eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
572 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺آیت الله سید محمدحسین میرسجادی(ره) (نوه مرحوم آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی) و آیت الله غروی علیاری(ره) هر دو بزرگوار از بودند 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوءاستفاده استیون از تئوری ادعایی M در کتاب طرح بزرگ برای آفرینش از هیچ! که مورد انتقاد پروفسور راجر پن رُز، فیزیک‌دان انگلیسی و برنده جایزه نوبل سال ۲۰۲۰ میلادی، قرار می‌گیرد. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📒«ویژه‌نامه الحاد جدید» 🔻این ویژه‌نامه در قالب ۵۲ صفحه همراه با محتوایی چون:‌ ❓ آیت الله‌ #سبحانی
اصل علیت در فلسفه و فیزیک .pdf
406.7K
📕 "اصل علیت در فلسفه و فیزیک" 💧چکیده فلاسفه اصل علیت را قانونی کلی و عقلی می‌دانند؛ ولی فیزیک‌دانان، به ویژه در حوزه‌ی کوانتوم، آن را طرد کرده و به مقابله با فلاسفه پرداخته‌اند. اصل علیت در فلسفه‌ی اسلامی یک ضرورت عقلی است؛ زیرا هر پدیده‌ای، هم در حدوث و هم در بقا، نیازمند علت است. بنابراین عقل پیش از حس آن ‌را می‌یابد و داده‌های حسی را بر اساس آن تبیین می‌کند. اما گروهی از فیزیک‌دانان، متأثر از نتایج برخی آزمایش‌ها تجربی در حوزه‌ی میکروفیزیک و کوانتوم، به مخالفت جدی با این اصل پرداختند، تا جایی که مکتبی را با عنوان مکتب کپنهاکی شکل دادند که یکی از اصول آن «عدم قطعیت» بود؛ ولی دیری نپایید که برخی دیگر از فیزیک‌دانان‌ فیلسوف‌مشرب، مثل آلبرت انیشتین، با آنها مخالفت کرده، مکتب ضد کپنهاکی را شکل دادند و به اصل علیت قائل شدند. با بررسی مکتب صدرایی می‌یابیم که عالم حقیقتی یکپارچه، و ظهور تمام اسما و صفات حق است و هیچ مرتبه و ذره‌ای در آن فروگذار نشده است. اندیشه‌ی بلند صدرا در مسائلی مانند حرکت جوهری و تجدد امثال جای پرداختن دارد و امید است نسل جدید فیزیک‌دانان متأثر از این اندیشه‌های الهی و قرآنی گام‌های بلندتری در فهم پدیده‌های حقیقی عالم بردارند و جهش عظیمی در تولید علم پدید آید. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
1402-08-07.mp3
696.2K
🔺شخصیت مرحوم استاد حسینعلی راشد و پدر ایشان مرحوم شیخ عباس تربتی 🎤آیت الله درس خارج فقه ۷آبان ۱۴۰۲ ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
هدایت شده از سید جواد سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 را تریبون افکار فتنه جو نکنید 🔸بخشی ازخطبه های نماز جمعه شهرستان لاهیجان 📅 جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ •┈••┈•••┈•✾••┈••┈••┈• 🆔 @sjsoleymani
28.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺سخنان آیت الله شیخ محمد یعقوبی(از علمای نجف) در محکومیت جنایات اسرائیل+ دعوت به خواندن آیه امن یجیب حرف از تمدن و انسانیت و حقوق حیوان می زنند! با ادعای حقوق زنان و کودکان خدعه و فریب ایجاد می کنند! آن وقت نه به بیمارستان رحم می کنند نه به هیچ چیز دیگر! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📚 درس‌های شرح منظومه حکیم سبزواری (2جلدی) ✍🏼 آیت‌الله سید #رضی_شیرازی (ره) 📘 تعداد صفحات: (ج1: 112
