🔷اولین بار #ارسطو و #افلاطون هنر را از لحاظ مباحث وجود شناختی، تعلیم و تربیت اخلاقی و تأثیر روانی و اجتماعی آن یعنی پالایش روانی(کاتارسیس) و التذاذ و تفریح و تفنن، تبیین کردند فلذا طرح پرسش های عقلی از ذات و ماهیت هنر و وجوه اشتراک و افتراق صنعت و هنر آغاز گردید.
🔶مطابق تفکر افلاطونی و ارسطویی در حقیقت، جنبه ما بعد الطبیعی #هنر و ذات آن، حکایت گری از عالم واقع و #طبیعت است. هنرمندی که اشتغال به هنر زیبا دارد، با خیالاتی سر و کار دارد که نوعی محاکات از عالم واقع می کند. به نظر ارسطو، آنچه موجب پیدایش هنر می شود، اشتیاق و گرایش انسان به محاکات است، محاکات اشیا و امور، امری غریزی و یکی از امتیازات بشر است.
💢این غریزه، وی را مقلدترین مخلوقات جهان کرده است؛ حتی اشیا و موجودات زشت و کریه، وقتی #محاکات می شوند، دلپذیر می نمایند و خوشایند خاطر ما می شوند. اینها را هنرمند به نیروی خیال انجام می دهد. محاکات همان چیزی است که می توان آن را بازنمایی خواند. البته منظور افلاطون و ارسطو از محاکات، همان #بازنمایی_واقع_گرایانه می باشد.
📖کتاب #به_حق_آدم_های_ندیده به کوشش #مجتبی_عبدی
#هنرمند
#بازنمایی
📌@canoon_org
38.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰در مسیر آرمانی
🔶هر کدام از کشورهای اسلامی با توجه به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود، چه الگوهایی را در مسیر پیشرفت اتخاذ نمودهاند؟
🔷در بررسی الگوهای پیشرفت، بطور کلی به چند جریان اصلی در جهان اسلام می رسیم؟
💢در این زمینه، بهترین و موثرترین الگو کدام است و آیا با پیروی از آن می توان در مسیر آرمانی و برای رسیدن به سعادت، گام های محکم و استواری را برداشت؟
#ایران
#مالزی
#ترکیه
#شابک
#توسعه
#آتاتورک
#پیشرفت
#عربستان
#علی_سعیدی
#معرفی_کتاب
#مقاله_تصویری
#الگوی_پیشرفت
#دغدغه_قد_کشیدن
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰در مسیر آرمانی 🔶هر کدام از کشورهای اسلامی با توجه به اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود، چه الگوها
در مسیر آرمانی .mp3
5.48M
🎧 صوت کلیپ «در مسیر آرمانی» را بشنوید.
📌@canoon_org
🔶از دیدگاه قرآن، اقشار اجتماعی با یکدیگر از نظر طبقه اجتماعی تفاوت دارند ولی نسبت به یکدیگر از نظر ارزش برتری ندارند؛ یعنی درست است که منشأ شکل گیری طبقات می تواند ریشه در توانایی ها و استعدادهای فردی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد، ولی ملاک امتیاز فرد یا یک طبقه بر فرد یا طبقه دیگر، این ویژگی ها نیست. پیامبر اکرم (ص) با اعلام همگانی اصل مساوات، دیدگاه طبقاتی و نژادی و بالتبع مناسبات برخاسته از آن را که معیار عمل اهل مکه بود، باطل اعلام کرد و همه آنان را همانند هم دانست و در یک صف و برابر قرار داد.
🔷پیامبر، هم به برابری مسلمانان با یکدیگر تأکید می فرمود و هم خود را به عنوان یک فرد مسلمان، مساوی با سایرین عنوان می کرد؛ این رفتار و پایبندی به رعایت مساوات، به حدی بود که حتی در نگاه کردن به اصحاب و یارانش نیز آن را پاس می داشت. اصل مساوات از جمله دستورهای اسلام است و پیامبر در تمام جنبه های زندگی، آن را به کار می گرفت و همواره در تمام عملکردها به آن توجه داشت؛ مانند: مساوات در برابر قانون، تقسیم بیت المال، مالیات های اسلامی، تحصیل علم، تصدی مشاغل و مناصب و...
💢تفاوت طبقه با پایگاه و منزلت اجتماعی در این است که طبقه به طور عینی معین می شود؛ اما پایگاه به ارزیابی ذهنی افراد از اختلافات اجتماعی بستگی دارد. طبقات از عوامل اقتصادی مربوط به درآمد نشات می گیرند؛ پایگاه به وسیله شیوه های زندگی گوناگونی که گروه ها دنبال می کنند تعیین می گردد؛لذا تمایزات پایگاهی،اغلب از تقسیمات طبقه ای مستقل است.
📖کتاب #به_حق_آدم_های_ندیده به کوشش #مجتبی_عبدی
#مسئله
#جامعه
#اجتماعی
#پرسش_و_پاسخ
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تشکل در حرکت!
🔶پیوند خوردن با مسائل جامعه برای تشکل ها یک امر حیاتی است چرا که آنها را از بزرگترین افت ها برحذر می دارد.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و چهار برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#معین_دسترنج
#اخلاق_تشکیلاتی
#میر_حسین_لویمی
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔶انسان خواهان زندگی مطلوب است؛ بی تردید برای رسیدن به این نوع زندگی باید راهی خاص پیموده شود و این چنین نیست که تمامی مسیرها به آن ختم شوند؛ از این رو با وجود راه ها و مسیرهای متعدد، بر انسان لازم است که مسیر درست کمال را بشناسد تا عمر خود را در مسیری نادرست به آخر نیاورد.
🔷شناساندن این مسیر به طور کامل و بدون نقص از سوی کسی میسر است که علمی کامل به آن داشته باشد و بر ابعاد و زوایای آن به واقع مسلط باشد؛ مصداق چنین کسی نیز جز انسان کامل و امام حق نیست. شناخت انسانهای کامل و تعریف کنندگان شیوه وصول به کمال، عقلاً مقدم بر هر کار دیگری است؛
💢بی شک، این شناخت، لازمه هر حرکت معنوی تکاملی است که در این راه، علاوه بر مطالعه سبک زندگی و طریق سلوک عملی ائمه، مراجعه به نصایح شان که در قالب روایات منقول از آنها به ما رسیده، توصیه می شود؛ امام آنچه میگوید همان است که در خود دارد و انجام می دهد و از این رو گفته های او نیز آشکار کننده شیوه مطلوب زندگی است؛ بنابراین، امام، نشان دهنده راه حرکت، چگونگی سلوک و سبک زندگی مطلوب است.
📖کتاب #آمدم_ای_شاه_پناهم_بده به قلم #علیرضا_کرمانی
#معرفت
#انسان_کامل
📌@canoon_org
🔷نگرش سکولاریستی، از نوعی انسان شناسی مادی گرا سرچشمه گرفته؛ یعنی انسان و نیازهای فطری و نیز اسرار خلقت او در بعد مادی و فیزیکی وجودش خلاصه شده و هستی او از جنبه مادی و طبیعی مورد توجه قرار گرفته. گویا انسان چیزی جز یک موجود طبیعی که از اجتماع برخوردار است و به وضع یک سلسله قوانین متناسب با حیات طبیعی خود نیاز دارد، چیز دیگری نیست.
🔶بنابراین؛ علم تجربی که در طبیعت شناسی به شکوفایی رسیده است، در انسان شناسی و کشف یا وضع قوانین لازم برای زندگی و تأمین سعادت او نیز توانا و خودبسنده است. هرگاه اثبات شود که انسان تنها یک موجود طبیعی نیست و آرمان خلقت او نیز در برخورداری های دنیوی و مادی خلاصه نمی شود،
💢بلکه موجودی است که علاوه بر حیات دنیوی، حیات اخروی دارد و سعادت او نیز در گرو دست یابی به سعادت ابدی است، روشن می شود که در عرصه حقوق و اخلاق به قوانین فراطبیعی نیاز دارد که دین و وحی الهی بیانگر آن است. هر چند عقل و دانش بشر در شناخت ابزار و شرایط و فراهم ساختن زمینه های تحقق یافتن قوانین الهی نقش مؤثر دارد.
📖کتاب #ریشه_ها_و_نشانه_های_سکولاریسم به قلم #علی_ربانی_گلپایگانی
#انسان
#سکولاریسم
📌@canoon_org
🔶نظام سرمایه داری، اصول تضمین کننده حاکمیت امیال صاحبان قدرت اقتصادی را برگزیده ولی در نظام اسلامی اصولی گزینش شده که حاکمیت مصالح فرد و جامعه و سعادت دنیا و آخرت همه افراد انسانی را تضمین می کند. در همین زمینه، دفتر سوم از مجموعه آثار #نظام_اقتصادی_اسلام با محوریت مبانی مکتبی توسط نشر کانون اندیشه جوان به چاپ رسیده است.
🔷#سیدحسین_میرمعزی تلاش کرده که در این اثر سه مطلب را توضیح دهد: مفهوم مبنای مکتبی، دلایل آن و آثار آن. این کتاب در دو بخش تنظیم شده و در بخش نخست، مبانی هفتگانه نظام اقتصادی سرمایه داری: ۱. آزادی؛ ۲. دولت محدود؛ ۳. مالکیّت خصوصی؛ ۴. رقابت به انگیزه نفع شخصی؛ ۵. حاکمیّت مصرف کننده؛ ۶. تجویز بهره؛ ۷. توزیع درآمد و ثروت، را تببین و نقد می کند.
💢در بخش دوم، به مهم ترین مبانی مکتبی نظام اقتصادی اسلام: ۱. حاکمیّت مصالح فرد و جامعه؛ ۲. دولت مصالح؛ ۳. آزادی در کادر محدود؛ ۴. مالکیّت مختلط؛ ۵. تعاون و رقابت سالم؛ ۶. تحریم ربا؛ ۷. توزیع عادلانه ثروت ها و درآمدها، پرداخته و استدلال می کند که این مبانی، در جهت اهدافی چون امنیّت، عدالت، رشد و توسعه اقتصادی بوده است.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
🔶زمینه های به وجود آمدن نهضت اکسپرسیونیسم را میتوان به دو دسته اجتماعی و فرهنگی تقسیم کرد. زمینه های اجتماعی عبارت اند از: برخورد تند بین نسل ها، بحران تمدن بعد از جنگ، ضعف ارتباط در آغاز قرن بیستم. زمینه های فرهنگی به وجود آمدن این نهضت را میتوان درخشش اندیشه نیچه پس از مرگش، کارهای فروید و تعبیر خواب او و جریانهای غیر عقلانی در فلسفه دانست.
🔷تمایل های هنری اکسپرسیونیست ها بسیار متنوع بود به گونه ای که میتوان رویای معصومیت را در کنار پیشبینی فاجعه و شور مذهبی را در کنار فریادهای خشم آگین مبارزه طبقاتی در آثار آنها بیابیم. هجو سرد در کنار انفجار ناامیدی نیز بخش دیگری از تمایل های هنری آنها بود.
💢مهم ترین موضوعاتی که اکسپرسیونیستها در سرودههای خود بدان پرداختند، عبارت است از:
تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و گرفتاریهای آن، خودکشی، مرگ و تباهی، تصویر پایان جهان یا پایان جهان بورژوازی و جنگ و ویرانی. زندگینامه اکسپرسیونیستها به تنهایی میتواند شهادت نامه ای بر نهیلیسم آنها باشد.
📖کتاب #ایمان_بیاوریم_به_آغاز_فصل_سرد به قلم #حامد_صافی
#ادبیات
#جنگ_جهانی
#اکسپرسیونیسم
#آموزش_مفاهیم
📌@canoon_org
49.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشجو و چالش های حقیقت یابی
🔶دانشجو با ورود به دانشگاه با چالش هایی تازه در دوران زندگی خود وارد می شود و در این عرصه نیازمندی هایی دارد که باید به آن ها توجه داشت.
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#معارف_اسلامی
#محمد_حسین_اختیاری
#تشکل_های_دانشجویی
#محمد_حسین_رحیمی_نژاد
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷در تحلیل مبانی فکری طالبان، باید گفت بسیاری از خشونت ها و تندروی هایشان در تقابل با مظاهر تکنولوژی، زاییده دیدگاه آنان نسبت به جهانی سازی می باشد. طالبان، وسایل ارتباط جمعی و محصولات تکنولوژی که نتیجه تفکر و اندیشه غرب هستند را خطرناک تلقی می کنند.
🔶واکنش طالبان که در جمود فکری و عدم پویایی و توانایی فکری در هضم منطقی فرهنگ غرب ریشه دارد، در سخنان و استدلالهایشان نیز پیداست؛ مانند مجاز دانستن کشت و تجارت مواد مخدر با این اعتقاد که مواد مخدر جامعه غربی را مستأصل میکند و جوانان آنان را که دشمن اسلام هستند، به ورطه هلاکت میکشاند.
🔷جنبش طالبان که به دلیل فقر و انحطاط اندیشه به عملگرایی مفرط دچار شده بود و توان مقابله فکری و فرهنگی با ایدئولوژی غرب و نقد مبانی تفکر سرمایه داری و توسعه طلبی آن را نداشت،به ساده ترین راه ممکن متوسل شد که همان خشونت، ترور و در واقع پاک کردن صورت مسئله بود و نه راه حل آن!
💢اما اکنون،پرسش این است که آیا عملکرد طالبان پس از تشکیل دولت، موید این مبانی و اعتقادات است یا تغییر رویکرد از آن برداشت می شود؟
📖کتاب #طالبان نوشته ی #مازیار_کریمی_حاجی_خادمی
#بنیادگرایی
📌@canoon_org
48.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مقابله با یقه سفید ها
🔶بروز فساد در ساختار سیاسی و اقتصادی جامعه، امری ممکن است اما مهمتر از وجود این مسئله، نحوه مقابله و برخورد با آن است.
🔷سوال اینجاست که چرا با وجود دکترین جمهوری اسلامی و دلالت ها و تاکیدات رهبران انقلاب در این زمینه، شاهد وقوع فسادهای اقتصادی هستیم؟
💢شابک این هفته، این موضوع مهم را بررسی می کند.
#فساد
#ایران
#دولت
#شابک
#قانون
#عدالت
#مجلس
#اقتصاد
#قوه_قضاییه
#معرفی_کتاب
#جواد_کجوری
#مقاله_تصویری
#فساد_اقتصادی
#فرمان_هشت_ماده_ای
#روسیاهی_با_یقه_سفید
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰مقابله با یقه سفید ها 🔶بروز فساد در ساختار سیاسی و اقتصادی جامعه، امری ممکن است اما مهمتر از وجو
مقابله با یقه سفید ها.mp3
5.12M
🎧 صوت کلیپ «مقابله با یقه سفید ها» را بشنوید.
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰امام رضا علیه السلام:
📜برترین خرد، خود شناسى انسان است.
📖بحار الأنوار: ج۷۸، ص۳۵۲، ح۹
🌸میلاد با سعادت امام رضا (علیه السلام) مبارک باد🌸
📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔷عوامل فرهنگی، از جمله عوامل زمینه ساز بروز مفاسد مالی در یک جامعه می باشند. اگر فرهنگ جامعه در زمینه پیشگیری و مقابله با معضل فساد مالی دچار ضعف باشد، این عارضه، رشدی سرطانی پیدا کرده و دیگر پایه های جامعه را تهدید خواهد کرد. اگر فرهنگ جامعه، توجه و بیداری لازم را از دست بدهد، موجب فساد مالی شده و علاوه بر مسخ کردن فرهنگ جامعه، اقدامات مهم در امر مبارزه با این پدیده را مبهم و مشکوک جلوه خواهد داد و اعتماد عمومی از بین خواهد رفت؛ در این صورت، بازیابی اعتماد عمومی بسیار مشکل خواهد بود.
🔶حاکم شدن رویه های غیررسمی و غیرقابل پیش بینی و نیز رویه های مستبدانه، موجب شیوع فساد مالی خواهد بود. آمار و اطلاعات نگران کننده ای در سطح جهان وجود دارد که مدعی است اگر فساد مالی در جامعه نهادینه شود و فرهنگ ضعیف و ناکارآمد آن جامعه، تجویزش کند و با آن مقابله نکند، وقایع خطرناکی به وجود خواهد آمد. حاکمیت فساد مالی و ارتشاء در جامعه به ضرر مصالح جامعه و منافع عمومی خواهد بود. نمونه های زیادی از این موارد در کشورهای مختلف وجود دارد که تمام آنها ناشی از غفلت فرهنگ و هوشیاری جامعه نسبت به مسئله فساد مالی می باشد.
💢اگر فرهنگ جامعه بیدار، هوشیار و در مقابل اقدامات فاسد، واکنش قاطع از خود نشان ندهد، ریشه فساد و مصادیق آن، خشکانده نخواهد شد و از طرفی درمان دردهای دیگر نیز آسان نیست؛ چرا که فرهنگ مسخ شده و غفلت زده جامعه، فساد را ترویج می کند و فساد گسترده، روز به روز اعتماد عمومی، بیداری جامعه و فرهنگ عامه را تخریب می کند. از طرفی، اگر جوّ فرهنگی حاکم بر جامعه در مقابل هر عارضه ای همچون مفاسد مالی آرام ننشیند، همگان خود را ملزم به تعظیم در برابر فرهنگ جامعه می دانند و قدرت انجام اقدامات فاسد را نخواهد داشت.
📖کتاب #فساد_مالی به کوشش #حسن_دادگر و #غلامعلی_معصومی_نیا
#فساد
#مسئله
#جامعه
#فرهنگ
#اقتصاد
#فساد_مالی
#پرسش_و_پاسخ
📌@canoon_org
33.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰انتظار از دروس معارف
🔶دروس معارف و هدف از تعمیق بخشی ناشی از آن، یکی از اقدامات اساسی در اسلامی کردن دانشگاه ها است اما آیا محتوا و نحوه ارائه این دروس در این راستا موفقیت آمیز و موثر بوده است؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و سه برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#معارف_اسلامی
#محمد_حسین_اختیاری
#تشکل_های_دانشجویی
#محمد_حسین_رحیمی_نژاد
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
💢انسان دارای چهار وجه تسمیه می باشد:
🔸انسان از انسیان و نسیان، به معنی فراموشی است.
🔸انسان مشتق از ایناس، به معنی رؤیت و دیدن است.
🔸انسان مشتق از نوس به معنی تحرک و فعالیت است.
🔸انسان مشتق از انس به معنی الفت افراد با یکدیگر است.
🔷بنا بر تلقی مادی، انسان در ذات خود فاقد شخصیت انسانی است. هیچ امر ماورای حیوانی در سرشت او نهاده نشده و هیچ اصالتی در ناحیه ادراکات و یا در ناحیه احساسات و گرایش ها ندارد. هر چه محیط به انسان بدهد، او همان میشود. در این نگرش، اصالت انسان با جنبه های حیوانی و غریزی است و آدمی اسیر منافع مادی و جبر ابزار تولید و در اسارت شرایط مادی و اقتصادی بوده و تمایلات و اندیشه او انعکاسی از شرایط طبیعی و اجتماعی محیط اوست.
🔶اما بنا بر تلقی فطری، انسان دارای سرشتی الهی، حق جو، حق طلب و حاکم بر خویشتن است. توانایی ایستادگی در برابر جبر محیط و سرنوشت را دارد و خواهان عدالت و مکارم اخلاق است. انسان حتی بر فرشتگان نیز برتری دارد. ملاک برتری آدم بر فرشتگان، معرفت آدمی به خداوند و عبادت با اختیار است.
📖کتاب #درآمدی_بر_فلسفه_سیاسی_اسلام به قلم #سیدمحمدرضا_شریعتمدار
#انسان
#فطرت
📌@canoon_org
🔷#مارتین_هایدگر به لحاظ تفکر، امتداد رویکرد پسامدرنیستی #نیچه است. او متوجه این حقیقت شد که متافیزیک فلسفی غرب، پس از افلاطون، با فراموش کردن حق و «وجود»، رو به موجودانگاری آورده و مظاهر وجود را مورد پرسش قرار داده است. #هیدگر این سیر نیست انگاشتن وجود را، نیست انگاری و تاریخ غرب از سقراط به بعد را تاریخ نیست انگاری و تاریخ «خود فراموشی وجود» می نامد.
🔶#هایدگر علی رغم کوشش خود برای تکیه بر زبان و تفکر شاعرانه و نیز عبور از مرزهای محصور تفکر متافیزیکی (به ویژه متافیزیکی نیست انگار اومانیستی)، همچنان گرفتار رویکرد متافیزیکی به امور باقی می ماند و از این منظر، خود نیز به عنوان متفکر دارای مایه های متافیزیکی و نیست انگارانه، مطرح می شود.
💢هرچند #مارتین_هیدگر در مسیر عبور از #نیهیلیسم بیش از نیچه جلو رفته بود، اما به هر حال، به حریم ایمان دینی و معرفت قدسی وحیانی که یگانه طریق عبور از #نیست_انگاری است، راه نیافت. از این رو و علی رغم همه کوششی که کرد، توفیق عبور تام و تمام (حداقل در نظر) از قلمرو نیست انگاری را نیافت.
📖کتاب #چند_یادداشت_تئوریک به قلم #شهریار_زرشناس
#نهیلیسم
#پوچ_انگاری
📌@canoon_org
🔶فقهای شیعه در طول تاریخ هرگاه امکانی برای تحقق #ولایت_فقیه مییافتند، بی درنگ به اجرای آن می پرداختند. البته شرایط زمانی و مکانی نیز همواره در نظر گرفته میشده به این معنا که هرگاه آنان بیشتر به مسائل #سیاسی میپرداختند، مباحث اندیشه سیاسی نیز گسترش مییافت و هرگاه این توجه کم میشد، مباحث سیاسی نیز کمرنگ می شد.
🔷با این حال هرگز نظریههای ولایت فقیه در زمان غیبت کبری نتوانست مورد انکار قرار گیرد که دلایل بیشماری برای اثبات آن وجود داشته و دارد. نخستین کسی که موفق شد در مدتی کوتاه این نظریه را جامة عمل بپوشاند و بیازماید #محقق_کرکی بود. اما توفیق بیشتر توسط #امام_خمینی (ره) به دست آمد که توانست حکومتی اسلامی تشکیل دهد.
📖کتاب #پیشینه_تاریخی_نظریه_ولایت_فقیه به قلم #احمد_جهان_بزرگی و محصول نشر کانون اندیشه جوان، نوشتار یک طرح تاریخی و موضوعی بسیار مختصر و مفید در رابطه با ولایت فقیه است که با بررسی زمینههای تاریخی این امر، دیدگاههای نظریهپردازان را در سرفصل هایی با عنوان: اثرپذیری، حوزه ولایت، فقیه (نایب امام)، نقطه عطف تاریخ، مشروطه مشروعه و نتیجه گیری مطرح میسازد.
#معرفی_کتاب
📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مقام معظم رهبری (مد) :
📜 امام خمينی يک حقيقت هميشه زنده است ، نام او پرچم انقلاب ، راه او راه انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است .
1369/3/13
◾️سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد.
📌@canoon_org
◾️سالروز قیام 15خرداد با یاد و خاطره شهدای گرانقدر آن روز گرامی باد.
📌@canoon_org
🔷ظهور امام خمینی (ره) و تجلی مظاهر رهبری او با دیگر رهبران انقلابها متفاوت بود. امام خمینی با رهبری پیامبرگونه اش، انقلابی را به پیروزی رساند که منشأ شکل گیری عصری جدید در جهان شد که به حق، میتوان آن را عصر خمینی، دین گرایی، معنویت گرایی و توجه بشریت به ارزش های الهی-انسانی دانست.
🔶انقلاب اسلامی ایران معیارها و ارزشهای نوینی را به جهانیان عرضه و راه سعادت آینده جوامع را ترسیم و ملت ها به ویژه مسلمانان را، شیفته راه و رسم خود کرد. امام، بیش از همگان بر مشکلات و مصائب ملت ها آگاهی داشت و برای غلبه آنها بر مشکلات، تنها راه نجات را اتخاذ شیوه ای همانند انقلاب اسلامی میدانست؛
💢لذا علی رغم موانع متعددی که نظام بین المللی موجود و قدرتهای حاکم جهانی برای انقلاب اسلامی به وجود آورده بودند، آن حضرت "نظریه صدور انقلاب" را مطرح و تا پایان عمر شریف، با قاطعیت بر آن پافشاری نمود و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد تا جایی که این مهم، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه رسمی یافت.
📖کتاب #صدور_انقلاب_از_منظر_امام_خمینی به قلم #عباسعلی_فرزندی
#امام_خمینی
#پانزده_خرداد
#انقلاب_اسلامی
📌@canoon_org
35.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰معرفت معیار
🔶برای معرفت افزایی دو شیوه کل به جز و جز به کل قابل برنامه ریزی است اما کدام رویکرد برای جامعه تشکل های دانشجویی مناسب تر است؟
📽 برای مشاهده کامل گفتگو به قسمت شصت و دو برنامه کالک مراجعه فرمایید.
🌐 در سایت کانون ببینید.
📽 در آپارات کانون ببینید.
📱در اینستاگرام کانون ببینید.
#کالک
#دانشجو
#دانشگاه
#اسلام_ناب
#بهنام_آخانی
#اسلام_امریکایی
#محمد_ناصر_بخت
#تشکل_های_دانشجویی
#گفتگو_های_تشکل_های_دانشجویی
📌@canoon_org
🔷در زبان انگلیسی واژه Order و Design برابر نهاده نظم و طرح مندی است. تعریف اصطلاحی نظم نیز، به گونه های مختلفی بیان شده است. برخی از فیلسوفان، نظم را به هماهنگی بین اجزاء عناصر و امور مختلف در ارتباط با یک هدف و غرض معین تعریف می کنند.
🔶برخی دیگر در تعریف آن آورده اند: نظم عبارت است از «نوعی پیوند و همکاری بین اجزاى يك مجموعه در راستای تحقق هدفی معین، به گونه ای که هر جزئی از اجزا مکمل دیگری است و فقدان هر جزء موجب می شود مجموعه فاقد اثر مطلوب و هدف مد نظر باشد».
💢در توضیح نظم طبیعی نیز آورده اند: واقعیت نظم در يك پدیده طبیعی جز این نیست که اجزای مختلفی از نظر کیفیت و کمیت دور هم گرد آیند تا در پرتو همکاری اجزای آن، هدف مشخص تحقق یابد. اندیشمندان غربی نیز تعریف نسبتاً مشابهی از نظم به دست داده اند. برای مثال: ویلیام پی آلستون، نظم را عبارت از تناسب یا هماهنگی هدفدار و برسازنده الگویی معین یا نتیجه ای مشخص خوانده و ساتنگ آن را به سامانمندی هماهنگ تعبیر کرده است.
📖کتاب #برهان_نظم_و_چالش_های_الحاد_جدید به قلم حمیدرضا شاکرین
#نظم
#هماهنگی
#برهان_نظم
#آموزش_مفاهیم
#حمیدرضا_شاکرین
📌@canoon_org