کشکول ناب حوزوی
💥نگرانی #امام خمینی (ره) از عملکرد اهل علم: 🔹«همیشه نگران آن هستم که مبادا این مردمی که همه چیزشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️فکر میکردید یه روزی دربارهی حوزههای لاکچری صحبت کنیم؟ چرا باید بعضی علما حوزه علمیه اشرافی بسازند؟! نظر طلابو بشنوید👆
⚠️رهبر معظم انقلاب:
اشرافیگری روحانیون، برایشان مضرّ است. آلوده شدن به برخی از پیرایهها و ظواهری که در زندگی معمولی مردم، عادی است، برای روحانیون مضرّ است. طلبه و روحانی، بایستی ساده باشند و مظهر سادگی روحانیت هم، سادگی طلبگی است.
✍پ.ن: ای کاش به جای ساخت مدارس اشرافی، کمی به معیشت طلاب و مستضعفین توجه بیشتر می شد!
#مبارزه_با_اشرافی_گری
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
هدایت شده از رادیو سداد
حرفهای اساسی - قنبریان.mp3
6.18M
برگزیده ای از تازه های نشر کتاب
#معرفی_کتاب
🌼کشکول ناب حوزوی🔻
🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
#مجالسات_علما حضرت آیت الله #علوی_گرگانی (ره) و مرحوم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی (از #علمای_ت
⚡عکسی جالب از دفتر مرحوم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی در تهران
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از طلاب پاسخگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر #مستند "بازگشت گمورا"
♦️«بازگشت گمورا»، روایتگر روند عادیسازی فساد جنسی و مشروعیت آزادی جنسی در غرب، ازسال ۱۹۲۰ میلادی تاکنون است.
🔹در این مستند، تأثیر عقاید زیگموند فروید و آلفرد کنزی بر بروز ابتذال، اباحۀ فساد جنسی، مصرفزدگی، تنوعخواهی و سرایت آن به مسائل جنسی درمیان مردمِ آمریکا، بررسی میشود.
عادیشدن خودکشی و بروز بیماریهای روانی در میان مردم آمریکا، برخی از نتایج شیوع بیبندوباری در این کشور است که تحتتأثیر سیاستهای پشتپردۀ آمریکاست. در بخشی از این مستند، فساد جنسی «جان اِفکندی»، رئیسجمهور سابق آمریکا و رابطۀ جنسیاش با «مِرلی مونرو» روایت میشود.
این مستند با بررسی سینما و مرور قوانین سانسور در سینمای آمریکا، تأثیر این صنعت بر وضعیت سبک زندگی مردم آمریکا را تحلیل میکند.
🔸تهیه کننده :
سید جمال عودسیمین
📽مشاهده و دانلود مستند👇
در تلوبیون
در کانال آپارات ما
#زن
#نقد_غرب
#پاسخ_به_شبهات_زنان
💯رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
🌼 @tollabe_pasokhgoo 🌹
کشکول ناب حوزوی
🎤استاد #زمانی_قمشه_ای: 🔸يك گلايه از حوزه هاي علميه دارم آن کم توجهی یا شاید بتوان گفت بی توجهی به ك
🔺منظومه شیخ حر عاملی!؟
🎙استاد #مفیدی یزدی:
از چیزهایی که برای من خیلی عجیب بود برخورد به شرح حال صاحب وسائل بود. صاحب وسائل نمی شود بگویند: اخباری اما محدث بزرگی بودند؛ اصولی نیستند.
حتی در مقدمه وسائل چاپ آل البیت، دیدم آورده اند که در مشهد که ایشان بودند قضاوت می کردند طلبه ای آمد شهادت داد حکم کردند طبقش بعد از مدتی به ایشان خبر دادند که این طلبه، زبده الاصولِ شیخ بهایی می خواند. حکمشان را نقض کردند؛ گفتند طلبه ای که اصول می خواند من طبق شهادتش عمل نمی کنم. یعنی این طور محدثِ قوی در محدث بودن و اصولی نبودن؛کتابی هم دارند فی اصول الائمه یعنی حتی اصول را هم طبق روایات بیان کردند.
خب این طور شخصی که این طور متصلب در علوم و محافظت بر علوم و این هاست برخورد کردم به قلم خودشان در امل الآمل شرح حال خودشان را که می گویند آخرین گامی که برایم طی شد از آن جهلهای در ارتباط با هندسه، این بود که مرحوم صاحب وسائل در امل الآمل در شرح حال خودشان میگویند: من فلانی هستم این کتابها را نوشتم، بعد در ضمن مؤلفاتشان میگویند دو تا منظومه دارم؛ منظومه فی مدائح اهل البیت علیهم السلام، و منظومه فی اصول الهندسه. حالا یک کسی میگوییم یک زمانی جوانی بوده و شعری گفته است، یک وقتی است در کتاب خودشان در شرح حال خودشان، این را می گویند؛ معلوم میشود منظومه را روی حساب گفتند. تا آخر هم قرص بودند در اینکه خوب است.
خب من این را دیدم گفتم این منظومه صاحب وسائل کجاست؟ پرس و جو کردم، بعداً دیدم یک نسخه ای ظاهرا نقل کردند از کتابخانه مرحوم آقای حکیم که در نجف است؛ نسخه خطی. ما دیگر ذهنمان منصرف شد که حالا به کتابخانه آقای حکیم و نجف چطور دسترسی پیدا کنیم؟ گاهی که کسی را می دیدم می گفتم اگر کسی با کتابخانه در تماس است این نسخه منظومه صاحب وسائل در هندسه را پیگیری کند.آخر ایشان چه کار کردند؟ هیچ کس نه خبر دارد.نه استنساخ شده است.نه کسی آن را درس داده است.واقعا ببینید این قدرناشناسی نسبت به کار یک عالم بزرگ است.
در همین مباحثات این جا یک دفعه دیگر این را تکرار کردم که صاحب وسائل چنین منظومه ای دارند.فردایش یکی از آقایان آمدند که من پی دی افش را در اینترنت پیدا کرده ام.به خط خودشان هم هست.گذاشتند و دیدیم فقط نسخه جا به جا شده بود.صفحاتش به هم ریخته بود.نسخه ناجوری بود.شاید هم آب رفته بود.گفتیم عجب این خط خودشان است اما خیلی نسخه ناجور است.
من بعد از فرمایش ایشان امکانات جستجو زیاد شده بود چند سال گذشته بود.انگیزه ای شد دنبالش رفتم.رسیدم به یک سایت سلفی مال سنی ها به نظرم اسمش التراث است. عنوانش است: «منظومه فی الهندسه للرافضی محمد بن الحسن الحر العاملی صاحب الوسائل». نسخه پی دی اف در سایت سنی ها تراث آن جا برخورد کردم. دانلود هم اجازه داده بود. دیدم چه نسخه خوبی.به خط خود صاحب وسائل.بسیار عالی.
حالا این آمد چند سال است حالا ما که سنمان گذشته… این یک بار پیاده شود استنساخ شود، فایلش مباحثه بشود. این ها خیلی عجیب بود برای ما که این طور علما کارشان را انجام داده بودند زحمات را کشیده اند ولی این برهه دویست سیصد سال اخیر قدردانی از زحمات نشده است. از حوزه ها رفته است. طلبه ده سال ۵ سال در حوزه است اسم خیلی از این ها را نشنیده است.
🌐لینک برخی دروس حوزوی ریاضی و طب و هیئت👇
https://eitaa.com/riaziath
دروس هیئت و نجوم و ریاضیات در تلگرام👇
https://t.me/Astrology786
#شیخ_حر
#ریاضیات
#تمدن_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
. ♻️ لحظاتی که نمیتوانید پنهان کنید 🔰حمید رسایی: معمولا در دو مجلس جریانات سیاسی با یکدیگر تلاقی م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️بنده روی مساله فتنه حساسم!
🎤 #رهبر معظم انقلاب:
بنده تقسیم بندی اصولگرا و اصلاحطلب و... را قبول ندارم اما روی فتنه حساسم.
عده ای در مساله فتنه[سال۸۸] سردمداری می کردند
تبرّی از شعار "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" لازم بود که در آن روز نکردند!
آن وقت الان دم از امام هم می زنند!
