🌷نقد فرقههای صوفیه🌷
🔺تربیت فرقهای اتباع #صوفیه بر مبنای انحرافی عقاید ایشان، سبب شده تا #دراویش بجای توجه به خداوند و تلاش در جهت کسب رضایت خالق، اهتمام خود را در جهت خرسندی #قطب معطوف دارند!
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
🔻
هخامنشیان با همه عیبهایی که داشتند، اما محال بود که اجازه بدهند کسی به ناموسشان نگاه کند.
اما...
اینجا برخی از آزادیهای یواشکی به جفتک انداختنهای علنی رسیدهاند! خدا بیامرز کورش کبیر اگر زنده بود میداد از 8 جهت اینها را شقه کنند.
🔴تاریخ حقیقی ایران واسلام
♨ @n_bastan 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
#فرقهی_ابرآگاهی مروج #عرفان_سرخ_پوستی
از کسانی که در #ایران مروج عرفان سرخپوستی است، شخصی به نام #محمد_بابایی سرکرده فرقه ابرآگاهی میباشد. بابایی چند سال پیش در شهر #کرج فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر همچون #عرفان_سرخپوستی، #اکنکار و ... است.
وی در سال 91 ازدواج کرد و به آمریکا سفر میکند و سپس فرقهای به نام #وناکی تشکیل میدهد که در این فرقه از #انرژیدرمانی و #ایپنودرمانی استفاده میکند.
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
🌷نقد فرقههای صوفیه🌷
✅ #قطبیت، تَصنّعی است!
🔹#کیوان_قزوینی که مدتها در خدمت اقطاب #فرقه_گنابادیه بوده و از طرف چندین قطب #اجازه_ارشاد داشت و بعدها از تصوف جدا شد، دربارهی #قطب مینویسد:
🔹«از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا میتوانم فتوا دهم که امروز موضوع #قطبّیت وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پُرکن هستند.»
📚#راز_گشا، ص133
🔹این #شیخِ_صوفی ، که مدتی سرسپردهی اقطاب زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیهی #مشایخ سلسله_گنابادیه را تکذیب و همهی آنان را دنیا خواه و جاه طلب میدانست.»
📚همان، ص134
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
با توجه به ارسال پرونده محمدثلاث راننده اتوبوس و عضو فرقه دراویش به واحد اجرای احکام دادسرای تهران، این محکوم که سه مأمور ناجا را به شهادت رسانده، یک قدم تا چوبه دار فاصله دارد.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران: در صورتی که خانواده ها درخواست شان اجرای حکم باشد زمانی تعیین میشود و حکم اجرا خواهد شد.
@n_tasavof
@adyannet
ناقص ماندن کتاب بیان نشان بر چیست؟!⁉️
♦️#علی#محمد #شیرازی پیشوای مسلک #بابیت و #بهائیت، در سال 1264 قمری (با هدف نسخ آیین الهی اسلام)، اقدام به نگارش کتابی با عنوان بیان نمود.[1] وی با تعیین ظهور پس از خود در 1511 تا 2001 سال آینده [2]، کتاب بیان را میزان تا آن زمان معرفی مینماید:
👈 «ان البيان ميزان من عند الله الي يوم من يظهره الله من اتبعه نور و من ينحرف عنه النار [3]؛ به درستی که کتاب بیان میزان است نزد خدا تا روز ظهور من یظهره الله؛ کسی که از آن تبعیت کند به نور خواهد رسید و کسی که از آن منحرف شود در آتش است».
🔰اما اولین نقدی که متوجه این اثر علیمحمد شیرازی است، ناقص ماندن آن است. چرا که به راستی پیامبری که معجزهی خود را تندنویسی میداند [4]، چگونه از تکمیل کتاب آسمانی خود باز میماند؟! چگونه ممکن است خدای حکیم، کسی را مبعوث نماید اما فرصت اتمام کتابش (که قرار است مایهی هدایت انسانها در 2000 سال باشد) را به او ندهد؟! و به راستی در تاریخ کدامیک از پیامبران، چنین سابقهای وجود دارد؟!
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: عبدالحسین نوایی، فتنه باب، بهار 1362، چاپ سوم، ص 238.
[2]. ر.ک: علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، ص 61.
[3]. علیمحمد شیرازی، بیان عربی، ص 3.
[4]. ر.ک: علیمحمد شیرازی، بیان فارسی، باب اول از واحد ثانی، ص 13
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
😳تجلی؛ توجیه #ادعای #خدایی #بهاء!
️مدعی پیامبری بهائیت، در موارد بسیاری ادعای خدایی و حتی خداآفرینی داشته است.[1] از اینرو مبلّغان بهائی برای توجیه این #انحرافات پیامبرخواندهی خود، تجلّی را بهترین راه برای توجیه انحرافات او یافتند؛ همچنان که میخوانیم: «میتوانیم بگوییم در جمله "لا إله إلا أنا" مقصود از ضمیر، مظاهر مقدسه هستند که به این خطاب تکلم میفرمایند؛ زیرا حقیقت مظاهر الهی، حقیقت واحده است و لهذا میگوید: "لا إله إلا أنا". #روح #أعظم، قوه تجلّی به جمیع صور را داراست؛ از این جهت ما میتوانیم بگوییم که مظهر ذات خدا عبارت از خداست و مشاهده مظهر خدا، مشاهده نفس خداست».[2]
اما در پاسخ به این توجیه نویسندگان بهائی میگوییم:
1⃣اولاً: ذات الهی محیط و بینهایت و کُنه او درک نشدنی است؛ لذا چگونه #مخلوق محدودی میتواند خود را مظهر "ذات" خدا بخواند! از اینرو قرآن کریم فرموده است: «... لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ۖ وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ [شوری/11]؛ هیچ چیز همانند او نیست و او شنوا و بیناست».
ثانیاً: پیشوایان الهی همواره با غالیان و کسانی که ادعای حلول خدا در اجسام آنها را میکردند، برخورد شدیدی کرده و از اینرو احادیث بسیاری در نفی غلوّ و غالی وجود دارد.[3]
2⃣ثالثاً: نویسندگان بهائی برای توجیه غلطهای پیشوایان خود، با چه سندی پیامبران را متهم به ابراز ادعای "خدایی" میکنند، حال آنکه خدای تعالی صراحتاً در قرآن میفرماید: «مَا كَانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ ثُمَّ يَقُولَ لِلنَّاسِ كُونُوا عِبَادًا لِي مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَٰكِنْ كُونُوا رَبَّانِيِّينَ بِمَا كُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْكِتَابَ وَبِمَا كُنْتُمْ تَدْرُسُونَ [آلعمران/79]؛ برای هیچ بشری سزاوار نیست که خداوند، کتاب آسمانی و حکم و نبوّت به او دهد سپس او به مردم بگوید: "غیر از خدا، مرا پرستش کنید!" بلکه (سزاوار مقام او، این است که بگوید:) مردمی الهی باشید، آنگونه که کتاب خدا را میآموختید و درس میخواندید! (و غیر از خدا را پرستش نکنید!)».
📚پینوشت:
[1]. عباس افندی، مکاتیب، کردستان العلمیه: 1330 ق، ج 2، ص 255-254.
[2]. احمد حمدی آلمحمد، دلیل و ارشاد، 126 بدیع، ص 73.
[3]. ر.ک: محمد محمدی ریشهری، میزان الحکمه، 1404 ق، ج 7، ص 287-282.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
❌بهائیت و ادعای ساختگی بودن #اعجاز #قرآن
👈مبلّغان بهائی در راستای انکار #معجزات #پیامبران برای توجیه عجز پیامبرخواندهی خود، به انکار معجزهی بیانی قرآن کریم پرداختهاند.
💠در پاسخ به این شبههی مبلّغان بهائی میبایست گفت:
1⃣اولاً: اگر واقعبینانه بنگریم، نشانههای آگاهی ادیبان عرب جاهلی را به اعجاز بیانی قرآن درخواهیم یافت. همچنان که "ابن ربیعه بن عامر" (از #شاعران بزرگ و نامدار عرب جاهلی)، فصاحت و بلاغت بینظیر آیات قرآن را ستود و بخاطر همین عظمت بیانی قرآن، پس از مسلمان شدن دیگر شعر نگفت و به قرائت قرآن مشغول شد.[1]
2⃣ثانیاً: بر فرض که کشف اعجاز بیانی قرآن دهها، بلکه صدها سال پس از نزول قرآن مطرح شده باشد، به هیچوجه نمیتواند بر ساختگی بودن این وجه از وجوه اعجاز قرآن دلالت کند. چرا که استخراج دیر هنگام یک علم، دلیلی بر عدم وجود اصل آن علم نیست.
📚پینوشت:
(1)ر.ک: یاقوت بن عبدالله حموی، معجم الادباء، چاپ اروپا: بینا، بیتا، ص 117، 319.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
⬛️نقد فرقههای صوفیه⬛️
✅ #ابوبکر_شِبلی و عِناد با مذهب شیعه
🔸نقل شده است که شِبلی گفت:
«ازجمله فِرق عالم که خلاف کردهاند هیچکس دنیتر (پستتر) از #روافض و خوارج نیاید، زیرا که دیگران که خلاف کردهاند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند.
🔸از این کلام فهمیده میشود که: شِبلی #شیعه را از جمیع کفار پستتر میدانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نمودهاند.»
📚 تحفه الاخیار، ص 158
🔹در اینجا شبلی نهتنها شیعیان را رافضی معرفی کرده است، بلکه اثبات #ولایت ائمه اطهار (ع) که #صوفیان ادعای شاگردی آنان را دارند، را کاری بیهوده میداند ومیگوید که ایشان روزگار خود را در آن تلف کردهاند!
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
جایگاه ملاحسین بشرویهای در بهائیت!
ملاحسین بشرویهای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علیمحمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخواندهی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است!
@n_bahaiat
@adyannet
🔰مقامی فراتر از پیامبری، برای توجیه #رسالت باب و بهاء!
♦️#سرکردگان #بهائی برای آنکه بتوانند ادعای پیامبری خود را با آیهی خاتمیت تطبیق دهند، مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای خود مدعی گشتهاند؛ همچنان که در یکی از این توجیهات میخوانیم: «و سلسلهی نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره احزاب نازل شده قوله تعالی: «مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ... [احزاب/40 محمّد (صلّی الله علیه و آله) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست؛ ولی رسول خدا و ختمکننده و آخرین پیامبران است...»
🔻همانگونه که روشن است بهائیان در خصوص توجیه پیامبری پیشوای خود، گرفتار تناقضی آشکار شدهاند. بدین صورت که آنان از یکسو ختم سلسلهی پیامبران را به وسیلهی حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) میپذیرند و از سویی دیگر، مقامی را بالاتر از نبوت و رسالت نمیدانند؛
♻️همچنان که جناب پیامبرخواندهی بهائیت در ایقان گفته است: «اگر تلویح این آیه را ملتفت شوی، میفهمی که هرگز مظهری اکبر از انبیاء نبوده و حجتی هم اکبر و أعظم از آیات منزله در أرض ظاهر نشده است».[2] و یا آنجا که وی تصریح میکند بالاترین درجهای که برای بشر متصور است، رتبهی نبوت است: «قدری تفکر نما... منتها رتبه تکمیل هیاکل بشریه به رتبه نبوت است».[3]
✅بنابراین اگر مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای بشر متصور نیست، پس ادعای مظهریت دیگر چه توجیه دارد؟! و به راستی مظهر نفس غیب الغیوب چه مقامی است؟! آیا این به معنای بازی با الفاظ برای فریب مردم نیست؟!
📚پینوشت:
[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج 1، ص 114.
[2]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 159.
[3]. حسینعلی نوری، بدیع، بیجا: بینا، 1286 ق، ص 119.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
نهی زیارت قبور در #عرفان_حلقه
آنچه از روایات #اهلبیت(علیهمالسلام) بر میآید این است که یکی از راههای کسب #آرامش و تخلیه استرس های روحی، رفتن به #قبرستان و زیارت اهلقبور است.
#امام_صادق (ع) میفرمايد: «قسم به خداى متعال، #مردگان رفتن شما را [بر سر قبورشان] میدانند و با حضور شما مسرور میشوند و با شما اُنس میگيرند و بهرهمند میشوند».
پرواضح است که این علقه و سرور از جانب میت بر شخص #زائر نیز منتقل میشود، و بهطور قطع به تجربهی همگان رسیده است که بعد زیارت اهلقبور #بهجت و سروری برای افراد حاصل میشود.
امّا مهمترين اثر دنيوى زيارت اهل قبور براى انسان، تذكر #مرگ و يادآورى اين رخداد مهمّ است و اين خود، موجب باز داشتن انسان از بازی هاى دنيوى، مانع انجام كارهاى زشت و ناروا، باعث انجام اعمال و كردار نيك، سبب بى رغبتى و كم خشنودى از دنيا، و زمينه ساز #عبرت آموزى است.
#نکته
حال سؤالی که مطرح است این است که چرا در عرفان حلقه، زیارت #اهل_قبور #نهی میشود؟
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
اوج #خرافهپرستی در #شیراز
منطقهای مشهور به « #آبادعلی» در کوههای مشرف به بلوار #چمران_شیراز شاهد حضور جمعی از مردم با عقاید خاص است که برای برآورده شده حاجات خود در این مکان جمع میشوند و آداب و رسوم عجیب و غریبی را به جای میآورند!
اوج خرافهگرایی این عده تا جایی است که با کشیدن #حاجات خود بر روی زمین و سنگ، هفت مرتبه دور زدن به دور تپهای در این منطقه، روشن کردن شمع و بستن #پارچهی_سبز به درختان و … به دنبال برآورده شدن حاجات خود هستند.
این افراد معتقدند در زمانهای دور شخصی که شغلش #چوپانی بوده گوسفندان مردم را برای چرا به این منطقه میآورد اما گوسفندانش گم میشوند و برای پیدا شدن گوسفندان اعمالی را انجام میدهد که سرانجام منجر به پیدا شدن گوسفندان میشود!
در #شجرنامهی این فرد آمده است وی برای پیدا شدن گوسفندانش با چوبدستی خود روی زمین عکس گوسفند میکشد و هفت سنگ را به یک نیت روی هم میگذارد و #خدا را قسم میدهد که به مراد دلش برسد و سرانجام در تاریکی شب و به دلیل فرط خستگی به خواب میرود و در خواب مولای متقیان(ع) را به خواب میبیند که به وی آدرس نوری را نشان میدهد که محل گوسفندانش بوده است.
پس از این ماجرا وی شغل چوپانی را کنار میگذارد و به #عرفان و #ریاضت روی میآورد و از آن به بعد «عارف عابد علی» و آن مکان نیز به «آبادعلی» مشهور میشود و وی نیز چون روز سهشنبه آن اتفاق برایش رخ داده بود هفت #سه_شنبه را وقفه میکند که به آن مکان رود و به راز و نیاز بپردازد.
#آداب_و_رسوم_منطقهی_آبادعلی!
در آداب و رسوم منطقه آبادعلی آمده است که #حاجتمندان باید #هفت_سهشنبه بعد از سال تحویل در آن مکان که وقفهی آن عارف میباشد حضور پیدا کنند و در ابتدای مسیر به آن تپه نیت کنند و عارف علی را واسطهی خود و خدا قرار دهند.
برای برآورده شدن حاجات باید در بین راه هفت سنگ را هرکدام به یک نیت روی هم گذارند و بعد از رسیدن به بالای تپه پارچهی #سبزی را به درخت آنجا گره زنند و شمعی را برای روشنایی قبر اموات و آن نوری که عابدعلی در آن شب دیده بود روشن و در دل #نذری کنند و بر روی زمین و تخته سنگهای آنجا تصویر و یا نوشتهی حاجت خود را حک کنند.
عدهای از حاجتمندان نیز به نیتی که عارف علی میخواسته است به خانه خدا رود دور آن تپه میچرخند و عدهای دیگر نیز از آب #چشمهای که آنجاست به نیت #شفا و #تبرک با خود میبرند.
آنچه مسلم است اینکه «سوءاستفادهی عدهای سودجو از احساسات #دینی و #مذهبی مردم»، « #سادهاندیشی و سست بودن اعتقادات مردم»، «بیمسئولیتی مسئولان فرهنگی، » و «سکوت علما و چهرههای دینی» باعث شده است در چنین منطقهای در شیراز شاهد چنین رفتارهایی باشیم که همگان با شنیدن این اتفاق و دیدن تصاویر آن در #بهت و #حیرت فرو میروند!
🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور
♨ @n_erfanha
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