eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
345 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷نقد فرقه‌های صوفیه🌷 🔺تربیت فرقه‌ای اتباع بر مبنای انحرافی عقاید ایشان، سبب شده تا بجای توجه به خداوند و تلاش در جهت کسب رضایت خالق، اهتمام خود را در جهت خرسندی معطوف دارند! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
🔻 هخامنشیان با همه عیب‌هایی که داشتند، اما محال بود که اجازه بدهند کسی به ناموسشان نگاه کند. اما... اینجا برخی از آزادی‌های یواشکی به جفتک‌ انداختن‌های علنی رسیده‌اند! خدا بیامرز کورش کبیر اگر زنده بود می‌داد از 8 جهت این‌ها را شقه کنند. 🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام ♨ @n_bastan 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مروج از کسانی که در مروج عرفان سرخ‌پوستی است، شخصی به نام سرکرده فرقه ابرآگاهی می‌باشد. بابایی چند سال پیش در شهر فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر هم‌چون ، و ... است. وی در سال 91 ازدواج کرد و به آمریکا سفر می‌کند و سپس فرقه‌ای به نام تشکیل می‌دهد که در این فرقه از و استفاده می‌کند. 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
تصویری از شاه هخامنشی در حال فرو کردن خنجر در قلب یک شیر خداییش اگه این عکس مربوط به یک اثر اسلامی بود،روش‌عن‌فکرهای وطنی هشتگ می‌زدن: خنجر اسلام در قلب محیط زیست انصافاً این کارو نمی‌کردن؟ 🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام ♨ @n_bastan 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
🌷نقد فرقه‌های صوفیه🌷 ✅ ، تَصنّعی است! 🔹 که مدت‌ها در خدمت اقطاب بوده و از طرف چندین قطب داشت و بعدها از تصوف جدا شد، درباره‌ی می‌نویسد: 🔹«از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا می‌توانم فتوا دهم که امروز موضوع  وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پُرکن هستند.» 📚، ص133 🔹این ، که مدتی سرسپرده‌ی اقطاب زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیه‌ی سلسله_گنابادیه را تکذیب و همه‌ی آنان را دنیا خواه و جاه طلب می‌دانست.» 📚همان، ص134 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
در این روزها یادی کنیم از تیتر عجیب سایت هاآرتص اسرائیل: ترامپ همان کورش کبیر است. صهیونیسم به هر دوی این‌ها مدیون است 🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام ♨ @n_bastan 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
با توجه به ارسال پرونده محمدثلاث راننده اتوبوس و عضو فرقه دراویش به واحد اجرای احکام دادسرای تهران، این محکوم که سه مأمور ناجا را به شهادت رسانده، یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: در صورتی که خانواده ها درخواست شان اجرای حکم باشد زمانی تعیین می‌شود و حکم اجرا خواهد شد. @n_tasavof @adyannet
ناقص ماندن کتاب بیان نشان بر چیست؟!⁉️ ♦️#‌محمد پیشوای مسلک و ، در سال 1264 قمری (با هدف نسخ آیین الهی اسلام)، اقدام به نگارش کتابی با عنوان بیان نمود.[1] وی با تعیین ظهور پس از خود در 1511 تا 2001 سال آینده [2]، کتاب بیان را میزان تا آن زمان معرفی می‌نماید: 👈 «ان البيان ميزان من عند الله الي يوم من يظهره الله من اتبعه نور و من ينحرف عنه النار [3]؛ به درستی که کتاب بیان میزان است نزد خدا تا روز ظهور من یظهره الله؛ کسی که از آن تبعیت کند به نور خواهد رسید و کسی که از آن منحرف شود در آتش است». 🔰اما اولین نقدی که متوجه این اثر علی‌محمد شیرازی است، ناقص ماندن آن است. چرا که به راستی پیامبری که معجزه‌ی خود را تندنویسی می‌داند [4]، چگونه از تکمیل کتاب آسمانی خود باز می‌ماند؟! چگونه ممکن است خدای حکیم، کسی را مبعوث نماید اما فرصت اتمام کتابش (که قرار است مایه‌ی هدایت انسان‌ها در 2000 سال باشد) را به او ندهد؟! و به راستی در تاریخ کدامیک از پیامبران، چنین سابقه‌ای وجود دارد؟! 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: عبدالحسین نوایی، فتنه باب، بهار 1362، چاپ سوم، ص 238. [2]. ر.ک: علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، ص 61. [3]. علی‌محمد شیرازی، بیان عربی، ص 3. [4]. ر.ک: علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، باب اول از واحد ثانی، ص 13 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
😳تجلی؛ توجیه ! ️مدعی پیامبری بهائیت، در موارد بسیاری ادعای خدایی و حتی خداآفرینی داشته است.[1] از این‌رو مبلّغان بهائی برای توجیه این پیامبرخوانده‌ی خود، تجلّی را بهترین راه برای توجیه انحرافات او یافتند؛ همچنان که می‌خوانیم: «می‌توانیم بگوییم در جمله "لا إله إلا أنا" مقصود از ضمیر، مظاهر مقدسه هستند که به این خطاب تکلم می‌فرمایند؛ زیرا حقیقت مظاهر الهی، حقیقت واحده است و لهذا می‌گوید: "لا إله إلا أنا". ، قوه تجلّی به جمیع صور را داراست؛ از این جهت ما می‌توانیم بگوییم که مظهر ذات خدا عبارت از خداست و مشاهده مظهر خدا، مشاهده نفس خداست».[2] اما در پاسخ به این توجیه نویسندگان بهائی می‌گوییم: 1⃣اولاً: ذات الهی محیط و بی‌نهایت و کُنه او درک نشدنی است؛ لذا چگونه محدودی می‌تواند خود را مظهر "ذات" خدا بخواند! از این‌رو قرآن کریم فرموده است: «... لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ [شوری/11]؛ هیچ چیز همانند او نیست و او شنوا و بیناست». ثانیاً: پیشوایان الهی همواره با غالیان و کسانی که ادعای حلول خدا در اجسام آن‌ها را می‌کردند، برخورد شدیدی کرده و از این‌رو احادیث بسیاری در نفی غلوّ و غالی وجود دارد.[3] 2⃣ثالثاً: نویسندگان بهائی برای توجیه غلط‌های پیشوایان خود، با چه سندی پیامبران را متهم به ابراز ادعای "خدایی" می‌کنند، حال آن‌که خدای تعالی صراحتاً در قرآن می‌فرماید: «مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَٰكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ [آل‌عمران/79]؛ برای هیچ بشری سزاوار نیست که خداوند، کتاب آسمانی و حکم و نبوّت به او دهد سپس او به مردم بگوید: "غیر از خدا، مرا پرستش کنید!" بلکه (سزاوار مقام او، این است که بگوید:) مردمی الهی باشید، آن‌گونه که کتاب خدا را می‌آموختید و درس می‌خواندید! (و غیر از خدا را پرستش نکنید!)». 📚پی‌نوشت: [1]. عباس افندی، مکاتیب، کردستان العلمیه: 1330 ق، ج 2، ص 255-254. [2]. احمد حمدی آل‌محمد، دلیل و ارشاد، 126 بدیع، ص 73. [3]. ر.ک: محمد محمدی ری‌شهری، میزان الحکمه، 1404 ق، ج 7، ص 287-282. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍📕وضوی امام علی علیه السلام👆 در کتب معتبر اهل سنت 📕✍ ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
✍📕وضوی امام علی علیه السلام👆 در کتب معتبر اهل سنت 📕✍ 👀ملاحظه بفرمایید 👆👆«و مَسحَ علی رأسه و رِجلَیه» و حضرت مسح کرد بر سرش و دو پایش ⁉️ ⁉️چرا این عمل حضرت را ، که او را افضل صحابه و امت می دانند حجت نیست؟⁉️ ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
بهائیت و ادعای ساختگی بودن اعجاز قرآن... برای ادامه مطلب به لینگ زیر مراجعه فرمایید نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
❌بهائیت و ادعای ساختگی بودن 👈مبلّغان بهائی در راستای انکار برای توجیه عجز پیامبرخوانده‌ی خود، به انکار معجزه‌ی بیانی قرآن کریم پرداخته‌اند. 💠در پاسخ به این شبهه‌ی مبلّغان بهائی می‌بایست گفت: 1⃣اولاً: اگر واقع‌بینانه بنگریم، نشانه‌های آگاهی ادیبان عرب جاهلی را به اعجاز بیانی قرآن درخواهیم یافت. همچنان که "ابن ربیعه بن عامر" (از بزرگ و نام‌دار عرب جاهلی)، فصاحت و بلاغت بی‌نظیر آیات قرآن را ستود و بخاطر همین عظمت بیانی قرآن، پس از مسلمان شدن دیگر شعر نگفت و به قرائت قرآن مشغول شد.[1] 2⃣ثانیاً: بر فرض که کشف اعجاز بیانی قرآن ده‌ها، بلکه صدها سال پس از نزول قرآن مطرح شده باشد، به هیچ‌وجه نمی‌تواند بر ساختگی بودن این وجه از وجوه اعجاز قرآن دلالت کند. چرا که استخراج دیر هنگام یک علم، دلیلی بر عدم وجود اصل آن علم نیست. 📚پی‌نوشت: (1)ر.ک: یاقوت بن عبدالله حموی، معجم الادباء، چاپ اروپا: بی‌نا، بی‌تا، ص 117، 319. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖📖 خوبان و روزه داران عزیز، باهم زمزمه می کنیم دعای روز ششم 👆👆ماه مبارک رمضان 📖📖 ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛️نقد فرقه‌های صوفیه⬛️ ✅ و عِناد با مذهب شیعه 🔸نقل شده است که شِبلی گفت: «ازجمله فِرق عالم که خلاف کرده‌اند هیچ‌کس دنی‌تر (پست‌تر) از و خوارج نیاید، زیرا که دیگران که خلاف کرده‌اند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند. 🔸از این کلام فهمیده می‌شود که: شِبلی را از جمیع کفار پست‌تر می‌دانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نموده‌اند.» 📚 تحفه الاخیار، ص 158 🔹در اینجا شبلی نه‌تنها شیعیان را رافضی معرفی کرده است، بلکه اثبات ائمه اطهار (ع) که ادعای شاگردی آنان را دارند، را کاری بیهوده می‌داند ومی‌گوید که ایشان روزگار خود را در آن تلف کرده‌اند! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جایگاه ملاحسین بشرویه‌ای در بهائیت! ملاحسین بشرویه‌ای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علی‌محمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخوانده‌ی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است! @n_bahaiat @adyannet
مقامی فراتر از پیامبری، برای توجیه رسالت باب و بهاء!.. ادامه مطلب در لینگ زیر مطالعه فرمائید: نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🔰مقامی فراتر از پیامبری، برای توجیه باب و بهاء! ♦️ برای آن‌که بتوانند ادعای پیامبری خود را با آیه‌ی خاتمیت تطبیق دهند، مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای خود مدعی گشته‌اند؛ همچنان که در یکی از این توجیهات می‌خوانیم: «و سلسله‌ی نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره احزاب نازل شده قوله تعالی: «مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ... [احزاب/40 محمّد (صلّی الله علیه و آله) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست؛ ولی رسول خدا و ختم‌کننده و آخرین پیامبران است...» 🔻همان‌گونه که روشن است بهائیان در خصوص توجیه پیامبری پیشوای خود، گرفتار تناقضی آشکار شده‌اند. بدین صورت که آنان از یک‌سو ختم سلسله‌ی پیامبران را به وسیله‌ی حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) می‌پذیرند و از سویی دیگر، مقامی را بالاتر از نبوت و رسالت نمی‌دانند؛ ♻️همچنان که جناب پیامبرخوانده‌ی بهائیت در ایقان گفته است: «اگر تلویح این آیه را ملتفت شوی، می‌فهمی که هرگز مظهری اکبر از انبیاء نبوده و حجتی هم اکبر و أعظم از آیات منزله در أرض ظاهر نشده است».[2] و یا آن‌جا که وی تصریح می‌کند بالاترین درجه‌ای که برای بشر متصور است، رتبه‌ی نبوت است: «قدری تفکر نما... منتها رتبه تکمیل هیاکل بشریه به رتبه نبوت است».[3] ✅بنابراین اگر مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای بشر متصور نیست، پس ادعای مظهریت دیگر چه توجیه دارد؟! و به راستی مظهر نفس غیب الغیوب چه مقامی است؟! آیا این به معنای بازی با الفاظ برای فریب مردم نیست؟! 📚پی‌نوشت: [1]. عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج 1، ص 114. [2]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 159. [3]. حسینعلی نوری، بدیع، بی‌جا: بی‌نا، 1286 ق، ص 119. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
نهی زیارت قبور در آنچه از روایات (علیهم‌السلام) بر می‌آید این است که یکی از راه‌های کسب و تخلیه استرس‌ های روحی، رفتن به و زیارت اهل‌قبور است. (ع) میفرمايد: «قسم به خداى متعال، رفتن شما را [بر سر قبورشان] میدانند و با حضور شما مسرور میشوند و با شما اُنس میگيرند و بهرهمند میشوند». پرواضح است که این علقه و سرور از جانب میت بر شخص نیز منتقل می‌شود، و به‌طور قطع به تجربه‌ی همگان رسیده است که بعد زیارت اهل‌قبور و سروری برای افراد حاصل می‌شود. امّا مهمترين اثر دنيوى زيارت اهل قبور براى انسان، تذكر و يادآورى اين رخداد مهمّ است و اين خود، موجب باز داشتن انسان از بازی هاى دنيوى، مانع انجام كارهاى زشت و ناروا، باعث انجام اعمال و كردار نيك، سبب بى رغبتى و كم خشنودى از دنيا، و زمينه ساز آموزى است. حال سؤالی که مطرح است این است که چرا در عرفان حلقه، زیارت می‌شود؟ 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
اوج در منطقه‌ای مشهور به « » در کوه‌های مشرف به بلوار شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شده حاجات خود در این مکان جمع می‌شوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای می‌آورند! اوج خرافه‌گرایی این عده تا جایی است که با کشیدن خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپه‌ای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن به درختان و … به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند. این افراد معتقدند در زمان‌های دور شخصی که شغلش بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه می‌آورد اما گوسفندانش گم می‌شوند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام می‌دهد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان می‌شود! در این فرد آمده است وی برای پیدا شدن گوسفندانش با چوبدستی خود روی زمین عکس گوسفند می‌کشد و هفت سنگ را به یک نیت روی هم می‌گذارد و را قسم می‌دهد که به مراد دلش برسد و سرانجام در تاریکی شب و به دلیل فرط خستگی به خواب می‌رود و در خواب مولای متقیان(ع) را به خواب می‌بیند که به وی آدرس نوری را نشان می‌دهد که محل گوسفندانش بوده است. پس از این ماجرا وی شغل چوپانی را کنار می‌گذارد و به و روی می‌آورد و از آن به بعد «عارف عابد علی» و آن مکان نیز به «آبادعلی» مشهور می‌شود و وی نیز چون روز سه‌شنبه آن اتفاق برایش رخ داده بود هفت را وقفه می‌کند که به آن مکان رود و به راز و نیاز بپردازد. ! در آداب و رسوم منطقه آبادعلی آمده است که باید بعد از سال تحویل در آن مکان که وقفه‌ی آن عارف می‌باشد حضور پیدا کنند و در ابتدای مسیر به آن تپه نیت کنند و عارف علی را واسطه‌ی خود و خدا قرار دهند. برای برآورده شدن حاجات باید در بین راه هفت سنگ را هرکدام به یک نیت روی هم گذارند و بعد از رسیدن به بالای تپه پارچه‌ی را به درخت آنجا گره زنند و شمعی را برای روشنایی قبر اموات و آن نوری که عابدعلی در آن شب دیده بود روشن و در دل کنند و بر روی زمین و تخته سنگ‌های آنجا تصویر و یا نوشته‌ی حاجت خود را حک کنند. عده‌ای از حاجتمندان نیز به نیتی که عارف علی می‌خواسته است به خانه خدا رود دور آن تپه می‌چرخند و عده‌ای دیگر نیز از آب که آنجاست به نیت و با خود می‌برند. آنچه مسلم است اینکه «سوءاستفاده‌ی عده‌ای سودجو از احساسات و مردم»، « و سست بودن اعتقادات مردم»، «بی‌مسئولیتی مسئولان فرهنگی، » و «سکوت علما و چهره‌های دینی» باعث شده است در چنین منطقه‌ای در شیراز شاهد چنین رفتارهایی باشیم که همگان با شنیدن این اتفاق و دیدن تصاویر آن در و فرو می‌روند! 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