eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
11.5هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
  زنجیر گناه
🔹 ذات اقدس اله، پیغمبر خاتم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را به این وصف معرفی كرد كه ﴿یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اْلأَغْلالَ الَّتی كانَتْ عَلَیهِمْ﴾؛ یعنی پیغمبر خاتم (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) دست و بال جامعه بشری را باز می ‌كند؛ آن غل ها و آن زنجیرها را از دست و بال اینها باز می ‌كند. 🔹 چه چیزی ما را در بند می ‌كند و ما می ‌خواهیم از چه آزاد بشویم؟ گناه، غلی و زنجیری و سلسله ای‌ است در دوش ما گردن ما و پای ما كه ما را می ‌بندد. 🔹 در سوره مباركه یس آمده است که اغلالی بر گردن اینها انداختیم ﴿فَهُمْ مُقْمَحُونَ﴾؛ این گناهی كه ذات اقدس اله از اینها مشاهده كرده است، باعث شد كه این گناه را خداوند به صورت غل بر گردن اینها آویزان كرد كه اینها مقمح ‌اند سر به هوا‌یند و جایی را نمی ‌بینند. 👈 چه زمانی ما می ‌فهمیم كه این غل و زنجیر در گردن ما بود و نمی‌ گذاشت ما آزاد بیندیشیم؟ این را بعد از مرگ می‌ فهمیم. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1374/02/12 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه صف بندى حق و باطل را به صورت روشن در مقابل ديدگان جهانيان قرار داد ↙️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی شهادت جناب اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در پیامی نوشت:... 👇👇👇👇 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه صف بندى حق و باطل را به صورت روشن در مقابل ديدگان جهانيان قرار داد ↙️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در پی شهادت جناب اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، در پیامی نوشت: بسمه تعالى انا لله و انا اليه راجعون ▫️ ترور ناجوانمردانه و وحشيانه شخصيت ممتاز و خط مقدم جريان مقاومت در كشور بنيان گذار جهاد و استقامت يعنى جمهورى اسلامى ايران براى همه سخت و غير قابل باور است، اين اتفاق كه صف بندى حق و باطل را به صورت روشن در مقابل ديدگان جهانيان قرار داد ، وظيفه جبهه حق را روشنتر و نمايان تر ساخت. ▫️ ترديدى نيست كه بايستى اين غده بد خيم و سرطانى هر چه زودتر از منطقه بلكه از جامعه بشرى قطع و بريده شود ، ليكن لازم و ضرورى مى نمايد تا با تغيير رويكرد گفتمان مقاومت در عرصه منطقه و جهان اقدامى مناسب تر صورت پذيرد، زيرا عاقلانه نيست كه با قصاب هاى صبرا و شتيلا كه هيچ ابایى از كشتار زن و مرد، پير و جوان نداشته و خود را از حمايت هاى استكبار جهانى و قدرت هاى بزرگ برخوردار دانسته و نظام هاى بين المللى را عاجزتر از آن مى بينند كه مانع جرم و جنايت آنان شود ، مستقيماً مواجه و روبرو شد ، بلكه بايستى با تشكيل گفتمان كلان مقاومت و به ميدان آوردن همه امكانات فرهنگى ، سياسى ، ديپلماسى ، اقتصادى و سایر توانمندی هاى اجتماعى آنان را به انزوا و سقوط كشاند كه البته اين نيازمند به صحنه آوردن همه جهات بشرى خصوصاً توانمندی هاى بى حد و نهايت جوامع اسلامى است. ▫️ اينجانب با توجه به مجموعه شرایط پيش آمده در ايران، منطقه و جهان اين اقدام را شدنى و قابل تحقق دانسته و ضمن تسليت شهادت اسماعيل هنيه به كاروان مستحكم مقاومت در اقصا نقاط جهان و به خاندان بزرگ و بزرگوار هنيه ، فتح و ظفر عاجل و كامل براى جريان مقاومت از درگاه الهى مسئلت دارم. 🌐https://mvaezjavadi.ir 🆔 @m_vaezjavadi
تنها عامل بازدارنده ✍️ تنها چیزی که می تواند را اولاً، را ثانیاً، را ثالثاً و را رابعاً رهبری کند، است. ▫️ انسان وقتی معتقد شد که خدایی هست قیامتی هست، در برابر هر کاری که می کند مسئول است؛ چه مردم بدانند، چه مردم ندانند؛ خلوت و جلوت او یکسان است؛ نه اینکه اگر قدرت هیتلری پیدا کرد بچاپد و اگر قدرت دیگری پیدا کرد بکوبد! ↙️ ما یک حُسن الولایه داریم یک سوء الولایه. حسن الولایه یعنی مدیر خوب؛ مدیر خوب یعنی اصل فن را بداند، باشد و داشته باشد یعنی اداره کند عملاً؛ هم قدرت اجرایی داشته باشد هم قدرت فکر فرهنگی داشته باشد. مطالعه بیشتر: 🌐 https://news.esra.ir/fa/web/javadi/w/-06-1401-03-11- 📚 مباحث علوم القرآن تاریخ: 1401/03/18 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 كیفر بی‌ توجهی به نیاز مردم عذاب روز قیامت: واگذاری به خود: رسول الله (ص) فرمود: هر كس ماعون (لوازم زندگی در منزل و...) را از همسایه ‌اش دریغ كند خدا در روز قیامت خیرش را از او دریغ می ‌كند و او را به خود وا می ‌گذارد و چه بسیار بد است حال كسی كه خدا او را به خودش وا گذارد. [1] [1]. مَنْ مَنَعَ الْمَاعُونَ جَارَهُ مَنَعَهُ اللَّهُ خَیرَهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ وَكَلَهُ إِلَی نَفْسِهِ، فَمَا أَسْوَأَ حَالَهُ (مكارم الاخلاق، ص430). 📚 مفاتیح الحیات ص 501 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 اهداف قیام امام حسین علیه السلام ▫️ در عصر سالار شهیدان حسین بن علی ابن ابی‌طالب (سلام الله علیه)، جریان منكر كه ابی عبدالله فرمود: من برای نهی از منكر قیام كردم، تنها منكر فرعی و عملی نبود، تنها معصیت نبود، تنها بداخلاقی نبود، بلكه بود؛ یعنی بازگشت شرك به جای توحید بود، رجوع جاهلیت به جای عقلانیت بود، عود كفر به جای اسلام بود. ▫️ وقتی شرك به جای توحید برگشت، جاهلیت به جای عقلانیت برگشت، كفر به جای اسلام برگشت، قهراً معاصی مناسب خود را هم به همراه دارد. در جریان معروف هم به همین صورت است. ▫️ اینكه سالار شهیدان (سلام الله علیه) فرمود من به قصد قیام كرده‌ ام، تنها معروف فرعی و اخلاقی و عملی نبود، بلكه هم بود هم بود و هم معروف عملی؛ یعنی شرك به جای توحید نشست كه توحید معروف است، تواضع رخت بربست و تكبر به جای تواضع نشست كه تواضع اخلاق است، صدق رخت بربست و دروغ به جای صدق نشست. 👈 سالار شهیدان هم برای معروف اعتقادی قیام كرد هم برای معروف اخلاقی قیام كرد هم برای معروف عملی، تا ـ جامعه، موحّد بشود در بخش ، ـ متخلّق به اخلاق الهی بشود در بخش و ـ عامل به دستورهای دینی بشود در بخش . ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/A8Ili 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/04 🌐 news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
خون و اسارت
▫️ وجود مبارك حسین ‌بن ‌علی (سلام الله علیهما) دید كاملاً این دین به محاق رفت. با جنگ، ممكن نبود این دین آزاد شود، با شهادت افراد عادی هم ممكن نبود آزاد شود. نهضت سالار شهیدان (سلام الله علیه) یك بود برای شهادت و دفاع از حریم دین كه دین را آزاد كند و كرد. ▫️ این پیروزی به وسیله هر كسی حاصل نمی ‌شد و با هر جنگی حاصل نمی ‌شد، برای اینكه جنگ، بود، دین هم در اسارت اینها بود. اگر جنگ با تفنگ باشد و همه تفنگ ‌ها در اختیار یك نفر باشد، شما با چه چیزی می ‌خواهی با او بجنگی؟! 👈 تنها راهی كه وجود مبارك حسین ‌بن ‌علی داشت این بود كه این و آن ، آن ‌قدر قدرت دارند كه چنگال آنها را باز كنند، بندها را باز كنند، فكر مردم را باز كنند تا دین اصیل را بیابند. الآن شما می بینید شرق و غرب عالم را حسین‌ بن ‌علی گرفته است. ▫️ اگر چیزی زمانمند بود، محكوم احكام زمانی است و زمان، آن را همراه خود می ‌برد و اگر چیزی در مكان خاص بود و متمكّن بود، محكومِ حكم مكان است و در هم پیچیده می ‌شود؛ اما اگر باشد یعنی نه متزمّن باشد نه متمكّن، این مصون است. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1394/08/02 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مردم ستون سیاست اسلامی 🔹
 آیت الله العظمی جوادی آملی: 
از نظر شریعت، نماز است، ولی سیاست ما به شریعت ما مرتبط است! ستون دین در بخش سیاست مردم ‌اند! رضایت مردم، تأمین امنیت مردم، تأمین رفاه مردم، تأمین شغل مردم، حضرت با «إنَّما» یاد كرد فرمود مردم ستون دین ‌اند «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِین وَالْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ». خب آن ستون را این ستون دین یعنی نماز نگه می ‌دارد یعنی است كه مردم را نگه می ‌دارد، است كه مردم را نگه می ‌دارد. 🔹 دو ستون نماز و مردم را مسجد و حسینیه نگه می ‌دارد، کشور حوادث فراوانی به خود دیده و هر حادثه ای که بر ما رفت از آن آسیب دیدیم، اما وقتی مردم به مسجد وارد شدند در حوادثی مثل پیروز شدیم. 📚 سخنرانی در جمع ائمه جماعت مساجد تهران تاریخ: 1392/05/27 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 كیفر بی‌ توجهی به نیاز مردم عذاب روز قیامت: محرومیت از سكونت در بهشت: امام صادق (ع) فرمود: مؤمنی كه خانه ‌ای داشته باشد و مؤمن دیگری به سكونت در آن نیازمند باشد و وی دریغ ورزد، خدا می ‌فرماید: بنده من نسبت به بنده دیگرم در جهت سكونت در دنیا بخل ورزید. به عزت و جلالم سوگند او را هرگز در بهشتم ساكن نخواهم كرد. [1] [1]. أَیمَا مُؤْمِنٍ كَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَی سُكْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِیاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَل: بَخِلَ عَبْدِى عَلَی عَبْدِى بِسُكْنَی الدُّنْیا وَ عِزَّتِى لا یسْكُنُ جِنَانِى أَبَداً (المحاسن، ص101). 📚 مفاتیح الحیات ص 502 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 فتوای دل ▫️ علی ابن ابی‌طالب (سلام الله علیه) فرمود شما نه از خود مدد گرفتید و نه از ره‌ آورد انبیای بیرونی استمداد كردید، دست شما پیش دیگران دراز است. ▫️ همین بیان نورانی را در قتلگاه گفته؛ فرمود: «وَیحَكُمْ یا شیعَةَ آلِ أَبی سُفْیانَ! إِنْ لَمْ یكُنْ لَكُمْ دینٌ وَ كُنْتُمْ لا تَخافُونَ الْمَعادَ فَكُونُوا أَحْراراً فی دُنْیاكُمْ»؛ 👈 فرمود ‌ای پیروان ابوسفیان! ‌ای امویان! شما حرف انبیا را گوش ندادید لااقل را گوش بدهید، را گوش بدهید، از درون شما فریاد می‌ زند كه زن و بچه بیگناه هستند! اینها نه صبغه الهی داشتند نه صبغه انسانی، این كار جاهلیت بود. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/JEX3k 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/06 🌐 news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
  اندوه فراق
🔹 در ماه صفر، اهل ‌بیت (علیهم الصلاة و علیهم السلام) و سر مطهر سالار شهیدان (صلوات الله و سلام الله علیه) وارد شام شدند. 👈 از وجود مبارک _علیه سؤال شده است که در این جنگ چه کسی پیروز شد، فرمود ما پیروز شدیم و اگر خواستی بفهمی حق با ماست که ما پیروز شدیم، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو، ببین در اذان و اقامه چه می ‌گویی؛ شهادت به وحدانیت حق می ‌دهی، شهادت به رسالت می ‌دهی. ما رفتیم را زنده کردیم و برگشتیم. 🔹 آنها می ‌خواستند را که به صورت بود از بین ببرند، ما رفتیم و کاملاً زنده کردیم و برگشتیم و ما پیروز شدیم. آنهایی هم که شربت شهادت نوشیدند، الآن در غُرف مبنیه بهشت‌ هستند. 🔹 یک سلسله گریه‌ های عاطفی هست که دل می‌ سوزد، ما داریم گریه بکنیم و امر طبیعی است. ما گریه می ‌کنیم که آن ذوات مقدّس را از دست دادیم؛ برای خودمان گریه می ‌کنیم نه برای آنها! 🔹 آنها که به روح و ریحان رسیدند، آنها ﴿فَرِحِینَ﴾ اند، آنها آسیبی ندارند، آنها «عند الله»ی ‌اند: ﴿لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُون ٭ فَرِحِینَ﴾; خیلی خوشحال اند. ما برای اینکه آن ذوات نورانی را از دست دادیم، خودمان متاٴثر هستیم و گریه می‌ کنیم. 🔹 پس اینجا سه‌ مسئله هست: ـ یکی اینکه چه کسی پیروز شد؟ فرمود ما; ـ یکی اینکه شهدای ما در چه حالت هستند؟ خیلی مسرورند و ﴿فَرِحِینَ﴾؛ ـ یکی اینکه ما که بازمانده ‌ایم، چون آن ذوات نورانی و مقدّس را از دست دادیم و از ایشان محروم می ‌شویم، اشک می‌ ریزیم. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1380/02/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حسنه الهی

▫️ همان طوری که علم الهی حسنه محض است و هیچ خسرانی در او نیست، نیز حسنه صرف بوده و هیچ خسارتی در آن راه ندارد... . 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حسنه الهی

▫️ همان طوری که علم الهی حسنه محض است و هیچ خسرانی در او نیست، نیز حسنه صرف بوده و هیچ خسارتی در آن راه ندارد و از آن در عرصه کارزار که کار خصمِ مهاجم را زار می کند، به عنوان یاد می شود و راز ربح آوری جهاد و نزاهت شهادت از زیان، همان است که خدای سبحان از به عنوان تجارت سودآور یاد فرمود: ﴿یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا هَل اَدُلُّکُم عَلی تِجرَةٍ تُنجیکُم مِن عَذابٍ اَلیم ٭ تُؤمِنونَ بِاللهِ ورَسولِهِ وتُجهِدونَ فی سَبیلِ اللهِ بِاَمولِکُم واَنفُسِکُم ذلِکُم خَیر لَکُم اِن کُنتُم تَعلَمون﴾. ▫️ سِرّ سود آوری جهاد در راه خدا این است که خداوند بخشنده، در داد و ستد مجاهدان ثمن و مثمن، هر دو را به فروشنده می دهد؛ برخلاف کوشش در راه شیطان که ابلیس فرومایه عوض و معوّض هر دو را به غارت می برد. ▫️ کسی که با ایثار نفیس یا نثار نفس جهاد الهی را برگزید و به تعبیر لطیف قرآن حکیم، جان و مال خود را به خداوند بیع کرد که همین بیع ویژه، به صورت مطرح می گردد. آنگاه خدای سبحان جان او را به مقام برتر می رساند و چندین برابر مال او را به وی عطا می کند و چنین مجاهد نستوهی کالای فروخته و ثمن را یکجا جمع می کند. برخلاف فروش جان به شیطان که در این حال فروشنده، برده زرخرید ابلیس فرومایه می گردد و باید با تمام توان و نیز همه مالی که به دست آورد، طبق دستور شیطان صرف کند. این گروه گرفتارِ ﴿فَما رَبِحَت تِجارَتُهُم﴾ خواهند بود. 📚 سروش هدایت ج 4 ص 135 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 كیفر بی‌ توجهی به نیاز مردم عذاب روز قیامت: محرومیت از طعام بهشتی: امام صادق (ع) فرمود: هر مؤمنی برادر مؤمن خود را از مالش محروم كند، در حالی كه او به آن نیاز دارد، خدا طعام بهشتی را به او نمی ‌چشاند و او از شراب طهور بهشتی هم نمی ‌نوشد. [1] [1]. أَیمَا مُؤْمِنٍ حَبَسَ مُؤْمِناً عَنْ مَالِهِ وَ هُوَ مُحْتَاجٌ إِلَیهِ لَمْ یذِقْهُ اللَّهُ مِنْ طَعَامِ الْجَنَّةِ وَ لا یشْرَبُ مِنَ الرَّحِیقِ الْمَخْتُومِ‏ (وسائل الشیعة، ج16، ص389). 📚 مفاتیح الحیات ص 502 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 حسینی بودن ▫️ کسانی می توانند باشند که حسینی بیاندیشند، حسینی فکر کنند و حسینی عمل کنند. فرمود من که وارد کربلا می شوم و نهضت جهانی به پا می کنم و هدف والای من این است که ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُولِ﴾ را عملی کنم. من افرادی را به همراه می برم که اینها نه نقد علمی داشته باشند و نه نقد عملی. ▫️ چون خود را می داند و هست، مظهر تام ذات اقدس الهی می داند و هست، حرفی که خدا می زند در اداره جهان، کاری که خدا می کند در تدبیر نظام سپهری، آن را حسین بن علی درباره گفت. ذات اقدس الهی در این بخش از قرآن فرمود من معاضدی که بیراهه رفته باشد یا راه کسی را بسته باشد ندارم ﴿وَ مَا كُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً﴾. 📚 پیام به گردهمایی مجازی مبلغان تاریخ: 1400/05/16 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
مائده اهل بیت (علیهم السلام)
🔹 ایام متعلق به اهل بیت (علیهم السلام) است که اینها در وارد شام شدند. همان ‮طوری که ما متأسفانه با خیلی رابطه نداریم، مگر همین قرائت و تجوید و اینها، رابطه ما با هم همین ‮طور است. 👈 اگر از بهره ‌های عالمانه می ‌بردیم و دین را و اخلاق را و حق را احیا می ‌کردیم، این کشور خیلی محفوظ‌تر می‌ ماند. 🔹 جریان سیدالشهداء، مثل جریان قرآن کریم است؛ این را باید تفسیر کرد. درست است که گریه کردن، ناله کردن، قتیل عبرات بودنِ آنها فضایل فراوانی دارد؛ اما اصلش این است که محفوظ باشد، محفوظ باشد، محفوظ باشد، ما محفوظ باشد، محفوظ باشد. 🔹 وجود مبارک امام سجاد (سلام الله علیه) و همچنین ائمه دیگر (علیهم السلام) بعضی از مطالب را با ذکر می ‌کردند که اگر روزی این دعاها تفسیر بشود، معلوم می‌ شود که کار را می ‌کنند. 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 135 تاریخ: 1395/08/12 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 طعم آزادی 🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی: همه ما علاقه مندیم که آزاد باشیم از بهترین نعمت هاست؛ اما آزادی درباره انسان، فرع انسان شناسی است؛ انسان شناسی خداشناسی جهان شناسی، این آزادی را تبیین می کند. 🔹 وجود مبارک علی بن ابی طالب (علیه السلام) فرمود اگر کسی آزادی را جستجو کند، در زمین و زیر زمین و در آسمان و بالای آسمان، حرّیت و آزادی پیدا نمی شود، بلکه اگر کسی با آن پیوند ناگسستنی دارد او می تواند را بچشد. ↙️ مطالعه کامل: https://esra.ir/fa/web/javadi/w/607601 ↙️ لینک آپارات: https://aparat.com/v/6znIe 📚 برشی از پیام به دومین همایش ملی نهج البلاغه در آراء و اندیشه های اسلام شناسان 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 17. تأمین نیاز مردم 🔹 كیفر بی‌ توجهی به نیاز مردم عذاب روز قیامت: محرومیت از شفاعت پیامبر(ص): امام صادق (ع) فرمود: هرگاه خدا به بنده‌ اش نعمتی دهد نیازهای مردم را به سوی او سوق می ‌دهد، اگر او بی‌ منت و تحقیر نیازشان را برآورد در بهشت فردوس سكونت می ‌یابد؛ ولی اگر نیاز مردم را برطرف نساخت در آتش دوزخ سكونت می ‌یابد و در روز قیامت به شفاعت رسول الله دست نمی ‌یابد. [1] [1]. إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَنْعَمَ عَلَی عَبْدٍ نِعْمَةً صَیرَ حَوَائِجَ النَّاسِ إِلَیهِ، فَإِنْ قَضَاهَا مِنْ غَیرِ اسْتِخْفَافٍ مِنْهُ أُسْكِنَ الْفِرْدَوْسَ وَ إِنْ لَمْ یقْضِهَا أُسْكِنَ نَارَ جَهَنَّم... وَ لَمْ ینَلْ شَفَاعَةَ رَسُولِ اللَّهِ یوْمَ الْقِیامَة (مشكاة الانوار، ص333). 📚 مفاتیح الحیات ص 502 🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 رسالت قلم
🔹 مطبوعات، رسالت مهمّ آنها در است، یپرهیز از باطل ‌روی در است، پرهیز از دروغگویی در است، پرهیز از شرّخواهی در است، پرهیز از قبیح ‌گویی... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra