eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
6.3هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
768 ویدیو
381 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی، کتاب، علما، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺فیلمی از آیت‌الله سیدهدایت‌الله مسترحمی(ره) ویدئوی بالا بخش کوتاهی از دوربین پشت‌صحنه استودیو و پخش‌ شبکه تلویزیونی سیمای مالواجرد در نوروز ۸۹ می‌باشد مرحوم آیت الله مسترحمی علاوه بر تالیفات متعددی که داشتند مثل کتاب نصایح لقمان حکیم و ترجمه موتمر علمای بغداد ، به تبلیغ در شهرهای مختلف و ساخت حسینیه و کمک به مستمندان می پرداختند و همین ها باعث محبوبیت ایشان در بین مردم شد. مجلس‌ ختم و یادبود شب‌هفت آیت‌الله مسترحمی حسن‌آبادی امروز پنج‌شنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵:۴۰ الی ۱۷:۰۰ به آدرس ذیل برگزار می‌گردد شهر مقدس قم : خیابان صفائیه، بین کوچه ۲۳ و ۲۱ حسینیه شهدا 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥توصیه مهم به طلاب ✍آیت الله ابراهیم #امینی(ره): 🔹يكي از عوامل مهم موفقيتِ يك طلبه، انتخاب هدف روش
سؤال: آیا پژوهشگر شدن در زمینه فقه و اصول، فایده‌ای دارد؟ این سوال عده ای از فضلا است.احساس می‌کنیم برای کسی که به دنبال مرجع تقلید شدن نیست، نوآوری در عرصه پژوهش‌های فقهی و نوسازی شیوه اجتهاد، امری بی‌فایده باشد. زیرا نهادهای دولتی و عموم مردم جامعه از مراجع عظام، تقلید می‌کنند و کاری با نظرات ما ندارند؛ بنابراین تلاش‌های علمی ما اثری نخواهد داشت. این عامل سبب شده تا دوستان به فکر هجرت به رشته‌های دانشگاهی و ورود به عرصه علوم انسانی هستند تا بلکه موثر تر باشند. ✍پاسخ استاد رفیع پور: خیر این‌گونه نیست که اثرگذاری فقهی منحصرا دست مراجع تقلید باشد و بقیه فقها و فقه پژوهان بی خاصیت و معطل باشند. البته که هرکس به اندازه دانش و اعتبارش اثر گذار خواهد بود و یک پژوهشگر فقهی نباید انتظار و توقع داشته باشد که خود را با یک مرجع تقلید جا افتاده مقایسه کند! اوّلاً علما و فقهای معاصر، به ادبیات فقهی موجود در میان پژوهشگران توجه دارند و مثلاً اگر بخواهند نظری بر خلاف نظر مشهور ارائه کنند، اگر مقالات و آثار متعددی همگام با نظر آنان تولید شده باشد، دست خود را باز می‌بینند و جرأت ابراز نظرشان را پیدا می‌کنند. یا اگر بخواهند برخلاف مشهور مطلبی را بیان کنند وقتی به ادبیات تولید شده معاصران مراجعه کنند ممکن است متوقف شده و احتیاط کنند. بنابراین پایان‌نامه‌های فقهی، مقالات، یادداشت‌ها و آثار فقهی منتشر شده تأثیر قابل توجهی در تعدیل و حساسیت‌زدایی از جامعه علمی برای پذیرش نظرات فقهی جدید یا محکم کردن و حساس کردن جامعه دینی دربرابر بی انضباطی فقهی خواهد بود. دارد. از بحثهای خوب موضوع شناسی(در معنای عام آن) که امروز کمک بزرگی به استنباطات فقها می کند، می گذرم که روشن است. بحثهای فقهی آیات مطهری، جعفری، بهشتی، موسی صدر، مصباح یزدی، مؤمن، مهدوی کنی، امینی، ضیاء آبادی و امثالهم (رحمهم الله تعالی) که از دوران جوانی و میانسالی تا پیری امتداد داشته _با وجود اینکه مرجع تقلید رسمی نبودند_ همه در این راستا ارزشمند بوده و هست و در ادبیات فقهی و فضای جامعه دینی و حتی زمینه افتای فقهای معاصر کم و بیش اثرگذار بوده و هست. نفوذ و تأثیر گذاری فقهی و اجتماعی برخی از افراد نامبرده از برخی از دوستان مرجع تقلیدشان به هیچ وجه کمتر نبوده است. از فقها و فضلای معاصر به جهاتی نام نبردم چون ممکن است اسم برخی از قلم بیفتد و سبب کدورت شود. ثانیاً باتوجه به گستردگی مسائل فقهیِ مورد ابتلاء جامعه از یک سو و نیاز به تبیین منطقی و مستدل و ادبیات اقناعی در جامعه دینی مخاطب، بسیاری از نهادها و مؤسسات و عده زیادی از نخبگان به دنبال پژوهشگاه‌ها و پژوهشگران و مشاوران صاحب نظر فقهی هستند که بتوانند حکم شرعی را در عرصه‌های تخصصی به صورت دقیق تر و مستدل کشف و بحثهای اقناعی کنند. این مراکز پروژه‌های فقهی و مسائل متعددی را برای فقه پژوهان و مجتهدان جوانتر مطرح و انتظار پاسخ دارند‌ و همچنین جامعه نخبگان در ارتباط با سروران محترم به دنبال گفتگو‌ و رسیدن به دلیل اجمالی و اقناع فکری مناسب هستند. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز فقهی قوه قضاییه و دبیرخانه شورای نگهبان و نیز دبیرخانه خبرگان رهبری و امثال آنها از جمله مراکزی هستند که کارهای مهم و موثری را در حوزه فقه با فضلای حوزه پیش برده اند و این روند کمابیش ادامه دارد. بنابراین نا امید نباشید! توصیه می‌شود که ابتدا بر فقه و اصول عمومی و کلیات اجتهاد تسلط پیدا کنید و آن‌گاه در یک یا چند عرصه را تخصصی فقه مثل فقه هنر، فقه خانواده، فقه پزشکی، فقه امنیت، فقه هسته‌ای، فقه محیط زیست، فقه تربیت و... مشغول به کار پژوهشی شوید و آثار تولید کنید و شک نکنید که اگر کار خوبی انجام بدهید و ارتباطات اجتماعی درستی هم داشته باشید، به لطف خدا موفق خواهید شد. ورود در عرصه علوم انسانی هم کار ساده و بسیطی نیست و توان فکری و اجتهاد جدی لازم دارد که بحثش مفصل و خارج از حوصله کنونی بنده است. موفق باشید. پاسخ به پرسش جمعی از فضلای درس خارج حوزه علمیه قم ۱۴۰۰/۹/۲۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💠 خرید و فروش همه ی کتب دینی حوزوی 🛑 فروش تموم کتاب های ✅ کتاب یار مخزن تموم کتاب های حوزوی و دینیه 🔴 از هر کتابی که بخوای هم‌ موجوده هم 📚 هرکتاب حوزوی و دینی که لازم نداشتی بیا کانال بفروش یه نگاه بکن 👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/259915835C3aad75b1df
کشکول ناب حوزوی
💥ارتداد فقط از روی یقین و عناد محقق می شود ✍ آیت الله العظمی #سبحانی: 🔹در مورد مرتد نيز قاضى شرع ت
🔺تفاوت ارتداد عنادی و ارتداد اعتقادی ✍آیت الله العظمی : گاه ناآگاهانه و بر اثر وساوس مبلغان گمراه و یا اشتباهاتی که در مطالعات برای او روی داده، با اسلام وداع می گوید و به سوی کفر می رود، بی آن که هیچ سوء نیتی داشته باشد. گاهی آگاهانه و از روی عناد و دشمنی با اسلام مخالفت می کند، چنان نیست که در تشخیص حق اشتباه کرده باشد. 📓مجلة مکتب اسلام (مرداد 1363) ص16 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺تفاوت ارتداد عنادی و ارتداد اعتقادی ✍آیت الله العظمی #مکارم_شیرازی: گاه ناآگاهانه و بر اثر وساوس
پاسخ_های_متفاوت_به_حکم_مرتد-.pdf
حجم: 756.6K
📕 "پاسخ های متفاوت به حکم مرتد" ✍استاد محمدحسن قدردان قرامکلی 🔻ارزیابى نهایى: در این مقاله هشت دیدگاه مورد تحلیل و ارزیابى قرار گرفت که وجه مشترک آنها سه نکته ذیل است: 1 ـ اکثر فقها طرفدار تقیید انکار ضرورى دین به علم هستند که لازمه آن ایستا ماندن حکم مرتد در صورت جهل به ضرورت است; 2 ـ حکم اولیه مرتد شبهه دار رفع شبهه او از راه گفت وگو و استدلال است; 3 ـ مشروعیت اجراى حکم مرتد در مرحله آخر وابسته به اذن حاکم شرع است. بر این اساس که هر سه امر مورد تایید خمینى و آیت الله خامنه اى به عنوان حاکمان شرع قرار گرفته است, نمى توان به صرف انکار یک ضرورى دین, صاحب آن را محکوم به ارتداد و قتل کرد, چرا که نخست باید روشن شود که آیا شخص عالم به ضرورى بود یا نه؟ آیا وى داراى شبهه است یا نه؟ آیا در مقابل شبهه, براهین منطقى و عقلى اقامه شده است یا نه؟ در صورت اثبات نکات فوق و این که مرتد در حال عناد است, مشروعیت حکم قتل وى منوط به اجازه حاکم شرع مى باشد و در صورت اقدام خود سرانه, حاکم شرع متخلف را به مجازات عمل خود مى رساند. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺بیانات شیرین مرحوم آیت الله محمدحسن (زالی) در مورد فطرت و عشق در عرفان اهل بیتی 📽فیلم کاملتر👉 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
15.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پیشـــرفتِ‌ مردم‌پایه، همان عــــدالت است. 🎤استاد محسن قنبریان 🔻پیشـــران‌های توسعه در دنیـــای امــروز، «بخش خصــوصی» است که جایی برای عـــدالت نمی‌گذارد. در بهتـــرین حالت یک «عـــدالت پینه‌دوزانه‌‌ی دولـــت رفاهی» تعریف می‌کنند تا عــــدالت را به آن سنجاق کنند. ❇️مسأله‌ی ما «پیشـــرفت‌ِ همراه‌با عدالت» است که درواقع همان «پیشـــرفتِ‌مـــردم‌پایه» است. یعنی «همه‌ی مـــردم ایـــران» در پیشرفت دخیل باشند که این خود همان عدالت است. 🔻مطالبه‌ی رهبری از شـــورای نگهبان مبنی بر تأسیس «مــــرکز رصـــد عدالت» برای سنجـــش عــــدالت در قوانــــین کشور به‌خصوص برنــــامه‌های توســـعه بر زمین مانده است. 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
❓نماز آیات اگر فرادا خوانده شده دوباره همان شخص می تواند امام جماعت بایستد؟ ✅پاسخ آیت الله : جایز نیست نماز آیاتی را که فرادا خوانده ، امامت کرده و اعاده نماید. منبع 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔺️جایگاه فلسفه در اصول در نگاه حضرت آیت الله 📚الرافد فی علم الاصول ، تقریر مباحث اصول آیت الله العظمی سیستانی به تقریر سید منیر الخباز ، ص ۱۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔺آیت الله سید محمدحسین میرسجادی(ره) (نوه مرحوم آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی) و آیت الله غروی علیاری(ره) هر دو بزرگوار از بودند 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
11.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوءاستفاده استیون از تئوری ادعایی M در کتاب طرح بزرگ برای آفرینش از هیچ! که مورد انتقاد پروفسور راجر پن رُز، فیزیک‌دان انگلیسی و برنده جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ میلادی، قرار می‌گیرد. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab