eitaa logo
هادیانه ها
688 دنبال‌کننده
564 عکس
186 ویدیو
29 فایل
بیشتر از #اخلاق، #تربیت، #فقه_تربیت و مسایل #طلبگی و #حوزوی می نویسم ... #محمدهادی_قراباغی طلبه و استاد حوزه علمیه قم دانشجوی دکتری فقه تربیت دبیر کمیته فقه تربیت موسسه فقهی مصباح الهدی @H_Gharabaghi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ گزارش کرسی آزاداندیشی ✍ سرخط عرایض بنده در این جلسه 1⃣ مقدمه: مرور *تصویر اعتکاف ایده آل* در احادیث، بیانات بزرگان، آداب و احکام و فاصله اجتماع دانش آموزی در اعتکاف با آن 2⃣ مرور اعتکاف امسال حدود ۳۷۵ هزار دانش آموز که ۶۰ درصدشان دختران بودند 3⃣ قاعده توجه به از پذیرش دانش آموزان در اعتکاف و مبتنی بر آن توجه به وضعیت و برگزاری صحیح آن سوال_ آیا اگر هزار نفر دم در خانه باشند و شما امکان عهده داری نداشته باشی آیا باید دعوت کنی؟ 4⃣ تفکیک مرحله ثبوت و اثبات در اظهار نظر درباره سراسری__ خلاصه نظر حقیر👇 در مقام اثبات حالا که جو اقبال بالاست +تولید نرم افزار + آموزش نیروی انسانی تربیتی + زمینه سازی اعزام نیروها بر دمیدن بر شور اعتکاف اولویت قطعی دارد و تا آمادگی در این عرصه فراهم نشده نباید بر جو و شور موجود دمید 5⃣ توجه به ها از جمله: 🔹 تجربه های بعضا تلخ به دلایل مختلف منجر به سوختن قالب ناب اعتکاف می شود و آمار علمی دقیقی هم متاسفانه نداریم 🔹 آسیب های تربیتی جمع نوجوانی بدون مربی آگاه 🔹 نبود پایش مناسب برای تعیین میزان اقبال این کودکان(ابتدایی دوره دوم) و نوجوانان به اعتکاف، در سال های جوانی ( که ضرورت و فهم اعتکاف بیشتر درک می شود) 6⃣ مروری بر رسمی راهبردی ده ساله اعتکاف و توجه به درج دو چالش نبود و و نیز ضرورت ستاد با نهادهای مرتبط که در چشم انداز و بیانیه سند ذکر شده پ ن: صوت جلسه در پست بعدی به اشتراک گذاشته می شود @hadianeha
آزاد اندیشی؛ اعتکاف دانش آموزی اعتکاف یا اردوی درون مسجد.mp3
36.22M
🎙صوت کرسی آزاداندیشی مدرسه علمیه ملاصادق 🔹 حجت‌الاسلام صالحی دبیر دبیرخانه اعتکاف دانش آموزی کشور 🔹 حجت‌الاسلام قراباغی دبیر کمیته فقه تربیت مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی ۱۱ بهمن __ ۱۹ رجب @hadianeha
✅ یک رویداد انگیزه بخش 💡پیشنهادی برای اساتید و مدیران ✍ یکی از های رایج بین طیفی از طلاب، درباره ضرورت و ملموس نبودن فایده دروس جاری است این ابهام خود یکی از عوامل کاهش و بی رغبتی به درس خواندن شده است 🔹 برای حل باید مجموعه عوامل(مادی و معنوی و اجتماعی و...) شناسایی شده و پاسخ مناسب بگیرند 🔹ابهام مذکور و ملموس نبودن فایده علوم و دروس رایج نزد طلبه یکی از عوامل جدی بی انگیزگی است که با ها و برنامه های متنوع حل شدنی است 🔹 *یکی از راهکارهای مناسب*، طلاب با های واقعی یا شبه واقعی دادگاه ها است و تمرین رسیدگی به این پرونده ها طبق قوانین متخذ از فقه و قواعد فقهی است که در و خوانده می شود 👈این مواجهه علاوه بر افزایش دقت در فهم مطالب و افزایش نشاط علمی، زمینه افزایش احساس مفید بودن را فراهم می کند 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 🔰 اخیرا پس از اتمام کتاب متاجر و کتاب دین لمعه در مدرسه ، آزمون طراحی شد و طلاب در یک رویداد رقابتی، به صورت گروهی در جایگاه پرونده قرار گرفتند و با استفاده از قواعد کتاب لمعه مشغول رسیدگی به پرونده شدند ⚖ 👌در این که حقیر مباشر آن بودم، *علاوه بر ، دقت های ذهنی و پیگیری های علمی در میان بسیاری از مخاطبین مشهود بود* 🔹مثل این تجربه در قالب های متنوع و در فرصت های گوناگون، می تواند کمک خوب و بی بدیلی باشد جهت اغراض مذکور پ ن: تصویر پیوست مربوط است به تلاش برخی گروه ها در رویداد علمی مذکور @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکان دهنده از امام کاظم ع درباره ع بودن 👌 👈... *شیعه فقط کسی است که رفتار او تایید کننده گفتارش باشد* ‌🤲الهی که به حق آن باب الحوائج خودما و نسل ما از شیعیان واقعی مولا باشیم @hadianeha
آقایون خانم ها... جانمونید... اصحاب ، از زمان حیاتشان دست به دامان باب الحوائج بودند 🔹🔹🔹 🔹🔹 🔹 حدیث شیرینی دارد از حضرت موسی بن جعفر ع تقاضای دعایی کرد و آقا صلواتی فرستاد و آنچه خواسته بود برایش از خدا خواست و خدا مو به مو دعای حضرت رو اجابت کرد حماد خانه خواسته بود و همسر و خادم و فرزند و حج هر ساله و به همه اش رسید پ ن: متن اصلی این روایت شیرین را به عربی در تصویر بخوانید👌 متن ترجمه را در لینک زیر بخوانید https://noo.rs/yaek1 @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا صاحب الزمان تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحمی، چه عنایتی! حال خوش صبح نیمه شعبان گوارایتان @hadianeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه خاص علامه طباطبایی برای قبل از ورود به 👌 🔹یافتن و بستن روزنه ورود شیطان 🔹 چگونگی یافتن این روزنه 🔹پیشنهاد شروع چله گیری از قبل ماه مبارک 🔰اللهمّ إن لم تکن غفرتَ لنا فی ما مضی من شعبان فٱغفر لنا فی ما بقیَ منه... @hadianeha
✨ما باور داریم که اندیشمندان مجتهد اسلامی برای کنشگران تربیتی ناگفته‌های زیادی دارند؛ نکته‌های نابی که اگر به شکلی کاربردی مطرح شوند، راهگشا خواهند بود. 🔻در «باور» بنا داریم؛ آیات و روایات تربیتی را همراه با دیدگاه‌های اندیشمندان مجتهد اسلامی عرضه کنیم. 👈 این البته همه ماجرای «باور» نیست؛ «معرفی کتاب با رویکرد تربیتی»، «قالب‌‌های تربیتی»، «روان‌شناسی در ترازوی نقد» گوشه‌های دیگری از مطالب گوناگونی است که به آنها می‌پردازیم... 🔰«باور» خانه‌ای است برای تمام کنشگران تربیتی؛ مربیان، معلمان و والدین. ✨با ما همراه شوید👇👇👇 🆔 @Bavar_tarbiat
✍ ما در موسسه در هر سال برنامه ای برگزار می کنیم به نام هدف این برنامه آشنایی مخاطب از وضعیت عرصه و تربیت در کشور است 🔹امتیاز این برنامه این است که بار پژوهشی آن معمولا بر عهده خود طلبه هاست و با تسهیل گری و هدایت گری اساتید کار به ثمر می نشیند 🔹روز ارایه خروجی ها و مناظره ها و داوری کارها اوج جذابیت و نشاط این برنامه است؛ امسال این جلسه پس از چندماه کار پژوهشی، صبح تا ظهر جمعه گذشته توسط طلاب جدیدالورود موسسه برگزار شد پ ن: جلسه تربیت کشور از دریچه دوربین و قلم داور مدعو (استاد حامد مبینی_ قائم مقام سازمان مدارس صدرای کشور) در تصاویر پیوست @hadianeha
✍استفاده از خوب است ولی نباید محور و پایه شود و نباید جای را بگیرد و نمی تواند جای با مسأله هر فرد را متناسب با روحیات او بگیرد 🔹در مسائل مختلف تربیت دینی از جمله بحث حجاب و نماز و ... شاهد این عملکرد ناشیانه بودیم بلافاصله بعد از دیدن یک مثال زیبا طیفی از معلمان، والدین و مربیان شروع به استفاده بی ملاحظه از آن می کنند 🔹طبیعی است که خیلی راحت کار به بازخورد منفی می کشد کافی است رندی پیدا شود و مثال را نقض کند (و مثلا به جای مقایسه 🍊 با پوست و پوست کنده، با 🍌 چنین آزمایشی انجام دهد! ) __ آن وقت به قول ترک ها شما می مانی (باخا باخا !) @hadianeha