🔺️مبادی تصوری و تصدیقی علوم ✍حکیم : قوله: «ثم المبادى» ص ٩ س ١٠، اى ما بينى عليه مسائل العلم، و هى قسمان: احدهما: المبادى التصورية و هى حدود الموضوعات، و حدود اجزائها، و حدود اعراضها. و ثانيهما: المبادى التصديقية، و هى مقدمات بينة بنفسها، او مأخوذة على وجه التسليم.. مبينة فى علم آخر يبنى عليها قياسات العلم... و كل منهما اما عامة تستعمل فى جميع العلوم، او اكثرها، كقولك: الشىء اما موجود، و اما معدوم.. او خاصة ببعضها، كقول الرياضى: الاشياء المساوية لواحد مساوية.. و قد تطلق كما اصطلح عليه (ابن الحاجب) فى (مختصر الاصول) على ما يبدء به قبل المقصود، سواء كان داخلا فى العلم كالمصطلح المشهور، ام خارجا عنه يتوقف عليه الشروع، و لو على وجه الخبرة، فهى بهذا المعنى تكون اعم. و اعلم ان المبادى التى تنتقل عنها الى المطالب انتقالا صناعيا، انما تكون فوق واحدة، و هى اجزاء الاقوال الشارحة و مقدمات الحجج. 📚کتاب تعلیقة الهیدجي علی المنظومة و شرحها، ص۲۷ ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
💥ماها مرده‌پرست هستيم! 🔻گزارش ساواک از سخنرانی ١٣٤٩/٢/٧ در حسينيه ارشاد شهید استاد مرتضى به مناسبت روز اربعين و سالروز تولد علامه پاكستانى: 🔹سخنى كه در نظر گرفته بودم كه امروز عرض كنم موضوع براى شهيدان بود. در اين روز دو حادثه روى داد. يكى آن‌كه اول زاير وارد شده به قبر امام حسين، جابر ابن عبداللّه انصارى از مدينه به كربلا بود. جريان دوم زيارت امام حسين در اين روز است همه منظورها پيوند با شهيدان است. 🔸... از اقبال هفت كتاب چاپ شده و هر سخنرانى‌هاى خود اهميت آن را نوشته او مردى است كه اروپا رفته دنياى اروپا او را مردى متفكر مى‌داند و صاحب نظريه. به جوانان گفته است علوم جديد را بياموزند آينده اروپا را خيلى شوم و خطرناك مى‌داند به علم اروپا خوش‌بين و به تمدن آنها بدبين است. نتيجه نهايى آنها سود از درويشان به توان‌گران. 🔹در پايان اضافه نمود ماها مرده‌پرست هستيم. آقاى كم‌تر از اقبال لاهورى نيست. براى آوارگان حساب در بانك ملى ايران شعبه مركزى به شماره ٧٧٣٨٨ و در بانك صادرات شعبه بازار به شماره ٩٥٩٥ باز نموده‌اند و شما اگر هر نفر يك تومان هم كه بپردازيد، مبلغ قابل ملاحظه‌اى مى‌شود. هر چند تمام پول مسلمانان را جمع كنند به اندازه ثروت دو نفر يهودى دزد كه پول‌هاى دنيا را مى‌دزدند نيست، ليكن مسلمانى خود را نشان داده‌ايد، مانند آن موقعى كه ابراهيم را در آتش انداختند بلبلى منقار خود را آب پر مى‌كرد و به آتش مى‌ريخت به او گفتند اين، چه اثرى دارد؟ گفت از من همين ساخته است. جلسه خاتمه يافت. در حدود صد و پنجاه نفر جمعيت. 📚خاطرات مستند سید هادی "درباره علامه سید محمدحسین طباطبایی" ، ص۱۵۴و ۱۵۵ 📕متن کامل این سخنرانی در صفحات اولیه کتاب "احیای تفکر اسلامی" آمده است. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی- آیت الله حسن شریعتی نیاسر.mp3
1.39M
⭐️درس امروز رو نمیزارم برای فردا! 🔺خاطرات جالب از آیت الله سید محمدعلی صادقی(ره) و نحوه تحصیل و مباحثه در نجف 🎤آیت الله شیخ حسن شریعتی کاشانی ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
سوال و جوابی در مورد آیت الله سید کمال حیدری ◾کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أهل غزة أهل الصمود و البطولات مردم غزه اهل استقامت و شجاعت هستند خداوند آنها را یاری کند و خیر و برکت برای آنها عطا فرماید ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜معرفی و نقد مکتب تفکیک 💎فصل پايانى کتاب "منزلت عقل در هندسه معرفت دينى" ✍آیت الله #جوادی_آملی #
نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح - یعقوبیان .pdf
373.2K
📕 "نقد و بررسی دیدگاه مکتب تفکیک در مادیت روح" 💧چکیده دیدگاه مکتب تفکیک، مادیت روح است که مدعی امتداد نظرگاه متکلمان متقدم است و با دو رویکرد سلبی و ایجابی بدان پرداخته است. رویکرد اول در نقد دیدگاه فلسفی در تجرّد روح است و رویکرد دوم با ادلۀ عقلی و نقلی به اثبات عنصر مادی و مظلم‌الذات روح کوشیده است. مسئلۀ این پژوهش، تحلیل و بررسی دیدگاه این مکتب با تمرکز بر رویکرد ایجابی است که با روش تحلیلی به تدقیق و تحلیل ادعا و سنجش آن پرداخته است. بنابراین بررسی اشکالات و انتقادات آن‌ها از براهین فلسفی تجرّد نفس، از عهدۀ این مقاله بیرون است. یافته‌ها از آن حکایت دارد که فارغ از تنوع دیدگاه‌های معرفتی در متکلمان متقدم، از ادعای انحصار تجرّد به خداوند به دلیل تباین خالق و مخلوق، به‌تدریج کاسته شده و به برخی از موجودات و برخی از نفوس تسری و تقلیل یافته است. ادلۀ عقلی نیز یا قابل نقد هستند و یا معارضاتی در مقابل خود دارند. ادلۀ نقلی نیز از اجماع دلالی بر مادیت روح بی‌بهره‌اند. ناسازگاری درونی در کیفیت مادۀ روح و اوصاف آن و مواجه شدن با مشکلات نظرگاه مقابل، در دوئالیزم نفس و بدن، از دیگر مشکلات این دیدگاه است 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
2دقیقه_و_27ثانیه_حضرت_آقا_عمربرف_است.mp3
1.18M
🔺️سرمایه عمر 🎤 انقلاب ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
استاد سیدمحمدرضا حسینی جلالی(عافاه الله) و استاد نجم الدین طبسی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
دستخط امانوئل کانت(فیلسوف بزرگ غرب) در حاشیه کتاب Metaphysica Alexander Gottlieb Baumgarten(1750) 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺معرفی برخی منابع مطالعاتی برای مطالعه درباره مساله "علم دینی" و "علوم انسانی اسلامی" 1. «علم د
چکیده نظریه علم دینی دکتر مهدی گلشنی در برنامه گستره شریعت.mp3
6.42M
🔺چکیده نظریه علم دینی پروفسور مهدی گلشنی در قسمت دوم مناظره علوم انسانی اسلامی جهت اطلاع بیشتر کتاب "از علم دینی تا علم سکولار" ، دکتر مهدی گلشنی ، نشر پژوهشگاه علوم انسانی مطالعه شود 📽فیلم این صوت👉 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
#معرفی_اساتید ابوشهید آیت الله سید هاشم #حمیدی(دام‌ ظله) از علمای تهران. وی از شاگردان حضرت آیت الل
«یا مَنِ‌ اسمُهُ‌ دَواء وَ ذِکرُهُ‌ شِفاء» جهت شفای‌‌ عاجل آیت الله سید هاشم حمیدی(از و همدان و پدر شهید سید محمدرضا حمیدی) یک‌ مرتبه سوره‌‌ مبارکه‌ حمد را قرائت بفرمایید🤲 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لزوم فرصت محور بودن در عین هوشیاری در گام دوم انقلاب اسلامی؛ 📽 فرصت هایی که صحبت ها و ناراحتی پدر شهید عجمیان بدست می دهد! پدر شهید روح‌الله عجمیان: ▫️ولایتی قاتلان پسرم را آزاد کرد ولی شما در صداوسیما میترسید که این را بگویید؛ با این شرایط چرا خانواده شهدا را دعوت میکنید به تلویزیون!؟ ✍️ از دیروز این کلیپ به شکل گسترده در فضای مجازی در حال پخش است؛ البته پدر شهید عجمیان قبل این هم این موارد را در مصاحبه های دیگری بیان کرده بود. ▫️در عین عجیب بودن این اتفاق که یک پدر شهید در آنتن زنده، اسم مشاور رهبر معظم انقلاب را به عنوان کسی که با نفوذش مانع اجرای عدالت قضایی درباره قاتلان پسرش شده است را مطرح می کند اما فرصت هایی هم برای جبهه انقلاب خلق کرد: 1️⃣ مشخص شد انقلابی ها هم از برخی مافیاها در نظام شاکی هستند، مافیاهایی که مانع حرکت درست انقلاب اسلامی هستند و البته نباید بیش از این روی صبر این گلایه مندان نجیب حساب باز کرد! 2️⃣ باید دید چه طیف یا رسانه هایی باعث شده اند این پدر شهید حس کند عدالت درباره قاتلان پسرش آنهم با نفوذ یک شخصیت سیاسی اجرا نشده است؛ چنین فرصت هایی را نباید از دست داد! ➕دادگستری البرز هرگونه دخالت در پرونده شهید عجمیان را تکذیب کرد‌ 3️⃣ ماجرای نفوذ در نظام اسلامی همیشه توسط ضدانقلاب صورت نمی گیرد، گاه توسط افرادی سالم و خوش نیت در طول زمان و ایجاد شبکه ای از چهره ها شکل می گیرد و در نهایت به ضعف و کندی حرکت نظام اسلامی منجر می شود. ✔️ پایگاه ؛ رسانه آزاد و مستقل فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
تحليل و نقد نگرش تقلیل¬گرایانه به فلسفة اسلامی.pdf
358.1K
📕 "تحليل و نقد نگرش تقلیل گرایانه به فلسفه اسلامی" 💧چکیده یکی از مناقشه‌هاي معاصر دربارة فلسفه اسلامی، مناقشه در اصالت آن، يعني پرسش از «امكان فلسفه اسلامی» است. این مسئله هویتی، در تاریخ و آیندة فلسفه اسلامی تأثیري بسزا دارد. آراء منکران اصالت فلسفة اسلامی ـ اعم از مستشرقان، مورخان غربی، برخی از عرب زبانان و مخالفان هرگونه فلسفة دینی ـ را میتوان تقلیل‌گرایانه دانست. در این نظريات، فلسفه اسلامی به چند موضوع فروکاسته شده است: فلسفه‌يی تقليدگر از فلسفه یونان، کلام و الهیات اسلامی و فلسفة عربی. مستشرقان و مورخان مخالف، فلسفه یونانی را اصل و فلسفه اسلامی را فرع بر آن دانسته اند. برخی مخالفان با پافشاری بر عدم سازگاری دین و فلسفه، تلاش براي ایجاد فلسفه اسلامی را بیهوده دانسته و با اعتقاد به عدم امکان فلسفه دینی، ازجمله فلسفه اسلامی، قید اسلامی برای فلسفه ـ‌بعنوان علم تعقلی ـ را جایز ندانسته و فلسفه اسلامی را همان کلام و الهیات پنداشته اند. مخالفان دیگر، ازجمله عرب زبانان، از بكارگيری تعبير فلسفه اسلامی امتناع ورزیده و با توجه به زبان متون فلسفی در سنت اسلامی، آن را فلسفة عربی نامیده‌اند. آنها فلسفه عربی را مختص به نژاد عرب تلقي كرده و همان را محقق در تاریخ فلسفه دانسته‌اند. مقاله پيش‌رو به تحلیل و نقد مدعیات تقلیلگرایانه در باب فلسفه اسلامي پرداخته و تلاش ميكند اصالت آن را بعنوان واقعیتی تاریخی، اثبات و از ضرورت آن دفاع نمايد. 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💠 فروش تموم کتاب های 🛑 خرید و فروش همه ی کتب دینی حوزوی ✅ کتاب یار مخزن تموم کتاب های حوزوی و دینیه 🔴 از هر کتابی که بخوای هم‌ موجوده هم 📚 هرکتاب حوزوی و دینی که لازم نداشتی بیا کانال بفروش یه نگاه بکن 👇👇👇👇👇👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/259915835C3aad75b1df
🔺اهمیت نگارش در اسلام 📚کتاب فرهنگ مطالعه و نگارش در اسلام، شیخ محمود بهبهانی(ره) ، ص ۴۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
🔺حوزه تهران نیازمند یک «فیضیه» است ✍حمید سبحانی‌صدر 🔹 طلبه که باشی، از هر نقطه کشور که به شهر مقدس قم مشرف شوی، بعد از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مکانی را سراغ داری که میتوانی با دیگر طلبه‌ها ساعاتی را سپری کنی. 🔸 آری؛ مدرسه‌ی فیضیه این خصوصیت پدرانه را دارد که به روی هر طلبه‌ای آغوش بگشاید. مدرسه فیضیه نگهبان دارد، اما جلوی ورود هیچ طلبه‌ای را نمی‌گیرد. چون اینجا سالیان درازی است که مأمن طلاب علوم دینی است. فرقی نمی‌کند از کدام شهر یا از کدام مدرسه دیگر آمده باشی. در فیضیه می‌توانید به ملاقات هم بروید، دور هم بنشینید و مباحثه و گفتگو کنید. 🔹فیضیه مأمن و مأوی و مدرس‌ و مصلی و میعادگاه است؛ هم برای اساتید بزرگ حوزه، هم برای طلاب، هم برای تجمعات بزرگ و اثرگذار. مرکز مدیریت حوزه به‌جای خود، اما وجود فیضیه و دارالشفاء و حرم مطهر و مسجد اعظم و مراکزی عمومی از این دست، نقش مهمی در یکپارچه‌سازی و پیوند میان مدارس متعدد و متنوع قم آن هم با آن گستردگی دارد، و شناساندن و بهره‌مندسازی از محضر جمع کثیری از اساتید بزرگ در فنون مختلف دارد. 🔸 اما تهران؛ کجاست مکانی که مأوی و مدرس‌ و میعادگاه اساتید و طلاب باشد؟ اگر اهل علمی از شهری دیگر به تهران بیاید، کجا را دارد که بی‌آنکه از نام و نشانش بپرسند، برای ساعتی هم که شده در آن مأوی گیرد و تنی بیاساید؟ 🔹 اصلا طلبه‌های همین شهر تهران، اگر بخواهند چند ساعتی در یک محیط حوزوی، آسوده‌خاطر کنار هم به گفتگو بنشینند، کجا را دارند؟ آری؛ تهران فیضیه ندارد! تهران دارالشفائی ندارد که اهل علم آن از پیر و جوان به همدلی یکدیگر، ساعتی در سایه‌سار درختان آن به ملاقات و گفتگو بنشینند. 🔸البته تهران هم فیضیه داشت؛ اما در سالهای پس از انقلاب با محذوراتی که بود، محدودش کردند و درب آن را به روی عموم بستند. اما در سالهای کمی دورتر اساتید مبرز حوزه جایی برای بروز و ظهور داشتند، بی‌آنکه درب و دربانی مانع حضور آنها شود، تا جویندگان علم از برکات آنها بهره ببرند. 🔹 وقتی مراکز عمومی و پر رفت و آمد حوزه، به مدارس خصوصی تبدیل شد، (منظورم از مدارس خصوصی مدارسی است که تنها به طلبه‌های همان مدرسه اختصاص دارد و مانع حضور دیگر طلاب میشود)، خیلی از اساتید صاحب‌نام حوزه تهران هم به خانه و مسجد خود محدود شدند. جویندگان علم تنها می‌توانستند به مدارسی بروند که در آن پذیرش شده بودند و ناگزیر از فیض حضور اساتید بزرگ بازماندند. 🔸 اگر امروز در تهران اساتیدی هستند که بقیة‌السلف علمای ماضین‌اند و کاملا از وجودشان بی‌خبر و از نورشان بی‌بهره‌ایم، یک دلیل آن نبود یک مرکز علوم دینی عمومی است که محل رفت و آمد طلاب و فضلای حوزه تهران باشد. نمی‌دانم شاید اگر مراکز اداری حوزه‌ی تهران یا به عبارتی مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران هم به جای یک آپارتمان، در مسجد_مدرسه‌ای بزرگ از همان مدارس کهن تهران استقرار می‌یافت کمی صورت مسأله فرق می‌کرد. شاید میشد از این همه پراکندگی مدارس تهران جلوگیری کرد. سخن کوتاه؛ حوزه تهران نیازمند یک فیضیه است! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
هدایت شده از حمید رسایی
31.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ اطلاعات و نکات جدیدی از زبان حمید رسایی درباره تغییر حکم قاتلان شهید عجمیان و اعتراض پدر شهید به آقای ولایتی 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1