسفی باید از آن پیروی کرد. روش فلسفه، روش عقلانی است؛ چرا که موضوع اصلی آن یعنی مفهوم وجود یا موجود و دیگر مفاهیم فلسفی، همگی از راه فرایند عقلی به دست می آیند.
💢«بدیهی است که بررسی و کنجکاوی درباره موضوعی که عقل با عالی ترین اعمال خویش آن را یافته است، جز با بررسی های عقلانی میسر نیست»؛ بنابراین، کشف و فهم دقیق مسائل فلسفی را از شیوه های دیگر مثل روش تجربی و جست وجو در آزمایشگاه یا روش عرفانی و سیر و سلوک نمی توان انتظار داشت.
📖کتاب #طهور_در_ساغر به قلم #حسینعلی_رحمتی
#علم
#فلسفه
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد.
📌@canoon_org
35.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رنسانس خاورمیانه
🔶ایران و عربستان بعد از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک، رسماً روابط خود را از سر گرفتند؛ رخدادی تحولآفرین در منطقه که افزون بر رفع اختلافات دوجانبه، بستر را برای بازشدن گرههای کور بحرانهای خاورمیانه هموار میکند. بیتردید آمریکا و رژیم صهیونیستی، بزرگترین بازندگان این رنسانس هستند.
#ایران
#شابک
#آمریکا
#سیاست
#آل_سعود
#خاورمیانه
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
#روابط_بین_الملل
#عربستان_سعودی
#غلامعلی_سلیمانی
#جمهوری_اسلامی_ایران_و_امنیت_منطقه_ای
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰رنسانس خاورمیانه 🔶ایران و عربستان بعد از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک، رسماً روابط خود را از سر گرف
رنسانس خاورمیانه .mp3
5.03M
🎧 صوت کلیپ «رنسانس خاورمیانه» را بشنوید.
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔶در کشور ما اقداماتی از جمله نقل امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی به اقصی نقاط کشور صورت گرفته است. نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه دو کم کم در مقابل ارزش های دیگر به فراموشی سپرده شود؛ ارزش های دیگر نیز مثل پیشرفت و توسعه، سازندگی، آزادی و مردم سالاری از اهمیت بالایی برخوردار است و مطرح کردن ارزش عدالت مطلقا به معنای نفی این ها نیست؛ اما وقتی این ارزش ها را برجسته کنیم و مسئله عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ شود، خطر بزرگی است.
🔷تحقق عدالت به معنای حقیقی خودش در جامعه، با دو مفهوم دیگر به شدت در هم تنیده است؛ عقلانیت و معنویت. اگر عدالت از عقلانیت و معنویت جدا شد، دیگر عدالتی که شما دنبالش هستید نخواهد بود؛ اگر عقل و خرد در تشخیص مصادیق عدالت به کار گرفته نشود، انسان به گمراهی و اشتباه دچار میگردد، خیال میکند چیزهایی عدالت است در حالی که نیست و چیزهایی را هم که عدالت است گاهی نمیبیند؛ بنابراین عقلانیت و محاسبه، یکی از شرایط لازم رسیدن به عدالت است.
💢اسلام، معنویت بدون نگاه به مسائل اجتماعی و سرنوشت انسانها ندارد: «من اصبح ولم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم». بنابراین معنویت و عدالت در هم تنیده است. برخی می گویند عدالت یعنی توزیع فقر؛ اینطور نیست؛ بلکه عدالت، توزیع عادلانه امکانات موجود است. آنهایی که می گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید، دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می شود ثروت باشد. دنبال تولید ثروت رفتن بدون نگاه به عدالت، همان چیزی می شود که امروز در کشورهای سرمایه داری مشاهده میکنیم.
📖کتاب #به_حق_آدمهای_ندیده به کوشش #مجتبی_عبدی
#مسئله
#عدالت
#اجتماعی
#پرسش_و_پاسخ
📌@canoon_org
33.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چالش صنفی برای تشکل ها!
🔶آیا مسائل صنفی دانشجویی در حوزه ماموریت ها و حوزه فعالیت تشکل های دانشجویی قرار می گیرد؟
🔷این مسائل چه تاثیری بر فرآیند تشکل ها و هویت تشکیلاتی دارد؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و هفت برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#صنفی
#دانشجو
#دانشگاه
#تشکیلات
#میترا_هدایتی
#مهرگان_محمدی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶موضوع #هویت_سیاسی خاورمیانه جزو شاخص هایی است که امکان ایجاد هماهنگی کشورهای #منطقه با آن در کوتاه مدت، کار دشواری خواهد بود. ساختار سیاسی کشورهای خاورمیانه بر اساس شاخص های مختلفی #مشروعیت پیدا کرده اند. هر یک از کشورهای منطقه می کوشند مطلوبیت ساختار سیاسی خود نسبت به واحدهای همجوار را مورد تأکید قرار دهند.
🔷بر اساس تمایزهای ساختاری کشورهای #خاورمیانه، نوع نگرش آنان در ارتباط با موضوعات منطقه ای متفاوت شده است. با توجه به چنین شاخصهایی است که دلایل بنیادی رویکرد متفاوت کشورهای مختلف خاورمیانه نسبت به حساس ترین موضوعات امنیت منطقه ای درک می شود.
💢به طور کلی، هویت سیاسی #دموکراتیک در خاورمیانه، زیربنای تفکری محسوب می شود که بر ضرورت #مقاومت در برابر بیگانگان تأکید می کند. یعنی اینکه نباید در برابر سلطه غیر مسلمانان بر #مسلمانان به خصوص اشغال سرزمین های اسلامی در خاورمیانه مانند آنچه در #عراق و #فلسطین وجود دارد، بی تفاوت ماند. این رویکرد، زیربنای هویت سیاسی مقاومت در خاورمیانه را شکل داده است.
📖کتاب #خاورمیانه_بزرگ_و_خاورمیانه_اسلامی به کوشش #ابراهیم_متقی
#سیاست
📌@canoon_org
🔶با ابتنا بر اینکه علم تجربی از مبادی غیر تجربی خود، مستقل نیست و آن مبادی غیر تجربی - که همان گزاره های کلان نسبت به آدم و عالم است - علم است و آن گزاره های کلان، نگاهی #قدسی به عالم داشته باشند (یعنی متافیزیک قدسی داشته باشیم) در این صورت این علم، دینی است؛ چرا که علوم جزئی و علوم انسانی و از جمله علوم تربیتی از #متافیزیک بی نیاز نیستند.
🔷حال اگر این علوم از متافیزیک قدسی بهرمند شدند، ساختار درونی علم هم به لحاظ آن متافیزیک تغییر می کند و مصداق #علم_دینی می شوند. البته باید توجه داشت که این سخن به این معنا نیست که این علم، دین است؛ همان طور که علم به خدا دین نیست. برخی گمان میکنند قائلان به «علم دینی» آن را جزء دین می دانند که صحیح نیست.
💢در واقع، دین کاری است که باید انسان انجام دهد؛ یعنی کار #متدین است؛ بنابراین شناخت دین، دین نیست؛ یعنی این طور نیست که چون دین را خوب شناختم، پس متدین هستم؛ اتفاقاً بدترین کافران به این دلیل بدترین #کافران هستند که دین را شناختند؛ زیرا اگر نشناخته باشند که حجت بر آنها تمام نیست و معذورند.
📖کتاب #تربیت_سکولار به کوشش #سید_نقی_موسوی
#علم
#دین
#معرفت
📌@canoon_org
🔷ادبیات و هنر، آینه فرهنگ هر ملت و کشوری است که نویسندگان و هنرمندان، تصور و تصویر ذهنی شان از آن جامعه را در آثارشان به نمایش می گذارند. در آمریکا مانند بسیاری از کشورها، نویسندگان برای نشان دادن اعتراضها و مخالفتهایشان به فرمهای ادبی نظیر داستان کوتاه، رمان، شعر و نمایشنامه روی آورده و میآورند.
🔶اگرچه در جامعه آمریکایی تقریبا همیشه نویسندگان مخالف وضعیت، وجود داشته است اما گاهی مخالفتها شکل جریان به خود گرفته و آثاری را با درونمایههای اعتراضی بهوجود آورده است.
📖در کتاب #گهواره_گربه_و_دیگر_هیچ ، جریانهای مخالف و اعتراضی در آمریکا به همراه معرفی برخی از آثار در این جریانها، بررسی میشود. این کتاب که به کوشش #علی_اصغر_باقری و محصول نشر کانون اندیشه جوان است، دارای هشت فصل می باشد و عناوین آن به این شرح است:
🔹فصل اول: ادبیات ضد برده داری
🔸فصل دوم: ادبیات سوسیالیستی
🔹فصل سوم: نسل گمشده
🔸فصل چهارم: رنسانس هارلم
🔹فصل پنجم: ادبیات ضد جنگ جهانی دوم
🔸فصل ششم: اعتراض های اجتماعی دهه شصت
🔹فصل هفتم: مکتب زیباشناسی و جنبش هنری سیاه پوستان
🔸فصل هشتم: ادبیات ضد جنگ ویتنام
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔷هویت سیاسی، انعکاس پیشینه تاریخی کشورهای مختلف است. به عبارت دیگر، می توان بر این امر تأکید کرد که هر گروه اجتماعی دارای شکل خاصی از هویت سیاسی محسوب می شود. به طور کلی، زمانی که هویت سیاسی در کشورهای منطقه شکل می گیرد، دردهای مشترک، الگوهای مشترک، نظم سیاسی و روش مشترک زندگی اجتماعی را منعکس می سازند.
🔶این به مفهوم آن است که هویت سیاسی تا حد زیادی در ساختارهای عمومی کشورهای یک منطقه ته نشین شده و یا به موضوعات پایدار و ریشه دار تبدیل می شوند. از سوی دیگر می توان بسیاری از مؤلفه های همکاری، مشارکت و تعارض کشورهای منطقه ای را در چارچوب هویت سیاسی تحلیل کرد. چنین الگویی قبلاً در کشورهای اروپایی عامل اصلی تعارض محسوب می شد.
💢آنچه به عنوان تئوری همگرایی منطقه ای بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه نظریه پردازان کارکردگرا قرار گرفت، زمینه ایجاد هم بستگی در کشورهای اروپایی در قالب هویت سیاسی همگون را فراهم آورد. می توان به چنین شاخصی در ارتباط با کشورهای خاورمیانه نیز توجه کرد.
📖کتاب #خاورمیانه_بزرگ_و_خاورمیانه_اسلامی به کوشش #ابراهیم_متقی
#هویت
#خاورمیانه
#هویت_سیاسی
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
27.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰عدالت طلبی
🔶عدالت خواهی چه نسبتی با امر به معروف و نهی از مدرک دارد و مطالبه عدالت چگونه است؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و شش برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#علی_رنود
#مطالبه_گری
#فعال_انقلابی
#محسن_استوار
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶در عصر جدید و در شرایط اصالت و اعتبار انسان (اومانیسم) و فردیت، بی تردید، نیاز انسان به عقلانیت، یک نیاز اساسی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اما در کنار اصول عقلانی، فروع جامع و زندگی ساز اسلام نیاز است. لذا باید در سراسر جهان ندا دهیم که ما نه موافق دیکتاتوری هستیم و نه ليبرال – دموکراسی؛
🔷زیرا در نظام استبدادی، شخصیت و اعتبار انسان آسیب می بیند و در نظام لیبرال - دموکراسی غرب، قدرت، بازیچه سرمایه داران و نیرنگ بازانی می گردد که رسانه ها و منابع تولید را در دست دارند. نظام لیبرال - دموکراسی غرب، قدرت را از آسمان به زمین آورده و آن را ابزاری برای تأمین منافع کانون های زور و زر و تزویر ساخته است.
💢تأکید اسلام همواره بر این است که پیامبر اسلام (ص) و همه پیامبران عیناً مانند مردم دیگر، انسان اند و همه انسانها برابر و یکسان. و نیز اعلام این اصل اساسی و سازنده که قدرت در انحصار قلمروی است بیرون از دسترس انسان، یعنی خدا. پس باید همه جهانیان یک خدا را بپرستند و هیچ کس بر دیگری جز در تقوا و دانش برتری نداشته باشد.
📖کتاب #عرفان_و_شریعت به قلم #سید_یحیی_یثربی
#دین
#استبداد
#لیبرالیسم
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰منتظرتان هستیم
📖 در سی و چهارمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
🏢 مصلی تهران، شبستان اصلی، راهرو ۷، غرفه ۳۵
🗓 ۲۰ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
🖥غرفه مجازی کانون برای خرید آنلاین نیز در دسترس شماست:
🌐https://book.icfi.ir/book?title=&publisher=%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86+%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87+%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86&distributor=&author=&subject=&issueYear=&edition=&isbn=&bookLang=&bookType=
#کتاب
#نقد_گفتمان
#نمایشگاه_کتاب
#کانون_اندیشه_جوان
#آنان_که_می_اندیشند
#۳۴مین_نمایشگاه_کتاب
#نمایشگاه_بینالمللی_کتاب_تهران
📌@canoon_org
38.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰افسانه استبدادپذیری
🔷وقتی صحبت از ایران و ایرانی میشود، عده ای هستند که استبدادزدگی را تکرار می کنند؛ آنها می گویند استبداد، انتخاب جامعه ایرانی است که قرن ها شاهد حاکمیت نظام های استبدادی و خودکامه در ایران بوده ایم!
🔶اما آیا واقعاً آنگونه که می گویند، خاک ایران استبدادخیز است و تاریخ ایران با استبداد گره خورده؟
💢آیا ایرانیان افرادی استبدادمدار، اقتدارگرا، خودمدار و در یک کلام، استبدادزده اند؟ «استبداد ایرانی» یک «افسانه» است یا یک حقیقت انکارنشدنی؟!
#ایران
#شابک
#پهلوی
#ارسطو
#قاجاریه
#استبداد
#استعمار
#هخامنشیان
#مظفر_نامدار
#معرفی_کتاب
#یونان_باستان
#مقاله_تصویری
#انقلاب_اسلامی
#جواد_نظری_مقدم
#افسانه_استبدادپذیری_ایرانیان
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰افسانه استبدادپذیری 🔷وقتی صحبت از ایران و ایرانی میشود، عده ای هستند که استبدادزدگی را تکرار می ک
افسانه استبداد پذیری.mp3
5.3M
🎧 صوت کلیپ «افسانه استبدادپذیری» را بشنوید.
📌@canoon_org