✍️پ.ن: آنهایی که نسبت به فتنه گران ۸۸ بغض و نفرت ندارند یعنی نسبت به آرمان های انقلاب و امام (ره) سست هستند.
#فتنه۸۸
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
Asl-Tasnif-Ketab.mp3
790.5K
💥تفاوت سه اصطلاح «اصل»، «تصنیف» و «کتاب»
🎤آیتالله #شبیری_زنجانی
خارج #اصول 1395/11/19
#علوم_حدیث
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
فلسفه و اصول.pdf
866.8K
📙 #مقاله "تبیین دیدگاههای انتقادی امام خمینی در استفاده از روش فلسفی در علم اصول"
💧چکیده💧
رشد هر دانش از جمله علم اصول که از مهمترین ابزارهای استنباط محسوب میشود، علاوه بر نوآوری نیازمند نقد و اصلاح مداوم آن دانش است و نوآوری و نقد علم نیز تنها با حرکت بر اساس مبانی روششناختی آن علم میسر است. یکی از معضلات علم اصول در دو قرن اخیر، خلط روش تحقیق در فلسفه بهعنوان یک علم حقیقی با روش تحقیق در علم اصول بهعنوان علمی اعتباری است. حضرت امام خمینی از اصولیانی است که با تمام توان به نقد روششناختی این آمیخت نادرست پرداخته است. پژوهۀ فرارو در همۀ آثار اصولی ایشان (شامل چهارده جلد آثار دستنگاشت و تقریرات شاگردان) استقرا کرده و انتقادات ایشان را در این زمینه گردآوری و در تحلیلی آماری مشخص کرده نقد حضرت #امام در این مسئله متوجه مرحوم #آخوند_خراسانی است. همچنین در این تحقیق، مبانی نظری الگوی روششناختی یادشده تبیین و به برخی اشکالات وارد بر ایشان در این موضوع نیز پاسخ داده شده است
#اصول
#فلسفه_اسلامی
#زوائد_اصول
🔺بسیار مهم و مفید🔻
🌹کشکول ناب حوزوی👇
🌸 @kashkolenab
«جنّة آمد آية الله را مقام»
ماده تاریخ وفات آیة الله العظمی #حاج_شیخ عبدالکریم حائری (ره)
✍سروده آیت الله آخوند ملامحمد جواد صافی (ره)
در عزاي صدر اعلام فخام * يافت حصن محکم دين إنفصام
حجّة الإسلام آقا حاج شيخ * آية الله زمان، فخر انام
جانشين حجّة يزدان پاک * رونق شرع نبيّ، دين را قوام
آه از اين روزگار پر خطر * داد از اين دهر پر شور و ملام
اي دريغا ز اين همه علم و عمل * و آن همه تدريس و آن نطق و کلام
خواست تاريخ وي از صافي خِرَد * تا بگويد مصرعي در آن تمام
دو فکند و صافيش تاريخ گفت: * «جنّة آمد آية الله را مقام»
📚محضر آفتاب، نکوداشت آیتالله العظمی #صافی_گلپایگانی(ره)/ بهکوشش: محسن اکبری شاهرودی
#شعر
#تراجم_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از حمید رسایی
32.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ آقای محسنی اژهای شما مردم را ناامید کردید/
خطابه شنیدنی حمید رسایی درباره #محاکمه_روحانی
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/rasaee
eitaa.com/rasaee
💥نادره شجاعت
🎙آیت الله #شبیری_زنجانی :
آقای خمینی دل قوی داشت و در شجاعت جزء نوادر قرون و در این جهت مشابه مرحوم #مدرس [و البته استادش مرحوم شاه آبادی] بود که در شجاعت نادرهای بود. انسانهای شجاع طرز فکرشان با انسانهای معمولی متفاوت است. لذا فکر انقلاب در دیگران وجود نداشت.
📚 جرعهای از دریا ؛ ج ۳ ص ۶۶۳
#امام
#خاطرات_علما
🔹کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔺#نکاتی_از_الغدیر (1)
🔅در معرفی سید حمیری (شاعر بلندآوازه ی فضائل علوی ) نوشتند:
[کان یُملّه الحضور فی محتشد لایُذکر فیه آل محمد صلوات الله علیهم و لم یأنس بحفلة تخلو عن ذکرهم.]
حضور در جمعی که از آل محمد - درود الهی برآنان باد - در آن یاد نمی شد، دلگیرش می نمود و با مجلسی که از یاد ایشان خالی بود، انس نداشت.
🔻و چون در محفلی سخن از موضوعات دیگر رفت، سید مجلس را ترک کرد و گفت :
انی لأکره أن أطیل بمجلس
لاذکر فیه لفضل آل محمد
لا ذکر فیه لأحمد و وصیه
و بنیه، ذلک مجلس نطفٌ ردي
من خوش ندارم ماندن در انجمنی را به درازا کشم که در آن یادی از فضیلت های آل محمد علیهم السلام نرود، و ذکری از احمد و وصی و فرزندانش نباشد؛ چرا که آن مجلسی ناپاک و بی ارزش است.
💢 #علامه_امینی در ستایش حمیری می نویسد: سخن امام صادق علیه السلام در تجلیل سید، او را بسنده است که فرمود :
"أنت سیّدُ الشعراء"
📚 الغدیر ج 2،ص 242 و 243
💥۳۰ روز تا عید بزرگ غدیر خم💥
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺المخالفة مع علم الكلام؟! ✍️آیت الله احمد #عابدی: حيث إنّ التعقّل و التفكير من أخصّ امتيازات الشي
💥كلام شيعه تحقير شدنى نيست!
✍دكتر رضا داورى اردكانى
🔹گرچه شغلم معلّمى فلسفه است و اهل فلسفه اصولاً علم كلام را در مرتبه اى پايين تر از فلسفه مى دانند، من در صفت "متكلّم" نه فقط هيچ تحقيرى قصد نكرده ام، بلكه بر عكس، به شرحى كه خواهم گفت، بزرگى و قدر و عزّت در آن مى بينم.
🔸فلاسفه و اهل فلسفه غالباً نام و عنوان "متكلّم" را مخصوصاً وقتى كه در آراى ايشان بحث كرده اند، كم و بيش با بى اعتنايى يا با تحقير آورده اند... امّا وقتى در اينجا از "متكلّم" سخن مى گوييم، مرادمان اشخاصى از طائفه اشعرى يا فرقه معتزلى نيست، و البته كه فلاسفه با اشاعره هيچ نوع مناسبت و سنخيّتى نداشته اند و با معتزله هم در همه جا موافق نبوده اند.
🔹ولى كلام شيعه با فلسفه وجوه مشترك بسيار داشته و متكلّمان متأخّر شيعه تقريباً همگى فيلسوف بوده اند.
🔸وقتى فيلسوف لفظ "متكلّم" را با تحقير به زبان مى آورد، معمولاً به ماهيّت علم كلام كارى ندارد؛ بلكه صورتى از علم كلام و بعضى آراى كلامى را در نظر دارد.
🔹ولى اگر علم كلام را فهم و ادراك اصول دين و اثبات عقايد دينى و دفاع از ديانت در مقابل مخالفان بدانيم، ديگر جايى براى تحقير نمى ماند...
📚كلام جديد؛ مبانى و آموزه ها، ص ١١١.
پ.ن: البته همین تعریفی هم که اقای داوری اردکانی کردند از علم کلام ، تعریف ناقص و ضعیفیه! علم کلام ابعاد گسترده تری داره
#کلام_اسلامی
#تاریخ_کلام
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔺#نکاتی_از_الغدیر 2⃣
افسوس و حسرت علامه امینی
🔰 #علامه_امینی در مقدمه ج۲ الغدیر ، به تبیین جایگاه و اهمیت شعر و ادبیاتِ فاخرِ مکتبی، نزد بزرگان دین می پردازد و می فرماید :
"کانوا یحتفظون بهذه المغازی بالتألیف فی الشعر و فنونه، و یعدّونه من واجبهم کما کانوا یؤلـّفون فی الفقه و سایر العلوم الدینیة..."
فقیهان امت چنانکه در فقه و دیگر علوم دینی قلم می زدند، در زمینه شعر و فنون آن هم به تألیف می پرداختند و آن را از وظائف واجب خویش می شمردند.
🔹بنگرید که شیخ بزرگوار ما، کلینی صاحب کافی کتابی داشته باعنوان "ما قيل من الشعر فی أهل البیت". شیخ #صدوق نیز دارای کتاب شعر است. و معلم امت شیخ #مفید نگارنده ی کتاب "مسائل النظم" است و سرور طائفه ی امامیه ، #سید_مرتضی علم الهدی دارای دیوان و تالیفاتی در زمینه ی فنون شعر است. جز اینها بسیاری دیگر از فقیهان والامرتبه را نیز می توان یاد کرد.
🔸علامه در ادامه به اهتمام برخی از فقهای معاصر شیعه همچون علامه #بحرالعلوم ، #کاشف_الغطاء و #میرزای_شیرازی در تجلیل از ادبیات فاخر و شعرای نامدار و برجسته اشاره می کند.
"هناک قصد السيد المجدّد زیارة السيد حیدر و ناوله المبلغ المذکور بکل حفاوة و تبجیل و قبّل ید شاعر أهل البیت"
صاحب فتوای تنباکو خود به دیدار سید حیدر حلی رفت و مبلغ صد لیره با تکریم فراوان به او تقدیم نمود و دست آن شاعر اهل بیت را بوسید.
♦️ و در پایان می نویسد:
"و لیس هذا المجمل الا نفثة مصدور و لهفة متحسّر ..."
این مختصر تنها درد دلی و آه و حسرتی است بر وضع امروزمان که این مهم از یاد رفته است... دیگر نه فقیهی همانند آن فقیهان یافت گردد و نه شاعری همچون آن شاعران ... ولا رأی لمن لایُطاع!!!
📚الغدیر ج۲،ص ۲۴،۲۳،۲۲
💥۲۹روز تا عید بزرگ غدیر خم💥
#شعر
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💎گعده "فقه ولائی و کاستی های فقه و اصول فعلی" 🎤استاد: آیت الله سید احمد #مددی #اصول #فقه_ولائی #نق
✍خلاصه جلسه گعده " فقه ولایی "
🎤آیت الله سید احمد #مددی
🔸فقه و اصول موجود چه کاستی هایی دارد؟
اکثریت اهل تسنن برخورد های متفاوتی با حکومت دارند (ازجمله ابوحنیفه قائل به قیام مسلحانه بود و...) ، مع ذلک معتقد بودند امر حکومت به حاکم واگذار میشود چون حکومت را تابع بیعت می دانستند و خودشان را فقیه می دانستند نه ولی امر . این زیربنای اختلاف فقه آنها با فقه ماست.
اصولی را که ابوحنیفه وضع کرد در شان فقیه بود و شان فقیه نزد آنها استنباط بود . متاسفانه بعدها که اصول در شیعه آمد ، طبیعتا برای اینکه استاندارهای اصولی زمان را رعایت کند، همین اصول فقه استنباطی بود. درحالیکه فقه شیعه اساسا ولایی و استنباطی است.
ولایت را در اصول فقه متعرض نشدند. من بحث #ولایت_فقیه را ذیل اجتهاد و تقلید در دوره اول اصول متعرض شدم. فقه ولایی در خیلی مسائل اصول تاثیر گذار است بخصوص تعارض.اصول ما نقص کلی دارد و آن این که اصول فقه ولایی در آن نیامده است.
طرح ۵ فقیه تراز اول بعنوان متمم قانون اساسی مشروطه (و بعدها شورای نگهبان) بخاطر این بود که در فقه ولایی چه کنیم. در ابتدای اسلام در اهل تسنن #شورا (نظام شورایی) وجود داشت (امرهم شوری بینهم) که در در شیعه جا نیافتاد. مجلس شورای اسلامی الان ما شورا (بعنوان یکی از مصادر تشریع در مقابل قرآن و سنت و عقل و اجماع) نیست ، بلکه مشورت است. در الإحکام ابن حزم جزء مصادر تشریع اهل تسنن است .
خلاصه تا دقیقه ۱۳
🔹مابقی خلاصه در حد ذکر عناوین :
- دو بخش اصلی اصول در عامه
- ترتیب اصول متاخر شیعه
- زیربنای حجج به معنای مصادر تشریع
- مبدا قیاس و اجماع
- اراضی خراجیه عراق
- مالیات بیت المال اصلی بود
- مباحث اموال از مباحث اصلی فقه حکومتی است.
- ما درباره اموال کتاب نداریم، رساله خراجیه ابویوسف انواع اموال را متذکر شده.
- آنچه ما در ولایت فقیه درباره اموال گفتیم.
- خیلی باید کار کنیم در فقه حکومتی.
- فقه اهل بیت فقه ولایی بود.
🔹سوالات حضار : از دقیقه ۲۴ به بعد
در جواب سوال اول درباره تاثیرات فقه ولایی نکاتی فرمودند:
- کتاب الاحکام السلطانیه ، کتاب معالم القربة فی أحکام الحسبة
- عنوان بحث فقه ولایی بود نه حکومتی، یکی از شئون ولایت حکومت است.
- حکم ولائی شخصی
- حدیث بنی الاسلام علی خمس در بخاری
- یکی از مظاهر ولایت حکومت است.
- عامه (و قدمای شیعه) تزاحم ندارند، همه را تعارض فهمیدند.
- فقه ولایی توسعه ای دارد در اصول و فقه .
- روایت مفصل دسته بندی منابع مالی و هزینه ها در تحف العقول
- رساله ای در باب اموال از موسی بن جعفر
- رساله ی ابویوسف
- دومی دو مصدر تشریع اضافه کرد
- قیاس یعنی فضاسازی نه تمثیل منطقی
- اجماع : مجمع مشورتی ۳۰ نفری زمان دومی
- زیربنای قیاس و اجماع ، ما برخی احکام را در قرآن و روایات رسول نداریم
- مسائل تصویب
- استصحاب در حکمیه: ابتدا بین اصحاب ما حجت نبود
- #استصحاب هم شبیه قیاس است
در جواب سوال دوم : از دقیقه ۴۹
- علی بن یقطین
- صاحب وسائل یک فقیه اخباری است
- اصل اولی در هر مساله حکم کلی است نه شخصی
- خیلی از روایت ما جنبه استفتا دارد
- مسائل الرجال
- ولایت شخصی برای فقیه
- منطقه الفراغ : حکم الزامی در کار نباشد
سوال بعدی :
- مشروطیت
- از شورا مشروطه خواهان مشورت می فهمیدند : شاورهم فی الامر
- سقیفه تقابل دو تفکر شورایی (نظام حقوقی اجتماعی) و ولایی است
- اولین جمهوری اسلامی در اندونزی سپس بنظر موریتانی و بعد پاکستان و بعد ایران .
- امرهم شوری بینهم در دین نبود ، در مصالح اجتماعی
- نظام قانونی قدیمی مثل المسله
- رفع ید از سنن زمان اولی و دومی
- #اراضی_خراجیه
- رساله خراجیه هایی که نوشته شد
- ارض عراق در زمان ساسانیان خراجی میشود
- مالیات زمین
- متعه آیا حکم ولائی است یا استنباطی
سوال بعدی :
- افتاء در شیعه ولایت نیست ، از مصادیق رجوع به عالم است
- ولایت فقیه در صفویه
- حکومت شیعی اهل تولی تبری از صفویه تا الان ۵۳۴ سال قمری
- شیخ حر : صرف محدث نبودن
- کارهایی که برای فقه و اصول ولایی باید انجام دهیم
- فارق بین مساله فقهی و قاعده فقهی و قاعده اصولی
- گرفتن اموال از حکومت های غیرشیعی (با قبول عدم مشروعیت آنها)
- کار الان ما خیلی زیاده
- اساس روح قوانین اروپا
- بعید نیست در انبیای سابق دخالت نبوت در ملک نبوده باشد
- یکی از شئون خاتمیت دخالت وحی در تمام شئون جامعه است
- شب مبعث
- شان جعل و تشریع پیامبر را گفتیم فقه ولایی
شان تلقی وحی را گفتیم فقه استنباطی
- تعارض شدید بین حنبلی ها و حنفی ها
تا دقیقه ۱۱۹ عناوین بیان شد.
استاد مددی در جلسه ۴۸ دوره خارج اصول جدید شان به فقه ولایی اشاره ای فرمودند👉
صوت جلسه گعده فقه ولایی👉
#فقه_ولائی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab