eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
855 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ پشتیبان تعامل و گفت‌وگو 👤 انسان موجودی است عاقل و متفکر و عملکردش بر اندیشه و تعقل استوار است؛ پس ضرورت حیات اجتماعی، لزوم تعامل فکر را در حیات جمعی مطرح می‌کند و از سویی، شکل‌گیری حیات جمعی و ضرورت سلامت و بقای آن در زمینه نسیان و غفلت و خطاپذیری اندیشه و عملکرد انسان ضرورت وجود شبهات و نقدها را مطرح می‌کند. 💥 نبود فضای تعامل فکری و ابزار نظارت و شبهات موجب شکل‌گیری عقده‌های روانی و سپس دودستگی و تعارض‌های اجتماعی می‌شود که سرانجام نظام را ساقط خواهد کرد. ❌ توقف رشد و خلاقیت انسان‌ها و ضایع شدن استعدادها از اثرات دیگر نبود فضای تعامل است. البته حدود این آزادی را باید عقل، شرع و قانون مشخص کند. ✍️ سیده سهله تقوی 🆔 @farhang_puya
❓ وظیفه علما؟ 💢 طبق روایات عالم وقتی می‌بیند عده‌ای مشغول بدعت‌گذاری در دین خدا هستند، باید تصریح کند که براساس اطلاعات من سند و مدرکی برای چنین حرف یا عملی نیست؛ در واقع همان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است و چه منکری از منکرات وهابیان بالاتر؟ ❌ هنور هم خون مسلمانان در عراق و افغانستان و پاکستان، به ویژه در ایام محرم ریخته می‌شود؛ چون می‌گویند این عزاداری‌ها شرک است. گاهی فقط می‌گویند حرام است اما گاهی می‌گویند این مظاهر شرک است! گویا شما به تقدیس ائمه و غلو در آنان معتقد هستید و امام حسین (ع) را خدا می‌دانید. 🔰 با توجه به این مسائل و روایات طبیعی است علما شیعه به مقابله به وظیفه خود در راه مقابله با این بدعت‌ها و فرقه‌های انحرافی عمل کنند. 🎙 حجت‌الاسلام یوسفی غروی 🆔 @farhang_puya
💢 قرارداد استکباری 💠 ملاک تمایز تعامل سیاسی سازنده با تعامل سیطره‌ای این است که در تعامل سیاسی علاوه بر عدم وجود اجبار٬ داده‌ها و ستانده‌ها از طرفین است و توازن نیز دارد. برخلاف سیطره که داده‌ها و ستانده‌ها از یک طرف است و توازن نیز ندارد. هر قدر میزان داده‌ها و ستانده‌ها نامتوازن تر باشد عمق سیطره را بیشتر نشان می‌‌دهد. 📌 تعاملی که در برجام اتفاق افتاد از این نوع تعامل است؛ زیرا نظام سلطه درآمدهای حاصله کشورما از فروش نفت و غیره را در بانک‌ها بلوکه کرده است و بعد از ما می‌خواهد در صورت تعطیلی فعالیت‌های خود در حوزه هسته‌ای و... مقداری از درآمدهای خودمان را به ما برگرداند! این تعامل برخلاف رابطه تعاملی است که داده‌ها و ستانده‌ها از طرفین است این دیگر بازی برد٬برد نیست٬ بلکه بازی باخت باخت برای ما و برد برد برای طرف مقابل ما است! ✂️ برشی از یاداشت سید عبدالمجید اشکوری در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
✅ دختران دخترند و پسران پسر 🌱 در آغاز زندگی هر فرد از هر جنسیتی شرایط زندگی یکسان به نظر می‌رسد؛ اما رفته رفته متفاوت شده و هر هویتی اقتضای خاص خود را می‌یابد و در این وضع مهم‌ترین مسئله این است که دختر احساس زنانگی خود را کاملا حفظ کند و پسر غرور مردانگی‌اش را. 🌸 دختران به واسطه برخورداری از ظرافت و لطافت خدادادی ظرفیت بسیار بالایی برای محبت دیدن و محبت کردن دارند. بی‌دلیل نیست که در اسلام توجه خاصی به ویژگی لطافت و نیاز محبت دختران سفارش فراوانی کرده است. تا آنجا که حتی توصیه شده است اگر به بازار رفتید چیزی خریدید پیش از پسران برای دختران بخرید. ✨ در جهت مقابل درباره پسران از این حقیقت نباید غافل شد که ایشان مردان آینده‌اند. اکرام و گرامی داشتن پسران بیش از اینکه به معنای ناز و نوازش آن باشد به معنای دادن فرصت‌ها و اعتماد به ایشان در حد امکان و در جهت تقویت عزم و اراده است. آنها باید بتوانند در کشاکش مرارت‌ها و ناسازگاری‌های اجتماعی چرخ‌های زندگی را بدون احساس سرخوردگی بچرخانند. 🖋محمد لطیفی|‌ 🆔 @farhang_puya
✳️ پاسبان حرم دل 💠 حضرت آیت‌الله حق‌شناس (ره): 💥 هر قدر می‌توانید بکوشید تا توجه و داشته باشید؛ در هر ساعت و دقیقه. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: عمری بر در خانه‌ی دل نشستم و به‌جز پروردگار، احدی را در آن راه ندادم. چون ، حرم خداست. 📙 مواعظ، ج ١، ص ۵۵ 🆔 @farhang_puya
⛔️ یا از شمار روحانیت اصیل خارجند! ✍ حجت‌الاسلام علی‌اکبر عالمیان: 💢 از منظر امام خمینی (ره) روحانیت اصیل همان روحانیت متعهد و انقلابی است؛ روحانیتی که حافظ دیانت و اسلام است. روحانیتی که شغل و مسئولیت انبیا را پذیرفته و حافظه شریعت و مبلغ رسالت و قوانین وحی به مردم می باشند. 🔺 در اندیشه ایشان، علمای منفعل یا محافظه‌کار از شمار روحانیت اصیل خارجند، به همین دلیل بر سر این طیف از روحانیت فریاد برآورده و می‌گویند: «وای بر این علمای ساکت! وای بر این نجف ساکت! وای بر این قم ساکت! وای بر این اسلام! ای علما! ساکت ننشینید؛ امروز سکوت، همراهی با دستگاه جبار است. سکوت نکنید!» 🆔 @farhang_puya
✳️ جنگ برای ما یک نعمت بود 🖌 مرتضی رضائیان فیروزآبادی: ✅ من امروز بر این عقیده‌ام که مقتدرترین افراد در مصاف با آن همه توطئه‌ها و خصومت‌ها و جنگ‌افروزی‌هایی که در جهان علیه انقلاب اسلامی است، معلوم نبود موفقیت بیشتری از افراد موجود به دست می‌آوردند. 🔰 یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب به خصوص از حوادث ۱۰ سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه مغلوب و شکست‌خورد نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما گردید دشمنان در تحمیل آن همه خسارت چیزی به دست نیاوردند. 🔚 البته اگر همه علل و اسباب را در اختیار داشتیم در جنگ به اهداف بلندتر و بالاتر می‌نگریستیم و می‌رسیدیم ولی این بدان معنا نیست که در هدف اساسی خود که همان دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود مغلوب خصم شده‌ایم. هر روز ما در جنگ برکتی داشته‌ایم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ایم. 🆔 @farhang_puya
💠 انقلابی مایه سربلندی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🎥 پای کارآمدن سینمای هالیوود در فتنه‌ها 💢 هنگامی که قرار باشد شورش در سه شکور ایران، عراق و لبنان گ
💥 جوکر، فیلمی که مخاطب را دعوت به می‌کند! (قسمت اول) ✍ کمیل مومنی: ⚡️ در ماه اکتبر (مهر ماه) بود که سینمای هالیوود خبر از اکران فیلمی با نام «جوکر» داد. فیلمی که به سرعت در و حتی در و دوبله و پخش شد. در ایران با گذشت تنها چند هفته، جوکر تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌ها شد. 🔙 جالب این‌که در برخی از سکانس‌های این فیلم خشونت به اوج خود می‌رسد و فرد خشن یا همان جوکر به عنوان یک قهرمان به جامعه معرفی می‌شود؛ قهرمان جامعه‌ای سیاه که مردمانش به خاطر سیاست و فساد سیاستمداران و هم‌چنین بی‌رحمی به یکدیگر به این تاریکی و سیاهی محکوم می‌شوند. ⭕️ شخصیت اول فیلم، دلقکی است که قصد خنداندن مردم را دارد و البته از یک بیماری روانی نیز رنج می‌برد. او در این مسیر مورد آزار و اذیت دیگران به خصوص قشر مرفه و سرمایه‌دار جامعه قرار می‌گیرد و رفته‌رفته بیماری روانی‌اش به جنون تبدیل می‌شود؛جنونی خشن که باعث می‌شود دست به قتل و جنایت بزند و بعد از آن به جای این‌که از کار خود پشیمان باشد، برعکس احساس رضایت کند!! 🆔 @farhang_puya
❓ وظیفه عملی ما در برابر نعمت دیگران ✅ وقتی توجه کردیم به این‌که اراده الهی فقط برای شخص من نیست و همه کسانی که بتوانند با اراده خودشان تکامل پیدا کنند، خدای متعال می‌خواهد که آن‌ها را به کمال برساند، پس هر نعمتی به هر کس دیگری هم داده باشد ما حق نداریم آن نعمت را تضییع کنیم. چه رسد به این‌که آن را از بین ببریم وقتی توجه پیدا کنیم که نعمت‌های دیگران می‌تواند در آینده ما هم منشاء کمالی شود و ما مثلاً از مال یا علم آن‌ها بهره‌مند شویم، نعمتی روی نعمت برای من تحقق پیدا می‌کند. 🔰 پس هم حفظ اصل نعمت، هم شکر نعمت، هم استفاده از نعمت، هم تلاش برای رشد نعمت، همه این‌ها خیر هستند و وظیفه عملی ما محسوب می‌شود و هر چه در جهت ضد این‌ها باشد متصف به شرور می‌شود. ↙️ همان‌طور که شرور غیر اختیاری ابتدایی، زمینه را برای اختیار خوب یا بد انسان فراهم می‌کند، شرور اختیاری هم می‌توانند زمینه را برای انتخاب‌های مطلوب یا نامطلوب فراهم کنند. ❇️ درباره این موضوع مسائل زیادی هست که من یک مجموعه کامل و منظم از آن‌را در جایی سراغ ندارم و حتماً از ضعف و کمبود مطالعات بنده است ولی به هر حال در آیات قرآنی مباحث زیادی در این زمینه‌ها مطرح شده که بسیار قابل توجه و آموزنده است و متاسفانه ما از این نعمت‌های قرآنی درست استفاده نمی‌کنیم و زمینه محرومیت را برای خودمان و برای دیگران فراهم می‌کنیم. 💠 حضرت علامه مصباح‌یزدی (ره) 🆔 @farhang_puya
♨️ مادامی که مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است 💠 حضرت آیت‌الله جوادی آملی: 💢 در گام دوم وظیفه داریم خطرهایی که متوجه نظام و انقلاب است را بررسی کنیم و در این راستا نقش مهمی خواهیم داشت. داشتن یک رهبر خود یک طرف موضوع است، رهبر حتی اگر حضرت علی (عليه‌السلام) باشد مادامی که مردم در نباشند شکست قطعی است پس باید با همه وجود تلاش کنیم نخست دین به اسارت نرود و دوم این‌که مردم از دین جدا نشوند. 🆔 @farhang_puya
💢 آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در بعد مشارکت اجتماعی (بخش اول) 🖌 محسن مومنی: ⭕️ در اکثر انقلاب‌های تاریخ معاصر علی‌رغم نقش مردم در انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب حضور مردم کمرنگ شده و نظام انقلابی به دیکتاتوری تبدیل می‌شود؛ اما در انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) علی‌رغم قدرت و نفوذی که داشت حضور مردم را در صحنه هم‌چنان حفظ کرد و این حضور تا به امروز نیز ادامه دارد. 💯 قطعاً بعد از پیروزی انقلاب و ورود به عرصه نهادسازی، مردم نقش مهمی را داشتند چرا که بار تمامی ساختارهای انقلابی بر دوش مردم بود. حضور مردم در کمیته‌ها و پایگاه‌های بسیج، جهاد سازندگی، کمیته امداد، حضور مردم در نمازهای جمعه و در راس تمامی این‌ها حضور مردم در جبهه‌های جنگ یکی از بارزترین مصداق‌های در دوران جمهوری اسلامی است. ❌ هر تلاشی که موجب غیبت مردم از صحنه اجتماع شود آسیبی جدی برای انقلاب وارد خواهد کرد. در دوران بعد از جنگ تحمیلی و در زمان سازندگی نیز این مردم بودند که کشور را ساختند. 🆔 @farhang_puya
✅ بررسی بیانیه گام دوم بر مبنای مفاهیم آینده‌پژوهی و از منظر فقه (بخش اول) 🖌 محمدحسین علیجان‌زاده: ⭕️ هفت محور اساسی و مهم در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نقش سازنده مردم و جوانان در آینده انقلاب از مهم‌ترین نکات بیانیه گام دوم است: 1⃣ علم و پژوهش 2⃣ عدالت و مبارزه با فساد 3⃣ معنویت و اخلاق 4⃣ عزت ملی و روابط خارجی 5⃣ اقتصاد 6⃣ استقلال و آزادی 7⃣ سبک زندگی 💢 این بیانیه در واقع نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی است که افق خود و در امتداد آن پیوستن به ظهور منجی موعود حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواحنا له الفدا) را ترسیم می‌کند. سه اصل مهم (آرمان‌های انقلاب، بازخوانی کارآمدی انقلاب، تعیین چشم‌انداز و مسیر آینده) در این بیانیه سه ضلع یک استوانه مخروطی شکل را برای صعود به قله تمدن اسلامی نشان می‌دهد که حرکت و سیر آن به صورت دورانی و رو به بالا است. ⁉️ سوال اساسی در این است که نقش مردم چگونه تعیین‌کننده رسیدن به این افق است؟ بر این اساس باید بیانیه گام دوم انقلاب و نقش اساسی مردم به عنوان موتور پیش‌برنده آن اولاً بر مبنای و در مرحله دوم از منظر تحلیل گردد. 🆔 @farhang_puya
💢 دشمن، مستحکم در باطل خویش ⭕️ اگر بخواهیم علیه وهابیت فعالیت کنیم باید نخست یک آسیب‌شناسی جدی درباره کارهای خودمان داشته باشیم و ببینیم چرا وهابیت با این‌که فرقه‌ای باطل، خرافی و خشن است این‌گونه پیش‌رفت کرده است ولی شیعه با این‌که تنها مذهب منطبق با آیات قرآن و سنت رسول‌اکرم (ص) است، نتوانسته این‌چنین رشد کند. ✅ امیرالمومنین (ع) میفرمایند: تعجب می‌کنم از باطل که با آن شاخصه‌های باطلش این همه پیشرفت دارد ولی شما در مذهب حق‌تان این همه ساکت و بی‌تحرک هستید. ✍️ حجت‌الاسلام حسینی قزوینی 🆔 @farhang_puya
⁉️ نا اهلان را با انقلاب چکار؟! 🚫 آنان که در میانه راه از انقلاب بریده‌اند به واقع از اول هم انقلابی نبودند بلکه هم‌چون کنه به پیکر انقلاب چسبیده بودند تا خون انقلاب را بمکند و به هواهای نفسانی خود دست یابند. ⛔️ این قماش افراد تا آن‌جا که اوضاع برایشان مساعد بود و توانستند با سوء استفاده از نام و نشان انقلاب به فکر تامین منافع و مصالح شخصی و گروهی و حزبی باشند؛ خود را انقلابی و حتی در مواردی صاحب انقلاب جا زده‌اند. ‼️ اما همین که ایام و حرکت انقلاب به مرادشان نگذشت دست از انقلابی بودند شستند و گاه تا آن‌جا کج‌اندیش شدند که گویی هیچ انقلابی در بین نبوده است و هیچ امام این انقلاب را رهبری نکرده و هیچ ولی‌امر هدایت آن را بر عهده نگرفته است. 🖋 سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya
📌 فقط همین یک تکلیف مانده ‼️ آقایان تمام تکلیف‌ها را به جا آوردند و عمل کردند، فقط یک تکلیف مانده و آن جمهوری‌ اسلامی را به هم زدن؟! 💢 تمام تکلیف‌هایی که بر ما و شما متوجه است، چه از قشر نویسندگان، روشنفکران و جبهه‌ها و نهضت‌ها و سایرین، تمام تکالیف فقط منحصر به این شده است که این جمهوری اسلامی را در خارج از کشور طور دیگری که هست نمایش بدهید و مردم را دعوت کنید که برخلاف جمهوری اسلامی شورش کنند؟! 🔚 دیگر همه چیز درست شده است، فقط این یکی مانده؟! در وقتی که سرتاسر ایران آشوب‌گران مشغول آشوب هستند، منافقان مشغول فعالیت هستند و ابتلا به جنگ با قدرت‌های بزرگ داریم مملکت ما آن‌جا مبتلا به جنگ است و در داخل مبتلا به این دستجات مختلفی است که بهانه اسمش شماها در خیابان‌ها می‌ریزند. 🎙 امام خمینی (ره) 🆔 @farhang_puya
💠 زمزمه هستی 🔆 به اعتقاد شهید آوینی هنر «ناله عشق» و «زمزمه هستی» است که نه عقل و نه خود آگاهان را به مقام عشق راهی نیست. این است که گره مشکل را می‌گشاید و عقل در معضلات گرفتار است و کار هنر نیز بیشتر با عشق است تا با عقل. 🔰 این هنر به واسطه به مقام عشق راه دارد چنان که در نگاه شهید آوینی، هنرمند اهل شهود و حضور است و لاجرم هنرش مبتنی بر الهام از غیب است. ⛔️ البته این الهام نباید با آن وحی خاصی که مختص انبیا است، مشتبه شود. این الهام در تناسب با مراتب روحی هنرمند است. 🖋 زهرا مروستی 🆔 @farhang_puya
🔰 ملاک‌های یک تعامل سیاسی 🌐 یکی از ملاک‌ها در تمایز یک تعامل سیاسی سازنده از تعامل سیطره این است که، در تعامل سیاسی، نهایت یک کنش بین‌المللی توسط سیاست‌مداران یک کشور به تحقق اهداف ملی، بالا رفتن سطح قدرت ملی و تامین امنیت ملی و حفظ و گسترش منافع ملی منجر می‌شود. ⭕️ بر خلاف سیطره سیاسی که نهایت کنش بین‌المللی یک کشور به عدم تحقق مولفه‌های فوق می‌انجامد و زمینه‌های وابستگی کشور را فراهم می‌آورد. 💠 به گونه‌ای که کشور سلطه‌گر می‌تواند اقدامات سلطه‌گرانه خویش را نسبت به کشور هدف افزایش دهد. در تعاملات صحیح نه تنها قدرت بازیگری کاسته نمی‌شود بلکه تلاش نمی‌شود بلکه تلاش می‌شود این قدرت افزایش یابد. 🖋 سید عبدالمجید پیش‌بین اشکوری 🆔 @farhang_puya
👤 علوم انسانی، تابع جهان‌بینی است 🕋 مراد از علوم انسانی به سعادت رسیدن انسان است در این صورت باید بگوییم این سعادت تابع تصوراتی است که ما از انسان داریم. 📌 تصوری که از انسان در جهان‌بینی الهی است با تصوری که از انسان در جهان‌بینی مادی وجود دارد، متفاوت است. علوم انسانی الهی نمی‌تواند با علوم انسانی مادی یکی باشد و نتایج آن‌ها نیز متفاوت است. ✳️ در شناخت خاصی از انسان داریم و انسان را موجودی مادی نمی‌دانیم که هستی‌اش با تولد آغاز و با مرگ پایان پذیرد. مرگ را پایان هستی انسان نمی‌دانیم بلکه آغاز زندگی ابدی گسترده‌تری می‌دانیم. 📝 دکتر غلام‌علی حداد عادل 🆔 @farhang_puya
♨️ عوامل سقوط و انحطاط جامعه از دیدگاه نهج البلاغه ⭕️ عدم اطاعت و فرمان‌برداری از رهبر صالح جامعه ✅ به اهل‌بیت پیامبرتان بنگرید از آن سمت که آنان گام بر می‌دارند منحرف نشوید و قدم به‌جای قدم‌شان بگذارید. آن‌ها هرگز شما را از جاده هدایت بیرون نمی‌برند و به پستی و هلاکت باز نمی‌گردانند. 📌 اگر سکوت کنند سکوت کنید و اگر قیام کردند قیام کنید. از آنان پیشی نگیرید که گمراه می‌شوید از آنان عقب نمانید که هلاک می‌گردید. 📝 علی‌اکبر عالمیان، خطبه 97 🆔 @farhang_puya
🔰 مرد زمان خویش باشید 📌 لحظه را باید شناخت، نیاز را باید دانست. بفرمایید کسانی که در کوفه دل‌هاشان پر از ایمان به امام حسین بود، به اهل‌بیت محبت هم داشتند، اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند؛ همه‌شان هم به شهادت رسیدند، پیش خدا هم ماجورند؛ اما کاری که باید بکنند، آن کاری نبود که آن‌ها کردند لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. 🖇 اگر کاری که توابین در مدتی بعد از عاشورا انجام دادند، در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می‌دادند اوضاع عوض می‌شد؛ ممکن بود حوادث، جور دیگری حرکت بکند. شناسایی لحظه‌ها و انجام کار در لحظه‌ی نیاز، خیلی چیز مهمی است. 🎙 بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری در دیدار عمومی مردم چالوس و نوشهر (۱۳۸۸/۰۷/۱۵) 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در بعد مشارکت اجتماعی (بخش اول) 🖌 محسن مومنی: ⭕️ در اکثر انقلاب‌های تا
💢 آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در بعد مشارکت اجتماعی (بخش دوم) 🖌 محسن مومنی: ✅ تاکنون هر کجا دشمنان دست به فتنه‌انگیزی زده‌اند مردم با حضور گسترده خود بساط آن‌ها را جمع کرده‌اند. حضور و نقش مردم در دفع فتنه کوی دانشگاه در تیرماه ۷۸، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۹ دی در سال ۸۸ و پایان دادن به فتنه هشت ماهه دشمن و فتنه‌گران، حضور مردم در اجتماعات عظیم در دفاع از رهبری و نظام اسلامی بعد از اغتشاشات سال های ۹۶ و آبان ماه ۹۸ نمونه‌های بارزی از نقش و مردم در جامعه است. 🔻 اما در این بین از نکاتی که موجب آسیب به حرکت اجتماعی شود نیز نباید غفلت کرد: 💯 عدم ارتباط میان نسل انقلابی ابتدای انقلاب با نسل‌های بعدی یکی از آسیب‌های جدی است. اگر نسل‌های اولیه انقلاب نتوانند آرمان‌ها و اهداف انقلاب را به نسل بعدی منتقل کنند بیم آن می‌رود که در عرصه مشارکت‌های اجتماعی با تنزل روبرو شویم! 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💥 جوکر، فیلمی که مخاطب را دعوت به #شورش می‌کند! (قسمت اول) ✍ کمیل مومنی: ⚡️ در ماه اکتبر (مهر ماه
💥 جوکر، فیلمی که مخاطب را دعوت به می‌کند! (بخش آخر) ✍ کمیل مومنی: 🔺 زیرا نه با خنداندن مردم بلکه با کشتن آن‌ها، نامش بر سر زبان‌ها افتاده و معروف شده. قانون به دنبال یافتن اوست و مردم نیز که از ظلم سرمایه‌داران کشورشان به تنگ آمده‌اند از او الهام گرفتند و مانند جوکر نقاب بر چهره می‌گذارند و در اعتراض به کوچه‌ و خیابان‌ها می‌ریزند و دست به غارت، تخریب و شورش می‌زنند. هنگامی که مخاطب این فیلم را تماشا کند در پایان فیلم حس هم‌زاد پنداری با جوکر پیدا می‌کند و مایل است تا مانند جوکر اعتراض خود را اعلام کند. ♨️ نکته جالب این‌که همزمان تبلیغ فراوانی نسبت به فیلم جوکر در فضای مجازی نیز صورت گرفت. هشتگ «» در بسیاری از پیام‌ها به چشم می‌خورد و برخی از فعالان فضای مجازی نیز برای تحریک هرچه بیشتر مخاطبین خود نوشته بودند: 🔻 اگر نسبت به معترض هستید، فیلم جوکر را ببینید!! البته تاثیر فضای مجازی در این اغتشاشات به مراتب بیش‌تر از سایر رسانه‌ها بوده است که به علت قطع اینترنت سایر ابزارهای رسانه‌ای سعی داشتند تا جای آن را پر کنند. 🆔 @farhang_puya
💪 ایران، رهبر منطقه 🔹 برخلاف برخی تبلیغات موج‌آفرین غرب علیه نظام جمهوری اسلامی، ما به اصول خود به‌شدت پایبند است و به مرزبندی خود با رقیبان و دشمنان خود به‌شدت حساسیت دارد. در همین راستا به موارد زیر توجه فرمایید: 📝 نشریه فرانسوی لوموند دیپلماتیک در تاریخ 6 تیر 1394 می‌نویسد: ایران قدرت برتر منطقه با مردمی با فرهنگ و مرزهای امن است. این نشریه با اشاره به این‌که ایران هم اینک قدرت غالب منطقه است نوشت: ایران کشوری با مرزهای امن، مذهبی، دارای قومیت‌های متفاوت و با فرهنگ و از لحاظ زبانی همگون پسند است. 📌 استاد دانشگاه سیدنی در مصاحبه‌ای گفت: چهل سال درخشان ثابت کرد رهبری منطقه برازنده ایران است. ✍️ سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya